Eksklusiivintervjuu Eesti meistrivõistluste
absoluutarvestuse ja klassi N4 hetke liidri Egon Kauriga
auto24 Rally
Estonia eelses, kolmandas Rallihullu sõidupäeviku eksklusiivintervjuus,
esitasin küsimusi Eesti meistrivõistluste absoluutarvestuse ja klassi N4 hetke liidrile
Egon Kaurile. Intervjuust selgub muuhulgas, et kuidas sai alguse koostöö kaardilugeja
Silver Simmiga, kellega tänavu juba kaks Eesti meistrivõistluste etapivõitu võetud
ning kuidas on Egoni jaoks seotud Rally Estonia ja lennundus.
Kuidas jõudsid autorallini?
Esimese
autospordivõistluse tegin kaasa tänavaautoga Nissan Sunny 2002. a. Pärnu
lahejääl.
Mingit
varasemat suuremat kokkupuudet autospordiga meil suguvõsas polnud, pigem oli
tegemist lihtsalt sõiduoskuste arendamise ja huvitava alaga. Mõni aeg hiljem
sattus mu isa superkrossi sõitma ja 2003 sügisel leidsin ka ennast Lada
21011-ga stardist. Mõned võidud superkrossist käes, tegime tutvust rahvaralliga
ning ei läinud kaua, kui sai ralli ettevalmistusega Lada Samara soetatud ning
sellega 2004 Viru ralli ECO-liiga arvestuses kaasa tehtud.
Kes on Su mentor/eeskuju?
Tegemist on
meeskondliku spordialaga, nii on ka minu mentoriks kujunenud terve meie Kaur
Motorsport meeskond, kus mul kõigilt on igal sammul midagi õppida ja eeskujuks
võtta.
Hooajal 2011 osalesid MM-võistluste raames
sõidetud WRC Academy sarjas,kus kaotasid hooaja kokkuvõttes võrdsete punktidega
tiitli iirlasele Craig Breenile. Räägi natukene sellest kogemusest ja sellest,
et mida sealt õppisid ja endaga kaasa võtsid ning kas vahel oled ka sellele
kõigele tagasi mõelnud mõttega, et mis oleks kui?
Kahtlemata
oli tegemist väga valusa kaotusega, tagasi vaadates saime korralikud
õppetunnid, seda nii sõidu ja strateegia osas kui ka õiglaste tingimuste eest
võitlemisel. "Mis oleks kui" olen mõelnud viimastel aastatel just
võrdluses ülejäänud eestlaste püüdlustega klassis WRC2. On näha olnud, et
selles klassis läbi löömiseks peab olema rohkelt õnne ning tegema õigeid
otsuseid. Tunnen, et hetkel suudaksin seal rohkem korda saata kui tol ajal
suutnud oleksin.
2014 aastal tegid ühe stardi WRC2 arvestuses
Ford Fiesta R5 masinal. Miks see projekt nii lühikeseks jäi?
Soovisime
saada aimu oma kiirusest WRC2 klassis, kahjuks oli tegemist rehvipurunemiste
ralliga. Meil läks esimene päev isegi hästi, Ott pidi lausa katsel katkestama,
sest terved rehvid said lihtsalt otsa. Järgnevatele rallidele meil eelarvet
kokku saada ei õnnestunud.
Möödunud hooajal võitsid koos Annika Arnekiga
kaks Eesti meistrivõistluste rallit, millest üks oli Saaremaa. Kui oluline ja
eriline see võit teie jaoks oli ning kui palju üldse ralli sõitja mõtleb mingi
konkreetse ralli võitmise peale, et tahaks just nimelt selle ralli võita?
Saaremaa
ralli puhul on vast tegemist võistlusega, mille võitmisest iga Eesti
rallisõitja unistab. Olin võidule juba 2007 a. väga lähedal, seega oli juba
pikemat aega üks teatav kana kitkuda.
Alates Neste Harju Rallyst istud ühes autos
koos Silver Simmiga ning olete kolmest stardist võitnud kolm. Kui tavaliselt
läheb ühise koostöö leidmiseks veidi aega, siis tundub, et teil on see kohe
algusest leitud. Räägi natukene tagamaid kuidas see koostöö sündis ning kui
palju koostööd harjutate enne rallisid?
Otsisin
kaardilugejat ning Silveriga esimest trenni tehes oli selge, et teda õigesti
suunates saame kiirelt koostöö klappima. Tegeledes igapäevaselt erinevate
sõitjate ja kaardilugejatega, oli mul hea
ettekujutus olemas, mis kaardilugejale kiireks arenguks vajalik on.
Oled sel aastal istunud ka ise korra kaardilugeja
kohal. Mis tunne oli seda kõike kõrvaltistmelt jälgida?
Kaardilugeja
ametiga sain täiesti hakkama, aga kuna minu ülesandeks oli ka sõitjale kiirust
juurde anda, siis kohati läks päris keeruliseks mitme asja samaaegne jälgimine.
Avardas kindlasti silmaringi, et tulevikus kaardilugejaga koostööd sõitjaga
veel paremaks lihvida.
Kohe-kohe on ees ootamas auto24 Rally
Estonia, kus eelmisel aastal absoluutarvestuse kolmandalt kohalt katkestasid.
Millised on tänavused eesmärgid ja mida rallilt ootad?
R5 võistlusautode
nimekiri on pikk ning viimase aasta jooksul on nad ka kiiremaks muutunud.
N-rühma
autode juures muudatusi tehtud pole, seega eesmärgiks on leida eelneva aastaga
võrreldes lisahoogu, et endiselt oleks võimalik R5 autodel liikuvaid sõitjaid
kimbutada. Loomulikult sihime ka ERC2 arvestuse esikohta.
Keda pead tänavusel rallil enda peamisteks
konkurentideks?
Olen kindel,
et nii Rainer kui ka Siim teise koha järele ei tule.
Oled osalenud kõigil Rally Estoniatel. Kas
nendest eelnevatest startidest meenub mingi lahe seik mida oleksid nõus minu ja
Rallihullu sõidupäeviku blogi lugejatega jagama?
Kas ta just
lahe oli, aga 2014 eelviimase katse tihe tolm ja minutine stardivahe tagasid
meile selle, et lennundusest tuttav "näidikute järgi sõit" sai sellel
katsel ka autorallisse üle kantud.
Kuidas Sa rallideks valmistud?
Hoian ennast
tegevuses treeningute, auto ettevalmistuse ja meeskonna juhtimisega.
Millist legendi süsteemi Sa kasutad ja miks
just seda?
Kirjeldan
sõidujoonele vastavat nurka/kraadi. Selle süsteemi eeliseks on see, et uutel
katsetel ja olude muutudes on võimalik kiirelt sõitu kohandada täpsust
kaotamata. Just sellistel katsetel olen suutnud ka rallidel suurima edu sisse
sõita.
Millega Sa vabal ajal tegeled, millised on
Sinu hobid?
Vastavalt
aastaajale käib läbi erinevaid spordialasid, mõnda nimetades näiteks disc golf,
lohesurf, sulgpall, piljard.
Kuna minu enda üks suuri hobisid on Eesti rallisõitjate
mudelite kogumine ning olen aidanud osadel sõitjatel (Rainer Aus, Siim Plangi,
Raul Jeets jne..) enda võistlusmasinast ja mudeli versiooni hankida, siis kui
palju on Sul endal üldse kokkupuuteid mudelitega ning kas oled ka ise kunagi
kogunud või mõelnud, et võiks enda võistlusmasinast ka mudel mälestuseks olla?
Mudelismiga
mul kogemusi pole, aga enda võistlusautost võiks küll mõni mälestuseks kodus olla. Äkki aasta lõpus aitad mindki?
Mis Sa arvad sellistest ralli blogidest nagu
Rallihullu sõidupäevik? Kas teadsid sellest ka enne, kui Sinuga ühendust
võtsin, et seda intervjuud kokku leppida?
Olen enamusi
sissekandeid lugenud, sellised ettevõtmised on väga tänuväärt, annab tervele
alale värskust lisaks ning ootaks blogijaid tulevikus kindlasti juurde.
Ja lõpetuseks kui saaksid natukene unistada
ja vabalt valida, siis millise võistlusmasinaga ja kus rallil Sa sõita
tahaksid?
Fiesta WRC,
Uus-Meremaa.
Foto: Ray
Põder
No comments:
Post a Comment