Lõuna-Eesti rallil stardib Ford Fiesta R5
autoga 15 MM-rallit võitnud Mikko Hirvonen
Karjääri 15 MM-ralli võidust 14 võttis Hirvonen Fordiga |
- · 17.Lõuna-Eesti rallile registreerus 79 võistluspaari kümnest riigist
- · R5 autoga on ralli stardis neljakordne autoralli MM-hõbe Mikko Hirvonen
- · Reedestele katsetele stardivad kõik võistlusautod ümberpööratud järjekorras
Täpselt
nädala pärast antakse Võru keskväljakul start järjekorras 17. Lõuna-Eesti rallile.
Eesti autoralli meistrivõistluste viiendale ja Läti meistrivõistluste viimasele
etapile on end registreerinud 79 võistluspaari kümnest riigist.
Sarnaselt
kolme eelneva aastaga saab ka tänavu Võrumaa teedel näha WRC autosid ning need
toovad starti EM1 ehk absoluutarvestuse hetke teised mehed Valerii Gorban -
Sergei Larens (Mini Cooper WRC) ja 2017.aasta Lõuna-Eesti ralli võitjad Georg
Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta WRC).
EMV1 (ABS) arvestuses on end hooaja
eelviimasele etapile registreerinud kuus võistluspaari.
Oliver Solberg on sel aastal võitmas medaleid nii Eesti, kui Läti meistrivõistlustel |
Kui WRC
autosid on hooaja viiendale meistrivõistluste etapile startimas kaks, siis R5
autosid on stardirivis kokku kuus. VW Polo GTI R5 autoga on starti tulemas Läti
meistrivõistluste absoluutarvestuses juba tänavuse kulla kindlustanud Oliver
Solberg - Aaron Robert Johnston, kes Lõuna-Eestis püüdmas ka Eesti
meistrivõistluste klassi EMV1 ja EMV2 meistritiitleid.
Lõuna-Eesti
ralli 2019 kõige nimekam piloot saab kindlasti olema Oliver Solbergi isa Petter
Solbergi kunagine meeskonnakaaslane ja konkurent MM-radadelt – Mikko Hirvonen.
Oma karjääri jooksul Subaru, Fordi ja Citroëni tehasemeeskondades sõitnud ja 15
MM-rallit võitnud soomlase kõrval võtab Lõuna-Eesti teedel koha sisse Jarno
Ottman. Kui Ottman on Eestis varem võistelnud kaheksal korral, siis Hirvoneni
ainus Eestis tehtud start jääb aastasse 2003, kui ta osales E.O.S rallil. Nimeka
soomlase võistlusauto, milleks on Ford Fiesta R5, valmistab ette MM Motorsport.
Eelnimetatud
Solbergi ja Hirvoneni kõrval on EMV2 (4WD - N4,R5) klassis startimas veel
üheksa võistluspaari.
Torn - Pannas jäeti küll ebaausal teel ERC Juniot tiitlist ilma, kuid võitlus jätkub |
EMV3 (2WD - R2,R1,A6) klassis ja
Estonian Junior Challenge arvestuses on hooaja viiendale etapile end
registreerinud kokku 12 võistluspaari, kelle hulgas ka tänavused Euroopa
meistrivõistluste ERC Junior klassi teised mehed Ken Torn – Kauri Pannas (Ford
Fiesta R2T). Lisaks kodustele konkurentidele on eelmainitud klassides kohtade
eest heitlemas ka külalised Poolast, Uus-Meremaalt ja Kanadast.
EMV4 (4WD - E12) klassis, kus starti tulemas 13
võistluspaari, on meistritiitli kindlustamiseks vaid ühte punkti vaja Edijs
Bergmanisel ja tema kaardilugejal Toms Freibergsil (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Kui meistritiitel on eelneimetatud lätlastel käeulatuses, siis heitlus teistele
medalikohtadele jätkub veel ka tõenäoliselt peale Lõuna-Eesti rallit.
Kui EMV4
klassis on meistritiitel veel napilt lahtine, siis EMV 5 (2WD - E9) klassis on endale tänavuse tiitli kindlustanud alati
positiivsed Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105). Lisaks 2019.aasta
meistritele on Lõuna-Eestis selles klassis startimas veel seitse võistluspaari.
Klassis EMV6 (2WD - R3,A7,N3,E10) on hooaja
eelviimasel meistrivõistluste etapil oodata põnevat heitlust eelkõige võistluspaaride
Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R) ja Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda
Civic Type-R) vahel, kes heitlemas tänavuse meistritiitli nimel. Lisaks neile
on EMV6 klassis stardis üheksa võistluspaari.
EMV7 (2WD - E11 RWD) klassi liidritena
on Lõuna-Eestis starti tulemas Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3). Kui
eelpool nimetatud klassides on osades juba meister selgunud ja osades veel vaid
paari võistluspaari otsustada, siis kahevoeliste rahvusliku klassi EMV7 arvestuses
on veel tiitlile pretendeerijaid nelja võistluspaari jagu ja nad kõik on ka
Võrumaal stardis.
Veoautode
klassis EMV8 (2WD - E13 Trucks) on mõlemad tänavused stardid võitnud Taavi
Niinemets - Esko Allika (GAZ 51A), kes kohal ka Lõuna-Eesti rallil. Kokku on Võrumaa
kuppelmaastikele startimas kümme GAZ tüüpi veoautot.
Järjekorras
17.Lõuna-Eesti ralli start antakse 30.augustil, kell 18:30 Võru linna
keskväljakult. Avapäeval stardivad kõik võistlusautod ümberpööratud järjekorras
(kõige suurem võistlusnumber
esimesena).
Kokku sõidetakse kahe võistluspäeva jooksul 11 kiirukatset ning läbitakse 110,48
katsekilomeetrit.
Rallipasse
on võimalik soetada Olerexi tanklatest Võru linnas hinnaga 10 eurot.
Lõuna-Eesti
ralli 2019 võistlejate nimekirja, katsete kaardid jpm. leiab rallinädala
kolmapäeval ilmuva Autolehe vahelt, mis on saadaval ajakirjanduse
müügipunktides üle Eesti.
Lõuna-Eesti
ralli ralliraadioks on Ring FM, mis Võrumaal levimas sagedusel 101,7 MHz.
Ralliraadio stuudios võtavad seekord kohad sisse Urmas Roosimaa, Gustav Kruuda
ja Oskars Kaņeps-Kalniņš.
17.Lõuna-Eesti
ralli registreerunute nimekiri: http://autosport.ee/rallyreg/?page=27&race_id=456&
Fotod: Raivo Remmelgas
No comments:
Post a Comment