Ott Tänak – Martin Järveoja võitsid
Portugalis karjääri üheksanda MM-ralli!
Tänak - Järveoja võtsid Portugalis igati teenitud võidu |
Portugali
MM-ralli jätkus pühapäeval viie kiiruskatsega. Hooaja seitsmenda osavõistluse
viimast 51,77 katsekilomeetrit alustasid liidrina Ott Tänak – Martin Järveoja
(Toyota Yaris WRC). Laupäeva tehniliste probleemide tõttu aega kaotanud
eestlaste edu oli Kris Meeke – Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC) ees 4,3 ja
Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ees 9,2 sekundit.
Päeva
alustati 8,76 km pikkuse Montim katse esimese läbimisega ning selle võidu
võtsid Meeke – Marshall, kes vähendasid esikohal jätkanud meeskonnakaaslastega
vahe 2,4 sekundi peale. Pühapäeva avakatsel käisid kaks korda üle katuse, kuid
maandusid ratastele Esapekka Lappi – Janne Ferm (Citroen C3 WRC), kes
üldarvestuses siiski oma viienda positsiooni säilitasid.
Kui
avakatsel loovutasid eestlased aega, siis kahe järgneva katse võit Tänak –
Järveojale ning nüüd oli vahe Meeke – Marhsalliga 8,1 sekundit ning omakorda
Neuville – Gilsouliga 18,1. Lappi tegi sõiduvea ka järgneval katsel, mis
tingitud liiga optimistlikult valitud sõidukiirusest. Ilma auto tagumise taga tiivata
liikunud Citroen libises teeäärse valli vastu ning tulemuseks viltune vasak
tagumine ratas, mida soomlasel ei õnnestunudki enam parandada ning tuli katkestada.
Kui Toyota Gazoo
Racing meeskonna taktika oli hommikul olnud, et meeskonnale kindlustada kohad 1
ja 2, siis see plaan sai esimese tagasi löögi ralli eelviimasel katsel, kui
Meeke samas kohas, kus hommikul oli Lappi üle katuse käinud, spinni tegi ning
kaotas katsevõitnud Neuvillele 17,4 sekundit.
Ralli
üldarvestuses tähendas see seda, et põhja-iirlane kukkus koha võrra ning jäi
nüüd teiseks tõusnud belglasest maha 7,4 sekundiga.
Võistluse
lõpetas 11,18 km pikkune Fafe kiiruskatse, mille esimesteks ohvriteks said Gus
Greensmith – Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC). Oma karjääris esimest korda
WRC autosse istunud britil jäi ralli lõpetamisest puudu vaid mõnisada meeter,
sest tema Fiesta WRC maandus Fafe hüppest ning võttis seejärel murdunud vasaku
esiratta tõttu suuna paremasse valli, mis jättis britid jalameesteks.
Ka teised
britid eksisid viimasel katsel ja kui Greensmith – Edmondsonil jäi finišist
puudu mõned sajad meetrid, siis Meeke – Marshall said viimast kiiruskatset
sõita u. paarsada meetrit ning seejärel katkestati. Põhjuseks paremas teeääres
olnud kivi/känd, mis Toyota Yaris WRC parema esiratta kinnituse lahti rebis.
VIDEO: Meeke - Marhsall SS20 viga
Punktikatse
võit Sebastien Ogier – Julien Ingrassiale (Citroen C3 WRC), kes kuuldes Meeke
katkestamisest ei olnud kõige rõõmsamad. See tähendas prantslastele, et
üldarvestuses tõusti kolmandaks ning, et viimasena startinud Tänak – Järveoja
võisid kasutada taktikat, et Sardiinias mitte esimesena startida.
Täpselt seda
ka eestlased tegid. Kui katse viimases splitis oli prantslaste ja eestlaste
vahe 0,1 sekundit, siis katse lõpuosas võttis Tänak natukene hoogu maha ning
leppis punktikatse kolmanda aja ning kolme punktiga.
Võistluse absoluutarvestuses
võitsid Portugali MM-ralli Ott Tänak – Martin Järevoja, kes edestasid 15,9
sekundiga Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul´i ja 57,1 sekundiga Sebastien
Ogier – Julien Ingrassiat.
Ott Tänak tegi
2009. aastal MM-debüüdi just Portugalis ning tänavune ralli oli tema karjääri 99
ralliks. Koos Martin Järveojaga oli see nende üheksandaks MM-ralli võiduks.
Eestlased on
nüüd MM-sarjas läbi aegade võitnud 14 MM-rallit - Tänak 9, Märtin 5.
„Kogu ralli
oli piisavalt pingeline. Esimene päev läks ikkagi lõppkokkuvõttes meie jaoks
üllatavalt hästi. Me kindlasti ei oodanud, et ta nii laheneb. Päeva lõpus oli
isegi väike vahe olemas ja tundus, et edasi võiks juba natuke lihtsam olla,“
meenutas Toyota esisõitja Tänak Postimehele ralli avapäeva.
„Teisest
päevast alates hakkas kõik kuidagi üle kivide ja kändude minema. Kindlasti
pidime palju vaeva nägema, et seda tulemust saada. Kuidagi jõuga vedasime
ennast sealt laupäevast läbi,“ oli Tänak rahul.
„Täna
hommikul oli vähe lihtsam ärgata, motivatsiooni oli võidelda ja tuli lihtsalt
võidu sõita – see kindlasti tegi tänase päeva lihtsamaks ja natuke ka
huvitavamaks,“ märkis Eesti ralliäss.
„Kuna Ogier
oli enne meid katse lõpetanud ja meil oli tema aeg teada ja kui me nägime, mis
Krisiga juhtus, siis teadsime, et enne punktikatset oleme Ogier’ga samal
tasemel. Sellepärast otsustasime, et sõidame Ogier’st natuke aeglasema aja ja
siis ta saab Sardiinias teed avada,“ ütles Tänak, lisades seejärel: „Kui Kris
oleks ilusti lõpetanud, siis oleksin ma Sardiinias nõus ise esimene olema, aga
kuna see punktide vahe oli nii olematu, siis otsustasime seekord sedapidi.“
MM-arvestuses
säilitasid 142 punktiga liidrikoha Ogier – Ingrassia, kellest Tänak – Järveoja jäävad
maha 2 ja Neuville – Gilsoul 10 punktiga.
Tootjatest
juhib Hyundai, kellel seitsme ralliga kogutud 202 punkti. Toyotal on koos punkte
182, Citroenil 158 ja M-Sport Fordil 122.
WRC2 Pro
arvestuse klassivõidu võtsid uuel Skoda Fabia R5 Evo autol sõitnud Kalle
Rovanperä – Jonne Halttunen, kes ka selle klassi MM-liidriteks tõusid.
WRC2
arvestuse võit prantslastele Pierre-Louis Loubet – Vincent Landais (Škoda Fabia
R5).
Portugalis
oli lisaks Tänak – Järveojale eestlastest stardis ka Georg Linnamäe ja tema
ukrainlasest kaardilugeja Volodymyr Korsia. Peugoet 208 R2 autoga sõitnud võistlejad
osalesid RC4 ning Peugeot Rally Cup Iberica arvestustes. Esimesena mainitud
klassis kuulus Linnamäele ralli kokkuvõttes kolmas ning Peugeot Cup
arvestuses viies koht.
Portugali MM-ralli lõppjärjestus
1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC 3:20:22.8
2.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:15.9
3.Ogier /
Ingrassia Citroën C3 WRC +0:57.1
4.Suninen /
Salminen Ford Fiesta WRC +2:41.5
5.Evans /
Martin Ford Fiesta WRC +7:08.3
6.Rovanperä
/ Halttunen Škoda Fabia R5 Evo +10:34.2
7.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +11:28.2
8.Kopecky /
Dresler Škoda Fabia R5 Evo +11:41.9
9.Loubet /
Landais Škoda Fabia R5 +12:46.3
10.Bergkvist
/ Barth Ford Fiesta R5 +14:28.4
Autoralli
MM-sari jätkub juuni keskel, kui 13.-16.juunini sõidetakse 2017.aastal Tänak –
Järveojale karjääri esimese võidu toonud Sardiinia MM-ralli.
Foto: Toyota
Gazoo Racing
No comments:
Post a Comment