Thursday, November 3, 2016

Uute eesmärkide otsingul auto24 Rally Estonia meeskond võtab aastaks aja maha

auto24 Rally Estonia on kolme viimase aastaga tõusnud FIA ERC Euroopa autoralli meistrivõistluste parimate rallide hulka, mida on kinnitanud sõitjad, sarja promootor Eurosport Events ja Rahvusvahelise Autoliidu FIA vaatlejad. Enne esimest Rally Estoniat, mis sõideti 2010. aasta juulis, seadsid korraldajad endale eesmärgiks viia Eesti meistrivõistluste etapp uuele tasemele, olla Baltikumi suurim autospordisündmus ja tuua Eestisse rahvusvahelise tippsarja etapp. Seitsme aastaga on need eesmärgid täidetud ja korraldusmeeskond on nüüd olukorras, kus soovitakse leida uued ja veel kõrgemad eesmärgid.

Sõitjatelt väga vingeid kiidusõnu saanud auto24 Rally Estonia 2016 poodium

2014. aastal oli auto24 Rally Estonia esmakordselt autoralli Euroopa meistrivõistluste etapp ja esimesel aastal tunnistati ralli Eurosport Events ja FIA vaatlejate poolt sarja parimaks. 2016. aasta võistlus oli ralli direktori Urmo Aava hinnangul seni parima tehnilise korraldusega ralli. Rally Estoniat on nende seitsme aasta jooksul iseloomustanud pidev progress, mis on väljendunud uuenduste näol nii sõitjatele kui kümnetele tuhandetele rallifännidele raja ääres. Vaadates tulevikku, on selge, et selline progress peab jätkuma.
Hetkeolukorras on auto24 Rally Estonia korraldajate jaoks tarvis seada uued sihid, millisena Baltikumi suurim autospordisündmus tulevikus välja nägema hakkab ja leida võimalused selle realiseerimiseks. Kuna eesmärke ei seata üheks aastaks, siis parema tulemuse saavutamiseks on vajalik selgeks teha, kuhu liigub autoralli maailmas, millised on võimalikud rahvusvahelised sarjad, mille kalendrisse võiks auto24 Rally Estonia tulevikus kuuluda, et saaksime kodus sõitmas näha meie autoralli tippe. Selle kõige valguses otsustasid auto24 Rally Estonia korraldajad võtta aja maha ning 2017. aastal auto24 Rally Estonia ei toimu.

„Me usume, et kõik osapooled mõistavad seda otsust. Nende seitsme aastaga on loodud suurepärane autospordisündmus ja kokku pandud hästi toimiv meeskond. Nüüd peame seadma uued eesmärgid, sest paigalseis pole meie jaoks lahendus. Me täname omalt poolt erinevaid Eesti riigi ametkondi ja asutusi, kes on meid toetanud, meie toetajaid ja koostööpartnereid läbi nende aastate, kohalikke omavalitsusi ja elanikke, kelle teedel ja maadel oleme saanud oma võistlust korraldada, sõitjaid, kogu meie korraldusmeeskonda läbi aastate ning loomulikult neid kümneid tuhandeid rallifänne, kes seitsme aasta jooksul on juulikuus alati Lõuna-Eestis kohal olnud, et saada osa suurest rallipeost,“ ütlevad ralli korraldajad Urmo Aava, Tarmo Hõbe ja Silver Kütt.

Tarmo Mutso, EAS turismiarenduskeskuse direktor: „auto24 Rally Estonia meeskond on teinud head tööd, luues kohalikust suurvõistlusest rahvusvahelise tippsündmuse Eestis. Kahjuks näitab antud olukorda jõudmine, et kui me kõik oleme panustanud suure sündmuse ülesehitusse ja teatavale tasemele tõstmist siis selle säiltamiseks ja järgmisele tasemele tõusmiseks kipub tee püsti tõusma. Eesmärkide täitmine on innustuseks seada uued eesmärgid ja me ei saa jätta sarnaste suursündmuste korraldajaid siin üksi vastutama. Põhjuseid, miks asjad nii on, on lihtne leida, meil tuleb aga leida lahendusi. Usun, et see vaheaasta on kõigile heaks võimaluseks peeglisse vaadata ja tulla välja uute lahendustega, et 2018. aastal saaksime taas osa sellest suurtest spordisündmusest Eestis.“

Margus Tomberg, Sanoma Baltics AS juht: „auto24 jaoks on olnud see väga hea koostöö, millest on võitnud mõlemad pooled. See pühendumus luua parimat autospordisündmust ja uute ideede väljapakkumine on väärt eraldi esiletõstmist ja julgustan ka teisi erasektori esindajaid tulevikus sellesse sündmusesse panustama. Ralli mõistes, see on olnud üks vinge sõit ja me täname selle eest!“

Tarvi Pürn, Kultuuriministeeriumi spordi asekantsler: "auto24 Rally Estonia on Eesti üks silmapaistvaim rahvusvaheline spordisündmus. Tulemusliku poole ja sellega kaasneva üleeuroopalise meediatähelepanu kõrval on oluline läbi turismi tekkiv positiivne majanduslik mõju. Rally Estonia on seetõttu hea näide, miks peaks riik tulevikus rohkem tähelepanu pöörama ühelt poolt spordimaastikku rikastavatele ning teisalt positiivselt majandust toetavatele suurvõistlustele. Loodan, et tegemist on ajutise pausiga ning ka tulevikus on Eesti rallisõpradel võimalik sel tasemel võistlusi kodus nautida!"

Olles ise ka kahel viimasel aastal kuulunud sellesse vingesse korraldusmeeskonda, siis tänan ka omaltpoolt ja teen suure kummarduse Urmole, Silverile, Tarmole ja kindlasti ka Kristile ja Margusele ning loodan, et kogume kõik järgneva aasta jooksul ideid ja oleme 2018.aastal veel võimsamana tagasi maailma autoralli kaardil.


Foto: Rando Mere

Tuesday, November 1, 2016

Hüvasti VW Motorsport ja Polo R WRC!

Autospordi portaal Autosport.com kirjutab oma tänases värskes uudises, et täna Wolfsburgis, VW peakorteris toimunud koosolekul otsustati, et VW Motorsport autoralli MM-sarjas hooajal 2017. ei osale. Seega sõidavad VW Polo R WRC-d viimast korda tänavusel Austraalia rallil. Neljal viimasel aastal nii sõitjate, kui ka tootjate tiitlid võitnud meeskonna otsuse põhjuseid saab suure tõenäosusega otsida VW diiselautode emissiooni skandaalist, mis lahvatas möödunud aasta septembris. Kui möödunud nädalal teatas VW grupp, et loobuvad ka Audiga Le Mansi sarjas osalemisest, siis nüüd ka pärast väga edukaid hooaegasid VW ka autoralli MM-sarjast.
Eriti kurvaks teeb mind selle juures see, et VW koos Marcus Grönholmi ja praeguste sõitjatega on ju ka arendanud 2017.aasta reeglitele vastavad Polo R WRC ning me ei näegi selle tõelist potentsiaali.

Kurb, et rallimaailm ei näegi 2017.aasta Polo R WRC versiooni konkurentide vastu heitlemas

Mis saab VW sõitjatest?

Kõige suurem küsimus tekib nüüd kohe, et mis saab VW sõitjatest. Neljakordne maailmameister Sebastien Ogier tahab ma usun järgmise hooaja autoralli MM-sarja uuel ajastul kindlasti olla üks tiitlinõudlejaid. Kui siiani on lisaks tema suurepärastele sõiduoskustele teda toetanud ka pea laitmatult töötanud läbi aegade üks parimaid ralliautosid Polo R WRC, siis mis saab nüüd?
FIA järgmise aasta soov/nõue oleks, et igal rallil oleks stardis kolm meeskonna autot.
Hyundai ja Citroen on juba uue hooaja sõitjad kinnitanud ning tundub, et sinna maailmameistril asja pole. Kuid samas on tal ju minevikust soojad suhted Citroeniga, kuid Kris Meeke ja Sebastien Ogier meeskonnakaaslastena oleks nagu omal ajal Loeb – Ogier, mis jahvatas kohati päris pigemist jagu. Parimate variantidena jäävad veel Toyota ja M-Sport. Millegipärast kipun arvama, et Toyota poole võtab nüüd suuna Jari-Matti Latvala, keda ees ootamas kaasmaalasest neljakordne maailmameister Tommi Mäkinen ja ka juba endale uueks hooajaks Jaapani meeskonnas koha kindlustanud Juho Hänninen. M-Spordi boss Malcolm Wilson on juba aastaid heietanud teemat, et sooviks enda meeskonda sama andekat prantslast nagu Ogier ning üheks põhjuseks miks tänavuseks hooajaks sai M-Sport põhisõitja koha Eric Camilli oligi see, et ehk temast on kasvamas järjekordne prantsuse sõitja, kes kõigile tagatulesid näitaks. Ogier ja Wilson on ennegi pidanud läbirääkimisi, kuid nüüd pärast VW loobumist saavad need täiesti uue tähenduse. Tahaks hinges väga loota, et Ott Tänakul on olukord hetkel juba turvaline ja uue hooaja lepingul M-Spodiga allkirjad all ja oi kui vinge oleks ühes meeskonnas näha just Ogieri ja Tänakut sõitmas, sest siis saaks sõna otseses mõttes võrdsetes tingimustes nende kahe mehe võrdluse. Viimase aja WRC kuluaarides on veel räägitud, et Ford on avaldanud ka oma soovi p taas uue auto arendamisse ja M-Sporti panustada, mis omakorda võiks ju tähendada kokkuvõttes ühe vinge ajastu algust ja miks mitte võite ja tiitlit Fordile.
Ja siis jääb veel üle Andreas Mikkelsen, kes on sel aastal liikumas elu parima WRC üldarvestuse koha suunas ja sooviks kindlasti ka uuel hooajal olla WRC sarja üks „suurtest kaladest“.
Üks variant tundub veel olevat DMACK, kes on juttude järgi uuel hooajal rajale toomas kaks uut Fiesta WRC-d, kuid sinna on juttude järgi ühe koha juba broneerinud Elfyn Evans, kes sel aastal WRC2 sarjas osales.
Seega hetkel siis lõi VW oma uudisega WRC sarja kaardipaki korralikult segamini ja tuleb vaid oodata lähinädalaid, kus siis kõik peaks selgeks saama, kes uuel hooajal millise auto rooli keeramas on.
Igatahes tänud VW Motorsport nende üli vingete aastate eest ja tükike minust siiski loodab, et see ametlikuna näiv uudis seda siiski poleks. Homme siis on asi ametlik, kui peaks tulema VW ametlik pressiteade.


VW Polo R statistika:

Sõitjate ja tootjate MM-tiitlid: 2013-16
Ralli võite: 42
Alates Monte-Carlo rallist 2013 sõitnud 980 kiiruskatset, millest võitnud 622


Foto: VW Motorsport

Sunday, October 30, 2016

Tänak – Mõlder võitsid kõik pühapäevased kiiruskatsed ja lõpetasid Walesi ralli suurepärasel teisel positsioonil

Walesi ralli jätkus pühapäeval, kui sõitjaid ootas ees kuus kiiruskatset ja 52,08 katsekilomeetrit.
Võistluspäeva alustasid liidrina Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC), kelle edu Ott Tänak – Raigo Mõlderi (Ford Fiesta RS WRC) oli 33,8 sekundit. Laupäeva järel hoidsid kolmandat kohta Hyundai sõitjad Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC´16) ,kes jäid liidritest maha 1:34,5. Viimase võistluspäeva avakatsena sõideti 7,7 km pikkune Clocaenog katse, mille võidu võtsid 0,6 sekundilise eduga Ogier – Ingrassia ees Tänak – Mõlder. Ka järgnevana sõidetud Brenig katse võit läks Tänakule, kes vähendas liidriga vahet 3,5 sekundi võrra. Eestlane ei andnud konkurentidele sõnaõigust ka Alwen kiiruskatsel ning vähendas prantslasega vahet veel 3,8 sekundi võrra.

Tänak - Mõlder jäid, küll seekord veel VW sõitjate seljataha, kuid hooajal 2017....


Kui Clocaenog katse esimesel läbimisel edestas katsevõidu saanud Tänak Ogieri 0,6 sekundiga, siis sama katse korduvläbimisel näitas Tänak taas parimat aega ning edestas Ogieri seekord 2,9 sekundiga. Ralli eelviimasel katsel võttis prantslasest neljakordne maailmameister juba selgelt vähem riske ning andis viienda järjestikuse katsevõidu võtnud Tänakule ära veel 6,6 sekundit. Enne viimast kiiruskatset, mis oli ühtlasi ka tänavuse Walesi ralli punktikatseks oli VW ja Fordi sõitja vahe 16,4 sekundit. Viimasel katsel üritas maksimumi võtta VW sõitja Andreas Mikkelsen (VW Polo R WRC), kelle hooaja eelviimase võistlusnädalavahetuse rikkusid ära avapäeva tehnilised probleemid.
Norralane jäigi kõigile püüdmatuks, kuni rajale sööstis Tänak, kes juba splittides näitas kiiremat sõitu ning kes lõpuks edestas VW sõitjat 1,4 ja katse kolmandana lõpetanud Neuville 4,5 sekundiga.
Ogier lõpetas ralli viienda katseajaga, kuid sellest piisas, et võtta neljas järjestikune Walesi ralli võit. Kusjuures Sebastien Ogier – Julien Ingrassiale oli see tänavu alles esimeseks kruusaetapi võiduks.

„Nädalavahetuse peamine eesmärk oli kindlustada VW tootjate meistritiitel ja tänu heale meeskonnatööle meil ka see õnnestus. Võit ei tulnud seekord kergelt, sest ma pidin terve nädalavahetuse maksimaalselt pingutama, sest Ott lendas katsetel. Ta oli väga stabiilne ja ei teinud ühtegi viga, seega me pidime tegema ideaalse ralli, et teda edestada,“ tunnustas Ogier eestlasest kolleegi. 

10,2 sekundi kaugusele neljakordsetest maailmameistritest jäid Ott Tänak – Raigo Mõlder, kes terve nädalavahetuse olid hoolimata kehvast stardipositsioonist ainsad, kes VW esisõitjate tempos püsisid ning ka nende esikoha ohustasid.

„Tahaksin öelda suured tänusõnad meeskonnale ja DMACKile. Meie stardipositsioon polnud parim, kuid me suutsime sellest jagu saada tänu headele rehvidele ja autole. Ootan huviga järgmist aastat,“ võttis karjääri neljandat poodiumikohta tähistanud Tänak Walesi ralli kokku.  

Tänak – Mõlder võitsid 22 sõidetud kiiruskatsest 12, millega said enda nimele tänavuse hooaja katsevõitude rekordi ühelt rallilt. Tänak on nüüd oma karjääri jooksul kokku võitnud 50 kiiruskatset, millest 30 sellel aastal. Lisaks heale kiiruskatsete saagile said eestlased Walesist ka karjääri rekordit tähistanud 21 punkti, mis teeniti teise koha ja punktikatse võiduga. 
Kolmandana lõpetasid ralli Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul, kes jäid võitjatest maha 1:35,4.

Walesi rallil osalenud Sander Pärn – James Morgan alustasid viimast võistluspäeva R5 autode arvestuse seitsmendalt kohalt, kus ka võistlus lõpetati. Nii WRC2, kui ka R5 masinate klassi arvestuses võitnud Esapekka Lappist – Janne Fermist (Škoda Fabia R5) jäid DMACK sõitjad maha 8:32,4.


72. Dayinsure Wales Rally GB 2016 lõppjärjestus:

1.Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 03:14:30.2
2.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +0:10.2
3.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC´16 +1:35.4
4.Paddon / Kennard Hyundai i20 WRC´16 +1:54.9
5.Meeke / Nagle Citroën DS3 WRC +2:35.2
6.Sordo / Martí Hyundai i20 WRC´16 +4:02.6
7.Latvala / Anttila Volkswagen Polo R WRC +4:28.3
8. Østberg / Fløene Ford Fiesta RS WRC               +4:38.3
9.Lefebvre / De Turckheim Citroën DS3 WRC +7:12.2
10.Camilli / Veillas Ford Fiesta R5 +8:19.3

20.Pärn / Morgan Ford Fiesta R5 +18:02,5

Hooaja viimane MM-ralli sõidetakse 18.-20.novembrini Austraalias.


Foto: DMACK

Saturday, October 29, 2016

Neli kiiruskatset võitnud Tänak – Mõlder jätkavad Walesi rallil teisel kohal

Walesi MM-ralli jätkus laupäeval kaheksa kiiruskatsega. Peale reedest võistluspäeva hoidsid liidrikohta VW sõitjad Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC), kelle edu Ott Tänak – Raigo Mõlderi (Ford Fiesta RS WRC) oli 37,3 sekundit. Peale avapäeva hoidsid kolmandat kohta Hyundai sõitjad Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC´16) ,kes jäid liidritest maha 1:09,0.
Laupäeva esimese katsena sõideti 9,64 km pikkune Pantperthog kiiruskatse, mille võit läks Tänak – Mõlderile, kes võtsid Ogier – Ingrassialt tagasi 1,5 sekundit ning suurendasid enda edu Neuville – Gilsoul ees 2 sekundi võrra.

Tänak - Mõlder võitsid laupäeval neli kiiruskatset

Järgnevana sõidetud laupäevase võistluspäeva pikima katse Dyfi (21,12km) esimese läbimise võitis Ogier, kes edestas katsel teise aja saanud Tänakut 2,4 ja Hyundai sõitjad Hayden Paddonit (Hyundai i20 WRC´16) 8,6 sekundiga. 11,34 km pikkuse Gartheiniog kiiruskatse võitis Neuville, kellele see oli tänavusel Walesi rallil teiseks kiiruskatse võiduks. Katse teise aja sõitis välja Andreas Mikkelsen (VW Polo R WRC), kes oli aga juba suurest mängust väljas, kui avapäeval tänu tehnilistele probleemidele ligi 9 minutit kaotas. Ralli esikoha duellis edestas Tänak Ogieri 1,9 sekundiga ning nüüd oli VW ja Fordi sõitja vahe 36,3 sekundit. Pantperthog korduvkatse võit läks Tänak – Mõlderile, kes vähendasid Ogier – Ingrassiaga veel vahet 2,9 sekundi võrra. Katse kolmandad olid Neuville – Gilsoul, kes jäid DMACK sõitjatest maha 3,2 sekundiga. Ka järgneva katse võit kuulus eestlastele, kes edestasid seekord prantslasi 2,8 ja belglasi 10,8 sekundiga. Kui Gartheinog katse esimesel läbimisel sai Tänak kirja kolmanda katseaja, siis sama katse korduvläbimisel võttis Fordi sõitja ülivõimsa võidu. Katse teine oli Neuville, kes kaotas Tänakule 5,7 ja ja kolmas Ogier, kes jäi Tänakust maha 5,8 sekundit.
Ralli absoluutarvestuses oli nüüd Ogieri edu päeva neljanda kiiruskatse võidu võtnud Tänaku ees 24,8 sekundit. Kolmandana jätkas Neuville, kes jäi omakorda Tänakust maha 1:01,8.
Päeva eelviimase katsena sõidetud Aberhirnant katse võitis Ogier, kes edestas 5,8 sekundiga Paddonit ja 6,6 sekundiga meeskonnakaaslast Jari-Matti Latvalat (VW Polo R WRC). Tänak pidi katsel tunnistama Ogieri 7 sekudilist paremist ning nüüd oli VW ja Fordi sõitja vahe enne päeva viimast lühikest publikukatset 31,8 sekundit.
Laupäevase võistluspäeva lõpetas 1,80 km pikkune Cholmondeley Castle katse, mille võitis Mikkelsen. Katse teine oli Ogier ja kolmas Paddon, kes jäid norralasest maha vastavalt 0,3 ja 0,6 sekundit. Tänak sai päeva viimaselt katselt kirja seitsmenda aja, kaotades VW sõitjale 2,3 sekundiga.
Enne pühapäevaseid kiiruskatseid juhivad MM-hooaja eelviimast rallit Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, kelle edu laupäeval neli kiiruskatset võitnud Ott Tänak – Raigo Mõlder ees on 33,8 sekundit. Pärast 16 sõidetud kiiruskatset hoiavad absoluutarvestuse kolmandat kohta Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul, kes jäävad liidritest maha 1:34,5.

"Hoolimata sellest, et Ogier kontrollib olukorda päris hästi oli meil päev millega võime väga rahule jääda. Hoolimata sellest, et rajaolud on hetkel pigem meie kahjuks, siis õnneks töötab meie rehv nendest tingimustes suurepäraselt ning kokkuvõttes oli meie jaoks hea päev,“ võttis Tänak laupäevased katsed kokku.,

Walesis WRC2 klassi punktide eest mitte heitlevad Pärn - Morgan hoiavad R5 masinate arvestuses 7.kohta

Walesi rallil R5 autode arvestuses võistlevad Sander Pärn – James Morgan (Ford Fiesta R5) alustasid võistluspäeva oma klassi seitsmendalt kohalt. Terve laupäeva jooksul näidati katsetel TOP10 lähedasi katseaegasid ning parimal katsel saadi kahel korral kirja oma klassi üheksas resultaat. Päeva lõpetasid DMACK meeskonna sõitjad seitsmendal kohal.

Pühapäeval ootab võistlejaid kuus kiiruskatset kogupikkuses 52,08km. Võistluse lõpetab Brenig katse teine läbimine, mis on tänavuse Walesi MM-ralli punktikatseks.

 72. Dayinsure Wales Rally GB 2016 järjestus peale SS16:

1.Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 02:43:25.3
2.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +0:33.8
3.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC´16 +1:34.5
4.Paddon / Kennard Hyundai i20 WRC´16 +1:47.1
5.Meeke / Nagle Citroën DS3 WRC +2:29.5
6.Sordo / Martí Hyundai i20 WRC´16 +3:36.0
7. Østberg / Fløene Ford Fiesta RS WRC               +4:15.0
8.Latvala / Anttila Volkswagen Polo R WRC +4:22.2
9.Lefebvre / De Turckheim Citroën DS3 WRC +6:52.7
10.Camilli / Veillas Ford Fiesta R5 +7:35.6


20.Pärn / Morgan Ford Fiesta R5 +16:25,4

Fotod:DMACK
Tänak – Mõlder lõpetasid Walesi ralli pikima võistluspäeva suurepärase teise kohaga

Autoralli MM-hooaja eelviimane etapp sai alguse reede hommikul, kui võistlejaid ootas ees tänavuse Walesi ralli pikim võistluspäev. Ralli avapäeval sõideti kaheksa mudast ja libedat kiiruskatset, millel kogupikkust 178,22 km. Tänavuse Walesi ralli teeb lisaks keerulistele tingimustele veel raskemaks see, et kõikidel võistluspäevadel puudub lõunane hoolduspaus.
Neljapäeval sõideti ralli soojenduseks testikatse, mille võidu võtsid Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC).

Tänak - Mõlder näitasid Walesi ralli avapäeval väga suurepärast kiirust

Ralliavakatsena sõideti 31,82km pikkune Myherin, mille võidu võtsid Kataloonia teedel neljanda järjestikuse MM-tiitli kindlustanud Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC). Paksus udus ja väga libedates tingimustes sõitsid välja katse teise aja Tänak – Mõlder, kes jäid VW sõitjatest maha 7,6 sekundiga. Katse kolmandad olid Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 WRC´16), kes kaotasid omakorda eestlastele 0,4 sekundiga.
Ka järgnevana sõidetud lühikese Sweet Lamb kiiruskatse võitsid tänavused meistrid, kes suurendasid üldarvestuses teisena jätkanud ja katsel neljanda aja saanud Tänaku ees edu 12,1 sekundile.
Järgnevana ootas võistlejaid tänavuse Walesi ralli pikim katse Hafren, millel pikkust 35,14 km.
Katsevõidu võtsid Tänak ja rehvitootja DMACK, kes just 2011.aastal Walesis esimese ühise WRC stardi tegid. Eestlane vähendas üldarvestuses vahet Ogieriga 2,2 sekundi võrra ning nüüd oli liidrite vahe 9,9 sekundit. Kolmandaks tõusid tänavu kaks MM-rallit võitnud Kris Meeke – Paul Nagle (Citroen DS3 WRC), kes jäid Ogier – Igrassiast maha 25,8 sekundiga. Ka järgnevana sõidetud katse võitsid Tänak – Mõlder, kes teist katset järjest edestasid Ogier – Ingrassiat täpselt 2,2 sekundiga.
Kui avapäevast oli sõidetud pooled katsed juhtis rallit Ogier, kelle edu Tänaku ees oli 7,7 ning kolmandaks tõusnud Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (VW Polo R WRC) ees 32,3 sekundit.
Päeva neljandal katsel lõhkus oma VW Polo R WRC veovõlli Andreas Mikkelsen, kellele tähendas see seda, et kuna lõunast hoolduspausi polnud, siis kaotas norralane iga järgneva katsega palju aega.
„Katsetel on väga mudane ja libe ning iga meie ees startiv auto muudab tingimused veel libedamaks. Hoolimata udust, libedusest ja kolmanda katse väikesest veast anname endast parima ning meie rehvid töötavad sellistes tingimustes väga hästi,“ võttis Tänak päeva esimesed katsed kokku.
Myherini korduvläbimisel näitas parimat aega Ogier, kes suurendas edu Tänaku ees 15,1 sekundile.
Kolmandat aega näidanud eestlase ees sai katse teise aja Latvala, kes üldarvetuses jätkas Tänaku seljataga.
Ogier võitis ka Sweet Lamb teise läbimise ning teist katset järjest näitas katse kolmandat aega Tänak, kes seekord andis prantslasele tagasi 2,3 sekundit. Katse teised olid Hyundai sõitjad Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC´16), kes päeva esimeses pooles kaotasid aega tänu väljasuretatud mootorile ja udule.
Ogier ei jätnud konkurentidele võimalust ka eelviimasel katsel ning suurendas päeva viienda katsevõiduga katsel teise aja saanud ja ka üldarvestuses sama positsiooni hoidnud Tänaku ees edu 23,3 sekundini.
Katsel kukkus tänu ülekande probleemidele kolmandalt kohalt kaheksandaks Latvala, tänu kellele kerkis koha võrra Meeke.
Päeva viimase katsena sõidetud 17,91km pikkused Dyfnant katse korduvläbimise võitis Neuville, kes selle tulemusega möödus absoluutarvestuses meeskonnakaaslasest Paddonist ja Meekest ning lõpetas ise Walesi ralli reedese võistluspäeva kolmandana.
Tänak – Mõlder päeva viimasel katsel tänu Fordi tehnilisele probleemile endast enam maksimumi anda ei saanud ning lõpetasid võistluspäeva seitsmenda katseajaga. Kaotust Neuvillele kogunes 14,7 sekundit. Suurepärase avapäeva teinud eestlased said ööpausile absoluutarvestuse teiselt kohalt, kaotust liider Ogierile kogunes ligi 180 libeda katsekilomeetriga 37,3 sekundit.
„Kahel viimasel katsel oli meil probleeme tagumise vedrustusega ning viimasel katsel läks veel 6km enne lõppu parem esimene rehv. Pole midagi teha sellistes tingimustes juhtub selliseid asju. Loodetavasti saame homseks kõik ok,“võttis Tänak Walesi ralli avapäeva kokku.

Sander Pärn – James Morgan (Ford Fiesta R5) näitasid avapäeva katsetel R5 masinate hulgas TOP10 lähedasi aegasid ning päeva kõige parema resultaadi sõitsid mehed välja viiendal katsel, kui oldi kaheksandad. Kokkuvõttes hoiavad  Drive DMACK Trophy Team sõitjad R5 masinate arvestuses seitsmendat kohta. WRC2 klassi ja R5 masinate arvestuse liidritele Espekka Lappile – Janne Fermile (Škoda Fabia R5) kaotavad Fordi sõitjad 6:03,0.

Laupäeval ootab võistlejaid ees samuti kaheksa kiiruskatset, kuid katsekilomeetreid koguneb nende jooksul veidi alla 100 ehk täpsemalt 99,91km.

VIDEO: SS1-4 

72. Dayinsure Wales Rally GB 2016 järjestus peale SS8:

1.Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 01:44:31.2
2.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +0:37.3
3.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC´16 +1:09.0
4.Paddon / Kennard Hyundai i20 WRC´16 +1:12.8
5.Meeke / Nagle Citroën DS3 WRC +1:14.8
6.Sordo / Martí Hyundai i20 WRC´16 +2:07.2
7. Østberg / Fløene Ford Fiesta RS WRC  +2:37.3
8.Latvala / Anttila Volkswagen Polo R WRC +3:43.6
9.Lefebvre / De Turckheim Citroën DS3 WRC +4:21.6
10.Lappi / Ferm Škoda Fabia R5 +4:55.0


Foto: DMACK

Sunday, October 16, 2016

Sünnipäeva tähistanud Ott Tänak lõpetas Kataloonia ralli laupäeva seitsmendal kohal

Pärast vihmast ja mudast reedest võistluspäeva jätkus Kataloonia MM-ralli päikeseliste asfaldikatsetega. Laupäeval ootas võistlejaid kaheksa kiiruskatset, kogupikkuses 139,18km.
Hispaania MM-ralli liidrina alustasid võistluspäeva koduteedel sõitvad Dani Sordo – Marc Marti (Hyundai i20 WRC´16), kelle edu neljandat MM-tiitlit püüdvate Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC) ees oli 17 sekundit. Kolmandad olid peale keerulistes tingimustes sõidetud võistluspäeva Ogier-Ingrassia tiitliheitluse lähimad jälitajad Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (VW Polo R WRC), kes jäid ralli liidritest maha 35,1 sekundiga.
Laupäeva avakatse võidu võtsid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (VW Polo R WRC), kes olid laupäeval taas rajal Rally2 reeglite alusel. Ralli esikoha heitluses edestas Ogier küll Sordot, kuid vähendas vahet vaid 0,1 sekundi võrra. 29. eluaasta täitumist tähistanud Ott Tänak (Ford Fiesta RS WRC) alustas hommikut hästi ning tulemuseks katse kaheksas tulemus, kaotust Latvalane 5,1 sekundit. Kuna katsel oli probleeme Craig Breene´l, kelle Citroen DS3 WRC jäi vaid tagaveoliseks, siis kerkis eestlane koha võrra ning jätkas absoluutarvestuse kaheksandana.

Ott Tänak tähistas oma sünnipäeva Ford Fiesta RS WRC roolis

Ka järgnevana sõidetud katse võitis Latvala, kes seekord edestas Sordot 0,7 sekundiga, kes üldarvestuses suurendas edu Ogieri ees 0,6 sekundi võrra ning nüüd oli hispaanlase ja prantslase vahe 17,5 sekundit. Tänak – Mõlderile päeva teiselt katselt üheksas aeg, kaotust põhjanaabritele 18,1 sekundit.
Päeva kolmanda katse võitis Ogier, kes vähendas vahet Sordoga 3 sekundi võrra. Tänakule katse üheksas aeg 23,2 sekundilise kaotusega.
Enne hoolduspausi sõidetu katse võitis taas Ogier, kes vähendas koduteedel sõitva Sordoga vahet veel 6,8 sekundi võrra ning nüüd oli Hyundai ja VW sõitja vahe vaid 7,7 sekundit. Tänakule päeva neljandalt katselt 11.aeg ja 32,8 kaotusekundit.
Peale hoolduspausi sõidetu katse võitis taas Ogier, kes taas teise katseaja saanud Sordoga vähendas vahet 2,5 sekundi võrra. Napilt katse TOP10 jäi välja Tänak, kes katse lõpetas 11.ajaga, kaotust Ogierile 24,2 sekundit.
Kuna katsel katkestas väljasõidu tõttu Andreas Mikkelsen, siis tõusis Tänak absoluutarvestuses koha võrra ning jätkas nüüd seitsmendana.
Ka järgenva katse võitis Ogier, kellele see oli päeva neljandaks katsevõiduks niin nüüd oli liidrina jätkava Sordo ja Ogieri vahe vaid 2,5 sekundit. Tänakule katse kümnes aeg (+25,5).
Laupäeva eelviimase katse võitis taaskord Ogier, kes on peale Mikkelseni katkestamist neljandast MM-tiitlist vaid paari kiiruskatse kaugusel. Kuna Sordo kaotas Ogierile 4,2 sekundit, siis tähendas see seda, et vahetus ka ralli liider ning Ogieri edu oli nüüd Sordo ees 1,7 sekundit. Tänakule 27,8 sekundilise kaotusega katse kümnes aeg.
Päeva viimase katsevõidu võtsid Kris Meeke – Paul Nagle, kes hoolimata reedese avakatse üle katuse käimist olid juba tõusnud absoluutarvestuse viiendale kohale. Esikoha heitluses edestas Ogier laupäeva viimasel katsel Sordot 4,1 sekundiga. Tänak – Mõlderile päeva viimaselt katselt 11.aeg (+3,9).
Enne pühapäevaseid katseid hoiavad liidrikohta Sébastien Ogier – Julien Ingrassia, keda lahutab neljandast järjestikusest MM-tiitlist 62,80 katsekilomeetrit. Teist kohta hoiavad enne nelja viimast katset koduteedel sõitvad Dani Sordo – Marc Marti, kes jäävad prantslastest maha 5,8 sekundiga.
Kolmandad on Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC´16), kes jäävad liidritest maha 1;03,9.
Ott Tänak – Raigo Mõlder lõpetasid päeva seitsmendana ning jäävad liidritest maha 4:24,7.

WRC2 arvestuses laupäeval Rally2 reeglite alusel jätkanud Sander Pärn – James Morgan (Ford Fiesta R5) lõpetasid laupäevase võistluspäeva oma klassi kaheksandal kohal ning kaotust WRC2 klassi liidritele Jan Kopeckyle – Pavel Dreslerile (Škoda Fabia R5) on meestel 36:20,7.



52. RallyRACC Catalunya - Costa Daurada 2016 järjestus peale SS15:
1.Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:35:12.8
2.Sordo / Martí Hyundai i20 WRC '16 +0:05.8
3.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC '16 +1:03.9
4.Paddon / Kennard Hyundai i20 WRC '16 +1:20.0
5.Meeke / Nagle Citroën DS3 WRC +1:57.9
6. Østberg / Fløene Ford Fiesta RS WRC +2:35.7
7.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +4:24.7
8.Abbring / Marshall Hyundai i20 WRC +6:22.7
9.Prokop / Tománek Ford Fiesta RS WRC +7:13.3
10.Kopecky / Dresler Škoda Fabia R5 +7:41.6


Foto:DMACK

Friday, October 14, 2016

Ott Tänak ja Raigo Mõlder lõpetasid keerulistes tingimustes sõidetud Kataloonia ralli reedese võistluspäeva üheksandana

Tänavuse hooaja ainus segaralli sai alguse neljapäeva õhtul, kui Barcelona vihmamärgadel tänavatel sõideti 3,20 km pikkune publikukatse, mille võidu võtsid Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC). Eestlaste edu katse teisena lõpetanud erasõitjate Lorenzo Bertelli – Simone Scattolini (Ford Fiesta RS WRC) oli 2,7 ja Hispaania teedel tõenäoliselt oma neljanda MM-tiitli ära kindlustavate Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC) ees 3,5 sekundit. Uskumatut palju kaotasid lühikesel avakatsel aega VW sõitjad Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila, kes kaotasid Tänak – Mõlderile 3,5 kilomeetriga koguni 12 sekundi ning mehed olid katse lõpus aega nähes ise sama üllatunud, kui kõik teised.
Kataloonia ralli jätkus reede hommikul ning kui avakatsel oli pinnaseks asfalt, siis reedel ootas võistlejaid ees kuus kruusakatset. Võistluspäevast, milles puudus ka hoolduspaus kujunes kõikidele sõitjatele keeruliste ilmatingimuste tõttu väga raskeks ning kõik sõitjad kirjeldasid rajal olnud väga märgasid ja libedaid tingimusi kui kannatuste rada.
Päeva avakatsena sõidetud 12,50 km pikkuse Caseres kiiruskatse võit läks Hyundai võistluspaarile Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC´16), kes edestasid 1,6 sekundiga meeskonnakaaslasi Hayden Paddonit – John Kennardit (Hyundai i20 WRC´16), kellele on Kataloonia ralli sajas ühine start. 2,5 sekundit jäid katsevõitjatest maha Ogier – Ingrassia. Päeva liidrina alustanud Tänak – Mõlder kaotasid libedates tingimustes tänu stardipositsioonile kõvasti aega ning kukkusid esikohalt üheksandaks. Uueks liidriks kerkinud Neuvillele kaotas Tänak nüüd 36 sekundiga.

Avakatse võitnud Tänak - Mõlder lõpetasid reedese võistluspäeva üheksandana

Kohe avakatsel keerasid oma Citroen DS3 WRC auto üle katuse Kris Meeke – Paul Nagle, kes hoolimata sellest said katselt kirja üheksanda aja, kaotades katse võitnud Hyundai meestele 40,9 sekundiga.
Päeva kõige lühema 6,5 km pikkuse Bot kiiruskatse võitis Barcelona tänavatel aega kaotanud Latvala, kelle edu teisena lõpetanud Ogieri ees oli 1 ja Neuville ees 1,4 sekundit. Kuna enne katset oli Neuville ja Ogieri vahe 0,3 sekundit, siis tähendas see seda, et uueks ralli liidriks kerkis 0,1 sekundiise eduga Ogier.
Tänak näitas päeva teisel katsel kümnendat aega ning jätkas üldarvestuses üheksandana. Katse võitnud Latvale kaotas eestlane 9,2 sekundiga.
Enne hoolduspausi sõidetud ralli pikima katse Terra Alta, millel pikkust 38,95 km ja mis sisaldas nii asfaldit, kui kruusa, võttis võidu Latvala, kes tõusis teise järjestikuse katsevõiduga absoluutarvestuse kolmandaks. Liidrina jätkanud meeskonnakaaslasest jäi nüüd soomlane maha vaid 5,7 sekundiga. Teisena jätkas Neuville, kes jäi Ogierist maha 5,7 sekundiga. Esimesena poodiumikohalt jäid välja Dani Sordo – Marc Marti (Hyundai i20 WRC´16), kes kaotasid liidritele 10,2 sekundiga.
Tänak – Mõlder said ralli pikimalt katselt kirja kümnenda aja. Ligi 40 km pikkuse katse läbimiseks kulus eestlastel 52 sekundit kauem, kui katse võitnud soomlastel.
„Teed on väga rasked, libedad ja mudased nagu kõik tänased seni sõidetud katsed. Pole midagi teha, sest sellistes tingimustes lihtsalt pole pidamist. Me autol on endiselt diffri probleem, kuid see ei sega hetkel, sest tee on vett täis ja üle kolmanda käigu isegi sirgetel väga palju ei kasuta nagunii,“ võttis Tänak vesise ja libeda hommiku katsed kokku.
Peale hoolduspausi sõideti samade katsete kordused ja kui avakatsetel oli eespool startijatel eelis, siis nüüd olid kõik võrdselt väga hulludes tingimustes.
Caseres kiiruskatse korduvläbimise võitis koduteedel sõitnud Sordo, kes suurepärase ajaga tõusis ka uueks ralli liidriks. Enne katset rallit juhtinud Ogier kaotas hispaanlasele koguni 16,3 sekundi ja kukkus 6,1 sekundilise kaotusega teiseks.
Kui päeva esimesest kolmest katsest kaks võitis Latvala ja tõusis hea sõiduga kolmandaks, siis teise ringi korduvkatsel lõhkus soomlane VW vedrustuse ning oli sunnitud katkestama.
Möödunud aastal Kataloonia MM-ralli avapäeval kolm kiiruskatset võitnud Tänak näitaks päeva neljandal katsel 12. katseaega ning jätkas üldarvestuses üheksandal kohal.
Ka järgenva kiiruskatse võidu võttis Sordo, kes suurendas oma üldedu Ogieri ees 11,8 sekundile.
Katse teise aja sõitis välja Tänak, kes jäi katse võitjast maha 1,2 sekundit.
Päeva viimase katsena sõideti Terra Alta korduvläbimine ning katsevõidu võttis päeva avakatsel üle katuse käinud Meeke, kes edestas teise aja saanud Sordot 1,7 sekundiga. Tänak – Mõlderile päeva viimaselt katselt kaheksas resultaat. Britist jäid eestlased maha 29,4 sekundiga.
Kataloonia MM-rallit juhivad reedese võistluspäeva järel koduteede sõitvad Dani Sordo – Marc Marti, kelle edu Sébastien Ogier – Julien Ingrassia ees on 17 sekundit. Kolmandalt kohalt lähevad laupäevaste katsete sekundeid mõõtma Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (VW Polo R WRC), kes kaotavad Hyundai sõitjatele 35,1 sekundiga.
Ott Tänak – Raigo Mõlder lõpetasid rasketes tingimustes sõidetud Kataloonia ralli reedese päeva üheksandal kohal. Enne laupäevaseid asfaldi katseid jäävad eestlased koduteedel sõitvatest hispaanlastest maha 2:04,4.
„Siinne pinnas peaks olema kuiv, kuid ma pole eales varem midagi nii pehmet tundnud. Kogu pinnas oli korralikult üles keeratud ja see oli päris suur katsumust sellest kõigest ühes tükis läbi tulla. Meil jagus piisavalt draamasid, kuid õnneks oleme päeva lõpus,“ võttis laupäeval sünnipäeva tähistav Tänak Kataloonia ralli reedese võistluspäeva kokku.ˇ

VIDEO: Rally Catalunya Day1

Sander Pärn – James Morgan katkestasid

Pärast juulikuist Poola MM-rallit olid Hispaanias taas rajal ka Sander Pärn – James Morgan (Ford Fiesta R5). Neljapäeva õhtul sõidetud Barcelona linnakatse järel hoidsid DMACK meeskonna sõitjad WRC2 klassi kaheksandat kohta. Reedest võistluspäeva alustasid Pärn – Morgan kümnenda katseajaga. Kaotust avakatselt katse võitnud Teeemu Suninenile kogunes 1:08,1.

Pärn - Morgan rasketes tingimustes võistluspäeva lõppu ei jõudnud

 Päeva kõige lühemal katselt said Ford Fiesta R5 sõitjad kirja üheksanda aja, kaotades Pontus Tidemandile 19 sekundiga. Järgenval katselt aga Pärn – Morgan endam finišisse ei jõudnud, sest ühes aeglases kurvis sõitsid mehed ratta alt ning sellega oli meeste reedene võistluspäeva lõppenud.

Laupäeval ootab võistlejaid kaheksa kiiruskatset, kogupikkuses 139,18km. Kui reedel tuli võistlejatel hakkama saada kruusal, siis laupäeval ootavad võistlejaid asfalt.

52. RallyRACC Catalunya - Costa Daurada 2016 järjestus peale SS7:

1.Sordo / Martí Hyundai i20 WRC '16 01:18:44.4
2.Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +0:17.0
3.Mikkelsen / Jæger Volkswagen Polo R WRC +0:35.1
4.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC '16 +0:46.3
5.Paddon / Kennard Hyundai i20 WRC '16 +0:47.5
6. Østberg / Fløene Ford Fiesta RS WRC +0:54.3
7.Meeke / Nagle Citroën DS3 WRC +1:06.3
8.Breen / Martin Citroën DS3 WRC +1:44.6
9.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +2:04.4
10.Camilli / Veillas Ford Fiesta RS WRC  +3:44.3


Foto: DMACK