Friday, June 14, 2019


Sardiinia MM-rallit juhivad Sordo – Del Barrio. Suurepärast tempot näidanud Tänak – Järveoja kolmandad

Sordo - Del Barrio lähevad Sardiinia ralli laupäevastlele katsetele vastu liidrina


Sardiinia MM-ralli jätkus reedel kaheksa kiiruskatsega ning võistlejaid ootas ees 124,20 katsekilomeetrit.
Võistluse esimest täispikka tööpäeva alustasid liidrina Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Citroen C3 WRC), kelle edu meeskonnakaaslaste Esapekka Lappi – Janne Ferm (Citroen C3 WRC) ees oli 0,1 ja Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) ees 0,3 sekundit.

Päeva alustasid kõige paremini Teemu Suninene (Ford Fiesta WRC) ja tema uus kaardilugeja Jarmo Lehtinen. Soomlased edestasid 4,8 sekundiga meeskonnakaaslaseid Elfyn Evans – Scott Martin (Ford Fiesta WRC). Tänak – Järveoja pidid reedestel katsetel sõitma teise autona ja rada puhastama ning see kajastus ka ajas. Eestlasele avakatselt kaheksas aeg ja 11,4 kaotussekundit.

Ka reede järgmise katse võitsid Suninen – Lehtinen, kes edestasid seekord kaasmaalasi Jari-Matti Latvala – Miikka Anttilat (Toyota Yaris WRC) 1,7 sekundiga. Tänak – Järveojale katse neljas aeg ning 6,3 kaotussekundit.  

Kui kolme eelnevalt sõidetud katset eestlastele katsevõite ei toonud, siis ralli neljandal katsel võtsid Tänak – Järveoja esimese katsevõidu. See tähendas, et Toyota võistlejad on nüüd  vähemalt ühe katse võitnud 30 MM-rallit järjest. Kui Tänak – Järveoja võtsid aega tagasi, siis senised liidrid Suninen – Lehtinen tegid katsel spinni ning kaotasid 15,1 sekundit, mis tähendas, et üldarevstuses tuli esikoht loovutada kaasmaalastele. Liidriks tõusnud Latvala – Anttila edestasid nüüd Suninen – Lehtineni 2,9 sekundiga ning kolmandaks tõusnud Tänak – Järveoja 4,2 sekundiga.

Enne hoolduspausi sõideti Monte Baranta kiiruskatse esimene läbimine, mille võidu võtsid taaskord soomlased, kuid seekord Esapekka Lappi – Janne Ferm (Citroen C3 WRC). Katse teise aja said kirja Tänak – Järveoja, kes kaotasid endistele meeskonnakaaslastele 2,2 sekundiga.
Katsel jäid rajaäärde ning pidid reedese võistluspäeva katkestama Ogier – Ingrassia, kes ühes vasakkurvis mööda rajaäärset kivi sõites auto esimese vedrustuse lõhkusid ning kuna prantslastel polnud õigeid tööriistu kaasas, siis olid nad sunnitud katkestama.
Lõunapausile said liidritena Latvala – Anttila, kes edestasid teiseks tõusnud Tänak – Järveoja 2,8 ja samuti koha võrra tõusnud Dani Sordo – Carlos Del Barriot (Hyundai i20 Coupe WRC) 3,5 sekundiga.

Võistlus jätkus peale hoolduspausi hommikuste katsete kordustega ja kui avaring pakkus vähe draamat, siis nüüd hakkas kohe juhtuma.
Alustuseks keerasid mäest alla tulles ühes vasakkurvis oma Yaris WRC katusele ralli liidrid Latvala – Anttila. Soomlased said küll lõpuks suuri pingutusi tehes katse lõpuni, kuid olid väga-väga läbi omadega ning Latvala istus katse lõpus rajääres päris mitu minutit enne, kui tagasi autosse läks.
Teist ringi alustasid sarnaselt päeva algusega, katsevõiduga Suninen – Lehtinen, kes edestasid Sordo – Del Barriot 3,4 ja Tänak – Järveoja 4,1 sekundiga.  Ralli üldarvestuses tõusid esikohta jagama Tänak ja Sordo, kellest vaid 0,8 sekundi kaugusele jäi Suninen.
Katsel kaotasid legendi arusaamatuse tõttu aega ja käisid ka rajaäärest lisa võtmas Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), kes kaotasid katsevõitjatele 18,2 sekundiga ja jätkasid ka üldarvestuses samal positsioonil.

Kui eelneval katsel kaotasid belglased aega, siis nüüd läksid nad seda tagasi võtma ja see neil ka õnnestus. Sekundiga katsevõit Evans – Martin ees. Kuna peale nelja võistlusautot pidid korraldajad katse pealtvaataja tervislikel põhjustel tühistama ja kiirabi rajale saatma, siis anti kõigile teistele nominaalaeg, mille olid välja sõitnud Tänak – Järveoja ja see oli 5 sekundit kehvem, kui Neville – Gilsoulil.

Kui enne eelviimast katset oli ralliesikoht jagamisel, siis reede eelviimase katse võitsid Sordo – Del Barrio. Hispaanlased edestasid katsel Tänak – Järveoja 4,7 sekundiga ja eks omajagu sekundeid kogunes eestlastele tänu sellele, et Sordo – Del Barrio ei pidanud eelnevat katset läbima ja omasid oluliselt paremas seisus rehve.
Katsel sõitsid teise aja üheks ralliks taas Toyota Yaris WRC autosse istunud Juho Hänninen ja tema kaardilugeja Tomi Tuominen, kes kaotasid Hyundai võistlejatele 1,5 sekundiga.
Katse lõpus oli väga rahuolematu Lappi, kes ütles, et kui tahate teada miks, siis küsige meeskonnalt.
Hiljem selgus, et põhjuseks oli, et meeskond oli jätnud käigukasti juures olulised asjad tegemata tänu millel pidi soomlane katsetel aega kaotama.

Päeva lõpetas 10,99 km pikkune Monte Baranta katse,  mis möödunud aastal  lõppes Tänak – Järveojale katkestamisega. Sel korral olid reede viimase katse paremad Andreas Mikkelsen – Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC). Norralaste edu oli Lappi – Fermi ees kõigest 0,1 sekundit.
Tänak – Järveoja kaotasid kulunud rehvide ja esimesena teel olemise tõttu viimasel katsel 8,2 sekundit ning kukkusid üldarvestuses koha.
Kui kahel eelneval katsel said ilma esiklaasita ja veidi deformeerunud Yaris WRC-ga sõitnud Latvala – Anttila kirja korralikud ajad, siis päeva viimasel katsel pidid nad väljasõidu tõttu siiski katkestama.

Laupäevastele võistluspäevadele läksid liidrina vastu Sordo – Del Barrio, kelle edu Suninen – Lehtineni ees oli 10,8 ja Tänak – Järveoja ees 11,2 sekundit.

„Pidime kõike proovima. Oleme sõitnud ühe katse rohkem, kui teised, mis tähendab, et me auto rehvid on täitsa läbi. Kahju, et Ogier katkestas, kuid olla sellisel positsioonil avapäeva lõpuks on rohkem, kui me oodanud oleks,“ sõnas Tänak reedese võistluspäeva lõpetanud katse finišis.

Sardiinia MM-ralli järjestus peale SS9

1.Sordo – Del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC 1:36.01,5
2.Suninen – Lehtinen Ford Fiesta WRC +10,8
3.Tänak – Järveoja Toyota Yaris WRC +11,2
4.Mikkelsen – Jaeger Hyundai i20 Coupe WRC +20,2
5.Evans – Martin Ford Fiesta WRC +20,3
6.Meeke – Marshall Toyota Yaris WRC +29,5
7.Neuville – Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +57,7
8.Lappi – Ferm Citroen C3 WRC +01:03,5
9.Hänninen – Tuominen Toyota Yaris WRC +2:38,0
10.Rovanperä – Halttunen Škoda Fabia R5 +03:01,3

Sardiinia MM-ralli jätkub laupäeval kuue katsega, mille jooksul läbitakse 142,42 katsekilomeetrit.

Foto: Hyundai Motorsport

No comments:

Post a Comment