Autoralli MM-hooaeg on jõudmas poole peale
Autoralli
MM-hooaeg on jõudmas poole peale ning ees on ootamas kolmas järjestikune
kruusaralli.
Kolm nädalat
tagasi sõidetud Portugali MM-ralli võitsid neljakordsed maailmameistrid Sébastien
Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS
WRC´17), kellele see oli hooaja teiseks võiduks. MM-punktiarvestuses on
prantslaste lähimad jälitajad Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20
Coupe WRC), kes jäävad Fordi sõitjatest maha 22 punktiga. Ott Tänak – Martin
Järveoja (Ford Fiesta RS WRC´17) teenisid Portugalist neljanda koha punktid
ning lisasid nendele punktikatse võiduga veel viis.
14. Rally Italia Sardegna 2017
Hooaja
seitsmes MM-etapp sõidetakse Sitsiilia järel suuruselt teisel Vahemere saarel,
Sardiinias.
Kuni
2003.aastani sõideti Itaalia MM-etapp San Remos, kuid 2004.aastal otsustas FIA
selle üle viia Sardiiniasse. Ajaloo esimese Sardiinia MM-ralli võitsid Petter
Solberg – Phil Mills (Subaru Impreza WRC). 12. sõidetud MM-rallist on
tootjatest kõige rohkem võite ette näidata Citroënil, kellele Sebastien Loeb ja
Mikko Hirvonen on toonud viis võitu. Sõitjatest on enim võite ette näidata
Loebil, kes olnud parim neljal Sardiinia MM-rallil.
Ralli
võistluskeskus ja hoolduspark asuvad Alghero linnas, mille lähistel sõidetakse
neljapäeva õhtul kahe kilomeetri pikkune Ittiri Arena Show publikukatse.
Reedel ootab
võistlejaid kaheksa kiiruskatset ja 124,46 katsekilomeetrit. Võistluspäeva
jooksul läbitakse kahel korral ka Sardiinia klassikud Terranova ja Monte Olia,
mida viimati sõideti 2014. aastal.
Laupäeval
ehk ralli pikimal võistluspäeval läbitakse 143,16 katsekilomeetrit ning kuue
katse jooksul saavad võistlejad kaks korda läbida Sardiinia ralli kuulsaimat
katset Monte Lernot. Sellel katsel on võistlejaid ja fänne ees ootamas
legendaarne Micky hüpe, mis aastate
jooksul väga pikki õhulende pakkunud.
Sardiinia
ralli viimasel päeval sõidetakse 42,04 katsekilomeetrit ning see on peaaegu identne
möödunud aastase pühapäevase võistluspäevaga. Ralli punktikatseks on 6,96 km
pikkune SS19 Sassari - Argentiera 2.
Võistluse starti asub 55 ekipaaži, neist 13 uue
generatsiooni WRC-autoga. MM-punkte jagatakse WRC, WRC 2, WRC 3 ja Junior WRC arvestuses.
Kas Ford suudab üle kaheksa aasta
Sardiinias võita?
Fordil on
Sardiinia teedelt ette näidata kaks võitu, kuid sellest viimane pärineb
hooajast 2009, kui Ford Focus WRC-l olid parimad Jari-Matti Latvala – Miikka
Anttila. M-Sport meeskonnal on hetkel liidrikoht nii tootjate, kui ka sõitjate
arvestuses ning kindlasti soovib meeskonna boos Malcolm Wilson, et ka
Sardiinast lahkutakse kui mitte võiduga, siis vähemalt järjekordse
poodiumikohaga. Wilson on ausalt tunnistanud, et tema meeskonnal ei teki enam
paremat võimalust MM-tiitlit võita, kui sel aastal, sest sel hooajal ei saanud
rahakad konkurendid nii suuri eeliseid nende ees ning seega on britt otsustanud
mängu panna kõik oma vahendid, et sinine ovaa ehk Fordl saaks koos M-Sport
meeskonnaga tähistada autoralli maailmameistritiitlit.
Sébastien Ogier – Julien Ingrassia
Varasemaid
starte: 8
Parim
tulemus: 1 (2013, 2014, 2015)
Kolmekordsed
Sardiinia ralli võitjad Sébastien Ogier – Julien Ingrassia asuvad ralli starti
hea emotsiooniga, mille andis neile Portugali MM-ralli võit. Esimest korda sel
hooajal said prantslased sõita probleemide vaba ralli ning kindlasti loodab
Ogier samas võtmes jätkata ka Itaalias. Tõenäoliselt kaotab MM-liider tänu teepuhastamisele
avapäeval aega, kuid Ogier on selle rolliga viimaste aastate jooksul harjunud
ning pigem loodab ta, et Ford ka seekord teda alt ei veaks.
Ott Tänak – Martin Järveoja
Varasemaid
starte: 5
Parim
tulemus: 3 (2012)
Ott Tänak –
Martin Järveoja lahutab enne Sardiinia MM-rallit punktiarvestuse kolmandast
kohast viis punkti ning kindlasti
lähevad eestlased Itaalia kruusateedelt püüdma hooaja neljandat poodiumikohta
ning miks mitte ka karjääri esimest MM-võitu. Tänakul on Sardiiniast head
mälestused, sest just sellele rallil teenis saarlane oma karjääri esimese WRC
klassi poodiumikoha, kui 2012. aasta ralli koos Kuldar Sikuga kolmandana
lõpetas. Head mälestused on Sardiiniast ka Martin Järveojal, kes koos Karl
Kruudaga lõpetas eelmise aasta Sardiinia ralli WRC2 arvestuse kolmanda kohaga.
Tänakul on seni Sardiinia teedelt ette näidata kaks katsevõitu, millele
saarlane kindlasti sel aastal soovib lisa võtta.
„Portugalis
õnnestus meil leida senise hooaja parim seadistus ning enne rallit toimunud
test annab meile Sardiiniaks kaasa positiivse emotsiooni. Mul on sellelt
saarelt positiivsed mälestused, sest saavutasin 2012.aastal seal oma WRC
karjääri esimese poodiumikoha ning loodame seda saavutust korrata ka eeloleval
nädalavahetusel. Peame kohe täielikult keskenduma, kuna seal on kitsad, ent
samas ka kiired teed. Iga väike viga võib su teel lennutada, nii et tuleb olla
äärmiselt tähelepanelik.
Ootame aasta
kõige kõrgemat temperatuuri, mis tähendab ühtlasi, et rehvid kuluvad rohkem
ning peame selleks valmis olema. Testides saime aimu, mis meid ees ootab ning
nüüd loodame olla valmis, et näidata taas head tulemust. Plaan on minna ja
nautida oma sõitu, mis ei ole uue autoga väga keeruline ülesanne,“ sõnas Tänak
M-Sport pressiteenistuse vahendusel.
Elfyn Evans – Daniel Barritt
Varasemaid
starte: 3
Parim
tulemus: 4 (2015)
Sarnaselt
eelnevate etappide toovad ka Sardiinias kolmanda uue generatsiooni Fiesta WRC
starti Elfyn Evans – Daniel Barritt. Mehed oli aprillis sõidetud Argentina
rallil lähedal oma karjääri esimesele MM-võidule, kuid Portugalis oli meestel
probleeme autoga ning samuti tuli sisse paar sõiduviga, mis ei lubanud paremat
kuuendast kohast. Sardiinia eel ei kahtle keegi meeste kiiruses, kes võitnud
tänavu juba 13 kiiruskatset, kuid suur küsimus on õhus seoses DMACK rehvidega.
Eelmisel aastal Sardiinias Briti rehvitootja toodangut kasutanud Tänak – Mõlder
olid rehvidega väga hädas, sest need lihtsalt kulusid nendes kuumades
tingimustes liiga kiirelt. Kuhu on DMACK oma rehviarenguga jõudnud näeme juba
eeloleval nädalavahetusel.
Kas Neuville jätkab head seeriat?
Hyundai
meeskond läheb Sardiinia MM-ralli starti enesekindlalt, sest just Korea
autotootja toodanguga võideti möödunud aastane Sardiinia ralli. Lisaks annab
enesekindluseks põhjust meeskonna edu tänavusel hooajal, kus koos Fordiga on
võetud kaks etapivõitu ning lisaks on neil veel ette näidata neli
poodiumikohta, millest kaks saavutati Portugali MM-rallil. Tootjate arvestuses
hoiab Hyundai teist kohta.
Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
Varasemaid starte: 6
Parim
tulemus: 1 (2016)
Thierry
Neuville ja Nicolas Gilsoul´i hooaeg algas küll pigem negatiivsel toonil, kuid
alates Mehhiko rallist on belglased võitnud kaks rallit ning ülejäänud
lõpetanud poodiumil. Lisaks on Hyundai sõitjad igal etapilt teeninud ka
punktikatse lisapunkte. Kokkuvõttes tähendab see seda, et Neuville – Gilsoul on
kehva hooaja alguse seljataha jätnud ning hoiavad MM-arvestuses teist kohta. Hooaja
katsevõitude osas ei ole Neuvillele vastast, sest tema 29 katsevõidu kõrval on
teist kohta hoidmas Ogier, kes olnud parim vaid 14 katsel. Kindlasti lähevad
möödunud aastased Sardiinia ralli võitjad jätkama oma head seeriat ning poodiumikohata lahkumine Itaalia saarelt
oleks meeste jaoks pettumus.
Dani Sordo – Marc Marti
Varasemaid
starte: 9
Parim
tulemus: 3 (2006, 2007)
Dani Sordo
on Sardiinia teedel kindlasti üks kogenumaid piloote, kellel eeloleval
nädalavahetusel ees ootamas ralli kümnes start. Kuigi hispaanlase viimane
poodiumikoht Itaaliast pärineb aastast 2007, siis ei saa teda kindlasti
alahinnata, sest Hyundai sõitja on end tõestanud väga stabiilse sõitjana, kes
teeb vähe vigu ning võtab igalt etapilt kindlad punktid. Hooaja kokkuvõttes
hoiavad hispaanlased viiendat kohta.
Hayden Paddon – Seb Marshall
Varasemaid
starte: 3
Parim
tulemus: 2 (2015)
Sarnaselt
Ott Tänakuga on ka Hayden Paddonil Sardiiniast positiivsed mälestused seoses
karjääri esimese WRC poodiumikohaga. Koos kaardilugeja John Kennardiga juhiti
2015. Sardiinia rallit kuni 17 kiiruskatseni ning lõpuks pidid uusmeremaalased
tehniliste probleemide tõttu tunnistama vaid maailmameistrite Ogier – Ingrassia
paremust. Paddoni hooaja esimesed kuus rallit ei anna põhjust rõõmustamiseks,
kuid Portugali ralli ajutine liidripositsiooni ja neli katsevõitu annab aimu,
et mees on õigel teel tagasi. Kui hooaja alguses oli jutt, et Paddoni
kaardilugeja Kennard lõpetab oma karjääri peale Soome MM-rallit, siis nüüd
otsustas 58.aastane ja 73. MM-rallil startinud Kennard tänu puusavigastusele
karjäärile joone alla tõmmata ning teatepulga Seb Marhsallile anda, kellega
Paddon juba ka Portugalis sõitis. Kennard jääb siiski meeskonna juurde edasi,
kuid seda nõustaja rollis ning asfaldirallidel gravel crew töö tehes.
Kas Latvala ja Toyota suudavad ka kruusal hea
tulemuse kirja saada?
Autotootja
Toyota comeback hooaeg on kulgenud nagu ameerika mäed, kuid seda siiski
positiivses mõttes. Meeskond, kellelt ei oodatud tänavusel hooajal veel
poodiumikohtagi on tänaseks võitnud juba ühe MM-ralli (Rootsi) ning nende
esisõitja Jari-Matti Latvala hoiab MM-arvestuse kolmandat kohta.
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
Varasemaid
starte: 10
Parim
tulemus: 1 (2009)
2009.aasta
Sardiinia MM-ralli võitjad on juba sel aastal võidurõõmu maitsnud ning
kindlasti loodavad mehed Sardiinias kirja saada ka hooaja esimese korraliku
kruusaralli tulemuse. Kas nüüd just võitu, kuid kindlasti on Toyota ja Latvala
suutelised heitlema poodiumikoha eest. Ralli eelses intervjuus sõnas soomlane,
et kui ta suudab sel nädalavahetusel rehvipurunemisi vältida, siis on kõik
võimalik.
Õnneks on
taastunud ka Latvala tervis, mis Portugali rallil oli väga kehva ning millesse
pidid sekkuma ka arstid, kes soovitasid soomlasel ralli pooleli jätta. Mees
otsustas ikkagi alustatu lõpuni viia ning sai selle eest tasuks kaks MM-punkti,
mis võivad hooaja lõpus väga olulise tähtsusega olla.
Juho Hänninen – Kaj Lindström
Varasemaid
starte: 4
Parim
tulemus: 8 (2007, 2011)
Portugali
rallil parima Toyota sõitjana (7.koht) lõpetanud Juho Hänninen on Sardiinias
varasemalt startinud viiel korral. Kui MM-arvestuses on soomlase Itaalias
sõidetud ralli parim koht olnud kaheksas, siis IRC arvestuses võitis Hänninen
ralli aastal 2010. Hännineni senine hooaeg on kulgenud oodatud tasemel, sest
ega keegi ju temalt poodiumikohi ootagi. Ometigi peab soomlane edasistel
rallidel veidi rohkem pingutama, sest noor kaasmaalane Esapekka Lappi tõestas
Portugalis, et ta on meeskonna teise sõitja kohale väga arvestatav konkurent.
Esapekka Lappi – Janne Ferm
Varasemaid
starte: 2
Parim
tulemus: 17 (2015)
Möödunud
hooaja WRC2 klassi meister Esapekka Lappi tegeles hooaja esimese poole Toyota
Yaris WRC testimisega ning tegi selle hooaja esimese võistlusstardi kolm
nädalat tagasi sõidetud Portugali MM-rallil. 26.aastane soomlane lõpetas
karjääri esimese WRC autoga sõidetud ralli kümnendal kohal ning lisas teenitud
ühele puntkile veel punktikatse neljanda ajaga kaks. Lappi kogemus keerulistelt
ja nõudvatelt Sardiinia teedelt on napp, kuid usun, et noormees suudab ka
seekord püsida TOP10 tempos ning miks mitte lõpetada kõrgemal, kui Portugalis.
Võimalus, mille Mikkelsen peab ära
kasutama!
Prantsuse
autotootja Citroën ei osanud ma usun ka oma halvimas stsenaariumis ette näha,
et peale kuute sõidetud rallit hoiavad nad tootjatest viimast kohta ning nende
parim piloot on punktitabeli seitsmes. Reaalsus on aga see, et ühe võidu
(Mehhiko) kõrval on kaheksakordsetel tootjate maailmameistritel ette näidata
vaid neli viiendat kohta. Sardiiniaks on meeskond tõsisemalt valmistunud ning
meeskonda on toodud ka värsket verd.
Kris Meeke – Paul Nagle
Varasemaid
starte: 5
Parim
tulemus: 16 (2004)
Tänavuse
hooaja alguses oli ka mina ise üks neist, kes pakkus 2017. MM-tiitli üheks
peamiseks pretendendiks Kris Meeke. Enne Sardiinia rallit hoiab põhjaiirlane
alles üheksandat positsiooni ning liider Ogierist jääb Meeke maha juba 101
punktiga. Kuigi kuluaarides on sosistatud, et Meeke kehvad tulemused on ta
esisõitja koha kõikuma löönud, siis meeskonna boss Yves Matton kinnitas, et
sellist ohtu pole ning Meeke koht on kindel kuni hooaja lõpuni. Hoolimata
sellest, et MM-tiitel tundub olevat selleks aastaks käest libisenud, siis on
Meek - Nagle kindlasti igal järgneval rallil võitjasoosikud, sest just
kruusarallidel on nende esimese päeva stardipositsioon ideaalne. Selleks, et mehed suudaksid sekkuda esikoha heitlusesse
peab aga meestel on uue C3 WRC osas taas tekkima samasugune usaldus nagu seda
oli Mehhiko rallit võites. Sardiiniast ei ole Meeke´l just head saldot ette
näidata, sest tema parim resultaat pärineb aastast 2004, kui ta veel sõitis
JWRC klassi Opel Corsa S1600 .
Craig Breen – Scott Martin
Varasemaid
starte: 1
Parim
tulemus: WRC Academy 8.koht (2011)
Kui kihlveokontoris
peaks panustama, et mis kohal lõpetab Craig Breen Sardiinia ralli, siis peaks
suhteliselt turvaline valik olema viies positsioon, sest just sellele kohal on
iirlane lõpetanud kõik rallid, kus ta tänavu finišisse jõudnud. 42. MM-rallil
startinud Breen´ile on see Sardiinias esimeseks stardiks neliveolisel autol,
sest senise ainsa stardi tegi mees 2011. aastal Ford Fiesta R2 autol.
Stabiilse
sõiduga Breen hoiab hooaja kokkuvõttes 43 punktiga seitsmendat kohta.
Andreas Mikkelsen - Anders Jæger
Varasemaid
starte: 6
Parim
tulemus: 4 (2014)
Lõpuks ometi
saame uuel WRC autol sõitmas näha möödunud aastal kaks MM-rallit võitnud
Andreas Mikkelseni. Ootamatult WRC klassis tööta jäänud norralane on tänavu
osalenud Škoda meeskonna värvides WRC2
klassis, kus kolmest stardist kaks klassivõitu võtnud. Kindlasti ei vasta WRC2
klass Mikkelseni tasemega sõitjale ning nüüd otsustas Citroën norralasele
võimaluse anda, mida mees kindlasti 100% läheb ära kasutama. Mikkelsen sai enne
Portugali rallit testida ka Hyundai tänavust WRC autot, kuid
võistlustingimustes tal sellega sõita ei lastud. Citroëni meeskonna boss Yves
Matton sõnas enne eesootavat rallit, et
neil pole plaanis tulevastel rallidel tiimi kolmandat sõitjat Stéphane Lefebvret
välja vahetada, kuid nad otsivad võimalusi, et Mikkelseniga teha koostööd ka
tulevikus. 27.aastane endine VW meeskonna sõitja on Sardiinias varasemalt
startinud kuuel korral, millest TOP10 lõpetanud kahel korral.
VIDEO: Mikkelsen testimas C3 WRC-d
2017. MM-arvestus (sõitjad):
1.Sebastien
Ogier 128
2.Thierry
Neuville 106
3.Jari-Matti
Latvala 88
4.Ott Tänak 83
5.Dani Sordo
66
6.Elfyn
Evans 53
7.Craig
Breen 43
8.Hayden
Paddon 33
9.Kris Meeke
27
10.Juho
Hänninen 21
2017. MM-arvestus (meeskonnad):
1.M-Sport
World Rally Team 199
2.Hyundai
Motorsport 173
3.Toyota
Gazoo Racing WRT 113
4.Citroen
Total Abu Dhabi WRT 85
WRC arvestuse erasõitjad ja WRC2 sarja
osalejad
Erasõitjatest
on Sardiinias ainsana uue generatsiooni WRC-ga startimas Mads Østberg. Koos
kaardilugeja Ola Fløene´ga on see nende hooaja neljandaks MM-stardiks. Kui
Argentina ralli järgselt tekkis üles küsimus, et kuidas FIA tõlgendab edaspidi
väljaspool Euroopat erasõitjatega seotud testimisi, kes end registreerinud
rallile tehasemeeskonna alt, siis nüüd on see otsus tehtud ning Austraalia
ralliks kehtivad Østberg täpselt samad tingimused, mis kõigile
tehasesõitjatele. Norralase ainsaks eeliseks jääb veel see, et ta võib iga
ralli eel otsustada, et kas ta soovib kasutada Michelini või DMACK rehve. Kui
näiteks Portugalis kasutas Fordi sõitja DMACKi toodangut, siis Sardiinias on ta
auto jalavarjudeks Michelinid.
Kui WRC
arvestuses on starti tulemas vaid üks erasõitja, siis WRC Trophy arvestuses
kolm.
Yazeed
Al-Rajhi – Michael Orr (Ford Fiesta RS WRC), Martin Prokop - Jan Tománek (Ford
Fiesta RS WRC) ning Jean-Michel Raoux - Laurent Magat (Citroën DS3 WRC).
WRC2
arvestuses on starti tulemas kaheksa võistluspaari. Kui eelneval kuuel etapil
on võidud jagunenud Pontus Tidemand´i (4) ja Andreas Mikkelsen´i (2) vahel,
siis Sardiinia ralli jätab Tidemand vahele ning Mikkelsen heitleb WRC autol
kõrgete kohtade eest. See tähendab seda, et esimest korda sel hooajal on WRC2
klassis võit minemas kellelegi muule, kui kahe peale kuus võitu võtnud Škoda
sõitjatele. Skandinaavlaste võidujada proovib jätkata Ole Christian Veiby,
kelle peamiseks konkurendiks saab olema Jan Kopecký.
Juunioride hooaja esimene kruusaralli
Pärast
kahekuulist pausi on taas stardis ka JWRC klassi noored autortalli
tulevikulootused, kelle hulgas ka eestlased Miko Niinemäe ja Martin Valter. Juuniorid
alustasid hooaega Korsika asfaldil ning nüüd on võistlejaid ees ootamas aasta
esimene kruusaralli. Niinemäe – Valteri hooaja avaetapp lõppes JWRC klassi
9.kohaga ning meeste kõiki võistluspäevi saatsid tehnilised probleemid.
Enne
Sardiinia MM-rallit osalesid eestlased kodusel Neste Harju rallil, mida võeti
kui ettevalmistust Sardiinia MM-etapiks. Kui Martin Valterile on see Sardiinia
debüüdiks, siis Miko on rallil osalenud aastal 2011, kus ta koos Timo
Kasesaluga teenis WRC Academy arvestuse seitsmenda koha.
„Mul on hea
meel, et oleme tagasi kruusal ja et saime eelnevalt natuke autoga harjuda.
Emotsioon peale rajaga tutvumist on hea, kuid ootustest natuke erinev. Siinsed
teed on väga rasked meie autole, mida tuleb katkiste teede tõttu kõvasti hoida.
"Flat out" taktika siin ei toimi, seega hakkame testikatsel head
rütmi otsima, mis loodetavasti ralliajal on õige. Endal on tunne hea, aga
jällegi väga karm ralli, mida sellise autoga läbida,“ sõnas Miko enne
eesootavat testikatset.
2017. JWRC MM-arvestus:
1.Nil Solans
25
2.Nicolas
Ciamin 18
3. Terry
Folb 15
4.Julius
Tannert 12
5. Denis Rådström
10
6.Robert
Duggan 8
7.Sebastian
Careaga 6
8. Dillon
Van Way 4
9.Miko Niinemäe 2
Eestlased Sardiinia MM-rallil
Sardiinia
MM-ralli on läbi aastate olnud eestlastele positiivne ralli, sest just sellel Vahemere
saarel on võetud palju oma klasside poodiumikohti. Esimese poodiumikoha tõid
Sardiinia teedelt eestlastele Urmo Aava – Kuldar Sikk, kes 2005. aastal
saavutasid JWRC klassi teise koha, millele aasta hiljem lisasid kolmanda koha
ning mille omakorda 2007. aastal vahetasid JWRC klassivõidu vastu.
Järgmist
klassivõitu pidi ootama neli aastat, kui 2011. aastal saavutas Ott Tänak koos
Kuldar Sikuga SWRC klassivõidu. Samal aastal võtsid Sardiinia teedelt oma
klassi võidu ka WRC Academy sõitjad Egon Kaur – Erik Lepikson. Aasta hiljem oli
Tänak – Siku nägudel veel suurem naeratus, sest just Sardiinias teenisid mehed
esimese WRC klassi poodiumikoha, kui lõpetasid Mikko Hirvoneni ja Evgeniy
Novikovi järel kolmandana. Möödunud aastal teenisid WRC2 arvestuse kolmanda
koha Karl Kruuda – Martin Järveoja.
Aasta | Sõitjad | Auto | Tulemus |
2004 | Markko Märtin – Michael Park | Ford Focus RS WRC | K |
2004 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Ignis S1600 | K |
2005 | Markko Märtin – Michael Park | Peugeot 307 WRC | 4 |
2005 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Ignis S1600 | 19 (JWRC 2.koht) |
2006 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Swift S1600 | 18 (JWRC. 3.koht) |
2006 | Jaan Mölder jr. – Katrin Becker | Suzuki Swift S1600 | 44 (JWRC. 12.koht) |
2007 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Swift S1600 | 13 (JWRC. 1.koht) |
2007 | Jaan Mölder jr. – Katrin Becker | Suzuki Swift S1600 | 19 (JWRC. 5.koht) |
2007 | Aigar Pärs – Ken Järveoja | Suzuki Swift S1600 | K |
2008 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Citroën C4 WRC | 8 |
2008 | Jaan Mölder jr. – Frédéric Miclotte | Suzuki Swift S1600 | 28 (JWRC 9.koht) |
2011 | Ott Tänak – Kuldar Sikk | Ford Fiesta S2000 | 7 (SWRC 1.koht) |
2011 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Škoda Fabia S2000 | 21 (SWRC 6.koht) |
2011 | Egon Kaur – Erik Lepikson | Ford Fiesta R2 | WRC Academy 1.koht |
2011 | Miko Niinemäe – Timo Kasesalu | Ford Fiesta R2 | WRC Academy 7.koht |
2012 | Ott Tänak – Kuldar Sikk | Ford Fiesta RS WRC | 3 |
2012 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Ford Fiesta S2000 | K |
2012 | Oleksiy Kikireshko – Sergei Larens | Mitsubishi Lancer Evo IX | 20 (PWRC 5.koht) |
2013 | Oleksiy Kikireshko – Sergei Larens | Mini Cooper S2000 1.6T | K |
2013 | Yuriy Protasov – Kuldar Sikk | Ford Fiesta RRC | K |
2014 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Peugeot 208 T16 | 14 (WRC2 4.koht) |
2014 | Martin Kangur - Paweł Drahan | Ford Fiesta S2000 | 20 (WRC2 7.koht) |
2014 | Ott Tänak – Raigo Mõlder | Ford Fiesta R5 | 21 (WRC2 8.koht) |
2014 | Egon Kaur – Erik Lepikson | Ford Fiesta R5 | K |
2015 | Ott Tänak – Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | 14 |
2015 | Sander Pärn – James Morgan | Ford Fiesta R5 | 29 |
2015 | Mait Maarend – Mihkel Kapp | Ford Fiesta R5 | 31 |
2015 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Citroën DS3 R5 | K |
2016 | Ott Tänak – Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | 5 |
2016 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Ford Fiesta R5 | 11 (WRC2 3.koht) |
2016 | Mait Maarend – Mihkel Kapp | Mini John Cooper WRC | K |
Fotod:
M-Sport, Citroen Racing, Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, @World
No comments:
Post a Comment