Soomlased hoiavad kodusel MM-rallil
kolmikjuhtimist!
Soome
MM-ralli sai jätku reede varahommikul. Tänavuse võistluse kõige pikemale
päevale startisid liidrina Ott Tänak – Martin Järveoja (Ford Fiesta RS WRC´17),
kes võitsid neljapäeva õhtul sõidetud 2,31 km pikkuse Harju kiiruskatse. Pika
võistluspäeva jooksul läbiti Soome klassikud Urria, Jukojärvi, Laukaa ja
Lankamaa ning kokku ootas võistlejaid 147,90 katsekilomeetrit.
Tänak - Järveoja on Jyväskylä teedeääres toetamas tuhanded Eesti rallifännid |
Päeva avakatsena sõidetud Halinen katse esimese läbimise võit läks võistluspaarile nr.15 Teemu Suninen – Mikko Markkula (Ford Fiesta RS WRC´17). 0,1 sekundiga jäid soomlastest maha Kris Meeke – Paul Nagle (Citroen C3 WRC) ning 0,3 sekundiga Hayden Paddon – Sebastian Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC). Ralli liidrid Tänak – Järveoja said hommikusel katselt kirja jagatud kuuenda aja ning jäid Fordil sõitnud soomlastest maha 0,9 sekundiga. Eestlastele piisas sellest, et rallit liidrina jätkata.
Kui reedese
avakatse võit läks soomlasele, siis päeva teisel katsel võtsid soomlased
kolmikvõidu.
Urria
esimese läbimise parimad olid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris
WRC), kes edestasid 0,1 sekundiga meeskonnakaaslaseid Esapekka Lappit – Janne
Fermi (Toyota Yaris WRC).
Katse kolmas
oli Suninen, kes jäi Latvalast maha 0,4 sekundiga. Tänak sai päeva teiselt
katselt viienda aja (+1,4). Liidrina jätkanud eestlane juhtis nüüd teiseks
tõusnud Latvala ees 0,3 ja Paddoni ees 1,1 sekundiga.
Päeva
kolmanda katsena sõideti Jukojärvi, mis kahjuks Eesti rallifännidele rajalt
häid sõnumeid ei toonud. Tänak võttis kohe katseavakurvi liiga laialt, mille
tulemusel purunes tema Fiesta WRC-l parem tagumine rehv ning katse lõppu jõudis
eestlane alles 31. ajaga. Katse võitnud Lappile kogunes Tänakul kaotust 1:36,0.
ning üldarvestuses langes eestlane 13.kohale. Uueks ralli liidriks tõusis
Latvala, kelle edu oli nüüd meeskonnakaaslase Lappi ees 5,3 sekundit. Tänu
Tänaku ebaõnnele tõusid kolmandaks Craig Breen – Scott Martin (Citroen C3 WRC),
kes kaotasid liidritele 8,1 sekundiga.
Kui Tänak -
Järveojal õnnestus pääseda vaid purunenud rehviga ning rallit jätkata, siis meeskonnakaaslased
Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC´17) olid sunnitud ralli katkestama. Prantslaste Fordil purunes ühelt hüppelt maandudes parem tagumine
vedrustus ning sellele järgnenud väljasõidu tulemusena tuli alt ära ka ratas. Sarnaselt Ogieriga oli
katsel sunnitud vedrustuseprobleemide tõttu katkestama ka Paddon.
Kui
Halnineni katse esimese läbimise võit läks Suninenile, siis teise läbimise
parim oli Lappi. Vaid 0,1 sekundiga jäi temast maha Latvala ja 0,6 sekundiga
Mads Østberg (Ford Fiesta RS WRC´17), kes soome teedel uue kaardilugeja
Torstein Erikseniga.
Õnneks jäi
Ott Tänaku auto eelmise katse väljasõidust terveks ning eestlane sai jätkata
hea tempos. Fordi sõitjale viienda katse kuues resultaat (+0,9).
Urria katse
teise läbimise parim oli Lappi, kes edestas 1,8 sekundiga Tänakut ja 2,2
sekundiga Østbergi. Ralli liider Latvala
kaotas meeskonnakaaslasele 3 sekundiga ning nüüd oli kahe Toyota sõitja vaid
2,2 sekundit.
Enne
hoolduspausi sõideti Jukojärvi teine läbimine. Vihmase katse parim oli Lappi,
kes vähendas Latvalaga veel vahet 0,6 sekundi võrra. Teist katset järjest oli
kolmas Østberg, kes jäi noorest möödunud aastasest WRC2 klassi MM-võitjast maha
3,9 sekundiga.
Tänak –
Järveojale katse üheksas aeg (+6,9).
„Esimeses
kurvis läks kergelt laiaks ja arvatavasti oli midagi huvitavat rohus peidus ja
lõhkusime velje,» meenutas Tänak juhtunut. „Sel hetkel ei tundunud, et ainult
rehv läks vaid sel hetkel tundus see palju tõsisem. Olin suhteliselt üllatunud,
et saime auto nii korda teha, et uuesti auto sõitma saime.“ Kui katse lõpus
kartis Tänak ralliraadiole antud intervjuus, et lisaks purunenud veljele läks
katki ka veovõll, siis tegelikult oli vajaminevate remonttööde nimekiri
märgatavalt väiksem. „Õnneks läks lihtsamalt: vahetasime rehvi ja timmisime
auto geomeetriat.“
„Väga palju
too juhtunu meie sõitu katsete teisel läbimisel ei mõjutanud. Piduriketas oli
puruks ja õõts veidi kõver, aga muidu oli auto täitsa sõidetav,“ sõnas 11.kohal
lõunasele hoolduspausile saabunud Tänak Postimehele antud intervjuus.
Võistlus
jätkus peale hoolduspausi 7,39 km pikkuse vihmamärja ja libeda Äänekoski katsega.
Kui reedese
võistluspäeva teisel kiiruskatsel võtsid soomlased kolmikvõidu, siis päeva
seitsmendal nelikvõidu. Katse võitnud Suninenile järgnes Toyota kolmik Hänninen
(+0,2), Latvala (+1,1) ja Lappi (+1,1). Katse viies oli Tänak (+1,2). Kui
katsel kuulus soomlastele nelikvõit, siis ralli üldarvestuses möödus Suninen
Breenist ning nüüd oli ralli üldarvestuses soomlaste kolmikjuhtimine – Latvala,
Lappi (+1,6) ja Suninen (+13,2).
Järgnevana
sõidetud Laukka esimese läbimise võitis Lappi, kes edestas 0,5 sekundiga
Latvalat ja 2,4 sekundiga Sunineni. Tänakule katse viies aeg (+4,0).
Reedese
võistluspäeva pikima katse Lakamaa (21,68 km) parim oli Lappi, kes võttis
Latvalalt tagasi 1,4 sekundit, mis tähendas seda, et kogenud soomlase noor
meeskonnakaaslane tõusis 0,3 sekundiga uueks ralli liidriks. Kui eelneva katse
nelikvõiduga võtsid soomlased enda ohjesse ka üldarvestuse TOP3 kohta, siis
Lankamaa nelikvõidu järgselt kuulus soomlastele ka üldarvestuse neli parimat
kohta – Lappi, Latvala (+0,3), Suninen (+14,7), Hänninen (+24,9).
Tänakule
päeva pikimalt katselt parima mitte soomlasena viies aeg (+4,2).
Katsel sattus
probleemide küüsi Østberg, kelle autol sarnaselt Sardiinia ja Argentina rallile
purunes unipool ning peaaegu tuli autol ratas alt ära. Üldarvestuses kukkus
norralane seitsmendale kohale.
Päeva
eelviimase pika katsena sõidetud Äänekoski parimad olid Lappi – Ferm, kes
edestasid 0,4 sekundiga Suninen – Markkulat ja 0,7 sekundiga Tänak – Järveoja.
Esikoh heitluses andis Latvala noorele kolleegile ära veel 3,2 sekundit ning
nüüd oli kahe Toyota sõitja vahe 3,5 sekundit.
Laukaa teise
läbimise võit läks Lappile, kellele see oli päeva kaheksandaks katsevõiduks.
Katse teine oli Latvala (+1,1), kes sõnas katselõpu kommentaaris, et võtab
noore kolleegi ees oma mütsi maha. Katse kolmas aeg Østbergile (+2,9) ja neljas
Tänakule (+3,6).
Päeva
lõpetas lühikene Harju katse, mille võidu said Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul
(Hyundai i20 Coupe WRC), kes kurtsid terve päeva, et millegipärast ei ole nende
võistlusmasin Soome teedel konkurentsis. Vaid 0,1 sekundiga jäid belglastest
maha Tänak – Järveoja, kes võitsid sama katse neljapäeva õhtul. Katse kolmas
aega Breen – Martinile (+0,3).
Soome ralli
reedese võistluspäeva lõpetasid liidrina Esapekka Lappi – Janne Ferm, kelle edu
enne laupäevaseid katseid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila ees on 4,4 ja
Teemu Suninen – Mikko Markkula ees 19,0 sekundit. Ott Tänak – Martin Järveoja
lõpetasid meestele pettumust valmistanud päeva viimasel punktikohal. Nende
kaotus ralli liidritele on 1:50,2.
„Alguses
sadas päris mõistlikus koguses vihma ja see tegi vähe põnevamaks. Pärast kuivas
ja olud muutusid päris palju, aga ei midagi põnevat, kui aus olla," lausus
Tänak päeva lõpetuseks ERR-ile. "Homme on uus päev ja vaatame, mis meie
tempo on võrreldes teistega ja eks siis on näha, mis on võimalik.“
WRC2
arvestuses Soome MM-rallil sõitvad Raul Jeets – Kuldar Sikk (Škoda Fabia R5)
näitasid reedese võistluspäeva katsetel korraliku võistlustempot ning lõpetasid
pooled katsed TOP10.
13. sõidetud
katse järel hoiavad eestlased WRC2 klassi kümnendat kohta. Kaotust klassi
liidritele Jari Huttunenile – Antti Linnaketole (Škoda Fabia R5) on kogenenud
+4:19,1.
VIDEO: Neste Rally Finland SS1-7 tipphetked
VIDEO: Neste Rally Finland SS8-11 tipphetked
VIDEO: Ott Tänak - Martin Järveoja SS13 Harju
„Eks me
sõidame oma rütmis ja viimast välja ei pane. Meil ei ole eesmärk saada viiendat
või neljandat kohta, vaid pigem see ralli targalt lõpuni sõita ja aru saada,
kuidas siin kiiresti sõita saab. Tänase põhjal võin öelda, et need teadmised on
olemas, aga esimesel korral ei ole mõistlik neid riske võtta,“ sõnas Jeets
Postimehele antud intervjuus.
„Meil endal
on väga lahe ja tunneme ennast hästi. Olgu kogenematusest tingitud ajakadu
milline tahes, mingit ahastus autos ei teki. Me teame, kuhu me aega kaotame,
kuidas saaks paremini ja kuidas siia teist korda tulles paremini legendi teha,“
võttis eestlane senise Soome ralli kokku.
VIDEO: Neste Rally Finland SS1-7 tipphetked
VIDEO: Neste Rally Finland SS8-11 tipphetked
VIDEO: Ott Tänak - Martin Järveoja SS13 Harju
67.Neste Rally Finland järjestus peale
SS13:
1.Lappi /
Ferm Toyota Yaris WRC 01:11:36.4
2.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +0:04.4
3.Suninen /
Markkula Ford Fiesta WRC '17 +0:19.0
4.Breen /
Martin Citroën C3 WRC +0:33.0
5.Hänninen /
Lindström Toyota Yaris WRC +0:39.1
6. Østberg /
Eriksen Ford Fiesta WRC 2017 +0:45.0
7.Evans /
Barritt Ford Fiesta WRC '17 +0:45.1
8.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:58.0
9.Meeke /
Nagle Citroën C3 WRC +1:07.6
10.Tänak / Järveoja Ford Fiesta WRC '17 +1:50.2
27.Jeets / Sikk Škoda Fabia R5 +9:29,4
67.Neste Rally Finland 2017 laupäevased
katsed:
SS14 Pihlajakoski
1 14.85 km 08:58
SS15 Päijälä
1 23.52 km 10:06
SS16 Ouninpohja
1 24.36 km 10:49
SS17 Saalahti
1 4.21 km 12:02
SS18 Saalahti
2 4.21 km 14:55
SS19 Ouninpohja
2 [LIVE WRC Plus & Red Bull TV & ERR Portaal] 24.36 km 16:08
SS20 Pihlajakoski
2 14.85 km 17:16
SS21 Päijälä
2 23.52 km 18:24
Foto:M-Sport
No comments:
Post a Comment