Sardiinia MM-rallit juhivad Sordo – Del Barrio.
Suurepärast tempot näidanud Tänak – Järveoja kolmandad
Sordo - Del Barrio lähevad Sardiinia ralli laupäevastlele katsetele vastu liidrina |
Sardiinia
MM-ralli jätkus reedel kaheksa kiiruskatsega ning võistlejaid ootas ees 124,20
katsekilomeetrit.
Võistluse
esimest täispikka tööpäeva alustasid liidrina Sebastien Ogier – Julien
Ingrassia (Citroen C3 WRC), kelle edu meeskonnakaaslaste Esapekka Lappi – Janne
Ferm (Citroen C3 WRC) ees oli 0,1 ja Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris
WRC) ees 0,3 sekundit.
Päeva
alustasid kõige paremini Teemu Suninene (Ford Fiesta WRC) ja tema uus
kaardilugeja Jarmo Lehtinen. Soomlased edestasid 4,8 sekundiga
meeskonnakaaslaseid Elfyn Evans – Scott Martin (Ford Fiesta WRC). Tänak –
Järveoja pidid reedestel katsetel sõitma teise autona ja rada puhastama ning
see kajastus ka ajas. Eestlasele avakatselt kaheksas aeg ja 11,4
kaotussekundit.
Ka reede
järgmise katse võitsid Suninen – Lehtinen, kes edestasid seekord kaasmaalasi Jari-Matti
Latvala – Miikka Anttilat (Toyota Yaris WRC) 1,7 sekundiga. Tänak – Järveojale katse
neljas aeg ning 6,3 kaotussekundit.
Kui kolme
eelnevalt sõidetud katset eestlastele katsevõite ei toonud, siis ralli
neljandal katsel võtsid Tänak – Järveoja esimese katsevõidu. See tähendas, et
Toyota võistlejad on nüüd vähemalt ühe
katse võitnud 30 MM-rallit järjest. Kui Tänak – Järveoja võtsid aega tagasi,
siis senised liidrid Suninen – Lehtinen tegid katsel spinni ning kaotasid 15,1
sekundit, mis tähendas, et üldarevstuses tuli esikoht loovutada kaasmaalastele.
Liidriks tõusnud Latvala – Anttila edestasid nüüd Suninen – Lehtineni 2,9
sekundiga ning kolmandaks tõusnud Tänak – Järveoja 4,2 sekundiga.
Enne
hoolduspausi sõideti Monte Baranta kiiruskatse esimene läbimine, mille võidu
võtsid taaskord soomlased, kuid seekord Esapekka Lappi – Janne Ferm (Citroen C3
WRC). Katse teise aja said kirja Tänak – Järveoja, kes kaotasid endistele
meeskonnakaaslastele 2,2 sekundiga.
Katsel jäid
rajaäärde ning pidid reedese võistluspäeva katkestama Ogier – Ingrassia, kes ühes
vasakkurvis mööda rajaäärset kivi sõites auto esimese vedrustuse lõhkusid ning
kuna prantslastel polnud õigeid tööriistu kaasas, siis olid nad sunnitud
katkestama.
Lõunapausile
said liidritena Latvala – Anttila, kes edestasid teiseks tõusnud Tänak –
Järveoja 2,8 ja samuti koha võrra tõusnud Dani Sordo – Carlos Del Barriot
(Hyundai i20 Coupe WRC) 3,5 sekundiga.
Võistlus
jätkus peale hoolduspausi hommikuste katsete kordustega ja kui avaring pakkus
vähe draamat, siis nüüd hakkas kohe juhtuma.
Alustuseks
keerasid mäest alla tulles ühes vasakkurvis oma Yaris WRC katusele ralli
liidrid Latvala – Anttila. Soomlased said küll lõpuks suuri pingutusi tehes
katse lõpuni, kuid olid väga-väga läbi omadega ning Latvala istus katse lõpus
rajääres päris mitu minutit enne, kui tagasi autosse läks.
Teist ringi
alustasid sarnaselt päeva algusega, katsevõiduga Suninen – Lehtinen, kes
edestasid Sordo – Del Barriot 3,4 ja Tänak – Järveoja 4,1 sekundiga. Ralli üldarvestuses tõusid esikohta jagama
Tänak ja Sordo, kellest vaid 0,8 sekundi kaugusele jäi Suninen.
Katsel
kaotasid legendi arusaamatuse tõttu aega ja käisid ka rajaäärest lisa võtmas Thierry
Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), kes kaotasid
katsevõitjatele 18,2 sekundiga ja jätkasid ka üldarvestuses samal positsioonil.
Kui eelneval
katsel kaotasid belglased aega, siis nüüd läksid nad seda tagasi võtma ja see
neil ka õnnestus. Sekundiga katsevõit Evans – Martin ees. Kuna peale nelja
võistlusautot pidid korraldajad katse pealtvaataja tervislikel põhjustel
tühistama ja kiirabi rajale saatma, siis anti kõigile teistele nominaalaeg,
mille olid välja sõitnud Tänak – Järveoja ja see oli 5 sekundit kehvem, kui Neville
– Gilsoulil.
Kui enne
eelviimast katset oli ralliesikoht jagamisel, siis reede eelviimase katse
võitsid Sordo – Del Barrio. Hispaanlased edestasid katsel Tänak – Järveoja 4,7
sekundiga ja eks omajagu sekundeid kogunes eestlastele tänu sellele, et Sordo –
Del Barrio ei pidanud eelnevat katset läbima ja omasid oluliselt paremas seisus
rehve.
Katsel sõitsid
teise aja üheks ralliks taas Toyota Yaris WRC autosse istunud Juho Hänninen ja
tema kaardilugeja Tomi Tuominen, kes kaotasid Hyundai võistlejatele 1,5 sekundiga.
Katse lõpus
oli väga rahuolematu Lappi, kes ütles, et kui tahate teada miks, siis küsige
meeskonnalt.
Hiljem selgus,
et põhjuseks oli, et meeskond oli jätnud käigukasti juures olulised asjad
tegemata tänu millel pidi soomlane katsetel aega kaotama.
Päeva
lõpetas 10,99 km pikkune Monte Baranta katse, mis möödunud aastal lõppes Tänak – Järveojale katkestamisega. Sel
korral olid reede viimase katse paremad Andreas Mikkelsen – Anders Jæger
(Hyundai i20 Coupe WRC). Norralaste edu oli Lappi – Fermi ees kõigest 0,1
sekundit.
Tänak –
Järveoja kaotasid kulunud rehvide ja esimesena teel olemise tõttu viimasel
katsel 8,2 sekundit ning kukkusid üldarvestuses koha.
Kui kahel
eelneval katsel said ilma esiklaasita ja veidi deformeerunud Yaris WRC-ga sõitnud
Latvala – Anttila kirja korralikud ajad, siis päeva viimasel katsel pidid nad
väljasõidu tõttu siiski katkestama.
Laupäevastele
võistluspäevadele läksid liidrina vastu Sordo – Del Barrio, kelle edu Suninen –
Lehtineni ees oli 10,8 ja Tänak – Järveoja ees 11,2 sekundit.
„Pidime
kõike proovima. Oleme sõitnud ühe katse rohkem, kui teised, mis tähendab, et me
auto rehvid on täitsa läbi. Kahju, et Ogier katkestas, kuid olla sellisel
positsioonil avapäeva lõpuks on rohkem, kui me oodanud oleks,“ sõnas Tänak
reedese võistluspäeva lõpetanud katse finišis.
Sardiinia MM-ralli järjestus peale SS9
1.Sordo –
Del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC 1:36.01,5
2.Suninen –
Lehtinen Ford Fiesta WRC +10,8
3.Tänak – Järveoja Toyota Yaris WRC +11,2
4.Mikkelsen
– Jaeger Hyundai i20 Coupe WRC +20,2
5.Evans –
Martin Ford Fiesta WRC +20,3
6.Meeke –
Marshall Toyota Yaris WRC +29,5
7.Neuville –
Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +57,7
8.Lappi –
Ferm Citroen C3 WRC +01:03,5
9.Hänninen –
Tuominen Toyota Yaris WRC +2:38,0
10.Rovanperä
– Halttunen Škoda Fabia R5 +03:01,3
Sardiinia
MM-ralli jätkub laupäeval kuue katsega, mille jooksul läbitakse 142,42
katsekilomeetrit.
Foto:
Hyundai Motorsport
No comments:
Post a Comment