Tänak - Järveoja alustavad WRC hooaja teist poolt MM-liidritena
Tänak - Järveojal on Soome teedel kaitsta möödunud aastane võit |
Pärast kuue nädalast autoralli MM-sarja pausi ja Lõuna-Eestis sõidetud maailma esimest WRC promotsioonirallit on MM-hooaeg jätkumas Soome MM-ralliga, mis sõidetakse 135 000 elanikuga Kesk-Soome ülikoolilinnas, Jyvaskülas.
Soome MM-ralli ajalugu
Markko Märtin - Michael Park olid 2003.aastal alles kolmandad mitte soomlased ja skandinaavlased, kes Soomes trimfeerisid |
Soome ralli
sõideti esimest korda aastal 1951. Võistlus sai MM-staatuse aastal 1973 ning
peale seda on see ralli MM-kalendrist välja jäänud vaid ühel korral. Ralli 68. aastase ajaloo jooksul on selle võistluse koguni 55. korral võitud soomlane.
Esimeste mitte soomlaste või skandinaavlastena võitsid ralli 1990. aastal hispaanlased
Carlos Sainz – Luis Moya.
Tänaseks on nö.
mitte kohalikest võitnud seitse erinevat pilooti. Lisaks Sainzile, Didier Auriol,
Sebastien Loeb, Sebastien Ogier, Kris Meeke ja ka kaks Eesti pilooti. 2003. aastal Markko Märtin ja möödunud aasta Ott Tänak.
Mitteskandinaavlastest
on ainsana suutnud Soome MM-ralli kahel järjestikusel aastal võita Loeb, kes
oli parim aastatel 2011 ja 2012.
Kõige rohkem
Soome MM-ralli võite on ette näidata legendaarsetel Hannu Mikkolal ja Marcus
Grönholmil, kellel mõlemal kodus riiulil seitse Soome ralli esikoha karikat.
Eestlased Soome MM-rallil
Aasta | Sõitjad | Auto | Tulemus |
1979 | Eedo Raide – Georg Valdek | Lada 1300 | 38 |
1979 | Heiki Ohu – Toomas Diener | Lada 1300 | 43 |
1981 | Heiki Ohu – Toomas Diener | Lada 21011 | K |
1982 | Heiki Ohu – Toomas Diener | Lada 21011 | K |
1982 | Eedo Raide – Georg Valdek | Lada 21011 | 21 |
1983 | Heiki Ohu – Toomas Diener | Lada 1300 | 52 |
1983 | Joel Tammeka – Ants Kulgevee | Lada 2105 | 43 |
1984 | Joel Tammeka – Ants Kulgevee | Lada 2105 | K |
1986 | Vallo Soots – Toomas Putmaker | Lada 2105 | 32 |
1987 | Joel Tammeka – Ants Kulgevee | Lada 2105 | 22 |
1988 | Hardi Mets – Udo Mets | Lada 2105 | K |
1988 | Ilmar Raissar – Rein Talvar | Lada 2105 | 18 |
1988 | Raido Rüütel – Tõnu Vunn | Lada Samara | K |
1989 | Aare Klooren – Toomas Kreek | Volkswagen Golf | K |
1989 | Ilmar Raissar – Rein Talvar | Lada Samara | K |
1989 | Andres Pästlane – Georg Valdek | Peugeot 205 | K |
1990 | Priit Kasak – Toomas Kasak | Lada Samara | 48 |
1991 | Priit Kasak – Toomas Kasak | Lada Samara | K |
1995 | Priit Kasak – Toomas Kasak | Mitsubishi Galant | 12 |
1996 | Ivar Raidam – Margus Karjane | Mitsubishi Lancer EVO III | 18 |
1996 | Riho Parts – Aare Kaaristo | Mitsubishi Lancer EVO III | 25 |
1996 | Toomas Tõldsepp – Marti Tõldsepp | Ford Escort Cosworth | K |
1997 | Ivar Raidam – Margus Karjane | Mitsubishi Lancer EVO IV | K |
1997 | Margus Murakas – Toomas Sildmäe | Subaru Impreza | 30 |
1997 | Markko Märtin – Toomas Kitsing | Toyota Celica ST185 | K |
1998 | Markko Märtin – Toomas Kitsing | Toyota Celica GT-Four ST205 | 12 |
1998 | Margus Murakas – Peep Kallaste | Subaru Impreza | K |
1999 | Markko Märtin – Toomas Kitsing | Toyota Corolla WRC | K |
1999 | Margus Murakas – Peep Kallaste | Subaru Impreza | 30 |
1999 | Toomas Nurmsalu – Jüri Kulli | Mitsubishi Lancer WVO IV | K |
2000 | Markko Märtin – Michael Park | Toyota Corolla WRC | 10 |
2000 | Aleksander Käo – Aare Ojamäe | Mitsubishi Lancer EVO IV | K |
2000 | Margus Murakas – Peep Kallaste | Subaru Impreza | K |
2000 | Toomas Nurmsalu – Jüri Kulli | Mitsubishi Lancer EVO IV | 33 |
2001 | Markko Märtin – Michael Park | Subaru Impreza (44S)WRC | 5 |
2001 | Toomas Tõldsepp – Ivar Veerus | Volkswagen Golf Kit Car | 43 |
2002 | Markko Märtin – Michael Park | Ford Focus RS WRC 02 | 5 |
2002 | Urmo Aava – Toomas Kitsing | Ford Focus WRC | K |
2003 | Markko Märtin – Michael Park | Ford Focus RS WRC 03 | 1 |
2003 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Ignis S1600 | 25 |
2004 | Markko Märtin – Michael Park | Ford Focus RS WRC 04 | 2 |
2004 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Ignis S1600 | 23 |
2005 | Markko Märtin – Michael Park | Peugeot 307 WRC | 3 |
2005 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Ignis S1600 | 16 |
2005 | Gunnar Tamm – Kalev Kuzmin | Subaru Impreza | 24 |
2006 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Suzuki Swift S1600 | K |
2006 | Jaan Mölder jr. – Katrin Becker | Suzuki Ignis S1600 | 28 |
2007 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Mitsubishi Lancer WRC05 | 7 |
2007 | Jaan Mölder jr. – Katrin Becker | Suzuki Swift S1600 | 47 |
2007 | Aigar Pärs – Ken Järveoja | Suzuki Swift S1600 | K |
2007 | Priit Saluri – Indrek Lepp | Mitsubishi Lancer EVO IX | 26 |
2007 | Kaspar Koitla – Toomas Valter | Honda Civic Type-R | 28 |
2008 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Citroen C4 WRC | 16 |
2008 | Jaan Mölder jr. – Frederic Micolette | Suzuki Swift S1600 | K |
2008 | Kaspar Koitla – Rein Jõessar | Honda Civic Type-R | K |
2009 | Ott Tänak – Kristo Kraag | Subaru Impreza WRX STi | K |
2009 | Urmo Aava – Kuldar Sikk | Honda Civic Type-R R3 | 29 |
2009 | Georg Gross – Raigo Mõlder | Subaru Impreza WRX STi | K |
2010 | Ott Tänak – Kuldar Sikk | Mitsubishi Lancer EVO X | 18 |
2011 | Ott Tänak – Kuldar Sikk | Ford Fiesta S2000 | 13 |
2011 | Egon Kaur – Erik Lepikson | Ford Fiesta R2 | WRC Academy 1.koht |
2011 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Škoda Fabia S2000 | 27 |
2011 | Sander Pärn – Ken Järveoja | Subaru Impreza STi | 30 |
2011 | Siim Plangi – Marek Sarapuu | Honda Civic Type-R R3 | 66 |
2011 | Martin Kangur – Simo Koskinen | Honda Civic Type-R R3 | K |
2012 | Ott Tänak – Kuldar Sikk | Ford Fiesta RS WRC | 6 |
2012 | Sander Pärn – Ken Järveoja | Subaru Impreza STi N14 | 19 |
2012 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Ford Fiesta S2000 | 12 |
2012 | Petri Itkonen – Janno Older | Citroën C2 R2 Max | 43 |
2013 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Ford Fiesta R5 | K |
2013 | Yuri Protasov – Kuldar Sikk | Ford Fiesta RRC | 15 |
2013 | Sander Pärn – Ken Järve | Ford Fiesta R2 | JWRC 2.koht |
2013 | Mait Maarend – Mihkel Kapp | Mitsubishi Lancer Evo X | K |
2013 | Kristen Kelement – Timo Kasesalu | Citroën C2 R2 Max | K |
2014 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Ford Fiesta S2000 | 10 WRC2 1.koht |
2014 | Ott Tänak – Raigo Mõlder | Ford Fiesta R5 | 12 |
2014 | Oleksiy Kikireshko – Kuldar Sikk | Ford Fiesta R5 | K |
2014 | Mait Maarend – Mihkel Kapp | Mitsubishi Lancer Evo X | 48 |
2014 | Sander Pärn – James Morgan | Ford Fiesta R2 | 16 DDC 1.koht |
2015 | Ott Tänak – Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | 5 |
2015 | Sander Pärn – James Morgan | Ford Fiesta R5 | 56 |
2015 | Kristen Kelement – Timo Kasesalu | Ford Fiesta R2 | K |
2016 | Ott Tänak – Raigo Mõlder | Ford Fiesta RS WRC | K |
2016 | Karl Kruuda – Martin Järveoja | Ford Fiesta R5 | K |
2017 | Ott Tänak – Martin Järveoja | Ford Fiesta WRC | 7 |
2017 | Valeriy Gorban – Sergei Larens | Mini John Cooper Works WRC | K |
2017 | Raul Jeets – Kuldar Sikk | Škoda Fabia R5 | 22 |
2018 | Ott Tänak – Martin Järveoja | Toyota Yaris WRC | 1 |
2018 | Ken Torn – Kuldar Sikk | Ford Fiesta R2 | 19 JWRC 1.koht |
2018 | Roland Poom – Ken Järveoja | Ford Fiesta R2 | 49 |
69. Neste Rally Finland 2019
Soome
MM-ralli võistluskeskus asub nagu tavaks saanud Jyväskyäs, Paviljonkis.
Kui möödunud
aastal läbis võistlustrass suured muutused ning ligi 65% katsetest olid nö.
uued, siis tänavu on trass suures osas sama, mis möödunud aasta ning ainsa nö.
uue katsena on tagasi Soome ralli kavas Leustu, mida viimati sõideti 2014.
aastal ning, mis kindlasti rallifännidel meeles 2009. aastast, kuid Jevgeny
Novikov ühel sealsel hüppel oma Citroen C4 WRC auto üritas kosmosesse
lennutada.
Legendaarset Ouninpohja katset sel aastal taas
ei sõideta, kuid teiste katsete osadena läbitakse sealt erinevaid lõike.
Näiteks laupäeval sõidetav Kakaristo katse. Kollase maja hüpet, millele Markko
Märtin 2003. aastal „startis“ kiirusega 171 km/h ning tema juhitud Ford Focus
RS WRC püsis õhus koguni 57 meetrit, sel aastal võistlustrass ei läbi.
Ralli saab
alguse neljapäeva varahommikul, kuid sõidetakse Vesala testikatse. Päris
võistlus algab sama päeva õhtul, kui ralli avakatsena sõidetakse juba viimastel
aastatel traditsiooniks saanud 2,31 km pikkune Harju kiiruskatse.
Reedel ootab
võistlejaid ja fänne 10 kiiruskatset, mille hulgas Soome klassikud Moksi, Urria
ning ka Oittila, mis saab olema ralli ainus katse, mida sõidetakse vaid korra. Kogu
reedene kilometraaž saab olema 126,5 km.
Laupäeva
jooksul läbitakse kaheksa kiiruskatset, mille hulgas kahel korral ka eelpool
mainitud Kakaristo ja Leustu ning ka kahel korral ralli pikim katse Päijälä, millel
pikkust 22,87 km.
Pühapäeval
jääb võistlejatel veel läbida neli katset, millest viimane Ruuhimäki 2 on
tänavuse Soome MM-ralli punktikatseks ja kus autod sõna otseses mõttes lendavad
sinna tekitatud trampliini tõttu finišisse.
Kokku on võistlusele startimas kõigest 65
võistluspaari, mis on viimaste aastate väikseim number. Tõsi 2017 oli mõni auto
veel vähem, a sealt tagasi vaadates on vaja kerida ikka palju aastaid, et leida
väiksemat numbrit, kui 61.
Hyundai loodab lõpuks Soomes poodiumile jõuda |
Hyundai Shell Mobis WRT
Tootjate
MM-liidrina alustab MM-hooaja teist poolt Hyundai, kelle edu Toyota ees 44
punkti.
Kui vaada
Lõuna-Korea autotootja Soome ralli ajalugu, siis see ralli on ilmselgelt olnud
nende senise karjääri kõige kehvem. Poodiumil ei ole lõpetatud kunagi ning sel
korral saab see olema kindlasti eesmärk nr.1. Hyundai testis ka Rally Estonial
uut esi aerot ning on seda kasutamas ka Soomes, mis peaks neile seal andma
parema nö. maas püsimise nendel Soome trampliinide rohketel teedel.
Sardiinias
tõestas taas Hyundai, et on kruusal hea, nüüd on vaja leida hea rütm ka Soomes.
#11 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse
3.koht, 143 punkti
Soome parim
resultaat: 2 (2013)
Thierry
Neuville – Nicolas Gilsoul startisid möödunud aastal Soome teedele MM-liidrina,
kuid tänavu saavad nad reedel sõita kolmandana. Kindlasti annab stardikoht kerge
eelise, kuid eks peamine küsimus on, et kuidas belglased end sealsetel teedel
tunnevad uuenenud Hyundaiga. Kuigi nende parim Soome resultaat on 2013. aasta
teine, siis see tulemus tuli Fordiga. Hyundaiga on nende parim tulemus Soomest neljas koht.
#89 Andreas Mikkelsen – Anders Jæger
MM-arvestuse
7.koht, 56 punkti
Soome parim
resultaat: 4 (2014)
Möödunud
aastal oli Mikkelsen – Jaegeril Soome startides koos täpselt samapalju ehk 56
punkti.
Üks võistluspaar, kes kindlasti Rally Estoniat võttis tõsise
ettevalmistusena enne Soome MM-rallit ning said kindlasti palju vajaliku datat.
Mikkelsen tõestas Sardiinias, kui võttis hooaja teise poodiumikoha, et kiirust
tal endiselt jagub, kuid nüüd on ees ootamas hooaja üks kiiremaid rallisid ning
seal peab mõtlema ka Hyundai punktiseisule.
#42 Craig Breen – Paul Nagle
Soome parim
resultaat: 3 (2016)
Üheks ralliks
on Hyundai eest tänavuse aasta esimest MM-starti tegemas Craig Breen ja Paul
Nagle.
Kui siin oli
selge, et Sebastien Loeb ja Dani Sordo ei taha Soomes sõita, siis oli pigem
õhus jutud, et ehk saab oma selle hooaja esimese võimaluse meeskonnas
eelnevatel aastatel sõitnud Hayden Paddon, kuid päris suur üllatus oli, kui
selleks nimeks oli hoopis Craig Breen, kes enamuse oma WRC karjäärist keeranud
Citroeni rooli. Sarnaselt Mikkelseniga oli ka Breen kohal Rally Estonial, kuid
nagu ma ise kohapeal olles aru sain, siis nad sõitsid täiesti
erinevalt ettevalmistatud autodega.
Saab näha,
kuidas Breen hakkama saab, sest kindel on see, et tema nr.1 ülesanne on
Hyundaiga lõpetada ja punkte tuua, kuid kindlasti soovib iirlane ka ju näidata,
et tema koht on endiselt WRC sarjas. Breen valis endale auto numbriks 42, sest
see oli ta kardi karjääri number.
Kui Breen peaks Soomes õnnestuma, võib juhtuda, et iirlane saab Hyundai eest sõita ka Türgis ja Walesis.
Toyota on olnud meeskond, kes on kaks aastat järjest saanud kogu meeskonnaga lõpupoodiumi pildile minna |
Toyota Gazoo Racing WRT
MM-arvestuse 2.koht 198 punkti
Toyota jaoks
võiks öelda, et on tegemist nende „koduralliga“, sest asub ju meeskonna
autoarendus keskus ja testirada Soomes. Viimasel kahel aastal on Soomes võitnud
just Toyota, kui 2017 aastal võitsid Esapekka Lappi – Janne Ferm ja möödunud
aastal Ott Tänak – Martin Järveoja.
Toyota
loodab Soomes kindlasti head tulemust ja selleks on ka igati põhjust, sest
nende meeskonnas on hetke MM-liidrid, nende auto on kahel aastal järjest olnud
Soomes võitmatu ning kõik kolm pilooti on Soomes suutnud võita.
#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse
1.koht, 150 punkti, möödunud aastal samal ajal koos vaid 77 punkti
Soome parim
resultaat: 1 (2018)
Ott ja
Martin saavad Soomes startida möödunud aastaste võitjatena ning teist aastat
järjest on enne Soomet nende jaoks olnud Eesti fännide ees edukas võistlus ja test
ehk Rally Estonia.
Kui möödunud
aastal said eestlased startida avapäevale kolmandana, siis nüüd tuleb minna
reedel MM-liidrina teed puhastama ja selles osas oli just Rally Estonia avapäev
neile väga heaks testiks.
Kindlasti on
neil soov korrata oma eelmise aasta tulemust ja kui tehnilisi probleeme ei
teki, siis peaks Eesti rallifännid valmistuma pühapäevaseks poodiumiks, et jäle
koos hümni laulda.
Meeskonna
omanik Akio Toyoda on andnud Tommi Mäkinenile ja kogu tiimile korralduse anda
Tänak – Järveojale kõik, mis on, et nende taha ei jääks midagi ja eestlased
võidaks sel aastal tiitli.
See on
kindasti oluline Toyotale ka selleks, et eestlane meeskonnas hoida, sest Tänaku
laual on hetkel mitu lepingut ja kogu rallimaailm ootab hetkel tema otsust.
Oleme jõunud
autoralli ajastusse, kus kehtib lause - It
you want the best, hire EST!
#5 Kris Meeke – Sebastian Marshall
MM-arvestuse
6.koht, 60 punkti
Soome parim
resultaat: 1 (2016)
Kris Meeke
teab mida Soomes peab tegema, et võita. Nagu eelpool mainitud, siis 2016 oli
see aasta, kui põhja-iirlane võitis Soomes. Sain Delfi rallipäeval temaga ka
paar sõna rääkida ja ta oli ise positiivne hooaja teist poolt arvestades.
Meeke on sel
aastal lähedal olnud poodiumile, kuid seni on veel tal Toyota värvides
poodiumil seismata. Kas selle esimese poodiumikoha toob tema 100 MM-start, on
juba näha pühapäeval.
#10 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse
10.koht, 40 punkti
Soome parim
resultaat: 1 (2010, 2014-15)
Jari-Matti
Latvala – Miikka Anttila on kodufännide ees stardis 17. korda. Sel hooajal pole soomlased
veel kordagi poodiumile jõudnud. Kolmel korral Soomes võitnud mehed soovivad
kindlasti nüüd lõpetada poodiumil ja miks mitte ka kõrgeimal astmel, kuid kuna
käes on hooaja teine pool, siis on oluline ka see ,et kuidas läheb Tänakul ja
millised kohad nende järel nö vabad on. Samas avapäeva kaheksas stardikoht võib tähendada kuivade olude korral väga-väga head stardipositsiooni.
Soomlase manager on juba vihjanud ka, et suure tõenäosusega me Latvalat enam MM-sarjas 2020.aastal ei näe.
Soomlase manager on juba vihjanud ka, et suure tõenäosusega me Latvalat enam MM-sarjas 2020.aastal ei näe.
Ogier - Ingrassia on Soomes esimesena lõpetanud vaid korra. Kas 2019 on tulemas teine kord? |
Citroën Total WRT
MM-arvestuse
3.koht 170 punkti
Citroeni jaoks
oli Sardiinia ralli täielik läbikukkumine ja esimest korda sel hooajal jäid nad
TOP3 välja. Kui hooaja
jooksul võivad meeskonnad kasutada jokkereid, siis just ühte on Soomes kasutamas
Citroen, kui toomas rajale uuendatud vedrustusega auto. Möödunud hooajal tõestas
Mads Ostberg Citroeniga sõites, et selle autoga saab seal kiirelt sõita küll ja
lõpetas Tänaku järgi teisena. See peaks andma enesekindlust mõlemale
võistluspaarile, kes sel aastal samal tehnikal seal startimas.
#1 Sébastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse
2.koht, 146 punkti, 4 punkti Tänakust.
Soome parim
resultaat: 1 (2013)
Kuuekordsete
MM-võitjate hooaeg on olnud päris edukas, arvestades, et Citroen ei ole neile
suutnud pakkuda autot ,millega nad suudaksid igal rallil võidelda esikohtade
eest. Sellest hoolimata on nad võitnud 2 ja olnud neljal rallil poodiumil. Soome
ralli on üks väheseid, kus Ogier – Ingrassia on võitnud vaid korra ja seegi
võit pärineb juba aastast 2013. Kindlasti loodetakse, et auto täiendused on
nüüd sellised, mis lubaksid Toyotaga võidu sõita ning heidelda seitsmenda
MM-tiitli eest.
#4 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse
9.koht, 40 punkti
Soome parim
resultaat: 1 (2017)
Lappi –
Fermi hooaeg on olnud kõike muud, kui hea ja seda on piloot ka ise tunnistanud.
Üks poodiumikoht, kolm katkestamist ja kohad 6-7 pole kindlasti see mille
pärast soomlased MM-radade edukaimasse meeskonda palgati. Möödunud aastal oli
Lappil Soome ralliks koos 70 punkti, nüüd vaid 40. Soomlane tunnistas ka Rally Estonia poodiumil,
et võidu eest kindlasti heitlema ei lähe. Samas andis ta Soome meediale intervjuu, kus
ütles, et sai Eestis autot paremaks ja eriti pidamise osas, et see annab
lootust ja tänas meeskonda, kes teda endiselt toetamas.
M-Sport on Soomes tähistamas 40 aasta täitumist |
M-Sport Ford WRT
MM-arvestuse 4.koht 152 punkti
Soome ralli
läbi aegade edukaim autotootja on olnud Ford, kellel Soome kiiretelt kruusateedelt ette näidata 13
esikohta neist 10 MM-rallidelt. Sel aastal on Ford end taas tõestanud töökindla
autona ning kuigi võidust on napilt ilma jäädud, siis on meeskonna hooaja teise
poole eesmärgiks siiski ka üks etapivõit. Kahjuks jääb Soome MM-rallist eemale
nende esivõistluspaar Elfyn Evans – Scott Martin, sest Evans vigastas Rally Estonial selga.
#3 Teemu Suninen – Jarmo Lehtinen
MM-arvestuse
5.koht, 62 punkti
Soome parim
resultaat: 4 (2017)
Endalegi
üllatuseks on Soome MM-rallile M-Sport meeskonna esinumbrina startimas Teemu Suninen
– Jarmo Lehtinen. Teist rallit järjest koos sõitvad soomlased on oma koduralli
eel kindlasti enesekindlat. Mehed olid kohal ka Rally Estonial, kui seda R5
autoga. Suninen teenis kohe koos Lehtineniga Sardiinias karjääri parima
resultaadi ja ega vähem ei looda nad ka oma koduteedel.
Lehtinen on
oma karjääri jooksul võitnud koos Mikko Hirvoneniga 2009 aastal nii, et
kogemust on Sunineni kõrvalistmel küllaga.
#33 Gus Greensmith – Elliott Edmondson
Soome parim
resultaat: 13 (2018)
Kui algselt
pidi Gus Greensmith oma teise võimaluse WRC autoga saama tõenäoliselt Walesi
rallil, siis tänu Evansi vigastusele saabus see võimalus rutem ning nii on noor
22 aastane Greensmith Soomes istumas Fiesta WRC-s.
Ega meeskond
talt midagi muud, kui kogemuste kogumist ja lõpetamist oota. Igatahes kindlasti
ootavad nad paremat lõppu, kuid oli Portugalis.
Kahjuks lõppes Paddon - Kennardi Soome ralli enne, kui see sai alatagi |
#20 Hayden Paddon – John Kennard
Soome parim resultaat: 4 (2018)
Kui Hyundai eest oodati starti Paddonit, kuid tuli hoopis Breen, siis väga pettunud uus-meremaalane tegutses kiirelt ja liitus enne Soome rallit M-Sport meeskonnaga. Kiiwi, kes lõpetas möödunud aastal hooaja kiireima kruusaralli neljandana tegi esmaspäeval testi ja kahjuks lõppes tee tema ja 2017.aasta Argentina ralli järel WRC karjääri lõpetanud John Kennardile suurel kiirusel toimunud väljasõiduga.
Kahjuks oli Fiesta WRC saanud nii palju kahjustada, et seda enam võistluskorda ei saada ning nii jääb Paddon - Kennardil Soomes startimata.
WRC 2 ja WRC2
Pro arvestuses arvestuses on tulemas rajale kokku 10 + 4 autot.
Esimest
korda saab näha uue Skoda Fabia ja Ford Fiesta R5 evode omavahelist heitlust.
Kindlasti on WRC2 pro soosikud Kalle Rovanperä Jonne Halttuen .
Möödunud aastal tegid Poom - Järveoja esimese ühise MM-stardi just Soomes |
JWRC
neljanda etappi starti on tulemas 14 võistluspaari, kelle hulgas ka JWRC
arvestuse viiendad mehed Roland Poom – Ken Järveoja. Eelmine aasta just Soomes
MM-debüüt.
„Soome on
ainuke ralli JWRC kalendris, mida ma varasemalt sõitnud olen. Eelmisest aastast
on väga positiivsed tunded, seega lähen rallile vastu kindlasti hea tundega.
Rally Estonia läbimine M-Sport meeskonna uue Fiesta R2 ralliautoga oli väga
heaks ettevalmistuseks. Soomes endale ralli võitmise survet kindlasti peale ei
pane, sest tahame rallit nautida ja kui kõik sujub, siis usun, et oleme ralli
lõpuks heal positsioonil,“ sõnas Roland enne Soome MM-rallit.
Fotod: Erakogu, @World, Ylivaa Media, Toyota Gazoo Racing, Raivo Remmelgas
No comments:
Post a Comment