Sardiinia MM-ralli
jätkus reede hommikul ning võistlejaid ootas ees kaheksa vihmamärga ja mudast
kiiruskatset. Päeva katsete kogu kilometraaž oli 126,18 km. Võistluspäeva
alustasid liidrina Sebastien Ogier – Julien Ingrssia (Ford Fiesta WRC), kelle
edu Hyundai meeste Andreas Mikkelsen -
Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) ja Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
(Hyundai i20 Coupe WRC) ees oli vastavalt 0,1 ja 0,7 sekundit. Ott Tänak –
Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) alustasid esimest pikka võistluspäeva
kümnendalt kohalt, jäädes liidritest maha 2,5 sekundiga.
SS2 Tula 1 - 22.12 km
Reedest
võistluspäeva alustati päeva pikima katse esimese läbimisega, millel olid ööst
sadanud vihma tõttu päris libedad tingimused. Katse ülivõimsalt parima aja
sõitsid välja Mikkelsen – Jaeger, kes tõusid ka uuteks ralli liidriteks.
Norralastele tagasid katse kaksikvõidu Mads Østberg - Torstein Eriksen (Citroen
C3 WRC), kes jäid kaasmaalastest maha 9,1 sekundiga. Katse kolmas aeg
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttilale (Toyota Yaris WRC), kes kaotasid liidriks
tõusnud Hyundai meestele 9,7 sekundiga. Tänak – Järveojale päeva avakatset
neljas aeg. Mikkelsen – Jaegerist jäid mehed maha 10,4 sekundiga. Kokkuvõttes
tõusid eestlased kuuendale kohale. Enne teist katset liidrid olnud Ogier –
Ingrassia kukkusid üldarvestuses viiendaks ning kaotasid nüüd ise liidritele
12,6 sekundiga.
Reede
avakatsel pidi rehvipurunemise tõttu mõned sekundid ära andma Tänak – Järveoja meeskonnakaaslased
Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), kellel aga õnneks oli üks varu
kaasas ning said selle enne järgnevat katset ära vahetada. Kõige kehvemalt läks
teisel kiiruskatsel Elfyn Evansil – Daniel Barritil, kelle Ford Fiesta WRC´l purunes
rooliots. Õnneks oli meestel see detail kaasas ja said selle ära vahetatud,
kuid finišisse jõudsid britid liidrist üle 13 minuti hiljem.
SS3 Castelsardo 1 - 14.37 km
Ka päeva
teise katse võit läks Mikkelsen – Jaegerile, kes edestasid seekord vaid 0,8
sekundiga Teemu Sunineni – Mikko Markkulat (Ford Fiesta WRC). Katse kolmas aega
Toyota Gazoo Racing meeskonna eestlastele, kes jäid Hyundai norrakatest maha 2,8
sekundiga. Tänak – Järveoja tõusid kolmandaks ka ralli kokkuvõttes ning
kaotasid liidritele 15,6 sekundiga.
SS4 Tergu - Osilo 1 - 14.14 km
Võistluse
neljas kiiruskatse tõi ralli esimese katsevõidu võistluspaarile nr.8 Ott Tänak –
Martin Järveoja. See tähendas, et
eestlased pikendasid oma katsevõitude rekordit, et igal rallil võtta vähemalt
üks katsevõit, nüüd juba 16 rallini. Ralli üldarvestuses tõusid eestlased
teisele kohale. Katse teine aeg ralli liidritele, kes jäid eestlastest maha 1,4
sekundiga ning kolmas Latvala – Anttilale, kes jäid meeskonnakaaslastest maha
2,4 sekundiga.
SS5 Monte Baranta 1 - 11.46 km
Enne
hoolduspausi sõidetud katse võidu võtsid MM-liidrid Neuville – Gilsoul, kes
edestasid 3 sekundiga Ogier – Ingrassiat ja 4,2 sekundiga meeskonnakaaslasi
Mikkelsen – Jaegerit.
Tänak –
Järveojale enne lõunapausi viies aeg ja 6,4 kaotussekundit. Kokkuvõttes pidid
eestlased taas oma koha Neuville – Gilsoulile loovutama ja jätkasid 16,4
sekundilise kaotusega liidritele kolmandal kohal.
VIDEO: SS1-5 tipphetked
VIDEO: SS1-5 tipphetked
SS6 Tula 2 - 22.12 km
Võistlus
jätkus peale hoolduspausi hommikuste katsete kordustega. Vahepeal aga olid
avanenud taevaluugid ning lisaks mudasele teele segas nüüd veel sinna juurde
sadav vihm ning kohatine päris paks udu. Tingimused meenutasid pigem Walesi,
kui Sardiinia rallit.
Kõige
paremini kaustasid sellised keerulised tingimused enda kasuks ära „kavalad
rebased“ Ogier – Ingrassia, kes asusid rünnakule, mis tõstis nad hoobilt
viiendalt kohalt liidriteks. Kui Tula esimesel läbimisel olid ülivõimsa aja
letti löönud senised liidrid Mikkelsen – Jaeger, siis nüüd olid norrakad katsel
hädas ning lisaks korra teelt välja käimisele, oldi mures ka tõrkuva käigukasti
pärast. Katse lõppu jõudes näitas kell norrakatele 26,5 sekundilist kaotust
Ogier – Ingrassiale, mis kukutas nad üldarvestuses 3,5 sekundiga prantslaste
seljataha. Katse teise aja sõitsid välja Lappi – Ferm, kes jäid liidriks tõusnud
Fordi sõitjatest maha 12,2 sekundiga. Katse kolmas aeg Tänak – Järveojale, kes
kaotasid katsel endistele meeskonnakaaslastele 15,2 sekundiga. Ogier –
Ingrassia tõus tähendas, et Tänak – Järveoja kukkusid üldarvestuses neljandale
kohale, kuid jäid näiteks teisest kohast vaid 5,1 sekundi kaugusele.
Taas oli
Tula katsel probleeme Evans – Barrittil, kelle Ford ei pidanud sellistele mudastele
ja vesistele tingimustele vastu ning kuskilt leidis vesi ja muda ka tee auto
salongi, mis tegi Evansi roolikeeramise kohati päris keeruliseks.
SS7 Castelsardo 2 - 14.37 km
Ka järgmise
katse võit läks Ford Fiesta WRC-l sõitnud võistluspaarile, kuid sedapuhku
Suninen – Markkulale, kes edestasid Ogier – Ingrassiat 1,9 ja Neuville –
Gilsouli 4,3 sekundiga. Tänak – Järveojale katse viies aeg. Soomlastest jäid
eestlased maha 8,3 sekundiga, kuid tõusid üldarvestuses sarnaselt
konkurentidele ühe koha võrra, sest katsel pidid käigukasti rikke tõttu
katkestama pikalt ralli liidrid olnud Mikkelsen – Jaeger.
SS8 Tergu - Osilo 2 - 14.14 km
Võistluse
kaheksanda katse võidu võtsid enda nimele Neuville – Gilsoul, kes vähendasid
Ogier – Ingrassiaga vahet 0,4 sekundi võrra. Tänak – Järveojale 1,6 sekundilise
kaotusega katse kolmas aeg. Samad võistluspaarid hoidsid TOP3 kohtasid ka ralli
üldarvestuses.
SS9 Monte Baranta 2 - 11.46 km
Päeva
viimase katsena sõideti veidi üle 11 km pikkune katse, mille võidu võtsid
Latvala – Anttila. Katse teised olid Ogier – Ingrassia, kes jäid oma
kunagistest meeskonnakaaslastest 1,1 sekundi kaugusele. Täpselt sarnase
kaotusega jäid Toyota meestest maha Lappi – Ferm ja ka Østberg – Eriksen. Kahjuks
ei toonud reede viimane katse häid uudiseid Toyota Gazoo Racing meeskonnale ja
Eesti rallifännidele. Katse 10 kilomeetril olnud hüppelt maandus Ott Tänaku ja
Martin Järveoja Yaris WRC tugevalt ninale ning selle tagajärjel sai tugevalt
kannatada jahutus radiaator, mis õige pea lekkima hakkas ja seejärel juba
mootori temperatuuri nii kõrgele ajas, et eestlased olid sunnitud juba teist
rallit järjest sama probleemiga rajaäärde keerama.
Tänak teavitas smsi teel kiiresti juhtunust meeskonnakaaslaste Latvalat, et too seal hüppel veidi rahulikumalt võtaks ning soomlane oli rallipäeva finišis selle teo eest eestlasele väga tänulik.
Tänak teavitas smsi teel kiiresti juhtunust meeskonnakaaslaste Latvalat, et too seal hüppel veidi rahulikumalt võtaks ning soomlane oli rallipäeva finišis selle teo eest eestlasele väga tänulik.
„See hüpe
oli korraldajate poolt sinna kunstlikult tehtud. Samas testikatsel sõitsime
seda kolm korda läbi, täna hommikul ka. Neli esimest korda õnnestus. Võib-olla
tekitasid aeglasemad sõitjad sinna maandumisega mingi augu. See on minu arvamus,
täpselt ma veel ei tea. Ilmselt jäi põhjakaitse sinna augu taha kinni.
Põhjakaitse jäigi sinna maha, radiaatoril tuli mõra sisse ja vesi välja. Tegelikult
oli see ju tavaline hüpe, mis läks veidi nina peale,“ võttis juhtunu Martin
Järveoja kokku.
„Päeva
viimasel kiiruskatsel kahjustasime maandumisel auto radiaatorit, mistõttu
pidime ralli pooleli jätma," ütles Tänak. "Selline stsenaarium tuli
meile väikese üllatusena, sest me oleme seda rajaosa nüüdseks neli korda
läbinud ja alati oleme me sellele kohale samamoodi lähenenud. Keeruline on
öelda, mis nüüd teisiti läks. See on meie jaoks raske hetk ja kindlasti on see
suur tagasilöök. Vaatamata sellele, et mul ei olnud hea enesetunne, esinesime
me hästi ja olime suures mängus. MM-tiitli püüdmine on meie jaoks nüüd väga
raske, aga me püüame võita igat järgnevat rallit."
VIDEO: Tänak– Järveoja SS9
VIDEO: SS 6-9 tipphetked
VIDEO: WRC2 tipphetked
Lisaks Tänak - Järveojale jäid samal katsel ka teeäärde Suninen - Markkula, kes enne päeva viimast katset hoidsid üldarvestuse neljandat kohta.
VIDEO: SS 6-9 tipphetked
VIDEO: WRC2 tipphetked
Lisaks Tänak - Järveojale jäid samal katsel ka teeäärde Suninen - Markkula, kes enne päeva viimast katset hoidsid üldarvestuse neljandat kohta.
Reedese
võistluspäeva järel juhivad rallit Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, kelle
edu Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul ees on 18,9 ja tänu meeskonnakaaslaste
katkestamisele kolmandaks tõusnud Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila ees 37,2
sekundit.
Õnneks
saabus hilisel õhtutunnil ka hea uudis, et Ott Tänak – Martin Järveoja on
laupäeval taas stardis ning seega saavad eestlased hetke seisuga veel heidelda
Sardiinia ralli punktikatse maksimumi eest.
Sardiinia MM-ralli järjestus peale SS9:
1.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC 1:35:56.9
2.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:18.9
3.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +0:37.2
4.Lappi /
Ferm Toyota Yaris WRC +0:41.6
5.Østberg /
Eriksen Citroën C3 WRC +0:58.3
6.Paddon /
Marshall Hyundai i20 Coupe WRC +1:01.5
7.Breen /
Martin Citroën C3 WRC +1:26.0
8.Lefebvre /
Moreau Citroën C3 R5 +4:02.9
9.Kopecky /
Dresler Škoda Fabia R5 +4:16.9
10.Ciamin /
Haye Hyundai i20 R5 +5:20.7
Sardiinia
MM-ralli jätkub laupäeval seitsme kiiruskatsega, millest esimene saab Eesti aja
järgi alguse 9.38.
Laupäev:
SS10 Coiluna
- Loelle 1 (14,95 km) - 9.38
SS11 Monti
di Alà 1 (28,52 km) - 10.32
SS12 Monte
Lerno 1 (28,89 km) - 11.11
SS13 Citta
di Ittiri - Coros (1,42 km) - 15.10
SS10 Coiluna
- Loelle 2 (14,95 km) - 17.08
SS11 Monti
di Alà 2 (28,52 km) - 18.02
SS12 Monte
Lerno 2 (28,89 km) - 18.41
Foto:
M-Sport
No comments:
Post a Comment