Kas supp või
puljong?
Samal
nädalavahetusel, kui autoralli MM-paremik alustab hooaega Monte-Carlos, saavad
Lätis alguse ka EAL Eesti autoralli meistrivõistlused.
Möödunud
hooajal sõideti meistrivõistluste arvestuses kuus etappi ning nende võistluse
osalejate keskmine arv oli 72 per võistlus. Jätsin arvutuse käigust välja
Saaremaa ralli osalejate arvu, mis on pea igal aastal ligi 150 autot, et hooaja
keskmine ikka püsiks õiglases vahemikus.
Tänavu on
meistrivõistluste kalendris seitse etappi, mis kõik ka arvesse lähevad.
Hooaeg algab
teist hooaega järjest lõunanaabrite lätlaste juures, kui sõidetakse üks kahest
kalendris olevast talverallist.
Hooaeg
jätkub hetke seisuga Võrus, kus veebruari keskel sõidetakse järjekorras üheksas Võrumaa talveralli. Traditsiooniliselt tekib seejärel
meistrivõistlustesse paus ning tiitliheitlused jätkuvad mai lõpus sõidetava
Harju ralliga. Viimastel aastatel on rallil osalenud ka Karl Kruuda, saab näha
kas Karl on kohal ka tänavu. Juuni alguses teeb come-backi Eesti autoralli
meistrivõistluste kalendrisse Haapsalu linn, kus sõidetakse Lääne-Eesti ralli. Sõitjatele
ja fännidele on see ühe pika ootuse lõpp, sest nii sõitjate, kui ka pealtvaatajate
seas populaarne Valge Daami ralli sõideti viimati aastal 2002. Juuli on traditsiooniliselt
Rally Estonia kuu ning seda ka tänavu. Kuigi rallikomitee arutusel oli ka
võimalus, et Rally Estonia oleks sel aastal Eesti meistrivõistluste etapp ning
sellega saaks kirja kohe kahe meistrivõistluste etapi punktid, siis võistlejate
seda ei soovinud ning seega on Rally Estonia teist aastat järjest vaid ERC
etapp.
Eesti
meistrivõistlused jätkuvad augusti lõpus sõidetava Tallinna ralliga, kus loodetavasti
on selleks hooajaks parandused tehtud just korralduse poolel nii mitmeski
elemendis, mis eelmisel aastal logisesid. Septembrist on saanud viimasel kahel
aastal Tartu ralli kuu ja nii ka tänavu. Kaks aastat tagasi kalendrisse
lisandunud ralli on kindlalt oma koha leidnud Eesti meistrivõistlustel ning
seda tõestab kasvõi eelmise aasta kõige suurem võistlejate arv 85, peale
Saaremaad 146.
Hooaja
lõpetab traditsiooniliselt Saaremaa ralli, mis järgmisel hooajal tähistab
50.juubelit.
Eesti
autoralli meistrivõistluste kalender 2016:
1. Sarma
Ralli Gulbenes (Läti) 23-24.01
2.
Lõuna-Eesti Talveralli Võrus 19-20.02 *
3. Harju
Ralli Tallinnas 27-28.05
4.
Lääne-Eesti Ralli Haapsalus 10-11.06
5. Tallinna
Ralli 26-27.08
6. Tartu
Ralli 9-10.09
7. Saaremaa
Ralli 8-9.10
Lõuna-Eesti
Ralli Võrus * 5-6.08 (varuetapp, kui Võru Talveralli ära jääb)
Kui rallide
osas on kalendrisse lisandunud üks uus ralli, siis sõitjate poolel pole tänavu
seis nii roosiline, kui seda oli eelmisel aastal ning seda eelkõige N-rühma
võistlejate osas.
Möödunud
aastal koju koguni kolm meistritiitlit viinud Siim Plangi pole tänavusi plaane
avalikustanud ning kuulujuttude järgi pole Lõuna-Eestist pärit noormees tänavu
eestikatel osalemas.
Siim Plangi võistlusmasinast valmis eelmsisel hooajal ka 1/43 mõõdus mudel. Kas ka sel aastal on mõtet mõelda uue mudeli projekti peale pole veel hetkel selge. |
Möödunud
hooajal N-rühmas medalid võitnud Rainer Aus ja Egon Kaur on küll Sarmas
stardis, kuid meeste tänavused plaanid sealt edasi on hetkel veel lahtised.
Reaalselt oleks meestel sel aastal viimane võimalus heidelda Mitsubishi Evo IX
masinaga N-rühma tiitli eest, sest FIA reeglite alusel on see masin järgmisel
aastal rahvusliku klassi E-rühma masin.
Sarmas on
stardis ka möödunud hooajal EMV3 ja DMack Juunioride meistrivõistlused võitnud
Miko-Ove Niinemäe, kuid tema esialgsed plaanid osaleda lisaks kodustele sõitudele
ka ERC etapil Liepajas said tagasilöögi tänu tehnilistele muredele, mida ei
õnnestu enne Liepajat lahendada. Ka Sarmas on noormees stardis endale mitte nii
tuttava Ford Fiesta R2 masinaga.
Sarmas pole
stardis möödunud hooajal komeedina Eesti autoralli taevasse tõusnud Karl-Martin
Volverit, kes võitis möödunud hooajal meistritiitli EMV4 arvestuses. Samuti pole hooaja avaetapil stardis EMV5
(E9) klassi meistrit Gert-Kaupo Kähri. Hooaja esimesel võistlusel on stardis
möödunud hooaja EMV6 (E10) klassi meister Ken Torn, kes on tänavuseks hooajaks
Honda Type-R vahetanud EMV3 klassi Ford Fiesta R2 vastu. Valitseva „Bemmi“
klassi meistrina alustab ka tänavusi meistrivõistlusi Mario Jürimäe ning samuti
on kohal ka EMV8 (E12) arvestuse võitja Ranno Bundsen.
Veoka mehed
alustavad hooaega Harju ralliga.
Meistritiitlid
jagatakse välja tänavu üheksas arvestuses:
EMV1
-absoluutarvestus (A8,S2000,S1600T,R4,R5,WRC, RRC, klassid EMV2 – EMV8)
EMV2 - N4
EMV3 - A6,
N2, R1, R2
EMV4 - 2WD
2000 (A7, N3, R3, E10)
EMV5 - E9
kuni 1600
EMV6 - E11
üle 2000
EMV7 - E12
4WD
EMV8 - E13
veoautod
EMV9 -
võistkondlik arvestus
Kui võrrelda
tänavust ja möödunud hooaja avaetapi stardilisti, siis startis möödunud hooajal
avaetapile kokku 57 võistluspaari, millest eesti võistluspaare oli 23. Täna
startis Sarmas esimesele katsele 49 võistluspaari, millest Eesti lipuga
tagumisel aknal 20.
Uue
võistlusmasinaga on Sarmas stardis Raul Jeets, kes on vähemalt hooaja kaheks
esimeseks võistluseks (Sarma, Liepaja (ERC) ) enda istumise alla saanud uue Škoda
Fabia R5 võistlusmasina, mille on eestlasele ette valmistanud Läti meeskond
SRT.
Raul Jeets ja Andrus Toom stardivad uue hooaja avarallil Škoda Fabia R5 võistlusmasinal |
Hooaja
esimene katse startis 14.03 ning esimese meistrivõistluse etapi võitja peaks
selguma homme õhtuks.
Kuna
eelmisel aastal osalesid paaril kodusel etapil ka Eesti tipud eesotsas Ott
Tänakuga, siis püsib lootus, et ehk on meestel ka sel hooajal võimalus mõnel
etapil koduseid fänne ja sponsoreid oma sõiduga rõõmustada.
Möödunud
hooajal osalesid Ott Tänak – Raigo Mõlder kodusel Saaremaa rallil, Karl Kruuda –
Martin Järveoja Rally Estonial ja kahel rallil veel VIP auto roolis (Harju ja
Tartu). Raul Jeets – Andrus Toom osalesid tiheda ERC võistluskalendri kõrvalt
Rally Estonial ja Võru rallisprindil. Kõige enam osales Eesti hetke tippudest
kodustel võistlustel Sander Pärn, kes osales kokku kolmel Eestis sõidetud
võistlusel – Võru talveralli, Rally Estonia ja Saaremaa ralli.
Seega kokkuvõtteks
saab öelda, et supp on küll jäänud lahjemaks, kuid õnneks veel päris puljongi
mõõtu välja ei anna ning lootus jääb, et N-rühma mehed ikka otsustavad see
hooaeg ka teistel etappidel osaleda, et meistrivõistlustest ei kujuneks vaid
noorte ja E-rühma võistlussari.
Edukat alanud kodust rallihooaega!
Foto: Go4Speed
No comments:
Post a Comment