WRC hooaja 2017 puzzle hakkab kokku saama
Öeldakse, et
nii palju kui on inimesi, nii palju on ka erinevaid arvamusi. Seda sama võib
julgelt öelda hetkel ka kogu WRC 2017 hooaja eelsete spekulatsioonide ja muude
juttude kohta. Oma suure panuse sellesse virrvarri on andnud VW, kes peale
Walesi MM-rallit teatas, et 2016. hooaeg jääb VW Motorspordile viimaseks ning
sellega seoses on nende meeskonna sõitjad töötud.
Hyundai, Toyota ja Citroen 99% lukus
Meeskondadest
kõige esimesena tutvustas oma tuleva hooaja autot Hyundai, kes näitas Monzas,
milline hakkab välja nägema nende uus Hyundai i20 Coupe WRC. Ühtlasi on ka
Korea meeskond ainus, kes VW poolt tekkinud segadusest nö puhta nahaga välja
tulnud. Tänavuse hooaja tootjate arvestuse teine tiim tahab tuleval hooajal
heidelda tootjate tiitli eest ning seda on kõige parem teha juba kogenud ning
autot ja meeskonda hästi tundvate sõitjatega. Nii jätkavad Hyundai ridades
Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul, Hayden Paddon – John Kennard ja Dani Sordo
– Marc Marti.
Teine meeskond,
mis tänase seisuga on nö. lukus, on Toyota, mida hooaja jooksul hakatakse
kindlasti ristima Team Finlandiks, sest peale jaapani autotootja Toyota on kõik
muu meeskonnas Soome päritolu, alustades meeskonna juhist ja lõpetades
sõitjatega. Tommi Mäkinen on lõpuks suutnud meeskonna Toyota come back hooajaks
komplekteerida ning viimaste liikmetena liitusid tiimiga 16 MM-rallit võitnud
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila. Latvala testis sel nädalal Corsial juba
uut Toyota Yaris WRC-d. Juba varem oli lepingule allkirjad andnud 2010 IRC ja
2011 SWRC klassi meister Juho Hänninen, kellele suure tõenäosusega hakkab
kaarti lugema Tomi Tuominen.
Meeskonna
kolmanda auto peaksid starti tooma
tänavused WRC2 klassi meistrid Esapekka Lappi – Janne Ferm. Meeskonna uut WRC
autot on testinud ka Lappi – Fermi järel WRC2 klassis teiseks jäänud
kaasmaalased Teemu Suninen – Mikko Marrkula, kuid mis roll hakkab nendel
meestel Jaapani meeskonnas olema, pole veel päris selge. Ise julgeks pakkuda,
et noormehed saavad oma oskusi näidata nendele kogemustele sobivatel rallidel,
näiteks Neste Oil Rally Finland.
Juttude
järgi on Toyota Jaapani ja Soome osakaalu veidi vähendamas ka eestlased, kes
peaks osaliselt täitma meeskonna mehaanikute ridu.
VIDEO: Suninen testimas Yaris WRC
Kolmas
meeskond, mis tänaseks võiks öelda on 99% uueks hooajaks komplekteeritud, on Citroën.
Prantsuse
meeskond ei osalenud autoralli MM-sarjas hooajal 2016 täies mahus ning
keskendus nende uue võistlusauto Citroën
C3 WRC arendamisele. Sellest hoolimata võeti 2016 aastal veel nö „vana“ DS3
WRCga kaks etapivõitu, millest üks Soomes. Meeskonna esisõitjatena on vähemalt
veel esialgu alustamas Kris Meeke – Paul Nagle, kellele hakkavad
meeskonnasisest konkurentsi pakkuma Craig Breen – Scott Martin ning Stéphane
Lefebvre – Gabin Moreau. Miks 99% ja miks Meeke esialgu veel esisõitja on,
selleks, et pärast VW „lahkumist“ on endale uut meeskonda otsimas neljakordsed
maailmameistrid Sébastien Ogier – Julien Ingrassia. Ogieril on aga veel selgelt
meeles 2011 hooaja lõpus prantsuse meeskonnast mitte just kõige meeldivam
lahkumine. Lisaks on Citroëniga 7 MM-rallit võitnud Ogieril samast ajast mitte
just kõige parem omavaheline läbisaamine meeskonnajuhi Yves Mattoniga. Meeskonna omanik
PSA Groupe soovib kindlasti, et prantsuse tootja ridades oleks taas sõitmas ka
prantsuse sõitja, kuid just Mattoni ja Ogieri omavaheline läbisaamine ja
meeskonna poolne esitatud nõue, et Ogier peab enne C3 WRCga testimist nendega
lepingu allkirjastama, saavad suure tõenäosusega sellele diilile hukatuslikuks.
Kas Ogierist saab Tänaku meeskonnakaaslane?
Hetkel on
olukord selline, et tuleva hooaja osas veel 100% öelda ei saa, et mõne uue generatsiooni
WRC auto hakkab kandma numbrit 1. Valitsev meister Sébastien Ogier on faasis,
kus ta soovib enne otsuse tegemist kaaluda, mis oleks talle parim variant. Prantslane
ütles hooaja lõpus, et soovib kindlasti kõiki uue hooaja WRC autosid testida,
enne kui midagi otsustab. Testimisvõimalusi on seni mehele pakkunud Toyota ja
M-Sport. Toyota testide järel sõnas prantslane, et Yaris WRC on küll hea auto,
kuid talle ei meeldinud auto käitumine asfaldil. Meeskond pakkus prantslasele
kahe aastast lepingut, aastapalgaga 10 miljonit eurot, kuid Ogier otsustas
selle diili ära öelda, mille tõttu pakuti tema kohta Latvalale, kes selle ka
vastu võttis nagu juba eelpool mainitud.
M-Sport boss
Malcolm Wilson on juba aastaid unistanud sellest, et tema meeskonnas võiks
sõita mõni prantsuse sõitja, kellele oleks ainest tulla maailmameistriks ning
kes võiks olla sarnane Ogierile. Nüüd on aga sõitjate turul just see sama Ogier
saadaval ning britt teeb kindlasti kõik endast oleneva, et prantslane oma
meeskonda tuua. Marca admetel on Wilson Inglismaal kohtumas või juba kohtunud
Fordi esindajatega, et arutada nendega Fordi panuse suurendamist ja võimalikku
nö tehasemeeskonna taastamist, mis annaks Wilsonile veel ühe trumbi, millega
Ogieri meeskonda meelitada. Tänaseks on Ogier uut Ford Fiesta WRC-d testinud
kruusal ning eeloleval nädalavahetusel on ta autot testimas ka asfaldil.
Seejärel lubas prantslane oma uue hooaja plaanide otsuse selgeks teha. Kui veel
eelmine nädal oli Ogieri võimaluste laual peale Toyotale ei ütlemist nö 2,5
varianti – M-Sport, hooaeg vahele jätta või Citroën, siis selle nädala jooksul
on lisandunud variant, mis veel veidi rohkem kui kuu tagasi oli mõeldamatu – VW
erameeskond.
Hoolimata
Ogier- Ingrassia otsusest on M-Spordi meeskonnas kindlasti jätkamas teised
prantslased Eric Camilli - Benjamin Veillas ning meeskonnaga taas liitumas Ott
Tänak.
DMACK
meeskonna värvides Ford Fiesta WRC-sse on suure tõenäosusega istumas Elfyn
Evans – Craig Parry. Evans osales sel nädalal mentorina ka noortele sõitjatele
mõeldud DMACK Shoot Out´ul. Kuigi
meeskond on välja öelnud, et nad on võimelised rajale tooma ka kaks uut Fiesta
WRC-d, siis viimasel ajal pole sellest enam väga palju juttu olnud.
Uue Fiesta
WRC peaks end kätte saama ka erameeskond ADAPTA, kellega seostatakse enim
tänavuse hooaja M-Sport esipaari Mads Østbergi ja Ola Fløenet.
VW „erameeskond“
Kui veel 40
päeva tagasi väitis VW Motorsport juht, et uut VW Polo R WRC autot ei
homologeerita ning uusi autostid erameeskonna kätte ei anta ning need uuel
hooajal rajale ei jõua, siis selleks nädalaks on see jutt totaalselt muutunud.
Polo R WRC 2017 on homologeeritud ning 2014 ja 2015 WRC2 sarja võitja Nasser
Al-Attiyah eestvedamisel on moodustamisel VW erameeskond, mida hakkab rahastama
Qatar. Al-Attiyah soovib meeskonnas teise autoga sõitmas näha Ogieri, kes teab
väga hästi kui hea või halb see uus Polo R WRC on. Kindlasti on see Ogieril
otsustamisel suur argument, kuid selle kahjuks räägib see, et meeskonna autosid
küll hooldab VW Motorsport, kuid auto arendamisesse nad enam ei panusta. Samas
mäletavad kõik rallifännid hooaega 2006, kui
Sébastien Loeb sõitis Kronos Racing meeskonna värvides, mis oli siiski
sisuliselt tehasetiim. Ogieri otsus VW erameeskonna osas on määrav kahel
põhjusel. 1.Kui Ogier peaks otsustama meeskonnaga liituda, siis tähendab see
kindlasti ka seda, et mehega on kaasa tulemas või võiks öelda isegi, et
meeskonda jäämas RedBulli toetus. 2.Kui Ogier peaks ära ütlema, siis avaneb
sellega võimalus Andreas Mikkelsenile ja Anders Jægerile, kes sel aastal just
VW kaks MM-rallit võitsid. Kõikidest sõitjatest on just Mikkelsen see, kes on
pildilt täiesti kadunud ning kui teiste sõitjate kohta on liikumas jutud
võimalikest kosilastest, siis tema puhul on totaalne vaikus. Minu isikliku
arvamuse kohaselt on norralane teenimatult tähelepanuta jäänud, sest tegemist
on selgelt väga hea ja kiire sõitjaga ning väga kahju oleks, kui selline talent
peaks tuleval hooajal MM-rallisid TV vahendusel jälgima.
VW erameeskonda
on veel pakutud ka Østbergi, sest tal oleks kaasa tuua raha, mida erameeskonnas
pole kunagi liiast.
Kes on tuleval hooajal Private Cup sõitjat?
Lisaks WRC
klassile on mind hakanud tõsiselt huvitama ka, et kui palju osalejaid toob
rajale uuel hooajal erasõitjatele loodud WRC Trophy klass, kus siis sõidetakse
eelmise põlvkonna WRC autodega. Selleks, et hooaja lõpus antaks välja tiitel
peavad sõitjad osalema vähemalt kuuel etapil ning sarja peab olema
registreerunud vähemalt viis võistluspaari.
Kas uus sari
motiveerib selliseid erasõitjaid nagu Martin Prokop, Henning Solberg, Valeri
Gorban jätkama või leiavad nad endale uued väljakutsed ning kas erasõitjad on
huvitatud ka Polo R WRC 2016 mudeliga sõitmisest, see ma usun selgub hooaja
käigus.
Kokkuvõtteks
võib öelda, et WRC 2017 hooaja puzzle on peaaegu koos, kuid üks väga oluline
kild, mille nimi on Ogier, on sealt veel puudu ning kui see paika saab, on ka
kogu muu pilt suure tõenäosusega paigas. Nagu ütles Colin Clark oma viimases
videopostituses: 16.detsember läheb küll Monte-Carlo ralli registreerimine
lukku, kuid ralli korraldaja võib stardilisti avaldamisega venitada kuni
jaanuarini, kuid usun, et aasta lõpuks on siiski kõik uue hooaja meeskonnad
teada ning siis jääb vaid oodata uue ja põneva WRC ajastu esimest starti.
Foto:
Cafepress
virrwarr-VW
ReplyDeleteOMSJ-.......?