Sunday, July 31, 2016

Soome MM-ralli võitsid Kris Meeke – Paul Nagle. Tänak ja Kruuda katkestasid

Soome MM-ralli jätkus pühapäeva hommikul, kui võistlejaid ootas ees kaks korduvkatset, mida viimati Soome MM-rallil oli sõidetud 90ndatel. Viimasele 33,96 katsekilomeetrile startisid liidritena Kris Meeke – Paul Nagle (Citroën DS3 WRC), kelle edu Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (VW Polo R WRC) ees oli 41 sekundit ning meeskonnakaaslaste Craig Breen – Scott Martin (Citroën DS3 WRC) ees +01:43.0.

Soome MM-ralli 2016 TOP3

Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) alustasid viimast võistluspäeva neljandalt kohalt ning neid lahutas viimasest poodiumikohast vaid 9,1 sekundit.
Päeva alustati 6,83km pikkuse Lempää kiiruskatsega, mille võitis Tänak, kes Breeniga vähendas vahet 4,3 sekundi võrra ning nüüd oli iirlase ja eestlase vahe kolm katset enne lõppu 4,8 sekundit.
Katse teise aja said Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 WRC´16) (+1,7) ning kolmas oli Latvala (+2,1).
Järgnevana ootas võistlejaid 10,15km pikkune Oittila kiiruskatse, mis tõi kahjuks mitte rõõmustavaid uudiseid Eesti rallifännidele. Katse 3,5 km peal sõitsid Tänak – Mõlder ühe vasakkurvi natukene laiaks ning kuna täpselt seal kohas oli üks väga suur kivi, siis tabasid nad seda auto tagaosaga ning eestlaste sõit oligi selleks korraks sõidetud. Õnneks oli meeste endiga kõik korras, mis siiski peamine.


Katse võidu võtsid Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC´16), kes edestasid 1,3 sekundiga Paddonit ning 3,5 sekundiga Latvalat.
Peale hoolduspausi sõidetud Lempää korduvkatse võitis Breen, kes edestas vaid 0,1 sekundiga Paddonit ning 0,6 sekundiga Latvalat. Võistluse viimase katse, mis oli ka Soome MM-ralli punktikatseks võitis Neuville, kellele järgnesid Paddon (+1,1) ja Latvala (+1,5).
Kui Oittila kiiruskatse esimesel läbimisel jäid rajaäärde Tänak – Mõlder, siis katse teisel läbimisel katkestasid ralli Karl Kruuda – Martin Järveoja (Ford Fiesta R5). WRC2 klassis viiendat kohta hoidnud eestlased sõitsid 600m peale katse starti kurvis olnud heinapalli vastu ning kahjuks olid masina vigastused kokkupõrkest nii suured, et edasi sõita polnud võimalik. Õnneks oli meeste endiga kõik ok.

VIDEO: Kruuda - Järveoja SS24 off

Soome MM-ralli võitsid  Citroëni sõitjad Kris Meeke – Paul Nagle, kellele see oli hooaja teiseks ja karjääri kolmandaks MM-võiduks. Meeke sõitis üle ka Soome MM-ralli kiiruserekordi. Meeke nädalavahetuse keskmine kiirus oli 126.6 km/h, mis on 1.2 km/h kiirem Latvala möödunud aastasest rekordist. WRC rekorditeraamatus on nüüd TOP10 kõige kiirema ralli tulemustest koguni 9 sõidetud Soomes.
Ralli lõpetasid teisena Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila, kes kaotasid lõpuks Citroëni sõitjatele 29,1 sekundiga. Kolmandad olid üllatusmehed Craig Breen – Scott Martin, kes tõid prantsuse autotootjale lisaks võidule ka viimase poodiumikoha. Breenist vaid 4,6 sekundi kaugusele jäid Neuville - Gilsoul, kellest omakorda vaid 2,3 sekundi kaugusel olid Paddon - Kennard.

WRC2 klassis võtsid võidu Esapekka Lappi – Janne Ferm (Škoda Fabia R5), kelle edu kaasmaalaste Teemu Suninen – Mikko Markkula (Škoda Fabia R5) ees oli 41,7 sekundit. Kassi kolmanda koha said Elfyn Evans – Craig Parry (Ford Fiesta R5) (+02:01,8). Sarnaselt Kruuda – Järveojale katkestasid ralli viimasel katsel Pontus Tidemand – Jonas Andersson (Škoda Fabia R5), kes enne väljasõitu hoidsid klassi kolmandat kohta ning teisest kohast mida mehed püüdma läksid lahutas neid vaid 3,8 sekundit.

Soome MM-ralli lõppjärjestus:

1.Meeke / Nagle Citroën DS3 WRC 02:38.05.8
2.Latvala / Anttila Volkswagen Polo R WRC +0:29.1
3.Breen / Martin Citroën DS3 WRC +01:41.3
4.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC '16 +01:45.9
5.Paddon / Kennard Hyundai i20 WRC '16 +01:48.2
6. Østberg / Fløene Ford Fiesta RS WRC +02:04.6
7.Mikkelsen / Jæger Volkswagen Polo R WRC +02:22.4
8.Lappi / Ferm  Škoda Fabia R5 +04:53.8
9.Abbring / Marshall Hyundai i20 WRC´16 +05:22,4
10.Suninen / Markkula Škoda Fabia R5  +05:35.5

Sõitjate punktitabel peale Soome MM-rallit:

1) Ogier 143, 2) Mikkelsen 98, 3) Latvala 87, 4) Paddon 84, 5) Neuville 76, 6) Ostberg 70, 7) Sordo 68, 8) Tänak 52, 9) Meeke 51, 10) Breen 25

Tootjate punktitabel peale Soome MM-rallit:

1. Volkswagen Motorsport: 227, 2. Hyundai Motorsport: 168, 3. M-Sport: 112, 4. Volkswagen Motorsport II: 109, 5. Hyundai Motorsport N: 86, 6. DMACK: 58, 7. Jipocar Czech National Team: 18, 8. Yazeed Racing: 4


Ott Tänak ja Raigo Mõlder näitasid kogu rallimaailmale, et Poolas näidatud kiirus polnud juhuslik

Kuigi rallijumal seekord Ott Tänakut ja Raigo Mõlderit ei soosinud, siis võtan juba teist korda järjest meie meeste ees mütsi maha ning teen suure kummarduse. Lisaks tänan neid suurepärase ja põneva nädalavahetuse eest, sest hoolimata tagasilöökidest ronisid eestlased alati tippu tagasi.
Tänak alustas rallit katsevõiduga ning oli ainus mees, kes esimesel võistluspäeval hilisema ralli võitja Kris Meeke tempos püsis. Korras autoga võttis eestlane päeva jooksul kokku kolm kiiruskatsevõitu ning oli kolmel katsel veel TOP3. Kahjuks ei lubanud vedrustuse ja rehvi purunemine eestlasel päeva lõpuks olla kõrgemal, kui kaheksandal kohal. 

Tänak - Mõlder näitasid ka Soomes, et esimene MM-võit pole enam mägede taga

Seega tuli plaan ümber teha ning kuna võit oli nüüd juba püüdmatus kauguses, siis oli siiski väga reaalne püüda poodiumikohta ning seda Tänak kohe ka laupäeva hommikul püüdma asus. Päeva kaheksast katsest võitis eestlane ühe ning oli kolmel korral taaskord TOP3. Kahjuks ei pääsenud eestlane ka laupäeval tehnilistest probleemidest (pidurid) ning rehvipurunemisest, kuid sellest hoolimata näitas Tänak sisu ning tõusis kõigi takistuste kiuste päeva lõpuks neljandale kohale, olles poodiumi viimasest kohast vaid 9,1 sekundi kaugusel.
Viimast võistluspäeva alustas eestlane kõige paremini ning võttis nädalavahetuse kuuenda kiiruskatsevõidu ning andis endast maksimumi ka järgneval, kuid seekord ei olnud veel eestlase kord Soome MM-ralli poodiumile tõusta.
Sellest hoolimata näitasid Ott ja Raigo taaskord, kui motiveeritud ning kui professionaalsed nad on. Mehed olid taaskord enne rallit teinud ära meeletu eeltöö, mis ka seekord edu tõi, kui vaid see masin oleks natukenegi paremini koos rehvidega vastu pidanud. Siiski saab weekendist kaasa võtta tulevikuks vaid ainult positiivset, sest hoolimata sellest, et ralli finišisse ei jõutud ning punktitabelisse kanti eestlaste nime taha ümmargune 0, näitasid mehed taaskord, et kombinatsiooniga Ford ja DMACK on võimalik kruusal rallivõidu nimel heidelda. Olgu siinkohal ka ära mainitud, et M-Spordi esi võistluspaari Mads Østbergi - Ola Fløenet, kellel kahepeale ette näidata 19 Soome MM-starti edestati katkestamise hetkel 16,7 sekundiga. Tuletan siinkohal meelde, et eelnevatel päevadel oli  eestlastel purunenud kaks rehvi, purunenud vedrustus ning Ouninpohja katsel olnud probleeme piduritega. Ilma nende probleemideta oleks see vahe olnud DMACK ja M-Sport sõitjate vahel kalender!
Ralli lõpuni sõitnud Østbergi nimele jäi vaid üks kiiruskatse võit ning järgmisena parem tulemus oli katse neljas aeg. Üsna kahvatu esitlus mehe poolt kes on M-Sport esisõitja ja kes kasutab Michelin rehve, või mis? 

Igatahes veelkord tänud Ott ja Raigo selle põneva ja tõelist vaatemängu ja pikki hüppeid  pakkunud nädalavahetuse eest ja nii nagu ma ka kirjutasin peale Poola MM-rallit, et küll need teie võidud ka tulevad ja juba varem, kui te oskate oodata. Võtke näiteks kasvõi Kris Meeke ja Paul Nagle. Kus need mehed paar aastat tagasi olid ja kus nad on nüüd?
Suured tänud ka Karlile ja Martinile, keda loodame sel aastal kindlasti veel MM-radadel näha, sest mehed näitasid, et kuigi aastane võistluspaus on oma jälje jätnud, siis kiirus on meestel endiselt olemas ning kindlasti on neid veel vara MM-raalikaardilt maha kanda. Usun, et sama arvab ka DMACK meeskonna juhtkond ning eestlased saavad sel aastal veel paar võimalust ning miks mitte ka kogu järgenvaks hooajaks igati väljateenitud koha.

Järgmine MM-ralli sõidetakse kolme nädala pärast Saksamaal, kui ees ootab hooaja esimene asfaldiralli.


Foto: RedBull Contect Pool; DMACK; Twitter

No comments:

Post a Comment