Ott ja Martin lõpetasid hoolimata probleemidest hooaja avaetapi poodiumil |
Monte-Carlo
ralli 2019 jätkus pühapäeval nelja kiiruskatsega ning sõita jäi veel 63,98
katsekilomeetrit.
Pühapäeva
alustasid liidrina Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Citroen C3 WRC), kelle
edu Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul ees oli 4,3 ja Sebastien Loeb – Daniel
Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) ees minut ja 58,7 sekundit.
Ott Tänak – Martin
Järveoja (Toyota Yaris WRC) alustasid hooaja esimese ralli viimast
võistluspäeva viiendalt kohalt ning jäid viimasest poodiumikohast 17,3 sekundi
kaugusele.
Päeva kahe
esimese katsega läbiti viimase päeva distantsist pool ning mõlema võidud võtsid
Tänak – Järveoja, kes viisid oma katsevõitude arvu Montes seitsmeni. Katete
põhjaajad ja konkurentide aeglasem tempo tähendas seda, et eestlased olid
tõusnud absoluutarvestuse kolmandateks. Tänak - Järveoja edestasid nüüd neljandaks
kukkunud Loeb – Elenat 2,8 sekundiga.
Ralli
eelviimase katse võitsid Neuville – Gilsoulile, kes vähendasid sellega liidritega
vahe minimaalseks. Esikohta hoidnud prantslaseid ja teisel olnud belglaseid
lahutas enne viimast katset 0,4 sekundit.
Monte-Carlo
ralli viimase kiiruskatsena sõideti ligi 14 km pikkune katse ning see pidi
otsustama ka 2019. aasta Monte-Carlo ralli võitja. Ogier – Ingrassia pingutasid viimasel katsel
kõvasti ning võtsid tehniliste murede kiuste (jukerdav gaas) kuuenda
järjestikuse Monte võidu.
Ogier –
Ingrassia on kuue võidust nüüd kolm võtnud VW, kaks Fordil ja ühe Citroenil.
Neuville –
Gilsoul kaotasid esikoha lõpuks kõigest 2,2 sekundiga.
Ott Tänak – Martin
Järveoja enam katsete teisel ringil suuri riske ei võtnud ning lõpetasid hooaja
avaralli kolmandal kohal. Eestlastele oli see kolmas aastat järjest Montes poodiumil
seista. 2017.aasta meeskonnakaaslastest jäid eestlased lõpuks 2 minuti ja 15,2 sekundi
kaugusele. Ralli lõpetanud punktikatselt
Tänak - Järveojale 2 punkti. Powerstage maksimum 5 punkti teenisid Kris Meeke –
Sebastian Marshall.
„Pärast
reedet ei olnud mul nii kõrgeid ootuseid. Ma olen üllatunud, et asfaldil ja
suhteliselt kuivades oludes õnnestus see vahe tagasi võtta. Tegime hommikul
head sõidud ja pidime siis lihtsalt kohta lõpuni hoidma. Ma olen oma meeskonna,
gravel crew' ja autoga väga rahul. Tegime laupäeval ja pühapäeval ideaalset
tööd ning peaksime eneste üle uhked olema,“ võttis Tänak hea hooaja alguse
kokku.
Monte-Carlo
ralli 2019 lõpptulemused
1.Ogier /
Ingrassia Citroën C3 WRC 03:21:15,9
2.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:02.2
3.Tänak /
Järveoja Toyota Yaris WRC +2:15.2
4.Loeb /
Elena Hyundai i20 WRC +2:28.2
5.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +2:29.9
6.Meeke /
Marshall Toyota Yaris WRC +5:36.2
7.Greensmith
/ Edmondson Ford Fiesta R5 +13:04.2 (WRC2 Pro võitja)
8.Bonato /
Boulloud Citroën C3 R5 +13:56.5 (WRC2 võitja)
9.Sarrazin /
Renucci Hyundai i20 R5 +14:06.8
10.+13:Fourmax
/ Jamoul Ford Fiesta R5 +16:03.4
MM-sarja
üldarvestus peale Monte-Carlo rallit
1. Sebastien
Ogier 29 punkti
2. Thierry
Neuville 21
3. Ott Tänak
17
4. Kris
Meeke 13
5. Sebastien
Loeb 12
6.
Jari-Matti Latvala 10
MM-sarja
tehasemeeskondade järjestus peale Monte-Carlo rallit
1. Hyundai
30 punkti
2. Citroen
25 punkti
3. Toyota 25
punkti
4. M-Sport
14 punkti
Autoralli
MM-hooaeg jätkub kolme nädala pärast Rootsi MM-ralliga.
Foto: Toyota Yaris WRC
No comments:
Post a Comment