Grossi
Toidukaubad Viru ralli võitsid Georg Gross – Raigo Mõlder
EAL Eesti
autoralli meistrivõistluste ja Estonian R2 Challenge neljas etapp, Grossi
Toidukaubad Viru ralli jätkus laupäeval
seitsme kiiruskatsega, kogupikkuses 92,66 km.
Teist
võistluspäeva alustasid liidrina Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS
WRC), kelle edu Valerii Gorban – Sergei Larens (Mini Cooper WRC) ees oli 6,1 ja
Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII) ees 12,3
sekundit.
Laupäeva
avakatsena sõideti 11,61 km pikkune Nurkse (Ehituse ABC) katse. Parima äratuse
olid saanud Gross – Mõlder, kes võtsid 0,7 sekundilise eduga Gorban – Larensi
ees katsevõidu. Katse kolmas aeg reedel rehvipurunemise tõttu aega kaotanud
ning laupäeval esimesena rajale startinud Egon Kaurile – Rasmus Vesiloole (Ford
Fiesta), kes jäid Gross – Mõlderist 11,3 sekundi kaugusele.
Enne päeva
esimest hoolduspausi sõidetud 17,83 km pikkuse Sae 1 (PMC) katse võit samuti
Gross – Mõlderile, kes said ralli pikimal katsel une täiesti silmast ning
edestasid lähimaid konkurente Gorban – Larensit koguni 9 sekundiga. Katsel jäid
absoluutarvestuse viiendalt kohalt käigukasti rikke tõttu mõneks ajaks raja
äärde Rainer Aus – Simo Koskinen (VW Polo), kes küll said lõpuks probleemile
lahenduse, kuid kukkusid absoluutarvestuse 55.kohale.
Peale
hoolduspausi jätkus Grossi Toidukaubad Viru ralli 17,53 km pikkuse Vinni 1
(Põhjakeskus) katsega. Gross – Mõlder suurendasid katsel oma üldedu veel 7,3
sekundi võrra. Sae (Revin Grupp) katse
teise läbimise parimad olid oma kolmanda ühise Viru ralli võidu poole liikunud
Gross – Mõlder, kes juhtisid nüüd Gorban – Larensi ees 30,2 sekundiga. Katsel
oli probleeme piduritega Kaur – Vesiloo Ford Fiesta proto autol.
Kuna
laupäevastel katsetel oli sooja ilma tõttu probleeme seisva tolmuga, siis
otsustas võistluste juht muuta autode stardivahet ning viimasele kolmele
katsele startisid kõik võistluspaarid kaheminutilise vahega.
Vinni
(Ehmofix Autohooldus) katse teise läbimise parimad olid Gross – Mõlder, kes edestasid 12,40
katsekilomeetriga Gorban – Larensit 2,9 sekundiga. Absoluutarvestuses tõusid
Vinni katse teise läbimisega neljandale kohale uue Ford Fiesta proto autoga
esimest korda sõitnud Roland Murakas – Kalle Adler. Võistluse punktikatsena
sõideti 13,11 km pikkune Sonda (Isovent Ehitus) katse, mille absoluutarvestuse
maksimumpunktid võtsid katsel 121 km/h keskmist kiirust näidanud Gross –
Mõlder. Võistluse viimane katse sõideti Kehala paarisrajal ning selle võidu
võtsid Gross – Mõlder, mis tähendas, et Ford Fiesta WRC-l võistelnud eestlased
võitsid kõik tänavused Grossi Toidukaubad Viru ralli katsed. Gross – Mõlderile
oli see nende kolmandaks ühiseks Viru ralli võiduks.
„Üliraske
ralli oli, kuid tahan korraldajatele öelda suured tänusõnad, sest katsed olid
väga hästi valitud. Tänud ka meie meeskonnale, kes tegi väga head tööd ning hea
oli taas koduteedel sõita. Peale viimast hooldusala oli meil juba piisav edu
ning enam suuri riske võtma ei pidanud,“ võttis koduteedel karjääri neljanda
rallivõidu saavutanud Gross koduse võistluse kokku.
Ford Fiesta
WRC-l sõitnud eestlaste järel said teise koha Valerii Gorban – Sergei Larens,
kes jäid võitjatest maha 36,4 sekundiga. Absoluutarvestuse kolmas koht Ranno
Bundsen – Robert Loštšenikovile, kellel kogunes Gross – Mõlderile kaotust kaks
minutit ja 21,9 sekundit.
EMV3 ehk N4,
R5 ja S2000 arvestuse hooaja neljanda etapi parimad olid Allan Popov – Aleksei
Krylov (Mitsubishi Lancer Evo IX). 46,7 sekundi kaugusele jäid klassivõitjatest
Denis Rostilov – Aleksey Kurnosov (Mitsubishi Lancer Evo IX). Klassi kolmas
koht Hendrik Kers – Mihkel Kappile (Mitsubishi Lancer Evo X), kes jäid
võitjatest maha minuti ja 21,8 sekundiga.
Neljaveoliste
rahvusliku klassi EMV4 (E12) autode arvestuse Grossi Toidukaubad Viru ralli
parimad olid Bundsen – Loštšenikov. Klassi teise koha said Emils Blums - Didzis
Eglitis (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes jäid eestlastest kahe minuti ja 0,8
sekundi kaugusele. Neljaveoliste rahvusliku arvestuse kolmandad olid Siim Aas –
Vallo Vahesaar (Mitsubishi Lancer Evo), kellel kogunes üheksa sõidetud katsega
kaotust klassivõitjatele kuus minutit ja 16,2 sekundit.
Kuni
kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV5 võitsid hooaja teise
kruusaralli võidu
Karel Tölp –
Martin Vihmann (Honda Civic Type-R). Klassi teine koht Kristo Subi – Erik
Vaasale (Honda Civic Type-R), kes jäid võitjatest 29,3 sekundi kaugusele.
Klassi kolmas koht David Sultanjants – Siim Ojale, kes jäid Tölp – Vihmannist
maha 53,6 sekundiga.
Kaheveoliste
kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV2 absoluutarvestuses ja EMV6 ning
Estonian R2 Challenge arvestuses oli Virumaa teede parim võistluspaar Ken Torn
– Aleks Lesk (Ford Fiesta R2T). EMV6 ja Estonian R2 Challenge arvestuse teine
ning EMV2 klassi kolmas koht kuulus Roland Poomile – Ken Järveojale (Ford
Fiesta R2T), kes jäid võitjatest maha 39 sekundiga.. Klassi EMV6 ja Estonian R2
Challenge arvestuse kolmas koht Rasmus Uustulnd – Kauri Pannasele (Peugeot 208
R2). Torn – Leskist jäid Uustulnd - Pannas ralli lõpuks maha minuti ja 35,2
sekundiga.
Rahvusliku
rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega
autodega, võtsid klassivõidu Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3), kellele
kuulus ka EMV2 klassi teine koht.
Hooaja
esimese klassivõidu võtnud meeste edu teisena lõpetanud Mario Jürimäe – Martin
Valteri (BMW M3) ees oli 49,7 sekundit. Rahvasuus BMW klassiks kutsutava
arvestuse kolmandad olid Madis Vanaselja – Jarmo Liivak (BMW M3), kes kaotasid
üheksa katse kokkuvõttes Ringenberg – Heinale kahe minuti ja 5,8 sekundiga.
Kaheveoliste
klassi EMV8 (E10) hooaja neljanda etapi parimad olid Martin Saar – Karol Pert
(VW Golf 2). Klassi lõpetasid teisena Lembit Soe – Kalle Ahu (Toyota Starlet),
kes jäid võitjatest kahe minuti ja 2,4 sekundi kaugusele. Klassi kolmas koht
kuulus võistluspaarile Silver Sõmer – Nele Jalakas (BMW E30), kes jäid ralli
lõpuks klassivõitjatest seitsme minuti ja 12,7 sekundi kaugusele.
Rahvusliku
E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste
autodega, võtsid klassivõidu Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105). Klassi
teine koht Raigo Vilbiks – Hellu Smorodinile (Lada Samara), kes jäid
idanaabritest kuue minuti ja 14,9 sekundi kaugusele.
Klassi
kolmas koht kuulus Keiro Orgus – Ulvar Orgusele (Toyota Yaris), kes jäid
võitjatest maha üle 24 minuti.
Veoautode
EMV10 arvestuse hooaja teise võidu võtsid Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ
51A). Teise koha punktid teenisid Rainer Tuberik – Raido Vetesina (GAZ 51), kes
jäid võitjatest 55,8 sekundi kaugusele. Klassi kolmas koht Veiko ja Toivo
Liukanenile (GAZ 51A), kes kaotasid võistluse lõpuks Niinemets – Allikale kahe
minuti ja 59,4 sekundiga.
Grossi
Toidukaubad Viru ralli 2018 detailsed tulemused leiab Eesti autoralli
meistrivõistluste veebilehelt -
autoralli.ee
Eesti
autoralli meistrivõistlused jätkuvad nelja nädala pärast, kui 13-15.juulini
sõidetakse Shell Helix Rally Estonia.
Foto: Raul
Kulgevee
No comments:
Post a Comment