Eksklusiivintervjuu
DMACK Trophy hetke liidri Gustav Kruudaga
auto24 Rally
Estonia eelses, neljandas Rallihullu
sõidupäeviku eksklusiivintervjuus, esitasin küsimusi tänavuse hooaja DMACK
Trophy hetke liidrile ja ühele lootustandvamale noorsõitjale Gustav Kruudale.
Intervjuust selgub muuhulgas, et kuidas sai alguse koostöö kaardilugeja Ken
Järveojaga, kellega tänavu kolm DMACK arvestuse etapivõitu võetud ning kuidas
aitab Karl Kruuda oma nooremat venda.
Kuidas jõudsid autorallini?
Jõudsin
autorallini läbi oma venna. Kui Karl sõitma hakkas, siis olin igal rallil tema
suurim fan ja koguaeg oli plaan tulevikus ka ise sõitma hakata.
Kes on Su mentor/eeskuju
Minu
mentoriks ongi minu vend Karl, kes mind koguaeg aitab ja üritab minust vormida
kiiret sõitjat. Meie mõlema eeskujuks aga on Sebastien Loeb. Paremat meest kui
9 kordset maailmameistrit pole eeskujuks võtta.
Tegid esimese Eesti meistrivõistluste
stardi hooajal 2014. Samal aastal võitis Su vend Karl WRC2 sarjas kaks etappi
ning tuli esimese mitte soomlasena klassi SM1 meistriks. Kui palju üldse jõuad
oma tegemiste kõrvalt venna tegemistele kaasa elada ja kas olid neid võite ka
oma silmaga tunnistamas?
Üritan igal
oma venna rallil kaasas käia. Olin ka mõlemal rallil, kus Karl võitis. Ma
arvan, et ma pole kokku viiel Karli rallil käinud erinevate põhjuste pärast.
Kui meil on rallid samal ajal, siis ma kahjuks tema rallidele ei jõua aga minul
on Karli rallit mitu korda raskem vaadata kui
ise rallit sõita.
Alustasid tänavust hooaega Sarma rallis
EMV3 klassivõiduga ning hoiad peale kolme sõidetud rallit meistrivõistluste
arvestuse teist kohta ning hingad tihedalt kuklasse möödunud aasta meistrile
Miko Niinemäele. Kui palju tööd oled kahe hooaja vahel teinud, et sel aastal
veel paremaid tulemusi näidata, kui möödunud hooajal?
Tööd oleme
kõvasti teinud. Talvel veetsime Karliga palju aega jääradadel 4 veolise
tänavasõiduautoga, mis aitas mind palju. Samuti aitab Karl mind väga palju
legendiga ja minu legend on eelmisest aastast palju arenenud.
Milline on hooaja eesmärk?
Hooaja
eesmärk on näidata stabiilselt head kiirust. Hetkel on teiseks eesmärgiks
kujunenud Dmack sarja võit Eestis, kus me oleme kolmest etapist võitnud kolm.
Sulle loeb kaarti Ken Järveoja, kellel on
ka MM-rallide kogemus. Kuidas teie koostöö alguse sai ning kuidas
iseloomustaksid Keni?
Meie koostöö
sai alguse 2014. aastal, kui Sander vahetas oma kaardilugejat ja vahetas Keni
James Morgani vastu. Ken on väga lahe mees, kellel on palju teadmisi, tänu
millele olen mina ka kiiremini arenenud. Selles osas pean olema Kenile väga
tänulik, et ta julges minu kõrvale üldse istuda, sest ma olin täiesti algaja ja
tal oli alguses kindlasti väga hirmus.
Nii Sinu, kui ka Karli võistlusmasinatel on
olnud alati väga lahe disain. Kes on selle disaini taga?
Mina seda
nii täpselt ei tea. Karlil ka hetkel ei meenunud :)
Kohe-kohe on ees ootamas auto24 Rally
Estonia. Millised on tänavused eesmärgid ja mida rallilt ootad?
Raske on mingit
kindlalt eesmärki seada. Teeme lihtsalt enda sõitu ja kui kõik läheb
plaanipäraselt, siis ei näe põhjust, miks ei võiks võidelda poodiumikoha peale.
Keda pead tänavusel rallil enda peamisteks
konkurentideks?
Tõesti ei
oska öelda, sest ei tea milline minu kiirus hetkel Euroopa tippudega on. Miko
on kindlasti väga kiire.
Oled osalenud kahel Rally Estonial. Kas
nendest eelnevatest startidest meenub mingi lahe seik mida oleksid nõus minu ja
Rallihullu sõidupäeviku blogi lugejatega jagama?
Ma sõitsin
eelmistel aastatel nii aeglaselt, et tõesti pole midagi rääkida :)
Kuidas Sa rallideks valmistud?
Teen
rallitrenni ja vaatan sisevideosi koos Keniga.
Millist legendi süsteemi Sa kasutad ja miks
just seda?
Kasutan
kiiruslegendi, kus 1 on aeglane kurv ja 6 on kiire kurv. See süsteem pärineb
Urmo Aavalt, kes õpetas seda Sandrile, Martinile ja Karlile. Hiljem loomulikult
õpetas Karl mind. Positiivne on see, et nii Ottil kui ka Karlil on sama legendi
süsteem, tänu millele saan ma näha kui kaugel on minu legend tipust.
Millega Sa vabal ajal tegeled, millised on
Sinu hobid?
Koolis käin,
järgmine aasta lõpetan gümnaasiumi.
Kuna minu üks hobi on Eesti rallisõitjate
mudelite kogumine ning mu kogus on ka palju sinu venna Karli mudeleid, siis kas
oled ise kokku puutunud selliste mudelitega ning kas oled ka ise mõelnud, et
Sinu võistlusmasinast võiks midagi sellist valmida?
Ei ole mõelnud küll selle peale. Selle vastu
ei oleks mul midagi.
Mis Sa arvad sellistest ralli blogidest
nagu Rallihullu sõidupäevik? Kas teadsid sellest ka enne, kui Sinuga ühendust
võtsin, et seda intervjuud kokku leppida?
Teadsin küll
sellest blogist, sest Margus Kiiver jagab seda koguaeg Facebookis ja sealt on hästi mõnus lugeda
rallide päeva kokkuvõtteid.
Ja lõpetuseks kui saaksid natukene unistada
ja vabalt valida, siis millise võistlusmasinaga ja kus rallil Sa sõita
tahaksid?
Hetkel
sooviksin 2017 aasta Citroen C3 WRC-ga sõita Rally Estonial. Puhtalt
sellepärast, et see auto nägi väga kuri välja.
Foto: Ray
Põder
No comments:
Post a Comment