Tänak – Mõlder lõpetasid Walesi ralli
pikima võistluspäeva suurepärase teise kohaga
Autoralli
MM-hooaja eelviimane etapp sai alguse reede hommikul, kui võistlejaid ootas ees
tänavuse Walesi ralli pikim võistluspäev. Ralli avapäeval sõideti kaheksa
mudast ja libedat kiiruskatset, millel kogupikkust 178,22 km. Tänavuse Walesi
ralli teeb lisaks keerulistele tingimustele veel raskemaks see, et kõikidel
võistluspäevadel puudub lõunane hoolduspaus.
Neljapäeval
sõideti ralli soojenduseks testikatse, mille võidu võtsid Ott Tänak – Raigo Mõlder
(Ford Fiesta RS WRC).
Tänak - Mõlder näitasid Walesi ralli avapäeval väga suurepärast kiirust |
Ralliavakatsena
sõideti 31,82km pikkune Myherin, mille võidu võtsid Kataloonia teedel neljanda
järjestikuse MM-tiitli kindlustanud Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo
R WRC). Paksus udus ja väga libedates tingimustes sõitsid välja katse teise aja
Tänak – Mõlder, kes jäid VW sõitjatest maha 7,6 sekundiga. Katse kolmandad olid
Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 WRC´16), kes kaotasid omakorda
eestlastele 0,4 sekundiga.
Ka
järgnevana sõidetud lühikese Sweet Lamb kiiruskatse võitsid tänavused meistrid,
kes suurendasid üldarvestuses teisena jätkanud ja katsel neljanda aja saanud
Tänaku ees edu 12,1 sekundile.
Järgnevana
ootas võistlejaid tänavuse Walesi ralli pikim katse Hafren, millel pikkust
35,14 km.
Katsevõidu
võtsid Tänak ja rehvitootja DMACK, kes just 2011.aastal Walesis esimese ühise WRC
stardi tegid. Eestlane vähendas üldarvestuses vahet Ogieriga 2,2 sekundi võrra
ning nüüd oli liidrite vahe 9,9 sekundit. Kolmandaks tõusid tänavu kaks
MM-rallit võitnud Kris Meeke – Paul Nagle (Citroen DS3 WRC), kes jäid Ogier –
Igrassiast maha 25,8 sekundiga. Ka järgnevana sõidetud katse võitsid Tänak –
Mõlder, kes teist katset järjest edestasid Ogier – Ingrassiat täpselt 2,2
sekundiga.
Kui
avapäevast oli sõidetud pooled katsed juhtis rallit Ogier, kelle edu Tänaku ees
oli 7,7 ning kolmandaks tõusnud Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (VW Polo R
WRC) ees 32,3 sekundit.
Päeva
neljandal katsel lõhkus oma VW Polo R WRC veovõlli Andreas Mikkelsen, kellele
tähendas see seda, et kuna lõunast hoolduspausi polnud, siis kaotas norralane
iga järgneva katsega palju aega.
„Katsetel on
väga mudane ja libe ning iga meie ees startiv auto muudab tingimused veel
libedamaks. Hoolimata udust, libedusest ja kolmanda katse väikesest veast anname
endast parima ning meie rehvid töötavad sellistes tingimustes väga hästi,“
võttis Tänak päeva esimesed katsed kokku.
Myherini
korduvläbimisel näitas parimat aega Ogier, kes suurendas edu Tänaku ees 15,1
sekundile.
Kolmandat
aega näidanud eestlase ees sai katse teise aja Latvala, kes üldarvetuses jätkas
Tänaku seljataga.
Ogier võitis
ka Sweet Lamb teise läbimise ning teist katset järjest näitas katse kolmandat
aega Tänak, kes seekord andis prantslasele tagasi 2,3 sekundit. Katse teised
olid Hyundai sõitjad Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC´16),
kes päeva esimeses pooles kaotasid aega tänu väljasuretatud mootorile ja udule.
Ogier ei
jätnud konkurentidele võimalust ka eelviimasel katsel ning suurendas päeva
viienda katsevõiduga katsel teise aja saanud ja ka üldarvestuses sama
positsiooni hoidnud Tänaku ees edu 23,3 sekundini.
Katsel
kukkus tänu ülekande probleemidele kolmandalt kohalt kaheksandaks Latvala, tänu
kellele kerkis koha võrra Meeke.
Päeva
viimase katsena sõidetud 17,91km pikkused Dyfnant katse korduvläbimise võitis
Neuville, kes selle tulemusega möödus absoluutarvestuses meeskonnakaaslasest Paddonist
ja Meekest ning lõpetas ise Walesi ralli reedese võistluspäeva kolmandana.
Tänak –
Mõlder päeva viimasel katsel tänu Fordi tehnilisele probleemile endast enam
maksimumi anda ei saanud ning lõpetasid võistluspäeva seitsmenda katseajaga.
Kaotust Neuvillele kogunes 14,7 sekundit. Suurepärase avapäeva teinud eestlased
said ööpausile absoluutarvestuse teiselt kohalt, kaotust liider Ogierile
kogunes ligi 180 libeda katsekilomeetriga 37,3 sekundit.
„Kahel viimasel katsel oli meil probleeme tagumise vedrustusega ning viimasel katsel läks veel 6km enne lõppu parem
esimene rehv. Pole midagi teha sellistes tingimustes juhtub selliseid asju.
Loodetavasti saame homseks kõik ok,“võttis Tänak Walesi ralli avapäeva kokku.
Sander Pärn –
James Morgan (Ford Fiesta R5) näitasid avapäeva katsetel R5 masinate hulgas
TOP10 lähedasi aegasid ning päeva kõige parema resultaadi sõitsid mehed välja
viiendal katsel, kui oldi kaheksandad. Kokkuvõttes hoiavad Drive DMACK Trophy Team sõitjad R5 masinate
arvestuses seitsmendat kohta. WRC2 klassi ja R5 masinate arvestuse liidritele
Espekka Lappile – Janne Fermile (Škoda Fabia R5) kaotavad Fordi sõitjad 6:03,0.
Laupäeval
ootab võistlejaid ees samuti kaheksa kiiruskatset, kuid katsekilomeetreid
koguneb nende jooksul veidi alla 100 ehk täpsemalt 99,91km.
72.
Dayinsure Wales Rally GB 2016 järjestus peale SS8:
1.Ogier /
Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 01:44:31.2
2.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +0:37.3
3.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC´16 +1:09.0
4.Paddon /
Kennard Hyundai i20 WRC´16 +1:12.8
5.Meeke /
Nagle Citroën DS3 WRC +1:14.8
6.Sordo /
Martí Hyundai i20 WRC´16 +2:07.2
7. Østberg /
Fløene Ford Fiesta RS WRC +2:37.3
8.Latvala /
Anttila Volkswagen Polo R WRC +3:43.6
9.Lefebvre /
De Turckheim Citroën DS3 WRC +4:21.6
10.Lappi /
Ferm Škoda Fabia R5 +4:55.0
Foto: DMACK
No comments:
Post a Comment