Sunday, March 6, 2016

Mehhiko ralli võitis Jari-Matti Latvala, Ott Tänak oli kuues

Nädalavahetusel sõidetud Mehhiko ralli võitsid Jari-Matti Latvala – Mikka Anttila (VW Polo R WRC). Soomlastele oli see karjääri 16. MM-ralli võiduks ning esimeseks Mehhikos. Tähtsa tähiseni jõudis Mehhiko ralliga Latvala kaardilugeja Anttila, kellel on nüüd ette näidata 170 MM-ralli starti, mis tõstis ta mööda üheksakordsest maailmameistrist Daniel Elenast. Arvestades, et tänavu on veel sõita 11 rallit, siis hooaja lõpuks peaks soomlane tõusma WRC rekorditeraamatus kaardilugejate startide arvestuses esikohale ja mööduma ühe ralliga hetkel esikohta hoidvast Denis Giraudet´ist, kellele ette näidata 180 MM-starti.  
Kui peale kahte sõidetud päeva juhtisid soomlased rallit 32 sekundiga, siis just laupäevasel päeval kasutasid soomlased oma stardipositsiooni (starditi seitsmendana) eelise 100% ära ning suurendasid kuue katsevõiduga üheksast oma edu minuti võrra. Hoolimata sellest, et viimasel võistluspäeval kaotati Sebastien Ogierile hooaja pikimal katsel (SS20 Guanajuato  80 km)  25,3 sekundit, võideti ralli rohkem kui minutilise eduga.

Latvala - Anttila võtsid Mehhikos hooaja esimese võidu
Ralli teise koha said sajandat MM-ralli starti tähistanud Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC), kes said teistega võrdsetes tingimustes võistelda vaid pühapäeval, sest nii reedel kui laupäeval olid MM-punktitabeli liidrid ametis teepuhastamisega. Vaatamata sellele suutsid prantslased võita ralli 21 katsest 7, kaasaarvatud viimase punktikatse.

Ogier - Ingrassia tähistasid Mehhikos sajandat MM-ralli starti
Kui hooaja kahel esimesel rallil tõid Hyundai meeskonnale hinnalised poodiumikohad Thierry Neuville Montes ja Hayden Paddon Rootsis, siis tundus, et ilma poodiumita ei jääda ka sellel korral. Dani Sordo (Hyundai i20 WRC´16) koos oma kaardilugeja Marc Martiga lõpetasid küll ralli poodiumil, kuid kuna mehed kasutasid lubatud 28 rehvi asemel 29 rehvi, lisasid kohtunikud nende ajale kaks minutit trahvi, mis lükkas nad napilt neljandaks (+5:37.9). Tiimi manageri, Alain Penasse sõnul oli tegu kommunikatsiooniveaga, kui viimase päeva hommikul võeti kaasa kolm uut ja kaks vana rehvi, kui oleks pidanud võtma hoopis kaks uut ja kolm vana.

Tänu Hyundai sõitjate trahvile tõusid neljandalt kohalt kolmandaks M-Sport meeskonna sõitjad  Mads Østberg – Ola Fløene (Ford Fiesta RS WRC). Ralli võitnud soomlastele kaotasid norrakad +5.36,4
Laupäeval sõiduvea teinud ja tänu sellele aega kaotanud Hyundai sõitjad Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 WRC´16) lõpetasid hooaja kolmanda MM-ralli viienda kohaga (+6.22,6).
Hooaja esimese kruusaralli lõpetasid kuuendal kohal eestlased Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) +9.59,5. DMACK World Rally Team sõitjate nädalavahetuse parimateks katseaegadeks jäid kahe katse teised kohad, kuid terve nädalavahetuse jooksul näidati stabiilselt häid katseaegu ning pühapäeval sõidetud kahel viimasel kiiruskatsel, k.a hooaja pikimal katsel, näidati kuuendat aega.
"Seitsmes, viies ja nüüd kuues. Surusime terve weekendi ja saime DMACKile väga väärtusliku infot. Meil on veel palju tööd teha enne Portugali (tuleb välja uus DMACK kruusarehv) aga hea meel on tõdeda, et saime taas sõita ühe probleemidevaba ralli. Kolmelt rallilt on meil väga head punktid ja ootame juba Raigoga järgmisi kruusarallisid," võttis tänak hooaja esimesese kruusa tolmuse nädalavahetuse kokku.

Tänak - Mõlder lõpetasid hooaja esimese kruusaralli kuuendal kohal

Eestlaste hooaeg on alanud väga hästi ning kolme esimese ralliga on kogutud 24 punkti, mis on poole rohkem, kui möödunud aastal samal ajal. 
Parima erasõitjana lõpetasid seitsmendana hooaja esimese stardi teinud Martin Prokop – Jan Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +12.58,5. Hooaja esimesed punktid said kaheksanda koha eest Lorenzo Bertelli – Simone Scattolin (Ford Fiesta RS WRC) +14.09,6. Ka WRC2 klassi võit kuulus Mehhikos soomlastele. WRC2 arvestuse võitjana ja absoluutarvestuse üheksandana finišeerisid Teemu Suninen – Mikko Markkula (Škoda Fabia R5) +18.01,8. Kümnenda koha ja karjääri esimese MM-ralli absoluutarvestuse punkti said ukrainlased Valeriy Gorban – Volodymyr Korsia (Mini Cooper WRC) +32.37,6.
Karjääri esimese MM-ralli lõpetas M-Sport meeskonna sõitja Eric Camilli (Ford Fiesta RS WRC), kellele kuulus absoluutarvestuse 16.positsioon.
WRC tehasemeeskonna sõitjates jäid Mehhikos punktilisata Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC´16) ja Andreas Mikkelsen (VW Polo R WRC), kelle tee lõppes laupäeval väljasõitude tõttu.
Kuigi võistluskalendris tuleb nüüd pooleteist kuune paus, siis tagasi Euroopasse veel ei tulda, sest hooaeg jätkub aprilli lõpus, kui sõidetakse järjekorras 36.Argentina ralli.

Mehhiko MM-ralli 2016 lõppjärjestus:

1.Latvala / Anttila Volkswagen Polo R WRC 4:25:57.4
2.Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +01:05.0
3.Sordo / Martí Hyundai i20 WRC '16 +03:37.9
4.Østberg / Fløene Ford Fiesta RS WRC +05:36.4
5.Paddon / Kennard Hyundai i20 WRC '16 +06:22.6
6.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +09:59.5
7.Prokop / Tománek Ford Fiesta RS WRC +12:58.5
8.Bertelli / Scattolin Ford Fiesta RS WRC +14:09.6
9.Suninen / Markkula Škoda Fabia R5 +18:01.8
10.Gorban / Korsia Mini Cooper WRC +32:27.3

Mehhiko MM-ralli 2016 detailsed tulemused 


2016 FIA autoralli MM-võistluste seis peale Mehhiko rallit (Sõitjad): 

S. Ogier 77 / M. Østberg 42 /  A. Mikkelsen 33 / D. Sordo 30 / H. Paddon 29 / J. M. Latvala 27 / O. Tänak 24  / T. Neuville 15 / S. Lefebvre 10 / H. Solberg 6 / M. Prokop 6 / E. Evans 6 / C. Breen 4 / L. Bertelli 4 / T. Suninen 3 / E. Lappi 2 / A. Kremer 1 / K. Meeke 1 / V. Gorban 1


2016 FIA autoralli MM-võistluste seis peale Mehhiko rallit (Meeskonnad):


Volkswagen Motorsport  97 / Hyundai Motorsport 61 / M-Sport World Rally Team 46  / Volkswagen Motorsport II 30 / DMACK World Rally Team 26 / Hyundai Motorsport N 24 / Jipocar Czech National Team 6



Fotod: DMACK, RedBullcontentpool/Jaanus Ree, rallye-magazin.de

Saturday, March 5, 2016

Mehhiko MM-rallit juhib Jari-Matti Latvala, Ott Tänak on seitsmes

Eesti aja järgi reede varahommikul alanud Mehhiko MM-ralli avapäeval sõideti kolm lühikest publikukatset ning ralli jätkus meie aja järgi reede õhtul seitsme kiiruskatsega.
Avakatsena sõidetud 1,09 km pikkuse Guanajuato linnakatse võitis teist aastat järjest Hyundai võistluspaar Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC ´16). Järgnevana sõidetud kahe lühikese publikukatse võidud läksid sajandat MM-ralli juubelit tähistavale VM Motorsport ekipaažile Sebastien Ogier - Julien Ingrassia (VW Polo R WRC).
Kolme katse järel juhtis rallit Ogier, kelle edu avakatse võitnud Neuville ees oli 1,7 ja meeskonnakaaslase Jari-Matti Latvala ees 3,3 sekundit. DMACK World Rally Team sõitjad Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) alustasid rallit viienda katseajaga ning kahel järgneval näidati üheksandat ja kümnendat aega. Päeva kokkuvõttes hoiti peale 5,69km läbimist 5,9 sekundilise kaotusega üheksandat kohta.
Kohaliku aja järgi reede varahommikul jätkunud hooaja kolmas MM-ralli pakkus võistlejatele kohe päeva pikima kiiruskatse esimese läbimise, kui võistlejaid ootas 54,21 km Mehhiko kruusateid.
Katse võit läks Latvalale, kes kasutas suurepäraselt ära oma stardipositsiooni eelised ning edestas teiseks tulnud Hyundai sõitjad Dani Sordot (Hyundai i20 WRC´16) koguni 22,1 ja meeskonnakaaslast Ogieri 22,3 sekundiga. Loomulikult tähendas nii suur ajavõit ka ralli liidriks kerkimist ning soomlase edu teiseks kukkunud prantslase ees oli nüüd 19 sekundit. 

Mehhiko ralli juhivad peale kümmet katset Latvala - Anttila, kes kasutasid 100% ära oma stardipositsiooni eelise

Reedese võistluspäeva avakatse seitsmendat aega näitas Tänak, kes kaotas Latvalale +1.36,5. Üldarvestuses tõusis eestlane kahe koha võrra, sest katsel katkestas väljasõidu tõttu Neuville ning neljapäevase võistluspäeva järel Tänakut edestanud tšehh Martin Prokop (Ford Fiesta RS WRC) oli sunnitud reedese avakatsega eestlasele ühe koha tagasi andma.
Ka järgmise katse võit läks Latvalale, kuid seekord enam mitte nii suure eduga. Ogier kaotas teisena 3,4 ja VW meeskonnale katse kolmikvõidu toonud Andreas Mikkelsen 5,7 sekundit. Tänak oli katsel kuues ning kaotas katse võitnud soomlasele 34,6 sekundit. Üldarvestuses püsis esikolmik sama: Latvala, Ogier, Sordo, kuid omavahel vahetasid kohad M-Sport sõitja Mads Østberg (Ford Fiesta RS WRC) ja Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC+16), kes olid nüüd vastavalt viies ja kuues.
Enne hoolduspausi sõidetud lühikese Leoni linnakaitse võitis Mikkelsen Ogieri ja Sordo ees. Tänak oli kaheksas.
Võistlus jätkus peale hoolduspausi päeva pikima katse El Chocolate korduvläbimisega. Kui esimesel läbimisel oli katse võitnud Latvala edu Ogieri ees üle 20 sekundi, siis ka teise läbimise katsevõit läks soomlasele, kuid seekord vaid 10 sekundilise eduga. Katse kolmas oli Paddon, kes kaotas Latvalale 32,9 sekundit. Kui avakatsel kaotas katse seitsmenda aja sõitnud Ott Tänak Latvalale 1.36,5, siis teisel läbimisel oli katse tulemus taas seitsmes, kuid kaotust 24,5 sekundi võrra vähem, kui esimesel läbimisel.
Kui liidrite hulgas positsioonid ei vahetunud, siis taas vahetasid omavahel kohad Østberg ja Paddon, kelle vahe oli nüüd uusmeremaalase kasuks 12,3 sekundit, millest 10 sekundit teenis norrakas seitsmenda katse valestardi eest.
Päeva neljanda kiiruskatse võidu võttis Latvala Ogieri ees 0,5 ja Sordo ees 4,4 sekundilise eduga. Tänak oli kaheksanda katse seitsmes (+25,6)  ning ka üldarvestuses jätkas eestlane samal positsioonil.
Päeva lõpetasid kaks lühikest publikukatset, millest esimese võit läks vaid 0,1 sekundilise eduga Tänaku ees Latvalale ja päeva viimase katse võitis Ogier. Tänak lõpetas päeva kuuenda ajaga (+1,2).

Tänak - Mõlderil jäi reedel katsevõidust puudu vaid 0,1 sekundit ning üldarvestuses hoitakse peale 10 katset korraliku 7.positsiooni


Peale kümmet sõidetud kiiruskatset juhib Mehhiko MM-rallit Jari-Matti Latvala, kelle edu Sebastien Ogieri ees on +32,1 ja Dani Sordo ees +1.15,6.
Kahe Hyundai sõitja vahele on end kiilunud Andreas Mikkelsen, kes kaotab Sordole 31,1 sekundit ja edestab ise 34,1 sekundiga Hayden Paddonit.
Parima Fordi sõitja Mads Østbergi leiame peale kümmet sõidetud kiiruskatset kuuendalt kohalt.
Ott Tänak – Raigo Mõlder näitasid päeva jooksul stabiilselt head sõitu ning hoiavad peale reedeseid kiiruskatseid seitsmendat positsiooni. 150 katsekilomeetri järel on eestlaste kaotus liidritele +3.53,8.
Mehhiko MM-ralli parim erasõitja on Martin Prokop, kes peale päeva pikima katse läbimist ütles naljatledes, et peale Dakari ei tundu 50 km pikkused katsed enam teab mis pikad.
Eelviimasel punktikohal lõpetas reedese võistluspäeva Lorenzo Bertelli (Ford Fiesta RS WRC), kes erasõitjate duellis kaotab Prokopile vaid 15 sekundit.
Hooaja kolmanda MM-ralli viimast punktikohta hoiab peale kümmet sõidetud kiiruskatset soomlane Teemu Sunninen (Škoda Fabia R5), kes on liider WRC2 arvestuses.
Laupäeval ootab võistlejaid ees üheksa kiiruskatset, kogupikkusega 152,36 km.

Videod:




Mehhiko MM-ralli järjestus peale SS10:

1.Latvala / Anttila Volkswagen Polo R WRC 01:48:00.0
2.Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +00:32.1
3.Sordo / Martí Hyundai i20 WRC '16 +01:15.6
4.Mikkelsen / Jaeger Volkswagen Polo R WRC +01:46.7
5.Paddon / Kennard Hyundai i20 WRC '16 +02:20.8
6. Østberg / Floene Ford Fiesta RS WRC +02:35.6
7.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +03:53.8
8.Prokop / Tománek Ford Fiesta RS WRC +04:56.3
9.Bertelli / Scattolin Ford Fiesta RS WRC +05:11.3
10.Suninen / Markkula Škoda Fabia R5 +05:43.7


Fotod: Daniel Roeseler, DMACK

Thursday, March 3, 2016








Autoralli MM-hooaeg jätkub Mehhikos

Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse Mehhikos autoralli MM-hooaja kolmas etapp.
Pärast Monte jäist asfalti ja Rootsi lumesegust ning jäist kruusa saavad võistlusmasinad juba seitsmendat hooaega järjest esimest korda kruusarehvid alla just sombreerode ja tequila kodumaal.
Rally Guanajuato Mexico nime kandev võistlus on hooaja kahest MM-rallist esimene, mis sel hooajal Ameerika mandril sõidetakse.
Eesti aja järgi reede varahommikul algav ralli pakub avapäeval, peale Guanajuatos toimuvat avatseremooniat, seal samas linnatänavail sõidetava 1,09km pikkuse linnakatse ning kahel korral läbitakse 2,30km pikkune publikukatse.  
Õige võistlus algab kohaliku aja järgi reedel, kui avapäeval läbitud kolmele katsele ja 5,69 kilomeetrile lisatakse seitse katset ja 145,11 km. Päeva pikimaks katseks on 54,21 km pikkune El Chocolate, mida läbitakse kahel korral.
Ralli pikim võistluspäev ootab võistlejaid ees laupäeval, kui läbitakse üheksa kiiruskatset ja 152,36km.
Ralli viimasel võistluspäeval sõidetakse küll vaid 96,47 katsekilomeetrit, kuid nendest 80 kilomeetrit läbitakse võistluse eelviimase kiiruskatse Guanajuato jooksul. Viimati läbiti MM-rallil nii pikk katse (va.Safari ralli) aastal 1986, kui Korsika rallil sõideti 83,16km pikkune katse. Kindlasti saab kogu tänavuse hooaja pikim katse olema väljakutseks nii sõitjatele, masinatele kui ka rehvidele. Katse kirjutamiseks kulus sõitjatel 90 minutit, legendiraamatusse sai kirja ligi 90 lehte vajaliku infot, katse eeldatavaks võistlustingimustes läbimiseks ennustatakse veidi üle 50 minuti, mille jooksul kulutab WRC masin 60 liitrit kütust.
Lisaks pikimale katsele läbitakse ralli jooksul ka hooaja kõrgeim punkt, mis on 2737m merepinnast.
Tänavune Mehhiko MM-ralli on ajalooline selle poolest, et esimest korda alates hooajast 2002 ei ole MM-ralli stardis Citroeni WRC masinat.

Mehhiko publik tänavu Citroeni WRC masinaid võistlemas ei näe
Võistluse starti asub 29 ekipaaži,  nendest 13 on WRC-masinad.  MM-punkte jagatakse WRC,  WRC2 ja WRC3 arvestuses.  Kokku läbitakse nelja võistluspäeva jooksul 21 kiiruskatset, kogupikkusega 399,63 km ning ralli Power Stage on 16,47 km pikkune SS21 Agua Zarca 2.
Ralli võistluskeskus asub Leonis.

Ogier - Ingrassia 100!

Hooajal 2008 tegid Mehhiko rallil esimese ühise MM-ralli stardi Sébastien Ogier ja Julien Ingrassia. Citroën C2 S1600 masinal võistelnud prantslased võitsid kohe esimese MM-ralli Juunior WRC arvestuses eestlase Jaan Mölder jr. ees ning sama hooaja lõpus krooniti prantslased JWRC sarja maailmameistriteks. Üheksa aastat hiljem on samad mehed võitnud WRC masinal kolm maailmameistritiitlit ning samapalju kordi triumfeerinud Mehhiko ralli võitjatena.

Ogier - Ingrassia stardivad Mehhikos sajandale MM-rallile

Tänavune ralli on prantslastele sajas MM-ralli ning üheskoos minnakse püüdma neljandat järjestikust Mehhiko ning 35. MM-ralli võitu. VW sõitjate hooaeg on alanud kahe järjestikuse võiduga ja kindlasti soovitakse ka Mehhikos maksimum võtta hoolimata sellest, et kahel esimesel päeval tuleb konkurentidele sellel hooajal esimest korda tõsiselt teed puhastada.
Volkswageni meeskond läheb Mehhikos püüdma enda käes oleva ralli võitude rekordi kordamist ehk 12 järjestikust võitu. Saksa autotootja saavutas rekordi vahemikus Austraalia MM-ralli 2013 kuni Soome MM-ralli 2014.

Mida suudavad Tänak ja DMACK kruusal Michelini konkurentide vastu?

Ott Tänak stardib Mehhikos viiendat korda. Eestlase parim Ameerika mandri tulemus pärineb aastast 2012, kui koos Kuldar Sikuga lõpetati ralli viiendal kohal.
Möödunud aastane Mehhiko ralli algas võistluspaarile Ott Tänak – Raigo Mõlder hästi, kuid ralli kolmandal katsel juhtus Tänakul ja Mõlderil õnnetus, mis oli väga õnneliku lõpuga.
Parema esivedrustuse purunemise tõttu masinaga vette sõitnud mehed said õnneks ise kiirelt autost välja enne, kui see viie meetri sügavusele veehoidla põhja vajus. Peale seda kui korraldajad olid veendunud, et sõitjatega on kõik ok ning õnnetusest oli möödas juba pea kaheksa tundi, algas operatsioon TiTänak, mis sai kajastust üle maailma. M-Spordi meeskonna jaoks oli see tõsine väljakutse, millest tuldi aga auga välja. Kui veel laupäeval olid meie mehed sunnitud tehnilistel põhjustel siiski ülesõidul katkestama, siis võistluse viimasel päeval said mehed taas rajale ning sukeldumismaskides sõideti üle ralli finišipoodiumi 22. kohal.

Tänak - Mõlder on tänavust hooaega alustanud väga hästi ning kindlasti soovitakse edukalt jätkata ka Mehhikos

Tänavune hooaeg on eestlastel alanud hästi ning hooaja punktitabelis hoitakse peale kahte rallit 16 punktiga 6. positsiooni.
Mehhiko saab DMACK World Rally Team sõitjate jaoks olema tänavu esimene ralli, kus saab reaalselt aimu Michelini ja DMACKi rehvide vahest. Kui jäisetel Monte teedel on pidamine pigem loterii ja Rootsi lumel ja jääl pole Briti rehvitootjal veel nii palju kogemusi, siis kruusal peaks olema kahe rehvitootja vahe kõige väiksem ning sellega seoses ka meie meeste võimalused heaks tulemuseks suuremad. Eestlastele peaks väikese eelise konkurentide ees andma ka kahe esimese võistluspäeva stardipositsioon. Lisaks rehvidele saab Tänak Mehhikos vastuse ka küsimusele, kui hea on möödunud aastal uuenduskuuri läbi teinud Fiesta WRC keskmäestiku tingimustes, mis vähendab masina jõudlust kohati kuni 25%.
Oti sõnul on tänavu testipäevi vähem, kui mullu (40 vs 14), mis tähendab, et seda enam üritatakse igast testikilomeetrist maksimum võtta.

Kellel jäi nägemata või kuulmata Oti enda mõtted enne eelseisvat Mehhiko rallit, saab neid järgi vaadata ja kuulata siit:


Kes suudab peatada duo Ogier - VW?

Sebastien Ogier ja VW on alustanud hooaega kahe järjestikuse võiduga ning tugev alus neljandaks järjestikuseks MM-tiitlivõiduks on loodud.
Kui Montes astus Ogierile korralikult kandadele Citroeni piloot Kris Meeke, siis Rootsi teedel oli prantslase peamiseks ohustajaks Hyundai sõitja Hayden Paddon.
Hooaja punktitabelis on peale kahte rallit VW esisõitja lähimad ohustajad norrakad Andreas Mikkelsen (VW) ja Mads Østberg (Ford). Mõlemad mehed tõestasid eelmine hooaeg, et nad on kruusal kiired ja lõpetasid Mehhikos poodiumil. Lisaks sooviga igal rallil Ogier alistada on kahel norrakal ka igal rallil käimas nö kohalik heitlus, kes on parim Norra sõitja lõpuprotokollis.
Parim Hyundai sõitja peale kahte sõidetud rallit on Paddon. Kui Montes pidi uusmeremaalane sõitma veel Hyundai vanema versiooniga, siis Rootsi ralliks sai mees istumise alla i20 WRC uue versiooni ning oli sellega kohe poodiumil. Kui möödunud hooajal oli Paddon nö must hobune, kes võis osadel rallidel üllatada, siis nüüd on mees oma kiirust tõestanud ning on igal rallil väga arvestatav konkurent. Kui Rootsis olid Hyundai põhisõitjad Thierry Neuville ja Paddon, siis Mehhikos on põhimeeskonnas taas tagasi Dani Sordo ja Hyundai Mobis World Rally Team´ile on punkte püüdmas Paddon. Kas Hyundai kahe poodiumikohaga alanud hooaeg saab ilusa jätku ka Mehhikos, on selge juba pühapäeval.

Milline on võistlejate järjestus Mehhiko ralli finišis selgub juba pühaapäeva õhtul

Parimat erasõitjat hakkavad Mehhikos välja selgitama neli võistluspaari.
Taas on tagasi rajal tšehh Martin Prokop ning mehhiklaste au on WRC arvestuses neljandat aastat järjest kaitsmas Benito Guerra. Mehhikos on tagasi stardis Lorenzo Bertelli, kes FIA vastu protesti märgiks jättis Rootsi ralli pooleli. Kõik kolm eelpool nimetatut võistlevad Ford Fiesta WRC masinatel.
Mini WRCga on hooaja esimesel kruusarallil stardinimekirjas ukrainlane Valery Gorban.

Kas Latvala ja Camilli tõusevad tuhast?

Katastroofiliselt kehv hooaja algus on olnud soomlasel Jari-Matti Latvalal, kellele vaatab hooaja punktitabelist peale kahte sõidetud rallit vastu ümmargune 0.  Viimati alustas VW sõitja aastat sama kehvasti hooajal 2007.
Kui meeskonnakaaslane ja peamine rivaal MM-tiitlile Ogier on võitnud tänavu juba kaks rallit ning läheb Mehhikos püüdma neljandat järjestikust võitu, siis soomlasel on Ameerika mandrilt näidata parim tulemus aastast 2014, kui  prantslase järel lõpetati koos kaardilugeja Miikka Anttilaga teisena.

Kas Latvala suudab alistada enda ning võita hooaja esimese ralli?

Tänu 0 punktile saab Latvala Mehhikos startida kahele esimesele võistluspäevale võistlejate rivi lõpust ning see peaks talle andma võrreldes teistega suure eelise. Kas soomlane oskab selle eelise ka enda kasuks pöörata sõltub suuresti sellest, kas ta suudab alistada oma peamise vaenlase ehk iseenda. Latvala on kõigile tõestanud, et ta on kiire sõitja ja heal päeval võimeline heitlema igal rallil esikoha eest, kuid kahjuks on tihti jäänud tulemus vormistamata mõne lihtsa sõiduvea tõttu, mis siis ehk tingitud liigsest üle mõtlemisest.
Teine mees, kelle hooaeg pole alanud ehk nii nagu ta ise on lootnud, on tänavu WRC masinal debüüthooaega tegev prantslane Eric Camilli. Arusaadavalt on mehelt veel vara head tulemust oodata, sest kogemusi napib, kuid kahel rallil väljasõitude tõttu katkestamine pole kindlasti olnud M-Sport meeskonnajuhi Malcolm Wilsoni plaanides. Sarnaselt asfaldile ja lumele pole Camillil ka kruusalt veel WRC masina kogemusi ning seega saab olema Mehhiko tema jaoks igas mõttes uus kogemus.
Enesekindluse leidmiseks lõpetas prantslane koostöö kaardilugeja Nicolas Klingeriga, kellega osaleti Montes ja Rootsis ning alates Mehhikost istub ta kõrval taas Benjamin Veillas, kellega möödunud aastal WRC2 sarjas osaleti. Camillile on see tema 2008 alanud karjääri jooksul juba üheksas kaardilugeja vahetus.  Kas „vana“ kaardilugeja toob Fiesta WRC-sse ka stabiilsuse, millega hooaja esimene ralli lõpetatakse, saab näha juba eeloleval nädalavahetusel. Minu jaoks jäävad õhku kaks küsimust: kaua suudab Wilson selle mängu juures head nägu teha ning kas Elfyn Evans saab oma võimaluse WRC masinaga varem kui me arvata oskame?


*katsete algusaegadele tuleb Eesti aja arvutamiseks lisada +7 tundi.


Fotod: M-Sport, David Williamson, Jakub Pojmicz, Maciej Niechwiadowicz (eWRC)

Sunday, February 14, 2016

Hooaja teine võit Ogier – Ingrassiale, Tänak – Mõlder viiendad

Rootsi MM-ralli jätkus pühapäeval ühe kiiruskatsega, mis oli ühtlasi ka hooaja ainsa talveralli punktikatse. Võistluse viimase katse ja ralli üldvõit läks prantslastele Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo RWRC), kellele see oli karjääri kolmandaks Rootsi MM-ralli võiduks.
Hooaja teise punktikatse teise koha punktid läksid norrakatele Andreas Mikkelsen – Anders Jæger (VW Polo R WRC) +3,4 ning viimase punktikoha said Citroeni sõitjad Kris Meeke – Paul Nagle (Citroen DS3 WRC) +9,0. Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) sõitsid ralli viimasel katsel välja katse kaheksanda aja +19,1.

Sebastien Ogier - Julien Ingrassia on hooaega alustanud kahe võiduga
Kui ralli võit kuulus Ogier – Ingrassiale, siis teise koha said Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 WRC´16), kes kaotasid võitjatele lõpuks 29,8 sekundit. Uusmeremaalased lõhkusid viimasel katsel masina radiaatori, mida nad katse lõpus kiirelt parandama asusid, et tagasi Karlstadis asuvasse hooldusparki jõuda.
Parimate skandinaavlastena said ralli kolmanda koha M-Sport sõitjad Mads Østberg – Ola Fløene (Ford Fiesta RS WRC), kes kaotasid prantslastele 55,6 sekundiga. Norrakate omavahelises heitluses jäid teiseks ja ralli neljandaks VW Motorsport sõitjad Mikkelsen – Jæger, kes kaotasid ralli lõpuks meeskonnakaaslastele 1.10,8.
Eesti rallifännide rõõmuks lõpetasid ralli viienda kohaga Ott Tänak – Raigo Mõlder, kes edestasid kuuendana lõpetanud Hyundai sõitjaid Dani Sordo – Marc Marti´d (Hyundai i20 WRC´16) 33,3 sekundiga. 

Ott Tänak - Raigo Mõlder lõpetasid hooaja teise ralli viienda kohaga


Parimate erasõitjatena lõpetasid ralli seitsmendana Henning Solberg – Ilka Minor-Petrasko (Ford Fiesta RS WRC) , kes vaid 4,6 sekundiga edestasid Citroeni sõitjaid Craig Breen – Scott Martin´it (Citroen DS3 WRC).
Kaks viimast punktikohta kuulusid WRC2 sarja sõitjatele. Hooaja teise klassivõidu võtsid Elfyn Evans – Craig Parry (Ford Fiesta R5), kes edestasid 14,7 sekundiga Škoda tehasemeeskonna sõitjaid Pontus Tidemand – Jonas Andersson´i (Škoda Fabia R5). Klassi kolmanda koha said soomlased Esapekka Lappi – Janne Ferm (Škoda Fabia R5), kes kaotasid brittidele +1.50,9.

WRC2 arvestuses sõitvad Sander Pärn – James Morgan (Ford Fiesta R5) olid küll peale eilset katkestamist (mootori ülekuumenemine) täna taas stardis, kuid kahjuks jäi nende sõit väljasõidu tõttu pooleli.
Rootsi MM-rallil WRC masinaga debüüdi teinud Mait Maarend – Mihkel Kapp (Mini Cooper WRC) pidi küll eile vedrustuse purunemise tõttu võistluse eelviimasel katsel katkestama, kuid olid täna taas stardis. Rootsi ralli üldarvestuse kuulus eestlastele 34.koht.

Autoralli MM-hooaeg jätkub märtsi alguses sõidetava Mehhiko ralliga.





Fotod: Ray Põder

Saturday, February 13, 2016

Ott Tänakut lahutab Rootsi MM-ralli viiendast kohast 15,87km

Laupäeva hommikul jätkunud Rootsi MM-ralli teisel võistluspäeval sõideti kokku viis kiiruskatset. Päeva ainsa korduvkatsena sõideti kuulsa Colin´s Crest hüppega Vargåsen. Päeva lõpetas neljapäeval ära jäänud Karlstadi publikukatse.
Nädala alguses valitsenud soojakraadid pöördusid õnneks reedel miinuse poolele ning eile õhtul ja täna öösel sadanud lumi muutis katsed enamvähem talviseks.
Teist võistluspäeva alustati 18,19km pikkuse Fredriksberg kiiruskatsega, mille võit läks ralli liidritele Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC). VW sõitjad edestasid 3,9 sekundiga meeskonnakaaslaseid Andrea Mikkelsen – Anders Jæger´it (VW Polo R WRC) ning 5,5 sekundiga Hyundai sõitjaid Hayden Paddon – John Kennard´it (Hyundai i20 WRC´16).

Sebastien Ogier - Julien Ingrassiat lahutab hooaja teisest võidust 15,87km

Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) alustasid päeva kuuenda katseajaga +16,1. Absoluutarvestuses kerkis katse teise ajaga kuuendalt kohalt kolmandaks Mikkelsen, mis tähendas, et Mads Østberg , Ott Tänak ja Dani Sordo kukkusid kõik üldarvestuses koha võrra.
Päeva teise katsena sõideti Vargåseni esimene läbimine ning hüpati pikki hüppeid. Kuna öösel oli lund sadanud, siis kannatasid eespool startinud sõitjad lahtise lumega katsel ning eelise said tagantpoolt startijad.
Katse esimese ja teise koha hõivasid eile katkestanud ja täna Rally2 reeglite alusel startinud sõitjad. Katsevõidu said VW sõitjad Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (VW Polo R WRC), kelle edu teise katseaja välja sõitnud Citroeni sõitjate Kris Meeke – Paul Nagle (Citroen DS3 WRC) ees oli 9,6 sekundit. Katse kolmanda aja sõitis välja Paddon, kes edestas katsel Ogieri 23,6 sekundiga ning vähendas üldarvestuses vahe prantslasega 8,8 sekundi peale.

Uusmeremaalased Paddon - Kennard on Rootsis liikumas hooaja esimese poodiumikoha poole

Ott Tänak sõitis päeva pikima katse esimesel läbimisel 14.katseaja, kaotades katse võitnud Latvalale 44,8 sekundiga.
Esimese läbimise Colin´s Crest pikima hüppe tegi Kris Meeke, kelle hüppe pikkuseks mõõdeti 43m.
Päeva kolmanda katsena sõideti 22,76km pikkune Rämmen, mille võidu jagasid taaskord Latvala ja Meeke. Soomlane edestas seekord britti 1,7 sekundiga. Katse kolmas oli Ogier, kes suurendas edu Paddoni ees 1,4 sekundi võrra.
Tänak – Mõlder jätkasid rallit kümnenda katseajaga (+21,0).
Vargåseni teise läbimise ajaks olid sõidutingimused võrdsustunud ning katsevõitud võttis esimesel läbimisel suure ajakaotuse saanud Ogier. Katse VW kolmikvõidu aitasid vormistada Latvala (+1,0) ja Mikkelsen (+4,1).
Esikoha heitluses kaotas uusmeremaalane Paddon Ogierile juurde 5,7 sekundit ning enne õhtust publikukatset oli VW ja Hyundai sõitja vahe 15,9 sekundit.
Eestlased Tänak – Mõlder said päeva pikima katse teisel läbimisel kümnenda katseaja (+19,3).
Colin´s Crest teisel läbimisel hüppas WRC2 sarja sõitja Eyvind Brynildsen kuulsa šotlase järgi nime saanud hüppe uueks rekordiks 45 meetrise õhulennu.
Päeva viimase Karlstad publikukatse võit läks Latvalale, kes 2,6 sekundiga edestas WRC2 sõitjat Teemu Sunineni (Škoda Fabia R5) ja 2,7 sekundiga Ott Tänakut.

Ott Tänak - Raigo Mõlder Colin´s Crest hüppel

Enne pühapäevast punktikatset juhib rallit Sebastien Ogier, kelle edu Hayden Paddoni ees on 17,1 ja parima mitteskandinaavlasena kolmandal kohal oleva Mads Østberg´i ees 42,3 sekundit.
Norralaste sisese konkurentsi teisel kohal on enne ralli viimast 15,87km Mikkelsen, kelle edu teise võistluspäeva viiendana lõpetanud Ott Tänaku ees on 24,2 sekundit. Kuuenda koha punktidel on peale kahte sõidetud võistluspäeva Hyundai sõitja Dani Sordo (Hyundai i20 WRC´16), kelle edu parima erasõitja Henning Solbergi (Ford Fiesta RS WRC) ees on 20,9 sekundit. Solbergist vaid 3,6 sekiundi kaugusel on enne Rootsi ralli viimast katset Citroeni sõitjad Craig Breen – Scott Martin (Citroen DS3 WRC).
Absoluutarvestuse üheksandal kohal on enne viimast kiiruskatset hooaja teise WRC2 sarja klassivõidu poole liikuvad Elfyn Evans – Craig Parry (Ford Fiesta R5). Absoluutarvestuse viimasel punktikohal ja WRC2 klassi teisel lähevad homme viimase katse starti rootslased Pontus Tidemand – Jonas Andersson (Škoda Fabia R5). Brittide ja rootslaste vahe on 17,9 sekundit.
WRC2 klassi kolmandana lõpetasid teise võistluspäeva Anders Grøndal – Miriam Walfridsson (Ford Fiesta R5) +1.50,6.
WRC2 klassi arvestuses eile viimase katse järgsel ülesõidul kõrge mootoritemperatuuri tõttu katkestanud Sander Pärn – James Morgan (Ford Fiesta R5) olid täna Rally2 reeglite alusel taas stardis, kuid kahjuks oli mootor siiski nii palju kannatada saanud, et tänasel esimesel katsel pidid mehed taas üle kuumenenud mootori tõttu katkestama.  

Mait Maarend - Mihkel Kapp kuulsa Vargaseni esimesel läbimisel

Sarnaselt Pärn – Morganile jäid teisel päeval rajaäärde WRC debüüdi teinud Mait Maarend – Mihkel Kapp (Mini Cooper WRC). Eestlased liikusid päeva alguses tõusvas tempos, kuid Vargåseni teisel läbimisel eestlased katkestasid. 
WRC klassi sõitjatest jäid täna väljasõitude tõttu rajaäärde Eric Camilli – Nicolas Klinger (Ford Fiesta RS WRC) ja Yazeed Al-Rajhi – Michael Orr (Ford Fiesta RS WRC). Erasõitjad Lorenzo Bertelli – Simone  Scattolin (Ford Fiesta RS WRC) ei startinud teisele võistluspäevale protestiks FIA viimaste aegade otsuste vastu.


Rootsi ralli viimasele võistluspäevale oli algselt plaanitud kaks kiiruskatset, kuid turvakaalutlustel jäetakse neist esimene ära ning sõidetakse vaid SS21 Värmullsasen, mis on tänavuse Rootsi ralli punktikatseks.

Rootsi MM-ralli teise võistluspäeva detailsed tulemused


Fotod: Ray Põder

Friday, February 12, 2016

Rootsi MM-rallit juhib Sebastien Ogier, Ott Tänak lõpetas avapäeva neljandana


Reed hommikul alanud Rootsi MM-ralli avapäeval sõideti kuus kiiruskatset.
Ralli avakatsena sõidetud Torsby katse sõideti enamvähem talvistes tingimustes ning katse parima aja sõitsid välja 2015. Rootsi ralli võitjad Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC).
Vaid 0,3 sekundiga kaotasid prantslastele meeskonnakaaslased Andreas Mikkelsen – Anders Jæger (VW Polo R WRC). Katse kolmanda aja sõitsid välja Citroeni sõitjad Kris Meeke – Paul Nagle (Citroen DS3 WRC) +4,4. Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) sõitsid ralli avakatsel välja seitsmenda aja, kaotust katse võitnud maailmameistritele kogunes 12,1 sekundit.
Võistluse teise katse Röjden katse parimad olid taaskord Ogier ja Mikkelsen, keda seekord lahutas teineteisest 6,6 sekundit. Katse kolmanda aja sõitsid katsel välja Hyundai sõitjad Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC ´16), kaotust katse võitnud Ogierile 13,5 sekundit. Ott Tänak sõitis päeva teisel katsel välja neljanda aja, kaotust ralli liidrile 15,2 sekundit. Enne rehvivahetamise ja kütuse tankimise pausi sõideti tänavuse ralli uus katse Svullrya, mille võit läks suure ehmatuse üle elanud Ogierile. Enne katse lõppu teel olnud suur veetakistus oli prantslaste legendis kirjeldamata ning peale sellest läbisõimist sõideti kergelt teelt välja, kuid õnneks pääseti vaid katse ülesõidul stabilisaatori varda vahetusega.
Katse teise aja sõitis välja Kris Meeke +6,5 ja katse kolmandad olid Mads Østberg - Ola Fløene (Ford Fiesta RS WRC) +6,9. Tänak – Mõlder lõpetasid avapäeva esimese katsete ringi viienda ajaga + 10,3. Lõunapausile tuldi järjestuses Ogier, Mikkelsen +24,2 ja Meeke +28,7. Tänak sai lühikesele lõunapausile kuuendana +37,6.

Ralliavapäeval kolm kiiruskatse võitu võtnud Ogier - Ingrassia olid parimad ka päeva kokkuvõttes
Svullrya teise läbimise katsevõit läks Meekele, kes edetas 5 sekundiga Hyundai sõitjat Hayden Paddonit (Hyundai i20 WRC´16) ja 6,4 sekundiga meeskonnakaaslast Craig Breen´i (Citroen DS3 WRC). Ott Tänak alustas katsete teist ringi viienda ajaga, kaotust katse võitnud britile kogunes 13 sekundit. Üldarvestuses kukkus teiselt kohalt seitsmendaks Mikkelsen, kes liiga ulja kurvi sisenemise tagajärjel tabas masina tagumise otsaga lume all olnud kändu ning sellest tingitud spinni ja mootoriväljasuretamise tagajärjel kaotas norrakas palju väärtuslike sekundeid. Röjdeni teise läbimise võitis esimest rallit uue Hyundai i20 WRC´16 masinaga sõitev Hayden Paddon, kes vaid 1,3 sekundiga edestas Ott Tänakut ja 1,5 sekundiga Mads Østbergi. 
Võistluspäeva viimase katsena sõideti võistluspäeva esimese katse Torsby korduvläbimine. Võrreldes hommikuga oli katsele sadanud värsket lund ning eelise said tagantpoolt startijad, mille kasutas 100% enda kasuks Paddon, kes võttis teise järjestikuse katsevõidu. 4 sekundiga kaotas uusmeremaalasele Ogier ning 6,6 sekundiga hispaanlane Dani Sordo (Hyundai i20 WRC´16). Ott Tänak lõpetas päeva jagatud neljanda katseajaga. Sajandiku pealt täpselt sama aja sõitsid koos Tänakuga välja norrakad  Østberg ja Mikkelsen.
Rootsi ralli avapäeva võitsid Ogier – Ingrassia, kes edestavad enne teist võistluspäeva 26,9 sekundiga Hyundai sõitjaid Paddon – Kennard´it ja 33,7 sekundiga parimate skandinaavlastena päeva lõpetanud Østberg – Fløene´t.
Norrakatest vaid 1,1 sekundi kaugusel on DMACK World Rally Team eestlasest sõitjad Ott Tänak – Raigo Mõlder.

Ott Tänak - Raigo Mõlder näitasid Rootsi ralli avapäeval suurepärast kiirust

„Tänane „kontoripäev“ oli fun. Surusime kõvasti ja paaril korral ka üle piiri, kuid pidime just täna üritama, sest tänastel katsetel oli lund, mis sobib meie DMACK rehvidele paremini. Kaheksandal katsel olime katsevõidule väga lähedal, kuid kahjuks napsas napilt selle Hayden Paddon. Loodetavasti sajab öösel lund juurde ning saame homme jätkata kiiret ja nauditavad sõitu,“ võttis Ott Tänak Rootsi ralli avapäeva kokku.
Eestlased edestavad vaid 3,4 sekundiga Hyudai sõitjaid Dani Sordo – Marc Marti´d.
Rallile võidumõtetega startinud VW sõitjad Mikkelsen -  Jæger leiavad end avapäeva järel alles kuuendalt kohalt, kaotust liidrina lõpetanud meeskonnakaaslastele 42 sekundit.
Rootsi ralli avapäeva parimad erasõitjad olid Henning Solberg – Ilka Minor-Petrasko (Ford Fiesta RS WRC) +1.36,9, kes edestasid vaid 1,9 sekundiga avapäeva kaheksandana lõpetanud Citroeni sõitjaid Breen– Scott´i. Absoluutarvestuse üheksandad on peale avapäeva M-Sport sõitjad Eric Camilli –Nicolas Klinger (Ford Fiesta RS WRC) +2.43,5 ja kümnendad erasõitjad Lorenzo Bertelli – Simone Scattolin´i +3.08,6.
Avapäeva ebaõnnestujad olid VW sõitjad Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (VW Polo R WRC), kelle masinal purunes päeva esimese katsel veovõll ning päeva viimasel katsel jäid soomlased tänu vedrustuse purunemisele rajaäärde.
Päeva kolmandal katsel tabas transmissiooni probleem Theirry Neuville Hyundai i20 WRC-d ning kuna tänavusel Rootsi rallil puuduvad päevased hoolduspausid, siis sõitis belglane päeva ülejäänud katsed esiveolise autoga. Avapäeva lõpetas Hyundai sõitja absoluutarvestuse 27.kohal.
Eelviimasel katsel katkestas võistluse teiselt kohalt Kris Meeke, kellele sai teist rallit saatuslikuks rajäärne kivi. Kui Montes purunes selle tagajärjel Citroeni käigukast, siis täna purunes parema esiratta kinnitus ja hooaja teine katkestamine oli tõsiasi.

Selline kivi lõpetas siis seekord Kris Meeké teekonna

WRC arvestuses tegid täna debüüdi eestlased Mait Maarend – Mihkel Kapp (Mini Cooper WRC), kes lõpetasid avapäeva absoluutarvestuse 32.kohal.

Mait Maarend- Mihkel Kapp Svullrya katse hüppel

WRC 2 arvestuses juhivad peale avapäeva britid Elfyn Evans – Craig Parry (Ford Fiesta R5), kelle edu rootslaste Fredrik Åhlin – Morten Erik Abrahamsen (Ford Fiesta R5) ees on 17,1 ja Anders Grøndal – Miriam Walfridsson (Ford Fiesta R5) ees 38 sekundit.
Drive DMACK Trophy Team sõitjad Sander Pärn – James Morgan (Ford Fiesta R5) sõitsid reedese parima katseaja välja võistluspäeva viimasel katsel, kui oldi WRC2 arvestuse viiendad. Kahjuks sel samal katsel hakkas Pärna Fiesta R5 mootor üle kuumenema ning katse järgsel ülesõidul pidid Pärn - Morgan kahjuks katkestama. 

Sander Pärn - James Morgan pidid kahjuks Rootsi MM-ralli katkestama

Homme sõidetakse Rootsi MM-rallil viis kiiruskatset, millest kahel korral läbitakse kuulsa Colin´s Crest hüppega Vargåsen. Päeva lõpetab neljapäeval ära jäänud Karlstadi publikukatse.
Korraldajad teatasid täna, et algselt pühapäevaks plaanitud kahe katse asemel sõidetakse vaid SS21 Värmullsasen, mis on ralli punktikatseks.

Kui täna hommikul tundus, et homne võistluspäev saab olema üsna mitte talvine, siis päeva jooksul sadanud lumi ja miinuskaraadid annavad siiski lootust, et kui öösel peaks veel lumelisa tulema, siis peaks laupäevased katsed siiski talveralli mõõdu välja andma.

Rootsi MM-ralli avapäeva detailsed tulemused

Fotod: Ray Põder


Thursday, February 11, 2016

Rootsi MM-ralli korraldajad on külmakraadide ja lume ootuses

Homme algab autoralli MM-sarja teine etapp, Rootsi ralli. Täna toimus Karlstadis ralli pidulik avamine ning sõitjad jagasid fännidele autogramme. 

Karslstadi publikuaktsel täna katset ei sõidetud


Endal õnnestus Ford Fiesta RS WRC mudelile saada autogramm Henning Solbergilt ja Ilka Minor-Petraskolt. 



Kuna kehvade ilmastikutingimuste tõttu jäi avakatsena sõidetav Karslstadi publikukatse ära, siis algab ralli homme hommikul kohaliku aja järgi 8.51, kui sõidetakse Torsby kiiruskatse esimene läbimine.  Kokku sõidetakse homme kuus kiiruskatset, millest neli sõidetakse Norras, kus peaks olema ka tänavuse ralli ainsad natukenegi talve meenutavad tingimused. Elame Rootsi ralli ajal Torsby katsest vähem, kui 10 kilomeetri kaugusel ning väljas on hetkel küll kerged miinuskraadid, kuid õues ei ole grammigi lund. Ehk siis kahjuks ongi tänavusel aastal kõik nii nagu viimastel päevadel Rootsist ja Norrast tehtud piltidelt on näha olnud.
Tänaseks ööks ja homseks päevaks lubatakse küll Torsby ümbrusesse kuni 5 miinuskraadi ja peale lõunat ka kerget lumesadu, kuid see oluliselt hetkel valitsevaid rajatingimusi kahjuks ei paranda. Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) stardivad homsele päevale kuuenda autona. Sander Pärn – James Morgan (Ford Fiesta R5) saavad rajale 26.autona ja Mait Maarend – Mihkel Kapp (Mini Cooper WRC) 45.masinana.  

Mait Maared - Mihkel Kapp elu esimese WRC-masina stardi ootuses
Sander Pärna ja James Morgani Fiesta R5 on homseteks katseteks pakitud




Foto: Erakogu ja Ray Põder