Eksklusiivintervjuu möödunud aastal auto24
Rally Estonial absoluutarvestuses kolmanda koha saanud Rainer Ausiga
auto24 Rally
Estonia eelses, viiendas Rallihullu sõidupäeviku eksklusiivintervjuus, esitasin
küsimusi möödunud aastal koos kaardilugeja Simo Koskineniga auto24 Rally
Estonia suurepärase kolmanda kohaga lõpetanud Rainer Ausile. Intervjuust
selgub muuhulgas, et kes on Raineri mentor ning millist autospordiga seotud
kogemust sooviks noormees järgmiseks proovida.
Kuidas jõudsid autorallini?
Mina jõudsin
autorallini tänu mu isa Kaidole. Esimesed kiiremad sõidud sai tehtud kuskil 13.
aastasena Moskvitšide roolis kinnisel rajal. Isa koos sõpradega käis aegajalt
nii öelda kätt harjutamas ja ennast välja elamas. Loomulikult oli ka mul huvi
suur ja nii kui vanemad mehed pausi tegid, istusin mina rooli. Samal ajal
ehitasime isaga Lada 2105 sportlikeks võistlusteks ja üks hetk, kui seda mulle
proovida anti, siis oli juba selge, et varsti tuleb end Eesti
Meistrivõistlusteks valmis panna.
Kes on Su mentor/eeskuju?
2003. aasta
alguses sai selle sama Lada 2015-ga sõidetud päris palju jääradade võistlusi ja
üks hetk oli meie seltskonnas Nõukogude Liidu aegne tippsõitja Vello Õunpuu.
Tema nägi minu sõidus ja olekus midagi erilist ning oli väga hea meelega abiks
nii sõidutreeningutel kui teoorias ja kõiges muus, mis rallimaailma
eripäradesse kuulub. Mul on olnud au olla ka Markko Märtini õpilane ja sõita
tema „team´i“ MM-Motorsport ridades aastatel 2006-2007.
Hooajal 2012 sõitsid pool hooaega Rein
Jõessaarega ja hooaja neli viimast ralli istus Sinu kõrval Simo Koskinen, kes
istub seal siiani. Mis tingis selle kaardilugeja vahetuse?
Antud hetke
olukord tingis sellise muudatuse. See oli minu otsus. Simo oli minuga ühes
autos istunud ka rallikarjääri algusaastatel ja vahepeal kogunud vajalikke
kogemusi paljudes teistes autodes. Ta on tahtmist täis ja hea kaardilugeja!
Samal aastal tulite ka Eesti meistriks nii
klassis N4, kui ka absoluutarvestuses. Sealt hooajast pärinevad ka Sinu nimel
olevad kaks viimast ralli üldvõitu. Mis Sa ise arvad miks see võidu paus nüüd
nii pikaks veninud on?
Kas tõesti
on see võitude paus nii pikk olnud??? Aga tagantjärgi mõeldes on kohati palju
ebaõnne olnud ja tuleb tunnistada, et Eesti tase on ikkagi päris tihe olnud
viimastel aastatel.
Oled ise ühes hiljutises intervjuus öelnud,
et tahaksid selle igavese teise staatuse kuidagi nüüd kellelegi teisele edasi
anda ja taas võita. Loen sellest välja, et väiksemat sihti kui selle aasta
meistritiitel sul ja Simol tänavu pole?
See jutt
vastab tõele. Tundub, et uunikumi jutt on kuidagi igavese teise vastu
vahetunud. Eks väike lõõpimine käib ikka spordi juurde, see on tore ju. Aga
oleme viimastel aastatel olnud suhteliselt stabiilsed ja kiiruse üle kurta ei
saaks. Küllaga on olnud ebaõnne, väiksemaid apsakaid ja võib-olla piisavalt
ettevaatlikust. Ma usun, et seda kannatab parandada ja sihtida taaskord
esikohti ning meistritiitlit.
Kui kodustel meistrikatel pole viimased
hooajad just nii hästi läinud kui oled soovinud, siis kodusel ERC etapil auto24
Rally Estonial olete aasta aastalt aina paremaid tulemusi näidanud. Ütle nüüd
ausalt, et kui suuri riske Sa Lõuna-Eesti teedel oled võtnud ja kas midagi on
veel nö varuks ka
jäänud või oled endast kõik andnud?
See oli koht
kus näidata head tulemust ja ma arvan, et kõik see melu ja mastaap motiveeris
kiiremini ja paremini sõitma. Võtsin kindlasti mingeid riske rohkem, aga alati
on kuskil veel ruumi. Selleks aastaks on ka midagi varus!
Kas Simo eelmisel aastal pidi Sind juba
kuskil tagasi ka hoidma, kui sekund sekundis heitlus käis?
Simoga me
üksteise tempot väga ei korrigeeri ja ta mind tagasi hoidma ei hakanud. Me
pigem arutame olukordi ülesõidul katsete vahel ja sellest tulenevalt tuleb otsused
ise teha. Kui keegi ikka kuklasse hingab, siis pole seal midagi tagasi hoida.
Kui Liider on kaugel ees, siis tuleb lihtsalt mõistusega sõita, nii lihtne see
ongi.
Kohe-kohe on ees ootamas auto24 Rally
Estonia, kus eelmisel aastal lõpetasid suurepärase kolmanda kohaga. Millised on
tänavused eesmärgid ja mida rallilt ootad?
Ootan ilusat
ilma ja suurepärast võidusõitu. Eelmiste aastate head tulemused suruvad veidike
pingeid peale... või siis üritatakse neid peale suruda, aga me lähme siiski
tegema oma kiiret sõitu ja tahame võtta Rally Estoniast maksimumi. 2014 aasta neljanda ja 2015 aasta kolmanda koha jätkuks oleks
meeldiv taaskord poodiumil olla, aga kuna ma ennustusvõistlustega ei tegele,
siis võiksime minna järgmise teemaga edasi J
Keda pead tänavusel rallil enda peamisteks
konkurentideks?
Otsesed
konkurendid on kindlasti ERC 2 klassis startivad Egon Kaur ja Siim Plangi. Selge on see, et R5 autod on
tänasel päeval kiiremad kui meie vanad EVOd,
aga meie oma eestlaste tugeva kolmikuga tahaksime kindlasti seda R5 pidu rikkuda. Ma arvan, et
rallivõidule hakkavad tulist lahingut pidama samad mehed kes eelmine aasta ehk Kajetan Kajetanowicz ja Alexey Lukyanuk.
Oled osalenud kõigil Rally Estoniatel. Kas
nendest eelnevatest startidest meenub mingi lahe seik mida oleksid nõus minu ja
Rallihullu sõidupäeviku blogi lugejatega jagama?
Meenub 2014
aastast selline fraas ühe välismaa võidusõitja suust et „Who the fu** is Aus?“
Osalesid enne Harju Rallyt Eesti Drifti
meistreivõistlustel. Räägi sellest kogemusest ja kui nüüd tuleviku peale
mõelda, siis mis oleks järgmine autospordiga seotud ala, mille Sa sooviks järgi
proovida?
Oli huvitav
kogemus. Võistluse korraldajad tegid pakkumise, et üks vana ja ajalooline
driftiauto seisab tühjalt ja kui ma soovin, siis saan proovida. Auto oli mõnes
mõttes nagu iga teine – rool, pedaalid, neli ratast ja... 600 hobujõudu + suur
käsipidur, aga sõitmine sellega oli hoopis teistsugune, kui olin harjunud.
Drifti põhimõtteid ei hakkaks siinkohal pikalt lahti seletama, aga minu jaoks
alguses midagi keerulist ei olnud. Kõige raskem oli tandemis taga sõitmine,
seda ei jõudnud eriti harjutada ja paraku kukkusingi finaalides varakult välja.
Kokkuvõttes jäin selle kogemusega igati rahule. Järgmisena võiks rallikrossi
proovida, kui keegi korralikku tehnikat pakub.
Järgmisel aastal saab läbi Sinu N-rühma
Mitsubishi Lancer Evo IX, mida on hellitavalt kutsutud uunikumiks FIA poolne
homologeering ning edasi on see masin rahvusliku rühm masin. Kas uue hooaja
osas liiguvad ka juba mõtted või hetkel on veel vara sellele mõelda, et mis
edasi?
Hetkel on
veel vara öelda, mis täpsemalt saab. Võimalik, et seda autot saab kiiremaks
ehitada aga võimalik et teeme midagi muud...
Kuidas on üldse Eestis ühel
tipprallisõitjal võimalik hooaja eelarve kokku saada? Kui raske töö selle taga
tegelikult on, et üldse sõita saaks?
Võidusõitja
jaoks on eelarve kokku saamine ja sõna "raha" kõige raskemad teemad.
Ilma toetajate ja sponsoriteta ei oleks mul sellisel tasemel sõitmine võimalik.
Toetajate leidmine meie väikeses Eestis on väga keeruline ja selleks tuleb ikka
üksjagu vaeva näha. Õnneks olen leidnud endale pikemaajalised koostööpartnerid
ja olen neile väga tänulik. Kõik nad on ka auto peal ja service alas suurelt
välja reklaamitud. Igal aastal korraldame neile tänuürituse, kus kõigil on
võimalus kaardilugejakohal istuda ja rallikogemus saada.
Kuidas Sa rallideks valmistud?
Üheks
ralliks valmistumine algab eelmise lõppedes. Vana pori tuleb maha pesta ja
võistlusmasin üle vaadata. Üldjuhul arutame ja otsustame kõiksugu asju koos
meeskonna ja eelkõige koos isa Kaidoga, kes tegeleb auto tehnilise poolega.
Mina usaldan teda ja üldjuhul ma oma nina igale poole ei topi. Jooksval nädala
tuleb pakkida asjad ja võimalusel teha väike testikatse, et kontrollida kas
kõik toimib ja meeskond on vormis.
Millist legendi süsteemi Sa kasutad ja miks
just seda?
Kunagi sai
selgeks õpitud niipidi et V1 (vasak 1) oli kiire kurv ja V7 oli tagasipööre.
Alates 2007a võtsin kasutusele teistpidi süsteemi, kus numbrid on enamjaolt
seotud käiguga. Numbrid annavad mulle aimu kurvi järskusest, raadiusest ja
läbimise kiirusest. Tegelikult on legend igale sõitjale individuaalne asi ja
keegi teine ei peagi sellest aru saama. Kokkuvõttes ei ole tähtis, milliste
sümbolitega keegi teed kirjeldab vaid oluline on asjast ise aru saada ja katse
lõpus kiireim olla.
Millega
Sa vabal ajal tegeled, millised on Sinu hobid?
Sõpradega
koos on igasugu spordialadega tegeldud. Sel hooajal hoian end vormis regulaarse
jõusaali külastusega. Suurt huvi on aastaid pakkunud ka jetisport kus on ikkagi
mootorid mängus.
2014.aasta lõpus oli mul suur au aidata Sul
teostada projekti mille lõpptulemuseks oli Sinu ja Simo võistlusmasina auto24
Rally Estonia 201 1/43 mudeli koopia.
Kuidas lõpptulemusega rahule jäid ning milline on olnud tagasiside nendelt,
kellel selle kinkinud oled?
Jäin selle
otsuse ja mudeliga väga rahule. Super hea kink sponsoritele ja tulevikuks väga
ilus mälestus karikate vahel. Mõned aastad varem sai tehtud ka Subaru mudel.
Pargivad nad ilusti kõrvuti nii mõnegi toetaja riiulil.
Mis Sa arvad sellistest ralli blogidest nagu
Rallihullu sõidupäevik? Kas teadsid sellest ka enne, kui Sinuga ühendust
võtsin, et seda intervjuud kokku leppida?
Olen ikka
jälginud. Väga hea ülevaate saab nii WRC kui ka kodustest rallidest. Kiitused
rallihullule ja soovin jõudu ning jaksu seda blogi edasi vedada.
Ja lõpetuseks kui saaksid natukene unistada
ja vabalt valida, siis millise võistlusmasinaga ja kus rallil Sa sõita
tahaksid?
Loomulikult
tahaksin võistelda WRC sarjas ja pidada sekund-sekundis lahingut koos Ott
Tänakuga nii nagu me kümmekond aastat tagasi tegime. Aga kui nüüd natuke
realistlikumalt mõelda, siis mõni start R5-ga pakuks ka palju rõõmu.
No comments:
Post a Comment