Purunenud rehv röövis Ott Tänaku ja Raigo
Mõlderi esimese MM-võidu
Poola
MM-ralli jätkus pühapäeva hommikul ning võistlejaid ootas ees kaks vihmamärga
ja libedat korduvkatset. Ott Tänak ja Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC)
startisid võistluse viimasele päevale ralli liidritena. Eestlaste edu rallil
teist kohta hoidnud VW sõitjate Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (VW Polo R
WRC) ees oli 21,3 ja Hyundai sõitjate Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20
WRC´16) ees 27,8 sekundit.
Hommikuseks
esimeseks katseks sõideti 21,25km pikkune Baranowo katse, mille võit läks
Mikkelsenile. Liidrina WRC autodest viimasena rajale pääsenud Tänak kontrollis
olukorda täielikult ning sai päeva esimeselt katselt kirja teise aja, kaotust
Mikkelsenile 2,4 sekundit. Üldarvestuses oli Tänaku ja Mikkelseni vahe nüüd
18,9 sekundit.
Tänak - Mõlder olid ilma kahtlusteta Poola ralli kõige kiiremad sõitjad, kuid... |
Järgnevana
sõideti 8,55km pikkune Sady kiiruskatse, mis tekitas palju segadust. Kõigepealt
sõitis katse keskele heinapallidest ehitatud šikaanile pihta erasõitja Valeri
Gorban (Mini Cooper WRC) ning seejärel Hyundai sõitja Dani Sordo (Hyundai i20
WRC´16). Kuna nende kokkupõrke tagajärjel muutus šikaan oluliselt, otsustasid
korraldajad hetkeks katse peatada ning algse šikaani kuju taastada. Peale
ajutist pausi jätkunud katsele startis esimesena Citroeni sõitja Stéphane
Lefebvre (Citroen DS3 WRC), kes suurel kiirusel eksis ühes paremkurvis, mille
tulemusena ta täiskiirusel spinnid tegi. Kui algselt tundus, et prantslane saab
jätkata, siis hiljem selgus, et jätkamine on siiski keeruline, sest väljasõidu
tulemusena oli alt ära tulnud vasak tagumine ratas. Kuna prantslane jätkas
siiski vaikselt sõitmist katse lõpu poole, otsustasid kohtunikud anda kollase
lipu, et vältida võimalikku ohtu rajal. Selle tulemusena võttis hoo maha
Sebastien Ogier (VW Polo R WRC), kes hiljem kohtunike otsusel siiski katsevõidu
sai.
Katsel
näitas kolmandat aega Mikkelsen, kuid temast vaid 0,3 sekundi kaugusele jäi
Tänak.
Kokkuvõttes
oli nüüd eestlase ja norralase vahe 18,6 sekundit. Kolmandana jätkas Hayden
Paddon, kuid tema hommik ei olnud alanud ehk nii nagu uusmeremaalane ise lootnuks
ning tema kaotas Tänakule juba 31,5 sekundiga.
„Me auto on
veidi jäiga seadega, kuid saame selle nüüd hoolduses ära muuta ning teise ringi
katsed tulevad kindlasti paremini. Muus osas on kõik kontrolli all ning läheb
paanipäraselt,“ võttis enesekindel eestlane pühapäevase võistluspäeva esimese
poole kokku.
Ralli jätkus
peale hoolduspausi 21,25km pikkuse Baranowo korduvkatsega, mis eestlaste jaoks
kahjuks rõõmustavaid uudiseid ei toonud. Jätkunud vihmasajus oli rada muutunud
väga libedaks ning katsel oli esimesest läbimisest paju kive väljas. Kahjuks
just ühte neist kividest Tänak – Mõlderi Fiesta WRC parem esimene ratas tabas,
mis selle löögi tagajärjel purunes. Vaid veljel katse lõppu jõudnud eestlased
kaotasid katse võitnud Jari-Matti Latvalale 40,5 sekundiga. Mikkelsenile
katselt kolmas aeg (+5,4). Üldarvestuses vahetasid eestlane ja norralane enne
võistluse viimast kiiruskatset kohad. Mikkelseni edu oli nüüd Tänaku ees 16,5
sekundit.
Ralli
viimasel kohal enam liidrid suuri riske ei võtnud ning kolm punktikatse punkti
võttis rallimaailma värkseim isa Sebastien Ogier.
Mikkelsenile
viimaselt katselt viies aeg (+7,5), kuid sellest piisas, et 26,2 sekundilise
eduga võita tänavune Poola MM-ralli. Norralasele oli see karjääri teiseks
MM-ralli võiduks. MM-sarjas ei mäletagi nii põnevat hooaega, kus peale seitset
sõidetud rallit on rallisid võitnud kuus erinevat sõitjat.
Ralli teine
koht kuulus terve nädalavahetuse super tempos liikunud ja kokku üheksa
kiiruskatset võitnud Ott Tänakule ja Raigo Mõlderile. Arusaadavalt oli Tänak
viimase katse finišis intervjuud andes emotsionaalne ning kurb, sest terve
nädalavahetuse suure töö rikkus üks ainus kivi.
Suure žesti
tegi viimase katse lõpus kolmekordne MM-võitja Sebastien Ogier, kes eestlase
enda õla peale võttis ning teda koos publikuga super nädalavahetuse eest
tunnustas. Nii kokku hoiab WRC sõitjate ring ning seda oli suurepärane näha.
Kahjuks
libises veel seekord meestel karjääri esimene MM-võit käest, kuid seda suurem
on ma usun meestel nälg seda järgnevatel etappidel uuesti püüda.
Tänavune
Poola MM-ralli oli Otile ja Raigole nende ühiseks 30. MM stardiks ning Oti 60.
MM stardiks. Kuigi täna kindlasti ei maitse see teine koht juubeli tähistamise
vääriliselt, siis olgem ausad see teine koht on ikka üli-üli vinge ja super
saavutus.
Suur, suur
tänu Ott ja Raigo selle palju rõõmsaid emotsioone pakkunud nädalavahetuse eest
ja usun, et räägin siinkohal kõikide Eesti rallifännide eest, et oleme väga
uhked, et meil on sellised rallisõitjad MM-sarjas nagu Teie ning küll need
võidud ka juba üsna pea tulevad. See kõik on alles millegi suure väikene algus ning me fännidena oleme Teid saatmas sellele suurepärasel teel rallilmaailma tippu. Olete seal kus te peate olema ja teete seda
mida te teete kõige paremini. Suur kummardus ja respect!
Ralli
viimase poodiumikoha sai Hyundai võistluspaar Hayden Paddon – John Kennard, kes
kaotasid Mikkelsen – Jægerile 28,5 sekundiga ning kellest vaid 0,8 sekundi
kaugusele jäid meeskonnakaaslased Thierry Neuvill – Nicolas Gilsoul.
VW meeste
omavahelises heitluses edestas Latvala kuuendana lõpetanud Ogieri. Ühtlasi oli
see Ogierile esimene kord sel aastal poodiumilt välja jääda.
Kruuda – Järveojale WRC2 klassi kümnes
koht, Pärn – Morgan katkestasid
Pühapäeval
jätkasid Rally2 reeglite alusel ka Karl Kruuda – Martin Järveoja (Ford Fiesta
R5), kes pidid laupäeva eelviimasel katsel purunenud õliradiaatori tõttu WRC2
klassi neljandalt kohalt katkestama.
Eestlased
näitasid päeva esimesel katsel viiendat ning järgneval katsel kuuendat aega.
Sarnaselt
Tänakule purunes esimesel korduvkatsel rehv ka Kruudal, kes küll jõudis katse
lõppu, kuid sõnas, et katsel on kohutavad tingimused ning täiesti olematu
pidamine. Kui SS20 muutis liidrite seisu WRC klassis, siis sama juhtus ka WRC2
klassis. Liidrid Esapekka Lappi – Janner Ferm (Škoda Fabia R5) lõhkusid katsel
masina ning kukkusid oma klassi kolmandaks, kus nad ka võistluse lõpetasid.
Kruuda - Järveoja väga hea tulemuse rikkus laupäevane tehniline probleem |
Viimasel
katsel said Kruuda – Järveoja kirja neljanda katseaja ning kokkuvõttes kuulus
eestlastele WRC2 klassi kümnes koht. WRC2 arvestuse võitsid soomlased Teemu
Suninen – Mikko Marrkula (Škoda Fabia R5).
Sander Pärn –
James Morgan (Ford Fiesta R5) näitasid hommiku esimesel katsel oma klassi
kaheksandat ja järgneval seitsmendat katseaega, kui samal katsel kus oli
probleeme ka teistel eestlastele Eesti – Briti ühisekipaaž katkestas.
73. PZM Rajd Polski - Rally Poland 2016 lõppjärjestus:
1.Mikkelsen
/ Jaeger Volkswagen Polo R WRC 02:37:34,4
2.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +26,2
3.Paddon /
Kennard Hyundai i20 WRC '16 +0:28,5
4.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC '16 +0:29,3
5.Latvala /
Anttila Volkswagen Polo R WRC +0:33,8
6.Ogier /
Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +0:40,3
7.Breen /
Martin Citroën DS3 WRC +02:01.4
8. Østberg /
Fløene Ford Fiesta RS WRC +03:04.6
9.Camilli /
Veillas Ford Fiesta RS WRC +05:23.1
10.Suninen /
Markkula Škoda Fabia R5 +05:53,3
23.Kruuda / Järveoja Ford Fiesta R5 +24:39,1
Foto: DMACK, Jaanus Ree/Red Bull Contect Pool
No comments:
Post a Comment