Muudatused läbinud EAL Eesti autoralli
meistrivõistlustes saavad alguse Alūksnes
Kolmandat
aastat järjest saab kodune rallihooaeg alguse, Lätis. Kui kahel eelneval aastal
on lõunanaabritega vahetusetapiks olnud Sarma ralli, siis sel aastal on selleks
ralliks Alūksne. Järjekorras seitsmenda Alūksne ralli starti on lisaks Eesti, Läti
ja Leedu autoralli meistrivõistluste võistlejatele tulemas ka Läti rallisprindi
meistrivõistlustel osalejad.
Kokku on
hooaja esimesele võistlusele end registreerinud 89 võistluspaari, üheksast
riigist.
Kahe päevaga
sõidetakse meistrivõistluste hooaja ainsal talverallil kümme katset,
kogupikkusega 100,32 km.
Soomlaste tulevikulootus Kalle Rovanperä osaleb ka sel aastal Läti meistrivõistlustel |
Võistlusrivi
avavad möödunud aastased Läti meistrid Kalle Rovanperä – Risto Pietiläinen
(Škoda Fabia R5), kelle järel saavad stardi samuti Škoda R5 autol startivad
Nikolay Gryazin - Yaroslav Fedorov. Esimese Eesti võistluspaarina saavad Lätis
rajale Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII), kelle
stardinumbriks on 5.
Eesti meistrivõistluste
punktide ees hakkavad üheksas eri klassis heitlema 40. ekipaaži.
Möödunud
aastastest Eesti meistritest on hooaja avaetapile startimas kolm võistluspaari
- Aiko Aigro - Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI), Kristo Subi - Raido
Subi (Honda Civic Type-R) ja Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3).
Kõige rohkem
osalejaid on võistlustulle minemas EMV6 klassis, kus hetke seisuga on end kirja
pannud 12. võistluspaari. Hea meel on tõdeda, et just selle sama klassi
arvestuses on peale aastast pausi taas ralliradadele naasnud 2015.aasta EMV3 -
DMACK Trophy klassi teised mehed Sander Siniorg - Karl-Artur Viitra (Ford
Fiesta R2).
Ainsana ei
ole tänavusel aastal kedagi startimas klassis EMV3 ehk N4. Valitseva meistri
Egon Kauri eesmärgiks on tänavu osalemine autoralli maailmameistrivõistluste
klassis WRC2. Samad plaanid olid peale Saaremaa rallit ka 2015.aasta meistril
Siim Plangil. Ka Miko-Ove Niinemäe osaleb sel aastal autoralli MM-sarjas, kus
teeb kaasa Junior WRC arvestuses. Ometigi on nii Kaur, kui ka Niinemäe kinnitanud,
et neid mõlemaid näeb tänavu sõitmas ka paaril kodusel etapil.
Rallifännide
jaoks rõõmus uudis on kindlasti see, et kui paar viimast hooaega on kodustelt
ralliteedelt puudunud WRC auto, siis sel aastal on see alates Harju rallist
taas olemas.
Georg Grossi poolt juhitava Ford Fiesta RS WRC kõrval võtab koha sisse, Raigo Mõlder.
Georg Grossi poolt juhitava Ford Fiesta RS WRC kõrval võtab koha sisse, Raigo Mõlder.
Peamised muudatuse kodustel
meistrivõistlustel
Hooaja kindlasti
üks suuremaid muudatusi on seotud sellega, et tänavused Eesti autoralli
meistrivõistlused on lahtised. See siis tähendab eelkõige seda, et välisvõistlejatel
ei ole vaja sarja registreeruda ega maksta registreerimistasu. Kõik, kes on
Eesti meistrivõistluste etapil kirjas, saavad ka punkte.
Kui möödunud
hooajal sõideti kodustel meistrivõistlustel seitse etappi, siis tänavusel
hooajal on kavas kuus etappi, millest ka kõik arvesse lähevad. Veoautode klassi
osalejad liituvad teistega nagu juba viimastel aastatel tavaks saanud alates
hooaja teisest etapist.
EAL Eesti
autoralli meistrivõistluste 2017 kalender:
1. etapp
13.-14.01.2017 Alūksne ralli (Läti)
2. etapp
26.-27.05.2017 Harju ralli
3. etapp
09.-10.06.2017 Lääne-Eesti ralli
4. etapp
14.-15.07.2017 Tartu ralli
5. etapp
25.-26.08.2017 Lõuna-Eesti ralli
6. etapp
13.-14.10.2017 Saaremaa ralli
Kui möödunud
aastal anti Eesti meistrivõistlustel koos meeskondliku arvestusega välja üheksa
meistritiitlit, siis sel aastal on see arv üksteist.
Seni on
absoluutarvestuses antud välja üks meistritiitel, kuid sel aastal on kaks
eraldi arvestust - 4WD ja 2WD. See muudatus viidi Eesti Autospordi Liidu poolt sisse
eelkõige tulles vastu sõitjate palvele võimaldada sõita nn. vanade autodega
võrdses konkurentsis ehk klass E10 läheb sisuliselt kaheks. 4WD
absoluutarvestuse alla kuuluvad sel aastal ka prototüüpautod, mille ehitamist
ja võistlemist EAL igati toetab. Möödunud aastasel Tallinna rallil nägime
sellise võistlusautoga sõitmas lätlast, Janis Vorobjovsi, kes startis tema enda
meeskonna poolt ehitatud Mitsubishi Mirage RS Protol. Kuna hetkel on teada, et
ka mõned kodused võistlejad on endale tänavuseks hooajaks Proto autot ehitamas,
siis esimesel aastal neile eraldi klassi ei ole, kuid kui konkurents on piisav,
on võimalik, et nende autodega saab tuleval hooajal juba eraldi tiitlile sõita.
Ainsana
erinevad teistest tänavu EMV6 ehk kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga
autode klassi võistlejad, kelle jaoks on kirja pandud mõned erisused:
·
võistlejad stardivad omaette rühmana igal
päeval, kasvavas kiiruse järjekorras alates 15-40 stardikohast, mille alguse
määrab vastavalt osavõtjate arvule võistlusel võistluse juht (ei kehti Läti
etapil)
·
EMV6 klassis kvalifitseerumiseks tuleb kasutada
DMACK rehve ( ei kehti talveetapil). Muude rehvide kasutajad saavad arvestuse
klassis EMV2 ehk absoluutarvestuse 2WD
·
Kolm esimest sõitjat autodel, mille
esmahomogeering oli enne 2012, teenivad igalt etapilt lisapunkte vastavalt
3-2-1
·
Iga lisakatse võit annab ühe lisapunkti
Kuid see
pole veel kõik. EMV6 klassi arvestuse võistlejad, kellele on vanust vahemikus 17-26
eluaastat, saavad kõik heidelda lisaks meistritiitlile ka vingele rahalisele auhinnale.
Kuna tänavu on Eesti meistrivõistlused avatud ka välisvõistlejatele, siis
nimetatakse klassi EMV6 rahvusvaheliselt Estonian R2 Challenge. Klassi
peaauhind on 28 000 eurot, teine koht saab auhinnaraha 3000 eurot ja kolmas
1000 eurot. Peaauhind on mõeldud toetamaks võistlejate osalemist neljal kas ERC
Junior või JWRC etapil 2018. aastal. Auhinnarahad on olnud võimalik välja panna
tänu Eesti autoralli toetajatele Castrolile ja DMACK-ile ning väiksematele
toetajatele.
Margus
Kiiver, Eesti Autospordi Liidu peasekretär: „Tänu meie headele toetajatele
oleme saanud kokku panna noortele autosportlastele väga korraliku auhinnafondi,
mis kindlasti püüab tähelepanu ka välisriikides. Seega usume, et saame Eesti
autoralli meistrivõistlustele seeläbi ka uusi sõitjaid. Olen veendunud, et
2017. aastal muutub niigi tihe konkurents R2 klassis veelgi pingelisemaks. Meie
teine eesmärk on see, et see poleks ühekordne projekt ja saaksime sarnase
auhinnafondiga välja tulla ka järgnevatel aastatel. Noorte autosportlaste
eesmärk peaks olema liikumine Eestist edasi rahvusvahelistesse sarjadesse ja
Estonian R2 Challenge teeb järgmised sammud lihtsamaks.“
Kuidas uued
klassid konkurentsi ja põnevust pakuvad, selgub juba hooaja jooksul.
EAL Eesti
autoralli meistrivõistluste 2017 võistlusklassid:
EMV1 –
Absoluutarvestus 4WD (kõik nelikveolised autod, s.h N4,E12,R5,WRC,S2000 ja
prototüüpautod)
EMV2
–Absoluutarvestus 2WD (klassid EMV5 – EMV10, ka võimalikud prototüüpautod)
EMV3 – 4WD
N4
EMV4 –4WD
E12
EMV5 – 2WD
R3,A7,N3,E10/1(esmahomologeeringuga alates 2001)
EMV6 – 2WD
A6,R2 (v.a.Super 1600) *
EMV7 – 2WD
E11 üle 2000ccm
EMV8 – 2WD
E10/2 1600-2000ccm (esmahomologeeringuga enne 2001)
EMV9 – 2WD
E9 kuni 1600ccm
EMV10 – E13
veoautod
EMV11 –
võistkondlik paremusjärjestus
* erisused
kirjeldatud eelpool
Punktiarvestuses
on muutunud see, et kui möödunud hooaegadel sai punktikatse lisapunkte esimesed
kolm meeskonda, siis sellest aastast esimesed viis nagu seda ka MM-võistlustel.
Punktikatse
punktid jagunevad 5,4,3,2,1.
Uuendatud on ka võistkondliku punktiarvestust ja seda nii,
et enam ei pea iga registreerija iga ralli eel andma oma võistkondi üles, vaid
arvestusse läheb iga registreerija kahe parima meeskonna tulemused.
Võistlusmäärusest on vast kõige olulisem muudatus tänavu see,
et kui siiani oli reegel, et kui sa võistluse avapäeval katkestasid ja soovisid
jätkata, siis ei pidanud midagi tegema. Tänavusest aastast on aga võistleja
kohustatud oma jätkamise soovist võistluse juhile teada andma. See muudatus sai
sisse viidud eelkõige selleks, et vältida olukorda, et kas siis ikka jätkatakse
või mitte ning tänu sellele ei saanud võistluse juht teha teiseks päevaks
stardijärjekord nii, et auke sisse ei jääks. See reegel, et katkestamisest peab
igal juhul teavitama, jääb ka loomulikult alles
Mis puudutab rehve, siis uuest aastast on sarnaselt muu
maailmaga ka kodustel meistrivõistlustel rehvide lõikamine keelatud.
Ega muud, kui uus kodune rallihooaeg alaku ja edu kõikidele,
kes rajal ning turvalist kaasaelamist nendele, kes rajaääres!
Foto: Ray Põder
No comments:
Post a Comment