Autoralli MM-hooaega poolitab möödunud hooajal Tänak - Järveojale esimese võidu toonud Sardiinia ralli
Autoralli
MM-hooaeg on jõudmas poole peale ning ees on ootamas hooaja neljas kruusaralli,
mis on viimaseks pingutuseks enne pooleteise kuu pikkust suvepausi.
Kolm nädalat
tagasi sõidetud Portugali MM-ralli võitsid Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
(Hyundai i20 Coupe WRC), kes tõusid selle tulemusega ka MM-arvestuse
liidriteks. Tootjatest jätkas peale Portugali liidrikohal Hyundai, kes on
sellel positsioonil püsinud alates Rootsi MM-rallist.
Sardiinia ralli ajalugu
Hooaja
seitsmes etapp sõidetakse Vahemere äärsel ja Itaalia suuruselt teisel saarel,
Sardiinias.
Kuni
2003.aastani sõideti Itaalia MM-etapp San Remos, kuid 2004.aastal otsustas FIA
selle üle viia Sardiiniasse. Ajaloo esimese Sardiinia MM-ralli võitsid Petter
Solberg – Phil Mills (Subaru Impreza WRC). 2010.aastal kukkus Itaalia sõidetud
MM-ralli korra ka kalendrist välja, kuid oli aasta hiljem seal tagasi.
13. sõidetud
MM-rallist on tootjatest kõige rohkem võite ette näidata Citroënil, kellele
Sebastien Loeb ja Mikko Hirvonen on toonud viis võitu. Sõitjatest on enim võite
ette näidata Loebil, kes olnud parim neljal Sardiinia MM-rallil.
Eestlased Sardiinia MM-rallil
Eestlastel
on Sardiinia rallilt ette näidata palju ilusaid tulemusi. Otsa tegid
2005.aastal lahti Urmo Aava – Kuldar Sikk, kes lõpetasid JWRC arvestuses teisel
kohal. Kui 2006.aastal lisasid mehed oma kontole veel ühe JWRC poodiumikoha,
siis 2007.aastal võeti juba võit. Taas seisid Eesti rallisõitjad sardiinia
ralli poodiumi kõrgemail astmel aastal 2011, kui SWRC, tänases mõttes WRC2
klassi parimad olid Ott Tänak – Kuldar Sikk. Samal aastal võtsid Sardiinia
teedelt oma klassi võidu ka WRC Academy sõitjad Egon Kaur – Erik Lepikson.
Aasta hiljem teenisid Tänak - Sikk just Sardiinia teedel oma karjääri esimese
WRC arvestuse poodiumikoha, kui lõpetasid kolmandal kohal. 2016.aastal teenisid
WRC2 klassis kolmanda koha Karl Kruuda – Martin Järveoja ning möödunud aastal
võitsid ralli üldarvestuses Ott Tänak – Martin Järveoja.
Aasta
|
Sõitjad
|
Auto
|
Tulemus
|
2004
|
Markko Märtin – Michael Park
|
Ford Focus RS WRC
|
K
|
2004
|
Urmo Aava – Kuldar Sikk
|
Suzuki Ignis S1600
|
K
|
2005
|
Markko Märtin – Michael Park
|
Peugeot 307 WRC
|
4
|
2005
|
Urmo Aava – Kuldar Sikk
|
Suzuki Ignis S1600
|
19 (JWRC 2.koht)
|
2006
|
Urmo Aava – Kuldar Sikk
|
Suzuki Swift S1600
|
18 (JWRC. 3.koht)
|
2006
|
Jaan Mölder jr. – Katrin Becker
|
Suzuki Swift S1600
|
44 (JWRC. 12.koht)
|
2007
|
Urmo Aava – Kuldar Sikk
|
Suzuki Swift S1600
|
13 (JWRC. 1.koht)
|
2007
|
Jaan Mölder jr. – Katrin Becker
|
Suzuki Swift S1600
|
19 (JWRC. 5.koht)
|
2007
|
Aigar Pärs – Ken Järveoja
|
Suzuki Swift S1600
|
K
|
2008
|
Urmo Aava – Kuldar Sikk
|
Citroën C4 WRC
|
8
|
2008
|
Jaan Mölder jr. – Frédéric Miclotte
|
Suzuki Swift S1600
|
28 (JWRC 9.koht)
|
2011
|
Ott Tänak – Kuldar Sikk
|
Ford Fiesta S2000
|
7 (SWRC 1.koht)
|
2011
|
Karl Kruuda – Martin Järveoja
|
Škoda Fabia S2000
|
21 (SWRC 6.koht)
|
2011
|
Egon Kaur – Erik Lepikson
|
Ford Fiesta R2
|
WRC Academy 1.koht
|
2011
|
Miko Niinemäe – Timo Kasesalu
|
Ford Fiesta R2
|
WRC Academy 7.koht
|
2012
|
Ott Tänak – Kuldar Sikk
|
Ford Fiesta RS WRC
|
3
|
2012
|
Karl Kruuda – Martin Järveoja
|
Ford Fiesta S2000
|
K
|
2012
|
Oleksiy Kikireshko – Sergei Larens
|
Mitsubishi Lancer Evo IX
|
20 (PWRC 5.koht)
|
2013
|
Oleksiy Kikireshko – Sergei Larens
|
Mini Cooper S2000 1.6T
|
K
|
2013
|
Yuriy Protasov – Kuldar Sikk
|
Ford Fiesta RRC
|
K
|
2014
|
Karl Kruuda – Martin Järveoja
|
Peugeot 208 T16
|
14 (WRC2 4.koht)
|
2014
|
Martin Kangur - Paweł Drahan
|
Ford Fiesta S2000
|
20 (WRC2 7.koht)
|
2014
|
Ott Tänak – Raigo Mõlder
|
Ford Fiesta R5
|
21 (WRC2 8.koht)
|
2014
|
Egon Kaur – Erik Lepikson
|
Ford Fiesta R5
|
K
|
2015
|
Ott Tänak – Raigo Mõlder
|
Ford Fiesta RS WRC
|
14
|
2015
|
Sander Pärn – James Morgan
|
Ford Fiesta R5
|
29
|
2015
|
Mait Maarend – Mihkel Kapp
|
Ford Fiesta R5
|
31
|
2015
|
Karl Kruuda – Martin Järveoja
|
Citroën DS3 R5
|
K
|
2016
|
Ott Tänak – Raigo Mõlder
|
Ford Fiesta RS WRC
|
5
|
2016
|
Karl Kruuda – Martin Järveoja
|
Ford Fiesta R5
|
11 (WRC2 3.koht)
|
2016
|
Mait Maarend – Mihkel Kapp
|
Mini John Cooper WRC
|
K
|
2017
|
Ott Tänak - Martin Järveoja
|
Ford Fiesta WRC
|
1
|
2017
|
Miko Niinemäe – Martin Valter
|
Ford Fiesta R2
|
K
|
Sardiinia ralli 2018
Järjekorras
15. Sardiinia ralli võistluskeskus ja hoolduspark asuvad sadamalinnas Algheros,
mille lähistel sõidetakse neljapäeva õhtul kahe kilomeetri pikkune Ittiri Arena
Show publikukatse. Reedel sõidetakse neli korduvkatset. Laupäeva saab olema
võistluse pikim, mille jooksul läbitakse peaaegu pool ralli distantsist. Ees
ootab seitse kiiruskatset, mille pikim Sardiinia ralli kuulsaim Monte Lerno,
millel pikkust 29,11 km ja kus ees ootamas MM-sarja üks vingemaid trampliine
Micky’s Jump, mis pakub pikki õhulende.
Pühapäeval
jääb veel sõita 42,04 km ja neli kiiruskatset. Võistluse punktikatseks on SS20
Sassari – Argentiera, millel pikkust vaid 6,96 km.
Ralli
jooksul läbitakse kokku 20 kiiruskatset ja 313,46 katsekilomeetrit. Võrreldes
möödunud aastaga on distantsist ligi kolmandik uus ning 25 katsekilomeetrit
sõidetakse võrreldes möödunud aastaga teises suunas.
Sõitjad on
enne võistlust Sardiinia teid kirjeldanud, kui kitsaid ja ääristatud lisaks
puudele suurte kividega, kus ühtegi viga andeks ei anta. Tänu kõvale põhjale ja
liivasele pinnasele saavad keerulised olema just katsete teised läbimised. Osad
sõitjad on Sardiinia rallit nimetanud kunagise Küprose MM-ralli kiiremaks
versiooniks. Ligi 30 kraadine välistemperatuur muudab autos temperatuuri ligi
50 kraadiseks nii, et võistlejatele saab see olema igas mõttes karm katsumus.
Hyundai Shell Mobis World Rally Team
MM-arvestuse
1.koht, 175 punkti
Hyundai
loodab neljas aasta järjest Sardiinias poodiumile jõuda. Portugali ralli võidu
järel juhib Korea autotootja tootjate arvestust 13 ning sõitjate oma 19
punktise eduga. Kindlasti minnakse kolme autoga starti ka sel aastal
enesekindlalt, sest kolmelt viimaselt aastalt on neil ette näidata topelt
poodium 2015 aastast, võit 2016 ja kolmas koht möödunud aastast. Meeskond
testis Sardiinia ralliks juba mai keskel.
#4 Andreas Mikkelsen – Anders Jæger
MM-arvestuse
6.koht, 54 punkti
Sardiinia
parim resultaat: 4 (2014)
Mikkelseni
senise hooaja parim start pärineb veebruaris sõidetud Rootsi rallilt, mille
norralane lõpetas kolmandana. Hyundai sõitja reedese võistluspäeva stardikoht
võiks küll lubada, et kui tehnika vastu peab ja sõiduvigu ei tule, siis peaks
2014.aastal välja sõidetud neljas koht ületatud saama. Hyundai sõitjatest on
just Mikkelsen Sardiinia teedel kõige kogenum, sest tegemas sel aastal oma
üheksandat starti. Kuigi Mikkelsen ei saanud enne rallit üldse testida, siis
tema on ainus mees kelle käsutuses on Sardiinia teedel täiesti uus auto.
#5 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse
1.koht, 119 punkti
Sardiinia parim
resultaat: 1 (2016)
Portugali
ralli võitjad Neuville – Gilsoul saabuvad Sardiiniasse MM-liidrina. See on
belglastele sel hooajal juba teine kord sellel positsioonil olla, sest
MM-liidritena starditi ka Mehhiko MM-rallil. Portugali rallil võtsid mehed võiks öelda
jackpoti, sest teenisid 30 võimalikust punktist 29 ning nende lähimad
konkurendid said punktitabelisse juurde 0 punkti. Neuville – Gilsoul on
2016.aasta Sardiinia ralli võitjad ning alates 2015. aastast pole nad kordagi
sellel rallil poodiumilt välja jäänud, kuid samas pole nad seal ka enne
liidrina alustanud.
Neuville - Gilsoul sõidavad Itaalias oma Argentina
ralli autoga, millega lõpetasid ralli teisel kohal.
#6 Hayden Paddon – Sebastian Marshall
MM-arvestuse
15.koht, 10 punkti
Sardiinia
parim resultaat: 2 (2015)
Hayden
Paddon teenis sarnaselt Ott Tänakuga oma esimese WRC arvestuse poodiumikoha
just Sardiinias, kui lõpetas 2015. aasta ralli teisel kohal. Kiiwi juhtis
kusjuures rallit kuni 16 kiiruskatseni ja oli teel oma karjääri esimese võidu
suunas. Möödunud aastal oli taas liider, seekord kuni SS13, seega see ralli
tundub Paddonile sobivat. Pärast pikka pausi oli Paddon ja ta kaardilugeja
Sebastan Marshall taas tagasi mais sõidetud Portugali rallil ning mehed olid ka
seal kiired ning juhtisid rallit. Lõpuks küll katkestati ja käidi ka haiglas
kontrollis, kuid kindlasti saab just Paddon – Marshall olema ühed need, kes
eeloleval nädalavahetusel võitu jahtima lähevad ja selleks annab aluse ka hea
stardipositsioon reedestele katsetele. Paddon on Sardiinias tähistamas ka oma
karjääri 75 MM-starti.
Kusjuures
enne rallit jääsid Paddon – Marshall huvitavat statistikat. 128 km tänavustest
162 katsekilomeetrist kattuvad nende möödunud aastase legendiga. Sinna sisse
pole arvestatud korduvkatsete kilometraaži. Selle 128 km jooksul on legendides
kirjas 7335 erinevat tee kirjeldus märki ning enne rallit tehti legendis 1300
parandust.
Paddon –
Marshall sõidavad Sardiinias Dani Sordo – Carlos Del Barriole Argentinas kolmanda
koha toonud Hyundai i20 Coupe WRC-ga.
M-Sport Ford World Rally Team
MM-arvestuse
2.koht, 162 punkti
Fordil on
Sardiiniast kaitsta möödunud aasta võit ja sellele annab hea aluse kolm nädalat
tagasi Portugali rallil teenitud kaks poodiumikohta. Läbi Sardiinia ralli
ajaloo on sinisel ovaalil ette näidata kolm võitu. Hyundaist ollakse
punktiarvestuses maas 13 punktiga ning kindlasti loodetakse sarnaselt Portugali
ralliga Hyundaile sammuke lähemale astuda. Meeskond tegi möödunud nädalal enne
rallit viie päevase testi, mille jooksul Ogier ja Evans said sõita kaks ning
Suninen ühe päeva.
#1 Sébastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse
2.koht, 100 punkti
Sardiinia
parim resultaat: 1 (2013-15)
Sardiinia ralli
kolmekordset võitjad Ogier – Ingrassia saabuvad sel aastal Itaaliasse
MM-arvestuse teisel kohal. Viimati juhtus selline asi aastal 2012, kui hooaja
keskpaigas oli MM-liider keegi teine peale Ogieri. Pärast ebaõnnestunud
Portugali rallit sõnas Ogier, et tema eesmärk on olla reedese võistluspäeva
lõpuks liider ning kui see õnnestuks, siis sealt edasi oleks päris suur
vundament hooaja neljandale võidule laotud. Fordi sõitjatest on just Ogier
Sardiinias kõige kogenum, sest startimas sel nädalavahetusel Sardiinias juba
kümnendat korda. Ogier ja tema kaardilugeja on Sardiinias tähistamas oma
karjääri 130 MM-starti.
Sarnaselt
Neuvillega kasutab ka Ogier Sardiinia teedel Argentina rallil stardis olnud
autot.
#2 Elfyn Evans – Daniel Barritt
MM-arvestuse
7.koht, 45 punkti
Sardiinia
parim resultaat: 4 (2015)
Portugali
rallil teenisid Evans – Barritt lõpuks hooaja esimese korraliku tulemuse, kui
lõpetasid teisena. 2013.aastal tegi Evans just Sardiinias oma karjääri esimese
WRC stardi. Viiendat korda Sardiinias startiv Evans sõnas enne rallit, et
kahepäevane test oli enne rallit väga positiivne ning läheb reedesest
stardipositsioonist maksimumi võtma.
Sarnaselt
meeskonnakaaslastega on ka Evans Sardiinias tähistamas väikest MM-startide
juubelit. Uelslasel on täitumas 70 MM-start.
Evans sõidab
Itaalias seekord oma hooaja parima resultaadi toonud Portugali autoga.
#3 Teemu Suninen – Mikko Markkula
MM-arvestuse
11.koht, 23 punkti
Sardiinia
parim resultaat:8 (2016)
Teemu
Suninen pole Sardiinias varem WRC autoga sõitnud, kuid 2016.aastal võitis ta
selle ralli WRC2 arvestuses. Portugali rallil oma karjääri esimese WRC
poodiumikoha teeninud soomlane sõnas enne rallit, et päevane test sujus hästi
ning läheb rallile eelkõige kogemusi koguma ning vaatab katse katselt, et
kuidas tempo võrreldes teistega on.
Teemu
Suninen toob Sardiinias starti auto, millega ta kolm nädalat tagasi saavutas
Portugalis oma karjääri esimese WRC arvestuse poodiumikoha.
Toyota Gazoo Racing
MM-arvestuse
3.koht, 140 punkti
Toyota jaoks
oli Portugali ralli kindlasti pettumus, kuid nüüd on ees ootamas Sardiinia, kus
möödunud aastal teeniti teine, neljas ja kuues koht. Kindlasti on meeskonnale
veel ka positiivne see, et nende meeskonnaridades on sel aastal möödunud
aastased Sardiinia ralli võitjad. Meeskond testis Sardiinia ralliks juba pärast
aprillis sõidetud Korsika rallit ja kõik sõitjad kasutavad Sardiinias samasid
võistlusautosid, millega võistlesid Argentina rallil.
#7 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse
9.koht, 31 punkti
Sardiinia
parim resultaat: 1 (2009)
2009.aasta
Sardiinia ralli võitjad Latvala – Anttila on sel hooajal olnud pigem oma
eelmiste aastate hale vari. Kuue sõidetud ralliga on soomlased teeninud kõigest
31 punkti, mis teeb keskmiseks ralli saagiks 5,1 punkti, mis on MM-tiitli
võitmiseks ilmselgelt liiga vähe. Latvalat on viimasel ajal tugevalt
kritiseerinud ka mitmed Soome autoralli legendid, eesotsas Juha Kankkuneniga,
kes on öelnud, et soomlane istub tõenäoliselt hetkel MM-sarja parimas autos,
kuid peab oma sõidustiili kohandama, et selle autoga toime tulla ja tulemusi
saavutada. Latvala osas on isegi öeldud, et Sardiinia ja Soome saavad olema
tema jaoks otsustavad rallid, kas meest järgmine aasta üldse MM-sarjas näeb või
ei.
Möödunud
aastal lõpetasid soomlased Toyota Yaris WRC debüüthooajal Itaalia võistluse
teisel kohal ja jäid võitjatest maha 12,6 sekundiga. Kusjuures mehed ei võitnud
ralli jooksul ühtegi katset.
Latvala
kaardilugeja Miikka Anttila on Sardiinias viimas oma karjääri startide arvu
uude sajasse, sest kogenud soomlasel täitub Itaalias 200 MM-start.
#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse
3.koht, 72 punkti
Sardiinia
parim resultaat: 1 (2017)
Enne
Sardiinia rallit said Eesti rallifännid teada suurepärase uudise, et Ott Tänak
– Martin Järveoja on oma võistlusauto Toyota Yaris WRC-ga tulemas juuli kuus
toimuvale Shell Helix Rally Estoniale.
Möödunud
aastal said Ott ja Martin just Sardiinias nö. selle esimese võidu kohustuse
kaelast ning võitsid Itaalias oma karjääri esimese MM-ralli. Sarnaselt Ogier –
Ingrassiaga teenisid ka eestlased Portugali MM-rallilt nulli, mis tähendab, et
tiitliheitluses püsimiseks on eelkõige vaja teenida Sardiinias kindlasti suurem
punktisaak, kui Neuville – Gilsoul.
Arvestades,
et see Itaalia saar on olnud Saaremaalt pärit mehele väga sobilik ja pakkunud
talle tema karjääri jooksul palju rõõmuhetki, siis loodame, et nii saab olema
ka sel nädalavahetusel.
Kindlasti
loodame eestlaste kontole lisaks heale tulemusele ka katsevõite, et Ott ja
Martin saaks pikendada oma vinget järjestikuste rallide katsevõitude rekordit,
mis oleks siis juba 16 ralli pikkune.
„Sardiinia
on minu jaoks väga eriline ralli, teenisin seal aasta tagasi enda MM-karjääri
esimese võidu. Loodetavasti õnnestub ka sel aastal hea tulemus teha. Usun, et
see on selle hooaja üks võtmerallisid. Portugalis ei läinud meil nii hästi kui
planeerisime või lootsime ja seetõttu on tähtis nüüd häid punkte teenida.
Püüame olla nii valmis kui võimalik ja tean, et tiim töötab selle nimel
kõvasti.
Olen autoga
väga rahul – Argentinas oli auto fantastiline ja ka Portugalis tundsin end
roolis hästi. Nüüd peame selle kiiruse Itaalias heaks tulemuseks vormima,“
sõnas Tänak Toyota pressiteate vahendusel.
#9 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse
5.koht, 55 punkti
Sardiinia
parim resultaat: 4 (2017)
Esapekka
Lappi ja Janne Fermi hooaeg on olnud küll täis ebaõnne. Kui mitmel rallil on
Lappi ise pühapäeval oma hea koha erinevate vigade tõttu loovutanud, siis
Portugali rallil järgselt otsustasid kohtunikud Lappit ühe publikukatse
heinapalli lükkamise eest karistada 10 sekundilise karistusega ning nii pidi
soomlane oma algse neljanda koha viienda vastu vahetama. Sellest hoolimata lähevad
soomlased Sardiinias starti vaid positiivsete mõtetega, sest möödunud aastal
olid just nemad, kes Sardiinia rallil enim katsevõite võtsid, kokku 6 ja jäid
lõpuks poodiumilt esimesena välja. MM-arvestuse viies mees läheb kindlasti head
kohta püüdma ka sel aastal, sest Sardiinia saab olema teine järjestikune ralli,
kus soomlane WRC autoga ka möödunud aastal startinud.
Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team
MM-arvestuse
4.koht, 111 punkti
Sardiinia
ralli ajaloo edukaim autotootja Citroën avadas Portugali ja Sardiinia ralli
pausi aja tõsise šokkuudise, mis tähendas, et meeskonda otsustas lõpetada
töösuhte Kris Meeke ja Paul Naglega. Prantsuse autotootja osas mõistetav samm,
kuid kindlasti mitte mõistetav Citroenile viimastel aastatel viis rallivõitu
toonud Kris Meekele ja Paul Naglele. Otsust põhjendati eelkõige sellega, et
meeskond tunneb juba muret sõitjate elude pärast ja, et Meeke on nö. kontrolli
alt väljunud. Loodetavasti siiski ei jäänud Meeke Portugali ralli ta elu
viimaseks MM-stardiks WRC autol. Juba on spekuleeritud, et läheb uuel aastal
Toyotasse ja siis võimalik, et ka Hyundaisse, kus osade sõitjate lepingud
lõppemas, kuid need on vaid kuulukad ja sellised pigem ajakirjanike poolt
tekitatud lood.
Sebastien
Loeb ütles otse ära, et ta ei leia motivatsiooni tulla sõitma Meeke asemele
järelejäänud etappe ja sõidab sel hooajal veel vaid Kataloonias nagu kokku
lepitud, seega saab näha, kas hooaja lõpuni saab võimaluse Mads Østberg või
leitakse meeskonda keegi uus. Igatahes sellise kooseisuga nagu meeskonda hetkel
järgi jäänud ja üldse mitte alahinnates Breeni ja Østbergi, tundub, et Citroën sel aastal võiduni küll ei
jõua ja seda hoolimata, et auto on oluliselt parem, kui möödunud aastal.
#11 Craig Breen – Scott Martin
MM-arvestuse
10.koht, 26 punkti
Sardiinia
parim resultaat: 25 (2017)
Citroëni
meeskonna esisõitja koorem on nüüd Craig Breeni – Scott Martini kanda, vähemalt
kuni Kataloonia rallini, kui korraks tulevad veel sel hooajal Prantsuse
autotootja eest starti Sebastien Loeb – Daniel Elena. Breeni hooaja parim
resultaat pärineb Rootsi rallilt, kus iirlane lõpetas karjääri parimal ehk
teisel kohal. Pärast Meeke vallandamise uudist peaks olema suhteliselt kindel,
et Breen sõidab kõik hooaja järelejäänud rallid ja mingeid võistluspause ei
tohiks enam tulla. Sardiinia rallilt pole Breenil just midagi märkimisväärset
oma kahe stardiga ette näidata. Möödunud aastal esimest korda WRC autoga
Sardiinias sõitnud mees lõpetas võistluse 25. kohal, kuid selle tulemuse
põhjustasid suuresti C3 WRC erinevad tehnilised probleemid. Seekord peaks olema
Breenil Sardiinias kasutada täiesti uus C3 WRC.
#12 Mads Østberg – Torstein Eriksen
MM-arvestuse
12.koht, 16 punkti
Sardiinia
parim resultaat: 2 (2014)
Mads Østberg
on Citroëni eest sel hooajal teinud kaks starti, millest mõlemad kuuendal kohal
lõpetanud. 2014.aastal lõpetas norralane Sardiinia ralli teisel kohal just Citroëni
roolis istudes. Tundub, et tänu Meeke vallandamisele võib Østberg hea tulemuse
korral Itaalias saada veel võimalusi sel aastal C3 WRC rooli keerata. Kui
Breenil on Sardiinia teedelt ette näidata vaid kaks starti, siis kogenud
norrakal on see tema karjääri 11 Sardiinia ralliks.
Mads
Østbergi kasutada on Sardiinias Khalid Al Qassimi Argentina ralli auto.
WRC2
WRC2 klassi
hooaja seitsmendale etapile on end registreerinud 12 võistluspaari. MM-liidrid
Pontus Tidemand – Jonas Andersson jätavad Sardiinia ralli vahele ning nii on
nende lähimatel jälitajatel Jan Kopeckyl – Pavel Dresleril võimalus vahet vähendada.
Tänavu WRC2 klassivõiduni jõudnud võistluspaaridest on veel Sardiinais stardis
Takamoto Katsuta – Marko Salminen. Katsuta meeskonnakaaslase Hiroki Arai kõrval
istub Itaalia teedel kogenud Jarmo Lehtinen, kes eelkõige tuntud kui endine
Mikko Hirvoneni kaardilugeja. 168 MM-starti tegev ja 15. MM-rallit võitnud soomlane osales viimati
MM-rallil 2014.aasta Walesi rallil. Karjääri teist MM-ralli starti on tegemas
kolmekordne Euroopa meistrivõistluste (ERC) võitja Kajetan Kajetanowicz. Mehe
võistlusautoks loomulikult Ford Fiesta R5.
Hooaja kolmandat starti uuel Citroen C3 R5 autol on tegemas Stephane Lefebvre - Gabin Moreau, kes lähevad kindlasti püüdma hooaja esimest klassivõitu.
WRC2
arvestusest väljaspool tasub kindlasti veel ära mainimist võistluspaar nr.86,
kus istuvad kolmekordne Asia Pacific meistrivõistluste meister Gaurav Gill,
kelle kaardilugejaks 100 MM-ralli kogemusega Glenn Macneall. Märkimisväärne on
see selleks, et nende meeste Ford Fiesta R5 all on Aasia rehvitootja MRF
toodang, mis on nende MM-ralli debüüdiks. WRC2 klassi arvestuses saab
ametlikult nende rehvidega sõita alates 2019 hooajast ja siis peaks MM-sarjas
olema esindatud neli rehvitootjat – Michelin, Pirelli, DMACK ja MRF.
Fotod: M-Sport, Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo, Citroen Racing, Grzegorz Roslon
No comments:
Post a Comment