Ott Tänak – Martin Järveoja kaotasid Toyota
tehniliste probleemide tõttu Sardiinia ralli kindla esikoha!
Esimest korda pärast Austraalia rallit 2018 ei olnud poodiumil kolmikut Tänak, Ogier, Neuville |
Sardiinia
MM-ralli jätkus pühapäeva hommikul ning sõita jäi veel neli katset,
kogupikkuses 41,90 kilomeetrit.
Viimast
võistluspäeva alustasid liidrikohalt Ott Tänak – Martin Järveoja, kelle edu
Dani Sordo – Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) ees oli 25,9 ja Teemu
Suninen – Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) ees 42,9 sekundit.
Päeva
alustati 14,06 km pikkuse Cala Flumini esimese läbimisega ning selle võidu
võtsid Andreas Mikkesen – Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC). Norrakad
edestasid katsel vaid 0,2 sekundiga Elfyn Evans – Scott Martinit (Ford Fiesta
WRC). Just nende kahe võistluspaari vahel tundus enne pühapäevaseid katseid, et
võiks tulla veel heitlust kohtade nimel, sest oli ju nende vahe peale laupäeva 7,9
sekundit, kuid… Kohtunikud olid üle vaadanud laupäeva lõpetanud viimase katse
ajad, sest Evans kaotas seal rehvi lõhkunud ja vahetanud Kris Meeke – Sebastian
Marshall (Toyota Yaris WRC) tolmud sõites aega ning parandasid Fordi piloodi
aja nii, et tema vahe Mikkelseniga oli nüüd enne pühapäevaseid katseid 14,7.
Tänak – Järveoja
võtsid hommikust katset rahulikult ja proovisid rehvi säästa ning said kirja
katse kolmanda aja, kaotust Mikkelsen - Jægerile
3,5 sekundit.
Päeva teise
katsena sõideti liivane ja lühike Sassari – Argentiera, mis peale lõunal ralli
lõpetas.
Teist katset
järjest parim aeg Mikkelsenile, kes võttis Evansilt tagasi 5,5 sekundit. Katse
teine aeg Suninen – Lehtinenile, kes aga olid meeskonnalt saanud hommikul
korralduse auto samal positsioonil „koju“ tuua.
Tänak –
Järveojale enne lühikest lõunapausi kaheksas aeg ja kaotust norrakatele 9,1
sekundit.
Enne kahte
viimast katset oli eestlaste edu Sordo – Del Barrio ees 28,7 ja Suninen –
Lehtinen ees 42,6 sekundit.
Peale
lühikest pausi jätkus võistlus hommikuste katsete kordustega, mille esimese
võitis taas Mikkelsen, kelle vahe enne rallit lõpetanud katset oli 5,9 sekundit.
Norralane ei läinud ennast tagasi hoidma ka viimasel katsel ning võttis ette
rünnaku, millele polnudki kellelgi vastust.
Kuna
Mikkelsen edestas viimasel katsel Evansit 6,8 sekundiga, siis tähendas see seda
uelslane ja norrakas vahetasid üldarvestuses kohad. Mikkelseni edu jäi 19 katse
järgselt lõpuks Evansi ees 0,9 sekundit.
Viimasele
6,89 kilomeetrile startisid liidrina Tänak – Järveoja, kelle edu Sordo – Del Barrio
ees oli 26,7 sekundit.
Kahjuks oli
rallijumalal omad plaanid ning eestlastel oli juba enne katset teada, et nende
Yarisel on roolivõimu probleem, mis võib
viimasel katsel avalduda. Kahjuks nii ka kohe katse alguses läks ning nii tegin
nad töö lõpetanud roolivõimu ja hüdraulika tõttu spinni, mille tagajärjel oli
auto liikumine väga aeglane. Tänak – Järveoja jõudsid küll katse lõppu, kuid seda
2 minutit ja 12,8 sekundit hiljem, kui Mikkelsen – Jaeger. See tähendas, et
eestlased kaotasid nii esi-, kui ka poodiumikoha ning kukkusid üldarvestuses
koguni viiendaks.
Punktikatselt
vastavalt neli ja kolm punkti Ogierile ja Neuvillele.
„Katse
alguses juhtus rooliga midagi. Meeskond oli probleemist teadlik, kuid lihtsalt
ei teadnud, miks see varem on juhtunud. Kahjuks juhtus meiega. Kõva tagasilöök
meile kõigile,“ rääkis pettunud Tänak ralli järel Delfile.
Sardiinia MM-ralli lõppjärjestus
1.Sordo –
Del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC 3:32:27,2
2.Suninen –
Lehtinen Ford Fiesta WRC +13,7
3.Mikkelsen
– Jaeger Hyundai i20 Coupe WRC +32,6
4.Evans –
Martin Ford Fiesta WRC +33,5
5.Tänak – Järveoja Toyota Yaris WRC +1.30,1
6.Neuville –
Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +2:06,7
7.Lappi –
Ferm Citroen C3 WRC +02:59,6
8.Meeke –
Marshall Toyota Yaris WRC +4:40,1
9.Rovanperä
– Halttunen Škoda Fabia R5 +08.24,6
10.Kopecky –
Dressler Škoda Fabia R5 +8.49,2
Hoolimata
dramaatilisest lõpplahendusest ja oluliselt väiksemast punktisaagist, tõusid
Tänak – Järveoja MM-liidriteks ning neil on nüüd koos 150 punkti. Teiseks
kukkunud Sebastien Ogier – Julien Ingrassia jäävad eestlastest maha 4 ja
Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul 7 punktiga.
Tootjatest
juhib Hyundai, kellel koos 242 punkit, Toyota 198, Citroeni 170 ja M-Sport Ford
152 punkti ees.
Autoralli
MM-sari jätkub augusti alguses, kui 1.-4.augustini sõidetakse Soome MM-ralli.
Kindlasti
tasub aga ka enne Soome MM-rallit pöörata pilgud Lõuna-Eesti poole, kus
12.-14-juulini toimumas WRC Promotsiooniralli Shell Helix Rally Estonia ja kus
osalemas tänavu ka paljud MM-radadelt tuttavad võistluspaarid ja meeskonnad.
Foto: Hyundai
Motorsport
No comments:
Post a Comment