Argentinas domineerivaid Ott Tänakut ja
Martin Järveoja lahutad karjääri kolmandas MM-ralli võidust 55,27 kilomeetrit
Ott Tänak on kiire sõiduga teeninud Argentina fännidelt hüüdnime "Taifuun" |
Argentina
ralli jätkus Eesti aja järgi laupäeva pärastlõunal ning võistlejaid ja fänne ootas
ees seitse kiiruskatset. Kui reedel sõideti kilometraaži poolest võistluse
pikim päev, siis laupäeval ootas sõitjaid kahel korra ees ralli pikim
kiiruskatse, millel pikkust 40,48 km.
Laupäevast
võistluspäeva alustasid liidrina Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris
WRC), kelle edu Kris Meeke – Paul Nagle (Citroën C3 WRC) ees oli 22,7 ja
Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ees 28,6 sekundit.
SS9 Tanti - Mataderos 1 13.92 km
Kui reedel
teenisid Tänak – Järveoja viis katsevõitu, siis kohe laupäeva alustuseks lisati
kontosse juba järgmine. 13,92 km pikkusel katsel edestasid eestlased Meeke –
Nagle´t 3,8 ja Neuville – Gilsoul´i 4,1 sekundiga.
SS10 Los Gigantes - Cuchilla Nevada 1 16.02
km
Laupäeva
teisel katsel hakkas tempot dikteerima kohati väga paks udu, kuid sõitjate
hulgas püsis dirigendikepp endiselt Tänaku käes, kes ei lasknud ennast udust
segada ning palus katse lõpus tahvlile kirjutada järjekordse põhjaaja. Teise ja
kolmanda aja sõitsid välja Hyundai piloodid Theirry Neuville +4,8 ja Dani Sordo +5,1.
SS11 Cuchilla Nevada - Rio Pintos 1 40.48
km
Järgnevana
ootas võistlejaid ees ralli pikima katse esimene läbimine ju kui eelneval katsel
oli tingimused rahudavad, siis seda katset valitses kohati väga tihe ja praktiliselt 0 nähtavust
pakkunud udu. Tänak – Järvoja jätkasid aga selt, kus hommikul olid alustatud
ning kui arvesse võtta ka reedeseid katseid, siis oli see eestlastele
kuues järjestikune katsevõit. Katse teine aeg taaskord Neuville – Gilsoul´ile, kes jäid
küll liidritest maha 5,6 sekundiga, kuid edestasid ise Meeke – Nagle´t 11,7
sekundiga. See tähendas, et üldarvestuses vahetasid Hyundai ja Citroëni
võistluspaarid omavahel kohad. Katse kolmas aeg Elfyn Evans – Daniel Barritt´ile
(Ford Fiesta WRC), kes jäid möödunud aastastest meeskonnakaaslastest 16,3
sekundi kaugusele.
Rallis on
juhi ja kaardilugeja omavaheline usaldus ja koostöö prioriteet nr. Sellistes udustes tingimustes muutub see veel tähtsamaks ning iga eksimus saab
kohe ka karistatud. Seda said omal nahal kogeda Esapekka Lappi – Janne Ferm
(Toyota Yaris WRC). Soomlasest kaardilugeja eksis korraks lugemisel, mille
järel Lappi teelt välja sõitis. Tulemuseks katkine parem tagumine rehv ja veel
ühteist. Katse lõppu jõudes oli kaotusekundeid Tänak – Järveojale kogunenud üle 60.
Kui Lappi – Ferm pääsesid katselt ehmatusega, siis nii hästi ei läinud Citroëni sõitjatel Craig Breen – Scott Martin (Citroën C3 WRC), kes käisid oma autoga üle katuse. Mehed jõudsid küll katse lõppu, kuid kaotasid parematele ligi 10 minutit.
VIDEO: SS9-11 tipphetked
Breen - Scotti Citroen C3 WRC peale üle katuse käimist |
Kui Lappi – Ferm pääsesid katselt ehmatusega, siis nii hästi ei läinud Citroëni sõitjatel Craig Breen – Scott Martin (Citroën C3 WRC), kes käisid oma autoga üle katuse. Mehed jõudsid küll katse lõppu, kuid kaotasid parematele ligi 10 minutit.
VIDEO: SS9-11 tipphetked
SS12 SSS Fernet Branca 2 6.04 km
Sarnaselt
reedese võistluspäevaga, poolitas ka laupäevase päeva Villa Carlos Pazi
teemapargis sõidetud 6,04 km pikkune publikukatse.
Tänak –
Järveoja läksid ka seda katsevõitu püüdma, kuid piirdusid seekord 0,9 sekundilise
kaotusega ja teise ajaga. Katsevõidu võtsid Neuville – Gilsoul. Sarnaselt Tänak –
Järveojale jäid ka Dani Sordo – Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC)
katsevõitjatest 0,9 sekundi kaugusele.
Eestlased
jätkasid kindlate liidritena ning saabusid hooldusalasse 42,2 sekundilise eduga
Neuville – Gilsoul ees. Kolmandad olid Meeke – Nagle, kes jäid liidritest 52,3
sekundi kaugusele.
"Ei saa
kurta,tee on ilus olnud. Udu tegi olukorra veidi keeruliseks ja seda eriti pika
katse alguses, kus oli raske näha, kuhu minema pead. Kui ilm selgemaks läks,
saime jälle rohkem suruda. Tuli päris hästi välja. Auto sõidab nii, nagu ma
tahan. See on suur muutus ja annab palju enesekindlust. Ei saa öelda, et me
Mehhikos ja Korsikal palju aeglasemad oleksime olnud. Oleme nüüd lihtsalt
lähemal sellele, kus me tahame olla. Jätkame surumist ja loodame, et ülejäänud
hooaeg läheb samamoodi edasi," võttis Tänak hooldusalas WRC ALL Live vahendusel
päeva esimese poole kokku.
SS13 Tanti - Mataderos 2 13.92 km
Võistlus
jätkus peale lõunapausi hommikuste katsete kordustega ning kuigi Tänak –
Järveojal oli juba suhteliselt kindel edu käes, siis eestlased jätkasid
surumist ning võitsid järjekordse katse. Üldarvestuse teisele ja kolmandae kohale jätkasid
heitlust Neuville ja Meeke, kes jagasid ära ka katse samad positsioonid. Neuville
andis Tänakule ära veel 2,2 ja Meeke 2,9 sekundit. Kui võistluse 11 katsel
käisid Breen – Martin üle katuse ning katse lõppu jõudes tundus meestele, et
turvapuur jäi selles õnnetuses terveks, siis lõunapausil vaatasid FIA ametnikud
auto üle ning tuvastasid turvapuuri vigastuse, mis tähendas Breen – Martin´ile
ralli lõppu.
SS14 Los Gigantes - Cuchilla Nevada 2 16.02
km
Ka päeva
eelviimasel katsel jätkus trend, kus Tänak – Järveoja on parimad ning ülejäänud
jagavad muud kohad. Taaskord olid katse teised Neuville – Gilsoul, kes sõitsid
seekord välja identse aja meeskonnakaaslaste Sordo – Del Barrio´ga. Hyundai
võistlejad jäid Toyota meestest maha 2,1 sekundiga.
SS15 Cuchilla Nevada - Rio Pintos 2 40.48
km
Ligi 150
katsekilomeetriga päeva lõpetas ralli pikima katse teine läbimine. Pika katse
parim oli Sordo, kes edestas Lappit 6,7 ja Neuville 7,4 sekundiga. Belglasega
sama aja sõitis välja ka Tänak, kes sõnas katse lõpus, et tal on tunne, et auto
parem esimene amort on õlist tühjaks jooksnud ning kohati puudus autol katsel roolivõim.
Kui Korsika
ralli laupäeva viimasel katsel sõitsid Kris Meeke – Paul Nagle legendivea
tõttu teelt välja, siis Argentina ralli laupäeva viimasel katsel lõhkusid nad
rehvi.
"Keset teed
oli kivi ja nii kui sellest üle sõitsime, purunes kohe ka rehv. Seda polnud
võimalik vältida. Peatusime katel ja vahetasime purunenud rehvi uue vastu," sõnas poodiumikohalt kaheksandaks kukkunud Meeke pettunult.
Argentina
rallit juhivad 15 sõidetud katse järel Ott Tänak – Martin Järveoja. Eestlased
on kokku Argentinas võitnud juba 10 kiiruskatset ning kasvatanud hooaja
katsevõitude saldo 28 peale.
Enne kolme
viimast kiiruskatset hoiavad eestlased Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul ees
46,4 sekundilist edu. Tänu Meeke – Nagle viimase katse ebaõnnele tõusid päeva
viimase katse järel kolmandaks Dani Sordo – Carlos Del Barrio, kes jäävad
eestlastest minuti ja 8,2 sekundi kaugusele.
"Täna oli
eilsest parem ja me ei teinud ühtegi viga. Oli ühtlane päev ning suutsime
olukorda kontrollida. Kummaline on hooldusalasse tulla, kui ei ole väga millegi
üle kurta. Tundub, et kõik on olemas ja see annab enesekindlust surumiseks. Kuigi ralli lõpuni on vaid kolm katset, siis
nii palju võib veel juhtuda. Meil on siiski kõik olemas ja kui suudan hoida
normaalset rütmi, siis peaks olema kõik korras," võttis ilmselgelt heatujuline Tänak
laupäevase võistluspäeva kokku.
WRC2 klassi arvestuses võitsid Kalle Ronavperä - Jonne Halttunen (Škoda Fabia R5) laupäeval sõidetud seitsemest katsest kuus ning hoiavad enne pühapäevasied katseid Pontus Tidemand - Jonas Andersson´i (Škoda Fabia R5) ees 23,2 sekundilist edu.
VIDEO: SS12-15 tipphetked
VIDEO: SS12-15 tipphetked
Argentina ralli üldjärjestus peale SS15
1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC 2:58:33.9
2.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:46.5
3.Sordo /
Del Barrio Hyundai i20 WRC +1:08.2
4.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC +1:59.0
5.Mikkelsen
/ Jæger Hyundai i20 WRC +2:13.8
6.Lappi /
Ferm Toyota Yaris WRC +2:42.9
7.Evans /
Barritt Ford Fiesta WRC +2:49.1
8.Meeke /
Nagle Citroën C3 WRC +3:20.4
9.Suninen /
Markkula Ford Fiesta WRC +4:17.6
10.Rovanperä
/ Halttunen Škoda Fabia R5 +10:50.2
Argentina
ralli viimasel võistluspäeval jääb sõita kolm kiiruskatset ning läbida 55,27
katsekilomeetrit.
Ees on
ootamas Argentina ralli legendaarsed katse El Condor ja Mina Clavero.
Argentina ralli pühapäevased kiiruskatsed
SS16 Copina
- El Condor 16.43 km 15:08
SS17 Giulio
Cesare - Mina Clavero 22.41 km 15:55
SS18 El
Condor (Power Stage) 16.43 km 18:18
Foto: Toyota
Gazoo Racing
No comments:
Post a Comment