Sunday, April 8, 2018


Korsika MM-ralli võitsid Ogier – Ingrassia, Tänak – Järveojale suurepärane teine koht. Torn – Järveojale JWRC kuues resultaat



Korsika MM-ralli jätkus pühapäeval kahe kiiruskatsega. Viimasel võistluspäeval läbiti 71,42 katsekilomeetrit, kuid seda vaid kahe kiiruskatsega.
Kümne sõidetud katse järel juhtisid Korsika rallit Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), kelle edu Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) ees oli enne pühapäevaseid katseid 44,5 sekundit. Eestlastest vaid 0,1 sekundi kaugusele jäid Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC).

SS11 Vero – Sarrola-Carcopino 55.17

Päeva alustati 55,17 kilomeetrise katsega ning nii pikka katset pole Korsika ralli raames sõidetud alates aastast 1986. Üle poolesaja kilomeetri pikkuse katse ülivõimsa võidu võtsid Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Ott Tänakule oli see tema karjääri 98 katsevõiduks, mis tõstis ta samale pulgale Eesti läbi aegade parima rallisõitja Markko Märtiniga. Eestlased edestasid katsel Kris Meeke – Paul Nagle´t (Citroen C3 WRC) 12,6 ja kolmanda aja saanud Neuville – Gilsoul´i 13,2 sekundiga. Üldarvestuses pidid rehvipurunemise ja selle vahetamise tõttu kolm kohta ära andma Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), kes nüüd jätkasid seitsmendal kohal.

SS12 Pénitencier de Coti-Chiavari [Power Stage] 16.25 km

Ralli lõpetas 16,25 km pikkune punktikatse. Selle võidu võtsid eelmisel katsel rehvipurunemise tõttu aega kaotanud Lappi – Ferm. Haavale veidike palsamit saanud soomlaste järel sõitsid teise aja välja Sebastien Loeb – Daniel Elena (Citroen C3 WRC) +2,2 ja kolmanda Ogier –  Ingrassia, kes jäid Toyota meestest maha 3,4 sekundiga.
Tänak – Järveojale punktikatselt 1 punkt. Meeskonnakaaslastest jäid karjääri parima Korsika ralli tulemuse välja sõitnud eestlased maha 8,5 sekundiga.



„Ausalt öeldes ei saa palju kurta. Olen pikalt teadnud, et Korsika on üks minu nõrgimaid rallisid. Ma ei andsin endast siin maksimumi, siis kui see võimalik tundus, kuid sõitsin kogu ralli korralikult. Kokkuvõttes oli see meile hea nädalalõpp,“ sõnas Tänak ralli viimase katse finišis.

Korsika ralli võitsid Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, kellele see oli karjääri 43 MM-ralli võiduks ja teiseks Korsika ralli esikohaks. Prantslased on tänavu sõidetud neljast rallist võitnud kolm. Ott Tänak – Martin Järveoja jäid võitjatest lõpuks 36,1 sekundi kaugusele. Viimasel katsel mootoriprobleemide tõttu aega kaotanud Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul jäid lõpuks võitjatest maha 1:07,5.

MM-punktiarvestuses tõusid Tänak – Järveoja kuuendalt kohalt kolmandaks ning on nüüd nelja sõidetud ralliga kogunud 45 puntki. Liidrid on Ogier – Ingrassia kellele nelja ralliga koos 84 punkti.

JWRC klassis osalenud Ken Torn – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T) alustasid viimast võistluspäeva juunioride arvestuse kuuendalt kohalt ning seal nad ka võistluse lõpetasid.
Pühapäeval sõidetud kahelt katselt said eestlased kirja kuuendad resultaadid ja samal kohal lõpetati ka ralli üldarvestuses. Viiendast kohast jäi eestlaseid lõpuks lahutama 13 sekundit.



JWRC klassi võitjatest Franceschi -  Courbon´ist jäid eestlased 12 kiiruskatse kokkuvõttes maha 6:37,8.

WRC2 klassi arvestuse kindla esikoha võtsid Jan Kopecky - Pavel Dresler (Škoda Fabia R5). Tšehhidele oli see hooaja teiseks WRC2 etapivõiduks.

Korsika MM-ralli lõppjärjestus

1.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC 3:26:52.7
2.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +0:36.1
3.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +1:07.5
4.Sordo / Del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC +2:02.6
5.Evans / Mills Ford Fiesta WRC +2:06.1
6.Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +2:33.5
7.Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +2:43.4
8.Kopecky / Dresler Škoda Fabia R5 +10:34.8
9.Meeke / Nagle Citroën C3 WRC +10:40.5
10.Bonato / Boulloud Citroën C3 R5 +12:26.0

Sõitjate MM-sarja üldseis peale Korsika MM-rallit
1. Ogier 84
2. Neuville 67
3. Tänak 45
4. Mikkelsen 41
5. Meeke 36
6. Lappi 36
7. Latvala 31
8. Sordo 30

Tootjate MM-sarja üldseis peale Korsika rallit

1. Hyundai 111
2. M-Sport 107
3. Toyota 93
4. Citroen 81

Autoralli MM-sari jätkub kolme nädala pärast, kui 26.-29-aprillini sõidetakse Argentina MM-ralli. Ott Tänak – Martin Järveoja lõpetasid möödunud aastal Lõuna-Ameerikas sõidetud ralli kolmandal kohal.

Foto: M-Sport, Toyota Gazoo Racing

Saturday, April 7, 2018


Tänak – Järveoja hoiavad enne Korsika ralli viimast võistluspäeva suurepärast teist kohta. Torn – Järveoja jätkavad kogemuste kogumist JWRC kuuendal kohal



Korsika ralli jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega ning võistluse pikimal päeval ootas võistlejaid ees 136,90 kurvilist katsekilomeetrit.
Ralli teist võistluspäeva alustasid liidrina Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), kes edestasid 33,6 sekundiga Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul´i (Hyundai i20 Coupe WRC) ja 38,7 sekundiga Kris Meeke – Paul Nagle´t (Citroen C3 WRC).
Ott Tänak – Martin Järveoja hoidsid peale nelja sõidetud kiiruskatset üldarvestuse neljandat kohta ja jäid liidritest maha 44,2 sekundiga.
Laupäevasele päevale starditi järjestuses: Bouffier, Mikkelsen , Latvala, Sordo , Evans, Lappi, Tänak, Meeke, Neuville , Ogier ja Loeb.

SS5 Cagnano - Pino - Canari 1 - 35.61 km

Sarnaselt reedega sõideti ka laupäeva alustuseks päeva pikim katse, mis küll eelneva päeva omast oli ligi 15km lühem. Katsevõidu võtsid peale reedest katkestamist taas rajale tulnud Sebastien Loeb – Daniel Elena (Citroen C3 WRC). Katse teise aja sõitsid välja reedese võistluspäeva katsevõiduga lõpetanud Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), kes jäid Loeb – Elenast maha 1,4 sekundiga. Katse kolmas aeg Meeke – Nagle´le, kes kaotasid meeskonnakaaslastele 1,9 sekundiga.
Tänak – Järveoja alustasid võistluspäeva seitsmenda ajaga ning kaotasid katse lõppu jõudes Citroeni meestele 13,7 sekundiga. Katse lõpus selgus ka Tänaku suure kaotuse põhjus.

"Suretasin kaks korda mootori välja. Iga kord, kui käsipidurit katsun, suretab see mootori välja. Legend võinuks ka olla parem, aga usun, et seda saab parandada," sõnas Tänak katse lõpus ralliraadiole.

Lefebvre - Moreau peale C3 R5 peale väljasõitu

Kui WRC klassi sõitjatest jõudsid kõik laupäevase avakatse finišisse, siis sama hästi ei käinud käsi WRC2 klassi sõitjatel Stephane Lefebvre - Gabin Moreau´l (Citroen C3 R5) ja Hiroki Arai – Glenn Macneall´il (Ford Fiesta R5), kes sõiduvigade tõttu rajaäärde jäid.

SS6 Désert des Agriates 1 - 15.45 km

Ka päeva teise katse võitsid Loeb – Elena, kes üldarvestuses jätkasid aga alles 34.kohal.
Kui Tänak – Järveoja Yarisel streikis avakatsel käsipidur, siis teisel katsel loobus eestlane seda kasutamast ning see otsus tõi katse teise aja. Ralli neljakordsetest võitjatest jäädi katsel maha täpselt sekundiga. Katse kolmas aeg ralli liidritele Ogier – Ingrassiale, kes kaotasid endistele meeskonnakaaslastele Citroeni päevilt 1,4 sekundiga.
Kui esikolmiku osas muutuseid ei olnud, siis enne katset seitsmendat kohta hoidnud Dani Sordo – Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) ja kuuendal kohal olnud Elfyn Evans – Phil Mills (Ford Fiesta WRC) jagasid nüüd identse üldajaga peale katset kuuendat kohta.

SS7 Novella 1 - 17.39 km

Kui eelnevad katsed olid põhimõtteliselt kõik võistlejatele uued, siis ralli seitsmes kiiruskatse oli võistlejatele eelnevatest aastatest tuttav ning see väljendus kohe ka sõitjate enesekindluses. Hea legendi ning suurepärase kiirusega võtsid katsevõidu Tänak – Järveoja, kes edestasid lähimaid konkurente Ogier – Ingrassia´t 2,7 ja meeskonnakaaslaseid Lappi – Ferm´i 5 sekundiga. Otile ja  Martinile oli see nende karjääri esimeseks katsevõiduks Korsika saarel.

"Sellel katsel oli turvalisem kiirelt sõita. Oleme seda varem läbinud, nii et legend oli õige ja saime sõitu nautida. Eile autoga tehtud muudatused olid väga head, aga tegime tänasel esimesel pikal katsel paar viga. Usun, et teisel läbimisel me enam vigu ei tee ja sõidame hea rütmiga,"  sõnas Tänak peale ralli esimest kiiruskatse võitu.

Hoolduspausile said esimesena Ogier – Ingrassia, kelle edu Neuville – Gilsoul ees oli 41,6 ja Meeke – Nagle ees 46,8 sekundit. Tänak  Järveoja vähendasid katsevõiduga eespool olijatega vahet ning nüüd lahutas eestlaseid poodiumi viimasest astmest vaid 2,1 sekundit.

"Pärastlõunal on esmatähtis esimene pikk katse vigadeta läbi sõita ja siis vaatame edasi, kuidas ja kui palju pingutada. Meie kolme (Neuville, Meeke, Tänak - toim) vahel käib hea võitlus," sõnas Tänak Delfile lõunapausi ajal.

"Ennelõunasel viimasel katsel pingutas Ott väga kõvasti. Nii hea aeg tühja koha pealt ei tule. Eelviimane katse oli kah pooleldi okei. Eks me peame veel seadistustega mängima.
Tagasisõidul saime legendi natuke kohendada. Proovime pausi ajal ka videost mõned kohad üle vaadata, et legendi veelgi paremaks muuta,“ lisas Tänaku kaardilugeja Martin Järveoja.

SS8 Cagnano - Pino - Canari 2 - 35.61 km

Peale hoolduspausi ootas võistlejaid ees hommikuse üle 35 km pikkuse katse kordus.
Võimsa katsevõidu võtsid Lappi – Ferm, kes edestasid lähimaid konkurente Ogier – Ingrassia´t 5,2 sekundiga. Katse kolmas aeg Meeke – Nagle´le, kes jäid soomlaste ajast 8,6 sekundi kaugusele.
Tänak – Järveojale päeva pikima katse korduvläbimise neljas aeg. Meeskonnakaaslastele kaotasid eestlased 9,7 sekundiga. Kui Ogier hoidis Neuville ees peale kaheksat sõidetud katset juba ligi 50 sekundilist edu, siis kolmik Neuville, Meeke ja Tänak mahtus vaid 5,7 sekundi sisse. Neile omakorda lähenes katsevõiduga Lappi, kes jäi nüüd Tänakust maha 12,7 sekundiga.
Katsel tegid sõiduvea ja sõitsid parema tagumise küljega puusse Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC). Latvala sõnas katse lõppu jõudes, et tänab mehaanikuid, kes lõpuks said ta auto õigesse seadesse ning nüüd kui sai rünnata, siis tegi ta sõiduvea.



Kahjuks pidid soomlased siiski peale katset katkestama, sest auto vigastused olid liialt suured, et veel sellega kaks kiiruskatset sõita.

VIDEO: Latvala - Anttila SS8 off 

Katsel katkestasid mootoriprobleemide tõttu Bryan Bouffier – Xavier Panseri (Ford Fiesta WRC).

SS9 Désert des Agriates 2 - 15.45 km

Võistluse järjekorras üheksanda katse võit läks võistluspaarile nr.11 ehk siis Loeb – Elena´le, kellele see oli päeva kolmandaks katsevõiduks. 0,7 sekundi kaugusele jäi ühekskordsest maailmameistrist Lappi ning 3 sekundiga kaotas Loeb´ile Tänak.
Eestlase seisukohalt oli aga kõige olulisem see, et ta edestas katsel nii Meeke, kui ka Neuville ning nüüd oli vahe nende mõlemaga täpselt 3,1 sekundit. Teiseks tõusnud Meeke ja kolmandaks langenud Neuville olid peale üheksat sõidetud katset välja sõitnud identse üldaja.

SS10 Novella 2 - 17.39 km

Päeva viimase kiiruskatse võit läks jagamisele Toyota Gazoo Racing sõitjate vahel. Ott Tänak – Martin Järveoja ja Esapekka Lappi – Janne Ferm sõitsid välja identse aja 11:07,1.
Kuna katsel sõitsid legendi vea tõttu (Palun Nagle luges vasak kolme asemel legendist vask viis) teelt välja ja katkestasid teiselt kohalt Kris Meeke – Paul Nagle ja Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul kaotasid katsel eestlastele 3,2 sekundiga, siis tähendas see seda, et Tänak – Järveoja tõusid üldarvestuses teisele kohale. Päeva viimaselt katselt kolmas aeg Loeb – Elenale.

Kümne sõidetud katse järel juhivad Korsika rallit Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, kelle edu teiseks tõusnud Ott Tänak – Martin Järveoja ees on enne pühapäevaseid katseid 44,5 sekundit. Eestlastest vaid 0,1 sekundi kaugusele jäävad Hyundai mehed Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul.



JWRC arvestuses osalevad Ken Torn – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T) alustasid Korsika ralli teist võistluspäeva kuuendalt kohalt. Avakatselt said eestlased kirja JWRC klassi seitsmenda aja ning jäid katse võitnud Jean-Baptiste Franceschi - Romain Courbon (Ford Fiesta R2T) maha 56,4 sekundiga.
Päeva teiselt katselt Torn – Järveojale kaheksas ja enne hoolduspausi sõidetud katselt kümnes aeg. Hoolduspausile said eestlased kuuendana. Peale lõunapausi sõidetud korduvkatsetelt eestlastele 8, 7 ja 9 koht. Kokkuvõttes jätkavad Torn - Järveoja enne viimast võistluspäeva JWRC kuuendal kohal.
JWRC klassi liidritest Franceschi -  Courbon´ist jäävad eestlased maha 5:30,9.



WRC2 klassi arvestuse kindlad liidrid on Jan Kopecky - Pavel Dresler (Škoda Fabia R5), kes edestavad lähimaid konkurente üle kolme minuti. 




Korsika MM-ralli järjestus peale SS10

1.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC            2:43:07.7
2.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +0:44.5
3.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:44.6
4.Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +0:54.9
5.Sordo / Del Barrio Hyundai i20 WRC +1:46.7
6.Evans / Mills Ford Fiesta WRC +1:49.8
7.Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +2:13.5
8.Kopecky / Dresler Škoda Fabia R5 +8:22,9
9.Bonato / Boulloud Citroën C3 R5 +9:47,3
10.Meeke / Nagle Citroën C3 WRC +10:41.4

28.Torn / Järveoja Ford Fiesta R2T +29:04,8

Pühapäeval jääb Korsika MM-rallil veel sõita küll vaid kaks kiiruskatset, kuid neist esimese pikkuseks on 55,17 km. Võistluse lõpetab 16,25 km pikkune punktikatse.

PÜHAPÄEV: 8.aprill 2018

SS11 Vero – Sarrola-Carcopino 55.17 km 10:23
SS12 Pénitencier de Coti-Chiavari [Power Stage] 16.25 km 13:18

Fotod: Toyota Gazoo Racing, M-Sport, eWRC

Friday, April 6, 2018


Tänak – Järveoja Korsika ralli avapäeva järel neljandad. Torn – Järveoja JWRC kuuendad



Kui neljapäeva õhtul sõideti Korsika ralli testikatse, siis õige action sai alguse reede hommikul. 
MM-hooaja neljanda etapi avapäeval sõideti neli kiiruskatset ja läbiti 125,16 katsekilomeetrit. Reedesele võistluspäevale starditi nagu ikka MM-punktiarvestuse järgi.

SS1 La Porta - Valle di Rostino 1 - 49.03 km

Võistluse avakatsena sõideti kohe ligi 50 km pikkune kiiruskatse, mille võidu võtsid esimesena rajale saanud Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC). Katse teise aja sõitsid välja üheksandana startinud Sebastien Loeb – Daniel Elena (Citroën C3 WRC), kes jäid kaasmaalastest maha koguni 9,7 sekundiga. Katse kolmas aeg Toyota Gazoo Racing võistluspaarile Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Kuuendana rajale saanud eestlased kaotasid möödunud aastastele meeskonnakaaslastele 49,03 kilomeetriga 18,1 sekundiga.

"Katsel alguses oli teel kohati seisvat vett ning see jahutas pidurid maha. Läks veidi aega, et need taas õigesse temperatuuri saada," sõnas Tänak avakatse järgselt ralliraadiole.

Katsel tegid spinni ja kaotasid aega  Andreas Mikkelsen – Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC), kes jäid katse lõppu jõudes Ogier – Ingrassia´st maha 39,1 sekundiga. Kohe avakatsel sõitsid teelt välja ja katkestasid WRC2 klassi sõitjad Katsuta Takamoto – Marko Salminen (Ford Fiesta R5).

SS2 Piedigriggio – Pont de Castirla 1 - 13.55 km

Päeva teise katsena sõideti avakatsest üle kolme korra lühem Piedigriggio – Pont de Castirla ning ka selle katse võitsid Ogier – Ingrassia. Katse teine aeg läks jagamisele Esapekka Lappi – Janne Ferm´i (Toyota Yaris WRC) ja Kris Meeke – Paul Nagle (Citroën C3 WRC) vahel. Toyota ja Citroën´i  võistlejad jäid Fordi meestest maha täpselt 2 sekundiga.
Tänak – Järveojale päeva teiselt katselt kaheksas aeg. Ogier – Ingrassia´st jäid eestlased maha 7 sekundiga. Võistluse teine katse tõi WRC sõitjatest esimesed katkestajad. Avakatse järgselt üldarvestuse teist kohta hoidnud Loeb – Elena tegid ühte kurvide sektsiooni sisenedes sõiduvea ning libisesid teelt välja. Kuigi neljakordsed Korsika ralli võitjad üritasid oma võistlusautot veel teele tagasi saada, siis kahjuks vajus see lõpuks rajaäärsesse kraavi, kus enam omajõududega välja ei saadud.

"Sõitsin liiga kiiresti paremkurvi, mille keskel tuli veel pidurdada, et saaks järgmist vasakkurvi võtta. Sisekurv oli mudane ja ma ei osanud seda oodata ning auto läks alajuhitavaks. Paremat kätt oli puu, mida püüdsin vältida ning maandusin kraavis. Proovisime küll koos pealtvaatajatega autot välja lükata ja üks neist soovitas tagurpidikäigu sisse panna, mille tulemusel auto veel sügavamale lükati, kus ta nüüd on. Ikka väga vihaseks teeb selline sõiduviga. Olin rallit alles alustanud, kõik oli hästi ja  kontrolli all. See oli puhas sõiduviga. Alahindasin seda, kui must võib tee kõigest kaheksa auto möödumise järel olla. Ja oligi kõik,“ võttis Loeb juhtunu kokku WRC All Live kaamerate ees.


Lõunapausile tulid liidrina Ogier – Ingrassia, kes edestasid tänu meeskonnakaaslaste katkestamisele teiseks tõusnud Meeke – Naglet 21,1 sekundiga ning kolmandad olid möödunud aastased Korsika ralli võitjad Thierry Neuville – Nicolas Gilosul (Hyundai i20 Coupe WRC) +23,4. Esimesena jäid poodiumikohalt välja Tänak – Järveoja, kes jäid liidritest maha 25,1 sekundiga.


SS3 La Porta - Valle di Rostino 2 - 49.03 km

Peale hoolduspausi jätkus võistlus hommikuste katsete kordustega ning Ogier – Ingrassia jätkasid sealt, kus enne pausi oli pooleli jäänud ning võtsid kolmanda järjestikuse katsevõidu. Katse teine aeg Neuville – Gilsoul´ile. Kui esimese ligi 50 km läbimise järgselt jäid belglased prantslastest maha 21,2 sekundiga, siis nüüd oli kahe võistluspaari vahe 10,3 sekundit. Katse kolmas aeg ainsa järelejäänud Citroën C3 WRC ga sõitnud Meeke – Nagle´le, kes kaotasid liidritele juurde 17 sekundit. 
Tänak – Järveojale päeva kolmandalt katselt neljas aeg ning 19 kaotussekundit.

SS4 Piedigriggio – Pont de Castirla 2 - 13.55 km

Päeva viimase kiiruskatsega lõppes Ogier – Ingrassia katsevõitude jada ning võistluse esimese katsevõidu said Esapekka Lappi – Janne Ferm, kes selle tulemusega tõusid üldarvestuse seitsmendalt kohalt viiendaks. Sarnaselt katse esimese läbimisega läks ka seekord teine aeg jagamisele. Sel korral sõitsid täpselt identse aja välja Neuville – Gilsoul ja Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC), kes jäid katse võitnud soomalastest maha 1,7 sekundiga.
Tänak – Järveojale päeva viimaselt katselt viies aeg. Meeskonnakaaslastest jäid eestlased maha 1,9 sekundiga.

"See on mu esimene asfaldiralli selle autoga, nii et oleks ime, kui kõik oleks ideaalne. Tunne on hea ja saame veel nii mõnegi asjaga seadistuste osas paremuse poole liikuda," võttis Tänak võistluse avapäeva ralliraadio vahendusel kokku. 

Pärast Korsika ralli avapäeva juhivad võistlust Sebastien Ogier – Julien Ingrassia. Neist 33,6 sekundi kaugusele jäävad Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul ja kolmandad on Kris Meeke – Paul Nagle, kes kaotavad M-Sport sõitjatele 38,7 sekundiga.
Ott Tänak – Martin Järveoja lõpetasid avapäeva neljandal kohal ning jäävad liidritest maha 44,2 sekundiga. Viimasest poodiumikohast lahutab eestlaseid 5,5 sekundit.






Korsika ralli raames sõidetakse ka JWRC hooaja teine etapp ning eestlastest on Prantsusmaal stardis Ken Torn – Ken Järveoja (Ford Firsta R2T).
Võistluse avakatselt anti kõigile JWRC sõitjatele FIA kohtunike poole sama aeg, sest tänu võistluspaari nr.22 John Coyne – Stephen Joyce (Porsche 997 GT3 Cup RGT) teelt väljasõidule, näidati kõikides võistlusautodes virtuaalset punast lippu ning katse läbiti rahulikus tempos.
Päeva teiselt katselt Torn – Järveojale JWRC kümnes, kolmandalt seitsmes ning neljandalt kaheksas aeg. Nelja sõidetud kiiruskatse järel hoiavad eestlased noorte arvestuse kuuendat kohta. Koduteedel sõitvatest Terry Folb – Christopher Guieu´st (Ford Fiesta R2) jäävad eestlased maha 2.05,4.

"Ei vaata kiiruskatsete lõpus isegi aegu. Sõidan oma sõitu ja kogun kilomeetreid. Iga meetriga õpin midagi. Mõttetu oleks praegu Korsikal minna viimast püüdma, teed vea ja oled rajalt läinud. Mul on vaja kogemusi, et tulevikus kiire olla," sõnas esmakordselt asfaldil MM-rallit sõitev Torn Delfile antud kommentaaris.

WRC2 klassi arvestuses juhivad Korsika rallit Jan Kopecky - Pavel Dresler (Škoda Fabia R5). Tšehhidest jäävad 20,8 sekundi kaugusele Yoann Bonato - Benjamin Boulloud (Citroen C3 R5). Kõrgete ootustega rallile startinud Stephane Lefebvre - Gabin Moreau pidid kohe avakatsel sõitma 2/3 distantsist ilma pidurtiteta ning kaotasid Kopecky - Dreslerile üle minuti. Üldarvestuses hoiavad prantslased peale nelja sõidetud katset WRC2 arvestuse neljandat kohta ja jäävad liidritest maha 1.10,4.

Korsika MM-ralli üldjärjestus peale SS4:

1.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC 1:19:39.0
2.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:33.6
3.Meeke / Nagle Citroën C3 WRC +0:38.7
4.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +0:44.2
5.Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +1:13.5
6.Evans / Mills Ford Fiesta WRC +1:13.8
7.Sordo / Del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC +1:14.4
8.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +1:25.0
9.Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +1:29.2
10.Bouffier / Panseri Ford Fiesta WRC +1:44.8

29.Torn / Järveoja Ford Fiesta R2T +14:00,1

Korsika ralli jätkub laupäeval kuue kiiruskatsega. Tänavuse ralli kõige pikemal võistluspäeval läbitakse 136,90 katsekilomeetrit.

LAUPÄEV: 7.aprill 2018

SS5 Cagnano - Pino - Canari 1 35.61 km 08:37
SS6 Désert des Agriates 1 15.45 km 10:18
SS7 Novella 1 17.39 km 12:08
SS8 Cagnano - Pino - Canari 2 35.61 km 16:21
SS9 Désert des Agriates 2 15.45 km 18:02
SS10 Novella 2 17.39 km 19:39

Fotod: Toyota Gazoo Racing, M-Sport

Thursday, April 5, 2018


Korsika ralli testikatse võitsid Kris Meeke – Paul Nagle. Ott Tänak – Martin Järveoja kaheksandad



Neljapäeva hommikul tehti algust tänavuse Korsika ralli testikatsega. 5,45 km pikkuse Sorbo Ocagnano nime kandud võistluseelse katse parimad olid Kris Meeke – Paul Nagle (Citroën C3 WRC).
Möödunud aastal Korsika ralli mootoriprobleemide tõttu liidrikohalt katkestanud mehed läbisid testikatse kolmel korral ning sõitsid päeva parima aja välja kohe esimesel korral.
2017.aasta Korsika ralli võitjad Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) olid lühikese testikatse kolmandad ja jäid Meeke – Naglest maha 3 sekundiga.
Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) läbisid testikatse neljal korral ning said oma parima aja 4:07,9 kirja kolmandal korral. Katse võitnud Citroëni sõitjatest jäid eestlased maha 7,1 sekundiga.

"Rada on väga mudane ja asfalti pole õieti nähagi, seega ei saanud võistlustingimusteks masinat häälestada. Saime aga kogemusi selleks juhuks, kui ralli ajal peaks sadama hakkama. Üldiselt on aga masin konkurentsivõimeline," sõnas Ott Tänak Delfile ja Eesti Päevalehele peale testikatset.

"Tingimused on erinevad neist, mis rallil peaks olema. Praegu on tee märg ja libe, järgmistel päevadel kuiv", lisas Martin Järveoja.

Kui Tänak – Järveoja olid testikatse parimad Toyota sõitjad, siis  teisipäeval oma 33.sünnipäeva tähistanud Jari-Matti Latvala ja tema kaardilugeja Miikka Anttila olid üldarvestuse kümnendad ja Espekka Lappi – Janne Ferm kohe meeskonnakaaslaste seljataga.
Kui eestlased said oma parima aja kirja kolmandal läbimisel, siis mõlemad Soome võistluspaarid kohe esimesel.
TOP10 aja sõitsid uue Citroën C3 R5 autoga välja Stephane Lefebvre – Gabin Moreau (Citroën C3 R5), kes selle tulemusega olid parimad WRC2 klassi sõitjad. Seega Prantsuse autotootja Citroën´i koduralli sai suurepärase alguse, sest testikatsel võeti esikoht nii WRC, kui WRC2 arvestuses.

 61. CORSICA Linea Tour de Corse 2018 Shakedown ajad:

1.Kris Meeke – Paul Nagle (Citroën C3 WRC) 4:00,8
2.Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC) + 2.2
3.Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) + 3,0
4.Dani Sordo – Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) + 3,5
5.Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) + 4,3
6.Elfyn Evans – Phil Mills (Ford Fiesta WRC) + 5,3
7.Sébastien Loeb – Daniel Elena       (Citroën C3 WRC) + 5,6
8.Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) + 7,1
9.Stephane Lefebvre – Gabin Moreau (Citroën C3 R5) +7,3
10.Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) + 7,7
11.Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) + 7,8


JWRC arvestuses sõitvad Ken Torn - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2), said testikatsel kirja vaid ühe läbimise lõpuaja, sest nende sõit jäi katse teisel läbimisel väikese sõiduvea tõttu pooleli.




Keerulistes oludes tehti spinn, mille tagajärjel auto teelt põhimõtteliselt 0 kiirusega rajapervest alla libises. Kuigi meeste ja autoga oli kõik korras, siis omal jõul sealt siiski enam teele ei õnnestunud saada ning nii pidid eestlased võistluse eel piirduma vaid nappide kilomeetritega.
JWRC arvestuse parimad olid Rootsi ralli JWRC arvestuse võitjad Denis Radström - Johan Johansson.



Korsika MM-ralli saab Eesti aja järgi alguse reede hommikul 10:50, kui starditakse esimesele kiiruskatsele. Võistlejaid ootab hooaja neljanda ralli avapäeval ees neli kiiruskatset, mille jooksul läbitakse 125,16 katsekilomeetrit.

REEDE: 6.aprill.2018

SS1 La Porta - Valle di Rostino 1 49.03 km 10:50
SS2 Piedigriggio – Pont de Castirla 1 13.55 km 12:09
SS3 La Porta - Valle di Rostino 2 49.03 km 16:12
SS4 Piedigriggio – Pont de Castirla 2 13.55 km 17:31

Foto: Toyota Gazoo Racing, FB, eWRC

Wednesday, April 4, 2018


Autoralli MM-sari jätkub Vahemere saarte suuruselt neljandal saarel, Korsikal!





Autoralli MM-sari on ligi kuu ajaliselt pausilt tagasi ning ees on ootamas hooaja esimene puhas asfaldiralli. Jaanuaris küll sõideti kõval pinnasel ka Monte-Carlo ralli, kuid seda siiski klassikaliseks asfaldiralliks nimetada ei saa. Kui märtsis sõidetud Mehhiko rallil olid pigem eelisseisus need sõitjad, kes startisid tagantpoolt, siis Korsika saarel on see vastupidi. Asfaldil sõites on eelis neil, kes  eespool stardivad, sest iga järgnev auto, mis kurve lõikab toob teele libedat, kruusa, liiva jms., mis sõidujoonel püsimise libedamaks muudab. Tänu paljudele kurvidele saavad kindlasti Korsikal palju vatti autode pidurid ja rehvid.
Lisaks saab kindlasti eelseisval etapil olema võtmekoht, et kes suudab pikkadel katsetel oma rehve paremini säästa, sest Korsika asfalt on abrasiivne ja vana ning seega kulutab rehvi tavapärasest rohkem.  

Korsika ralli ajalugu

2004.aasta Markko Märtini - Michael Parki võit Korsikal on seni jäänud Prantsusmaa asfaldil Fordi viimaseks

Kurviliste mägiteede tõttu kutsutakse võistlust 10 000 kurvi ralliks ja naljana on öeldud, et Korsika saare pikim sirge asub Ajaccio lennuväljal.
Nagu viitab ralli prantsuskeelne nimi Tour de Corse, siis algselt oli võistluse eesmärgiks teha tervele saarele ring peale ning ralli oli oma distantsilt Aafrika kestvusrallide järel üks pikemaid maailmas. Idee sellise ralli korraldamiseks sündis ühe sõpruskonna ümarlauas.
Esimene Korsika ralli sõideti aastal 1956 ning selle võitis belglanna Gilberte Thirion Renault´il.
Ralli sai EM-staatuse aastal 1970 ning esimene MM-ralli sõideti Korsika saarel aastal 1973.
Selle võistluse võitis Jean-Pierre Nicolas, kes Eesti rallifännidele hilisemast ajast tuntud kui Peugeot rallimeeskonna spordidirektor. Muide Nicolas´e kõrval on kaardilugejana istunud ka sel nädalal Eestisse Mootorispordi muuseumit avama tulev FIA president Jean Todt.
Kuni 2008. aastani jäi ralli MM-kalendrist välja vaid korra, aastal 1996, kui Korsikal sõitsid vaid FIA 2-liitriste klassi meistrivõistluste osalejad. Kui 2009 aastal ei sõidetud Prantsusmaal üldse MM-rallit, siis 2010 – 2014 aastani sõideti Prantsusmaa MM-ralli Alsace piirkonnas, kuid 2015. aastal pöörduti tagasi Korsikale.
Sõitjatest on ralli rekordilised kuus korda võitnud kaks meest - Bernard Darniche (1970, 1975, 1977, 1978, 1979 ja 1981) ja Didier Auriol (1988, 1989, 1990, 1992, 1994, 1995).
Mitte prantslastest on Korsikal rohkem kui üks võit ette näidata kolmel mehel - Sandro Munari, Markku Alén ja Colin McRae.
Tootjatest on Korsikal enim võite ette näidata Lancial, kes Prantsusmaa asfaldil võidutsenud kümnel korral. Samas on Itaalia autotootjal Korsikast ka väga traagilised mälestused.
1985 aasta ralli neljandal kiiruskatsel sõitis teelt välja ja vastu puud Lancia sõitja Attilio Bettega, kes selle avarii tagajärjel hukkus. Aasta hiljem sõitis 17.kiiruskatsel Henri Toivoneni poolt juhitud Lancia Delta S4 teelt välja ning kukkus mäeservalt alla. Kukkumise tagajärjel süttis Lancia kütusepaak ning sekundeid hiljem põles auto, kuhu olid lõksu jäänud nii Toivonen, kui ta kaardilugeja Sergio Cresto. Mõlemad mehed hukkusid.

Latvala - Anttila, Henri Toivoneni ja Sergio Cresto mälestuseks püstitatud mälestusmärgi juures

Aastal 2004 võitsid ralli Markko Märtin – Michael Park. Fordi sõitjad võitsid 12 sõidetud katsest 7.


Eestlased Korsika MM-rallil

Aasta  Sõitjad Auto Tulemus
2001 Markko Märtin – Michael Park  Subaru Impreza WRC 6
2002 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC02 8
2003 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC03 K
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC04 1
2005 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 19 (JWRC 4.koht)
2006 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 17 (JWRC 2.koht)
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 K
2007 Aigar Pärs – Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 K
2008 Urmo Aava – Kuldar Sikk Citroen C4 WRC 7
2008 Jaan Mölder jr – Frederic Micolette Suzuki Swift S1600 36 (JWRC 11.koht)
2015 Ott Tänak – Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 10
2016 Ott Tänak – Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 10
2017 Ott Tänak – Martin Järveoja Ford Fiesta WRC´17 11
2017 Miko Niinemäe – Martin Valter Ford Fiesta R2 47 (JWRC 9.koht)













Korsika ralli 2018

Võistlusele on koos kohalike meistrivõistlustel osalejatega registreerunud 92 võistluspaari.
Uue generatsiooni WRC autosid on starti tulemas 11. Tänavusel Korsika rallil ootab ees 12 kiiruskatset, millest viis on korduvkatsed. Kolme võistluspäevaga läbitakse 333,48 katsekilomeetrit.
Võrreldes möödunud aastaga on trassist muutunud 2/3 ja möödunud aastastest katsetest on sel aastal kasutusel vaid kaks. Võistluse start on saare sadamalinnast Bastia´st, mis on tuntud ka oma veinide poolest. See on esimene kord peale aastat 1978, kui starditakse just sealt.
Võistlus algab neljapäeval, kui veidi üle 5km pikkusel testikatsel proovitakse veel viimaseid seadistusi enne, kui heitlus iga sekundikümnendiku pärast algab.
Reedel sõidetakse Bastia śt lõunas kaks korduvkatset, millest kohe avakatse pikkuseks 49,03 km. Kõige pikem võistluspäev ootab sõitjaid ees laupäeval, kui kuue kiiruskatsega läbitakse peaaegu 140 katsekilomeetrit. Pühapäeval jääb küll sõita vaid kaks kiiruskatset, kuid ees on ootamas ralli pikim katse Vero – Sarrola-Carcopino, millel pikkust 55,17 km. Nii pikka katset pole Korsikal sõidetud alates aastast 1986. Seda katset sõideti Korsika ralli raames üldse viimati aastal 2001 ning toona oli see katse nö pooleks tehtud ja sõideti kahe erineva katsena. Katse jooksul ootab võistlejaid ka ralli kõrgeim punkt, mis asub merepinnast 885 m kõrgusel.
Ralli lõpetab 16,25 km pikkune punktikatse, kus tänu FIA poolt vastu võetud reeglimuudatusele ei tohiks enam sellist taktikamängu näha nagu seda Rootsi ja Mehhiko ralli ajal nägi. Nimelt kõik kes viimasele punktikatsele ei stardi oma määratud stardiajas, siis need punktikatselt punkte teenida ei saa.

FIA ametlik kinnitus Powerstage katse reeglimuudatuse kohta



61. CORSICA Linea Tour de Corse 2018 katsed

NELJAPÄEV: 5.aprill 2018

Shakedown (Sorbo Ocagnano) 5.45 km 09:00

REEDE: 6.aprill.2018

SS1 La Porta - Valle di Rostino 1 49.03 km 10:50
SS2 Piedigriggio – Pont de Castirla 1 13.55 km 12:09
SS3 La Porta - Valle di Rostino 2 49.03 km 16:12
SS4 Piedigriggio – Pont de Castirla 2 13.55 km 17:31

LAUPÄEV: 7.aprill 2018

SS5 Cagnano - Pino - Canari 1 35.61 km 08:37
SS6 Désert des Agriates 1 15.45 km 10:18
SS7 Novella 1 17.39 km 12:08
SS8 Cagnano - Pino - Canari 2 35.61 km 16:21
SS9 Désert des Agriates 2 15.45 km 18:02
SS10 Novella 2 17.39 km 19:39

PÜHAPÄEV: 8.aprill 2018

SS11 Vero – Sarrola-Carcopino 55.17 km 10:23
SS12 Pénitencier de Coti-Chiavari [Power Stage] 16.25 km 13:18

Tõenäoliselt on Korsika ralli viimane kord kui rallifännid kuulevad nö klassikalist WRC ralliraadiot. Edaspidi peaks saama kuulata WRC All Live jutte, kuid täpsem info pidi selguma ralli ajal.

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundail on Korsikal stardis samad mehed, kes olid ka Mehhikos

Hyundai asub Korsikal kaitsma möödunud aastast tootjate esikohta. Korea autotootjast sai mulle 13. automark, kes nendel rasketel mägiteedel MM-ralli võiduni jõudnud. Mehhiko rallil suurendati tootjate arvestuses edu konkurentide ees ning samal kursil loodetakse kolme sama võistluspaariga jätkata ka Prantsusmaal. Kõigil sõitjatel on erinevatest aastatest ette näidata kas Korsika ralli üldvõit või siis klassi esikoht. Kui lähimat konkurenti ehk Fordi edestatakse 12 punktiga, siis tootjate viimane ehk Toyota jääb Hyundaist maha vaid 17 punktiga, seega on tootjate heitlus sama tihe, kui ka sõitjate oma.
Hyundai toob Korsikas rajale kaks uut võistlusautot, mille šassiid kannavad numbreid 10 ja 11 ning nendega hakkavad sõitma Neuville – Gilsoul ja Sordo Del Barrio.  Mikkelsen – Jæger võistlevad Korsikal sama autoga, millega ka Mehhikos.
Enne tänavust rallit testiti sarnaselt teiste meeskondadega Korsikal ning ainus tagasilöök oli üks lõhutud auto. Kui Hyundai peaks sel aastal Korsikal võitma, siis oleks see autotootja 9 etapivõiduks MM-sarjas.

#4 Andreas Mikkelsen – Anders Jæger
MM-arvestuse 3.koht, 35 punkti
Korsika parim resultaat: 3 (2015)

Kas Mikkelse - Jaeger saavutavad Korsikal hooaja teise poodiumikoha?

Andreas Mikkelsen soovib kindlasti sel hooajal tõestada, et ta pole kehvem mees, kui ta meeskonnakaaslased ning selleks vajab ta kiiremas korras lisaks juba saavutatud poodiumikohale ka võitu. Peale teste sõnas norralane, et Korsika ralli eesmärk on hooaja teine poodiumikoht. Kolmas stardipositsioon peaks seda soosima küll. Mikkelselnil on Hyundaiga asfaldi kogemust kahe ralli võrra, möödunud aastal tegi ta Kataloonia rallil Hyundai eest debüüdi, kuid pidi vedrustuse probleemi tõttu katkestama. Montes alustas norrakas kiirelt, kuid generaatori probleem rikkus ka seal hea tulemuse. Kui WRC autoga on Mikkelseni parim Korsika teede saavutus 2015 aasta kolmas koht, siis WRC2 arvestuses ei leidunud norralasele möödunud aastal Prantsusmaa asfaldil vastast.
Mikkelseni esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub Bernt Kollevold.

#5 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse 2.koht, 52 punkti
Korsika parim resultaat: 1 (2017)

Neuvill - Gilsoul said möödunud aastal Korsikal tõsta peakohale esikoha karikad

Thierry Neuville kaotas küll Mehhikos oma MM-liidrikoha, kuid Sebastien Ogierist lahutab teda vaid neli punkti ning kindlasti läheb belglane starti mõtetega, et seda vahet vähendada. Lisaks 2017 aasta MM-etapivõidule on Neuvillel Korsika teedelt ette näidata ka 2011 aasta IRC ehk tänases mõttes Euroopa meistrivõistluste etapi võit. Möödunud aastane Korsika ralli võitja elas koos kaardilugeja Nicolas Gilsouliga testidel üle päris kõrgelt kukkumise, kui nende Hyundai i20 WRC ühes sillale tuleku kurvis liialt libisemisesse läks ning maandus paarkümmend meetrit silla all olevas jõesängis. Õnneks pääsesid mehed vaid ehmatuse ja märgade jalgadega. Neuville sõnas enne rallit, et see testi õnnetus ei tohiks tema ralli kiirust segada ning ta läheb püüdma hooaja teist võitu.
Neuville esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub oma karjääri jooksul üheksa korda Korsikal startinud Bruno Thiry.

VIDEO: Neuville - Gilsoul testimas Korsika ralliks 

#6 Dani Sordo – Carlos Del Barrio
MM-arvestuse 9.koht, 12 punkti
Korsika parim resultaat: 3 (2006-07, 2017)

Sordo - Del Barrio loodavad kodusematel teedel jätkata poodiumi tempos

Mehhiko MM-ralli üks suuremaid üllatajaid oli kindlasti Dani Sordo. Hooaja kolmandat starti tegev hispaanlane on Korsikal juba vana külaline. Tänavu Prantsusmaal oma 155 MM-starti tähistav mees oli möödunud aastal Hyundaile kindlustamas kaksikvõitu, kuid pidi viimasel katsel endast siiski Ogieri mööda laskma ja kolmandana lõpetama. 2012 aasta IRC etapi võitja läheb sarnaselt meeskonnakaaslastele püüdma hooaja teist poodiumikohta. Sordo esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub Enrique Ojeda.

M-Sport Ford WRT

M-Sport Ford meeskonnal on Korsikal võistlemas samad mehed, kes Monte-Carlos

Mehhiko rallil tootjate arvestuses teiseks tõusnud M-Sport on tegelikult hetkel veel FIA-lt apellatsiooni vastuse ootel, sest algselt sõitsid Sebastien Ogier – Julien Ingrassia Mehhiko ralli viimasel katsel välja teise aja, kuid kohtunikud otsustasid prantslaste katseajale lisada finišieelse šikaani mitte korrektse läbimise eest 10 trahvisekundit ning nii kaotasid nad 4 väärtusliku MM-punkti.
Kui kõik meeskonnad ja seda ka Ford testisid enne hooaja neljandat MM-ralli Korsikal, siis Ogieri võistlusauto põikas veel enne Mehhikost Euroopasse naasmist läbi Ameerikast, Põhja-Carolinast, kus autot testiti USA Fordi tuuletunnelis, et saada asfaldirallideks abi tehnoloogiatest, mida kasutatakse NASCARis.
Fordil on Korsika saare teedelt ette näidata kolm võitu, millest viimase tõid sinisele ovaalile 2004 aastal Märtin – Park. Tänavu möödub Fordil 30 aastat sellest, kui just Korsikal saavutati 1988 aastal Ford Sierra RS Cosworthil esimene MM etapivõit.  Selle tõi Fordile „maailma kiireim kiirabijuht“ Didier Auriol, kes oma hüüdnime sai tänu sellele, et oli enne rallisõitjaks saamist töötanud kiirabijuhina. Ralli kuuekordne võitja Auriol plaanis seda 30. aasta möödumist tänavu tähistama tulla ja startida rallile uue Fiesta WRC-ga, kuid ei saanud eelarvet kokku ja pidi sellest ideest loobuma.
M-Sport autod numbritega 1 ja 2 kannavad esitiibadel Korsikal kirjasid #FEVER, millega mälestatakse päev enne Mehhiko rallit tsikliõnnetuses hukkunud autospordi legendaarset ajakirjaniku ja saatejuhti Henry Hope-Frosti.



Kui Hyundai toob Korsikal rajale kaks uut võistlusautot, siis M-Sport ühe ja selle šassii nr.10 saavad endale Ogier – Ingrassia. Evans – Mills istuvad Fiestas millega sõitis möödunud aastal Tänak Austraalias ning Bouffier – Panseri stardivad autoga millega Teemu Suninen sõitis tänavu Mehhikos.
Malcolm Wilson sai möödunud nädalal Londonis, Eesti saatkonnas president Kersti Kaljulaidilt kätte Maarjamaa Risti V klassi teenetemärgi.
Kui Ford peaks sel aastal Korsikal võitma, siis oleks see autotootja 90 etapivõiduks MM-sarjas.

#1 Sebastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse 1.koht, 56 punkti
Korsika parim resultaat: 1 (2016)

Ogier - Ingrassia lähevad koduteedelt püüdma hooaja kolmandat võitu

Sel hooajal juba kaks etappi võitnud Ogier – Ingrassia tõusid peale Mehhiko rallit taas MM-arvestuse liidriteks ning annavad koduteedel endast kõik, et ka peale Korsika saarelt lahkumist oleks nende nimede ees punktitabelis number 1.
Kui Mehhiko ralli eelsel testil sadas Ogieril lund, siis Korsika eelne test sujus viperusteta.
Korsika ralli on Ogierile üks väheseid rallisid mida 42. MM-rallit võitnud viiekordne maailmameister on võitnud vaid korra, seda suuresti tänu sellele, et vahemikus 2010 – 2014 sõideti Alsaces ja seal võitis Ogier kahel korral.
Enne Korsikat ütles prantslane, et peab oma suurimaks konkurendiks MM-tiitlile just Neuville, kuid jälgib pidevalt ka Ott Tänaku edenemist.  
Ogieri esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub 26. MM-ralli kogemusega Simon Jean-Joseph.



#2 Elfyn Evans – Phil Mills
MM-arvestuse 12.koht, 8 punkti
Korsika parim resultaat: 2 (2015)

Elfyn Evansile loeb sellel nädalavahetusel kaarti 2003.aasta Korsika ralli võitja Phil Mills

Elfyn Evansi hooaeg on alanud kõike muud kui hästi. Kui Montest naasis britt kuuenda kohaga, siis kolme ralli järel ongi need 8 punkti jäänud seni ainsateks. Rootsis oli mees hädas auto seadistustega ning Mehhikos pidi ta sõidu pooleli jätma peale üle katuse käimist kaardilugeja Daniel Barritil tuvastatud peapõrutuse tõttu. Just Barriti heaolu ja parema taastumise nimel testis Evans Korsika ralli eel hoopis koos Stuart Loudoniga. Kui enne rallit tundus, et Barritt saab siiski Korsikal sõita, siis lõpuks otsustati siiski, et mehele antakse veel aega taastumiseks. Evans siiski Korsikal kaardilugejata ei jää ja tema kõrval võtab koha sisse 2003. aasta Korsika ralli võitja ja maailmameister Phil Mills. Viimati autoralli MM-sarjas 2010 aastal Petter Solbergiga võistelnud Mills on viimastel aastatel olnud ametis just Evansi esiauto tööd tehes, seega Evansi „noodid“ peaks britil väga selged olema.Korsika ralli on Evansi jaoks kindlasti positiivsete mälestustega võistlus, sest aastal 2015. jäi tal ralli võidust puudu vaid samm, kui toona VW sõitnud Jari-Matti Latvala järel teisena lõpetas. 2016. aastal võitis Evans ralli WRC2 arvestuses.  Evansi esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub tema isa Gwyndaf.

#3 Bryan Bouffier – Xavier Panseri
MM-arvestuse 16.koht, 4 punkti
Korsika parim resultaat: 8 (2015)

Bouffier - Panseri lähevad koduteedel eelkõige nautima kiiret sõitu ja head punktid oleks vaid boonus

Teist starti on M-Sport meeskonna eest sel hooajal tegemas Bryan Bouffier. Hooaja avastart lõppes kõigi probleemide kiuste kaheksanda kohaga. Enne rallit sunnitult kaardilugejat vahetama pidanud ning tänu sellele võistluseelse recce praktiliselt tegemata jätnud prantslane on seekord võistlusele minemas kindlama tundega ja seda sellest hoolimata, et võistluseel sai testida vaid ühe päeva. Karjääri 19 MM-rallile startiv Bouffier on kahel viimasel aastal Korsikal sõitnud R5 autol ning mõlemal korra rajaäärde jäänud.
Viimane finišisse jõudmine pärineb hooajast 2015, kui ta lõpetas samuti M-Sport meeskonda esindades Fiesta WRC autol kaheksandana.
Korsikal on Bouffier stardis koos Xavier Panseriga, kellega 2013 aastal Korsikal ERC etapp võideti. Bouffieri esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub Jean-Marc Manzagol.

Citroën Total Abu Dhabi WRT

Sarnaselt hooaja eelnevatele rallidele on Citroen ka koduteedel stardis vaid kahe autoga

Prantsuse autotootjal Citroënil on Korsikast head mälestused, sest just sellel Prantsusmaa saarel võeti esimene võit neljaveolise ralliautoga. Sellega sai 2001. aastal hakkama Jesus Puras – Marc Marti ja autoks muidugi legendaarde Citroën Xsara WRC. Mehhikos olid meeskonna eest üle kolme aasta taas stardis Sebastien Loeb – Daniel Elena, kes Citroënile toonud koguni 78 MM-ralli etapivõitu. Loeb – Elena on stardis ka Korsikal, mis tähendab seda, et teist rallit järjest peavad võistlust kõrvalt jälgima Craig Breen – Scott Martin, kes Rootsis tõid meeskonnale tänavuse esimese poodiumikoha. Iseenesest ei saa ma Prantsuse autotootja käitumisest aru, et Korsikale, kus ka Craig Breen oleks kiire ei too nad kolme autot starti, a järgmisele etapile Argentinasse ollakse minemas kolme C3 WRC-ga. Saan aru, et Money talks ehk siis sheik Khalid Al-Qassimi maksab selle "lõbu" seal kinni, aga siiski. 
Meeke – Nagle võistlevad Korsikal sama autoga, millega sõitsid Rootsis ning Loeb – Elena sõidavad samuti autol, mis viimati leidis kasutust skandinaavia lumel.
Kui Citroen peaks sel aastal Korsikal võitma, siis oleks see autotootja 99 etapivõiduks MM-sarjas.

#10 Kris Meeke – Paul Nagle
MM-arvestuse 4.koht, 32 punkti
Korsika parim resultaat: 4 (2015)

Meeke - Nagle esikoha heitlus lõppes möödunud aastal tehnilistel põhjustel

Kris Meeke sõnas Mehhiko ralli järgselt, et tal oli terve nädalavahetuse hea stardipositsioon ja hea auto, kuid ta peab vaid iseendale otsa vaatama, et ta seda ei suutnud võiduks vormistada ning pidi leppima kolmanda kohaga. Meeke ja tema kaardilugeja Paul Nagle juhtisid möödunud aastal Korsika rallit kuni kuuenda kiiruskatseni, kuid olid seejärel sunnitud C3 WRC mootoriprobleemide tõttu katkestama.
Arvestades, et mehed stardivad sel korral rajale neljandana, siis minnakse kindlasti püüdma hooaja teist poodiumikohta. Meeke esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub Stephen Whitford.

#11 Sebastien Loeb – Daniel Elena
MM-arvestuse 10.koht, 11 punkti
Korsika parim resultaat: 1 (2005-08)

Loeb - Elena teavad kuidas Korsikal sõita ja võita

Loeb – Elena tõestasid Mehhikos, et mehed pole rooste läinud ning vaid rehvipurunemine tõmbas kriipsu peale sellele vingele comebackile, mis oleks võinud lõppeda ka võiduga. Aastatel 2005-2008 ei leidunud Loeb – Elenale Korsika teedel vastast. Kui 2004 aastal pidid mehed rallivõidu küll loovutama, Märtin – Parkile, siis just sellel ralli kindlustasid mehed oma esimese MM-tiitli.  2005. aasta rallil võitsid Loeb – Elena kõik rallil sõidetud 12 kiiruskatset ja sellist saavutust pole tänaseni keegi suutnud järgi teha.
Peale Mehhiko rallit ei kahtle enam keegi, et Loeb – Elena on endiselt tipus ning heitlevad rallil esikoha eest. Juba käivad kõlakad, et Citroën tahab mehi palgata terveks 2019. hooajaks. Hetke  seisuga on Loeb oma kommentaarides selle võimaluse välistanud, kuid elame näeme. Loebi esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub 90ndate lõpus ise Citroeni meeskonna eest sõitnud Patrick Magaud.

VIDEO: Loeb - Elena Korsika ralli test

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyotad olid hooaja avaetapil Montes väga kiired ning sama kiirust loodetakse näidata ka Korsikal

Tootjate arvestuse viimaselt realt leiame 67 punktiga Toyota. Sarnaselt teistele meeskondadele testisid ka Jaapani autotootja võistlejad enne rallit Korsikal. Toyotal on Korsika rallil ajaloost ette näidata kolm esikohta, millest viimane pärineb aastast 1995, kui Didier Auriol võitis legendaarsel Toyota Celica GT-Four´il.
Kui peaks kelleltki küsida, et kas need Korsika teed on ikka nii ohtlikud, kui räägitakse, siis sellele küsimusele on kõige õigem mees tänasel päeval vastama Toyota meeskonna boss Tommi Mäkinen, kes Korsikal oma rallisõitja karjääri jooksul üle elanud kaks suurt avariid. 2001. aastal juhtunud õnnetus lõpetas seljavigastuse tõttu tema kaardilugeja Risto Mannisenmäki karjääri. Arvestades, et Toyota oli hooaja avaetapil Monte-Carlos väga kiire ning lõpetati kahe autoga poodiumil, siis on alust oodata head tulemust ka Korsikal. Meeskonna bossi Mäkineni sõnul testis testisõitja Juho Hänninen enne Korsikat väga palju just Yaris WRC vedrustust, mis seal rallil väga oluline ning tulemusega jäädi rahule.
Sarnaselt Citroeniga on ka kõik Toyota Gazoo Racing meeskonna autod Korsikal samad, millega võisteldi Rootsis.
Kui Toyota peaks sel aastal Korsikal võitma, siis oleks see autotootja 46 etapivõiduks MM-sarjas.


#7 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse 5.koht, 31 punkti
Korsika parim resultaat: 1 (2015)

Latvala - Anttilal on Prantusmaa asfaldilt võit ette näidata nii Korsikalt, kui ka Alsacest
Jari-Matti Latvala oli möödunud aastal see mees, kes tõi Korsika rallil Toyotale ainsa katsevõidu ja seda punktikatselt. Üldarvestuses lõpetasid Latvala – Anttila neljandana. 
Kui kolmandast kohast jäi neid lahutama 13,6 sekundit, siis viimase katse võit tõstis neid üldarvestuses viiendalt neljandaks ning seda vaid 0,1 sekundilise paremusega Breen – Scott ees. Latvalale on tänavune Korsika ralli 186 MM-stardiks ning kindlasti soovib kogenud soomlane üles leida sama tempo, mis talle 2015. aastal ralli võidu tõi ehk siis eesmärgiks on saavutada hooaja teine poodiumikoht. Latvala esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub 2005.aasta Korsika ralli teine mees Toni Gardemeister.

#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse 6.koht, 26 punkti
Korsika parim resultaat: 10 (2015-16)

Tänak - Järveoja lähevad Korsika teedelt püüdma karjääri parimat kohta


Kui Mehhiko ralli said Ott Tänak – Martin Järveoja (va. punktikatse võit) suures osas pettumuseks lugeda, siis nüüd on ees ootamas hooaja esimene korralik asfaldiralli. Tänavuse hooaja kiiruskatsete võitude liidrid (15 katsevõitu) soovivad kindlasti lisa ka Korsikal.
Lisaks on meestel kindlasti soov tõestada just eelkõige endale, et see mis möödunud aastal õnnetul kombel Korsikal pooleli jäi suudetakse sel aastal korralikuks resultaadiks vormistada.
Kuuldavasti läksid meie meestel testid hästi ning kuues stardipositsioon ei tohikski väga hull olla, et poodiumikohtade eest heidelda.
Oti ja Martini esiauto tööd on sarnaselt Monte-Carlole tegemas Martin Kangur ja Kuldar Sikk.

„Oleme sel aastal igal pinnasel kiired olnud ning meeskond on teinud väga palju tööd, et see ka Korsikal nii oleks. Peame hakkama nüüd kaotatud punkte tagasi tegema, sest muidu lähevad rivaalid eest liiga ära. Eelmine aastal oli meil Korsika rallil väga hea fiiling, seega läheme sel aastal tugeva tulemuse järi. Monte tingimused olid sel aastal väga spetsiifilised, seega ei saa me just palju sealt siia rallile kaasa võtta, kuid ometigi saime ralli eelsel testil aimu, kuhu suunas soovime liikuda. Tegime korraliku kahe päevase testi ning ma usun, et saime auto heasse seadesse,“ sõnas Tänak enne eesootavat katsumust.

„Korsika ralli on minu jaoks kõige nõrgem, sest, võitlen seal merehaigusega. Varasematel aastatel on mul merehaigusega rohkem probleeme olnud, kui tänavu. Ilmselt Ott sõidab veidi sujuvamalt, sest viimasel ajal pole seda nii palju esinenud,“ sõnas kaardilugeja Martin Järveoja enne 10 000 kurvi.

VIDEO: Tänak - Järveoja Korsika ralliks testimas

#9 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse 7.koht, 23punkti
Korsika parim resultaat: 14 (2015)

Lappi - Fermi senised asfaldirallid Toyotal pole oodatud tulemust toonud
Esapekka Lappi jaoks oli Mehhiko selle aasta esimeseks ralliks, kus ta MM-punkte ei saanud. Nüüd ootab Lappit ja tema kaardilugejat Janne Fermi ees järjekordne sukeldumine teadmatusse, sest Korsika saab olema juba neljas järjestikune ralli tänavu, kus mehed ei ole enne WRC autol sõitnud. Kuigi Lappi on hetkel Toyota meestest punktiarvestuses kõige kehvemal positsioonil, siis kolm Toyota sõitjad mahuvad 8 puntki sisse.
Lappi esiauto (Gravel crew) piloodi kohal istub möödunud aasta Toyota põhimeeskonna sõitja ja tänavune testisõitja Juho Hänninen.

JWRC

Ken Torn teeb hooaja teise stardi koos Ken Järveojaga

Hooaja teise stardi teevad Korsikal noored autoralli tulevikulootused ehk JWRC klassi osalejad. 14 võistluspaari hulgas on rajale tulemas ka Ken Torn, kes Rootsi MM-rallil tõestas nelja kiiruskatse võiduga, et sarja peaauhinna eest heitlemiseks on tal kiirus olemas.
Kahjuks läks Rootsi ralli hea tulemus küll laupäevase üle katuse käimise nahka, kuid selline see autoralli kord juba on.
Kui Rootsis istus Torni kõrval Kuldar Sikk, siis tänu Siku muude kohustustega võtab Torni kõrval Korsikal koha sisse 16 MM-ralli kogemusega Ken Järveoja.

"Ma pole kunagi varem asfaldil võistelnud, kuid olen mõned recced sellel pinnasel teinud ning ootan huviga, milline mu kiirus saab olema. Kuna see on ikkagi mu esimene asfaldiralli, siis peamine eesmärk on õppida ja võtta tulevikuks kogemus endaga. Saame Keniga enne rallit Korsikal teha veidi legenditrenni ning harjuda autoga kõval pinnasel," sõnas Torn enne rallit.

JWRC punktiseis peale Rootsi MM-rallit




WRC2

WRC2 arvestuses on peale kolme sõidetud rallit etapivõit ette näidata kolmel erineval võistluspaaril. Montes olid parimad Jan Kopecky – Pavel Dresler (Skoda), Rootsis Katsuta Takamoto – Marko Salminen (Ford) ja Mehhikos Pontus Tidemand – Jonas Andersson (Skoda).  Ainsana neist ei ole Korsikal stardis Tideman – Anderssoni.
12 startiva võistluspaari hulgas on kindlasti lisaks eelpool nimetatud meestele Korsikal kiiret sõitu tegemas Ole Christian Veiby – Stig Rune  Skjærmoen (Skoda Fabia R5).

Stephane Lefebvre loodab sel aastal Citroen C3 R5-ga heidelda WRC2 MM-tiitli eest
Tuliuue võistlusauto toob Korsikal rajale Citroën, kes vana DS3 R5 pensionile saatnud ning asendanud C3 R5-ga. Autot on testitud erinevatest tingimustes alates 2017. aasta septembrist ning testide käigus läbitud üle 6000 kilomeetri. Uues autos võtavad kohad sisse Stephane Lefebvre – Gabin Moreau, kes möödunud aastal olid Citroëni WRC meeskonna põhisõitjad. Lefebvre on enne hooaja avastarti sõnanud, et ta läheb püüdma WRC2 klassi 2018. aasta meistritiitlit. Teise C3 R5 toovad rajale Yoann Bonato - Benjamin Boulloud. Prantslastest on veel koduteedel rajale tulemas Hyundai i20 R5 autol möödunud aastal hooaja kokkuvõttes JWRC klassi teise koha teeninud  Nicolas Ciamin.
Kui WRC meestest tegi Korsika ralli eelsel testil avarii Neuville, siis WRC2 klassi meestest läks kehvasti Guillaume de Meviusel ja Katsuta Takamotol. Kui tänavuse Rootsi ralli võitja Takamoto puruks sõidetud Fiesta R5 asendati Rootsi rallil Jarkko Nikara sõita olnud autoga, siis de Meviuse võimaliku uue võistlusauto saatus pole veel selgunud. 



WRC2 punktiseis peale Mehhiko MM-rallit



Lisaks soovitan kuulata üle ka Powerstage saate, kus mina ja Marek rääkisime lisaks Korsika rallil eesootavast ka Urmo Aavaga, kes ise Korsikal neljal korral startinud. 
Powerstage värske saate leiab: Powerstage FB lehelt facebook.com/Powerstage.ee/ ja  Kuku Raadio Podcast keskkonnast ning iTunes´ist 


Fotod: Hyundai Motorsport, M-Sport, Citroen Racing, Toyota Gazoo Racing, Motorsport.com, Miikka Anttila FB, eWRC-results.com, Erakogu