Soome MM-ralli võitsid Kris Meeke – Paul Nagle.
Tänak ja Kruuda katkestasid
Soome
MM-ralli jätkus pühapäeva hommikul, kui võistlejaid ootas ees kaks
korduvkatset, mida viimati Soome MM-rallil oli sõidetud 90ndatel. Viimasele
33,96 katsekilomeetrile startisid liidritena Kris Meeke – Paul Nagle (Citroën
DS3 WRC), kelle edu Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (VW Polo R WRC) ees oli
41 sekundit ning meeskonnakaaslaste Craig Breen – Scott Martin (Citroën DS3
WRC) ees +01:43.0.
Soome MM-ralli 2016 TOP3 |
Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) alustasid
viimast võistluspäeva neljandalt kohalt ning neid lahutas viimasest
poodiumikohast vaid 9,1 sekundit.
Päeva
alustati 6,83km pikkuse Lempää kiiruskatsega, mille võitis Tänak, kes Breeniga
vähendas vahet 4,3 sekundi võrra ning nüüd oli iirlase ja eestlase vahe kolm
katset enne lõppu 4,8 sekundit.
Katse teise
aja said Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 WRC´16) (+1,7) ning kolmas
oli Latvala (+2,1).
Järgnevana
ootas võistlejaid 10,15km pikkune Oittila kiiruskatse, mis tõi kahjuks mitte
rõõmustavaid uudiseid Eesti rallifännidele. Katse 3,5 km peal sõitsid Tänak –
Mõlder ühe vasakkurvi natukene laiaks ning kuna täpselt seal kohas oli üks väga
suur kivi, siis tabasid nad seda auto tagaosaga ning eestlaste sõit oligi
selleks korraks sõidetud. Õnneks oli meeste endiga kõik korras, mis siiski
peamine.
Katse võidu
võtsid Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC´16), kes edestasid
1,3 sekundiga Paddonit ning 3,5 sekundiga Latvalat.
Peale
hoolduspausi sõidetud Lempää korduvkatse võitis Breen, kes edestas vaid 0,1
sekundiga Paddonit ning 0,6 sekundiga Latvalat. Võistluse viimase katse, mis
oli ka Soome MM-ralli punktikatseks võitis Neuville, kellele järgnesid Paddon
(+1,1) ja Latvala (+1,5).
Kui Oittila
kiiruskatse esimesel läbimisel jäid rajaäärde Tänak – Mõlder, siis katse teisel
läbimisel katkestasid ralli Karl Kruuda – Martin Järveoja (Ford Fiesta R5).
WRC2 klassis viiendat kohta hoidnud eestlased sõitsid 600m peale katse starti
kurvis olnud heinapalli vastu ning kahjuks olid masina vigastused kokkupõrkest
nii suured, et edasi sõita polnud võimalik. Õnneks oli meeste endiga kõik ok.
VIDEO: Kruuda - Järveoja SS24 off
VIDEO: Kruuda - Järveoja SS24 off
Soome
MM-ralli võitsid Citroëni sõitjad Kris
Meeke – Paul Nagle, kellele see oli hooaja teiseks ja karjääri kolmandaks
MM-võiduks. Meeke sõitis üle ka Soome MM-ralli kiiruserekordi. Meeke nädalavahetuse
keskmine kiirus oli 126.6 km/h, mis on 1.2 km/h kiirem Latvala möödunud
aastasest rekordist. WRC rekorditeraamatus on nüüd TOP10 kõige kiirema ralli
tulemustest koguni 9 sõidetud Soomes.
Ralli
lõpetasid teisena Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila, kes kaotasid lõpuks Citroëni
sõitjatele 29,1 sekundiga. Kolmandad olid üllatusmehed Craig Breen – Scott Martin,
kes tõid prantsuse autotootjale lisaks võidule ka viimase poodiumikoha. Breenist
vaid 4,6 sekundi kaugusele jäid Neuville - Gilsoul, kellest omakorda vaid 2,3
sekundi kaugusel olid Paddon - Kennard.
WRC2 klassis
võtsid võidu Esapekka Lappi – Janne Ferm (Škoda Fabia R5), kelle edu
kaasmaalaste Teemu Suninen – Mikko Markkula (Škoda Fabia R5) ees oli 41,7
sekundit. Kassi kolmanda koha said Elfyn Evans – Craig Parry (Ford Fiesta R5)
(+02:01,8). Sarnaselt Kruuda – Järveojale katkestasid ralli viimasel katsel Pontus
Tidemand – Jonas Andersson (Škoda Fabia R5), kes enne väljasõitu hoidsid klassi
kolmandat kohta ning teisest kohast mida mehed püüdma läksid lahutas neid vaid
3,8 sekundit.
Soome MM-ralli lõppjärjestus:
1.Meeke /
Nagle Citroën DS3 WRC 02:38.05.8
2.Latvala /
Anttila Volkswagen Polo R WRC +0:29.1
3.Breen /
Martin Citroën DS3 WRC +01:41.3
4.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC '16 +01:45.9
5.Paddon /
Kennard Hyundai i20 WRC '16 +01:48.2
6. Østberg /
Fløene Ford Fiesta RS WRC +02:04.6
7.Mikkelsen
/ Jæger Volkswagen Polo R WRC +02:22.4
8.Lappi /
Ferm Škoda Fabia R5 +04:53.8
9.Abbring /
Marshall Hyundai i20 WRC´16 +05:22,4
10.Suninen /
Markkula Škoda Fabia R5 +05:35.5
Sõitjate
punktitabel peale Soome MM-rallit:
1) Ogier 143,
2) Mikkelsen 98, 3) Latvala 87, 4) Paddon 84, 5) Neuville 76, 6) Ostberg 70, 7)
Sordo 68, 8) Tänak 52, 9) Meeke 51, 10) Breen 25
Tootjate punktitabel
peale Soome MM-rallit:
1.
Volkswagen Motorsport: 227, 2. Hyundai Motorsport: 168, 3. M-Sport: 112, 4.
Volkswagen Motorsport II: 109, 5. Hyundai Motorsport N: 86, 6. DMACK: 58, 7.
Jipocar Czech National Team: 18, 8. Yazeed Racing: 4
Ott Tänak ja Raigo Mõlder näitasid kogu
rallimaailmale, et Poolas näidatud kiirus polnud juhuslik
Kuigi
rallijumal seekord Ott Tänakut ja Raigo Mõlderit ei soosinud, siis võtan juba
teist korda järjest meie meeste ees mütsi maha ning teen suure kummarduse.
Lisaks tänan neid suurepärase ja põneva nädalavahetuse eest, sest hoolimata tagasilöökidest
ronisid eestlased alati tippu tagasi.
Tänak
alustas rallit katsevõiduga ning oli ainus mees, kes esimesel võistluspäeval
hilisema ralli võitja Kris Meeke tempos püsis. Korras autoga võttis eestlane
päeva jooksul kokku kolm kiiruskatsevõitu ning oli kolmel katsel veel TOP3. Kahjuks
ei lubanud vedrustuse ja rehvi purunemine eestlasel päeva lõpuks olla kõrgemal,
kui kaheksandal kohal.
Tänak - Mõlder näitasid ka Soomes, et esimene MM-võit pole enam mägede taga |
Seega tuli plaan ümber teha ning kuna võit oli nüüd juba
püüdmatus kauguses, siis oli siiski väga reaalne püüda poodiumikohta ning seda
Tänak kohe ka laupäeva hommikul püüdma asus. Päeva kaheksast katsest võitis
eestlane ühe ning oli kolmel korral taaskord TOP3. Kahjuks ei pääsenud eestlane
ka laupäeval tehnilistest probleemidest (pidurid) ning rehvipurunemisest, kuid
sellest hoolimata näitas Tänak sisu ning tõusis kõigi takistuste kiuste päeva
lõpuks neljandale kohale, olles poodiumi viimasest kohast vaid 9,1 sekundi
kaugusel.
Viimast
võistluspäeva alustas eestlane kõige paremini ning võttis nädalavahetuse
kuuenda kiiruskatsevõidu ning andis endast maksimumi ka järgneval, kuid seekord
ei olnud veel eestlase kord Soome MM-ralli poodiumile tõusta.
Sellest
hoolimata näitasid Ott ja Raigo taaskord, kui motiveeritud ning kui professionaalsed
nad on. Mehed olid taaskord enne rallit teinud ära meeletu eeltöö, mis ka
seekord edu tõi, kui vaid see masin oleks natukenegi paremini koos rehvidega
vastu pidanud. Siiski saab weekendist kaasa võtta tulevikuks vaid ainult
positiivset, sest hoolimata sellest, et ralli finišisse ei jõutud ning
punktitabelisse kanti eestlaste nime taha ümmargune 0, näitasid mehed taaskord,
et kombinatsiooniga Ford ja DMACK on võimalik kruusal rallivõidu nimel
heidelda. Olgu siinkohal ka ära mainitud, et M-Spordi esi võistluspaari Mads
Østbergi - Ola Fløenet, kellel kahepeale ette näidata 19 Soome MM-starti
edestati katkestamise hetkel 16,7 sekundiga. Tuletan siinkohal meelde, et
eelnevatel päevadel oli eestlastel purunenud
kaks rehvi, purunenud vedrustus ning Ouninpohja katsel olnud probleeme
piduritega. Ilma nende probleemideta oleks see vahe olnud DMACK ja M-Sport
sõitjate vahel kalender!
Ralli lõpuni
sõitnud Østbergi nimele jäi vaid üks kiiruskatse võit ning järgmisena parem
tulemus oli katse neljas aeg. Üsna kahvatu esitlus mehe poolt kes on M-Sport
esisõitja ja kes kasutab Michelin rehve, või mis?
Igatahes veelkord
tänud Ott ja Raigo selle põneva ja tõelist vaatemängu ja pikki hüppeid pakkunud nädalavahetuse eest ja nii nagu ma ka
kirjutasin peale Poola MM-rallit, et küll need teie võidud ka tulevad ja juba
varem, kui te oskate oodata. Võtke näiteks kasvõi Kris Meeke ja Paul Nagle. Kus
need mehed paar aastat tagasi olid ja kus nad on nüüd?
Suured tänud
ka Karlile ja Martinile, keda loodame sel aastal kindlasti veel MM-radadel
näha, sest mehed näitasid, et kuigi aastane võistluspaus on oma jälje jätnud,
siis kiirus on meestel endiselt olemas ning kindlasti on neid veel vara
MM-raalikaardilt maha kanda. Usun, et sama arvab ka DMACK meeskonna juhtkond
ning eestlased saavad sel aastal veel paar võimalust ning miks mitte ka kogu
järgenvaks hooajaks igati väljateenitud koha.
Järgmine
MM-ralli sõidetakse kolme nädala pärast Saksamaal, kui ees ootab hooaja esimene
asfaldiralli.
Foto: RedBull
Contect Pool; DMACK; Twitter
No comments:
Post a Comment