Eksklusiivintervjuu 2015. aasta Eesti Juunioride
ja klassi EMV3 meistri Miko-Ove Niinemäega
auto24 Rally
Estonia eelses, teises Rallihullu sõidupäeviku eksklusiivintervjuus, esitasin
küsimusi 2015. aasta Eesti autoralli Juunioride ja klassi EMV3 meistrile
Miko-Ove Niinemäele.
Intervjuust selgub
muu hulgas, kuidas noor ja andekas võidusõitja rallideks valmistub ning millest
Lõuna-Eesti teedel esimest ERC Junior etapivõitu püüdma minev Eesti juunioride
klassi valitsev meister unistab.
Kuidas jõudsid autorallini?
Autoralli
oli ilmselt juba sündides minu veres, kuna ka minu isa tegeles juba varases eas
mootorispordiga. Minu tee oli algselt konarlik ja algas sõites kardiga ning ZAZ
968M-iga, millega osalesime mõnedel noortesprintidel. Mõttes selleni, et soovin
autoralliga tegeleda kogu keha ja vaimuga jõudsin muidugi alles aastal 2010
ning sealt alates olen ka saanud tunda nii rõõmu- kui kurbusepisaraid.
Kes
on Su mentor/eeskuju?
Mul ei ole
otseselt ühtki mentorit ega eeskuju, kuid külmavärinaid on alati tekitanud
Colin McRae sõitmine ja muud teod. Mind lummab selles ilmselt see, kuidas ta
suutis alati natuke rohkem autost ja endast välja pressida kui eelneval korral.
Hooajal 2011 osalesid MM-võistluste raames
sõidetud WRC Academy sarjas. Räägi natukene sellest kogemusest ja sellest, et
mida sealt õppisid ja endaga kaasa võtsid?
Selles
sarjas osalemine andis mulle mu elu kõige suurema õppetunni ja kogemuse,
sisaldades kogemusi ja õppetunde absoluutselt kõigis aspektides millega
autorallis kokku puutume. Kõige suurema kogemuse sain ilmselt olukorrast, kus
nägin millise osa moodustab rallieelne ettevalmistus ning kui oluline see on
võistluste toimumise ajal. Samas olin igaljuhul liiga väheste kogemustega
selles sarjas osalemiseks ja on ka päevi mil seda on endalgi raske seedida,
kuid neid kogemusi ei suuda Eestis ja lähiriikide pinnal isegi 5 aastaga
kuidagi ammutada.
2014
hooaja jätsid üldse vahele, mis oli selle põhjuseks?
Põhjus oli
väga lihtne – polnud võimalust soetada uut võistlusautot ja samal ajal
võistelda mõne muu autoga.
Naasid rallirajale stiilis: tulin, nägin ja
võitsin. Kuidas ise möödunud hooaja, mis Sulle kaks Eesti meistritiitlit (EMV3
ja Juuniorid) tõi?
Minu enda
jaoks see päris tulin, nägin ja võitsin ei tundunud, sest olime vahele jäänud
hooaja vältel teinud väga palju tööd arendamaks koostööd kaardilugejaga ja kogu
legendi ülesehitustki muutnud. Ilmselt on ka see töö ja vaev olnud ka edu
võtmeks, ehk minu jaoks oli antud tulemus näide sellest, kuidas raske töö
kannab vilja ja ilma töö ja vaevata ei tule ükski õnn ise naeratama.
Lisaks kodustele meistrivõistlustele mida
oled alustanud kahe võiduga kolmest, osaled tänavu ka paaril Euroopa
meistrivõistluste ERC Junior arvestuse etapil. Millised sihid oled endale sinna
sarja seadnud?
Hetkel olen
sihiks seadnud poodiumi kohad, kuid seda näitab aeg kas osaleme ka teisel ERC
etapil. Soovime esineda veel paremini kui eelmisel aastal ning eks salamisi
loodame sellega avada endale uusi uksi rallimaailmas.
Kohe-kohe on ees ootamas auto24 Rally
Estonia, kus eelmisel aastal ERC Junior klassis oma teise koha viimastel
kilomeetritel tänu tehnilistele probleemidele kaotasid. Millised on tänavused
eesmärgid ja mida rallilt ootad?
Eelkõige loodan
probleemide vabale võistlusele, kuid kuna Rally Estonia toimub Eesti pinnal,
siis väga magus oleks elu esimene ERC Juniori etapivõit võtta kodupinnal.
Lõuna-Eesti teed on kiired ja paljud sellel aastal osalevatest meeskondadest
osalesid ka eelmisel aastal, seega „koduradade“ eelisele väga palju loota ei
saa. Kindlasti tuleb väga tasavägine võiduajamine!
Keda pead tänavusel rallil enda peamisteks
konkurentideks?
Lõpliku
võistlejate nimekirja nähes usun, et Gustav Kruuda ja soomlane Joonas Tokee
tunnevad ennast nende metsade vahel hästi. Eks tegeliku vastuse annab
testikatse alles ralli nädalavahetusel, aga praegu paneksin panused nende
peale.
Oled Rally Estoniale startimas viiendat
korda. Kas nendest eelnevatest startidest meenub mingi lahe seik mida oleksid
nõus minu ja Rallihullu sõidupäeviku blogi lugejatega jagama?
Kuna
aastatel enne 2015 oleme alati olnud Rally Estonial tehniliste probleemide
küüsis, siis palju katseid me võistluskiirusel läbinud polegi. Eelmisel aastal
saime palju katseid sõita ilma probleemideta, aga kuna olime pidevalt
keskendunud kiirele ja kindlale sõidule, siis meenub ainult olukord kuidas
kaardilugeja teatas katse (vist 6-da) lõpus, et „enne oli nagu äge sõita ja
vahepeal välja ka vaadata, aga enam ma ei tahtnud vaadata“. See oli ka esimene
kruusakatse, mille ERC junior arvestuses võitsime!
Kuidas Sa rallideks valmistud?
Rallideks
ettevalmistus on väga pikk protsess, mis algab varuosade tellimisest peale
eelnenud võistlust. Iga noor rallisõitja nagu minagi, vaatab eelmiste aastate
võistluse sisevideosi ja mõni ilmselt ka millisel katse osal oli sõit puhas ja
kiire ning millisel lohakas. Samas kuulub minul ka ettevalmistuse alla rehvide
taktika välja mõtlemine ajatabeli järgi ning isegi vajaliku kütusekoguse
arvutamist igas tankimisalas.
Millist legendi süsteemi Sa kasutad ja miks
just seda?
Minul on nö
vanakooli legend, kuid mõningate muudatustega. Kategooria 0 tähendab kiiret
kurvi ning 8 väga aeglast kurvi, kuid näiteks hüpped ja muud lisamärked on
üldse inglise keelsed. Ehk kaardilugejal on üpris keeruline kahes keeles
korraga jutustada, kuid ta on harjutades meistriks saamas.
Millega Sa vabal ajal tegeled, millised on
Sinu hobid?
Ma ei ole
päris ammu kohanud enda elus vaba aega, kus mul jääb aega veel millegagi
tegeleda. Tavaliselt veedan vaba aega lähedastega maal või sõpradega ja eks
nokitseda millegi kallal on alati.
Kuna minu enda üks suuri hobisid on Eesti
rallisõitjate mudelite kogumine ning olen aidanud osadel sõitjatel (Rainer Aus,
Siim Plangi, Raul Jeets jne..) enda võistlusmasinast ja mudeli versiooni
hankida, siis kui palju on Sul endal üldse kokkupuuteid mudelitega ning kas
oled ka ise kunagi kogunud või mõelnud, et võiks enda võistlusmasinast ka mudel
mälestuseks olla?
Olen kunagi
nii mõnegi mudeli ise kokku pannud, näiteks Repsoli Ford Escorti. Ma olen selle
peale samuti mõelnud, et võiks enda võistlusmasinast mõni mudel olla, et
kinkida tänutäheks toetajatele ning samuti endal oleks tulevikus hea tagasi
vaadata täna loodavatele mälestustele.
Mis Sa arvad sellistest ralli blogidest
nagu Rallihullu sõidupäevik? Kas teadsid sellest ka enne, kui Sinuga ühendust
võtsin, et seda intervjuud kokku leppida?
Teadsin ikka
ja olin isegi mõnda kannet lugenud. Leian, et selline ülevaade rallimaailmast
on väga teretulnud kogu autospordis ning selline ettevõtmine tuleks veel
suuremaks „puhuda“. Samuti loodan, et ka noorte võidusõitjate nimi saab potentsiaalsetele
toetajatele tuttavamaks ning kes teab, äkki võimaldab isegi huvilisel otse
võistlejaga kontakti saada.
Ja lõpetuseks kui saaksid natukene unistada
ja vabalt valida, siis millise võistlusmasinaga ja kus rallil Sa sõita
tahaksid?
Tänasel
hetkel arvan, et autoks võiks olla ükskõik milline tänapäeva WRC auto ja
ralliks kas Asooride Ralli või Rootsi MM ralli. Unistus oleks võita MM ralli,
kus on nii palju kaasmaalasi nagu oli 2003. aastal Soome MM rallil Markko
Märtinile kaasa elamas.
Foto: Ray
Põder
No comments:
Post a Comment