Portugali MM-rallil Tänak rajal uute DMACK
rehvidega, Pärnal uus kaardilugeja
Peale kahte
Ameerika mandril sõidetud MM-etappi naaseb autoralli MM-sari Euroopasse.
Hooaja viies
etapp rullub lahti, heas mõttes hullude ja kuumavereliste rallifännide ees, Portugalis.
Tänavune
Portugali ralli tähistab võistluse 50.juubelit ning selle poole sajandi jooksul
on võitnud sellised autoralli suurnimed nagu Markku Alén, Miki Biasion, Hannu
Mikkola, Juha Kankkunen, Sebastien Loeb, Colin McRae jpt. Tegevsõitjatest on
kõige rohkem võite ette näidata Sebastien Ogieril, kes Portugali ralli poodiumi
kõige kõrgemal astmel lõpetanud neljal korral.
Viiel korral
maailma parimaks ralliks valitud võistluse tänavused katsed sõidetakse teist
aastat järjest Põhja-Portugalis ning võistluskeskus asub 175 000 elanikuga
asuvas Matosinhose linnakeses.
Ralli saab
alguse neljapäeva õhtul, kui Lousada rallikrossi rajal sõidetakse 3,36km
pikkune publikukatse. Reedel ootab võistlejaid ees kaheksa kiiruskatset ning
päeva lõpetab korduvkatsena sõidetav 1,85 km pikkune Porto linnakatse, mis on võrreldes
möödunud aastaga tänavuse ralli ainus uus katse.
Ralli pikim päev ootab võistlejaid ees laupäeval, kui kuue kiiruskatsega läbitakse 165,28 katsekilomeetrit ning selle jooksul tuleb kahel korral läbida ralli pikim 37,67 km pikkune Amarante kiiruskatse. Pühapäeval ootab võistlejaid küll ees vaid 67,32 km katseid, kuid kahel korral tuleb läbida ralli suurima hüppega Fafe katse, mis sarnaselt möödunud aastaga on ka ralli punktikatseks ning kuhu igal aastal koguneb pikki hüppeid vaatama kümneid tuhandeid rallifänne.
Ott Tänaku ja Raigo Mõlderi ootus on läbi, sest just Portugali MM-rallil saavad nad kasutada uusi DMACK kruusarehve |
Ralli pikim päev ootab võistlejaid ees laupäeval, kui kuue kiiruskatsega läbitakse 165,28 katsekilomeetrit ning selle jooksul tuleb kahel korral läbida ralli pikim 37,67 km pikkune Amarante kiiruskatse. Pühapäeval ootab võistlejaid küll ees vaid 67,32 km katseid, kuid kahel korral tuleb läbida ralli suurima hüppega Fafe katse, mis sarnaselt möödunud aastaga on ka ralli punktikatseks ning kuhu igal aastal koguneb pikki hüppeid vaatama kümneid tuhandeid rallifänne.
Portugali 50
juubelirallile on startimas 19 WRC masinat, mis on suurim WRC masinate osalus
pärast 2013 aasta Rootsi rallit.
WRC2 klassis
on rajale tulemas 25, WRC3 arvestuses 6, JWRC klassis 11 ja Drive DMACK Trohpy
sarjas 10 võistluspaari.
Nelja
võistluspäeva jooksul ootab sõitjaid ees 19 kiiruskatset, katsete kogupikkusega
368 km.
VW meeskond soovib korrata eelmise aasta
rekordit
Tänavuse
Argentina ralliga lõppes VW Motorsport meeskonna jaoks pikalt kestnud rekordite
jada. Lisaks 12 järjestikusele ralli võidule lõppes Saksa meeskonna jaoks
hooaja neljandal etapil ka 15 rallit kestnud Powestage võitude jada.
Kui
Argentinas said VW rekordid lõpu, siis viimasel kolmel aastal Portugali ralli võitnud meeskond hakkab tänavu
kaitsma rekordit, mille nad eelmise aasta võistlusel saavutasid. Nimelt pole
ükski teine meeskond kunagi suutnud ühe MM-ralliga koguda 122 punkti. Ajaloolised
maksimumpunktid tõi kolmikvõit nii üldarvestuses, kui ka punktikatsel.
Meeskonna
esisõitja Sébastien Ogier läheb Portugalis püüdma karjääri 35 MM-ralli võitu.
Sebastien Ogier läheb Portugalis püüdma karjääri 35 MM-võitu |
Aastal 2010 sai prantslane just Portugalis karjääri esimese WRC klassi võidu
ning on peale seda võitnud ralli veel kolmel aastal. Kui Ogier peaks tänavu
koos kaardilugeja Julien Ingrassiaga võitma, siis tõuseksid nad Portugali ralli
võitudega jagama esikohta legendaarse soomlase Markku Aléniga.
Hooaja
punktitabelis hoiab VW sõitjatest neljandat kohta Andreas Mikkelsen, kes
möödunud nädalavahetusel osales Hockeneheimringil sõidetud Audi TT Cup
võistlusel, kus saavutas kokkuvõttes 17.koha. Norralane läheb Portugalis koos
kaardilugeja Anders Jægeriga püüdma hooaja kolmandat poodiumikohta.
Soomlase
Jari-Matti Latvala hooaeg on alanud kõike muud, kui mehe soovide järgi. Neljast
sõidetud rallist on VW sõitja saanud TOP10 tulemuse kirja vaid Mehhikos, mille
ta koos kaardilugeja Miikka Anttilaga võitis. Ka Argentinas olid soomlased
võidukursil, kuid võistluse teisel päeval keerati VW Polo R WRC tänu vedrustuse
purunemisele üle katuse ning lõpuks saadi kirja 16.koht.
Möödunud
aastase Portugali ralli võitja on karjääri jooksul kokku võitnud 16 MM-rallit,
kuid on selle tulemusega kõige enam MM-etappe võitnud sõitja, kellel pole ette
näidata maailmameistritiitlit kui MM-võitjaks lugeda ka 1978 aastal FIA sõitjate karika võitnud Aléni.
Kindlasti
soovib soomlane taas saada võidulainele ning selleks on tal kaheks esimeseks
päevaks ka ideaalne kuues stardipositsioon. Samas ei saa mees ka liiga uljaks
minna, sest just Portugalist pärineb tema karjääri kõige karmim avarii, mis
lõppes 17 korda üle katuse rullumisega.
Hyundai toob Portugalis rajale neli i20 WRC
masinat
Hyundai
meeskond saabub Portugali näod naerul, sest just nemad lõpetasid Argentinas
Volkswageni võitudejada.
Korea
autotootja uus i20 WRC on end näidanud väga heast küljest ning hooaja kahele
poodiumikohale lisati Argentinas meeskonna ajaloo teine MM-etapivõit.
Hooaja
punktitabelis on Hyundai meeskonna parimaks sõitjaks kerkinud Hayden Paddon,
kes koos kaardilugeja John Kennardiga tõid duellis Ogier – Ingrassiaga nii
endale, kui Uus-Meremaale ajaloo esimese MM ralli võidu. Ühtlasi sai Paddonist
esimene sõitja, pärast seda kui VW 2013 aastal MM-sarjaga liitus, kes kogunud
ühel etapil maksimaalsed 28 punkti.
Hayden Paddon tõi Argentinas Hyundaile meeskonna ajaloo teise MM-võidu |
Kui Argentinas tõi Paddon punkte Hyundai Mobis World Rally Team´ile, siis Euroopas
sõidetaval esimesel kruusarallil toob kiivi punkte Hyundai põhimeeskonnale.
Kindlasti ootavad kõik rallifännid, et mida suudab Paddon võrdsetes tingimustes
Ogieri vastu, sest stardivad ju need kaks sõitjat kolmele võistluspäevale
neljast esimestena.
Väga hea
hooaja alguse on teinud ka Dani Sordo, kes koos kaardilugeja Marc Martiga hoiavad
peale nelja sõidetud MM-rallit viiendat positsiooni. Hispaanlane on karjääri
jooksul Portugalis lõpetanud kolmel korral kolmandal positsioonil. Hyundai
põhimeeskonnale toob Paddoni kõrval punkte just Sordo.
Hooaja
viiendaks ralliks on Hyundai põhimeeskonnast Hyundai Mobis World Rally Team´i taandatud
Theirry Neuville. Belglane võitis küll hooaja avavõistluselt Monte-Carlos uue
generatsiooni Hyundai i20 WRC masinale esimese poodiumikoha, kuid sealt edasi
on Neuville ja kaardilugeja Nicolas Gilsouli tulemused erinevatel põhjustel läinud
allamäge. Hyundai sõitja parim Portugali resultaat pärineb hooajast 2008, kui
ta Citroen DS3 WRC-l sõites sai kaheksanda koha.
Esimest
korda selle hooaja jooksul toob Hyundai rajale ka neljanda i20 WRC, mille roolis
istub Kevin Abbring, kes möödunud hooajal sõitis Korea autotootja võistlusmasinal
viiel MM-rallil. Hyundai testisõitja kõrval istub i20 WRC 2015 masinas britt Sebastian
Marshall. Hollandlase Portugali ralli parim tulemus pärineb aastast 2010, kui
ta Karl Kruuda – Martin Järveoja ees võitis JWRC arvestuses.
M-Sport boss ootab Portugalis sõitjatelt
paremaid tulemusi kui Argentinas
M-Sport
sõitjatest on hooaega hästi alustanud Mads Østberg, kes on kahel rallil jõudnud
poodiumi madalaimale astmele (Rootsi ja Mehhiko) ning hoiab peale nelja
sõidetud rallit MM-arvestuse kolmandat kohta. Norralasel on Portugalist eriti
head mälestused hooajast 2012, kui võitis enda karjääri seni ainsaks jäänud
MM-etapi. Fordile oli too aasta veel parem, sest Portugalist saadi koguni
kolmikvõit. Argentinas said Østberg ja kaardilugeja Ola Fløene viienda koha ning
meeskonna boss polnud selle tulemusega üldse rahul. Peale rallit kütsid kirgi
norralase ja britist meeskonnabossi avalikud sõnavõtud, kus Wilson sõnas, et
oleks oodanud Madsilt enam, sest Ott Tänak näitas, et autoga on võimalik
kiiresti sõita küll. Østberg ei jäänud aga vastust võlgu ning vastas, et
sõidaks hea meelega kiiremini, kuid Fordiga ei olegi võimalik VW ja Hyundaiga
samas tempos sõita ja pealegi oli tal kahel esimesel päeval veel kehv
stardipositsioon ka.
Mads Ostberg tundus Argentinas kohati "eksinud" olevat |
Eks omajagu tõtt norralase jutus on, sest selleks, et VW
ja Hyundai tempos püsida peaks tõesti masinat edasi arendama, kuid samas
unustas MM-arvestuse kolmas mees totaalselt selle, et Wilson poolt mainitud
Tänak näitas kogu nädalavahetuse temast paremaid katseaegasid ja seda hoolimata
sellest, et eestlase kasutada olid Michelini rehvidest oluliselt kehvemad
DMACKid. Lisaks võitis Tänak nende rehvidega viimasel päeval rajale esimesena
startides kuulsa El Condor katse esimese läbimise, samal ajal kui Østberg käis
rajaäärest lisa võtmas ning kaotas palju väärtuslikke sekundeid. Kui norralane
suudaks nüüd Portugalis taas keskenduda sõitmisele ja vähem vabanduste otsimisele
miks ei saa, siis võib siit oodata ehk hooaja kolmandat poodiumikohta.
Meeskonna
teise sõitjana tuleb Portugalis rajale Eric Camilli, kes koos kaardilugeja Benjamin
Veillas´ega jõudsid Argentinas sel hooajal esimest korda finišisse ilma Rally2
reeglit kasutamata. Möödunud aastal osalesid prantslased Portugali MM-ralli
Fiesta R5 masinal ning esimest korda neljaveolise masinaga kruusal sõitnud
Oreca meeskonna sõitjate ralli lõppes eelviimasel katsel.
Portugalis
on taas rajääres meeskonda juhendamas Malcolm Wilson, kes Argentina etapi ajal
taastus kodus põlveoperatsioonist.
Uute DMACKi rehvide tõehetk
DMACK World
Rally Team sõitjate Ott Tänaku ja Raigo Mõlderi hooaeg on alanud hästi ning
ainus väike tilk tõrva tilkus meepotti Argentina ralli avapäeval, kui eestlased
pidid kuuendalt kohalt generaatori vea tõttu katkestama. Hoolimata sellest
hoitakse peale nelja sõidetud MM-rallit punktitabeli seitsmendat kohta ning
Portugali ralliks on eestlastel kõrged ootused. Need ootused on seotud DMACKi
uute kruusarehvidega mida meeskond on koos Tänakuga arendanud ning millest aimu
saab võistlustingimustes just Portugalis.
Juba eeloleval nädalavahetusel selgub, kas DMACKi uued kruusarehvid on eelkäijatest paremad või mitte |
Kui eelmise generatsiooni DMACK
rehvid toodeti Hiinas, siis uued rehvid arendatakse ja toodetakse Inglismaal.
Argentinas
tõid eestlased DMACKi eelmise generatsiooni rehvidele viimaseks jäänud
MM-katsevõidu ning kindlasti loodavad mehed kohe Portugalis võita uute
rehvidega katse ja kasutada stardipositsiooni eelise maksimaalselt ära.
„Loodame, et oleme konkurentsist. Portugali ralli on alati
lahe ralli olnud, see on üks rallidest, kus olen elus kõige rohkem sõitnud kogu
sellest MM-karussellist,” rääkis Tänak ETV spordisaatele. „Alati on üldiselt
seal hea tunne olnud, loomulikult läheme hästi esinema.”
Tänak –
Mõlderi jaoks on see Portugalis kolmandaks ühiseks stardiks ning kahel eelneval
aastal on näidatud väga head kiirust. Kui hooajal 2014 pidid eestlased kolmandalt
kohalt ralli väljasõidu tõttu pooleli jätma, siis möödunud hooajal lõpetati
ralli viiendal positsioonil ja seda hoolimata sellest, et teise päeva alguses
eksiti rehvivalikuga.
Vaata Ott Tänaku intervjuud ETV spordiuudistele SIIT
Vaata Ott Tänaku intervjuud ETV spordiuudistele SIIT
Kris Meeke-Portugali ralli must hobune
Pärast kahte
Ameerika mandril sõidetud etappi on taas rajal Citroeni sõitjad. Prantsuse
meeskond on vahepealse aja veetnud testides uut C3 WRC masinat, mis tuuakse
rajale uuel hooajal.
Meeskonna
esisõitja Kris Meeke tõestas nii Monte-Carlos kui ka Rootsis, et kiirust tal
esikoha heitlusteks jagub, kuid kahjuks on briti mõlemad tänavused stardid
lõppenud rajaääres, sest mõlemal korral on kivi lõhkunud Citroen DS3 parema esivedrustuse.
Kris Meeke on tänavu kruusal sõitnud vaid uue C3 WRC testidel |
Möödunud hooajal olid just Meeke ja tema kaardilugeja Paul Nagle Portugalis parimad mitte VW sõitjad. Arvestades seda, et Meeke saab kahele esimesele pikale päevale startida WRC masinatest peaaegu viimasena ning mehel pole ka pingeid tuua meeskonnale punkte, siis võib arvata, et britt annab endast kõik, et taas poodiumile tõusta.
Abu Dhabi
Total Worl Rally Team teise masina toob
Portugalis rajale Stéphane Lefebvre, kes hooajal 2014. võitis Portugali ralli
JWRC arvestuses. Prantslasele loeb kaarti Gabin Moreau.
Kolmanda Citroen
DS3 WRCga sõidavad Portugalis Khalid Al-Qassimi - Chris Patterson. Al-Qassimi
parim Portugali resultaat pärineb hooajast 2008, kui ta koos Michael Orriga
lõpetas võistluse absoluutarvestuse kaheksandal kohal. Mõlemale eelpool
nimetatud võistluspaarile on see hooaja teiseks MM-ralliks.
Eraõsitjad
Erasõitjaid
on WRC arvestuses startimas kokku viis. Kõige kogenum neist on kindlasti
Henning Solberg, kellele see on koos kaardilugeja Ilka Minor-Petraskoga hooaja
kolmandaks stardiks.
Ford Fiesta WRC-l sõitev norralane on varasemalt Portugalis startinud seitsmel korral ning karjääri parim resultaat on olnud kahel korral välja sõidetud viies koht aastatel 2009 ja 2014.
Rõõm on tõdeda, et ka Portugalis on rajal alati positiivne Henning Solberg |
Ford Fiesta WRC-l sõitev norralane on varasemalt Portugalis startinud seitsmel korral ning karjääri parim resultaat on olnud kahel korral välja sõidetud viies koht aastatel 2009 ja 2014.
Hooaja
neljandat starti on tegemas ukrainlased Valeri Gorban – Volodymyr Korsia, kes
on tänavu Mini Cooper WRC masinal teeninud ühe MM-punkti. Hooaja teiseks
stardiks on end Portugali rallile registreerinud tšehh Martin Prokop (Ford
Fiesta RS WRC), kes vahepeal otsustas proovida Dakari ning ka ringrada. Hooaja esimesel
kruusarallil Mehhikos sõideti koos kaardilugeja Jan Tománekiga välja seitsmes
koht.
Sarnaselt
Solbergiga on ka Prokopi Portugali ralli läbi aegade parim koht viies, mille ta
saavutas hooajal 2012.
Hooaja
esimest MM-starti on tegemas slovakid Jaroslav Melichárek - Erik Melichárek
(Ford Fiesta RS WRC), kes varem Portugalis startinud pole.
Viimasena on
erasõitjates WRC masinaga rajale minemas Yazeed Al-Rajhi (Ford Fiesta RS WRC),
kellele see on koos kaardilugeja Michael Orriga hooaja teiseks MM-stardiks. Al-Rajhi
on Portugalis varasemalt startinud kolmel korral, kuid pole kordagi ralli
finišisse jõudnud.
Sander Pärn jätkab
WRC2 hooaega Martin Järveojaga
WRC2 sarja
arvestuses on rajale tulemas 25 võistlusmasinat, kelle hulgas ka
meistrivõistluste liidrid Elfyn Evans – Craig Parry (Ford Fiesta R5). Drive
DMACK Trophy Team värvides on hooaja teist MM-starti tegemas Sander Pärn, kuid
seekord istub tema kõrval James Morgani asemel Martin Järveoja.
Kuna Karl Kruuda jätab tänavuse hooaja vahele, siis pakuti MM-tasemel sõite tema kaardilugejale.
Alates Portugali MM-rallist istub Sander Pärna kõrval Martin Järveoja |
Kuna Karl Kruuda jätab tänavuse hooaja vahele, siis pakuti MM-tasemel sõite tema kaardilugejale.
Pärn ja
Järveoja said enne Portugali rallit koostööd proovida sel nädalavahetusel
kodustel kruusateedel, kus läbiti 88 trennikilomeetrit.
„Koostöö
sujus üle ootuste hästi, sest minu ja Karl Kruuda legendisüsteem ja rajanägemus
on suhteliselt sarnased, kuna oleme mõlemad kunagised Urmo Aava ja Kuldar Siku
õpilased,” rääkis Pärn ETV spordisaatele.
„Sandriga
praegu on aastane plaan, vaatame, mis tulevik toob,” lausus Järveoja.
„Samamoodi nagu sõitjad, peavad ka kaardilugejad end vormis hoidma, kindlasti
see tuleb mulle kasuks. Iga kilomeeter, mida kaardilugeja kogeb, on kasulik.
Nüüd ka veel minu jaoks uue M-Spordi professionaalse tiimiga, see annab ka
kindlasti palju juurde,” lisas Järveoja ERRile antud intervjuus.
Lisaks
nädalavahetuse testile osaleti koos teiste WRC2 klassi sõitjatega ka Portugalis
toimunud esmaspäevasel testil, kus prooviti erinevaid seadistusi ja DMACK
rehve.
Pärn on Portugalis
varasemalt startinud neljal korral ning hooajal 2014 võitis ta ralli Drive
DMACK Trophy arvestuses.
ETV
Spordiuudistes pühapäeval 16.05 eetris olnud Sander Pärna ja Martin Järveoja
intervjuudega lõiku saab järele vaadata SIIT
Portugali
testikatse video koos Sander Pärna intervjuuga on nähtav SIIT
Hooaja viienda MM-ralli ajakava, katseajad ja muu info leiab kas WRC.com või siis Portugali ralli ametlikult kodulehelt.
Hooaja viienda MM-ralli ajakava, katseajad ja muu info leiab kas WRC.com või siis Portugali ralli ametlikult kodulehelt.
Fotod: RedBull Content Pool/Jaanus Ree, M-Sport, DMACK, Rallye-magazin.de, erakogu
No comments:
Post a Comment