Saturday, June 9, 2018

Sardiinia MM-rallil jätkavad liidrina Ogier - Ingrassia. Tänak - Järveoja katkestasid tehniliste probleemide tõttu kolmandalt kohalt





Sardiinia MM-ralli jätkus reede hommikul ning võistlejaid ootas ees kaheksa vihmamärga ja mudast kiiruskatset. Päeva katsete kogu kilometraaž oli 126,18 km. Võistluspäeva alustasid liidrina Sebastien Ogier – Julien Ingrssia (Ford Fiesta WRC), kelle edu  Hyundai meeste Andreas Mikkelsen - Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) ja Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ees oli vastavalt 0,1 ja 0,7 sekundit. Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) alustasid esimest pikka võistluspäeva kümnendalt kohalt, jäädes liidritest maha 2,5 sekundiga.

SS2 Tula 1 - 22.12 km

Reedest võistluspäeva alustati päeva pikima katse esimese läbimisega, millel olid ööst sadanud vihma tõttu päris libedad tingimused. Katse ülivõimsalt parima aja sõitsid välja Mikkelsen – Jaeger, kes tõusid ka uuteks ralli liidriteks. Norralastele tagasid katse kaksikvõidu Mads Østberg - Torstein Eriksen (Citroen C3 WRC), kes jäid kaasmaalastest maha 9,1 sekundiga. Katse kolmas aeg Jari-Matti Latvala – Miikka Anttilale (Toyota Yaris WRC), kes kaotasid liidriks tõusnud Hyundai meestele 9,7 sekundiga. Tänak – Järveojale päeva avakatset neljas aeg. Mikkelsen – Jaegerist jäid mehed maha 10,4 sekundiga. Kokkuvõttes tõusid eestlased kuuendale kohale. Enne teist katset liidrid olnud Ogier – Ingrassia kukkusid üldarvestuses viiendaks ning kaotasid nüüd ise liidritele 12,6 sekundiga.
Reede avakatsel pidi rehvipurunemise tõttu mõned sekundid ära andma Tänak – Järveoja meeskonnakaaslased Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), kellel aga õnneks oli üks varu kaasas ning said selle enne järgnevat katset ära vahetada. Kõige kehvemalt läks teisel kiiruskatsel Elfyn Evansil – Daniel Barritil, kelle Ford Fiesta WRC´l purunes rooliots. Õnneks oli meestel see detail kaasas ja said selle ära vahetatud, kuid finišisse jõudsid britid liidrist üle 13 minuti hiljem.

SS3 Castelsardo 1 - 14.37 km

Ka päeva teise katse võit läks Mikkelsen – Jaegerile, kes edestasid seekord vaid 0,8 sekundiga Teemu Sunineni – Mikko Markkulat (Ford Fiesta WRC). Katse kolmas aega Toyota Gazoo Racing meeskonna eestlastele, kes jäid Hyundai norrakatest maha 2,8 sekundiga. Tänak – Järveoja tõusid kolmandaks ka ralli kokkuvõttes ning kaotasid liidritele 15,6 sekundiga.

SS4 Tergu - Osilo 1 - 14.14 km

Võistluse neljas kiiruskatse tõi ralli esimese katsevõidu võistluspaarile nr.8 Ott Tänak – Martin Järveoja.  See tähendas, et eestlased pikendasid oma katsevõitude rekordit, et igal rallil võtta vähemalt üks katsevõit, nüüd juba 16 rallini. Ralli üldarvestuses tõusid eestlased teisele kohale. Katse teine aeg ralli liidritele, kes jäid eestlastest maha 1,4 sekundiga ning kolmas Latvala – Anttilale, kes jäid meeskonnakaaslastest maha 2,4 sekundiga.

SS5 Monte Baranta 1 - 11.46 km

Enne hoolduspausi sõidetud katse võidu võtsid MM-liidrid Neuville – Gilsoul, kes edestasid 3 sekundiga Ogier – Ingrassiat ja 4,2 sekundiga meeskonnakaaslasi Mikkelsen – Jaegerit.
Tänak – Järveojale enne lõunapausi viies aeg ja 6,4 kaotussekundit. Kokkuvõttes pidid eestlased taas oma koha Neuville – Gilsoulile loovutama ja jätkasid 16,4 sekundilise kaotusega liidritele kolmandal kohal.  

VIDEO: SS1-5 tipphetked

SS6 Tula 2 - 22.12 km

Võistlus jätkus peale hoolduspausi hommikuste katsete kordustega. Vahepeal aga olid avanenud taevaluugid ning lisaks mudasele teele segas nüüd veel sinna juurde sadav vihm ning kohatine päris paks udu. Tingimused meenutasid pigem Walesi, kui Sardiinia rallit.
Kõige paremini kaustasid sellised keerulised tingimused enda kasuks ära „kavalad rebased“ Ogier – Ingrassia, kes asusid rünnakule, mis tõstis nad hoobilt viiendalt kohalt liidriteks. Kui Tula esimesel läbimisel olid ülivõimsa aja letti löönud senised liidrid Mikkelsen – Jaeger, siis nüüd olid norrakad katsel hädas ning lisaks korra teelt välja käimisele, oldi mures ka tõrkuva käigukasti pärast. Katse lõppu jõudes näitas kell norrakatele 26,5 sekundilist kaotust Ogier – Ingrassiale, mis kukutas nad üldarvestuses 3,5 sekundiga prantslaste seljataha. Katse teise aja sõitsid välja Lappi – Ferm, kes jäid liidriks tõusnud Fordi sõitjatest maha 12,2 sekundiga. Katse kolmas aeg Tänak – Järveojale, kes kaotasid katsel endistele meeskonnakaaslastele 15,2 sekundiga. Ogier – Ingrassia tõus tähendas, et Tänak – Järveoja kukkusid üldarvestuses neljandale kohale, kuid jäid näiteks teisest kohast vaid 5,1 sekundi kaugusele.
Taas oli Tula katsel probleeme Evans – Barrittil, kelle Ford ei pidanud sellistele mudastele ja vesistele tingimustele vastu ning kuskilt leidis vesi ja muda ka tee auto salongi, mis tegi Evansi roolikeeramise kohati päris keeruliseks.

SS7 Castelsardo 2 - 14.37 km

Ka järgmise katse võit läks Ford Fiesta WRC-l sõitnud võistluspaarile, kuid sedapuhku Suninen – Markkulale, kes edestasid Ogier – Ingrassiat 1,9 ja Neuville – Gilsouli 4,3 sekundiga. Tänak – Järveojale katse viies aeg. Soomlastest jäid eestlased maha 8,3 sekundiga, kuid tõusid üldarvestuses sarnaselt konkurentidele ühe koha võrra, sest katsel pidid käigukasti rikke tõttu katkestama pikalt ralli liidrid olnud Mikkelsen – Jaeger.

SS8 Tergu - Osilo 2 - 14.14 km

Võistluse kaheksanda katse võidu võtsid enda nimele Neuville – Gilsoul, kes vähendasid Ogier – Ingrassiaga vahet 0,4 sekundi võrra. Tänak – Järveojale 1,6 sekundilise kaotusega katse kolmas aeg. Samad võistluspaarid hoidsid TOP3 kohtasid ka ralli üldarvestuses.

SS9 Monte Baranta 2 - 11.46 km

Päeva viimase katsena sõideti veidi üle 11 km pikkune katse, mille võidu võtsid Latvala – Anttila. Katse teised olid Ogier – Ingrassia, kes jäid oma kunagistest meeskonnakaaslastest 1,1 sekundi kaugusele. Täpselt sarnase kaotusega jäid Toyota meestest maha Lappi – Ferm ja ka Østberg – Eriksen. Kahjuks ei toonud reede viimane katse häid uudiseid Toyota Gazoo Racing meeskonnale ja Eesti rallifännidele. Katse 10 kilomeetril olnud hüppelt maandus Ott Tänaku ja Martin Järveoja Yaris WRC tugevalt ninale ning selle tagajärjel sai tugevalt kannatada jahutus radiaator, mis õige pea lekkima hakkas ja seejärel juba mootori temperatuuri nii kõrgele ajas, et eestlased olid sunnitud juba teist rallit järjest sama probleemiga rajaäärde keerama.
Tänak teavitas smsi teel kiiresti juhtunust meeskonnakaaslaste Latvalat, et too seal hüppel veidi rahulikumalt võtaks ning soomlane oli rallipäeva finišis selle teo eest eestlasele väga tänulik.

„See hüpe oli korraldajate poolt sinna kunstlikult tehtud. Samas testikatsel sõitsime seda kolm korda läbi, täna hommikul ka. Neli esimest korda õnnestus. Võib-olla tekitasid aeglasemad sõitjad sinna maandumisega mingi augu. See on minu arvamus, täpselt ma veel ei tea. Ilmselt jäi põhjakaitse sinna augu taha kinni. Põhjakaitse jäigi sinna maha, radiaatoril tuli mõra sisse ja vesi välja. Tegelikult oli see ju tavaline hüpe, mis läks veidi nina peale,“ võttis juhtunu Martin Järveoja kokku.

„Päeva viimasel kiiruskatsel kahjustasime maandumisel auto radiaatorit, mistõttu pidime ralli pooleli jätma," ütles Tänak. "Selline stsenaarium tuli meile väikese üllatusena, sest me oleme seda rajaosa nüüdseks neli korda läbinud ja alati oleme me sellele kohale samamoodi lähenenud. Keeruline on öelda, mis nüüd teisiti läks. See on meie jaoks raske hetk ja kindlasti on see suur tagasilöök. Vaatamata sellele, et mul ei olnud hea enesetunne, esinesime me hästi ja olime suures mängus. MM-tiitli püüdmine on meie jaoks nüüd väga raske, aga me püüame võita igat järgnevat rallit."

VIDEO: Tänak– Järveoja SS9 
VIDEO: SS 6-9 tipphetked 
VIDEO: WRC2 tipphetked

Lisaks Tänak - Järveojale jäid samal katsel ka teeäärde Suninen - Markkula, kes enne päeva viimast katset hoidsid üldarvestuse neljandat kohta. 

Reedese võistluspäeva järel juhivad rallit Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, kelle edu Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul ees on 18,9 ja tänu meeskonnakaaslaste katkestamisele kolmandaks tõusnud Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila ees 37,2 sekundit.
Õnneks saabus hilisel õhtutunnil ka hea uudis, et Ott Tänak – Martin Järveoja on laupäeval taas stardis ning seega saavad eestlased hetke seisuga veel heidelda Sardiinia ralli punktikatse maksimumi eest.

Sardiinia MM-ralli järjestus peale SS9:

1.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC 1:35:56.9
2.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:18.9
3.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +0:37.2
4.Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +0:41.6
5.Østberg / Eriksen Citroën C3 WRC +0:58.3
6.Paddon / Marshall Hyundai i20 Coupe WRC +1:01.5
7.Breen / Martin Citroën C3 WRC +1:26.0
8.Lefebvre / Moreau Citroën C3 R5 +4:02.9
9.Kopecky / Dresler Škoda Fabia R5 +4:16.9
10.Ciamin / Haye Hyundai i20 R5 +5:20.7

Sardiinia MM-ralli jätkub laupäeval seitsme kiiruskatsega, millest esimene saab Eesti aja järgi alguse 9.38. 

Laupäev:

SS10 Coiluna - Loelle 1 (14,95 km) -  9.38
SS11 Monti di Alà 1 (28,52 km) -  10.32
SS12 Monte Lerno 1 (28,89 km) -  11.11
SS13 Citta di Ittiri - Coros (1,42 km) -  15.10
SS10 Coiluna - Loelle 2 (14,95 km) -  17.08
SS11 Monti di Alà 2 (28,52 km) - 18.02
SS12 Monte Lerno 2 (28,89 km) -  18.41

Foto: M-Sport

No comments:

Post a Comment