Türgi MM-rallit juhivad Neuville – Gilsoul.
Tänak – Järveoja viiendad
Türgi ralli
jätkus reede hommikul kuue kiiruskatsega ning võistluspäeva jooksul ootas
võistlejaid ees 147,55 katsekilomeetrit, mille jooksul läbiti kahel korral ka
ralli pikim katse, millel pikkust 38,10 km.
Päeva
alustasid liidrina Andreas Mikkelsen - Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC),
kelle edu Craig Breen – Scott Martin (Citroen C3 WRC) ees oli 2,5 ja Ott Tänak –
Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) ees 2,8 sekundit.
Hommikuseks
äratuseks pakkus rallikorraldaja kohe ralli pikima katse Çetibeli esimese
läbimise.
Katsevõidu
võtsid Breen – Martin, kes tõusid uuteks ralli liidriteks. Tänak – Järveoja hommik
sai „aeglase“ alguse ning eestlastele päeva avakatselt kümnes aeg. Kaotust
Citroeni sõitjatele kogunes 32,1 sekundit, mille peamiseks põhjuseks oli see,
et katsel oli meeletu tolm, milles oli kohati peaaegu võimatu sõita.
Järgmise
katse võit MM-liidritele Thierry Neuville – Nicolas Gilosul (Hyundai i20 Coupe
WRC), kes olid öösel mõneks ajaks
sunnitud hotellist evakueeruma, sest tuletõrjealarm oli käivitunud.
Tänak –
Järveojale katse viies aeg ja 4,1 kaotussekundit. WRC meestest oli probleeme Elfyn
Evans – Daniel Barrittil, kelle Ford Fiesta WRC-l tekkisid diferentsiaali
probleemid.
Enne
hooldust sõideti päeva lühim katse ning selle võit läks Mikkelsen – Jaeger´ile,
kes tagasi ralli liidriteks tõusid. Nende edu Breen – Martin ees olid nüüd 6,3
sekundit.
Tänak –
Järveojale teiselt järjestikuselt katselt viies aeg ning kokkuvõttes jätkasid
eestlased üheksandana, jäädes liidritest maha 33,4 sekundiga.
Peale
lõunapausi ootas võistlejaid ees hommikuste katsete kordused. Ralli pikima
katse korduse võitsid Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), kes
tõusid ralli üldarvestuses teiseks. Mikkelsen – Jaeger´ist lahutas prantslaseid
veel 12,7 sekundit.
Tänak –
Järveojale kuues aeg. Endistest meeskonnakaaslastest jäädi 38,1 kilomeetriga
maha 20,9 sekundit. Tänak sõnas katse lõpus, et see lihtsalt pole nende ralli
ja ta ei saa aru, et miks auto pole konkurentsivõimeline.
Kui eelnevad
katsed olid möödunud ilma suurema draamata, siis ralli kuues katse „röövis“
võistlejate rivist kaks WRC võistluspaari. Esmalt pidid purunenud vedrustuse
tõttu katsele jääma Evans – Barritt ning vaid paarsada meetrit enne katse
finišit olid viiendalt kohalt sunnitud katkestama Mads Østberg – Torstein Eriksen
(Citroën C3 WRC). Sarnaselt Ula katse esimese läbimisega, sai ka seekord parima
aja kirja Neuville – Gilsoul, kes tõusid üldarvestuses teisele kohale ning jäid
nüüd liidrina jätkanud meeskonnakaaslastest maha vaid 1,9 sekundiga.
Vaid 1,1 sekundi kaugusel belglastest jäid maha Ogier – Ingrassia. Päeva
eelviimaselt katselt Tänak – Järveojale viies aeg (+15,8).
Kui senine
päev oli Tänak – Järveojal kulgenud mitte soovitud tempos, siis päev lõpetati
väga positiivsetes toonides. Eestlastele
päeva viimaselt katselt katsevõit ning üldarvestuses tõusti viiendaks. Tänak
sõnas katse lõpus, et proovis muuta midagi, mis ei tohiks sellistes keerulistes
tingimustes toimida ehk lasi autot madalamaks, kuid ometigi see toimis. Sama
proovis ka Tänaku meeskonnakaaslane Esapekka Lappi ning tulemuseks Toyotale
katselt kaksikvõit.
Türgi ralli
kõige pikima võistluspäeva järel juhivad Türgi MM-rallit Neuville – Gilsoul,
kelle edu Ogier – Ingrassia ees on 0,3 ja Mikkelsen – Jaeger ees 2,6 sekundit.
Toyota Gazoo Racing meeskonna parima resultaadi eest hoolitsesid reedel
Jari-Matti Latvala – Mikka Anttila, kes hoiavad seitsme sõidetud katse järel
neljandat kohta. Liidritest jäävad soomlased maha 16,3 sekundiga.
Tänak –
Järveoja lähevad laupäevastele katsetele vastu viiendalt kohalt ning jäävad
Neuville – Gilsoulist maha 31,9 sekundiga.
„Ilmselgelt
pole me päevaga rahul, kuid see on raske ralli ja me suutsime täna suuremaid
probleeme vältida ja oleme päeva lõpus, mis on kõige olulisem. Siin rallil ei
pea olema nii hea, sest siin sellistes tingimustes loevad teised aspektid. Ralli
pole väga tehniline, lihtsalt teepinnas ei tööta nii nagu me seda ootasime. Sellised
tingimused on kõigile uus kogemus ja meil on veel tööd teha. Loodan, et me
suudame ööga ikkagi midagi parandada, sest me pole veel liiga kaugel ja peame
kohe hommikul suruma hakkama,“ võttis Tänak WRC+ vahendusel reedese päeva
kokku.
Tark sõit hoiab Ken Torni ja Kuldar Sikku
endiselt tiitlikonkurentsis
Reedel
jätkus Türgi teedel ka JWRC tiitliheitlus. Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta
R2) alustasid võistluspäeva neljandalt kohalt. Kui hommikusel kahelt katsel
näitasid mehed katse kolmandat aega, siis enne hoolduspausi sõidetud Çiçekli
katse võidu võtsid just eestlased.
JWRC
üldarveatuses olid Torn – Sikk tõusnud kolmandaks. Peale hoolduspausi sõidetud Çetibeli
katse teisel läbimisel püüdsid eestlased kinni JWRC avakatse võitjad Jean-Baptiste
Franceschi - Romain Courbon´i. Kahjuks ei saadud konkurentidest kohe mööda ning
ajakaotust parimatele kogunes üle minuti. Päeva aga lõpetasid eestlased heas tempos
ning võitsid mõlemad järelejäänud katsed. JWRC klassi juhivad 7 katse järel
Julius Tannert – Jürgen Heigl, kelle järel hoiavad teist kohta Torn – Sikk.
Eestlased jäävad sakslastest maha 7,9 sekundiga.
„Tänane
hommik algas kohe meie mõistes mammutkatsega, millel oli pikkust 38.1km. Kuna
oli juba ette teada, et olud on keerulised, siis oligi meie taktika sõita
kindla peale ja mitte võtta üleliigseid riske. Nagu ütleb ka uus Türgi
vanasõna: "Kes arukalt sõidab, see ralli ka võidab." Selle loogikaga
katsumegi finišijoone poole pürgida. Juba katsete esimesel läbimisel sai
selgeks, et küsimus ei ole kas kividest mööda sõita, vaid millistest. Teel olid
sügavad rööpad, milles omakorda peasuurused kivimürakad. Teisel ringil jõudsime
aga esimese katse poole peal järele ees sõitnud prantslastele, kes korraliku
tolmupilve tekitas ja kuidagimoodi mööduda võimalik ei olnud, kuniks lõpuks
purunes tal pooltelg. Proovime kindlasti ka kaotatud aega kohtunikelt tagasi
nõuda, kuid tiim selles osas väga optimistlik ei ole. Tundub, et sellest
kõigest hoolimata oli meie taktika edukas ning suutsime tänasest kuuest katsest
võita koguni kolm. Päeva lõpetasime oma klassi 2. kohal ning liidrist lahutab
vaid 7.9 sekundit. Homme katsume samamoodi edasi liikuda ja loodame, et see
taktika tasub ennast jälle ära,“ võttis Torn reedese võistluspäeva kokku.
Laupäeval
ootab võistlejaid sarnaselt reedega ees kuus kiiruskatset ning kokku läbitakse
130,62 katsekilomeetrit.
No comments:
Post a Comment