Tänak - Järveoja lähevad Saksamaal püüdma kolmadat järjestikust võitu!
Saksamaa viimase kahe aasta parimad mehed on olnud Tänak - Järveoja. Kas sel aastal hat-trick? |
Autoralli MM-sari jätkub eeloleval nädalavahetusel Saksamaa MM-ralliga. Hooaja kümnenda etapi eel on MM-sarja juhtimas Ott Tänak - Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), kelle edu kuuekordsete MM-võitjate Sebastien Ogier - Julien Ingrassia (Citroen C3 WRC) ees on enne hooaja ühte keerulisemat rallit 22 punkti. MM-arvestuse kolmandad on 2014.aasta Saksamaa MM-ralli võitjad Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), kes jäävad eestlastest 25 punkti kaugusele.
Nendel looklevatel asfaltteedel on läbi aegade parimad olnud Loeb - Elena |
Saksamaa ralli ajalugu
Saksamaa
ralli sõideti esmakordselt aastal 1982 ning tänavune võistlus on järjekorras 37. Aastatel 1985 – 2001 kuulus ralli EM-võistluste kalendrisse ning
alates aastast 2002 sai võistlus MM-ralli staatuse. Ainus aasta, kus Saksamaal
MM-rallit pole peale 2002. sõidetud, on 2009.
Võistluskeskus
on paiknenud nende aastate jooksul Lääne-Saksamaa erinevates linnades (Frankfurt, St.Wendel, Koblenz, Adenau), kuid
alates 2000. aastast kuni 2016. on võistluse keskpunkt asunud Trieris. Möödunud
aastal kolis võistluskeskus Saarlandi ning on seal ka tänavu. Saksamaa ralli on
võitnud sellised rallilegendid nagu Walter Röhrl, Hannu Mikkola, Michele Mouton
ja Piero Liatti.
Saksamaa
MM-ralli kuningas aga on Sebastien Loeb, kes on võitnud koos Daniel Elenaga
üheksal järjestikusel aastal 2002-2010 (2009 Saksamaal ei sõidetud).
Aktiivsetest sõitjatest on edukaimad Sebastien Ogier – Julien Ingrassia,
kellel ette näidata kolm esikohta, kuid neist jäävad vaid võiduga maha
MM-liidrid ja kahe viimase aasta Saksamaa parimad Ott Tänak – Martin Järveoja.
Sakslastest
võitsid viimati koduralli Armin Kremer – Fred Berssen, kuid seda juba ligi
20.aastat tagasi.
Tootjatest
on Saksamaal edukaim olnud Citroen, kellel ette näidata koguni 11 võidukarikat.
Saksamaa
ralli kõik kolm poodiumikohta on hõivanud kaks autotootjat – Citroen 2010.
aastal - Loeb, Sordo ja Ogier ja 2015.
aastal VW - Ogier, Latvala ja Mikkelsen.
37. ADAC Rallye Deutschland 2018
Võistlejad
on Saksmaa rallit nimetanud etapiks, kus muutuvate teeolude ja rajatingimuste
tõttu on kõigil täispikkadel võistluspäevadel ees ootamas justkui kolm mini
rallit.
Trierist
Saarlandi kolides on hakanud aina rohkem kõlama võistlejate kommentaarid, et
ralli pole enam nii põnev ning, kui lisada siia veel kuulujutt, et korraldaja
on finantsraskustes, siis kas see on Saksamaa MM-ralli luigelaul?
Korsika on
juba järgmisest aastast välja jäämas ja kuna Sardiinia korraldajad sõlmisid
promootoriga uue lepingu ,siis täitsa reaalne, et just Sakamaa peab tegema
ruumi tagasi tulevale Safarile.
Hooaja teisel
puhtal asfaldiralli ees ootamas 19 kiiruskatset ja 344,4 katsekilomeetrit, mis
on senise hooaja kõige pikem distants ehk peaaegu maksimum lubatud 350 km.
Saksamaal on WRC võistluspaaridel abis ka Gravel crewd ehk eesautod ja seda
tööd on Otile ja Martinile tegemas duo Märtin – Sikk.
Hoolduspark
saab olema Bostalsee´s ning võistluse stardi- ja finišipoodium 40 km kaugusel
St. Wendelis, kus neljapäeva õhtul sõidetakse ka võistluse avakatse, mis muideks
on see sama katse, mida võistlejad sõidavad ka hommikul shakedown ajal.
Reedesed katsed,
mis looklevad veiniistanduste vahel on täpselt identsed möödunud aastaga ja
selle päeva katse Mittelmosel tekitas kõigile Eesti rallifännidele 2017 aastal
närvikõdi, kui Ott Tänak – Martin Järveoja ühe parema tagasipöörde järel
natukene teelt välja vajusid ja viinamarjaistanduste vahel seiklesid. Kokku
läbitakse reedel 101,42 katsekilomeetrit.
Ka laupäevased
katsed on identsed möödunud aastaga, ainus erinevus on see, et kui möödunud
aastal sõideti neli erinevat katset järjest ja siis teisel ringil nende
kordused, siis nüüd sõidetakse formaadis, kus esmalt läbitakse kahel korral
Freisen ja Römerstraße ning peale
hoolduspausi esimest korda Arena Panzerplatte ja üle 40km pikkune Panzerplatte,
mis sõidetakse Baumholderi sõjaväealal ning mille ääres end varjamas betoonist
Hinkelsteinid, mis mõeldud sõjaväe treeningalal tankide teel hoidmiseks. Siis
pöördutakse tagasi servisesse ja siis Panzerplattede kordus. Kogu päeva
katsetekilometraaziks tuleb 157,92 km.
See kõik on
tehtud korraldaja poolt selleks, et oleks võimalik laupäeva jooksul näha
võimalikult palju katseid.
Kui reedesed
ja laupäevased katsed on möödunud aastaga praktiliselt identsed, siis
pühapäeval, mille jooksul peab veel läbima 79,5 katsekilomeetrit, on saanud
uuendusi. Kui päeva alustav Grafschaft on saanud uue katse alguse ja on muus
osas sama, siis pärast kolme aastat pausi on ralli punktikatsena tagasi Dhrontal. See on katse, kus 2014. aastal kaotas
väljasõidu tõttu oma esikoha Jari-Matti Latvala. Thierry Neuville on enne
rallit öelnud, et kuna punktikatse sõidetakse sel korral kitsastel teedel ja
viinamarjaistanduste vahel, võib see katse veel nii mõndagi ralli
üldjärjestuses muuta.
Eestlased Saksamaa rallil
Eestlastest
on Saksamaa ralli parim resultaat ette näidata Ott Tänakul ja Martin Järveojal,
kes selle kõval pinnasel sõidetava etapi võitnud kahel viimasel aastal. Markko
Märtin – Michael Park lõpetasid 2003. aasta Saksamaa ralli viiendana ning aasta
hiljem neljandana. Sama tulemust kordasin mehed ka 2005.aastal. Madalamates klassides on klassivõit ette
näidata Ott Tänakul – Kuldar Sikkul, kes 2011. aastal võitsid SWRC klassi. Oma klassi poodiumile on Saksamaal jõudnud
Urmo Aava – Kuldar Sikk, kes 2007. aastal olid JWRC arvestuse teised, Karl
Kruuda – Martin Järveoja, olid 2010. aastal juunioride arvestuse kolmandad
ning Sander Pärn – James Morgan
saavutasid 2014. aastal Saksa teedel
Drive DMACK Trophy teise koha.
Esimesena võistles eestlastest Saksamaa MM-rallil Markko Märtin |
Eestlaste tulemused Saksamaa MM-rallil
Aasta Sõitjad Auto Tulemus
2002 Markko Märtin - Michael Park Ford Focus RS WRC´02 6
2003 Markko Märtin - Michael Park Ford Focus RS WRC´03 5
2004 Markko Märtin - Michael Park Ford Focus RS WRC´04 4
2005 Markko Märtin - Michael Park Peugeot 307 WRC 4
2005 Urmo Aava - Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 K
2007 Urmo Aava - Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 12 (JWRC 2.koht)
2007 Jaan Mölder jr. - Katrin Becker Suzuki Swift S1600 27 (JWRC 6.koht)
2007 Aigar Pärs - Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 32 (JWRC 8.koht)
2008 Urmo Aava - Kuldar Sikk Citroën C4 WRC 8
2010 Ott Tänak - Kuldar Sikk Mitsubishi Lancer Evo X 31
2010 Karl Kruuda - Martin Järveoja Suzuki Swift S1600 30 (JWRC 3.koht)
2011 Ott Tänak - Kuldar Sikk Ford Fiesta S2000 12 (SWRC 1.koht)
2011 Karl Kruuda - Martin Järveoja Škoda Fabia S2000 22 (SWRC 5.koht)
2011 Egon Kaur - Erik Lepikson Ford Fiesta R2 WRC Academy 8.koht
2011 Miko Niinemäe - Mait Laidvee Ford Fiesta R2 WRC Academy 11.koht
2012 Ott Tänak - Kuldar Sikk Ford Fiesta RS WRC K
2012 Oleksiy Kikireshko - Sergei Larens Mitsubishi Lancer Evo IX K
2012 Karl Kruuda - Martin Järveoja Škoda Fabia S2000 K
2013 Karl Kruuda - Martin Järveoja Ford Fiesta R5 18
2013 Sander Pärn - Ken Järveoja Ford Fiesta R2 JWRC 6.koht
2013 Yuriy Protasov - Kuldar Sikk Ford Fiesta R5 12
2014 Ott Tänak - Raigo Mõlder Ford Fieata R5 10 (WRC2 2.koht)
2014 Sander Pärn - James Morgan Ford Fiesta R2 32 (Drive Dmack Cup 2.koht)
2015 Ott Tänak - Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 8
2016 Ott Tänak - Raigo Mõlder Ford Fiesta RS WRC 23
2017 Ott Tänak - Martin Järveoja Ford Fiesta WRC 1
2018 Ott Tänak - Martin Järveoja Toyota Yaris WRC 1
Hyundaiga võideti viimati Saksamaa MM-ralli 2014. aastal |
Hyundai Shell Mobis World Rally Team
Tootjate MM-arvestuse liidrid 262 punkti,
edu Toyota ees 24 punkti
Tootjate
punktitabelis hoiab jätkuvalt esikohta Hyundai, kellel on üheksa sõidetud ralliga
ette näidata kolm võitu ja 262 punkti.
2014.
pöördus Hyundai pärast pikka eemalolekut tagasi autoralli MM-sarja ning on
tänaseks võitnud 10 MM-etappi, millest esimene tuli just sellel samal 2014.
aastal ja just Saksamaal. Korea
autotootja murdis sellega 11 aastat kestnud Citroeni ülemvõimu ning, et võit
maitseks veel magusamalt teeniti koguni kaksikvõit. Soome MM-rallil jäi küll
Hyundai taas poodiumilt välja, kuid nüüd
ootavad uue aeroga Hyundai i20 WRCd ja võistluspaare sõit koduteedel, sest meeskonna
võistluskeskus asub Saksamaal, Alzenaus. Seega võib öelda, et Saksamaa ralli on
Euroopas Hyundai kodu ralliks.
Kolmest
võistluspaarist kaks teavad mida Saksamaal peab tegema, et võita, sest on endised
Saksamaa MM-ralli võitjad – Sordo ja Neuville.
Samad võistluspaarid
on Hyundai poolt kinnitatud juba ka Türgi rallile.
#5 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse
3.koht, 155 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 1 (2014)
Belglased
startisid möödunud aastal Saksamaa teedele MM-liidrina, kuid ei leidnud
avapäeval õiget pidamist ning olid avapäevaks liidritest poole minuti kaugusel.
Kuigi ralli ajal kukuti korra ka viiendaks lõpetati suuresti tänu konkurentide ebaõnnele
lõpuks teisena. Kokku üks katsevõit.
„Kodurallile“ on neile kaasa elama tulemas
kindlasti palju Belgia rallifänne ja nüüd, kui Soome MM-ralli on seljataga
loodab Neuville võtta kindlasti hooaja teise asfaldi ralli võidu.
Neuville
valmistus ralliks Nürburgringil Saksamaa ringraja ADAC TCR klassi MV.
#4 Andreas Mikkelsen – Anders Jæger
MM-arvestuse
5.koht, 71 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 2 (2017)
Mikkelsen on
kahe viimase ralliga meeskonna boss Andre Adamo usalduse tagasi võitnud ning on
startimas nii Saksamaal ,kui ka sellele järgneval Türgi rallil. Soomes selgelt
kõige kiiremat Hyundai võistluspaari on nüüd ees ootamas hooaja kõige
keerulisem ja üllatusterohke asfalt. Kuna Mikkelsen pidi Korsika vahele jätma,
siis tema jaoks on see hooaja esimene nö. puhas asfaldiralli, kui sinna mitte
lugeda Montet. 2017. aastal suutis norrakas näidata Saksamaa teedel väga head
tempot ning lõpetada Tänak – Järveoja järel teisena. Tõsi toona oli norralaste
võistlusautoks Citroen C3 WRC.
Kui möödunud
aastal ei olnud Mikkelsen Saksas sõites enesekindel ja tegi sõiduvigu, siis
nüüd on norrakas enne starti öelnud, et tõenäoliselt on ta hetkel viimaste aastate
parimas vormis. Selge see, et Hyundai loodab kindlasti norrakale ning
Mikkelsenil on ju vaja tõestada, et ta kuulub endiselt WRC paremikku, et seal jätkata
ka 2020.
Muideks,
olete te tähele pannud, et peale Sardiiniat ja alates Rally Estoniast on
Mikkelsen kasutanud jälle nö. alt lahtist kiivrit, ja kuidas on lood tulemustega?
😊
#6 Dani Sordo – Carlos Del Barrio
MM-arvestuse
10.koht, 52 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 1 (2013)
Pärast
vahelejäänud Soome MM-rallit on taas stardis 2013. Saksamaa ralli ja tänavuse
aasta Sardiinia MM-ralli võitja Dani Sordo. Kogenud hispaanlane oli eelmisel
aastal enne pühapäevaseid katseid hoidmas Tänaku järel teist kohta, kuid
pühapäeva esimesel katsel tehtud sõiduviga lõhkus autot kahjuks sedavõrd, et ralli
finišisse MM-sarja üks kogenumaid mehi ei jõudnudki.
Just Sordo oli
mees, kes Tänaku ja Ogieri järel teenis kolmandana enim katsevõite, kokku kolm.
Tänavune ralli on hispaanlase karjääri 165 MM-start. Kuigi avapäeva
stardipositsioon teda ei soosi, mis on üheksas, siis kindlasti on hispaanlasel
nii palju kogemust Saksamaa teedelt, et poodiumi koht on miinimum eesmärk.Meeskonnaboss
Adamo on juba öelnud, et Sordo sõidab ka järgeval rallil Türgis.
Toyota on meeskond, kes Saksas möödunud aasta võitu kaitsmas |
Toyota Gazoo Racing
MM-arvestuse
2.koht 238 punkti
Kolmandat
aastat järjest Soomes nö. koduteedel võitnud Toyota saab seekord ka Saksamaale
tulla, kui meeskond, kellel kaitsta eelmise aasta ralli võit. Soome võit oli
Yaris WRC-le 11ndaks võiduks, millest Tänak - Järveoja võitnud 8.
Möödunud
aastane ralli oli Toyota Gazoo Racing meeskonnale märgiline selles osas, et
just peale Saksamaa rallit tulid võitlusautod esimest korda Tallinnas asuvasse
hoolduskeskusesse ning ralli eel sai Yaris WRC-d esimest korda testida Takamoto
Katsuta, kes nüüd rallile meeskonna eest MM-debüüti tegemas. Meeskonna boss
Tommi Mäkinenil on kindlasti veel tänaseni meeles Saksamaa ralli 2002, kui ta
Subarul murdus ralli esimesel katsel käsipiduri kang ja sealt edasi oli see
ralli talle kuni hoolduspausini paras kannatuste rada.
#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse
1.koht, 180 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 1 (2017, 18)
Tänak –
Järveoja on Saksamaale tulemas juba teist aastat järjest seisust, kus nendel on
kaitsta eelmise aasta võit. Eestlased on ainsad, kes Saksa teedel suutnud võita
uue generatsiooni WRC autoga ja seda koguni kahe erineva tootjaga – Ford ja
Toyota.
Kui 2017. aastal
oli Tänaku põhi konkurendiks ralli võidule Andreas Mikkelsen, siis möödunud
aastal Sebastien Ogier. See põnev duell sai läbi laupäeva teisel ringil, kui
Ogieri autol rehv purunes.
Möödunud
aastal startisid Tänak – Järveoja reedestele katsetele MM-arvestuse kolmandana
ning kogu ralli jooksul võitsid eestlased kuus kiiruskatset. Kõige napim ehk
punktikatse tuli Ogierile loovutada 0,1 sekundilise kaotusega.
Kui möödunud
aastal sai Martin ilusa 30nda sünnipäeva kingi, siis sel korral on ta sünnipäev
küll enne rallit peetud, kuid kindlasti ootab elvalane ka seekord ilusat järelkingitust.
Kui 2017.aastal
kirjutasid Tänak – Järveoja oma nimele läbi aegade suurima keskmise kiirusega
võidetud Saksamaa MM-ralli ja said keskmiseks kiiruseks 104.49 km/h, siis
möödunud aastal parandasid nad seda tulemust veelgi ning kirjutasid ajalukku
numbrid 106,4 km/h.
Tänak –
Järveoja on tänavu võitnud kokku 51 kiiruskatset, mida on kaks korda rohkem kui
teist kohta hoidval Neuville – Gilsoulil.
#5 Kris Meeke – Sebastian Marshall
MM-arvestuse
7.koht 60 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 12 (2015)
Kris Meeke –
Sebastian Marsahall keetsid endale Soomes uure supi kokku, millest pääsemiseks
on nüüd vaja Saksamaal teha täpselt nii nagu meeskonnaboss Tommi Mäkinen ütleb.
Meeke, kellele Soomes täitus 100 MM-ralli on Saksamaal startinud kokku seitsmel
korral ja 2017 on ma arvan paljudel rallifännidel meeles, kui ta rallit
alustanud publikukatsel ühte betooniga ääristatud kurvi liiga vara sisse keeras
ja sinna jäi. 2014, ralli mille lõpuks lõpetas võitjana Neuville, tõusis Meeke kolm
katset enne lõppu ralli liidriks, kuid sõitis siis ratta viltu alla ja
katkestas. Saksamaa on üks hooaja keerulisemaid rallisid just muutuvate
teeolude ja rajaäärsete tingimuste pärast ja seal peab nüüd Meeke ekstra
pingutama, et see Toyota ühes tükis lõpuni tuua, sest meeskond on küll öelnud,
et Kris sõidab kõik hooaja järelejäänud rallid kaasa veel, kuid ka Jaapani
viisakusel ja austusel on omad piirid.
#7 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse
9.koht, 56 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 2 (2012 ja 2015)
Jari-Matti
Latvala on Saksamaa teedele startimas 16 korda, mis tähedab, et kogu
seltskonnast on just soomlane nendel teedel kõige kogenum, kuid ometigi endiselt
võiduta. 2014 oli ta sellele väga lähedal, kui juhtis rallit pea minutiga, kuid
tegi siis kohe pühapäeva avakatsel sõiduvea, mis ta rajaäärde jättis. Soomes
tõestas Latvala, et tõesti nüüd on autos taas see hea tunne jälle olemas ning,
kui kogu pakett peaks kokku sulama, siis võib temalt oodata hooaja teist järjestikust
poodiumikohta.
Samas ei saa
soomlane enam minna sõitma vaid oma sõitu, vaid peab olema abiks meeskonna
esipaarile, kes heitlemas MM-tiitli eest ning taas mõtlema meeskonnapunktidele.
Latvala on
oma karjääri 18 võidust vaid kaks võitnud kõval pinnasel ning need mõlemad
Korsikal.
#17 Takamoto Katsuta – Dan Barritt
Saksamaa
parim resultaat: pole varem Saksamaal startinud
Oma esimest
MM-starti on Toyota Yaris WRC autol tegemas Toyota noorteprogrammi kasvandik
Takamoto Katsuta, keda me oleme muidu harjunud nägema MM-Motorsport meeskonna poolt
ettevalmistatud Ford Fiesta R5 autos ja WRC2 sarjas.
Nagu eelpool
sai mainitud, siis just möödunud aastal sai noor jaapanlane enne Saksamaa
rallit Soome teedel esimest korda proovida Toyota Yaris WRC autot. Tänavusel
hooajal on Katsuta osalenud samal autol ka Soome MV, kus ta võitnud kaks etappi.
Arvestades, kui vähe on jaapanlasel asfaldi kogemust, siis ma imestan, et talle
esimene võimalus antakse asfaldil, kuid eks tema eesmärk saabki olema sel
aastal vaid kilomeetreid koguda ja järgmisel aastal saab juba ehk heidelda ka
MM-punktide eest, kui ametlik Toyota WRC meeskonna sõitja. Sel korral on veel jaapanlase registreerijaks
Tommi Mäkinen Racing nagu seda oli ka Marcus Grönholmi ja Juho Hännineni puhul,
kes sel aastal neljandas Yarises istunud.
Saksamaa ralli edukaima tootja Citoreni viimane poodiumikoht pärineb Saksamaalt 2017.aastast |
Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team
MM-arvestuse
kolmas koht 198 punkti
Nagu eelpool
mainitud, siis Citroen on aastate jooksul olnud kindel Saksamaa teede
valitseja, sest 16 võimalikust Saksamaa MM-ralli võidust on Prantsuse
autotootja võitnud koguni 11, kuid viimane võit jääb juba aastase 2013.
2017. aastal
oli just Citroenil sõitnud Mikkelsen kõige suurem konkurent Tänakule. Möödunud
aastal prantsuse autotootjal nii hästi ei läinud, kuid nüüd tullakse Saksamaale
teadmises, et auto vedrustus peaks ja esigeomeetri peaks olema paremas
konditsioonis, kui möödunud aastal ning Ogier, kes on kolmel korral Saksas
võitnud, peaks suutma võidu eest heidelda küll.
Citoreniga
on tänavu võidetud kaks rallit ja vaid korra on meeskond jäänud poodiumilt
välja.
#1 Sébastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse
2.koht, 158 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 1 (2011, 2015-16)
Sarnaselt
möödunud aastaga stardivad Ogier – Ingrassia avapäevale teisena. Ogier ei
saanud küll Soome teedelt soovitud tulemust, kuid seda enam loodab ta seda nüüd
Saksamaalt, sest muidu hakkab seitsmes MM-tiitel ja Tänak juba kaugele libisema.
Hetkel on
eestlase ja prantslase vahe 22 punkti. Möödunud aastal oligi just Ogier Saksamaa
teedel Tänakule peamine konkurent ja seda kuni laupäeva teise ringini. Siis lõhkus
Ogier auto rehvi ja põnev fight oli läbi.
Ogier sai
Sakamaa ralliks valmistuda vihmastes tingimustes ning kindlasti loodab
selliseid tingimusi rallile ta ka ralli ajaks.
#4 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse
8.koht, 58 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 3 (2018)
EP ehk Esapekka
Lappi hooaeg on olnud kõike muud, kui hea, kuid kogu selle nö kehva juurde on
mahtunud ka kaks head tulemust ning need mõlemad on tulnud soomlasele
tuttavates tingimustes Rootsis ja Soomes. Kindlasti andis kodu ralli teine koht
Lappile nüüd suure enesekindluse süsti, kus ta ikkagi näitas taas seda tempot,
mida me teame, et ta suuteline on ning ikkagi hoidis Tänakut surve all peaaegu
ralli lõpuni. Nüüd on Lappi – Fermi ootamas teed, millega nad WRC autos said esimest
korda tutvust teha 2017 aastal. Aasta varem oli Lappi samadel teedel võitnud
WRC2 arvestuses. Ometigi suutsid soomlased möödunud aastal lõpetada ühe hooaja
keerulisema ralli kolmandal kohal ning kui nüüd istutakse prantsuse autotootja
toodangus, mis peaks nendele teedele hästi sobima, siis ei näe põhjust, miks ei
peaks olema poodium ka seekord eesmärk? Igatahes, kui poodiumile mehed ei mahu,
siis punktikatsele lähevad nad kindlasti jälle korraliku saagi järgi, sest mõlemal
aastal on sealt välja sõidetud TOP3 aeg.
Fordile on Saksamaal ainsa võidu toonud 2017.aastal Tänak - Järveoja |
M-Sport Ford World Rally Team
MM-arvestuse
4.koht 158 punkti
Kui Soome
teedel oli Ford läbi aegade edukaim tootja, siis Saksamaal on sinine ovaal
saanud võidurõõmu tunda vaid korra ja seda aastal 2017. Soome ralli, mis oli
nende esipiloodiks tõusnud Teemu Sunineni koduralli, oli kogu meeskonnale
pettumus ning kaheksas koht ei olnud kindlasti see, mida meeskond hooaja teise
poole avavaatuselt lootis. Kuna meeskonna esisõitja Elfyn Evans peab seljavigastuse
tõttu vahele jätma ka Sakamaa ralli, siis asendab teda ka Saksamaal Gus
Greensmith. Eks siin kohal on suur faktor rahal, kuid mina ise eelistanuks
sinna teise autosse kas siis Hayden Paddonit , kes Soome eel oma auto maha
kandis, kuid nüüd taas aktiivselt meeskonnaga läbirääkimis peab või siis hooaja
kahel esimesel etapil Ford Fiesta WRC rooli keeranud Pontus Tidemandi. Tõsi
rootslane on Saksamaa ralli stardis küll, kuid seda R5 autol. Arvestades, et
mõlemal piloodil on Saksamaalt minimaalne kogemus, siis ennustada Fordi TOP6
saab olema keeruline.
Ralli eel
testis meeskonna autot Saksamaa teedel F1 sarjas teist kohta hoidev Valtteri
Bottas, kelle tempo ja sõiduvead võisid küll amatöörlikud tududa, kuid siiski
ma usun sai meeskond igapäevaselt asfaldikilomeetreid mõõtvalt soomlaselt väärt
tagasisidet.
#3 Teemu Suninen – Jarmo Lehtinen
MM-arvestuse
6.koht, 66 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 5 (2018)
Teemu
Sunineni jaoks oli Soome MM-ralli hooaja kõige oodatum, kuid valmistas
soomlasele tohutu pettumuse. Kuna olin ka ise meeskonna juures terve laupäeva,
siis nägin, kui pettunud ja tegelikult isegi nõutu oli, sest seadistuste osas
sai proovitud nii palju erinevaid asju ja siis laupäeval lihtsalt tõdetud, et jätkata
on sobilik rallit alustatud seadega ja lihtsalt nö ära kannatada. Seda oli karm
ja kurb vaadata, a selline see rallisport kord juba on, et alati ei õnnestu
kõik.
Möödunud
aastal sai Suninen Saksamaal WRC autoga ristsed, mis lõppes korraliku viienda
kohaga. Möödunud aastaga võrreldes on soomlase kontol topelt rohkem punkte ning
kindlasti on miinimum eesmärk just punktilisa teenida.
#44 Gus Greensmith – Elliott Edmondson
MM-arvestuse
15.koht 6 punkti
Saksamaa
parim resultaat: 63 (2016)
Kolmandat
rallit järjest on M-Sport meeskonna WRC autoga stardis Gus Greensmith, kes seni
kahest kaks rallit pühapäeval katkestanud. Möödunud aastal oli Greensmith
Saksas sõitmas R5 autoga, kuid tema sõit jäi pooleli Panzerplatte teisel
läbimisel , kus ta välja sõitis ja ka ise vigastada sai. Nüüd on noort britii
ees ootamas elu esimene ralli asfaldil WRC ga ning kui laupäeva õhtul Soomes
lubas mees, et tuleb pühapäeva rahulikult ja lõpuni, siis nüüd jääb loota, et
mees saab kolmandal katsel lõpuks kirja ka finiši.
WRC2 ja WRC2 Pro
WRC2 klassis
starti tulemas 15 võistluspaari, kelle hulgas ka MM-arvestuse teised mehed ja
Soome ralli WRC2 võitjad Nikolai Gryazin – Jaroslav Fedorov. Lisaks venelastele
on kohal ka Nicolas Ciamin, Fabio Andolfi, Simone Tempestini, Guillaume De
Mevius ja hooaja esimest MM-rallit sõitev Stephane Lefebvre, kes tulemas starti
VW Polo R5ga.
WRC2 Pro
arvestuses on sel korral stardis 4.
Nende hulgas
MM-liidrid ja viimase nelja ralli võitjad Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen.
Pärast vahele jäänud Soome rallit on taas Citoren C3 R5 autoga tagasi Mads
Ostberg – Torstein Eriksen ning hooaja kolmanda stardi teevad 2017.aasta
Saksamaa ralli avakate võitjad Jan Kopecky – Pavel Dressler.
Uut Ford Fiesta
R5 MK2 autot on esimest korda MM-ralli asfaldil proovile panemas Eric Camilli - Benjamin Veillas.
Fotod: Erakogu, M-Sport. Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, Citroen Racing
No comments:
Post a Comment