Saturday, January 26, 2019


Monte-Carlo rallit juhivad Ogier – Ingrassia. Kõik laupäevased katsed võitnud Tänak – Järveoja lahutab poodiumikohast 17,3 sekundit

Ogier - Ingrassia lähevad pühapäevale vastu liidrina

Monte-Carlo ralli jätkus laupäeval nelja katsega, mille jooksul läbiti ligi 100 katsekilomeetrit.
Päeva alustasid liidrina Sebastien Ogier – Julien Ingrassa (Citroen C3 WRC), kelle edu Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ees oli 2 ja Andreas Mikkelsen – Anders Jæger (Hyundai i20 WRC) ees oli minut ja 17,7 sekundit.
Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) alustasid päeva seitsmendalt kohalt ning kaotasid liidritele 2:34,9.

Laupäevastele katsetele starditi järjestuses: 1. Tidemand 2. Lappi 3. Suninen 4. Meeke 5. Tänak 6. Evans 7. Loeb 8. Latvala 9. Mikkelsen 10. Neuville 11. Ogier

Laupäeva avaringi katsetele starditi järgnevate rehvivalikutega: Toyota/Citroën/Evans/Suninen - 4 naastu ja 2 super softi, Hyundai - 4 naastu ja 2 softi, Tidemand - 5 naastu

SS9 Agnières-en-Dévoluy - Corps 1 - 29.82 km

 
2018 vs 2017 tingimused

Võistluspäeva alustati ralli pikima katse esimese läbimisega ning see sama katse sai möödunud aastal ralli tulemuste osas päris otsustavaks. Kui möödunud aastal valitsesid sellel väga ettearvamatud olud ja ka palju lund, siis sel aastal olid tingimused oluliselt paremad.
Pärast reedest katkestamist olid rajal tagasi Pontus Tidemand -  Ola Fløene (Ford Fiesta WRC), kelle päev algas aga kohe rehvivahetusega. Avakatse võidu võtsid Tänak – Järveoja ning Toyotale kindlustasid katse kaksikvõidu Kris Meeke – Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC). Kahe Toyota Gazoo Racing võistluspaari vahe oli 0,4 sekundit.
Katse kolmas aeg ralli liidritele Ogier – Ingrassiale, kes elasid katsel üle päris äreva hetke, kui nende Citroen C3 WRC ühes kurvis kogu tee ja natukene rohkemgi ära kasutas. Eestlastest kaotasid prantslased 29,82 kilomeetri järgselt 2,8 sekundiga.
Neuville – Gilsoul, kes püüdmas oma karjääri esimest Monte võitu, andsid kohe avakatsega Ogier – Ingrassiale ära 3,6 sekundit ning nüüd oli kahe esimese vahe 5,6 sekundit.

Evansi Ford Fiesta WRC vasak tagumine rehv SS9 finišis


Kui Tidemand – Fløene otsustasid katsel rehvi vahetada, siis nende meeskonnakaaslased Elfyn Evans – Scott Martin (Ford Fiesta WRC) jätkasid katkise vasaku tagumisega oma teed ning katse lõppu jõudes tõdesid mõlemad, et see oli õige otsus, sest Tänak – Järveojale kaotati minu ja 17 sekundit.
Laupäeva avakatse jäi kahele võistluspaarile päeva viimaseks. Mootoriprobleemide tõttu olid oma Citroen C3 WRC sunnitud rajaäärde parkima Esapekka Lappi – Janne Ferm. 

Mikkelseni auto SS9 finišis

Väga-väga rumala vea tõttu pidid auto avakatse järgselt ära parkima Mikkelsen – Jæger. Millegipärast otsustas Mikkelsen just viimase finišikurvi eriti agressiivselt sõita ning tulemuseks oli see, et ta Hyundai i20 WRC libises vasaku tagumise rattaga mööda puud ning selle tagajärjel jäi rajaäärde nii auto ratas, kui ka kogu vedrustus. Tänaku jaoks tähendasid Evansi ja Mikkelseni probleemid seda, et üldarvestuses oli eestlane tõusnud nüüd viiendaks ning poodiumi viimasest kohast lahutas teda 50 sekundit.

SS10 St-Léger-les-Mélèzes - La Bâtie-Neuve 1 - 16.87 km

Ka laupäeva teise katse võitsid Tänak – Järveoja ning samuti läks teist katset järjest kaksikvõit Toyotale. Seekord said eestlaste järel teise aja Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC), kes kaotasid meeskonnakaaslastele 5,8 sekundiga. 
Kuna eelmise katse järgselt olid katkestanud Mikkelsen – Jæger ja nüüd olid Latvala – Anttila oluliselt kiiremad, kuid Sebastien Loeb – Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC), siis tähendas see seda, et soomlased tõusid absoluudi kolmandateks.

Latvala auto parem esimene velg SS10 finišis

Edu Loeb – Elena ees oli 4,7 sekundit. Latvalal muidugi vedas ka, sest tema parem esimene velg nägi katse finišis päris paha välja ja rehvipurunemisest päästis tundub, et vaid õnn.
Loeb ütles katse lõpus, et suretas stardis auto välja ning ei tundnud end sellele katsel kindlalt. Viiendana jätkanud Tänak – Järveoja jäid omakorda üheksakordsetest meistritest 35 sekundi kaugusele.

Evans - Martini auto peale väljasõitu

Kui avakatsel oli Evans – Martinil probleeme purunenud rehviga, siis nüüd vajusid Fordi võistlejad ühes varjus olnud ja selleks oluliselt libedamas kiires kurvis rajalt välja ning kuigi Evans hoidis gaasi lõpuni peal, siis vajus auto hoopis sügavamale ja tabas lõpuks rajaäärset puud ning kahjuks pidid mehed seal samas katkestama. Samas koht üllatas korraks ka Tänakut ja Latvalat, kuid Toyota piloodid väljusid olukorrast õnneks probleemideta.


Liidrina said hoolduspausile Ogier – Ingrassia, kelle edu Neuville – Gilsoul ees oli 5,3 ja Latvala – Anttila ees minut 45,5.  Tänak – Järveoja kaotasid viiendana kaks minutit ja 25,2 sekundit.  


Peale hooldust jätkus Monte hommikuste katsete kordustega. Taas sai näha väga palju erinevaid rehvivalikuid.
Laupäeva teise ringi katsetele starditi järgnevate rehvivalikutega: Hyundai/Tidemand - 4 naastu ja  2 softi, Ogier/Suninen/Latvala/Meeke - 4 naastu ja 2 super softi.
Tänak oli ainus, kes läks teise ringi katsetele 4 ilma naastudeta rehviga ning lisaks oli kaasas 2 super softi. 
Teise ringi katsetele starditi kolme mintutiliste stardivahedega.

SS11 Agnières-en-Dévoluy - Corps 2 - 29,82 km

Laupäeva teise ringi katsetele rehivalikuga täispangale välja läinud Tänak tõestas, et valik õnnestus ning eestlasele tasuks päeva kolmas katsevõit. Sarnaselt katse esimese läbimisega tõi Toyotale katse kaksikvõidu Meeke, kes kaotas seekord Tänakule 5,1 sekundiga.

Neuville - Gilsoul hingasid laupäeval pidevalt Ogier - Ingrassia kuklasse

Heitluses esikohale edestas Neuville Ogieri 1,2 sekundiga ning nüüd oli belglase ja prantslase vahe enne päeva viimast katset 4,1 sekundit.
Kui heitlus esikohale oli väga tihe, siis meeste seljataga käis sama tihe heitlus ka kolmanda koha eest, millesse oli juba ka sekkumas Tänak. Monte teede edukaim piloot Loeb oli katsel Latvalast 6,8 sekundit kiire ning see tähendas, et prantslane ja soomlane vahetasid kohad. Kolmandaks tõusnud Loeb edestas nüüd Latvalat 2,1 sekundiga. Tänak jäi omakorda neljandat kohta hoidnud meeskonnakaaslasest maha 19,3 sekundiga.

SS12 St-Léger-les-Mélèzes - La Bâtie-Neuve 2 - 16.87 km

Tänak - Järveoja olid laupäeval Montes püüdmatud ning jätkavad pühapäeval jahti poodiumikohale

Ka laupäeva viimase katsevõidu võtsid enda nimele Tänak – Järveoja, kes olid seega parimad kõigil laupäevastel katsetel. Neljanda järjestikuse katse kaksikvõidu kindlustas Toyotale Meeke - Marshall, kes jäid meeskonnakaaslasest maha 0,5 sekundiga. Heitluses võistluse esikohale edestasid Ogier - Ingrassia päeva viimasel katsel Neuville - Gilsouli 0,2 sekundiga ning nii lahutab kahte esimest enne pühapäevaseid katseid  4,3 sekundit. Parima Toyota Gazoo Racing meeskonna resultaadi eest hoolitsesid laupäeval Latvala – Anttila, kes hoiavad neljandat kohta. Kolmandast kohast lahutab soomlaseid 2,3 sekundit.  Tänak – Järveoja lõpetasid laupäeva viiendal kohal ning eestlaseid lahutab poodiumi viimasest kohast, mida hoiavad Loeb - Elena 17,3 sekundit.

"Pean tänama oma eesautot ja Martin Kangurit, kes soovitas mul midagi teistsugust proovida (rehve). Kui teel oleks rohkem jääd olnud, võinuksime ka aega kaotada, aga leidsin koheselt enesekindluse ja tegime hea sõidu. Kahtlemata oli libe ja pidin olema ettevaatlikum, aga see-eest oli asfaldil jällegi mugavam sõita," sõnas Tänak päeva kokkuvõtteks.

"Jätkame samas tempos ja veel on võimalik mõned kohad tõusta. Vahed on suured ja kui asfalt on hea, on ka härra Loeb väga kiire, mistõttu oleks tavatingimustes selle vahe tagasi sõitmine keeruline. Aga vaatame, mida teha annab," jätkas Tänak.

Kuna pühapäeval Montes pole restart reeglit võimali kasutada, siis tähendab see seda, et Esapekka Lappi, Elfyn Evans ja Andreas Mikkelseni me viimasel võistluspäeval enam sõitmas ei näe. 

WRC2 Pro ja WRC2 parimad TOP10-s

Greensmith - Edmondson on Montes parimad Fordiga võistlejad

WRC2 Pro klassis alustasid päeva liidrina Gus Greensmith – Elliott Edmondson (Ford Fiesta R5), kelle edu Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Škoda Fabia R5) ees oli üle 12 minuti.
Greensmith, kes sõnas naljatades päeva teise katse lõpus, et ta boss ehk isa ütles, et ta peab täna rahulikult ja riskivabalt sõitma ning seda ta teha üritabki. Sellest hoolimata noorele britile neljast katsest kaks võitu ja üks esikoha jagamine Rovaperäga.
Soomlase päev, kes sõidab seekord Montes  Škodaga, mille ette valmistanud Toni Gardemeisteri meeskond, ei alanud hästi, sest kohe avakatsel oli tal koos kaardilugejaga vaja rehvi vahetada.
Avaringi lõpetanud katse finišis tõdes soomlane, et tal on probleeme ka esiauto infoga, sest katsel on oluliselt rohkem jääd, kui nad oodata oskasid.
Enne pühapäevaseid katseid hoiab Greensmith Rovanperä ees üle 14 minutilist edu. M-Sport noor piloot on muide Montes hoidmas kõige kõrgemat Fordiga sõitva piloodi kohta ehk siis absoluudi seitsmendat.

WRC2 klassis alustasid ja lõpetasid päeva liidrina Yoann Bonato – Benjamin Boulloud (Citroën C3 R5).
Kui WRC2 Pro klassis ongi veel järgi vaid kaks võistluspaari, siis WRC2 klassis on veel võistlustules 9 võistluspaari. Katsevõidud jagasid laupäeval omavahel ära Bonato – Boulloud ja Guillaume de Mevius - Martijn Wydaeghe (Citroën C3 R5). de Mevius alustas küll päeva kolmandal kohal, kuid hea sõit tõstis belglase päeva lõpuks teisele kohale. Bonato lõhkus päeva viimasel katsel või võiks isegi öelda, kaotas velje pealt rehvi ja kaotas de Meviusele 1.16,5. Enne pühapäevaseid katseid on kahe parima vahe minut 23,6. Kui WRC2 Pro liider Greensmith hoiab absoluudis kõrget seitsmendat kohta, siis Bonato koht on kaheksas.

Monte-Carlo 2019 ralli järjestus peale SS12

1.Ogier / Ingrassia Citroën C3 WRC 02:38:30,0
2.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:04.3
3.Loeb / Elena Hyundai i20 WRC +1:58.7
4.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +2:01.0
5.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +2:16.0
6.Meeke / Marshall Toyota Yaris WRC +5:26.8
7.Greensmith / Edmondson Ford Fiesta R5 +10:12.0 (WRC2 Pro liider)
8.Bonato / Boulloud Citroën C3 R5 +11:43.4 (WRC2 liider)
9.Sarrazin / Renucci Hyundai i20 R5 +12:16.0
10.de Mevius / Wydaeghe Citroën C3 R5 +13:07.0

Monte-Carlo ralli pühapäeva 27.jaanuari katsed

Pühapäeval ootab võistlejaid ja fänne ees legendaarne Col de Turini, kuid seda sõidetakse sel aastal mitte traditsioonilist pidi. Teine katse ja ka punktikatse on sama, mis eelmisel aastal. 

SS13 La Bollène-Vésubie - Peïra-Cava 1 18.41 km 09:20
SS14 La Cabanette - Col de Braus 1 13.58 km 10:08
SS15 La Bollène-Vésubie - Peïra-Cava 2 18.41 km 11:55
SS16 La Cabanette - Col de Braus 2 [Power Stage] 13.58 km 13:18

Päeva katsete kilometraaž 63.98 km

Fotod: Toyota Gazoo Racing, Citroen Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport, WRC.com, Michelin Motorsport

No comments:

Post a Comment