15.Lõuna-Eesti ralli võitsid Georg Gross –
Raigo Mõlder
Reedel
alanud Eesti ja Läti autoralli meistrivõistluste viies etapp, Lõuna-Eesti ralli
jätkus laupäeval kaheksa kiiruskatsega. Võistluspäeva alustasid liidrina Georg
Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC), kelle edu proto autodel sõitva
kaksiku Egon Kaur – Annika Arnek (Ford Fiesta) ja Rainer Aus Taaniel Tigas (VW Polo)
ees oli vastavalt 3,4 ja 6,7 sekundit.
Algselt
reedese võistluspäeva liidrina lõpetanud Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen
(Škoda Fabia R5), said Võru linnakatse mitte reeglite pärase läbimise eest 30
sekundilise karistuse ning alustasid laupäevaseid kiiruskatseid üheksandalt
kohalt.
Võistluspäeva
alustati Uue-Saaluse (Citroen) ja Ruusmäe (Grossi Toidukaubad) katsetega, mille
mõlema võit läks marulist tagaajamist alustanud Rovanperäle. Kahe esimese katse
teise aja sõitis välja Kaur, kes päeva avakatsel kaotas noorele soomlasele 0,1 ja
päeva teisel 0,2 sekundit.
Ruusmäe
katse viimasel kilomeetril keerasid oma Škoda Fabia R5 üle katuse Raul Jeets –
Andrus Toom. Õnneks sai meeste auto vaid kergeid kahjustusi ning peale fännide
abikäeulatamist nende sõit jätkus.
Uue-Saaluse
(B.O.S) korduvkatse võit läks samuti Rovanperäle, keda lahutas liider Egon
Kaurist nüüd 18,9 sekundit. Katse teine oli Gross, kes kaotas Rovanperäle 1,6
sekundiga.
Ruusmäe
(Nordauto) korduvläbimise võidu võttis Gross, kes edestas 0,8 sekundiga
Rovanperä. Soomlase ajale lisati aga vale stardi eest 10 trahvisekundit.
Hoolduspausile saabusid liidrina Kaur – Arnek, kelle edu oli Gross – Mõlderi ees
kõigest 0,2 sekundit. Kolmandad olid Rovanperä – Halttunen, kes tänu teenitud
ajakaristusele jäid nüüd liidritest 24,6 sekundi kaugusele.
Järjekorras
15.Lõuna-Eesti ralli jätkus peale hoolduspausi Luhamaa (Plangi Trans) ja Kündja
(AEGAON Watches) katsetega.
Luhamaa
katse võidu võtsid Gross – Mõlder, kes ise ka ralli liidriteks tõusid. Katse
teine aeg Rovanperä – Halttunenile +2,0 ja kolmas Kaur – Arnekile +4,3.
Järgnevana
sõidetud Kündja katse oli tänavuse Lõuna-Eesti ralli punktikatseks. Katse võit
läks Gross - Mõlderile, kes lisaks katsevõidule teenisid meistrivõistluste viis
lisapunkti ning katse auhinnaks olnud Eesti käekellatootja AEGAON tuliuued
„Tabula Rasa“ seeria käekellad. Katse teine aeg Rovanperäle +1,5 ja kolmas Kaurile
+7,3. Luhamaa (Milrem) ja Kündja (Alko 1000) katsete teiste läbimiste parim oli
Rovanperä.
Lõuna-Eesti
ralli 2017 võitjana finišeerisid Georg Gross – Raigo Mõlder, kellele see oli
neljandaks järjestikukuseks rallivõiduks.
„Konkurents
oli väga tugev ja kindlasti ka senise hooaja kõige keerulisem ralli. Lõpuks
suutsime end kokku võtta ja ma arvan, et meie jaoks oli võidu võtmeks viimase
ringi kahe pika katse esimesed läbimised, kus võidule väga tugeva aluse panime,
mida siis lõpus juba kindlustasime,“ võttis 15.Lõuna-Eesti ralli võitja Georg
Gross võistluse kokku.
Gross –
Mõlderi järel said teise koha Egon Kaur – Annika Arnek, kellele see oli uue
Ford Fiesta proto autoga hooaja esimene start. Võitjatest jäädi 11. kiiruskatse
kokkuvõttes maha 7,7 sekundiga.
„Ralli algas
meie jaoks väga hästi, kohe esimesel katsel uue autoga katsevõit. Õnneks
teadsime juba testidest, et auto on nauditav sõita, kuid meil puudus veel võistlustingimustes
ajaline võrdlus, a saime selle juba esimestelt katsetelt. Esimese päeva
linnakatse ja teise päeva mõned apsakad ning paar tehnilist probleemi ei
lasknud meil võidu eest lõpuni heidelda, kuid saime siit rallilt palju infot,
et mida autoga edasi teha,“ võttis Kaur eduka hooaja avastardi kokku.
Üldarvestuse
kolmas koht kuulus Kalle Rovanperäle - Jonne Halttunenile, keda jäi ralli
lõpuks võitjates lahutama 14,9 sekundit. Läti meistrivõistluste LRC1 arvestuses
kuulus soomlastele esikoht.
„Hoolimata
minu enda tehtud vigadest oli väga tore nädalalavahetus. Teil on siin
Lõuna-Eestis väga vinged katsed ja kindlasti on need Baltikumi parimad teed,
kus seni sõitnud olen,“ sõnas noor Soome autoralli tulevikulootus Lõuna-Eesti
ralli kokkuvõtteks.
EMV3
(N4) klassi parimad olid Siim Plangi –
Urmas Roosimaa (Mitsubishi Lancer Evo X).
Klassi
teised olid Steven Viilo – Jakko Viilo (Mitsubishi Lancer Evo IX) +3:42,9 ja
kolmandad Allan Popov – Aleksei Krylov (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes jäid
klassivõitjatest maha 4:44,1.
EMV4 (E12) klassivõidu
võtsid Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI). Klassi teise ja
kolmanda koha jagasid omavahel lätlased Edijs Bergmanis - Edgars Grins (Mitsubishi
Lancer Evo IX) +1:53,9 ja Guntis Lielkajis – Ivars Grosus (Mitsubishi Lancer
Evo IX) +1:59,4.
Kuni
kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode arvestuses EMV5 klassi Lõuna-Eesti ralli
parimad olid Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic Type-R). Klassi
teised olid Dmitry Gorchakov - Yuri Kulikov (Renault Clio R3) +1:35,1 ja Petr
Turkin - Vasily Mirkotan (Citroen DS3 R3T Racing) +3:10,5.
Kaheveoliste
kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV6 ja Estonian R2 Challenge arvestuses
võtsid hooaja kolmanda klassivõidu Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T) ,
kes nüüd enne Saaremaa rallit uuteks Estonian R2 Challenge arvestuse liidriteks
tõusid.
„Jäime
ralliga absoluutselt rahule. Suutsime oma tempo kohe algusest üles saada ja
seda hoida. Meie jaoks ideaalne ralli, sest meil õnnestus lisaks klassivõidule
võita ka kõik kiiruskatsed,“ võttis Torn eduka nädalavahetuse kokku.
EMV6 ja
Estonian R2 Challenge arvestuse teised olid Martins Sesks - Andris Malnieks
(Peugeot 208 R2), kes jäid eestlastes maha 56,3 sekundiga. Kolmandad olid Kaspar
Kasari – Hannes Kuusmaa (Peugeot 208 R2) +2:02,5.
Läti meistrivõistluste
LRC3 võitjate Sesks – Malnieks järel said teise koha Oliver Solberg - Veronica
Engan (Peugeot 208 R2), kes kaotasid lätlastele 1:16,0.
„Siin oli
väga lahedad, kiired ja keerulised katsed, kuid see oli väga hea kogemus ning
ralli lõpuosas näitasin ma juba katsetel väga head kiirust. Soovin kindlasti ka
tulevikus siia sõitma tulla,“ sõnas 2003. aasta autoralli maailmameistri Petter
Solbergi poeg Lõuna-Eesti ralli kokkuvõtteks.
Rahvusliku
rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega
autodega, läks Lõuna-Eesti ralli klassivõit Marko Ringenberg – Allar Heinale
(BMW M3). 28,2 sekundi kaugusele jäid klassivõitjatest Dmitry Nikonchuk - Elena
Nikonchuk (BMW M3) ning kolmandad olid Mario Jürimäe – Rauno Rohtmets (BMW M3),
kes jäid kaasmaalastest maha 39,7 sekundiga.
Kaheveoliste
arvestuse EMV8 (E10) Lõuna-Eesti ralli parimad olid Martin Saar – Martin Valter
(VW Golf 2). Klassi teised olid Gert Virves – Sander Pruul (Opel Astra), kes
jäid Saar – Valteris maha 1:19,4. Kolmandad olid Karl Jalakas – Rando Tark (BMW
Compact), kel kogunes klassivõitjatele kaotust 5:18,2.
Rahvusliku
E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste
autodega, olid hooaja viienda ralli parimad Janar Tänak – Janno Õunpuu (Lada
S1600). 18 sekundi kaugusele jäid Tänak – Õunpuust Tauri Pihlas – Ott Kiil
(Toyota Starlet). Klassi kolmandad olid Klim Baikov - Andrey Kleshchev (Lada
2105) +1:46,4.
Veoautode
EMV10 (E13) arvestuses olid 15.Lõuna-Eesti ralli parimad Tarmo Bortnik – Jarmo
Liivak (GAZ 51A). Klassi teise koha saavutasid Meelis Hirsnik – Kaido Oru (GAZ
51), kes jäid võitjatest maha 1:08,2. Klassi kolmandad olid Rainer Tuberik - Raido
Vetesina (GAZ 51), kes kaotasid Bortnik – Liivakule 1:30,7.
EAL Eesti
autoralli meistrivõistlused jätkuvad oktoobris, kui 13.-14. oktoobrini
sõidetakse 50. Saaremaa ralli.
15.Lõuna –
Eesti ralli detailsed tulemused leiab Eesti autoralli meistrivõistluste
veebilehelt - autoralli.ee
No comments:
Post a Comment