Monday, April 18, 2016

Rallikrossi MM-i uue hooaja esimene võit Petter Solbergile

Sel nädalavahetusel algasid Portugalis, Montalegres rallikrossi maailmameistrivõistlused.
Kui veel nädala alguses kattis Pista Automóvel de Montalegre rada lumevaip, siis laupäeva kaheks esimeseks kvalifikatsioonisõiduks olid rajatingimused asendunud vihma ja mudaga.
Kõige paremini sai sellistes tingimustes hakkama Mattias Ekström, kes kahe sõidu kokkuvõttes edestas VW sõitjat Johan Kristofferssonit ja meeskonnakaaslast Toomas Heikkineni.
Pühapäeval jätkusid võistlused juba oluliselt kuivemates tingimustes veel kahe kvalifikatsioonisõiduga ning nelja sõidu kokkuvõttes läks esimesena poolfinaali Ekström, Petter Solbergi ja  Kristofferssoni ees.

Hooaja esimeste kvalifikatsioonisõitude parim oli Mattias Ekström

Veel said poolfinaalidesse Andreas Bakkerud, Robin Larsson, Toomas Heikkinen, Sebastien Loeb, Kevin Eriksson, Timmy Hansen, Davy Jeanney, Liam Doran ja Anton Marklun. Esimesena jäi poolfinaalidest välja Hansenite pere noorim liige Kevin Hansen. Kahjuks ei olnud hooaja avavõistlusel Supercar klassi poolfinaalidesse asja ka lätlastel Reinis Nitišs´il ja Jānis Baumanisel, kes lõpetasid vastavalt 15. ja 14.kohal. Poolfinaalisesse ei saanud ka Ken Block, kelle kvalifikatsioonisõidud olid kõik täis erinevaid probleeme ning ameeriklane sai nelja sõidu kokkuvõttes 20 võistleja hulgas 18.koha.

Kvalifikatsioonisõitude järgse paremusjärjestuse leiab SIIT


2016.hooaja esimeses poolfinaalis startisid Ekström, Kristoffersson, Larsson, Loeb, Hansen ja Doran.
Kohe avakurvis lõhkus auto Hansen, kes paar ringi hiljem sõidu katkestas. Kohe avaringil läksid jokkerisse Kristoffersson ja Loeb, kes tänud raja esimeses kurvis tekkinud segadusele lõikasid kasu ning lõpetasid võistlussõidu kindla eduga. Kolmandana sõitis end finaali erasõitja Larsson, kes edestas ligi poole sekundiga kvalifikatsioonisõitude võitjat Mattias Ekströmi. Seega jäid ehk mõnetigi üllatuslikult finaalist välja Ekström ja Hansen.

Sebastien Loeb tõestas juba hooaja avavõistlusel, et temaga peab sel aastal arvestama

Teises poolfinaalis startisid Solberg, Bakkerud, Heikkinen, Eriksson, Jeanney ja Marklund.
Kahekordne World RX sarja võitja Solberg näitas miks just tema on ka sel aastal üks peamisi tiitlikandidaate ning võitis poolfinaali ülekaaluka eduga (2,3 sekundit) Heikkineni ees. Kolmandana sõitis end finaali viimase ringi eelviimase kurvi möödasõiduga Bakkerud.

Poolfinaalide tulemused leiab SIIT 

Finaali startisid esireast Solberg ja Kristoffersson. Teise võistlusrea moodustasid duo Heikkinen ja oma debüütvõistlusel ainsa mitteskandinaavlasena (kui ka Heikkinen skandinaavlaseks lugeda) finaali pääsenud Loeb. Hooaja esimese finaali viimase rea moodustasid Bakkerud ja Larsson.
Kuue ringilise finaali võitis valitsev meister Petter Solberg, kellele see oli karjääri üheksandaks rallikrossi MM-etapivõiduks. Kusjuures nii poolfinaalis, kui finaalis ei töötanud Solbergi Citroenil automaatne stardisüsteem ja norralane startis nö. manuaalselt. 

Petter Solberg alustas kolmanda World RX MM-tiitli püüdmist võiduga

Norralane edestas 0,8 sekundiga erasõitjat Robin Larssonit ja 2,3 sekudniga EKS meeskonna Audil sõitnud Toomas Heikkineni.
Sebastien Loebile rallikrossi MM-sarja debüütvõistluselt veidi „lonkava“ masinaga finaali viies koht.

Portugali MM-etapi finaali tulemused leiab SIIT 

Kellel jäid hooaja esimesed World RX stardid nägemata, saavad seda järgi vaadata SIIT

Nädalavahetuse kokkuvõttes teenis Larssoni ja Kristoffersoni ees kõige rohkem MM-punkte Solberg.

Rallikrossi MM-sarja sõitjate punktijärjestuse leiab SIIT

Janno Ligurile Euro RX Super 1600 klassi neljas koht

Samal nädalavahetusel alustasid Portugalis ka FIA Euroopa rallikrossi meistrivõistluste Super 1600 klassi võistlejad, kus võistlustules kolm Eesti sõitjat - Siim Saluri, Janno Ligur ja Andre Kurg.
Sarja avavõistlusele startis rekordit tähistvad 33 sõitjat.
Kvalifikatsioonisõitude parimana läks finaali Ligur Racingu piloot Janno Ligur.
Siim Salurile hooaja avavõistluselt kokkuvõttes 15. koht ja  Andre Kurg lõpetas hooaja esimesed stardid 20.kohal.

Janno Ligur näitas hooaja avavõistlusel suurepärast minekut ning tulemuseks finaali neljas koht

Finaalis pidi kahjuks Škodal sõitnud Ligur küll konkurentidele paar kohta tagasi andma, kuid eestlasele siiski hooaja avavõistluselt igati kiiduväärt neljas koht. Nädalavahetuse punktide kokkuvõttes jagab Ligur peale avavõistlust 23 punktiga teist kohta.

ERR-i spordiuudiste Super 1600 klassi eestlaste sõitude kokkuvõtet saab vaadata SIIT

Euro RX Super 1600 klassi kõikide sõitude tulemused ja punktid leiab SIIT



Rallikrossi MM-sarja teine etapp sõidetakse 7.-8.mail Saksamaal, Hockenheimringil.

Fotod: FIA World Rallycross ja Janno Ligur

Friday, April 15, 2016

Ülipõnev rallikrossi MM-hooaeg 2016 stardib Portugalis

Eeloleval nädalavahetusel saab alguse rallikrossi MM-hooaeg 2016.
Aastal 2014 FIA poolt loodud MM-sarjast on kiiresti saanud nii sõitjate kui ka pealtvaatajate lemmik ja seda just selle vaatemängulisuse ning põnevuse poolest, mida viimastel aastatel teistes MM-sarjades nappinud on.

Rallikrossi Super autod pakuvad publikule igal etapil nauditava vaatemängu

World RX ehk rallikrossi maailmameistrivõistluste läbi ajaloo esimene etapivõitja ja maailmameister oli 2003. aasta autoralli maailmameister Petter Solberg. Citroeni sõitja suutis möödunud aastal oma tiitlit edukalt kaitsta ning seega läheb Solberg tänavu püüdma hat-tricki.
Ühtlasi on norralane ainus sõitja maailmas, kes on suutnud võita maailmameistritiitli kahel erineval FIA distsipliinil.
Kahe hooaja peale on sarjast läbi käinud ligi sada erinevat sõitjat, kelle hulgas mitmed autospordifännidele tuntud sõitjad - Henning Solberg, Manfred Stohl, Gigi Galli, Jacques Villeneuve, Per-Gunnar Andersson, François Duval, Guy Wilks jpt.

Leiutasid britid, kuid vallutasid skandinaavlased

Rallikrossi ajalugu sai alguse aastal 1967. Suur -Britannias, kui ABC kanali TV shows võtsid omavahel Lyddeni ringrajal mõõtu  spetsiaalselt saatesse kutsutud rallisõitjad. Veidi rohkem kui kaks aastat hiljem sõideti Hollandis Euroopa esimene rallikrossi võistlus, mille võitja oli Hans Kok.
Kui ajaloo esimene rallikrossi MM-tiitel anti välja aastal 2014, siis esimene Euroopa meistritiitel anti välja 1979, kui selle võitis norralane Martin Schanche Ford Escort RS1800 võistlusmasinal. Rallikross on üldse läbi aegade olnud skandinaavlaste pärusmaa, sest aastate jooksul on Division 2 (1982-96) ja Division 1 ehk tänases mõistes Supercar klassi meistriteks tulnud vaid kolm mitteskandinaavlast.
Esimesena murdis skandinaavlaste (k.a soomlased) ülemvõimu aastal 1982. austerlane Franz Wurz,  1994. aasta parim oli britt Richard Hutton ning aastatel 2012. ja 2013. oli Euroopa parim rallikrossisõitja venelane Timur Timerzyanov.
Läbi aegade edukaim rallikrossisõitja on rootslane Kenneth Hansen, kes võitis oma karjääri jooksul 73 võistlussõitu ja koguni 14 Euroopa meistritiitlit.

Mis teeb valemi ralli + kross nii atraktiivseks?

Rallikross on köitnud oma põnevusega publikut juba selle ala esimesest päevast. Eelkõige teeb selle ala põnevaks see, et võistlus sõidetakse korraga nii asfaldil kui kruusal ning seda nö. sprindi formaadis.
Lisaks põnevale formaadile võisteldakse MM-sarja Supercar klassis ülivingete võistlusmasinatega, milledel on 2 liitrine ja 600 hobujõuline jõuallikas ning mis kiirendavad  0-100 km/h alla 2 sekundi ehk kiiremini kui F1.
Üks põnevamaid rallikrossi elemente on Jokker, mis on spetsiaalne raja osa, mida peavad kõik võistlejad võistlussõidu jooksul korra läbima. Tihtipeale muudab just jokkeri ring oluliselt nii mõnegi sõidu lõpptulemust. Võistluse jooksul sõidetakse neli eelsõitu, millest pääsevad edasi poolfinaali 12 parimat sõitjat. Kui eelsõitude pikkus on neli ringi, siis poolfinaalides ja finaalis tuleb võistlejatel leida parim strateegia kuueks ringiks. Kahe poolfinaali kolm parimat pääsevad finaali, kus selgub etapi lõplik paremusjärjestus.

Veidi muutunud reeglid

Kahe hooaja vahel said FIA poolt korrigeeritud natukene ka mõningad reeglid.
Kui varasemalt kutsuti nelja eelsõitu ingliskeelse nimetusega Heat 1,2,3 ja 4, siis tänavusest hooajast on sarnaselt teiste FIA MM-sarjadega eelsõidud nimetatud kvalifikatsioonideks ning need kannavad nimesid  Q1, Q2, Q3 ja Q4.
Sarnaselt möödunud aastatega sõidetakse MM-sarjas ka tänavu viiel etapil koos Euroopa meistrivõistluste Euro RX osalejatega. Erinevus on aga tänavu selles, et kuni poolfinaalideni võistlevad Wolrd RX ja Euro RX sõitjad vaid oma sarja võistlejatega. Alates poolfinaalidest võistlevad kahe sarja parimad koos samades startides. Hooaja 2016 Euro RX etapid on tänavu Belgia, Norra, Rootsi, Kataloonia ja Läti.
Tehnilistest muudatustest kõige suurem puudutab auto mootoriaju ja sellega seotud tarkvara, mis on tänavu FIA poolt homologeeritud.
Väike muudatus on ka stardiprotseduuris. Tänavu kuvatakse sõitjatele enne starti 4 sekundi jooksul automaatselt  „Ready to Race“  sõnumit, millele järgneb kuni 1,5 sekundiline paus, mille järel süttib fooris roheline stardituli.  

Kes peatab Solbergi?

Petter Solberg (Citroen DS3) läheb tänavu püüdma kolmandat järjestikust rallikrossi MM-tiitlit.
Kahe hooaja peale 8 etapivõitu kogunud norralasele püüavad tänavu kõvasti vastu astuda nii praegused kui ka endised konkurendid.


Kas Solberg saab enda kätte ka kolmanda rallikrossi MM-karika, selgub novembris

T.Hansen läheb püüdma enda esimest ja perekonna 15. MM-tiitlit
2015. hooaja lõpetas teisena legendaarse Kenneth Hanseni poeg Timmy Hansen. Rootslane võitis sarnaselt Solbergiga kolm etappi ning hooaja lõpus lahutas Peugeot 208 WRX sõitjat meistritiitlist vaid 25 puntki.
Möödunud hooajal meeskondliku MM-tiitli võitnud Peugeot-Hansen meeskond on talvega oma ridu täiendanud ning  lisaks Hansenile on meeskonna ridades tänavu kaasa tegemas üheksakordne autoralli maailmameister Sebastien Loeb.
Sebastien Loeb on uueks väljakutseks valmis



Prantslane, kes peale rallist loobumist on sõitnud nii ringraja MM-sarja (WTCC), kui ka tänavu Dakar rallit on uue ja põneva väljakutse ees. Endise Citroeni tehasesõitja ainukene rallikrossi kogemus pärineb aastast 2012, kui X-mängude raames sõidetud rallikrossi võistluselt naases mees kuldmedaliga.
Teades kui kiirelt hr.Ralli kõikide aladega, mis seotud kiiruse ja adrenaliiniga kohaneb, siis on põhjust arvata, et Petter Solbergi hirmudel, et tänavu saab just Loeb´ist tema peamine rivaal, on alust küll ja küll.
Peugeoti teise meeskonna Hansen Academy ridades hakkab tänavusi MM-punkte püüdma Hansenite pere noorim liige ja valitsev RX Lite klassi meister Kevin Hansen. Meeskonna teise auto toob rajale prantslane Davy Jeanney, kes sama meeskonna ridades võitis möödunud hooajal kaks World RX etappi.
Volkswagen Polod toovad Volkswagen RX Sweden meeskonna nime all rajale möödunud hooaja avavõistluse võitja ja hooaja kokkuvõttes kolmanda koha saanud Johan Kristoffersson ning möödunud hooajal EKS RX meeskonda kuulunud Anton Marklund.
Mattias Ekström osaleb ka tänavu täismahus kahes erinevas sarjas - DTM ja RX
Taas on tervet hooaega rallikrossi MM ja DTM ringraja sarjas kaasa tegemas kahekordne autoringraja sarja DTM meister Mattias Ekström, kelle juhitud EKS RX meeskonda on Marklundi asemel VW Polo roolist Audi S1 rooli tulnud soomlane Toomas Heikkinen.
Mõlemal mehel on ette näidata kaks World RX etapivõitu.
World RX Team Austria ridades eelmise hooaja viimasel võistlusel Supercar klassi debüüdi teinud 2015.aasta Euro RX Super 1600 klassi meister lätlane Jānis Baumanis on tänavu meeskonnakaaslaseks kahekordsele Euroopa meistrile Timur Timerzyanovile.
Meeste võistlusmasinaks on Ford Fiesta Mk7 ST.
Rallikrossi MM-sarjas on täishooaega kaasa tegemas Ameerika superstaar Ken Block, kellel hooajast 2014 ette näidata Norra etapi kolmas koht.  
Ken Blocki ja Andreas Bakkerudi uue hooaja masinad on stardivalmis

Hoonigan Racing Division meeskonna ridades sõitva ameeriklase meeskonnakaaslaseks on norralane Andreas Bakkerud, kellel kahe eelneva hooaja peale ette näidata kolm etapivõitu. Meeste Ford Focus Mk3 RS võistlusmasinad on ettevalmistanud M-Sport.
Olsbergs MSE panustab sel aastal noortesse sõitjatesse, kui meeskonna Ford Fiesta rooli istuvad vaid 19 aastased Kevin Eriksson ja kahekordse autoralli MM-võitja Marcus Grönholmi poeg Niclas Grönholm.
Kas me näeme tänavu World RX sarjas ka Marcus Grönholmi?
Kusjuures võimalus sel hooajal RX Supercar klassis näha sõitmas ka Grönholm seeniorit on üsna suur, sest Niclast ootavad ees sõjaväega seotud kohustused ning võimalik, et just sellel perioodil, kui Grönholm juunior teenib riiki, on tema asendajaks papa Grönholm. Ehk siis on mida oodata, kui rajal taas MM-rallide kunagine kuldne kolmik Solberg, Loeb ja Grönholm.






Nitišs saab tänavu võistelda ka kodusel MM-etapil
ALL-INKL.com Munnich Motorsport toob sel aastal rajale tuliuue Seat Ibiza Supercar võistlusmasina.
Meeskonna esinumbriks on 2014.aasta Norra
etapi võitja ja sama aasta hooaja kokkuvõttes kolmanda koha teeninud lätlane Reinis Nitišs. Meeskonna teine sõitja on Munnich Motorsport omanik Rene Munnich.
Tugevatest erasõitjatest on tänavu sarjas kaasa tegemas 2015. hooaja viimase etapi võitja Robin Larsson, kelle Audi A1 võistlusmasina eest kannab hoolt Larsson Jernberg Motorpsort.
JRM Racing poolt ettevalmistatud Mini Cooper RX masinal on tänavu võistlemas 2011 X-mängude võitja britt Liam Doran.

MM-võistluste üks põnevamaid sarju tuuakse peaaegu koju kätte

Rallikrossi MM-sarja kalendrisse kuulub tänavu kokku 12.etappi, mida on võrreldes möödunud hooajaga ühe võrra vähem. MM-tasemel rallikrossi ei sõideta tänavu Türgis ja Itaalias, kuid uue tulijana on kalendrisse lisandunud Läti etapp.
Kolmandat aastat järjest algab hooaeg Portugalis, Montalegres, kus veel selle nädala esmaspäeval kattis maad paks lumevaip. Pista Automóvel de Montalegre rajale on kokku startimas 23 rallikrossi MM-sarja Supercar´i. Lisaks MM-sarja algusele saab Portugalis alguse ka FIA Euroopa rallikrossi meistrivõistluste Super 1600 sari, kus osalemas ka kolm Eesti võistlejat. Sarja avavõistlusele on startimas rekordit tähistvad 33 sõitjat.

Vaade Montalegre rajale esmaspäeva 11.04 hommikul

Peale Portugali liigub MM-sari Saksamaale ja sealt edasi Belgiasse, kus sõidetakse ka tänavuse hooaja esimene Euro RX Supercar osavõistlus. Peale Euroopa pealinna võistlust liigutakse edasi Inglismaale ning sealt juba skandinaaviasse, kui ees ootavad Norra ja Rootsi etapid. Esimest korda liigutakse Euroopast välja augustis, kui sõidetakse Kanada etapp, mille järel ootavad võistlejaid Prantsusmaa ja Kataloonia. 

World RX hooaja 2016 kalender

Baltikumi rallikrossifännide ootus lõppeb oktoobri alguses, kui rallikrossi maailma paremik jõuab esmakordselt Lätti. Bikernieki rajal sõidetav võistlus toob rajaäärde kindlasti kui mitte tuhandeid, siis sadu eestlasi, kes tahavad oma silmaga näha autospordi suurnimesid ning seda kuidas nad üksteiselt mees mehe vast mõõtu võtavad. Koduse etapivõidu eest hakkavad kindlasti heitlema nii Reinis Nitiss, kui ka Eesti rallikrossi valitsev meister Jānis Baumanis. Pileteid võistlusele saab osta Piletilevist. 
Aasta eelviimane etapp sõidetakse Saksamaal ning hooaeg lõppeb sarnaselt eelnevatega Argentinas.

FIA Rallikrossi MM-sarja ametliku kohulehe leiad SIIT

Eestlased Euro RX sarjas

Kui World RX sarjas, kus läbi aegade parima eestlaste tulemuse (17.koht) on välja sõitnud kahekordne rallikrossi Põhja-Euroopa meister Sten Oja, ei osale tänavu ühtegi Eesti sõitjat, siis Euro RX sarja erinevates klassides stardib neli meest.
Euro RX SuperCar klassis stardib tänavu eestlastes Andri Õun
Euro RX SuperCars sarjas hakkab möödunud aastasele meistrile Tommy Rustadile ja teistele võistlejatele konkurentsi pakkuma Andri Õun. Eestlane sõidab Ford Fiesta RX SuperCar autoga, mis on ehitatud Lõuna-Eestis tegutseva Reinsalu Sport meeskonna poolt.
Andri Õun oli esimene eestlane, kes võistles ja sai tulemuse kirja 2014. aasta Monster Energy FIA maailmameistrivõistluste Kouvolas, Soomes.
Õun sai möödunud hooajal Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistlustel kokkuvõttes SuperCar klassi kolmanda koha.

„Selle hooaja alguses sõidan ma sama autoga, millega eelmisel hooajal Jānis Baumanis tuli Eesti meistriks. Hooaja teises pooles valmib meeskonnal kaks uut Supercar autot, millega hakkan seejärel sõitma ja testima. Ma sooviksin sel hooajal jõuda Euro RX etapil 12 kiirema hulka,“ võttis Belgias Euro RX hooaega alustav eestlane hooaja eelsed mõtted kokku.
Janno Liguri uue hooaja võistlusmasin 

Kui Euro RX Supercar klassis on startimas üks võistleja, siis Euro RX Super 1600 klassis on startijaid kolm: Siim Saluri, Janno Ligur ja Andre Kurg. Super1600 klassi Euroopa meistrivõistlustel on kavas kuus etappi, mis sõidetakse Portugalis, Suurbritannias, Rootsis, Prantsusmaal, Kataloonias ja Saksamaal.
Möödunud hooaja Eesti parimaks rallikrossisõitjaks nimetatud Siim Saluri sai möödunud hooajal Euro RX Super 1600 klassis hooaja kokkuvõttes 41 rajal käinud võistleja hulgas 11. koha. Eestlaste hooaja parim oli Janno Ligur, kes sai kokkuvõttes kümnenda koha. Ligur osaleb Euro RX Super 1600 sarjas ka tänavu. Ligur Racing sõitja võistlusmasinaks on Škoda Fabia.

Siim Saluri läheb tänavu Euro RX S1600 sarjas püüdma TOP10 kohti
RS Racing Team sõitjal Siim Saluril on plaan osaleda 2016. hooajal  uuenenud Renault Twingo võistlusmasinal kõigil kuuel Euro RX Super 1600 klassi etapil.
“Kuigi Montalegre rada ei kuulu minu lemmikute hulka, siis lähen sellest hoolimata püüdma kohta A-finaalis. Järgmistel etappidel tahan kindlasti stabiilselt esikümnesse jõuda ning loodan eksimusi vältida,” sõnas Saluri hooajaeelses intervjuus optimistlikult.



Andre Kurg osaleb tänavu Euro RX S1600 sarjas Ford Ka-l
Andre Kurg, kes on 2009.a noorteklassi ja 2014.a Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistluste Super1600 klassi Eesti meister, teeb Euroopa meistrivõistlustel kaasa Reinsalu Spordi meeskonna võistlusautoga Ford Ka. Noormees on eelnevatel hooaegadel osalenud üksikutel Euroopa meistrivõistluste etappidel, kuid ühelgi etapil pole tal õnnestunud tehniliste probleemide tõttu lõpetada.
"Reinsalu Spordil on ainukese Eesti rallikrossi meeskonnana olemas piisav kogemus Euroopa sarjale vastava võistlusauto tootmise ja teenindamise jaoks. Olen Reinsalu Spordi meeskonnale ja oma pikaaegsetele toetajatele selle võimaluse eest väga tänulik. Hooaja peaeesmärgiks on tulla Olerex Eesti meistrivõistlused rallikrossis Super1600 meistriks ja Euroopa MV hooaja kokkuvõttes 6 parima sekka," tutvustas Kurg enda hooaja eesmärke.
Kõik eelpool nimetatud eestlased kuuluvad tänavusel hooajal ka Eesti autospordi koondisesse.


Head algavat ja põnevat rallikrossi hooaega!


Fotod: fiaworldrallycross.com , Ligur Racing, autosport.ee

Sunday, April 10, 2016

Markko Märtin võttis Otago Classic rallil ülivõimsa võidu

Reedel Uus-Meremaal alanud Otago Rally jätkus laupäeval üheksa kiiruskatsega.
Teisele võistluspäevale startisid absoluutarvestuse liidrina Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 AP4). Otago Classic Rally arvestuse liidritena ja absoluutarvestuse neljandatena läksid laupäevastele katsetele Markko Märtin - Stéphane Prévot (Ford Escort RS1800).
Märtin võitis avapäeval sõidetud kaheksast katsest kuus ning sõitis lähimate jälitajate Regan Ross –Nigel Ross (Ford Escort RS 1800) ees sisse 42,3 sekundilise edu.
Paddon - Kennard võitsid teisel võistluspäeval kõik katsed ning edestasid lõpuks teiseks tulnud Ben Hunti – Tony Rawstorni (Subaru WRX STi) 9 minuti ja 22,1 sekundiga.
Uusmeremaalaste jaoks oli see karjääri viiendaks Otago Rally võiduks.
Markko Märtin võitis Classic Rally  arvestuses laupäeval sõidetud üheksast katsest seitse. Parimat absoluutarvestuse katseaega näitas eestlane sarnaselt reedele kohe võistluspäeva avakatsel, kui sai viienda aja.

Markko Märtinile Uus-Meremaa teedelt karjääri esimene klassikute võit

Otago Classic Rally üldarvestuses kuulus Eesti – Belgia võistluspaarile ülivõimas klassivõit. Ford Escort RS1800 võistlusmasinal edestati Mazda RX7 sõitnud Marcus van Klink´i – Dave Neill´i 2 minuti ja 32,7 sekundiga.
Otago Rally absoluutarvestuses kuulus Märtin – Prévot´le kuues koht. Kaotust ralli võitnud Paddon – Kennardile kogunes 17 kiiruskatsega 13 minutit ja 44,1 sekundit.
Sajast rallile startinud võistluspaarist jõudis lõpuni 54.
Kui veebruari lõpus Belgias toimunud Legend Boucles à Bastogne rallil sai esimest korda tagaveolise masinaga asfaldirallil osalenud Märtin teise koha, siis Uus-Meremaal tõi debüüt kruusal juba esikoha.
Loodetavasti saame sel aastal võistluspaarile Märtin – Prévot veel mõnel klassikul kaasa elada.

Stadium Cars Otago Classic Rally lõppjärjestus:

1. Markko Märtin / Stephane Prevot, Ford Escort RS1800, 2h36m49.5s
2. Marcus van Klink / Dave Neill, Mazda RX7, +2m32.7s
3. Tony Gosling / Blair Read, Ford Escort RS1800, +4m21.7s
4. Regan Ross / Nigel Ross, Ford Escort RS1800, +5m16.6s
5. Ben Barker / Damien Long, BMW 320is, +8m11.2s
6. Stewart Reid / Mark Stacey, Ford Escort RS1800, 8m18.2s
7. Jeff Judd / Grant Marra, Ford Escort RS1800, +9m45.5s
8. Graham Ferguson / Ross Moody, Ford Escort RS1800, +10m27.3s
9. Grant Walker / Tracey Dewhurst, Ford Escort RS1800, +10m37.1s
10. Deborah Kibble / Heather Johnstone, Mitsubishi Lancer EX, +11m45.1s


Otago Rally detailsed tulemused - http://www.chrissport.kiwi/event.php?db=otago2016


Foto: Becky Ladbrook

Saturday, April 9, 2016

Circuit of Ireland ralli võitsid Breen - Martin. Jeets - Toom lõpetasid 25.kohal

Reedel alanud FIA ERC Euroopa autoralli meistrivõistluste teine etapp Circuit of Ireland jätkus laupäeval kaheksa kiiruskatsega. Lisaks Euroopa meistrivõistluste etapile võisteldi Põhja-Iirimaal ka Briti ja Põhja-Iiri meistrivõistluste punktide eest.
Circuit of Ireland avapäeva lõpetasid liidritena Craig Breen – Scott Martin (Citroen DS3 R5), kelle edu valitsevate meistrite Kajetan Kajetanowicz - Jaroslaw Baran (Ford Fiesta R5) ees oli 25,1 ja  Alastair Fisher - Gordan Noble (Ford Fiesta R5) ees 27,6 sekundit.
Škoda Baltic Motorsport meeskonna Škoda Fabia R5 autoga võistlevad Raul Jeets ja Andrus Toom lõpetasid rasketes tingimustes sõidetud asfaldiralli esimese päeva ERC arvestuse 17. ja absoluutarvestuse 23. kohaga.
Laupäeval ootas võistlejaid 116,46 katsekilomeetrit ning neli korduvkatset. Rally2 reeglite alusel olid taas rajal avapäeval mootori ülekuumenemise tõttu katkestanud Elfyn Evans  -  Craig Parry (Ford Fiesta R5). Britid jätkasid sealt, kus avapäeval oli pooleli jäänud ning võtsid rallil kolmanda katsevõidu. Katse teise aja sõitsid välja Josh Moffett – John Rowan (Ford Fiesta R5) (+5,1) ja kolmandad olid Frederik Åhlin – Morten Abrahamsen (Ford Fiesta R5) (+5,5).
Ralliliidrid Breen – Martin eksisid rehvivalikuga (super soft) ning kaotasid katse võitnud briti duole koguni 12,8 sekundit. Üldarvestuses jäi küll esikolmik samaks, kuid nii Kajetanowicz kui ka Fisher võtsid Breenilt tagasi üle 7 sekundi.

Circuit of Ireland ralli võitsid teist aastat järjest Craig Breen - Scott Martin

Jeets – Toom alustasid päeva 18. katseajaga (+33,3) ning tõusid absoluutarvestuses 20. kohale.
Avakatsel jäi tehniliste probleemide tõttu 13.kohalt rajaäärde Ari Vataneni poeg Max (Ford Fiesta R5).
Järgnevana sõidetud teise võistluspäeva pikima katse (16,95km) esimese läbimise võitis Evans, kes edestas 4,2 sekundiga Kajetanowiczi ja 6,7 sekundiga Moffettit. Rehvidega endiselt hädas olnud Breen sai katsel kümnenda aja, mis tähendas, et lähimad jälitajad tulid veel lähemale.
Jeets sai päeva teiselt katselt kirja 20. aja (+44,3) ning samal kohal jätkas eestlane ka üldarvestuses.
Päeva kolmanda kiiruskatse võitis poolakas Kajetanowicz, kes vähendas katsel kolmanda aja saanud Breeniga vahet veel 3,1 sekundi võrra ning nüüd oli Fordi ja Citroeni pilootide vahe vaid 8,4 sekundit. Üdarvestuse kolmandana jätkas Fisher, kuid tema kaotas Breenile 17,6 sekundit.
Jeets – Toom said laupäeva kolmandalt katselt kirja 19. aja (+32,7) ning tõusid üldarvestuses tänu konkurentide katkestamisele 18. kohale.
Üheks katkestajaks oli neljandat kohta hoidnud Martin McCormack, kelle Škoda Fabia S2000 masinal lakkas töötamast kütusepump.
Kui päeva esimesed kolm katset sõideti kuivades tingimustes, siis enne hoolduspausi sõidetud 14,85km pikkuse Banbridge katse esimesel läbimisel hakkas taas vihma sadama. Katse parim oli Evans, kes edestas 1,9 sekundiga Breeni ja 3,1 sekundiga Moffettit. Kajetanowicz oli katse neljas ning andis Breenile tagasi 2 sekundit. Üldarvestuses oli nüüd iirlase ja poolaka vahe 10,4 sekundit. Kolmandana jätkas kindlalt Fisher, kelle edu Moffetti ees oli 41,5 sekundit.
Škoda Fabia R5 autoga võistlev Raul Jeets sai ralli kümnendalt katselt kirja 19. aja (+45,7)  ning hoolduspausile sai eestlane üldarvestuse 17. ja ERC arvestuse 14. kohalt.
Kümnendal katsel jäid väljasõidu tõttu seitsmendalt kohalt rajaäärde Frederik Åhlin – Morten Abrahamsen.
Peale hoolduspausi sõidetud esimese korduvkatse võitis Evans, kes edestas nüüd masinale õiged rehvid alla saanud Breeni 2,1 ja Fisherit 3,9 sekundiga. Esikoha duellis andis Kajetanowicz Breenile ära 1,9 sekundit ning üldarvestuses oli nüüd poolaka ja iirlase vahe 12,3 sekundit.
Jeets – Toom said laupäeva esimeselt korduvkatselt kirja 18. katseaja (+31,5) ning jätkasid üldarvestuses 16. kohal (+7.16,3).
Järgnevana sõidetud teise võistluspäeva pikima katse korduvläbimisel kaotas aega Breen, kes sõitis eelneva auto poolt teele toodud kivi otsa ja lõhkus tagumise rehvi. Katse võitis Kajetanowicz, kes vähendas katsel neljanda aja saanud Breeniga vahet 7,1 sekundi võrra ja nüüd oli Fordi ja Citroeni sõitja vahe vaid 5,2 sekundit. Katse teise aja (+1,7) sõitsid välja parimate Škoda sõitjatena rallil viiendana jätkanud tšehhid Jaromir Tarabus - Daniel Trunkát (Škoda Fabia R5).
Kui eespool startinud autod pääsesid katselt veel nö. puhaste paberitega, siis Jeets – Toom ajaks oli katsel sadama hakanud lund ning lisaks lõhkusid eestlased ka rehvi, mida katsel vahetati.  Tänu sellele kaotati liidrile juurde üle 6 minuti ning üldarvestuses kukuti 27. kohale.
Laupäeva viiest katsest neli võitnud Elfyn Evans sõitis katsel seina ning katkestas.
Ralli eelviimase katse võitis Breen, kelle edu üldarvestuses oli nüüd katsel teise koha saanud Kajetanowiczi ees 11,3 sekundit. Absoluutarvestuse kolmandana jätkas enne viimast katset Fisher, kes oli liider Breenist 42,9 sekundi kaugusel.

Raul Jeets - Andrus Toom lõpetasid hooaja esimese ERC stardi 25.kohal

Eelmisel katsel rehvi lõhkunud ja ERC arvestuses 13. kohalt 18. kukkunud Jeets sai ralli eelviimaselt katselt kirja 18. katseaja (+38,3) ning üldarvestuses jätkas eestlane 27. kohal.
Viimasel katsel üritas küll vihmarehvidega teise ringi katsetele startinud Kajetanowicz vahet Breeniga vähendada, kuid tal õnnestus iirlaselt tagasi võtta vaid 0,7 sekundit. Kui möödunud aastal oli Craig Breeni ja Kajetan Kajetanowiczi vahe Circuit of Ireland ralli lõpuks 6,4 sekundit, siis tänavu jäi kahe mehe vaheks 10,6 sekundit.
Üldarvestuse kolmanda koha sai Alastair Fisher, kellele kuulus esikoht Iirimaa meistrivõistluste arvestuses.  Breenile kaotas britt lõpuks 56,3 sekundiga.
Neljandana ületas Põhja-Iirimaal sõidetud ralli finišijoone möödunud aastasel rallil kolmanda koha saanud Josh Moffett, kellele kuulus esikoht Briti meistrivõistluste arvestuses.
Viimasel katsel katkestas seni parima Škoda piloodina üldarvestuse viiendat kohta hoidnud Tarabus.
ERC2 klassis võtsid hooaja teise võidu poolakad Wojciech Chuchała - Daniel Dymurski (Subaru Impreza STi N15). ERC3 ja ERC Junior arvestuse esikoht kuulus poolakatele Łukasz Pieniążek - Przemysław Mazur (Opel Adam R2).
Raul Jeets – Andrus Toom lõpetasid ralli 13. katseajaga (+26,7) ning ralli kokkuvõttes kuulus uue Škoda Fabia R5 masinaga võistelnud eestlastele absoluut- ja ERC arvestuse 25. koht, kaotust ralli võitnud Breen – Martinile kogunes +14.35,2.
„Kokkuvõtvalt saame öelda, et oleme rahul, kuna hooaja esimene ralli selles sarjas on edukalt selja taga ja saame poodiumile sõita. Kindlasti oli eelmise aasta kogemusest kasu, kuid nagu ma juba eile ütlesin, selleks, et siin ennast kindlamini ja paremini tunda, on vaja suuremat kogemust. Nii raja kirjutamisel, kui katsel aja peale sõites. Saime põhimõtteliselt kõike, kuiva teed, vihma ja ka lund. 12. katsel oli tee korraga valge, lund sadas ka juba enne, kui hooldusest välja läksime. Tee oli libe, tabasime ühte kivi ja olime sunnitud rehvi vahetama. Mõne kilomeetri pärast oli lumi taas kadunud. Väga hästi korraldatud võistlus ja äärmiselt tugev konkurents, kohalikud mehed on tase omaette nendel teedel. Auto töötas suurepäraselt ja meeskonnaga oli koostöö väga hea, järgmine ralli on meie jaoks Kreeka ralli, kus eelmine aasta saime kuuenda koha. Kindlasti tunneme ennast kruusal paremini,“ võttis Raul Jeets Circuit of Ireland nädalavahetuse kokku.

Euroopa meistrivõistluste järgmine etapp sõidetakse 6.-8.mail Kreekas ning võistlejaid ootab legendaarne Acropolise kruusaralli.



Fotod: Gregory Lenormand
Markko Märtin juhib Uus-Meremaal sõidetavat Otago rallit Classic autode arvestuses

Kui selle nädalavahetuse Euroopa autoralli tähtsaim ralli Circuit of Ireland sõidetakse Põhja-Iirimaal, siis Uus-Meremaa käesoleva nädalavahetuse olulisim võistlus on Otago ralli.
Eestlastest osaleb Otago rallil Markko Märtin, kes koos kaardilugeja Stéphane Prévot´ga osalevad Classic Rally arvestuses.
Seoses Otago ralli 40. juubeliga on korraldajad nimetanud kõik seitseteist kavas olevat kiiruskatset mõne autoralli suurnime järgi, kes läbi ajaloo rallil osalenud.
Avapäeval sõideti kokku kaheksa kiiruskatset, millest üldarvestuses võitsid seitse Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 AP4). Uusmeremaalaste edu teisel kohal olevate kaasmaalaste David Holder – Jason Farmer (Mitsubishi Lancer Evo VIII) ees on 4.03,8.
Ford Escort RS1800 võistlusmasinaga Otago Classic Rally arvestuses osalev Markko Märtin võitis avapäeval sõidetud kaheksast katsest kuus ning juhib rallit koos belglasest kaardilugeja Stéphane Prévot´ga lähimate konkurentide Regan Ross –Nigel Ross (Ford Escort RS 1800) ees 42,3 sekundiga.

Markko Märtin näitas Otago ralli avapäeval endale omast väga kiiret ja veatut sõitu

Ralli absoluutarvestuses näitas esimest korda tagaveolise masinaga kruusal sõitev Märtin päeva parimat katseaega kohe avakatsel, kui sõitis välja katse teise aja, kaotades katse võitnud Paddonile 35,6 sekundit. Päeva lõpuks jättis eestlane seljataha enamuse sajast võistlusele startinust ning lõpetas avapäeva absoluutarvestuse neljanda kohaga, kaotust Paddonile +5.29,6.
Teisel võistluspäeval ootab võistlejaid üheksa kiiruskatset.
                         
Stadium Cars Otago Classic Rally avapäeva lõppjärjestus:

1. Markko Märtin / Stephane Prevot, Ford Escort RS1800, 1h14m25.0s
2. Regan Ross / Nigel Ross, Ford Escort RS1800, +42.3s
3. Marcus van Klink / Dave Neill, Mazda RX7, +1m19.7s
4. Tony Gosling / Blair Read, Ford Escort RS1800, +2m32.9s
5. Derek Ayson / Lisa Hudson, Ford Escort Mk2, +2m45.1s
6. Jeff Judd / Grant Marra, Ford Escort RS1800, +3m21.6s
7. Brian Stokes / Anne Stokes, Ford Escort RS1800, +3m47.1s
8. Jeff David / Glenn Macneall, Porsche 911, +4.36.3s
9. Graham Ferguson / Ross Moody, Ford Escort RS1800, +5m11.5s
10. Grant Walker / Tracey Dewhurst, Ford Escort RS1800, +5m15.4s




Foto: otagorally.com
Circuit of Ireland rallit juhib Craig Breen. Raul Jeets lõpetas avapäeva 23.kohal

Reedel algas Põhja-Iirimaal FIA ERC Euroopa autoralli meistrivõistluste teine etapp, Circuit of Ireland.
Võistlus, millele startis kokku 34 R5 või S2000 klassi võistlusmasinat, on lisaks Euroopa meistrivõistluste etapile ka Briti ja Põhja-Iiri meistrivõistluste etapiks.
Škoda Baltic Motorsport meeskonna Škoda Fabia R5 autoga Euroopa meistrivõistlustel osalevatele Raul Jeetsile ja Andrus Toomile on see tänavuseks esimeseks stardiks selles sarjas.
Kohati täielikus paduvihmas sõidetud avapäeval läbiti kokku kuus kiiruskatset ja 93,10 katsekilomeetrit.
Avakatsena sõidetud 21,02 km pikkuse kiiruskatse võit läks neljapäevase kvalifikatsioonikatse võitnud võistluspaarile Elfyn Evans ja Craig Parry (Ford Fiesta R5). Britid edestasid teise aja välja sõitnud Craig Breen – Scott Martinit (Citroen DS3 R5) 6,4 ja Alastair Fisher - Gordan Noble't (Ford Fiesta R5) 7,9 sekundiga.
Raul Jeets ja Andrus Toom startisid hooaja esimesele ERC võistluspäevale 12.positsioonilt.
Avakatselt said eestlased kirja 29.katseaja, kaotust katse võitnud Elfyn Evansile kogunes 58,9 sekundit.
Päeva teise katsena sõideti 11,87km pikkune Knockboy kiiruskatse, mis oli avapäeva ainsaks korduvkatseks. Hoolimata roolivõimu probleemidest võttis teise katsevõidu Evans, kes edestas 2,3 sekundiga valitsevaid Euroopa meistreid Kajetan Kajetanowicz - Jaroslaw Barani (Ford Fiesta R5) ning 6 sekundiga Breeni. Üldarvestuses oli briti ka iirlase vahe 12,4 sekundit. Kolmandaks tõusis Kajetanowicz, kes kaotas hooaja kõik senised stardid võitnud britile 13,3 sekundiga.
Jeets – Toom näitasid päeva teisel katsel 24. aega ning jätkasid üldavestuses 25. kohal.
Enne hoolduspausi sõideti ralli nädalavahetuse pikim katse, 31,21km pikkune The Glens, mida paljud sõitjad kutsuvad asfaldirallide Ouninpohjaks.

Circuit of Ireland avapäeva kiireimaid olid Craig Breen - Scott Martin

Katse ülivõimas võit läks lapsepõlve teedel sõitnud Craig Breenile, kes nimetas katselõpu intervjuus seda katset maailma parimaks rallikatseks, kus ta kunagi sõitnud. Iirlase edu katse teise aja välja sõitnud Kajetanowiczi ees oli koguni 24,1 sekundit. Poolakast veel 2,4 sekundi kaugusele jäi Fisher, kes tõusis kolmandaks ka üldarvestuses. Kolmandale katsele liidrina startinud Evans – Parry olid ralli mootoririhma purunemise ja selle tagajärjel mootori ülekuumenemise tõttu sunnitud pooleli jätma.
Raul Jeets sai ralli pikimalt katselt kirja 26. katseaja, kaotades Breenile 2.03,6. Üldarvestuses jätkasid eestlased 25.kohal.
Peale hoolduspausi sõidetud Knockboy kiiruskatse korduvläbimise lõpetasid katsevõiduga Breen – Scott, kes suurendasid edu Kajetanowicz – Baran ees 26,1 ja Fisher – Noble ees 32,4 sekundini.
Veebivahendusel otseülekandes näidatud katselõpus oli näha ka auto24 Rally Estonia korraldajat Urmo Aavat, kes vihmast ilma trotsides oli tulnud kaasa elama oma „õpilasele“, poolakale Jaroslaw Koltunile (Ford Fiesta R5).
Võrreldes avaringi katsega sõideti Knockboy korduvläbimine paduvihmas ning seda oli näha ka kõigi katseaegadest, mis olid mitmete sekundite võrra aeglasemad ja nii ka Raul Jeetsil. Kui avaringi katselt said Jeets – Toom  kirja aja 6.06,7, siis teisel läbimisel oli eestlaste ajaks 6.22,9, mis andis Škoda sõitjatele katse 23. tulemuse.
Päeva eelviimasel katsel, millel pikkust 14,83km, võtsid möödunud aastased Circuit of Ireland ralli võitjad Breen – Martin kolmanda järjestikuse katsevõidu. Katse teise aja sõitsid välja Frederik Åhlin – Morten Abrahamsen (Ford Fiesta R5), kes kaotasid liidritele 6,3 sekundit ja kolmandad olid Martin McCormack – David Moynihan (Škoda Fabia S2000), 8,8 sekundilise kaotusega.
Üldarvestuses suurendasid liidrid edu poolakate Kajetanowicz – Baran ees 36,1 ja brittide Fisher – Noble ees 41,7 sekundile.
Jeets – Toom said päeva eelviimasel katsel kirja 27. tulemuse ning üldarvestuses jätkasid eestlased 24 kohal.
ERC hooaja teise etapi avapäeva viimase katsena sõideti 2,3 km pikkune publikukatse, mille võit läks võistluspaarile nr.6 Fisher – Noble. Katse teise aja said iirlased Sam Moffett – Karl Atkinson (Ford Fiesta R5) (+1,6) ja kolmandad olid Kajetanowicz – Baran (+3,1).
Liidrid Breen – Scott tegid katsel spinni ja kaotasid katse võitnud brittidele 2,1 kilomeetriga koguni 14,1 sekundit.
Circuit of Ireland ööpausile läksid liidritena Craig Breen – Scott Martin, kelle edu kahanes tänu viimase katse sõiduveale Kajetan Kajetanowicz - Jaroslaw Baran ees 25,1 ja  Alastair Fisher - Gordan Noble ees 27,6 sekundile.

Raul Jeets - Andrus Toom lõpetasid ERC hooaja esimese võitluspäeva 23.kohal

Raul Jeets – Andrus Toom lõpetasid päeva viimase kiiruskatse 17. katseajaga (+11,4) ning üldarvestuses on eestlased peale Circuit of Ireland avapäeva 23. kohal, kaotust liidritele kogunes kuue sõidetud katsega 4.39,3.ERC sarja arvestuses kuulus eestlastele päeva kokkuvõttes 17.koht.

„Täna oli väga keeruline päev, katsed ise olid väga vinged. Kuid selleks, et neid täielikult nautida, peab olema nendel teedel rohkem sõitnud. Auto oli täna ikka õhus väga palju ja saime raja kirjutamisega taas kuhjaga kogemust juurde. Libe tee, millele oli kantud palju pori, oli samuti paras väljakutse. Homme on juba selliseid katseid, mida eelmine aasta sõitsime ja loodame, et on ka kuivem. Siis saame sõitu rohkem nautida ja kindlasti ka paremaid aegu näidata,“ oli Rauli kommentaar peale Circuit of Ireland ralli avapäeva.

Eestlastele eelkõige Sander Pärna kaardilugejana tuntud James Morgan istub Põhja-Iirimaal briti Tom Cave kõrval. Ford Fiesta R5 masinal sõitvad britid hoiavad peale kuute sõidetud kiiruskatset absoluutarvestuse 11.kohta, kaotust liidritele +2.32,1.

ERC2 klassis juhivad peale avapäeva poolakad Wojciech Chuchała - Daniel Dymurski (Subaru Impreza STi N15). Ka ERC3 arvestuses on liidrikohal poolakad Łukasz Pieniążek - Przemysław Mazur (Opel Adam R2), kes juhivad ka ERC Junior arvestuses.
Iirimaa meistrivõistluste arvestuse liidrid on Alastair Fisher - Gordan Noble ning Briti meistrivõistluse arvestuse avapäeva kiireimad olid Martin McCormack – David Moynihan.

Laupäeval ootab võistlejaid ees kaheksa kiiruskatset, kogupikkusega 116,46 km.
Esimene auto stardib laupäeva avakatsele Eesti aja järgi kell  11.18 ja tänavused Circuit of Ireland ralli võitjad peaks olema selgunud u. kella 19 ajal.

Sarnaselt avapäevale on võimalik ka laupäeval vaadata SIIT lives katselõppe, kus intervjuusid tegemas WRC rallidelt tuttavad Julian Porter ja Colin Clark.



Fotod: Gregory Lenormand 

Friday, April 8, 2016

Raul Jeetsile ja Andrus Toomile Circuit of Ireland kvalifikatsioonikatse 12. koht

Neljapäeva pärastlõunal sõideti autoralli Euroopa meistrivõistluste teise etapi Circuit of Ireland kvalifikatsioonikatse. 4,22km pikkuse Tardree katse parimat aega näitas võistluspaar nr.2  Elfyn Evans - Craig Parry (Ford Fiesta R5), kes edestasid valitsevaid ERC meistreid  Kajetan Kajetanowicz -  Jaroslaw Baran´i (Ford Fiesta R5) 4,5 ja Fordile kvalifikatsiooni katse kolmikvõidu kindlustanud Alastair Fisher – Gordan Noble´t (Ford Fiesta R5) 5,1 sekundiga. Parim mitte Fordil sõitnud võistluspaar oli neljandana lõpetanud Craig Breen – Scott Martin (Citroën DS3 R5). Möödunud aastase ralli võitja Breen kaotas Evansile 6,2 sekundiga.

Evans - Parry kvalifikatsioonikatse On-board
QS tipphetked

Eestlased Raul Jeets – Andrus Toom (Škoda Fabia R5) lõpetasid märgades ja libedates tingimustes sõidetud kvalifikatsioonikatse 12.kohaga. Kaotust katse võitnud briti duole kogunes 15,8 sekundit.

  Jeets - Toom osalevad sel aastal ERC sarjas Škoda Baltic Motorsport meeskonna Skoda Fabia R5

Raulil ja Andrusel on eelmisest aastast sellelt rallilt kogemus olemas ja see kulub keerulisel rallil kindlasti ära.
„4,2 kilomeetrine katse, kus oli nii vabatreening kui kvalifikatsioon, oli hea näide, mis meid siin ees ootamas on. Hommikul sadas vihma, lõikamistest kanti rajale palju pori ja autod ei näinud katse lõppedes sugugi välja nagu asfaldirallil. Kvalifikatsioonikatsel vihma küll ei sadanud, kuid rada oli märg ja eksida oli lihtne, mida kahjuks mõned konkurendid ka tõestasid. Meie jaoks oli see kindla peale sõit ja riske ei võtnud. Kvalifikatsioonikatse kohaga saame rahul olla. Katsed on siin teema omaette, reedel sõidetakse osaliselt rannikul, kus vaated on võimsad aga neid nautima ei saa jääda, kuna katsed on keerulised, väga erinevate lõikude ja trampliinidega. Kogu atmosfäär on siin suurepärane, igal sammul on aru saada, et tegu on selle piirkonna jaoks väga olulise sündmusega,“ rääkis Raul Jeets peale stardikohtade valikut.

Lisburnis õhtul toimunud avapäeva stardikohtade valimisel otsustas kvalifikatsioonikatse võitnud Evans minna reedesele võistluspäevale vastu esimesena. Raul Jeets valis reedeseks võistluspäevaks 12.stardipositsiooni.
Kvalifikatsiooni katse ebaõnnestus kehvadest tingimustest tingitud väljasõitude tõttu Robert Consanil, David Bogiel ja Dávid Botkal, kes stardivad hooaja teise ERC ralli avapäevale võistlejate rivi teises pooles.

Robert Consani võistlusmasin peale väljasõitu

Autoralli Euroopa meistrivõistluste avaetapi võitnud Aleksei Lukjanuk – Aleksei Arnautov  tegid esmaspäevasel testikatsel suure avarii, mille tõttu sai tugevalt kannatad venelaste võistlusmasin ning tänu sellele peavad ERC sarja liidrid Põhja-Iirimaal toimuva ralli vahele jätma.

Võistluspaar nr.2 Evans – Parry stardib Circuit of Ireland esimesele kiiruskatsele Eesti aja järgi reedel kell 11.51.
Kahe võistluspäeva jooksul ootab võistlejaid 14 kiiruskatset kogupikkusega 209,56 kilomeetrit.





Circuit of Ireland katseajad ja muu info on saadaval FIA ERC ametlikul leheküljel  või EWRC lehel 

Fotod: Andrus Toom ja FIA ERC