ERC hooaja esimest rallit juhib
Kajetanowicz, Østberg katkestas
Algselt pidi
autoralli Euroopa meistrivõistluste avaetapina sõidetama lõunanaabrite Rally
Liepāja, kuid kehvade ilmastikutingimuste ja teeolude tõttu jäeti hooaja ainus
talveralli ära ning ralli lükati septembrisse. Täna sai lõpuks sõitjate,
meeskondade ja fännide ootus läbi ning ERC 64.hooaeg sai alguse Hispaanias.
Pärast kahe
aastast pausi taas ERC (Euroopa ralli meistrivõistlused) kalendrisse kuuluv Rally Islas Canarias tähistab tänavu
40.juubelit. Hooaja avaetapi starti asus 93 võistluspaari, kellest 55 ERC
erinevate klasside ning ülejäänud Hispaania ja Kanaari saarte meistrivõistluste
arvestuses.
Tänavuse ralli üks suuremaid staare on
autoralli MM-võistlustel peale kolme rallit teist kohta hoidva Mads Østberg´i
ja tema kaardilugeja Ola Fløene osalemine Ford Fiesta R5 masinal. Kui Østbergi
jaoks on tegemist tema rallisõitja karjääri esimese ERC stardiga, siis tema
kaardilugejal on koos Andreas Mikkelseniga ette näidata aastatest 2011 ja 2012
ERC sarja eelkäija IRC sarja kaks meistritiitlit. Meestele on see tänavu juba
teine võistlus, kus starditakse R5 masinal. Veebruari alguses osalesid M-Sport
sõitjad norras Finnskog rallil ning võitsid selle.
Neljapäeval sõidetud testikatse võit läks
võistluspaarile nr.3 Østberg – Fløene, kes edestasid 0,2 sekundiga Aleksei Lukjanuk
- Aleksei Arnautov´it ning 0,8 sekundiga
valitsevaid ERC meistreid Kajetan Kajetanowicz - Jaroslaw Baran. Kõik mehed sõitsid Ford Fiesta
R5 masinatel.
Algselt pidi võistlus alguse saama neljapäeva
õhtul sõidetava 2,20km pikkuse linnakatsega, kuid tehnilistel põhjustel (katsel
puudulik valgustus) otsustasid korraldajad selle ära jätta.
Seega sai ERC hooaeg alguse reedel, kui
sõideti kokku kuus kiiruskatset kogupikkusega 108,48km.
Euroopa meistrivõistluste avapäeva
asfaldikatseid asus esimesena mõõtma ERC sarja uustulnuk Østberg, kellele läks
ka avakatse võit. Kui neljapäevasel testikatsel oli norraka ja venelase
Lukjanuki vahe 0,2 sekundit, siis ralli avakatsel lahutas kahte meest pärast
24,73 km vaid 0,1 sekundit.
Katse kolmas oli Kajto, kuid tema kaotas
liidrile juba 10,4 sekundiga.
Mads Østberg´i
jaoks lõppes ERC debüüt liidrikohalt katkestamisega
|
Teise ja kolmanda kiiruskatse võidu võttis Porche
997 GT3 RS masinal võistlev hispaanlane Enrique Cruz. Hooaja esimesele
hoolduspausile tuldi uustulnuka Østberg´i juhtimisel, kelle edu teiseks tõusnud
Kajetanowicz´i ees oli 9,3 ja kolmandaks kukkunud Lukjanuki ees 14 sekundit.
Pärast hoolduspausi sõidetud kolmest
korduvkatsest kaks võitis poolakas Kajetanowicz ning päeva viimase katse võitis
avapäeval vale rehvivaliku teinud ja tänu sellele aega kaotanud Lukjanuk.
ERC hooaja avapäeva parimad olid Kajetanowicz - Baran |
Enne viimast katset Kajto ees 6,9 sekundilist
edu hoidnud Østberg katkestas viimasel katsel kadunud piduritest tingitud
väljasõidu tõttu ning kuna masinal said tugevalt kahjustada vedrustus ning muud
kiireks sõiduks vajalikud detailid, siis on norraka jaoks ERC debüüt lõppenud.
Kanaari ralli avapäeva järel on liidrid Kajetanowicz
– Baran, kelle edu ERC arvestuses Lukjanuk – Arnautov ees on 22,7 sekundit ning
prantslaste Consani – Vilmot (Peugeot 208 T16) ees +1.45,3. Ralli üldarvestuses
on kolmandal kohal Kanaari saarte meistrivõistluste arvestuse liidrid Cruz –
Bonilla +35,6.
Ralli jätkub laupäeval, kui võistlejaid ootab
ees kuus kiiruskatset kogupikkusega 104,52 km.
Kellel jäi lugemata minu poolt veebruaris
kirjutatud ERC hooaja eelvaade, saab seda lugeda SIIT.
Foto: Jorge Cunha
No comments:
Post a Comment