Lõuna-Eesti ralli avapäeva võitsid Egon
Kaur – Silver Simm
Reedel
alanud EAL Eesti autoralli meistrivõistluste neljanda etapi, Lõuna-Eesti ralli
avapäeva järel on liidrid Mitsubishi Lancer Evo IX masinal sõitvad Egon Kaur –
Silver Simm.
Järjekorras
14.Lõuna-Eesti rallile startis 54 võistluspaari ning avapäeval sõideti neli kiiruskatset,
kogupikkusega 19,62km.
Egon Kaur - Silver Simm võitsid kõik avapäeva kiiruskatsed |
Avakatsena
sõidetud 4,46 km pikkuse Võru Linn kiiruskatse võitsid meistrivõistluste
absoluutarvestuse ja N-rühma liidrid Egon Kaur – Silver Simm. Katse teist aega
näitasid meistrivõistluste arvestuses Kaur – Simmi lähimad jälitajad Rainer Aus
– Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes kaotasid katsevõitjatele 2,2
sekundiga. Katse kolmandad olid numbri all 1 startinud ja Ford Focus RS WRC´03
masinal sõitvad Markko Märtin – Kristo Kraag.
Viimati 16
aastat tagasi Võrumaa teedel rallit sõitnud Märtin kaotas 2010. aastal Märtini
enda meeskonnas MM Motorsport sõitnud Kaurile 2,3 sekundiga.
„Jalga veel
soojaks ei saanud, a käed sain küll. Pidamist väga polnud, seega enamuse
katsest sõitsime külg ees,“ sõnas Märtin ralliraadiole peale esimest
kiiruskatset.
Järgnevana
sõideti avakatse kordus (SS2 Saue Auto), mille võit läks taas Kaur – Simmile,
kes sel korral edestasid katsel teise aja saanud Märtin - Kraagi 1,6 ja Aus –
Koskineni 2,4 sekundiga.
„Võrreldes
avakatsega sekundiline ajaparandus ja rõõm on näha, et suudame hetkel veel Markkoga
võidu sõita. Eks kui ta hoo üles saab, siis võtab ta oma, sest meil on selle
raske N-rühma masinaga siin teedel paras tegemine, et seda teel hoida,“ rääkis Kaur teise kiiruskatse
lõpus ralliraadiole.
Reedese
võistluspäeva kolmanda kiiruskatse, milleks oli 5,35 km pikkune SS3 Palmeks võitsid
numbri all 2 rallile startinud Kaur – Simm, kellele see oli päeva kolmandaks
katsevõiduks. Teist katset järjest edestasid N-rühma liidrid Märtin – Kraagi,
kes kaotasid sel korral Kaur – Simmile 1,7 sekundiga.
Katse
kolmandad olid Aus – Koskinen, kes andsid ralli liidritele ära veel 3,5
sekundit.
Lõuna - Eesti
ralli avapäeva lõpetas 5,35 km pikkune Võrumaa Autokooli nime kandud
kiiruskatse, mis oli kolmanda katse kordus. Vaid 0,4 sekundiga jäi katse
võitjale alla Markko Märtin.
Markko Märtin - Kristo Kraag võtsid avapäeva "rahulikult" |
„Õnneks on
tänane päev läbi ja auto ühes tükis. Meie sõit pole väga hea olnud ja kuigi see
on alles soojendus homseks, siis võiks see soojendus vähe lihtsam olla, kui ta
täna oli. Võrus on väga head teed ja loodame, et saame homseks parema pidamise
ning parema enesetunde ja saame kõike seda ka nautida,“ võttis 1997 aasta
Lõuna-Eesti ralli võitja avapäeva kokku.
Avapäeva
viimase katse kolmandat aega näitas Aus, kes kurtis katse finišis käigukasti
probleemi. Mitsubishil sõitvad Aus – Koskinen kaotasid päeva viimasel katsel katse
võitnud konkurentidele 4,1 sekundiga.
Lõuna-Eesti
ralli avapäeva jackpoti võtsid Egon Kaur – Silver Simm, kes võitsid kõik
reedesel võistluspäeval sõidetud kiiruskatsed. N-rühma Mitsubishil sõitvate
Kaur – Simmi edu enne laupäevaseid kiiruskatseid on Märtin – Kraagi ees 6 ja
Aus – Koskineni ees 12,2 sekundit.
„Meie jaoks
super päev, sest võitsime kõik katsed. See, et kõigil katsetel Markkot
edestasime on meie jaoks kindlasti väga ajalooline hetk. Eks ta saab homme õige
hoo üles ja võtab oma, kuid meie proovime kindlasti omas tempos jätkata,“
võttis tänavu meistrivõistluste arvestuses kaks rallit võitnud Kaur avapäeva
kokku.
EAL
autoralli meistrivõistluste neljanda etapi avapäeva klassi N4 (EMV2) esikolmiku
moodustavad Egon Kaur – Silver Simm, Rainer Aus – Simo Koskinen (+12,2) ja
klassi kolmandad on Mait Maarend – Mihkel Kapp (Mitsubishi Lancer Evo X), kes
kaotavad klassi liidritele 1:04,8.
Kaheveoliste
kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses juhivad rallit Miko-Ove
Niinemäe – Martin Valter (Peugeot 208). Avapäeva järel hoiavad klassi teist
kohta Gustav Kruuda – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2), kes kaotavad
klassiliidritele 5,6 sekundiga. Klassi kolmandad on Ken Torn – Riivo Mesila
(Ford Fiesta R2), kellel kogunes avapäeva nelja katsega kaotust Niinemäe –
Valterile 9,9 sekundit.
Päeva kõige
tihedam heitlus toimus kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis
EMV4. Peale avapäeval sõidetud nelja
kiiruskatset on liidrid Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic Type-R).
Liidritest 2,4 sekundi kaugusele jäävad David Sultanjants – Siim Oja (Citroen
DS3) ning 2,7 sekundiga kaotavad Tölp – Vihmannile Kristo Subi – Raido Subi
(Honda Civic Type-R).
Rahvuslikus
E-rühma klassis EMV5 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste
masinatega on peale avapäeva juhtimas Janar Tänak – Janno Õunpuu (Lada S1600), kellest
12,7 sekundi kaugusel on Steven Viilo – Jakko Viilo (Toyota Starlet) ning 17,3
sekundiga kaotavad klassi liidritele Timmu Kõrge – Erik Vaasa (VAZ 2105).
Päeva viimasele
katsele klassiliidritena startinud Karl Martrin Volver – Margus Jõerand (Lada Kalina),
olid parema esiratta murdumise tõttu sunnitud katkestama.
Rahvusliku
rühma EMV 6 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega
on nelja sõidetud kiiruskatse järel liidrid Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW
M3). Liidritest jäävad 4,4 sekundi kaugusele Lembit Soe – Ahto Pihlas (Toyota
Starlet) ning klassi kolmandad on Madis Vanaselja – Jaanus Hōbemägi (BMW M3),
kes kaotavad Ringenberg – Heinale 5,6 sekundiga.
Neljaveoliste
rahvusliku klassi EMV7 (E12) autode arvestuses olid avapäeva kiireimad Priit
Koik – Uku Heldna (Mitsubishi Lancer Evo VII). Liidritele kaotavad avapäeva
järel 14,5 sekundiga Aiko Aigro - Kermo Kärtmann
(Mitsubishi Lancer Evo VI) ja kolmandana jäävad Koik – Heldnast 23,4 sekundi kaugusele Anre Saks – Rainer Maasik
(Mitsubishi Lancer Evo VII).
EMV7 klassi
arvestuses avakatse võitnud Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi
Lancer Evo VIII) katkestasid võistluse käigukasti rikke tõttu teisel
kiiruskatsel.
Lõuna-Eesti
ralli teisele võistluspäevale stardivad TOP10 autod pööratud järjestuses.
Esimene
võistlusauto stardib teise võistluspäeva avakatsele (SS5 Samm Mets) kell 09:27.
Laupäeval ootab võistlejaid ja pealtvaatajaid kaheksa
kiiret kruusakatset, kogupikkusega 105,08km.
Ralli
punktikatseks on 13,80 km pikkune SS12 Tehase Auto, mis on ühtlasi ka tänavuse
Lõuna-Eesti ralli viimaseks katseks.
Järjekorras
14. Lõuna-Eesti ralli võitjad sõidavad Rannatare esisel olevale poodiumile
laupäeval kell 20:00.
Fotod: Raivo Remmelgas
No comments:
Post a Comment