Ott Tänak ja sünnipäeva tähistanud Martin
Järveoja juhivad Saksamaa MM-rallit!
Ott Tänak tegi kaardilugejale mega sünnipäeva kingi! |
Saksamaa
MM-ralli jätkus reede hommikul ning võistlejaid ootas ees seitse kiiruskatset
ja 110,56 katsekilomeetrit. Võistluspäeva alustasid liidrina üllatuslikult
Škoda Fabia R5 autol sõitvad Jan Kopecky – Pavel Dresler, kes võitsid
neljapäeva õhtuse lühikese publikukatse. WRC autodel sõitvatest pilootidest
alustasid päeva liidrina Ott Tänak (Ford Fiesta RS WRC´17) ja 30. juubelit
tähistav Martin Järveoja.
Päeva
alustati 9,27 km pikkuse Wadern-Weiskirchen katsega, mis ilmaennustajate ja
esiautode andmete põhjal pidi üsna märg olema. Katse põhjad sõitsid Dani Sordo –
Marc Marti (Hyundai i20 Coupe WRC), kes ka uuteks ralli liidriteks tõusid.
Saksamaa teedel 150 MM-starti tegeva Sordo järel said teise aja meeskonnakaaslased
Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +1,7 ja kolmandad
olid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +2,6. Tänak –
Järveoja alustasid reedest võistluspäeva viienda ajaga +3,7. Ralli
üldarvestuses jätkasid eestlased teisele kohal, kaotades Sordo – Martile 1,5
sekundiga.
Kohe
avakatsel tegid väikese rajaäärse „ekskursiooni“ Sebastien Ogier – Julien
Igrassia (Ford Fiesta RS WRC´17), jäid liidritena lõpetanud Hyundai meestest
maha 5 sekundiga.
Päeva teise
katsena läbiti 22 km pikkune Mittelmosel, mille võidu võttis Tänak. Katse
kaksikvõidu kindlustas Fordile Ogier, kes jäi eestlasest maha 2,3 sekundiga.
Katse kolmandad olid Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (Citroen C3 WRC) +3,4.
Peale kolme sõidetud katset moodustasid samad mehed ka ralli üldarvestuse TOP3.
Liidriks tõusnud Tänaku järel hoidis teist kohta Mikkelsen +4,2 ja kolmandat
Ogier +5,2. Kohe katse alguses eksis Neuville, kes pääses vaid ehmatuse ning veidi
purunenud auto esiosaga, mis kiiretel lõikudel juhitavust mõjutas. Üldarvestuses
kukkus belglane seitsmendale kohale.
18,35 km
pikkuse Grafschaft kiiruskatse ülivõimsalt parimad oli Mikkelsen - Jæger , kes edestasid
katsel teist aega näidanud Esapekka Lappi – Janne Fermi (Toyota Yaris WRC) 7,4
sekundiga. Katse kolmas aeg Ogier – Ingrassiale +7,8. Tänak – Järveojale päeva
kolmandalt katselt viies aeg +9,0.
Mikkelseni
suurepärane katseaeg tähendas, et norralane tõusis uueks ralli liidriks ning
nüüd jälitasid teda Tänak +4,8 ja Ogier +8,8.
Päeva kolmas
katse jäi viimaseks Sordole, kes 600m pärast katse starti eksis pidurdusmaal
ning tema juhitud Hyundai lõpetas teest 40m eemal oleval rajapervel.
Enne
hoolduspausi sõidetud Wadern-Weiskirchen esimese läbimise võidu võttis
Neuville, kes edestas 0,3 sekundiga Ogieri ja 2,8 sekundiga Tänakut. Katsel
hakkas tõrkuma Latvala Toyota mootor ning soomlane kaotas ligi poolteist minutit.
Lõunapausile
tulid liidrina Mikkelsen – Jæger, kelle edu Tänak – Järveoja ees oli 4,1 ja
Ogier – Ingrassia ees 5,6 sekundit.
Ralli jätkus
peale hoolduspausi kolme hommikuse katse korduvläbimisega, kuid võrreldes
hommikuste läbimistega olid need hulga märjemad ja loomulikult tänu esimese
ringi läbimistele ka porisemad.
Kõige
paremini alustasid teist ringi Tänak – Järveoja, kes võtsid 22 kilomeetrise Mittelmoseli katse teise läbimisega Mikkelsen –
Jægerilt tagasi 3,2 sekundit. Eestlastel oli katsel ka üks päris ärev moment,
kui ühest paremast tagasipöördest väljudes kalduti teelt korraks ka välja, kuid
õnneks pääsesid mehed vaid ehmatusega. Katse kolmandad olid Ogier – Ingrassia,
kes jäid meeskonnakaaslastest maha 5,1 sekundiga.
Ralli
kokkuvõttes juhtis endiselt Mikkelsen, kuid tema edu Tänaku ees oli kahanenud
kõigest 0,9 sekundile. Ogier kaotas endisele meeskonnakaaslasele 7,5 sekundiga.
Teisele
ringile vihma ja pehmete rehvide komboga startinud Tänak jätkas heas tempos ka järgmisel
ning võttis teise järjestikuse katsevõidu. Eestlasest 3,2 sekundi kaugusele jäi
Neuville ning belglasega identse rehvivalikuga sõitnud Ogier kaotas Tänakule 18,35
kilomeetriga juurde 3,3 sekundit.
Mikkelsenile
katse neljas aega ja kaotust eestlasele 5,4 sekundit. Enne päeva viimast katset
oli Tänaku edu Mikkelseni ees 4,5 ja Ogieri ees 9,9 sekundit.
Reedese
võistluspäeva viimase katsena sõideti juba kolmandat korda 9,27 km pikkune Wadern-Weiskirchen.
Kui selle katse teisel läbimisel kaotas Latvala mootoriprobleemide tõttu ligi
poolteist minutut, siis päeva lõpetas soomlane katsevõiduga ja seda hoolimata
sellest, et sõitis ühe vasakkurvi väga pikaks. Katse teine oli Neuville, kes
jäi soomlasest maha 0,4 sekundiga ning kolmas Tänak, kes kaotas põhjanaabrile
0,8 sekundiga. Kuna Mikkelsen sai
katselt neljanda aja ning kaotas Latvalale 2 sekundit, tähendas see seda, et
Saksamaa MM-ralli reedese võistluspäeva lõpetasid liidrina Ott Tänak ja Martin Järveoja.
Enne laupäevaseid katseid hoiavad teist kohta Andreas Mikkelsen - Anders Jæger, kes jäävad eestlastest maha 5,7 sekundiga. Viimase katsega tõusid absoluutarvestuse kolmandaks Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul, kes jäävad Fordi sõitjatest maha 28,2 sekundiga.
„Oli
keeruline päev. Päeva teine pool oli eriti ekstreemne – tingimused olid täiesti
ettearvamatud. Meil tohutult õnne, kui kaotasin korraks valvsuse ja sõitsin teelt
välja. Kiirus ja kõik muu oli õige, kuid see tõestas, et mõnikord on vaja natuke õnne. Pärastlõunal
ütlesid kõik, et ma olin väga julge, et otsustasin valida kolm täisvihma rehvi,
kuid olin enesekindel ning mu otsus osutus õigeks. Rehvid töötasid hästi ning
lõpetasime päeva esikohal. Pikk tee on veel minna, kuid olen varem näinud, et
Saksamaa rallil võib kõike juhtuda. Hommik saab kindlasti olema niiske, kuid loodetavasti
ei ole olukord sedavõrd ekstreemne kui täna. Eelmisel nädalal tegime siin edukad
testsõidud ning tunne on hea ja ma ei näe põhjust, et miks me ei võiks olla
sama kiired edasi,“ võttis Tänak eduka reedese võistluspäeva kokku.
Enne laupäevaseid katseid hoiavad teist kohta Andreas Mikkelsen - Anders Jæger, kes jäävad eestlastest maha 5,7 sekundiga. Viimase katsega tõusid absoluutarvestuse kolmandaks Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul, kes jäävad Fordi sõitjatest maha 28,2 sekundiga.
Päeva
viimane katse tõi 21,5 kaotussekundit võistluspaarile nr.1. Ogier – Ingrassia tegid
spinni ning hoiavad enne Saksamaa ralli pikimat võistluspäeva neljandat kohta.
Meeskonnakaaslastest jäävad prantslased maha 30,6 sekundiga.
VIDEO: Saksamaa MM-ralli SS1-4 tipphetked
VIDEO: Saksamaa MM-ralli SS5-8 tipphetked
VIDEO: Tänak - Järveoja SS6 moment
VIDEO: Saksamaa MM-ralli SS1-4 tipphetked
VIDEO: Saksamaa MM-ralli SS5-8 tipphetked
VIDEO: Tänak - Järveoja SS6 moment
35. ADAC Rallye Deutschland 2017 järjestus
peale SS8
1.Tänak / Järveoja Ford Fiesta WRC '17 01:07:23.0
2.Mikkelsen
/ Jæger Citroen C3 WRC +0:05.7
3.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:28.2
4.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC '17 +0:30.6
5.Evans /
Barritt Ford Fiesta WRC '17 +0:52.1
6.Hänninen /
Lindström Toyota Yaris WRC +1:14.7
7.Breen /
Martin Citroën C3 WRC +1:24.5
8.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +1:54.7
9.Paddon /
Marshall Hyundai i20 Coupe WRC +2:29.5
10.Kopecky /
Dresler Škoda Fabia R5 +3:36.2
Saksamaa
MM-ralli jätkub laupäeva hommikul ning võistluspäeva jooksul ootab võistlejaid
ja fänne üheksa kiiruskatset. 146,67 katsekilomeetrist üle poole läbitakse Panzerplatte
kiiruskatse kahe läbimisega. See on katse, mis paikneb Baumholderi linnas asuva
sõjaväebaasi treeningaladel ning mida ääristavad tankide rajal hoidmiseks
mõeldud betoonblokid ehk Hinkelsteine´d.
ERR
Spordiportaali vahendusel on alates 13:00 võimalik lives kaasa elada SS12 Römerstraße
esimesel läbimisele.
35. ADAC Rallye Deutschland 2017 laupäevase
võistluspäeva ajakava
SS9 SSS
Arena Panzerplatte I 2.87 km 10:11
SS10 Panzerplatte
I 41.97 km 10:31
SS11 Freisen
I 14.78 km 12:10
SS12 Römerstraße
I [LIVE WRC Plus & Red Bull TV & ERR Portaal] 12.28 km 13:08
SS13 SSS
Arena Panzerplatte II 2.87 km 16:16
SS14 SSS
Arena Panzerplatte III 2.87
km 16:29
SS15 Panzerplatte
II 41.97 km 16:49
SS16 Freisen
II 14.78 km 18:28
SS17 Römerstraße
II 12.28 km 19:26
Foto:
M-Sport
No comments:
Post a Comment