Portugali rallit juhivad peale dramaatilist
reedet Neuville – Gilsoul. Torn – Sikk JWRC arvestuse kolmandad
Pärast
neljapäeva õhtul sõidetud lühikest publikukatset, jätkus Portugali MM-ralli
reedel kaheksa kiiruskatsega. Võistluspäeva alustasid liidrina Ott Tänak –
Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), kes peale 3,36 sõidetud katsekilomeetrid
edestasid 0,4 sekundiga M-Sport Ford World Rally Team võistluspaare Teemu
Suninen – Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) ja Sébastien Ogier – Julien
Ingrassia (Ford Fiesta WRC).
SS2 Viana do Castelo 1 - 26.73 km
Reedet
alustati 26,73 km pikkuse Viana do Castelo esimese läbimisega ning kahjuks sai
see katse kohe saatuslikuks võistluspaarile nr.8 Tänak – Järveoja. Kui katse
esimeses splitis, mis oli 4,67 km peal jõudsid eestlased MM-punktiarvestuse
esikolmikust kõige parema vaheajaga, siis kilomeeter hiljem pidid eestlased
auto kahjuks rajaäärde parkima. Seda tänu Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai
i20 Coupe WRC) kurvi lõikamise tagajärjel teele tulnud suurte kivide, millest
üle sõites sai eestlaste Yaris WRC jahutussüsteem kõva löögi ning võistlus tuli
üle kuumenenud mootori tõttu katkestada. Kahjuks oli eestlaste auto mootor
ülekuumenemise tõttu nii palju kannatada saanud, et rohkem nad rajale
võistlusnädalavahetuse jooksul ei tulegi.
„Mingil põhjusel oli mingi hulk kive tee peale sattunud.
Lõpuks tegid need meie autole piisavalt palju haiget. Pidime seisma jääma ja
katkestama. Ilmselgelt väga suur tagasilöök meie jaoks kogu meistrivõistluste
arvestuses. Tulime siia rallile väga hästi ettevalmistatuna ja olime tugevad.
Oleksime tahtnud siin samamoodi esineda nagu eelmisel rallil, aga kahjuks on
ralli vahel karm. Nüüd tuleb valmistuda hästi Sardiiniaks, kus võitleme
kindlasti kõvemini kui kunagi varem,“ võttis Tänak katkestamise Toyota
pressiteenistuse vahendusel kokku.
Esimese
pikema võistluskatse võidu võtsid Hayden Paddon – Sebastian Marshall (Hyundai
i20 Coupe WRC), kes ka ralli liidriteks tõusid. Katse teine aeg Evans –
Barritile +2,3 ja kolmas 2016.aasta Portugali ralli võitjatele Kris Meeke –
Paul Nagle (Citroen C3 WRC), kes jäid Hyundai meestest maha 3,2 sekundiga.
Täpselt samad võistluspaarid moodustasid peale teist katset ka
absoluutarvestuse TOP3.
SS3 Caminha 1 - 18.11 km
Pika
võistluspäeva teise katse võidu võtsid Meeke – Nagle, kes tänu väikestele
vahedele ise uuteks ralliliidriteks tõusid. Katse teise aja sõitsid välja esimesena
rajale startinud Ogier – Ingrassia, kes jäid katsevõitjatest 1,1 sekundi
kaugusele. Vaid 0,1 sekundiga jäid prantslastest maha Neuville – Gilsoul.
Absoluutarvestuses
Kukkusid küll Paddon – Marhsall teiseks, kuid TOP3 oli nüüd kaks Hyundaid, sest
kolmandaks tõusid Portugalis Korea meeskonnale punkte mitte toovad Dani Sordo –
Carlos Del Barrio. Kui reedesel avakatsel pidid Toyota sõitjatest rajaäärde
jääma Tänak – Järveoja, siis järgmisel katkestasid võistluse viiendalt kohalt
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) ja seda kusjuures
täpselt samal põhjusel, miks jäi meeste sõit pooleli ka Argentina rallil, ehk
lõhuti parem esimene vedrustus. Soomlane
sõnas peale katset, et talle andis kindlasti tunda see, et sai Argentinas nii
vähe sõita ja ei suutnud leida õiget sõidurütmi. Hmm, huvitav reedese esimese
katse võitis Paddon, kes pole roolis olnud kolm kuud, vs Latvala kolm nädalat.
SS4 Ponte de Lima 1 - 27.54 km
Enne hoolduspausi
sõideti reedese võistluspäeva pikima katse Ponte de Lima, millel pikkuseks
27,54km. Kui eelmisel katsel olid Sordo – Del Barrio katse neljanda ajaga
tõusnud absoluutarvestuse kolmandaks, siis nüüd lõid hispaanlased lauda katse
põhjad ning tõusid ise uuteks Portugali ralli liidriteks. Katsel edestasid nad
meeskonnakaaslaseid Andreas Mikkelsen – Anders Jæger´it (Hyundai i20 Coupe WRC)
0,3 ja Ogier – Ingrassiat 1,8 sekundiga. Lõunapausile saadi järjestuses Sordo –
Del Barrio, Meeke – Nagle +4,6 ja Paddon – Marshall +4,8.
SS5 Viana do Castelo 2 - 26.73 km
Peale
hoolduspausi sõidetud Viana do Castelo katse korduvläbimise parimat aega näitasid
Meeke – Nagle, kes taas ise ralli liidriteks tõusid. Katse teine aeg Citroeni
kolmandat C3 WRC autot roolinud Mads Østbergile ja tema kaardilugejale Torstein
Eriksen. Norralased kaotasid meeskonnakaaslastele 0,8 sekundiga. Katse kolmas
aeg Teemu Suninen – Mikko Markkulale (Ford Fiesta WRC), kes jäid Meeke –
Naglest maha 1,4 sekundiga. Kui katse esimesel läbimisel jäid rajaäärde Tänak –
Järveoja, siis teisel pidid teelt väljasõidu tõttu reedese võistluspäeva
katkestama MM-liidrid Ogier – Ingrassia, kes hoidsid enne seda katset Portugali
ralli neljandat kohta.
SS6 Caminha 2 - 18.11 km
Päeva eelviimase pika katse võit läks jagamisele Neuville – Gilsoul ja Craig Breen – Scott Martin (Citroen C3 WRC) vahel. 0,2 sekundiga jäid neist maha Suninen – Markkula.
Ralli liidrid Meeke – Nagle lõhkusid katse kolmandal
kilomeetril rehvi ning jõudsid katselõppu 28,5 sekundilise kaotusega.
Üldarvestuses kukkusid nad viiendale kohale. Liidriks tõusid taas Paddon –
Marshall, kes edestasid nüüd 3,2 sekundiga Sordo – Del Barriot ja 4,4 sekundiga
Breen – Martinit.
Katse lõppu
jõudis ilma Hyundai i20 Cupe WRC roolivõimuta Mikkelsen ning Østberg kurtis, et
autosse tuleb kuskilt sisse kärsahaisu nagu midagi põleks kuskil.
SS7 Ponte de Lima 2 - 27.54 km
Reedese
võistluspäeva pikima katse teise läbimise parimad olid Neuville – Gilsoul, kes
edestasid 3,9 sekundiga Evans – Barritt´it ja 9,7 sekundiga Meeke – Nagle´t.
Katsel sõitsid liidrikohalt teelt välja ja katkestasid Hayden Paddon –
Sebastian Marshall. Kuna väljasõidu järgselt kurtis Paddon seljavalu, siis
lennutati ta rajaäärest haiglasse kontrolli. Kuna katsel lõhkusid rehvi ka Breen
– Martin, siis tähendas see seda, et ralli uuteks liidriteks tõusid Neuville –
Gilsoul, kes edestasid nüüd Evans – Barritt´it 7,3 ja Meele – Nagle´t 11,6
sekundiga.
SS8 Porto Street Stage 1/2 - 1.95 km
Võistluspäeva
lõpetas kahel korral sõidetud Porto linnakatse, mille mõlemad läbimised võitsid
Neuville – Gilsoul. Mõlemal korral edestasid belglased meeskonnakaaslasi Sordo –
Del Barrio ja Citroeni sõitjaid Breen – Scott.
Mõlemad lühikesed katsed pidid katkise vasakpoolse tagumise rehviga
sõitma Meeke – Nagle, kes kaotasid nõnda veidi alla 4 kilomeetriga üle minuti
väärtusliku aega. Britil polnud lihtsalt katsetele enam tervet rehvi panna, sest nii 6, kui 7 katsel lõhkus ta rehvi ja kaasas oli vaid üks varu.
Peale
üheksat sõidetud kiiruskatset juhivad Portugali MM-rallit Thierry Neuville –
Nicolas Gilsoul, kelle edu Elfyn Evans – Daniel Barritt ees on 17,7 ja Dani
Sordo – Carlos Del Barrio ees 24,3 sekundit.
Portugali MM-järjestus peale SS9
1.Neuville –
Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 01:37:30,7
2.Evans –
Barritt (Ford Fiesta WRC) +17,7
3.Sordo –
Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +24,3
4.Suninen –
Markkula (Ford Fiesta WRC) +34,4
5.Lappi –
Ferm (Toyota Yaris WRC) +45,8
6. Østberg –
Eriksen (Citroen C3 WRC) +48,3
7.Meeke – Nagle
(Citroen C3 WRC) +01:18,7
8.Breen –
Martin (Citroen C3 WRC) +02:27,3
9.Greensmit –
Parry (Ford Fiesta R5) +06:57,1
10.Pieniazek
– Mazur (Škoda Fabia R5) +07:31,4
Ken Torn – Kuldar Sikk võitsid reedel kaks kiiruskatset
Reedel
jätkus ka JWRC klassi võistlejate hooaja kolmas etapp. Ken Torn – Kuldar Sikk
(Ford Fiesta R2T) hoidsid peale avakatset teist positsiooni ning jäid liidritest
Emil Bergkvist – Joakim Sjöberg´ist (Ford Fiesta R2T) maha 0,8 sekundiga.
Esimese
tõelise võistluskatse lõpetasid eestlased kolmandana. Katse võitnud liidritest
jäid Torn – Sikk maha 3,6 sekundiga. Ka päeva teise katse parimad olid
Bergkvist – Sjöberg, kellest vaid 1,4 sekundiga jäid maha Torn ja Portugalis
oma 100. MM-ralli starti tähistav Sikk. Enne hoolduspausi sõidetud 27,54 km
pikkuse Ponte de Lima katsel näitasid parimat minekut rootslased Bergkvist –
Sjöberg ja Radström – Johansson. Eestlastele enne lõunapausi sõidetud katselt
kolmas resultaat ja 5,4 kaotussekundit. Hooldusesse saabusid Torn – Sikk JWRC
arvestuse teisena. Liidrina jätkavatest Bergkvist – Sjöbergist jäid nad nelja
sõidetud katse järel maha 11,2 sekundiga. Eestlased ise edestasid kolmandal
kohal olnud Radström – Johanssoni vaid 0,3 sekundiga.
„Kindel on
see, et rootslastele ei taha me niisama midagi kinkida. Püüame anda endast
parima ja tervena tagasi jõuda. Juba esimene läbimine oli selle auto jaoks
raske. Teisest läbimisest saab ellujäämiskursus. Kruusa alt tuleb välja väga
kõva pinnas ja kivid. Tee on ikka päris katki. Tuleb ennast tagasi hoida, et
jääks üllatuste korral reaktsiooni aega,“ sõnas Torn lõunapausi ajal Delfile.
Torni ja
Siku kiirust pärssis reedel pisut ka probleem auto piduritega. „Niisama
maanteel sõites on kõik korras. Kiiruskatsel läheb aga pärast teist või
kolmandat kurvi piduripedaal pehmeks. Eriti keeruline on mäest alla
liikumine," kirjeldas Torn.
Peale
hoolduspausi võtsid rootslased taas katsel kaksikvõidu ning Torn – Sikk lõpetasid
neljandana. Kuna eestlased kaotasid
Radström – Jonanssonile 13,7 sekundiga, tähendas see seda, et üldarvestuses
vahetati omavahel kohad ning eestlased jätkasid nüüd kolmandana.
Caminha
katse teisel läbimisel said Torn – Sikk kirja teise aja, kuid olid sunnitud
poodiumiheitluse teise koha osas veel 5,7 sekundit loovutama.
Võistluse
seitsmenda katse läbisid JWRC klassi võistlejad tänud pooleli jäetud katsele
tavakiirusel ja said kõik kirja sama aja.
Porto linnakatse mõlemad läbimised võitsid Torn – Sikk, kellele need olid selle ralli esimesed katsevõidud.
Enne laupäevaseid katseid hoiavad Torn - Sikk JWRC arvestuse kolmandat kohta. Reede viimase katsega liidriks tõusnud Radström – Johanssonist jäävad eestlased maha 17,7 sekundiga.
Portugali ralli JWRC järjestus peale SS9
1.Radström - Johansson 1:52:35,7
2.Bergkvist - Sjöberg +5,0
3.Torn - Sikk +17,7
4.Devine - Hoy +41,8
5.Holder - Farmer +4:24,2
6.Williams - Hall +6:52,9
7.Oldrati - Fappani +6:59,5
8.Bottarelli - Fenoli +7:47,6
9.banaz - Erdener +12:26,2
10.Accornero - Barone +17:14,8
Portugali ralli JWRC järjestus peale SS9
1.Radström - Johansson 1:52:35,7
2.Bergkvist - Sjöberg +5,0
3.Torn - Sikk +17,7
4.Devine - Hoy +41,8
5.Holder - Farmer +4:24,2
6.Williams - Hall +6:52,9
7.Oldrati - Fappani +6:59,5
8.Bottarelli - Fenoli +7:47,6
9.banaz - Erdener +12:26,2
10.Accornero - Barone +17:14,8
Portugali
MM-ralli jätkub laupäeval kuue kiiruskatsega, millest esimene saab Eesti aja
järgi alguse 11:06. Võistluspäeva jooksul läbitakse kahel korral ka ralli pikim
katse Amarante, millel pikkiust 37,60 km.
Laupäev 19.05
SS10 Vieira
do Minho1 17.38 km 11:06
SS11
Cabeceiras de Basto1 22.22 km 11:44
SS12
Amarante1 37.60 km 13:03
SS13 Vieira
do Minho2 17.38 km 17:08
SS14
Cabeceiras de Basto2 22.22 km 17:46
SS15
Amarante2 37.60 km 19:05
Foto: Hyundai Motorsport, M-Sport, eWRC
No comments:
Post a Comment