Monday, June 6, 2016

Raul Jeetsi ja Andrus Toomi kolme erineva emotsiooniga võistluspäeva

Möödunud nädalavahetusel sõideti FIA ERC Euroopa autoralli meistrivõistluste hooaja neljas etapp,  Azores Airlines Rallye. Atlandi pärliks kutsutava Assooride saarestiku peasaare,  São Migueli kruusateedel sõidetud ralli jooksul läbiti 16 kiiruskatset, kogupikkusega 215,53 km.
51.korda sõidetava rallile startis 73 võistluspaari, kellest 25 sõitsid R5 võistlusmasinatega.
Lisaks ERC, ERC2, ERC3, ERC Junior ja ERC Ladies võistlejatele käisid rajal ka Assooride ja Portugali meistrivõistlustel osalejad.
Hooaja kolmanda Euroopa meistrivõistluste stardi tegid eestlased Raul Jeets – Andrus Toom (Škoda Fabia R5), kes mai alguses sõidetud Acropolise rallil tegid väga head sõitu ning tasuks suurepärane neljas positsioon, mis on meeste senise ERC karjääri parimaks tulemuseks.

Alguses tasa ja targu 

Neljapäeval alanud võistluse kvalifikatsioonikatsel näitasid eestlased 14.aega ning see tähendas, et stardikohta saadi valima eelviimasena ning esimesele võistluspäevale starditi teise autona. Kvalifikatsiooni parimad olid Aleksei Lukjanuk – Aleksei Arnautov (Ford Fiesta R5), kes edestasid Kajetan Kajetanowicz - Jarosław Barani (Ford Fiesta R5) ning kolmanda aja sõitsid välja Jeets – Toomi meeskonnakaaslased Ralfs Sirmacis - Arturs Šimins (Škoda Fabia R5).
Kuna ilm püsis kuiv, siis ees startinud Jeets pidi täitma teepuhastaja rolli ning neljast sõidetud katsest  kolmel näidati aegu TOP 20 piiril ning päev lõpetati seitsmenda katseajaga. Avapäeva lõpetasid eestlased absoluutarvestuse 19.kohal (+1.15,1)

Jeets - Toom näitasid Assooridel korraliku võistlustempot

„Kvalifikatsioonikatsel sai juba selgeks, et konkurents on siin kõva. Palju sõitjaid väikeste vahedega ja kuna valisime eelviimasena stardikohta, siis oli kaks kohta alles. Kahjuks hakkas vihma täna sadama peale seda, kui olime päevaga ühele poole saanud, vihmaga oleks ees sõitmine olnud parem. Ees sõites olid katsed ikka väga libedad ja lahtist kruusa oli palju. Kohati ei olnud meil legend päris hea nende tingimuste jaoks ja kaotasime täna palju aega. Tee pidamine muutus pidevalt ja kokkuvõtvalt saab öelda, et oli väga hea õppetunniga päev ning homme tahame tõusta üldarvestuses kõrgemale,“ rääkis Jeets peale avapäeva Azores Airlines rallil.
Assooride ralli avapäeva parim võistluspaar oli Kajetanowicz- Baran, kelle edu Sirmacis - Šimins ees oli vaid 1 ja  kolmandal kohal olnud Lukjanuk – Arnautovi ees 3,7 sekundit.

Liiga „aeglane“ legend kergitas eestlased kümme kohta kõrgemale

Assooride ralli jätkus reede hommikul, kui võistlejaid ootas ees uus kiiruskatset kogupikkusega 81 kilomeetrit ning kahel korral läbiti ka ralli kuulsaim ja pikim katse Sete Cidades, mis kulges osaliselt kustunud vulkaani serval.
Kui avapäeval olid Jeets ja Toom teepuhastaja rollis, siis teisele võistluspäevale starditi oluliselt paremalt positsioonilt ning kohe tulid ka paremad katseajad. Kui päeva avakatsel näidati 12.aega, siis mida katse edasi seda paremaks muutus eestlaste tempo ning reedese võistluspäeva lõpus näidati kahel katsel viiendat resultaati. Üldarvestuses tähendas Jeets – Toomi märgatav tempotõus seda, et mehed olid kiire ja kindla sõiduga end sõitnud TOP 10 ning lõpetasid päeva absoluutarvestuse üheksandal kohal (+4.17,4).
 „Tänane päev oli meile väga hea, suutsime tublisti oma kohta parandada. Katsed olid ka täna keerulised, kui eile oli meil legend kohati liiga kiire, siis täna kohati liiga aeglane. Ilmaolud olid täna samuti erinevad, hommikusel läbimisel oli katsetel udu, pärastlõunal juba päikesepaistelisem. Meie jaoks on oluline, et suutsime näidata läbi päeva head kiirust. Legendaarne Cete Cidades katse, mida siin kutsutakse vulkaani katseks, oli tõesti midagi sõnu seletamatut. Ega me loomulikult ise seda kõike ilu ei näe, vaadake kindlasti Eurospordi kokkuvõtet. Sõitja poolelt, ma pole sellist katset varem sõitnud, see oli lihtsalt fantastiline! Ja saada päeva lõpuks väga tihedas konkurentsis sellelt katselt viies aeg, see oli suurepärane viis tänane päev siin lõpetada,“ võttis Jeets võistluspäeva kokku.
Kui eestlased heitlesid tagapool TOP 10 kohtade nimel, siis ralli esikohaheitluses tõusid reedese võistluspäevaga liidriteks Lukjanuk - Arnautov (Ford Fiesta R5), kes võitsid kuuest sõidetud katsest neli. Venelastest 9,8 sekundi kaugusel lõpetasid reedese võistluspäeva Kajetanowicz - Baran ning kolmandad olid kohalikud mehed Ricardo Moura - Antonio Costa (Ford Fiesta R5), kes kaotasid Lukjanukile 40,8 sekundiga.

Purunenud radiaator rikkus Jeets - Toomi hea võistluse

Assooride ralli jätkus laupäeval ning võistlejaid ootas ees võistluse pikim päev, kui kuue kiiruskatsega tuli läbida  102,76 katsekilomeetrit. Kuna TOP 10 startis pööratud järjestuses, siis tähendas see Jeets – Toomile taaskord teepuhastaja rolli. Hoolimata sellest näitasid eestlased head tempot ning kohe avakatsega tõusti absoluutarvestuses koha võrra. Järgneval kahel katsel näidati TOP 10 katseagasid ning üldarvestuses jätkati üheksandal kohal.  Päeva neljandal katsel tegi Jeets sõiduvea ning sõitis seina. Kuigi katse lõpetati, siis ülesõidul selgus, et Škoda Fabia R5 radiaator oli saanud sedavõrd kahjustada, et jätkata polnud enam võimalik ning kahjuks pidid eestlased kaks katset enne lõppu korralikult positsioonilt katkestama.

Jeets - Toomi Škoda Fabia R5 peale SS14

„Tänane päev algas hästi, olime küll teisena rajal aga kiirusega sai rahul olla ja Antonin Tlustakiga (Škoda Fabia R5) oli meil põnev heitlus kohtade pärast. 14. katsel tegime ühes kiires kurvis spinni ja sõitsime seina. Kahjuks sai viga ka auto radiaator ja katkise radiaatoriga ei olnud võimalik enam jätkata. Nii jäi meil kaks katset puudu, et see ralli esimese korraga lõpuni tulla. Hommikul alustasime pehme rehviseguga, need rehvid said aga otsa ja pidime kasutama kõvema seguga rehvi. Nendega on aga märgades ja libedates oludes pidamine kehv, kuid see pole kindlasti vabandus. Järgmine start on meile juba kodustes oludes, 15.-17. juulil auto24 Rally Estonia ja ootame seda juba suure põnevusega,“ rääkis Jeets peale katkestamist.
Samal katsel, mis sai saatuslikuks Jeetsile olid Ford Fiesta R5 turboprobleemidega hädas ka ralli liidrid Aleksei Lukjanuk – Aleksei Arnautov, kes pidid oma esikoha loovutama Moura -  Costale, kes hoidsid saavutatud edu kuni ralli lõpuni. Seega hooaja neljanda ERC etapivõit portugallastele Ricardo Moura - Antonio Costa, mis tähendab seda, et tänavu on kõigil neljal ERC etapil olnud erinev võitja.
26,8 sekundiga kaotasid võitjatele Lukjanuk – Arnautov ning kolmandad olid ERC üldliidrid Kajetan Kajetanowicz - Jarosław Baran, kes pidid hommikul mõned katsed sõitma pooltelje purunemise tõttu kaheveolise autoga. Poolakatel kaotasid lõpuks ralli võitnud meestele +3.23,0.

FIA ERC Euroopa autoralli meistrivõistlused jätkuvad juuni lõpus, kuid 23.-25.juunini sõidetakse Belgias legendaarne Ypres Rally, kus tänavu osalemas ka DMACK World Rally Team värvides sõitvad Ott Tänak ja Raigo Mõlder.



Foto: Gregory Lenormand/DPPI, Twitter

No comments:

Post a Comment