Fantastilist sõitu tegevad Ott Tänak ja
Raigo Mõlder juhivad Poola MM-rallit
Neljapäeva
õhtul alanud Pool MM-ralli avapäeval sõideti Mikołajki Arena kiiruskatse, mille
järel asusid liidrikohale Hyundai sõitjad Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
(Hyundai i20 WRC´16).
Ott Tänak – Raigo
Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) näitasid 2,5 km pikkusel, sõitjate keeles Miki
Hiire katsel, kolmandat aega, kaotades katse võitnud Hyundai sõitjatele 0,3
sekundiga.
Reede
varahommikul jätkunud Poola MM-ralli võistluspäeval sõideti üheksa kiiret ja
põnevat kiiruskatset. Just kiirus ja põnevus said reedese võistluspäeva
märksõnadeks.
Reedese
võistluspäeva avakatsena sõideti 6,52km pikkune Chmielewo kiiruskatse, mille
võit läks tänavustele Argentina ralli võitjatele Hayden Paddon – John Kennard
(Hyundai i20 WRC´16).
Tänak –
Mõlder olid kohe hommikul löögihoos ning päeva avakatselt eestlastele 0,6
sekundilise kaotusega katse teine aeg. Absoluutarvestuses tähendas see seda, et
Tänak – Mõlder tõusid uuteks ralli liidriteks, kelle edu Paddon – Kennard ees
oli 0,2 ja VW sõitjate Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (VW Polo R WRC) ees 0,3
sekundit. Olgu juba etteruttavalt öeldud, et just selle sama kolmiku vahel käis
ka terve edasise päeva sekund sekundis heitlus.
Järgnevana
sõidetud 17,30km pikkuse Wieliczki kiiruskatse võit läks Mikkelsenile, kes
selle tulemusega ka uueks ralli liidriks tõusis.
Katse teise
aja sõitsid välja Poola ralli kahekordsed võitjad Sébastien Ogier – Julien
Ingrassia (VW Polo R WRC), kes kaotasid meeskonnakaaslastele 3,8 sekundiga.
Katse kolmandat aega näitas Tänak, kes üldarvestuses kukkus teiseks, kaotust
Mikkelsenile 3,6 sekundit.
Järgnevana
sõidetud päeva pikima kiiruskatse Świętajno (21,14km) võitsid Tänak – Mõlder,
kes edestasid Mikkelsen - Jæger it 1,3 ja Paddon - Kennardit 1,7 sekundiga.
Absoluutarvestuses
mahtus esikolmik vaid 4,4 sekundi sisse.
Enne
hoolduspausi sõidetud 13,50km pikkuse Stare Juchy kiiruskatse võitis Paddon,
kes selle tulemusega möödus katsel kuuendat aega näidanud Tänakust.
Hoolduspausile tuldi järjestuses Mikkelsen, Paddon +2,6 ja Tänak +6,0.
„Olen väga
õnnelik meie hommikuste tulemuste üle hoolimata sellest, et teise poole katsed
olid kuivad ning meil oli kohati pidamisega probleeme. Peame peale lõunasteks
katseteks tegema väga targa rehvivaliku, kuid usun, et tuleme toime,“ võttis
Tänak päeva esimese poole kokku.
Tänak - Mõlder jätkasid Poolas sealt, kus eelmine aasta pooleli jäi |
Peale
hoolduspausi jätkus võistlus samade katsete korduvläbimisega, millest kohe
esimese Tänak – Mõlder võitsid. Üldarvestuses vähendasid eestlased vahet norralastega
2,5 sekundi võrra ning kokkuvõttes kaotas Tänak nüüd Mikkelsenile 3,5 ning
Paddonile 1,6 sekundiga.
Kui Wieliczki
kiiruskatse esimese läbimise võitis Mikkelsen, siis teise läbimise parim oli
Tänak, kes vähendas vahet Mikkelseniga 3,2 sekundi võrra ning tõusis selle
tulemusega absoluutarvestuse teiseks. Veel liidrina jätkanud Mikkelseni edu oli
nüüd Tänaku ees vaid 0,3 sekundit ning kolmandaks kukkunud Paddon kaotas
liidrile 4,2 sekundiga.
Świętajno
kiiruskatse teise läbimise võitis sarnaselt esimese läbimisega Tänak, kellele
see oli kolmandaks järjestikuseks katsevõiduks. DMACK meeskonna piloot edestas
katsel teise aja saanud Mikkelseni 3,5 sekundiga, mis tähendas seda, et
üldarvestuses tõusis taas liidriks Tänak, kelle edu VW sõitja ees oli nüüd 3,2
sekundit. Päeva eelviimase katse võitis kolmandat kohta hoidnud Hayden Paddon,
kes edestas 0,7 sekundiga Mikkelseni ning 1,9 sekundiga katsel neljanda aja
saanud Tänakut.
Kokkuvõttes
mahtus esikolmik vaid 7,5 sekundi sisse, kusjuures Tänaku ja teisena jätkava
Mikkelseni vahe oli vaid 2 sekundit.
Päeva viimase katsena sõideti Mikołajki Arena publikukatse, mille võit
läks jagamisele Ogieri ja Tänaku vahel, kellele see oli päeva viiendaks
katsevõiduks.
Ööpusile said seega liidritena suurepärast sõitu teinud Ott Tänak ja
Raigo Mõlder, kelle edu VW duo Andreas Mikkelsen - Anders Jæger ees on 4,2 ja
Hyundai võistluspaari Hayden Paddon – John Kennard ees 10,2 sekundit.
Pärast reedeseid katseid jäid esimesena TOP3´st välja Sébastien Ogier
– Julien Ingrassia, kes teed puhastades kogusid endale 16,3 kaotussekundit.
Tänak olid reedese võistluspäeva lõpuks ka ülekaalukalt parimaid Fordi
sõitjaid, sest M-Sport sõitjad Eric Camilli ja Mads Østberg kaotasid päeva lõpuks eestlasele
vastavalt 58,6 sekundit 1:06,7.
Kui Ott Tänakule ja Raigo Mõlderile pole MM-ralli juhtimine täiesti
uus kogemus, siis DMACK meeskonna jaoks on tegemist ajaloolise hetkega, sest
nende meeskonna sõitjad pole kunagi enne MM-rallit juhtinud.
„Me tõesti nautisime tänast päeva ning tõeline fun on olnud taas
kiirete sõitjatega liidrikoha pärast heidelda. Täna toimis kõik hästi ning me
oleme mõlemad väga õnnelikud, et me suutsime stabiilselt näidata parimaid
katseaegu ning lõpetada päeva liidrina. Tahaksin tänada ka kõiki Eesti
rallifänne nende toetuse eest, kes meile Eesti lippe lehvitades rajaääres kaasa
elavad,“ võttis Poola MM-ralli liider reedese võistluspäeva kokku.
VIDEO:
Karl Kruuda ja Martin Järveoja WRC2
klassi poodiumist vaid 7,3 sekundi kaugusel
Lisaks Ott Tänakule ja Raigo Mõlderile näitavad DMACK meeskonna Ford
Fiesta R5 masinal suurepärast tempot ka WRC2 klassis sõitvad Karl Kruuda –
Martin Järveoja.
Eestlased alustasid rallit oma klassi katsevõiduga, sest Mikołajki
Arena katse parimad olid just Kruuda – Järveoja. Reede ennelõunal sõidetud
neljast katsest oli eestlastel ette näidata kolm viiendat ning üks kolmas
katseaeg. Peale hoolduspausi sõidetud korduvkatsetel näitasid Kruuda – Järveoja
kolmel katsel viiendat ja ühel neljandat aega. Päeva lõpetanud Mikołajki Arena
publikukatse eestlased taaskord võitsid. Sarnaselt Tänak – Mõlderile jagasid ka
Kruuda – Järveoja oma klassis viimase katse esikohta. Eestlastega identse aja
sõitsid välja soomlased Esapekka Lappi – Janne Ferm (Škoda Fabia R5).
Kruuda - Järveoja heitlevad Poolas WRC2 klassi poodiumikoha eest |
"WRC2 klassi liidrikohale käib kõva heitlus ning mul on hea meel, et me oleme selles ühed osalised. Poodiumini on veidi enam kui 7 sekundit ning see annab meile kõvasti motivatsiooni, et laupäeval kõvasti pingutada,"võttis Kruuda reedese võistluspäeva kokku.
Absoluutarvestuses juhivad Poola MM-rallit WRC2 arvestuses Teemu
Suninen – Mikko Markkula (Škoda Fabia R5), kelle edu Lappi – Ferm ees on 4,6
sekundit. Karl Kruuda – Martin Järveoja lõpetasid Poola ralli reedese
võistluspäeva neljandal kohal ja kaotavad liidritele 29,2 sekundiga. Viimast
poodiumikohta hoiavad WRC2 klassi hooaja punktiliidrid Elfyn Evans – Craig Parry
(Ford Fiesta R5), kes edestavad eestlaseid vaid 7,3 sekundiga.
Sander Pärn – James Morgan (Ford Fiesta R5) lõpetasid reedese võistluspäeva
WRC2 arvestuse 14.kohal. Hommikusel ringil amordi lõhkunud Pärn – Morganil
kogunes võistluspäeva lõpuks kaotust klassi liidritele +3.23,5.
VIDEO:
WRC2 klassi reedese võistluspäeva ülevaade
VIDEO:
WRC2 klassi reedese võistluspäeva ülevaade
Poola MM-ralli jätkub laupäeva hommikul Eesti aja järgi 10:55. Kokku
ootab võistlejaid seitse kiiruskatset kogupikkusega 124,58km.
73. PZM Rajd Polski - Rally Poland 2016 järjestus peale SS10:
1.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS
WRC 59:37.0
2.Mikkelsen / Jaeger Volkswagen Polo R WRC +0:02.0
3.Paddon / Kennard Hyundai i20 WRC '16 +0:07.5
4.Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +0:16.3
5.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC '16 +0:19.2
6.Latvala / Anttila Volkswagen Polo R WRC +0:34.6
7.Lefebvre / Moreau Citroën DS3 WRC +0:36.7
8.Breen / Martin Citroën DS3 WRC +0:37.1
9.Camilli / Veillas Ford Fiesta RS WRC +0:56.0
10. Østberg / Fløene Ford Fiesta RS WRC +1:04.6
17.Kruuda / Järveoja Ford
Fiesta R5 +02:26,6
28.Pärn / Morgan Ford Fiesta R5
+5.20,9
Foto: DMACK
No comments:
Post a Comment