Tänak – Järveoja lõpetasid Sardiinia
MM-ralli reedese võistluspäeva kolmandal kohal. Niinemäe – Valter katkestasid
Sardiinia
MM-ralli jätkus reedel kaheksa kiiruskatsega. Võistluspäeva alustasid liidrina Thierry
Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), kelles vaid 0,2 sekundi
kaugusele jäid Ott Tänak – Martin Järveoja (Ford Fiesta RS WRC´17).
Päeva avakatsena
sõideti 14,54 km pikkuse Terranova esimene läbimine. Katsevõidu võtsid Citroeni
sõitjad Kris Meeke – Paul Nagle (Citroen C3 WRC), kes ka uuteks ralli
liidriteks tõusid. Meeke – Naglest jäid 0,5 sekundi kaugusele Juho Hänninen –
Kaj Lindström (Toyota Yaris WRC) ja 0,8 sekundiga kaotasid Citroeni sõitjatele Hayden
Paddon – Seb Marhsall (Hyundai i20 Coupe WRC). Tänak – Järveoja alustasid
võistluspäeva kaheksanda katseajaga ning kaotasid katsevõitjatele 7,8
sekundiga.
Järgnevana
ootas võistlejaid ees reedese võistluspäeva pikima katse, Monte Olia (19,05km)
esimene läbimine. Kui esimesel katsel pidi Hänninen tunnistama Meeke paremust,
siis seekord vahetasid mehed omavahel kohad. Toyotale oli see hooaja kümnendaks
katsevõiduks. Kuna Kui Meeke jäi Hänninenist maha 3,2 sekundiga, siis tähendas
see seda, et soomlane tõusis ise 0,2 sekundilise eduga ralli liidriks. Katse
kolmandad olid Mads Østberg - Ola Fløene (Ford Fiesta RS WRC´17), kes jäid
Toyota sõitjates maha 4,6 sekundiga.
Ott Tänak
näitas päeva teisel katsel üheksandat resultaati (+15,5) ning jätkas ralli
kokkuvõttes kaheksandal kohal (+19,3).
Katsel oli
probleeme Toyota sõitjatel Esapekka Lappil – Janne Fermil (Toyota Yaris WRC) ja
Citroeni meestel Craig Breenil – Scott Martinil (Citroen C3 WRC). Kui Toyota
sõitjate kadus käigukastist teine käik, siis Breen – Martinil tekkis pärast ühe
hüppe rasket maandumist käigukastis õlileke ning mehed olid sunnitud ülesõidul
reedese võistluspäeva katkestama.
Reedese
kolmanda lisakatse parimad olid Dani Sordo – Marc Marti (Hyundai i20 Coupe
WRC). Katse teine aeg Sordo meeskonnakaaslasele Neuvillele (+2,0) ja kolmas
Tänakule (+3,3). Kuna katsele liidrina startinud Hänninen sai katselt kirja
alles üheksanda aja (+11,9), siis tõusis uuesti ralli liidriks Meeke, kelle edu
oli nüüd teiseks tõusnud Paddoni ees 0,8 sekundit. Tänak tõusis hea katseajaga
üldarvestuses kahe koha võrra ning jätkas kuuendana (+14,8).
Kui neljanda
katse ülesõidul jäid rajaäärde Breen – Martin, siis katsel katkestasid Elfyn
Evans – Daniel Barritt, kes oma Ford Fiesta RS WRC´17-ga teelt välja sõitsid.
Enne
hoolduspausi sõideti 14,14 km pikkune Osilo katse, mille võidu võttis Lappi,
kellele see oli WRC karjääri esimeseks katsevõiduks. Katse teine aeg Østbergile
(+3,3) ja kolmas Paddonile (+3,7). Kuna Meeke keeras oma Citroeni katsel üle
katuse, siis tõusis uueks ralli liidriks Paddon, kelle edu Hännineni ees oli
nüüd 4,3 sekundit. Kuigi Meeke – Nagle jõudsid deformeerunud C3 WRC-ga
katselõppu ning ka hooldusparki, siis seal selgus, et auto turvapuur on
kahjustada saanud ning jätkata polnud võimalik.
Tänakule
esimese katseteringi viimaselt katselt neljas aeg (+4,4) ning ka üldarvestuses
jätkas eestlane samal positsioonil (+14,7).
„Polnud üllatus,
et tagapool startijad kiiremad olid – mööda puhastatud teed on hea sõita –,
küll aga oli halb üllatus, et me nii palju aega kaotasime. Keerulised katsed,
palju lahtist kruusa… Kui nii jätkunuks, olnuks me lõunaks 40 sekundiga
liidritest maas. Kolmas ja neljas katse läksid aga paremini, surusin ka rohkem
gaasi. Rehvitaktika läks täkke, sest läksime välja kuue pehme rehviga ja
vahetasime rattaid ümber iga katse järel, et kõik saaksid võrdse kilometraaži.
Arvan, et panime taktikaga kümnesse,“ sõnas Tänak lõunases hoolduspausis
Delfile.
Peale
hoolduspausi sõideti Terranova katse korduvläbimine, mille võidu võttis Lappi,
kellele see oli teiseks järjestikuseks katsevõiduks. Katse teise aja sai Paddon
(+1,2), kes ralli kokkuvõttes jätkas liidrina. Kui Terranova katse esimesel
läbimisel sai Tänak kirja katse kaheksanda tulemuse, siis katse korduvläbimisel
näitas eestlane juba võrdsemates tingimustes kolmandat aega (+1,7).
Päeva pikima
kiiruskatse19,05 km pikkuse Monte Olia teise läbimise parimad olid taas Lappi –
Ferm, kes üldarvestuses tõusid kaheksandaks (+1:13,6). Katse teine aeg läks
jagamisele Thierry Neuville – Nicolas Gilsouli ja Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
(Toyota Yaris WRC) vahel (+1,3). Tänak – Järveojale päeva pikima katse
korduselt kuues aeg (+6,7). Üldarvestuses jätkasid eestlased Neuville –
Gilsouliga jagatud neljandal kohal (+17,9).
Tula
kiiruskatse teise läbimise võit läks sarnaselt esimesele läbimisele Sordole,
kes edestas seekord Latvalat 8,2 ja Neuville 8,3 sekundiga. Tänak jäi
hispaanlasest maha 13,6 sekundiga. Kokkuvõttes kukkus eestlane kuuendaks
(+14,1), sest temast möödus Latvala.
Reedese
võistluspäeva viimase kiiruskatse võidu võttis lõunase hooldusapausi järgselt
ligi kaks minutit trahvi saanud Sordo. 3,2 sekundiga jäi hispaanlasest maha
Lappi ning 3,6 sekundiga kaotas katsevõitjale Tänak. Kuna katsel tekkis
Hännineni autol jahutussüsteemi probleem ning ajaliselt kaotasid Latvala ja Østberg
katsel Tänakule aega, siis tõusis eestlane päeva viimase katsega kolm kohta
ning lõpetas Sardiinia ralli reedese võistluspäeva kolmanda kohaga. Liidritest
Paddon – Marshallist jäävad Tänak – Järveoja maha 9,5 sekundiga. Vaid 1,3
sekundiga edestavad eestlasi Neuville – Paddon. TOP 5 mahub vaid 14,7 sekundi
sisse.
„Midagi
lahedat tänases päevas ja õhtustes katsetes ei olnud. Ei tekkinud head tunnet
ja õiget klappi autoga. Õnneks pingutasime normaalse positsiooni homseks välja.
Nüüd tuleb välja mõeda, kuidas auto paremaks saada. Ainus asi, mis on
positiivne, on paberil," sõnas Tänak Eesti Päevalehele ja Delfile.
"Rehvivalik
oli õnnestunud selles mõttes, et oli turvaline valik, mis tõi finišisse. Homme
on teed veidi kiiremad ja stardikoht parem. Eks paistab, mis saama hakkab, aga
selleks, et võidu nimel sõita, peame autoga parema klapi leidma," vaatas
Tänak homsele võistluspäevale, mil on kavas kuus kiiruskatset.
Laupäeval on
võistlejaid ees ootamas kuus kiiruskatset ja 143,16 katsekilomeetrit.
Võistluspäeva jooksul saavad sõitjad kaks korda läbida Sardiinia ralli
kuulsaimat katset Monte Lernot. Sellel katsel on ees ootamas legendaarne Micky hüpe, mis aastate jooksul väga pikki õhulende
pakkunud.
14. Rally Italia Sardegna laupäevased kiiruskatsed:
SS10 Coiluna
- Loelle 1 14.95 km 08:45
SS11 Monti
di Ala' 1 28.52 km 09:41
SS12 Monte
Lerno 1 28.11 km 10:20
SS13 Coiluna
- Loelle 2 [LIVE WRC Plus & RedBull TV] 14.95 km 16:08
SS14 Monti
di Ala' 2 28.52 km 17:04
SS15 Monte
Lerno 2 28.11 km 17:53
14. Rally Italia Sardegna 2017 järjestus
peale SS9:
1.Paddon /
Marshall Hyundai i20 Coupe WRC 1:31:02.6
2.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:08.2
3.Tänak / Järveoja Ford Fiesta WRC '17 +0:09.5
4.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +0:09.8
5.Østberg /
Fløene Ford Fiesta WRC '17 +0:14.7
6.Hänninen /
Lindström Toyota Yaris WRC +0:38.0
7.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC '17 +0:41.0
8.Lappi /
Ferm Toyota Yaris WRC +1:05.3
9.Mikkelsen
/ Jæger Citroën C3 WRC +1:57.9
10.Camilli /
Veillas Ford Fiesta R5 +4:08.0
Miko Niinemäe – Martin Valter katkestasid
Sardiinia MM-ralli reedese võistluspäeva
Miko ja
Martin alustasid Sardiinia ralli reedest võistluspäeva hästi ning katse teise
ajaga tõusti JWRC üldarvestuse neljandale kohale. 14,54km pikkuse katse võitnud
Terry Folbist jäi Niinemäe maha 0,5 sekundiga. Päeva teise katsena sõideti
võistluspäeva pikima katse Monte Olia (19,05 km) esimene läbimine. Miko ja
Martin jätkasid heas tempos ning said katselt kirja kolmanda resultaadi. Katse
võitnud Solans – Sotosest jäid eestlased maha 8,4 sekundiga. Üldarvestuses
tõusti kolmandaks, liidrina jätkanud Solans – Sotosest jäid eestlased maha 10,6
sekundiga.
Kahjuks
sõitsid eestlased paar kilomeetrit enne katse lõppu kivi vastu, mille
tagajärjel läksid Ford Fiesta R2T vasak esimene õõtshoob ja tagasild kõveraks
ning purunes rehv. Esimese katseteringi eelviimasele katsele „lonkava“ autoga
startinud Niinemäe – Valter said katselt kirja seitsmenda aja ning kukkusid
üldarvestuses koha võrra. Liidrina jätkanud hispaanlastest jäid eestlased maha
22,9 sekundiga. Enne hoolduspausi sõidetud 14,14 km pikkuselt katselt ei
pääsenud kahjuks Niinemäe – Valter taas rehvipurunemisest, kuigi kuskile vastu
ei sõidetud. Katselt kogunes meestele 20,1 kaotusekundit. Üldarvestuses pidid
eestlased endast mööda laskma veel kaks konkurenti ning jätkasid kuuendal
kohal. Liider Solans – Sotosest jäävad Niinemäe – Valter maha 42,5 sekundiga.
Peale
hoolduspausi jätkus võistlus hommikuste katsete kordustega. Terranova katse
korduvläbimiselt Mikole ja Martinile katse kuues aeg. Katse võitnud Robert
Dugganist – Tom Woodburnist jäid eestlased maha 13,1 sekundiga. Järgnevana
sõidetud Monte Olia kiiruskatse jäi kahjuks aga Niinemäe – Valterile rajalt
väljasõidu tõttu päeva viimaseks. Õnneks oli meeste endiga kõik kõik korras,
kuid auto kahjustused olid nii suured, et sellega jätkata polnud enam võimalik.
„Mäest alla
tulles tegin sõiduvea, mis lõppes teelt väljasõiduga. Kahjuks tabasime
võistlusautoga puud ning jätkata polnud võimalik. Esmase pilgu järgi tundub
auto lanseron päris kõver olevat, et nüüd ei teagi, kas me auto homseks
võistluskorda saab või ei. Igatahes loodame parimat,“ sõnas Niinemäe ootamatult
läbi saanud päeva kokkuvõtteks.
Foto:
M-Sport, @World
No comments:
Post a Comment