2018.aasta autoralli MM-tiitlijaht jätkub
Kataloonias!
Kataloonia ralli 2017 TOP3 |
Walesi ralli
järel ja Kataloonia ralli eel on selgeks saanud nii mõnigi detail, mis puudutab
2019. aasta autoralli MM-hooaega. Vahepealsel perioodil on paika ja kinnitatud
saanud tuleva hooaja WRC kalender, milles on kokku 14 etappi. Kui tänavuse
aasta jooksul on palju juttu olnud, et uue tulijana on kalendrisse lisandumas
Tšiili ning Jaapan on Korsika asemel comebacki tegemas, siis reaalsus on see,
et saame küll tervitada Tšiilit, kuid Jaapan peab veel oma korda ootama. Seega
kalendrisse jäi alles Korsika, mille üle meeskonnad on kurtnud, et sinna sõites
on logistika kulud väga suured.
FIA, mida ju
juhib teatavasti prantslane Jean Todt, ega siin vist rohkem põhjuseid polegi
vaja nimetada, et miks Korsika jäi ja seda Jaapani asemel, kes lubas
meeskondade logistika kulud katta, sarnaselt Tšiiliga.
Veel on
vahepeal selgeks saanud, et 2019. aastal ei ole enam klassi WRC 3 ning jäävad
alles WRC, WRC2 ja JWRC ning lisandub WRC Pro, mis siis on tänases mõistes
WRC2, kuid vaid tehasemeeskondadele. WRC2 sari jääb erasõitjatele, kes sõitmas
R5 autodega.
Ja üks
uuendus puudutab ka uuel aastal võistlejate numbreid. Kui maailmameistri auto
uksel hakkab endiselt ilutsema nr.1, siis ülejäänud võivad endale sobiva numbri
ise valida.
Kataloonia ralli ajalugu
Esimene
Kataloonia ralli sõideti aastal 1957 ning tänavune ralli on järjekorras 54.
MM-staatuse
sai Kataloonia ralli aastal 1991 ning esimesel kahel aastal sõideti võistlus
nö. segarallina. Aastatel 1993 – 2010 sõideti Kataloonia ralli vaid kõval
teekattel, kuid 2011 aastal pöörduti taas algse segaformaadi juurde ning nii on
see tänaseni. Tänapäevane erinevus on aga võrreldes 90ndate algusega, et
esimene päev võisteldi toona asfaldil ning ülejäänud kruusal, nüüd aga esimene
kruusal ja ülejäänud asfaldil.
Kuni aastani
1997. püsis võistlus MM-kalendris eelviimasena ehk sügises. Vahemikus 1997-2003
sõideti võistlus kevadel, kuid seejärel otsustati taas sügise kasuks. Korra
liikus võistlus veel kevadesse, kui 2006 aasta ralli toimus märtsis, kuid peale
seda on Hispaanias taas rallit sõidetud oma algsel aastaajal ehk sügisel.
Esimese
Kataloonia MM-ralli võitjatena läksid ajalukku Toyota Celica GT-4 sõitnud Armin
Schwarz – Arne Hertz. Kui Hertz oli Hannu Mikkola kõrvalistmel juba eelnevalt
teeninud 17 etapivõitu, siis Schwarzile jäigi see tema karjääri ainsaks
MM-võiduks.
Kataloonia
ralli kuningas on Sébastien Loeb, kes võitnud võistluse nii vaid asfaldil
sõidetuna, kui ka segarallina ning seda kokku kaheksal korral. Loeb ja tema
kaardilugeja Daniel Elena on stardis ka tänavu.
Ainsate
hispaanlastena on kodusel MM-etapil võidud ette näidata legendaarsel El
Matadoril ehk Carlos Sainzil ja tema kaardilugejal Luis Moyal, kes olid parimad
1992 ja 1995 aastal sõidetud rallidel.
2004. aastal
sõidetud 40. Kataloonia juubeliralli võitsid Markko Märtin – Michael Park, kes
aasta varem olid samadel teedel teeninud kolmanda koha.
Eestlastest
on veel Kataloonias omas klassis poodiumile jõudnud Urmo Aava – Kuldar Sikk,
kes saavutasid 2007. aasta Kataloonia rallil JWRC arvestuse kolmanda koha.
2013. aastal saavutasid juunioride arvestuses kolmanda koha Sander Pärn – Ken
Järveoja. Ning möödunud aastal lõpetasid Hispaania MM-ralli kolmandana Ott
Tänak – Martin Järveoja. Ning WRC Trophy arvestuses olid parimad tänavused
Eesti meistrid Valeriy Gorban ja tema eestlasest kaardilugeja Sergei Larens.
Aasta | Sõitjad | Auto | Tulemus |
2000 | Markko Märtin – Michael Park | Toyota Corolla WRC | 10 |
2001 | Markko Märtin – Michael Park | Subaru Impreza WRC | K |
2002 | Markko Märtin – Michael Park | Ford Focus RS WRC | 8 |
2003 | Markko Märtin – Michael Park | Ford Focus RS WRC | 3 |
2003 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Ignis S1600 | 24 |
2004 | Markko Märtin – Michael Park | Ford Focus RS WRC | 1 |
2004 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Ignis S1600 | K |
2007 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Swift S1600 | 18 |
2007 | Jaan Mölder jr. - Frédéric Micolette | Suzuki Swift S1600 | 26 |
2008 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Citroen C4 WRC | K |
2008 | Jaan Mölder jr. - Frédéric Micolette | Suzuki Swift S1600 | 24 |
2010 | Martin Kangur – Martin Järveoja | Honda Civic Type-R R3 | 28 |
2011 | Ott Tänak – Kuldar Sikk | Ford Fiesta S2000 | 27 (S-WRC 6.) |
2011 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Škoda Fabia S2000 | 28 (S-WRC 7.) |
2012 | Ott Tänak – Kuldar Sikk | Ford Fiesta RS WRC | K |
2012 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Ford Fiesta S2000 | 23 |
2012 | Oleksiy Kikireshko – Sergei Larens | Mitsubishi Lancer Evo IX | 40 |
2013 | Sander Pärn – Ken Järveoja | Ford Fiesta R2 | 20 (JWRC 3.) |
2013 | Yuriy Protasov – Kuldar Sikk | Ford Fiesta R5 | K |
2014 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Ford Fiesta S2000 | 24 (WRC2 7.) |
2014 | Sander Pärn – James Morgan | Ford Fiesta R2 | 35 (DDC 5.) |
2015 | Ott Tänak – Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | 41 |
2015 | Mait Maarend – Mihkel Kapp | Ford Fiesta R5 | 27 (WRC2 9.) |
2016 | Ott Tänak – Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | 6 |
2016 | Sander Pärn – James Morgan | Ford Fiesta R5 | 33 (WRC2 7.) |
2017 | Ott Tänak – Martin Järveoja | Ford Fiesta WRC | 3 |
2017 | Valeriy Gorban - Sergei Larens | Mini Cooper WRC | 24 (WRC Trophy 1.) |
Kataloonia ralli 2018
Kataloonia
ralli on tänavuse MM-hooaja kaheteistkümnendaks ralliks ning selle
võistluskeskus ja hooldusala paikneb Salous, PortAventura kuurortis.
Võistlust
alustatakse neljapäeva hommikul sõidetava 2 km pikkuse Salou testikatsega ning
esimene võistluskatse sõidetakse samal õhtul Barcelona tänavatel.
Õige action
saab alguse reede hommikul, kuid võistlejaid ootab kolm kruusakatset, mida
sõidetakse kõiki kahel korral. Kokku
läbitakse võistluse pikimal päeval 148,09 katsekilomeetrit.
Kui kaks
esimest katset on sõitjatele tuttavad aastast 2014, siis täiesti uus saab olema
38,85 km pikkune La Fatarella – Vilalba, millel ees ootamas nii kruusa, kui
asfalti.
Kui sõitjad
saavad peale pikka päeva puhkama, siis mehaanikutel ootavad ees väga kiired 75
minutit, sest kruusaseades autodest on vaja laupäeva hommikuks ette valmistada
asfaldi seades ja ülekannetega võistlusautod.
Laupäeva
läbitakse kolm korduvkatset, millest kaks on tuttavad möödunud aastast, kuid
sõidetakse seekord teises suunas. Päeva lõpetab 2,24 km pikkune Salou linnakatse.
Pühapäeval
jääb sõita veel 61,70 katsekilomeetrit ning katsed saavad olema tuttavad
möödunud aastast. Kui 2017.aastal pühapäeval vahepealset hooldust enam polnud,
siis sel aastal ootab peale kahte sõidetud katset ees 30 minutine hooldus.
MM-punkte
jagatakse WRC, WRC 2, WRC 3 klassi sõitjatele.
Tänavusel
rallil on starti tulemas kolm endist võitjat – Loeb, Ogier ja Mikkelsen.
Toyota läheb Hispaanias kindlustama
tootjate liidrikohta ning Tänak – Järveoja peavad võitma!
Tänak - Järveoja lähevad Kataloonias püüdma hooaja viiendat võitu |
Jaapani
autotootjal Toyotal on Kataloonia MM-rallilt ette näidata kolm võitu. Lisaks
ajaloolisele esimesele võidule 1991. aastal tõid 1992. aastal Toyota võitjana
finišisse Carlos Sainz – Luiz Moya (Toyota Celica Turbo 4WD) ja 1998. aastal
Didier Auriol – Denis Giraudet (Toyota Corolla WRC).
Toyota meeskonna
boss Tommi Mäkinen võitis Mitsubishil sõites ralli aastal 1997.
Kui siin
eelnevalt sai mainitud, et kahe ralli vahepeal on palju uut selgeks saanud,
seoses 2019.aastaga, siis ka Toyota oli uudiste vallas, päris aktiivne.
Kui siin
viimastel nädalatel oli palju juttu olnud, et Jaapani autotootja peab
läbirääkimisi 2017.aasta Kataloonia MM-ralli võitja Kris Meekega, siis nüüd on
see ka lepinguga kinnitatud ning põhja-iirlane teeb MM-sarjas comebacki 2019.aasta Monte-Carlo rallil ja just Toyota
Yaris WRC roolis. See, kes Meeke kõrval koha sisse võtab on veel lahtine, sest
juttude järgi on tema tavapärane kaardilugeja Paul Nagle karjääri lõpetamas
ning Meeke kõrvale on pakutud Sebastian Marshalli ning Dan Barritit.
Toyotal oli
uudiseid teisigi, kuid neist juba allpool.
Toyota
testis enne eestootavat rallit nii kruusal, kui asfaldil ning kõik peaks heaks
esituseks valmis olema.
Tänak - Järveoja lähevad Kataloonias püüdma hooaja viiendat võitu |
#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse
3.koht 168 punkti
Starte: 5
Parim
tulemus: 3 (2017)
Ott Tänak –
Martin Järveoja stardivad Kataloonia MM-rallile teadmises, et tänu Walesi ralli
esikohalt katkestamisel, peavad nad eesootaval rallil kindlasti oma peamisi
konkurente MM-tiitlile edestama, et veel tiitliheitluses ka Austraalia ralli
ajal püsida. Kindlasti saab just eestlastel olema kolmest võistluspaarist nö.
kõige pingevabam sõit, sest nad küll peaksid ralli võitma, et veel nö. rongil
püsida, kuid samas ei ole neil kohustust hoida oma MM-liidrikoha edu nagu seda
on Neuville – Gilsoulil.
„Ma ootan
Kataloonia rallit. Meil on endiselt võimalus võita maailmameistritiitel ja me
ei kavatse alla anda," ütles Tänak võistluseelse pressiteate vahendusel.
"Meie jaoks on asi lihtne: peame lihtsalt kaks viimast rallit võitma ja
vaatama, kas sellest piisab. Ma olen enesekindel nii kruusal kui asfaltil, sest
me oleme näidanud häid tulemusi mõlemal pinnasel. Aga me üritame veelgi
areneda. Võistluseelne test õnnestus hästi ning saime töötada kindlate asjade
kallal, et eelseisev ralli võimalikult hästi läheks.
Hea meel on
tõdeda, et Hannes Rummi ettepanek nimetada Martin Järveoja tänavuse aasta Selge
sõnumi auhinna kandidaadiks õnnestus ning Martin selle saigi. Martin Järveoja
on aastal 2018 eesti keele esikõneleja, sest ükski teine eestlane ei kasuta oma
emakeelt nii suure publiku kuuldes nagu tema. Palju õnne, Martin!
Otil ja
Martinil on Hispaanias taaskord ka abiks Martin Kangur ja Kuldar Sikk, kes
tegemas laupäeval ja pühapäeval gravel crew tööd.
#9 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse
4.koht 104 punkti
Starte: 2
Parim
tulemus: Pole sellel rallil veel finišisse jõudnud
Üks teema,
mis vahepealsel perioodil lõpuks kinnitust leidis oli see, et Esapekka Lappi –
Janne Ferm sõidavad uuel aastal Citroeni meeskonnas. Seega saavad soomlastest
viiekordsete maailmameistrite Ogier – Ingrassia meeskonnakaaslased. Lappi sõnas
peale uudise avalikuks tulemist: Ma õppisin Toyotas midagi nii Jari-Mattilt kui
ka Otilt. Järgmisel aastal avaneb võimalus õppida Sebilt. Siis peaksid mul
olema koos kõik pusletükid, et saada edukaks sõitjaks.
Kui siin on
soomlase otsust nii kiidetud, kui laidetud, siis mina arvan, et see oli hea
otsus ning kui jutt vastab tõele ja Ogier sõidab kuni hooaja 2020 lõpuni, siis
hea töö korral võib 2021 Lappit oodata Citroeni esisõitja koht. Jutte, et miks
ta ikka läks on erinevaid, osad räägivad, et ei saanud läbi meeskonna bossi
Mäkineniga, osad, et pidi ise oma sõitudele finantsilist tuge leidma, võta sa
nüüd kinni. Kindel on aga see, et mees on nüüd kahte viimast rallit sõitmas
Toyota eest ning siis liikumas edasi. Üks mis kindel, Lappi ütles, et Citroeni
meeskonnal ja autol on suur potentsiaal ning ta on positiivne.
#7 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse
5.koht 98 punkti
Starte: 14
Parim
tulemus: 2 (2012-2015)
Toyotast sai
vahepealsel perioodil teine meeskond Citroeni kõrval, kes on oma 2019. aasta
sõitjate kooseisus täies mahus välja öelnud. Toyotas on 2019.aastal jätkamas ka
MM-sarja kogenuim võistluspaar Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila. Soomlastel
on hooaja teine pool läinud järjest paremini ning neljast viimasest rallist on
kolm lõpetatud poodiumil ja Walesis heideldi kuni viimase katseni ka võidu
eest. Latvala – Anttila pole küll Kataloonia teedel kunagi võitnud, kuid see
eest on neil ette näidata neli järjestikust teist kohta. Kindel see ,et poodium
saab olema ka seekord eesmärk, sest alustuseks on vaja tuua punkte Toyotale
ning lisaks veel aidata ka Tänak – Järveoja nagu nad seda viimastel rallidel
ikka teinud.
Hyundai peab alistama Toyota ja Neuville –
Gilsoul kaitsma oma MM-edu
Hyundai meeskonna Kataloonia ralli parim resultaat pärineb hooajast 2016 |
Korea
autotootja Hyundai hooaeg algas hästi, kuid alates Soome MM-rallist ei ole enam
võitu saadud ning see on nad ka kukutanud ka tootjate arvestuse esikohalt . Enne
Kataloonia MM-ralli jäädakse Toyotast maha 20 punktiga ning see on nüüd vaja
Kataloonias kuidagi väiksemaks saada. Kahe järelejäänud ralliga on tootjate
arvestuses veel saadaval 86 punkti. Kui Toyotal on varasemast Hispaaniast
võidud ette näidata, siis Hyundai meeskonna parim resultaat pärineb aastast
2016, kui kahe autoga lõpetati poodiumil. Meeskonna juht Nandan ütles enne
rallit, et nende eesmärk on see nädalavahetus aidata Neuville ning nii
Mikkelsen, kui Sordo peavad olema valmis teda endast mööda laskma.
#5 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse 1.koht 189 punkti
Starte: 6
Parim
tulemus: 3 (2016)
MM-liidrid
Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul võitsid viimati MM-ralli juuni kuus, kui
parim oldi Sardiinia teedel. Nüüd on belglasi ees ootamas kaks otsustavat
rallit, millest esimene sõidetakse Hispaanias. Kui esimesel päeval sõidetaks
asfaldil, siis oleks nad ideaalsel stardipositsioonil, kuid kruusal saab nende
ülesanne olema hoopis teepuhastamine ja seda koguni ligi 150 katsekilomeetrit.
Kuigi
Neuville väidab, et tal pole pinget peal, siis tema kommentaarid ja kehakeel
reedab midagi muud. Elame näeme, a ma arvan, et belglastel saab olema väga
raske reede, kuid kui see normaalselt üle elatakse, võib juhtuda, et astutakse
suur samm oma elu esimese tiitli suunas.
Neuville on
siin enne rallit öelnud, et võib-olla olekski parem Austraalias mitte esimesena
startida, kuid selle kohta ma ütlen, et jutuks ja hämamiseks hea küll. Neuville
jaoks hea uudis on see, et tema autol on Kataloonia rallil uus esisild ja uus
keskdiferentsiaal.
#4 Andreas Mikkelsen - Anders Jæger
MM-arvestuse 6.koht 83 punkti
Starte: 8
Parim
tulemus: 1 (2015)
Andreas Mikkelsen
on Kataloonias üks nendest meestest, kellel varasemalt nendelt teedelt ette
näidata võit. Aasta siis oli 2015, kui norralane seal oma karjääri esimese
MM-ralli võidu võttis.
Möödunud
aastal oli Kataloonia ralli Mikkelsen – Jægeri esimene ralli Hyundai eest ning
reedese võistluspäeva järel juhtisid rallit just nemad.
Arvestades
norralaste tänavust hooaega, ei julge isegi pakkuda, mis saama hakkab, sest
võib juhtuda, et nendest saavad Neuville- Gilsouli suurimad abilised, tänu oma
reedesele stardipositsioonile või siis teine variant, et kuuleme jälle
katselõppudes, kuidas Mikkelsen kurdab, et ei mõista, kuidas selle autoga
kiiresti sõita.
#6 Dani Sordo – Carlos Del Barrio
MM-arvestuse
7.koht 60 punkti
Starte: 15
Parim
tulemus: 2 (2006-2009 ja 2016)
Kodupubliku
rõõmuks on Kataloonia rallil taas omade au kaitsmas Dani Sordo ja Carlos Del
Barrio
Kindel on
see, et Hyundai loodab Sordo peale koduteedel palju ning kindlasti ka Neuville.
Pärast kahte
vahelejäänud MM-rallit on Sordol kindlasti tõestamise soov, sest pole ju hispaanlasel
2019.aastaks veel kindlat töökohta ning korralik tulemus Hispaaniast aitaks
seda probleemi ehk parandada. Tõenäoliselt on hispaanlane siiski jätkamas 2019.
Hyundias ja seda ehk ka täishooaja, kui Paddonit seostatakse tõsiselt
M-Spordiga.
Kas Ogier – Ingrassia lähevad
MM-liidriteks?
Kas Ogier - Ingrassia jätkavad ka 2019.hooajal numbriga 1, peaks grammike selgemaks saama juba Kataloonias |
Fordil on
Kataloonia teedelt ette näidata kolm MM-ralli võitu. 1993. aasta Kataloonia
ralli võitsid Francois Delecour – Daniel Grataloup (Ford Escort RS Cosworth).
2000. aastal tõid uuele Ford Focus WRC-le esimese asfaldivõidu Colin McRae –
Nicky Grist ning nagu juba eelpool mainitud, siis 2004. aasta Kataloonia
parimad olid Märtin – Park.
Kui möödunud
aastal olid Kataloonias startides MM-liidrid nii M-Sport, kui Ogier –
Ingrassia, siis tänavu ollakse tootjate arvestuses kolmas ja sõitjate omas
teine.
Kui ka Monte
lugeda asfaldirallide hulka, siis on Fordil tänavustest asfaldirallidest ette
näidata kaks võitu, mis võiks ju tähendada, et kui reedene kruus ilma
probleemideta läbitakse, siis Ford ja Ogier kombinatsiooni võiks olla päris
hea.
Malcolm
Wilson on enne rallit öelnud, et tema kõige suurem hirm Kataloonia eel on see,
et äkki nad ei suuda Ogierile pakkuda piisavalt head autot, et prantslane saaks
heidelda võidu nimel.
Kui siin
meeskondade kooseisude osas hakkavad enamus puzzle tükid paika saama, siis
M-Sport meeskonna ümber on palju erinevaid kuulujutte liikvel. Üks neist
väidab, et M-Sport meeskond on üldse 2019. enam mitte osalemas tootjate
arvestuses. Kui sõitjate osas rääkida, siis leping uueks aastaks on vaid Teemu
Suninenil. Meeskonnaga seostatakse viimasel ajal ka Hayden Paddonit ning Citroenist
töötuks jäävat Craig Breeni.
#1 Sebastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse
2.koht, 182 punkti
Starte: 10
Parim
tulemus: 1 (2013, 2014 ja 2016)
Oma viimast
Kataloonia rallit Fordi roolis on tegemas Sebastien Ogier. Prantslane ja tema
kaardilugeja Julien Ingrassia on pärast Walesi rallit MM-tiitliheitluses tagasi
ning jäävad liidritest maha 7 punktiga. Kolmekordsed Kataloonia ralli võitjad
teavad kindlasti mida peaks seal teedel tegema, et seal kiire olla, sest need
võidud on kõik võetud Kataloonias esikohalt startides.
Kindel on
see, et Ogier – Ingrassia eesmärk saab ka seekord olema Neuville – Gilsouli
seljataha jätmine ning võimalusel ise MM-arvestuse esikoha haaramine. Kindlasti
loodavad prantslased suuremat panust ka meeskonnakaaslastelt.
Ogier oli
üks nendest sõitjatest, kes Meeke uudist rõõmuga tervitas, sõnade: "Ta on
üks MM-sarja kiiremaid tüüpe.Inimesed võivad öelda, et ta pole oma karjääri
jooksul olnud alati kõige kindlam, aga see tüüp teab, kuidas kiiresti sõita ja
on võimeline rallisid võitma. Ta on eriline sõitja ja me kõik teame, et fännidele
sellised meeldivad.“
#2 Elfyn Evans – Daniel Barritt
MM-arvestuse
11.koht, 53 punkti
Starte: 5
Parim
tulemus: 7 (2017)
Elfyn Evansi
tänavune hooaeg ei ole olnud üldse hea ning 11 ralli peale on uelslasel ette
näidata vaid üks poodiumikoht. Kui tempo ei parane ka Kataloonias, võib
juhtuda, et Evansit me järgmine hooaeg enam WRC roolis ei näe ja võimalik, et
üldse MM-sarjas. Tema endine kaardilugeja Craig Parry pidi kahjuks teatama, et
Saksamaa ralli eel saadud vigastustest taastumine on nii pikk protsess, et tema
enam ralliautosse ei istu. Evansi praegust kaardilugejat Dan Barritit
seostatakse 2019.aastaks Kris Meekega.
#3 Teemu Suninen – Mikko Markkula
MM-arvestuse
10.koht, 54 punkti
Starte: 3
Parim
tulemus: 8 (2017)
Möödunud
aastal Kataloonias WRC2 arvestuse võitnud ning absoluudi seitsmendal kohal
lõpetanud Teemu Suninen – Mikko Markkula jaoks on ees ootamas taas üks ralli,
kus nad varem pole WRC autoga sõitnud. Soomlastel saab jälle olema kogemuste kogumise
ralli, et siis ainsana uueks hooajaks M-Sport meeskonna lepingut omades, minna
uuel aastal kogemusi tulemuseks vormistama.
Üle aastate on Hispaanias rajal Ken Block |
#43 Ken Block – Alesandro Gelsomino
Starte: 3
Parim
tulemus: 9 (2010)
Erameeskonna
sõitjana on Ford Fiesta WRC auto Hispaanias rajale toomas, Ken Block. Üle nelja
aasta taas autoralli MM-etapil sõitva ameeriklase jaoks on tegemist tema
karjääri 25 MM-ralliga.
Sama autoga
startis Saksamaa MM-rallil kreeklane Jourdan Serderidis. Block on enne
Kataloonia rallit öelnud, et ta sooviks väga autoralli MM-sarja näha ka
Ameerikas ning seda eelkõige Los Angeles, kus pidavat olema palju teid, mis
rallisõitmiseks ideaalsed.
Kas legendaarne duo Loeb – Elena toovad
Citroenile hooaja esimese võidu?
Citroeni meeskonna viimane Kataloonia ralli võit pärineb möödunud hooajast |
Mitte ühelgi
teisel autotootjal pole Kataloonia MM-rallilt peale Citroëni ette näidata kümmet
esikohta, millest viimane pärineb möödunud aastast. Sel korral on meeskonna
ühes autos istumas legendaarsed Sebastien Loeb – Daniel Elena, kelle peale
meeskond kindlasti loodab, et ehk ikka õnnestub see hooaeg ka üks võit tituleeritud
meeskonnale võtta.
Meeskonna
uue hooaja sõitjad on paigas ning kuulda on olnud, et kolmas auto ehk osadel
2019.aasta etappidel stardis on, kuid peamiselt minnakse uuel aastal püüdma
sõitjate tiitlit.
#10 Sebastien Loeb – Daniel Elena
MM-arvestuse
15.koht, 15 punkti
Starte: 13
Parim
tulemus: 1 (2005-2012)
Sebastien
Loeb – Daniel Elena MM-ralli karjäär sai alguse 1999.aastal just Kataloonias.
Sealt edasi on need mehed sellel rallil olnud stardis kokku 13 korda ning neist
võitnud kaheksal korral.
Tänavune
start saab üheksakordsetel maailmameistritel olema selle hooaja kolmas. Nii
Mehhikos, kui Korsikal võeti katsevõite ning Mehhikos hakati rehvi vahetama
liidrikohalt.
Ma arvan, et
Loeb – Elena saavad olema Kataloonia ralli suurimad mustad hobused, sest nagu
tänavuse hooaja kaks rallit on tõestanud, siis mehed teavad endiselt, kuidas
kiiresti sõita ning nendel meestel pole vaja teha ei mingit taktikat, kedagi mood
lasta, meeskonnale punkte tuua vms. Nende peamine eesmärk on sõitu nautida ja
võimalikult kiiresti sõita.
Kui hooaja
alguses sai selgeks, et 2019. aastal pole Loeb – Elena enam osalemas Dakar
rallil, sest Peugeot lõpetas selle programmi, siis nüüd vahetult enne
Katalooniat selgus, et Peugeot on 2019. aastal tagasi tõmbumas ka rallikrossi
MM-sarjast ning seega on Loeb töötu. Kas see tähendab, et Citroen ikkagi paneks
osadel rallidel välja ka kolmanda auto või hakkab Loeb ilma autospordita elu
nautima, eks seda ole näha. Selge on see, et Kataloonia ralli 2018 tulemuste
osas võivad Loeb – Elena korralikult peapeale keerata ja vajalike punkte ära
võtta ka tänavustelt tiitliheitlejatelt. Kui reedel peaks olema kuiv ilm, siis
stardivad üheksakordset meistrid väga healt positsioonilt ning hiljem asfaldil
püüda neid mehi, mnjaaaa…
Loeb - Elena sõidavad Kataloonias täpselt sama autoga, millega eelmisel aastal võitsid Hispaanias ralli Meeke - Nagle.
#11 Craig Breen – Scott Martin
MM-arvestuse
8.koht 59 punkti
Starte: 5
Parim
tulemus: 6 (2012)
Breen –
Martini hooaja saab ka suures osas kehvaks nimetada. Üks poodiumikoht, seda on
kindlasti vähe ja nii tundub, et arva ka Citroeni meeskond, kus Breen – Martin 2019.
aastal enam suure tõenäosusega sõitmas pole. Mehi on ju ka viimastel päevadel
seostatud M-Sport meeskonnaga.
Kataloonia
rallil suudeti 2012 aastal S2000 autoga end sõita TOP6 hulka. Kui neil reedene
päev õnnestub, siis Breen võib asfaldil olla kiire ning ka temas võib saada üks
kaartide segaja ning vajalike MM-punktide võtjaid.
#12 Khalid Al-Qassimi – Chris Patterson
Starte: 10
Parim
tulemus: 7 (2010)
Mõneti
üllatuslikult on Kataloonias kolmanda Citroëniga stardis Khalid Al-Qassimi –
Chris Patterson, kuid selle võib tõenäoliselt põhjendada lausega - money talks.
Sheik Al-Qassimi on Kataloonias varasemalt
startinud koguni kümnel korral. Uue C3 WRC-ga hooaja neljandat starti tegeva
mehe eesmärk on kindlasti lõpetada ningTOP10 hulka jõudmine on pigem
ebatõenäoline.
Jan Kopecky - Pavel Dresler stardivad Kataloonias WRC2 klassi maailmameistritena
Kataloonias teeb debüüdi uus Polo R5 |
WRC2
arvestuses on Hispaanias starti tulemas 21 võistluspaari. Škoda teatas vaid mõni päev enne Kataloonia ralli algust, et nemad Austraaliasse enam Pontus Tidemand - Jonas Anderssoni ei saada, mis tähendab, et tänavused WRC2 klassi maailmameistrid on Jan
Kopecky – Pavel Dresler (Škoda Fabia R5).
Lisaks
tšehhidele on Hispaanias stardis Walesi ralli WRC2 arvestuse parimad Kalle
Rovanperä – Jonne Halttunen (Škoda Fabia R5), kes hooaja kokkuvõttes püüdmas
kolmandat kohta.
Citroen C3
R5 roolis ja tehasemeeskonnas on rallile startimas Škodast kinga saanud Ole
Christian Veiby, kellel meeskonnakaaslaseks Stephane Lefebvre.
Kataloonia
ralli saab olema uue VW Polo R5 auto MM-ralli debüüdiks. Kaks Polo toovad
rajale Eric Camilli – Benjamin Veillas, kellel ka uueks hooajaks VW leping
taskus ning 2003. aasta maailmameister Petter Solberg, kelle kõrval istumas
tema poja Oliveri kaardilugeja Veronica Gulbæk Engan.
Fotod: Toyota Gazoo Racing, M-Sport, Citroen Racing, Hyundai Motorsport, VW Motosport
No comments:
Post a Comment