Walesi teedel võivad selguda tänavused
autoralli maailmameistrid
Järjekorras 73. Wales Rally GB on hooaja eelviimaseks MM-etapiks ning
viimaseks, mis sõidetakse Euroopa pinnal.
Võistlusele
on end registreerinud 78 võistluspaari, kellest 15 tulevad rajale 2017. aasta
WRC autodega.
Kokku
sõidetakse tänavusel rallil 21 kiiruskatset. Võistluse kogupikkuseks on 1488
km, millest kiiruskatseid 304,36 km. Suures osas kattub tänavune trass möödunud
aastasega. Üks suuremaid muudatusi on plaanis laupäeval, kui juba hommikul
läbitud katsed tuleb teistkordselt läbida õhtupimeduses. Tõenäoliselt on
sellele võistluspaaril, kes sel nädalavahetusel sõiduvea teeb šansid võidule
läinud, sest kõigi kolme võistluspäeva jooksul on kavas vaid üks päevane hoolduspaus.
Ralli ainus
päevane service on laupäeval peale SS14 aset leidev 30 minutine hooldus, mille
jooksul lisatakse autodele ka lisatuled, et kahel õhtupimeduses sõidetaval
katsel oleks parem nägemine.
Kuigi nädalavahetuseks
vihma ei lubata, siis Wales on Wales ja see tähendab suure tõenäosusega lisaks
libedale teele udu ning muid sellele piirkonnale omaseid ilmastikuolusid.
Võistluskeskus
asub Walesi ja Inglismaa piiri lähedases Deeside piirkonnas.
MM-punkte
jagatakse WRC, WRC2 WRC Trophy ja WRC3 arvestuses.
Walesi
metsade vahel selgub suure tõenäosusega tänavune tootjate meister, kelleks saab
M-Sport ning oma viienda MM-tiitli ihkavad enne Austraalia rallit kindlustada Sebastien
Ogier – Julien Ingrassia.
Suurbritannia-Walesi ralli ajalugu
Suurbritannia
ralli toimus esimest korda aastal 1932. Ralli on MM-kalendris püsinud alates
esimesest hooajast (1973) kuni tänaseni, mis teeb selles võistlusest teise
vanima ralli MM-kalendris Monte-Carlo järel. Võidusõidul on läbi aegade erinevaid
nimesid olnud – RAC (Royal Automobile Club) , Suurbritannia ja Walesi
ralli.
Esimest
korda sõideti kiiruskatsete formaadis ralli 1960. aastal Lõuna-Šhotimaal ja
järgneval juba legendaarsetel Kielderi metsateedel. Enne seda sõideti võistlus
ühest geograafilisest punktist teise ja paremusjärjestus selgitati välja ajatrahvide
põhjal.
1964. aastal
starditi ja finišeeriti esimest korda samast punktist, milleks oli London. Suurbritannias
toimuv etapp oli MM-kalendris kuni 1990. aastani viimane võistlus, kus ei
lubatud kiiruskatsetega enne rallit tutvuda.
Võistlus
sõideti pikki aastaid märtsis, kuid 1959. aastal viidi see üle novembrisse ja
selles kuus on see enamvähem püsinud siiani.
London,
Harrogate, Tork, Bath, Birmingham, Chester on kohad, kus aastate jooksul on
võistluskeskus paiknenud. Alates 2000. aastast oli võistluskeskus Cardiffis,
kus see püsis kuni aastani 2013. aastani, kus see liikus Deeside´i, kus on see
tänaseni.
1998. aastal
sai võistlus nimeks Suurbritannia ralli ning 2003. aastal lisandus nimele
Wales.
Kuigi rallil
peaksid eelistatud seisuses olema kohalikud sõitjad, on alates 1972. aastast saadik
britid võitnud vaid kaheksal korral.
Edukaimad koduteedel sõitjad on olnud varalahkunud Richard Burns kolme
ja Colin McRae kahe võiduga. Skandinaavlastest on Walesi teedel tublimad olnud
Hannu Mikkola ja Petter Solberg, kellel mõlemal ette näidata neli võitu. Nelja
meeste klubisse kuulub ka prantslane Sebastien Ogier, kes Walesi teedel olnud
parim aastatel 2013-2016.
Kuna Walesi
ralli on paljudel hooaegadel olnud hooaja viimane, siis on see tähendanud seda,
et seal on nähtud palju nii MM-tiitlite võitmisi, kui ka nende kaotuseid.
Vahest üks
dramaatilisemaid tiitliheitlusi oli 1998. aasta heitlus Tommi Mäkineni ja
Carlos Sainzi vahel. MM-liider Mäkinen saabus rallile kahe punktilises
eduseisus, kuid katkestas ralli juba seitsmendal katsel. Sainz jätkas rallit
ning püsis kuni viimase katseni neljandal kohal, mis taganuks talle punktilise
eduga karjääri kolmanda MM-tiitli. Rallijumal aga otsustas paarsada meetrit
enne ralli finišit teisiti ning nii lakkas Sainzi Toyota Corolla WRC mootor
töötamast. Samal ajal andis Mäkinen hotellis intervjuud ning sai ootamatu kõne
ning rõõmusõnumi, et ikkagi tema on maailmameister.
2003. aastal
võitis norralane Petter Solberg just Walesi teedel MM-tiitli ja seda ühe
puntkise eduga hilisema üheksa kordse MM-võitja Sebastien Loebi ees. Pärast
Solbergi võitu ei ole juba 13 aastat keegi suutnud ralliteedel prantslasi
peatada ning sedamoodi tundub see minevat ka sel aastal.
Eestlased Walesi MM-rallil
2002. aastal teenisid Markko Märtin - Michael Park Suurbritannia rallil karjääri esimese poodiumikoha |
Läbi aastate
on Walesi ralli pakkunud Eesti ralli sõitjatele põhjust nii naeratamiseks, kui
ka pisarateks. 2002.aastal jõudsid just Suurbritannia teedel oma MM-karjääri
esimese poodiumikohani Markko Märtin – Michael Park (Ford Focus RS WRC), kellel
jäi esimesest võidust puudu 24,4 sekundit, mille nad loovutasid Petter
Solbergile – Phil Millsile. 2005. aasta võistlus aga lõppes väga
dramaatiliselt, kui võistluse 15 kiiruskatse väljasõidu tõttu hukkus Märtini
kaardilugeja Michael Park.
2006. aastal
tuli Urmo Aaval ja Kuldar Sikul peast heita unistused JWRC meistritiitlist. 2011. aastal seisid
samasuguse emotsiooniga silmitsi Egon Kaur ja Erik Lepikson, kes jäid võrdsete
punktidega, kuid vähemate katsevõitude tõttu ilma WRC Akadeemia tiitlist. Samal
aastal tegi just Walesi teedel oma WRC auto debüüdi Ott Tänak ning lõpetas
selle koos Kuldar Sikuga suurepärasel kuuendal kohal. Möödunud hooajal
heitlesid Tänak ja kaardilugeja Raigo Mõlder juba ralli võidu nimel, kuid seekord
veel jäid 10,2 sekundiga peale neljakordse MM-võitjad Ogier – Ingrassia.
Aasta | Sõitjad | Auto | Tulemus |
1981 | Heiki Ohu – Toomas Diener | Lada 21011 | 26 |
1982 | Heiki Ohu – Toomas Diener | Lada 2105 VFTS | 37 |
1983 | Heiki Ohu – Toomas Diener | Lada 2105 VFTS | 28 |
1983 | Vello Õunpuu - Aarne Timusk | Lada 1600 | K |
1988 | Raido Rüütel – Tõnu Vunn | Lada Samara | 57 |
1998 | Markko Märtin – Toomas Kitsing | Toyota Celica ST 206 GT Four | 9 |
1998 | Aleksander Käo – Oleg Ljadov | Mitsubishi Lancer EVO IV | 37 |
1999 | Markko Märtin – Toomas Kitsing | Toyota Corolla WRC | 8 |
2000 | Markko Märtin – Michael Park | Toyota Corolla WRC | 7 |
2001 | Markko Märtin – Michael Park | Subaru Impreza WRC 44S | K |
2002 | Markko Märtin – Michael Park | Ford Focus WRC | 2 |
2003 | Markko Märtin – Michael Park | Ford Focus WRC | K |
2003 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Ignis S1600 | K |
2004 | Markko Märtin – Michael Park | Ford Focus WRC | 3 |
2004 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Ignis S1600 | K |
2005 | Markko Märtin – Michael Park | Peugeot 307 WRC | K |
2005 | Jaan Mölder jr. – Tõnu Vunn | Mitsubishi Lancer EVO VIII | 27 |
2006 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Swift | 42 |
2006 | Jaan Mölder jr. – Katrin Becker | Suzuki Swift | 20 |
2006 | Egon Kaur – Avo Kristov | Renault Clio | K |
2007 | Martin Rauam – Kristo Kraag | Mitsubishi Lancer EVO IX | 58 |
2008 | Egon Kaur – Simo Koskinen | Subaru Impreza WRX | K |
2009 | Egon Kaur – Erik Lepikson | Subaru Impreza STi | 27 |
2009 | Sander Pärn – Ken Järveoja | Citroen C2 | 42 |
2009 | Siim Plangi – Marek Sarapuu | Citroen C2 | 44 |
2010 | Ott Tänak – Kuldar Sikk | Mitsubishi Lancer EVO X | 17 |
2010 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Suzuki Swift S1600 | K |
2011 | Ott Tänak – Kuldar Sikk | Ford Fiesta RS WRC | 6 |
2011 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Ford Fiesta S2000 | 28 |
2011 | Egon Kaur – Erik Lepikson | Ford Fiesta R2 | 2 -WRC Akadeemia |
2011 | Miko-Ove Niinemäe –Toomas Valter | Ford Fiesta R2 | 10 – WRC Akadeemia |
2012 | Ott Tänak – Kuldar Sikk | Ford Fiesta RS WRC | K |
2012 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Ford Fiesta S2000 | 21 |
2013 | Yuriy Ptotasov – Kuldar Sikk | Ford Fiesta R5 | K |
2014 | Ott Tänak – Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | 7 |
2014 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Ford Fiesta S2000 | 16 –WRC2 5.koht |
2014 | Martin Kangur – Kuldar Sikk | Ford Fiesta S2000 | K |
2015 | Ott Tänak – Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | K |
2016 | Ott Tänak – Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | 2 |
2016 | Sander Pärn – James Morgan | Ford Fiesta R5 | 20 |
73. Dayinsure Wales Rally GB 2017
M-Sport kindlustab koduteedel tootjate
MM-tiitli
Malcolm
Wilsoni poolt juhitud M-Sport vajab eeloleval nädalavahetusel koduteedel
sõidetavalt rallilt vaid nelja punkti, et erameeskonnana kolme tehasemeeskonna
ees 2017. aasta tootjate MM-tiitel võita. Ford on varasemalt autoralli
MM-sarjas tulnud tootjate meistriks kahel korral ning viimati aastal 2007.
Toona oli küll meeskonna nö. teenusepakkujaks M-Sport, kuid meeskonnal Fordi
poolne tehasetugi. Seega on M-Sport sellel nädalavahetusel tegemas ajalugu,
võites esimese erameeskonnana tootjate meistritiitli. Kusjuures Fordi senine
ainus sõitjate MM-tiitel pärineb aastast 1981. ,kui Ari Vatanen edestas
hilisemat Citroeni meeskonna juhti Guy Fréquelini viie punktiga. Tänane Eesti
Autospordi Liidu president võitis oma ainsa MM-tiitli David Richardsiga
erameeskonna Ford Escort RS 1800 MKII.
#1 Sebastien Ogier – Julien Ingrassia
Starte: 9
Parim tulemus:
1 (2013-16)
MM-liidrid
Sebastien Ogier – Julien Ingrassia lähevad Walesi ralli starti viimase nelja
aasta võistluse võitjatena. Kui tavapäraselt on prantslased Walesi metsade
vahele saabunud juba MM-võitjana, siis sel aastal peavad mehed veel pingutama,
et endale viies järjestikune MM-tiitel kindlustada.
Prantslased
tegid karjääri esimese Suurbritannia ralli stardi aastal 2008, mis oli ühtlasi ka
meeste esimeseks stardiks WRC autol. Kohe algusest oli selge, et tegemist on
kiirete meestega, sest avapäeva lõpuks hoidsid liidrikohta just Ogier –
Ingrassia.
Kui enamus
järgmise hooaja sõitjate kohti on juba selged, siis prantslaste osas on veel
tulevik ebaselge. Hetke seisuga tundub, et variantideks on kas jääda M-Sporti
või siis taas liituda 2009-2011 aastani meeste kodumeeskonnaks olnud
Citroeniga.
Ott Tänak ja Raigo Mõlder olid möödunud aastal Walesi teedel võidule väga lähedal |
#2 Ott Tänak – Martin Järveoja
Starte: 6
Parim
tulemus: 2 (2016)
Ott Tänak –
Martin Järveoja on teinud suurepärase hooaja ning kahe võidu kõrval on
eestlastel veel ette näidata neli poodiumikohta. Kui Martin sai vahepealsel
perioodil aja maha võtta, siis Ott võistles ja võitis koduse Saaremaa ralli,
mille olud meenutasid sel aastal Walesis ees ootavaid.
Otile on
Walesi teed alati sobinud. 2010. aastal võitis ta seal koos Kuldar Sikuga PWRC
arvestuses ning aasta hiljem tegi karjääri esimese WRC stardi. Kui esimese
katsevõidu saavutas Tänak Walesi teedel 2015. aastal, siis möödunud aastal
võitis eestlane koos kaardilugeja Raigo Mõlderiga 22 katsest 12 ning võidust
jäi neid lahutama vaid 10,2 sekundit.
Kataloonia
ja Walesi MM-ralli vahel sai selgeks, et Tänak – Järveoja vahetavad uuel aastal
meeskonda ning liiguvad kaheks järgnevaks aastaks Tommi Mäkineni juhitud Toyota
Gazoo Racing WRT värvide alla.
Ott on enne
rallit öelnud, et tõenäoliselt on MM-tiitel käest libisenud, kuid ta annab
endast maksimumi, et Ogieri edu jääks enne Austraaliat siiski alla 30 punkti,
et ka oma karjääri viimasel MM-ralli M-Sport värvides oleks veel tiitel mängus.
"Lähenemine
on sama nagu igale teisele rallile, tuleb üritada tark olla ja sõita
maksimumini, mitte üle," sõnas Tänak ERR-ile. "Eks näis, mis saama
hakkab ja mida tunne lubab, aga kui tunne on hea, tahaks ikkagi
konkureerida."
"Kindlasti
on tegemist raske ralliga, aga samas oleme seda juba aastaid teadnud. Pole
midagi uut ja nii on rallile võib-olla lihtsam tulla."
Ees ootavad
ka õhtused katsed, mida hooaja jooksul palju ei ole. Sulle see mingit erilist
närvipinget ilmselt ei pane? "Eks see on sama kõigile, kõik on samas
olukorras," tõdes Tänak. "Nii kaua, kuni kõik on võrdses seisus,
tuleb endast parim anda ja eks näis, mis saab."
#3 Elfyn Evans – Daniel Barritt
Starte: 5
Parim
tulemus: 5 (2014)
Elfyn
Evansit ja Daniel Barrittit ootab eeloleval nädalavahetusel ees hooaja kõige olulisem
võistlus. Eks koduteedel tahab ju iga rallimees teha aasta parema resultaadi
ning kindlasti soovivad seda teha ka nemad. Fordil sõitvad mehed on tänavu
kahel MM-rallil (Argentinas ja Soomes) lõpetanud teisel kohal ning tõestanud,
et Briti rehvitootja DMACK on rehviarendusega õigel teel. Enne Kataloonia
rallit tuli välja nende uus kruusarehv ning nüüd on selle tõehetk.
Tänak –
Mõlder näitasid möödunud aastal, et DMACK rehviga saab neis tingimustes edukalt
sõita ning heidelda ka ralli võidu nimel.
Kellest saab Walesi teedel Hyundai parim
võistluspaar?
Korea
autotootja Hyundai 2017.aasta eesmärk oli tootjate MM-tiitel. Kuigi neil on
veel endiselt õhkõrn võimalus see veel võita, kuulub see pigem ulme valdkonda. Kataloonia
ralli eel palkas Hyundai enda ridadesse endise VW tehasemeeskonna sõitja
Andreas Mikkelseni, kelle abiga loodeti M-Sport peatada. Kahjuks osutus aga
Hyundai achilleuse kannaks rooliots, mis purunes kõigil kolmel Hyundai i20
WRC-l. Walesis on meeskond rajal nelja autoga ning kui tootjate tiitel on veel
läinud, siis kindlasti soovib meeskond veel tänavu kolmele võidetud MM-rallile
lisa.
#4 Hayden Paddon – Sebastian Marshall
Starte: 4
Parim
tulemus: 4 (2016)
Pärast
vahelejäänud Kataloonia rallit on Hyundai roolis tagasi Hayden Paddon. 2016.
aasta Argnetina ralli võitja ja tema kaardilugeja Sebastian Marshalli 2018. hooaja saatus pole
veel selge ning selle nimel tundub, et on vaja veel häid tulemusi näidata.
Uus-Meremaa
Hyundai maaletooja on igatahes öelnud, et isegi kui Hyundai otsustab, et Paddon
saab tuleval hooajal sõita vaid pooled rallid, siis ülejäänud poole eest on
nõus nemad tasuma, et mehed saaksid ikka kaasa sõita täishooaja.
Paddoni
MM-karjäär võiks öelda, et sai aastal 2007. alguse just Walesis, sest ta tegi
seal elu teise MM-ralli stardi, mis küll lõppes katkestamisega. Kiiwi parim
Walesi etapi tulemus pärineb möödunud aastast, kui ta lõpetas neljandana.
Poodiumist jäi teda lahutama 19,5 sekundit.
#5 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
Starte: 5
Parim
tulemus: 3 (2013, 2016)
Pärast Soome
rallit MM-liidriks tõusnud Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul on kahe viimase
ralliga oma kontosse juurde saanud ümmarguse nulli. Tundub, et MM-tiitliheitlus
on Neuville just psühholoogiliselt maha murdnud ning mees ei ole lihtsalt selle
pingega toime tulnud.
Eks tiitlile
sõites ikka juhtub, kuid mehe kehakeel ja frustratsioon räägivad endas eest.
Belglane
tegi esimene Walesi stardi aastal 2012.
ning lõpetas seitsmendana. Aasta hiljem seisis mees koos kaardilugeja
Gilsouliga poodiumi viimasel astmel. Möödunud aastal saavutati taas kolmas
koht, kuid duost Ogier – Tänak oldi pikalt maas.
#6 Andreas Mikkelsen - Anders Jæger
Starte: 7
Parim
tulemus: 3 (2015)
Andreas
Mikkelsen - Anders Jæger teevad Walesis Hyundai värvides hooaja teise stardi. Kataloonia
rallil nö. Hyundai meeskonna jokkeriks toodud norrakad juhtisid peale avapäeva,
kuid andsid tempos tagasi asfaldil ning pidid lõpuks tehnilise vea tõttu
katkestama. Esimese Suurbritannia ralli stardi tegi Mikkelsen aastal 2006. Sama
aasta Saaremaa ralli võitjale oli see esimeseks MM-stardiks ja see lõppes Ford
Focus WRC-l sõites katkestamisega.
Möödunud
aastal sai Mikkelsen Walesi teedelt ühe katsevõidu ning tema parim resultaat
pärineb kaks aastat tagasi sõidetud rallilt, kui ta lõpetas kolmandana. Kaardilugejal
Anders Jægeril täitub Walesis 30 MM-start.
#16 Dani Sordo – Marc Marti
Starte: 9
Parim
tulemus: 3 (2008-09)
Neljanda
Hyundai toovad Walesi rallil starti Dani Sordo – Marc Marti.
Sarnaselt
Paddoniga ei ole ka Sordo tuleva aasta saatus veel hoolimata kehtivast
lepingust päris selge. Jutud käivad, et hispaanlane ja Paadon peaksid tuleval
aastat autot jagama.
Sordo tegi
esimese Suurbritannia ralli 2006. aastal Citroen Xsara WRC roolis. Sellel
ajaloolisel rallil kahel korral kolmandana lõpetanud Sordo viimane poodiumikoht
pärineb aastast 2009. Tänavusele kahele
poodiumikohale lisa saada Walesi teedelt tundub hetkel ebatõenäoline, kuid
Sordo on ennegi üllatanud. MM-sarja üks kogenumaid kaardilugejaid Marc Marti
teab, mis tunne on Walesi teedel MM-tiitel kaotada. 2003. aastal istus ta
Carlos Sainzi kõrval, kui väljasõit need unistused kustutasid.
Toyota läheb püüdma hooaja kolmandat võitu
Jaapani
meeskond Toyota on küll selle aasta uustulnuk, kuid kindlasti on nende autos
piisavalt potentsiaali, et Walesi teedel võidu eest heidelda. Selleks annab
põhjust fakt, et neil on juba kaks võitu kirjas ning nende ridades on sõitmas
mehed, kes ralli varasemalt võitnud ning seal ka poodiumil olnud. Toyota
meeskond avalikustas eelmisel nädalal oma järgmise aasta sõitjate kooseisu ning
selgus, et lisaks Soome lippudele hakkavad uuel hooajal ühe Yaris WRC küljeaknaid
kaunistama Eesti trikoloorid.
#10 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
Starte: 15
Parim tulemus:
1 (2011-12)
Jari-Matti
Latvala – Miikka Anttila olid kindlasti ka ühed mehed, kes soovisid sel aastal MM-tiitliheitluses
sõna sekka öelda, kuid viimase nelja ralli Yaris WRC tehnilised probleemid on
soomlaste lootused kustutanud. Latvala – Anttila on tänavuse Walesi ralli
vaieldamatult kogenuim WRC autol võistlev võistluspaar.
Meestele on
see juba 16 Walesi ralli. Soomlased tegid just Walesi teedel oma esimese
MM-stardi, kui 2002. aasta ralli lõpetati Mitsubishi Lancer Evo VI autol 17.
kohal. Järgmisel aastal saavutati juba Ford Focus WRC autol esimene TOP10 koht.
Esimese poodiumikoha saavutasid soomlased Suurbritannia rallil 2008. aastal.
Kolm aastat hiljem seisid mehed esimest korda poodiumi kõrgemail astmel ning
kordasid seda tulemust aasta hiljem. Viimastel aastatel pole soomlastel Walesi
teedel hästi läinud ning nende viimane poodiumikoht pärineb aastast 2013. Walesis
on Latvala 181 ja Anttila 192 MM-start. Kui kaardilugejate arvestuses on
Anttila startide arvestuse läbi aegade edukaim, siis Latvala ees on veel 188
stardiga Petter Solberg ja 196 stardiga Carlos Sainz.
#11 Juho Hänninen – Kaj Lindström
Starte: 4
Parim
tulemus: 14 (2007)
Võistluspaar
Juho Hänninen – Kaj Lindström teevad Walesi teedel tõenäoliselt oma karjääri
viimase ühise stardi, sest Austraalia rallile nad enam minemas pole. Kui
Hänninen on uue hooaja eel töötu, siis Lindströmist saab Toyota meeskonna
spordidirektor.
Viimasel
kahel rallil Toyota parima resultaadi eest hoolitsenud ja Walesis 55. MM-starti
tähistav Hänninen on rallil varem startinud neljal korral. Esimene võistlus oli
tal nendes tingimustes 2006. aastal. Lindström
on oma karjääri jooksul Suurbritannia rallil ka poodiumile jõudnud, kui 2003.
aasta ralli lõpetati koos praeguse Toyota meeskonna bossi Tommi Mäkineniga
kolmandal kohal. Pärast seda rallit riputas neljakordne autoralli
maailmameister Mäkinen sõidusaapad varna.
#12 Esapekka Lappi – Janne Ferm
Starte: 1
Parim
tulemus: 11 (2016)
Meeskonna
kõige nooremate sõitjate Esapekka Lappi – Janne Fermi jaoks on tegemist nende karjääri
teise Walesi MM-ralliga ning esimesega WRC-autol. Möödunud aastaste WRC2
klassivõitjate hooaeg on olnud väga edukas ning nö. kogemuste kogumise hooajalt
on meestel ette näidata ka üks võit.
Kas Kris Meeke suudab oma hea hoo säilitada
ka koduteedel?
Üheksakordse
tootjate maailmameistri Citroeni hooaeg ei ole kindlasti nende ootustele
vastanud, kuid selles osas peab kogu meeskond peeglisse vaatama. Ilmselgelt ei
ole põhjuseks olnud vaid sõitjate kehvad tulemused vaid ka uue C3 WRC mitte
ootuspärane esinemine.
On selle
eelnevaga kuidas on, kuid prantsuse
autotööstuse au ja uhkus suutis Kataloonia ralli võiduga eneseusu taastada ning
see annab põhjust ka enne Walesi rallit positiivseks ootuseks.
Meeskonnjuht
Yves Matton on öelnud, et nad soovivad uueks hooajaks enda meeskonda duot
Sebastien Ogier – Julien Ingrassia. Nagu kuulda on, siis Ogier teeb oma otsuse
Citoeni kasuks või kahjuks just selle järgi, et kuidas C3 WRC Walesi kruusal
hakkama saab.
#7 Khalid Al-Qassimi – Chris Patterson
Starte: 3
Parim
tulemus: 11 (2010)
Hooaja
neljandat starti on tegemas Khalid Al-Qassimi – Chris Patterson. Al-Qassimi esimene
Walesi start oli aastal 2008. ning tema viimane start nendel teedel oli aastal
2010. Kõrbe teedega harjunud mehele on eesootav kindlasti paras eksootika ja
kogemuste hankimise koht. Senine hooaja parim tulemus on tal Soomes sõidetud 16.
koht. Kaardilugeja Chris Patterson on koduteedel startinud varasemalt 13.
korral ja Petter Solbergi kõrval jõudnud kahel korral (2010, 2012) ka poodiumile.
Esimese koduse MM-ralli stardi tegi Patterson 1993. aasta Network Q RAC rallil.
#8 Craig Breen – Scott Martin
Starte: 6
Parim
tulemus: 12 (2010)
Pärast vahelejäänud
Kataloonia rallit on taas stardis Craig Breen – Scott Martin.
Hooaja
kümnendat starti tegev Breen tegi oma esimese Suurbritannia MM-ralli stardi aastal
2009. 2011. aastal võitis ta koos varalahkunud kaardilugeja Gareth Robertsiga meie Egon Kauri - Erik Lepiksoni ees WRC
Akadeemia tiitli. WRCga oli Breenil neis tingimustes möödunud aastal esimene
start, mis lõppes viiendal katsel katusel. Scott Martini parim Walesi ralli koht pärineb
aastast 2011. kui ta istus Matthew Wilsoni kõrval ja lõpetas viiendana.
#9 Kris Meeke – Paul Nagle
Starte: 9
Parim
tulemus: 2 (2015)
Kris Meeke –
Paul Nagle vabanesid Kataloonias suurtest pingetest, mis vaevasid neid juba
seitse järjestikust rallit. Colin McRae õpilane Meeke suutis lõpuks Kataloonia
teedel teenida hooaja teise võidu ning kogus lisaks enda enesekindlusele
kõvasti enesekindlust ka kogu meeskonnale.
Põhja-
Iirlase esimene Suurbritannia ralli start oli aastal 2002. 2015. aastal jäi tal
võidust puudu 26 sekundit, kui lõpetas Ogieri järel teisena.
#14 Mads Østberg - Emil Axelsson
Starte: 11
Parim
tulemus: 2 (2011)
Erasõitjatest
on taas stardis Mads Østberg, kes Kataloonia ralli vahele jättis. Kogenud
norralase kõrval võtab Walesi rallil koha sisse rootslane Emil Axelsson, kes on
juba kolmas mees, kes Østbergi kõrval tänavu MM-sarjas istub. Axelsson on
MM-sarjas teinud üle 60 stardi ning võitis aastal 2006. koos Patrik Sandelliga
JWRC meistritiitli.
Rallieelsed
testid norralasel ebaõnnestusid, sest pidevalt mittetöötava diferentsiaaliga
tuli enamus testist läbida 2WD Fiesta WRC-ga.
Østberg tegi
oma esimese Walesi ralli stardi aastal 2006. Norralase kontos on 11 starti ning
parim resultaat pärineb hooajast 2011., kui ta lõpetas hooaja viimase MM-ralli
teisel kohal.
WRC2 klassis teeb MM-debüüdi Kalle
Rovanperä
Rovanperä - Halttunen karjääri esimese MM-ralli eelsel testil |
Kui WRC
arvestuses on Wales Rally GB kõrgete kohtade eest heitlemas 15 võistluspaari,
siis WRC2 arvestuses on rajale minemas 22 võistluspaari. Lisaks tänavustele
meistritele Pontus Tidemandile ja Jonas Anderssonile on starti tulemas ka
17.aastane Kalle Rovanperä. Tänavu ka Lõuna-Eesti rallil osalenud noore autoralli
tulevikulootuse jaoks on tegemist elu esimese MM-ralliga.
Rovanperä
kõrval võtab koha sisse Jonne Halttunen ning autoks on Ford Fiesta R5.
VIDEO: Rovanperä - Hattuneni rallieelne test
VIDEO: Rovanperä - Hattuneni rallieelne test
Üle kolme
aasta on koduteedel stardis ka Matthew Wilson, kes 2014. aasta Walesi ralli
lõpetas WRC2 arvestuse kolmandal kohal.
Hooaja
kolmanda MM-stardi teevad Raul Jeets – Kuldar Sikk. Kui Poolas jäid mehed rajaäärde,
siis Soome MM-rallilt võeti korralikud WRC2 arvestuse kuuenda koha punktid.
„Hooaja lõpp
on läinud päris kiireks, mis on hea, sest peale Saaremaad on tunne olnud väga
hea. Täna tegime koos mitmete teiste sõitjatega testi ja sain aimu, mis meid
nädalavahetusel ees võib oodata. Katse, kus me sõitsime oli libe, saime sõita
erinevates tingimustes ja nüüd ootame juba, et saaks nende legendaarsete
katsetega tutvuma asuda. Ja siis juba neljapäeva, mil Wales Rally GB algab.
Tegu on väga kuulsa ralliga ja terve meeskond on väga motiveeritud tegema
hooaja lõpuks head tulemust,“ rääkis Raul peale esmaspäevast testi.
73. Dayinsure Wales Rally GB 2017 ajakava
ja TV ülekanded:
Neljapäev 26.10.2017
SS1 Visit
Conwy Tir Prince 1.49 km 21:00
Reede 27.10.2017
SS2 Myherin
1 20.28 km 12:20
SS3 Sweet
Lamb 1 4.24 km 13:00
SS4 Hafren 1
35.14 km 13:15
SS5 Myherin
2 20.28 km 16:31
SS6 Sweet
Lamb 2 4.24 km 17:11
SS7 Hafren 2
35.14 km 17:26
Laupäev 28.10.2017
SS8 Aberhirnant
1 13.91 km 09:55
SS9 Dyfnant
1 17.91 km 10:47
SS10 Gartheiniog
1 12.61 km 11:59
SS11 Dyfi 1 25.86
km 12:28
SS12 Gartheiniog
2 12.61 km [LIVE WRC Plus & ERR Portaal & RedBull TV] 14:08
SS13 Dyfi 2 25.86
km 14:37
SS14 Cholmondeley
Castle 1.80 km 17:45
Service D -
Deeside - 30 min 18:52
SS15 Aberhirnant
2 13.91 km 20:52
SS16 Dyfnant
2 17.91 km 21:44
Pühapäev 29.10.2017
SS17 Alwen 1
10.41 km 10:34
SS18 Brenig 1
[LIVE ERR Portaal & WRC Plus] 6.43 km 11:08
SS19 Gwydir 7.49
km 12:07
SS20 Alwen 2
10.41 km 13:10
SS21 Brenig
2 [Power Stage LIVE ERR Rallistuudio & WRC Plus] 6.43 km 14:18
RedBull
ülekandeid kommenteerivad sel nädalavahetused rallimaailma legendid Nicky Grist
ja Sebastien Loeb. ERR ülekandeid kommenteerivad Alvar Tiisler ja Miko Niinemäe
ning Walesis on kohapeal Karl Mihkel Eller.
Fotod:
M-Sport, Kalle Rovanperä Racing ja Erakogu
No comments:
Post a Comment