Monte-Carlo rallit juhivad Ogier –
Ingrassia. Kõik laupäevased katsed võitnud Tänak – Järveoja lahutab
poodiumikohast 17,3 sekundit
Ogier - Ingrassia lähevad pühapäevale vastu liidrina |
Monte-Carlo
ralli jätkus laupäeval nelja katsega, mille jooksul läbiti ligi 100 katsekilomeetrit.
Päeva
alustasid liidrina Sebastien Ogier – Julien Ingrassa (Citroen C3 WRC), kelle
edu Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ees oli 2 ja
Andreas Mikkelsen – Anders Jæger (Hyundai i20 WRC) ees oli minut ja 17,7
sekundit.
Ott Tänak –
Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) alustasid päeva seitsmendalt kohalt ning
kaotasid liidritele 2:34,9.
Laupäevastele
katsetele starditi järjestuses: 1. Tidemand 2. Lappi 3. Suninen 4. Meeke 5.
Tänak 6. Evans 7. Loeb 8. Latvala 9. Mikkelsen 10. Neuville 11. Ogier
Laupäeva
avaringi katsetele starditi järgnevate rehvivalikutega: Toyota/Citroën/Evans/Suninen
- 4 naastu ja 2 super softi, Hyundai - 4 naastu ja 2 softi, Tidemand - 5 naastu
SS9 Agnières-en-Dévoluy - Corps 1 - 29.82
km
Võistluspäeva
alustati ralli pikima katse esimese läbimisega ning see sama katse sai möödunud
aastal ralli tulemuste osas päris otsustavaks. Kui möödunud aastal valitsesid
sellel väga ettearvamatud olud ja ka palju lund, siis sel aastal olid
tingimused oluliselt paremad.
Pärast
reedest katkestamist olid rajal tagasi Pontus Tidemand - Ola Fløene (Ford Fiesta WRC), kelle päev algas
aga kohe rehvivahetusega. Avakatse võidu võtsid Tänak – Järveoja ning Toyotale
kindlustasid katse kaksikvõidu Kris Meeke – Sebastian Marshall (Toyota Yaris
WRC). Kahe Toyota Gazoo Racing võistluspaari vahe oli 0,4 sekundit.
Katse kolmas
aeg ralli liidritele Ogier – Ingrassiale, kes elasid katsel üle päris äreva
hetke, kui nende Citroen C3 WRC ühes kurvis kogu tee ja natukene rohkemgi ära
kasutas. Eestlastest kaotasid prantslased 29,82 kilomeetri järgselt 2,8
sekundiga.
Neuville –
Gilsoul, kes püüdmas oma karjääri esimest Monte võitu, andsid kohe avakatsega
Ogier – Ingrassiale ära 3,6 sekundit ning nüüd oli kahe esimese vahe 5,6
sekundit.
Evansi Ford Fiesta WRC vasak tagumine rehv SS9 finišis |
Kui Tidemand – Fløene otsustasid katsel rehvi
vahetada, siis nende meeskonnakaaslased Elfyn Evans – Scott Martin (Ford Fiesta
WRC) jätkasid katkise vasaku tagumisega oma teed ning katse lõppu jõudes
tõdesid mõlemad, et see oli õige otsus, sest Tänak – Järveojale kaotati minu ja
17 sekundit.
Laupäeva
avakatse jäi kahele võistluspaarile päeva viimaseks. Mootoriprobleemide tõttu
olid oma Citroen C3 WRC sunnitud rajaäärde parkima Esapekka Lappi – Janne Ferm.
Mikkelseni auto SS9 finišis |
Väga-väga rumala vea tõttu pidid auto avakatse järgselt ära parkima Mikkelsen –
Jæger. Millegipärast otsustas Mikkelsen just viimase finišikurvi eriti
agressiivselt sõita ning tulemuseks oli see, et ta Hyundai i20 WRC libises
vasaku tagumise rattaga mööda puud ning selle tagajärjel jäi rajaäärde
nii auto ratas, kui ka kogu vedrustus. Tänaku jaoks tähendasid Evansi ja
Mikkelseni probleemid seda, et üldarvestuses oli eestlane tõusnud nüüd
viiendaks ning poodiumi viimasest kohast lahutas teda 50 sekundit.
SS10 St-Léger-les-Mélèzes - La Bâtie-Neuve
1 - 16.87 km
Ka laupäeva
teise katse võitsid Tänak – Järveoja ning samuti läks teist katset järjest
kaksikvõit Toyotale. Seekord said eestlaste järel teise aja Jari-Matti Latvala –
Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC), kes kaotasid meeskonnakaaslastele 5,8
sekundiga.
Kuna eelmise katse järgselt olid katkestanud Mikkelsen – Jæger ja
nüüd olid Latvala – Anttila oluliselt kiiremad, kuid Sebastien Loeb – Daniel Elena
(Hyundai i20 Coupe WRC), siis tähendas see seda, et soomlased tõusid absoluudi
kolmandateks.
Latvala auto parem esimene velg SS10 finišis |
Edu Loeb –
Elena ees oli 4,7 sekundit. Latvalal muidugi vedas ka, sest tema parem esimene
velg nägi katse finišis päris paha välja ja rehvipurunemisest päästis tundub,
et vaid õnn.
Loeb ütles
katse lõpus, et suretas stardis auto välja ning ei tundnud end sellele katsel
kindlalt. Viiendana jätkanud Tänak – Järveoja jäid omakorda üheksakordsetest
meistritest 35 sekundi kaugusele.
Evans - Martini auto peale väljasõitu |
Kui
avakatsel oli Evans – Martinil probleeme purunenud rehviga, siis nüüd vajusid
Fordi võistlejad ühes varjus olnud ja selleks oluliselt libedamas kiires kurvis
rajalt välja ning kuigi Evans hoidis gaasi lõpuni peal, siis vajus auto hoopis
sügavamale ja tabas lõpuks rajaäärset puud ning kahjuks pidid mehed seal samas
katkestama. Samas koht üllatas korraks ka Tänakut ja Latvalat, kuid Toyota
piloodid väljusid olukorrast õnneks probleemideta.
Liidrina
said hoolduspausile Ogier – Ingrassia, kelle edu Neuville – Gilsoul ees oli 5,3
ja Latvala – Anttila ees minut 45,5.
Tänak – Järveoja kaotasid viiendana kaks minutit ja 25,2 sekundit.
VIDEO: SS9-10 tipphetked
Peale
hooldust jätkus Monte hommikuste katsete kordustega. Taas sai näha väga palju
erinevaid rehvivalikuid.
Laupäeva teise
ringi katsetele starditi järgnevate rehvivalikutega: Hyundai/Tidemand - 4 naastu
ja 2 softi, Ogier/Suninen/Latvala/Meeke
- 4 naastu ja 2 super softi.
Tänak oli
ainus, kes läks teise ringi katsetele 4 ilma naastudeta rehviga ning lisaks oli
kaasas 2 super softi.
Teise ringi
katsetele starditi kolme mintutiliste stardivahedega.
SS11 Agnières-en-Dévoluy - Corps 2 - 29,82
km
Laupäeva teise
ringi katsetele rehivalikuga täispangale välja läinud Tänak tõestas, et valik
õnnestus ning eestlasele tasuks päeva kolmas katsevõit. Sarnaselt katse esimese
läbimisega tõi Toyotale katse kaksikvõidu Meeke, kes kaotas seekord Tänakule
5,1 sekundiga.
Neuville - Gilsoul hingasid laupäeval pidevalt Ogier - Ingrassia kuklasse |
Heitluses
esikohale edestas Neuville Ogieri 1,2 sekundiga ning nüüd oli belglase ja
prantslase vahe enne päeva viimast katset 4,1 sekundit.
Kui heitlus
esikohale oli väga tihe, siis meeste seljataga käis sama tihe heitlus ka
kolmanda koha eest, millesse oli juba ka sekkumas Tänak. Monte teede edukaim
piloot Loeb oli katsel Latvalast 6,8 sekundit kiire ning see tähendas, et
prantslane ja soomlane vahetasid kohad. Kolmandaks tõusnud Loeb edestas nüüd
Latvalat 2,1 sekundiga. Tänak jäi omakorda neljandat kohta hoidnud meeskonnakaaslasest
maha 19,3 sekundiga.
SS12 St-Léger-les-Mélèzes - La Bâtie-Neuve
2 - 16.87 km
Tänak - Järveoja olid laupäeval Montes püüdmatud ning jätkavad pühapäeval jahti poodiumikohale |
Ka laupäeva viimase
katsevõidu võtsid enda nimele Tänak – Järveoja, kes olid seega parimad kõigil
laupäevastel katsetel. Neljanda järjestikuse katse kaksikvõidu kindlustas
Toyotale Meeke - Marshall, kes jäid meeskonnakaaslasest maha 0,5 sekundiga.
Heitluses võistluse esikohale edestasid Ogier - Ingrassia päeva viimasel katsel
Neuville - Gilsouli 0,2 sekundiga ning nii lahutab kahte esimest enne
pühapäevaseid katseid 4,3 sekundit.
Parima Toyota Gazoo Racing meeskonna resultaadi eest hoolitsesid laupäeval
Latvala – Anttila, kes hoiavad neljandat kohta. Kolmandast kohast lahutab
soomlaseid 2,3 sekundit. Tänak –
Järveoja lõpetasid laupäeva viiendal kohal ning eestlaseid lahutab poodiumi
viimasest kohast, mida hoiavad Loeb - Elena 17,3 sekundit.
Kuna pühapäeval Montes pole restart reeglit võimali kasutada, siis tähendab see seda, et Esapekka Lappi, Elfyn Evans ja Andreas Mikkelseni me viimasel võistluspäeval enam sõitmas ei näe.
"Pean tänama
oma eesautot ja Martin Kangurit, kes soovitas mul midagi teistsugust proovida
(rehve). Kui teel oleks rohkem jääd olnud, võinuksime ka aega kaotada, aga
leidsin koheselt enesekindluse ja tegime hea sõidu. Kahtlemata oli libe ja
pidin olema ettevaatlikum, aga see-eest oli asfaldil jällegi mugavam sõita," sõnas Tänak päeva kokkuvõtteks.
"Jätkame
samas tempos ja veel on võimalik mõned kohad tõusta. Vahed on suured ja kui
asfalt on hea, on ka härra Loeb väga kiire, mistõttu oleks tavatingimustes
selle vahe tagasi sõitmine keeruline. Aga vaatame, mida teha annab," jätkas
Tänak.
Kuna pühapäeval Montes pole restart reeglit võimali kasutada, siis tähendab see seda, et Esapekka Lappi, Elfyn Evans ja Andreas Mikkelseni me viimasel võistluspäeval enam sõitmas ei näe.
WRC2 Pro ja WRC2 parimad TOP10-s
Greensmith - Edmondson on Montes parimad Fordiga võistlejad |
WRC2 Pro
klassis alustasid päeva liidrina Gus Greensmith – Elliott Edmondson (Ford
Fiesta R5), kelle edu Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Škoda Fabia R5) ees
oli üle 12 minuti.
Greensmith,
kes sõnas naljatades päeva teise katse lõpus, et ta boss ehk isa ütles, et ta
peab täna rahulikult ja riskivabalt sõitma ning seda ta teha üritabki. Sellest
hoolimata noorele britile neljast katsest kaks võitu ja üks esikoha jagamine
Rovaperäga.
Soomlase päev,
kes sõidab seekord Montes Škodaga, mille
ette valmistanud Toni Gardemeisteri meeskond, ei alanud hästi, sest kohe
avakatsel oli tal koos kaardilugejaga vaja rehvi vahetada.
Avaringi
lõpetanud katse finišis tõdes soomlane, et tal on probleeme ka esiauto infoga,
sest katsel on oluliselt rohkem jääd, kui nad oodata oskasid.
Enne
pühapäevaseid katseid hoiab Greensmith Rovanperä ees üle 14 minutilist edu.
M-Sport noor piloot on muide Montes hoidmas kõige kõrgemat Fordiga sõitva
piloodi kohta ehk siis absoluudi seitsmendat.
WRC2 klassis
alustasid ja lõpetasid päeva liidrina Yoann Bonato – Benjamin Boulloud (Citroën
C3 R5).
Kui WRC2 Pro
klassis ongi veel järgi vaid kaks võistluspaari, siis WRC2 klassis on veel
võistlustules 9 võistluspaari. Katsevõidud jagasid laupäeval omavahel ära Bonato
– Boulloud ja Guillaume de Mevius - Martijn Wydaeghe (Citroën C3 R5). de Mevius
alustas küll päeva kolmandal kohal, kuid hea sõit tõstis belglase päeva lõpuks
teisele kohale. Bonato lõhkus päeva viimasel katsel või võiks isegi öelda,
kaotas velje pealt rehvi ja kaotas de Meviusele 1.16,5. Enne pühapäevaseid
katseid on kahe parima vahe minut 23,6. Kui WRC2 Pro liider Greensmith hoiab
absoluudis kõrget seitsmendat kohta, siis Bonato koht on kaheksas.
Monte-Carlo 2019 ralli järjestus peale SS12
1.Ogier /
Ingrassia Citroën C3 WRC 02:38:30,0
2.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:04.3
3.Loeb / Elena
Hyundai i20 WRC +1:58.7
4.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +2:01.0
5.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +2:16.0
6.Meeke /
Marshall Toyota Yaris WRC +5:26.8
7.Greensmith
/ Edmondson Ford Fiesta R5 +10:12.0 (WRC2 Pro liider)
8.Bonato /
Boulloud Citroën C3 R5 +11:43.4 (WRC2 liider)
9.Sarrazin /
Renucci Hyundai i20 R5 +12:16.0
10.de Mevius
/ Wydaeghe Citroën C3 R5 +13:07.0
Monte-Carlo ralli pühapäeva 27.jaanuari katsed
Pühapäeval
ootab võistlejaid ja fänne ees legendaarne Col de Turini, kuid seda sõidetakse
sel aastal mitte traditsioonilist pidi. Teine katse ja ka punktikatse on sama,
mis eelmisel aastal.
SS13 La
Bollène-Vésubie - Peïra-Cava 1 18.41 km 09:20
SS14 La
Cabanette - Col de Braus 1 13.58 km 10:08
SS15 La
Bollène-Vésubie - Peïra-Cava 2 18.41 km 11:55
SS16 La
Cabanette - Col de Braus 2 [Power Stage] 13.58 km 13:18
Päeva
katsete kilometraaž 63.98 km
Fotod:
Toyota Gazoo Racing, Citroen Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport, WRC.com, Michelin
Motorsport
No comments:
Post a Comment