Eksklusiivintervjuu auto24 Rally Estonial
Škoda Fabia R5 masinal startiva Raul Jeetsiga
auto24 Rally
Estonia eelses, kuuendas ja ühtlasi viimases Rallihullu sõidupäeviku
eksklusiivintervjuus, esitasin küsimusi tänavusel Acropolise ERC etapil koos
kaardilugeja Andrus Toomiga neljanda koha saanud Raul Jeetsile. Intervjuust
selgub muuhulgas, et kuidas meenutab Raul hooaega 2011 ning milline on tema ja
Andruse auto24 Rally Estonia tänavune eesmärk.
Kuidas jõudsid autorallini?
Autoralli
juurde jõudsin Priit Saluri kaudu. Seejärel tekkis plaan proovida rahvarallit ja
kuna seal sõidetud esimese aastaga järjest isu kasvas, siis üsna pea juba
siirdusingi sportrallisse.
Kes on Su mentor/eeskuju?
Eeskujuks on
kõik kiired rallisõitjad nii Eestist, kui ka välismaalt, kes valdavad seda
kiirelt sõitmise kunsti. Kedagi konkreetselt ei oskagi välja tuua.
Karjääri esimese ja kõige napima võidu
võtsite Lõuna-Eesti rallil 2011, kui edestasite Kaspar Koitlat – Andres Otsa
kõigest 0,1 sekundiga. Meenuta palun seda hooaega.
See oli
selline aasta, kus me saime kohe aasta alguses hoo üles, sest olime kohanenud
oma autoga (Mitsubishi Lancer Evo IX) ja samuti olid veidi tuttavamad ka
rallid, sest eks ralli on ju kogemuste- põhine spordiala. Pea kõikidel rallidel
suutsime hoida head tempot ja kui ma õigesti mäletan, siis nii mõnigi võistlus oli
peaaegu lõpuni sekund-sekundis heitlus Kaspariga, kes ka tol aastal meistriks
tuli. Kui Tallinna rallil võitsid meid
Kaspar ja Andres 0,6 ja Rally Estonial 0,2 sekundiga, siis Lõuna-Eesti
rallil ehk nii öelda koduteedel võita nende ees vaid 0,1 sekundiga oli ikka
magus ja samas ka uskumatu küll.
Meie eesmärk oli
teha hooaja kokkuvõttes tubli tulemus. See, et esimene rallivõit just Haanjas tuli, on
siiani soojalt ja eredalt meeles. See aasta ja võitlused Kaspariga jäävad eluks
ajaks meelde ja selle eest talle veel tagantjärgi suured tänud.
Osalesid möödunud hooajal MM-Motorsport
Ford Fiesta R5 masinal kokku seitsmel Euroopa meistrivõistluste etapil. Kuidas
vaatad tagasi sellele esimesele pikale ERC hooajale ning mida sellest sellese
hooaega kaasa võtsid?
Kõik etapid,
väljaarvatud Rally Estonia ja Rally Liepāja, olid meie jaoks uued. Eelmise
aasta eesmärk oli eelkõige uutel võistlustel kogemusi saada ja elu esimene
asfaldiralli sõita. Kui selle aastastest sõidetud rallidest Iirimaa välja
jätta, siis kruusarallidel oleme me võrreldes eelmise aastaga olnud märgatavalt
kiiremad. Kogemus oli kindlasti unikaalne ning aitab sel aastal, mis iganes
tingimustes, kiiremini kohaneda.
Tänavusel hooajal sõidad Läti meeskonna SRT
Škoda Fabia R5 masinal. Kui võrdled Fordi ja Škodat, siis mis on nende plussid
ja miinused?
Täna on mul
päris raske Škodat ja Fordi võrrelda, sest võrreldes selle Fordiga, millega
meie eelmine aasta sõitsime, on tänavu aastane Fiesta R5 hoopis teine masin,
millel on uus mootor jne.. Arvan, et R5 autod on täna suhteliselt võrdsed ja vahe
on vaid selles, et ühele masinale sobivad ühed ja teisele teised võistlustingimused.
Pigem ma arvan, et asi on kinni sõitjas, sest masinad on kõik võrdselt head. Škoda
osas on mul sellest hooajast nüüd kolme ERC ralli kogemus olemas ning võin
öelda, et tegemist on väga hea autoga, mis meile sobib.
Kui möödunud hooajal osalesid seitsmel ERC
etapil, siis kas maht on ka tänavu sama?
auto24 Rally
Estonia on meie jaoks tänavuse ERC hooaja neljas võistlus ning meil on hetkel
veel kokkulepitud osalemine septembris toimuval Rally Liepājal ning oktoobris hooaja viimasel
rallil Küprosel. Augusti osas on asjad alles selgumas, et kas sõidame siiski
kokku seitse etappi või piirdume kuuega.
Möödunud aastal kohati päris ekstreemsetes
tingimustes sõidetud Acropolise rallil Kreekas kordasid karjääri parimat ERC
tulemust, milleks oli kuues. Tänavu parandasid seda kohta kahe koha võrra ning
lõpetasid neljandana. Palun meenuta seda rallit ja võta see emotsioon kokku, mis
sind ja Rauli finišis valdas?
See oli meil
esimest korda elus Andrusega sõita nii pikka rallit just kestvuse mõttes. See,
et me suutsime selle tervelt lõpuni sõita ja veel sellise koha saada, siis eks
me olime selle tulemuse üle väga uhked ning emotsioonid olid laes. Eks see
tulemus andis meile kindlasti kõvasti enesekindlust ja teame nüüd milleks me
võimelised olema ning kus ja kuidas me sõita suudame.
Kohe-kohe on ees ootamas auto24 Rally
Estonia, kus eelmisel aastal kuuenda koha said. Millised on tänavused eesmärgid
ja mida rallilt ootad?
Tagasihoidlik
soov on sarnaselt eelmise aastagagi oma parim Rally Estonia tulemus (2015.a
6.koht) üle sõita, kuid vaatame kuidas läheb. Tunne on väga hea, sest võrreldes
eelmise aastaga on meil juba kaks pikka kruusarallit sõidetud. Eelmine aasta
oli kodune võistlus meile hooaja esimeseks kruusaralliks. Selles osas arvan, et
oleme tänavu natukene paremas seisus ja kindlasti oleme valmis endast andma
maksimumi, et just kodus hooaja parim tulemus saada.
Keda pead tänavusel rallil enda peamisteks
konkurentideks?
Kindlasti on
põhikonkurendid ERC sarjas sõitvad Lukjanuk, Kajetanowicz ja meeskonnakaaslane Sirmacis,
kuid lisaksin siia listi ka tänavusest hooajast Škoda Fabia R5 masinaga sõitva
tšehhi Jaromír Tarabuse, kes on kõigil rallidel teinud kõvema tulemuse, kui
keegi on osanud pakkuda. Ja loomulikult on kindlasti konkurendid kõik kiired Eesti
N-rühma mehed, Aus, Kaur ja Plangi.
Rally Estonia
on just see ralli, kus N-rühma meestel on võimalus R5-ga sõitjatest kiirem olla
nii, et ma ei alahinda ühtegi N-rühma kodust ekipaaži. Samuti on kindlasti oma
sõna kaasa ütlemas poolakas Koltun ning ära ei tasu unustada ka kahte Jaapani
noort sõitjat, kelle kohta meil kõigil veel igasugune info puudub, et kui
kiirelt need mehed kiirete R5 masinatega liiguvad. Seega poodiumikohtadele saab
olema väga tihe rebimine.
Oled osalenud kõigil Rally Estoniatel. Kas
nendest eelnevatest startidest meenub mingi lahe seik mida oleksid nõus minu ja
Rallihullu sõidupäeviku blogi lugejatega jagama?
Meie jaoks
on kindlasti Rally Estonia hooaja kõige lahedam ralli. Kindlasti on meil kodusel
rallil olnud koos Andrusega ka palju lahedaid hetki, kuid mulle endale on
siiski eredalt meelde jäänud 2010.aasta Mad-Croc Rally Estonia, kus me paar
katset enne lõppu suutsime väga healt positsioonilt enda kodu lähedal
suhteliselt süütus kohas auto üle katuse keerata.
Kuidas Sa rallideks valmistud?
Reeglina
teeme enne rallisid üldfüüsilist trenni. Otseselt enne rallisid spetsiaalselt
mingeid pikkasid teste ei tee, kuid väikese trenni ikka, et saada masinale head
seaded ja ise taas käe soojaks. Kui Sa sõidad iga kuu ühe ralli, siis see ongi
kõige parem valmistumine ralliks ehk Sa järjepidevalt tegeled sellega. Selles
osas on ühe kindla sarja sõitmine väga tervitatav.
Millist legendi süsteemi Sa kasutad ja miks
just seda?
Meie
alustasime vanakooli legendiga, kus kõige kiirem kurv oli 0 ja kõige aeglasem
6. Aastal 2012. muutsime oma legendisüsteemi ning nüüd sõidame legendiga, kus
sõidame nö käikude järgi ehk siis 1 on kõige aeglasem ja 5 kõige kiirem. Tänaseks
oleme selle süsteemiga ära harjunud ning kaugematel rallidel, kus on palju aeglaseid
kurve ja tagasipöördeid on kindlasti sellise legendiga palju lihtsam.
Millega Sa vabal ajal tegeled, millised on
Sinu hobid?
Vabal ajal
mängime iga nädal tennist ning suur kirga on mäesuusatamine ilma milleta ei saa
juba väga kaua aega. Lisaks üritan igal võimalikul ajal viibida looduses ja
metsas.
Möödunud hooaja lõpus oli mul suur au
aidata Sul teostada projekti mille lõpptulemuseks oli Sinu ja Rauli
võistlusmasina Circuit of Ireland 2015 ralli 1/43 mudeli koopia. Kuidas lõpptulemusega
rahule jäid ning milline on olnud tagasiside nendelt, kellele selle kinkinud
oled?
Eelkõige
tänan selle eest ideeautorit ehk Sind ning olen väga rahul selle
lõpptulemusega. See oli esimene mudelauto meie võistlusautodest. Olen väga uhke
selle üle ning kõik, kes on selle endale saanud, on samuti uhked. Ainus,
millest mul kahju on, et neid sai tellitud vähem, kui neid vaja läinuks, kuid
eks siis järgise mudeli planeerime juba paremini.
Mis Sa arvad sellistest ralli blogidest nagu
Rallihullu sõidupäevik? Kas teadsid sellest ka enne, kui Sinuga ühendust
võtsin, et seda intervjuud kokku leppida?
Eks ma Sinu
blogi ikka tean läbi Sinu, a olen arvamusel, et kõik kanalid, mis kajastavad kvaliteetselt
spordiala millega ise tegelen ehk autorallit, siis olen alati nõus oma panust
sinna andma. Arvan, et see on väga tänuväärne tegevus mis nii Sina kui teised
teevad.
Ja lõpetuseks kui saaksid natukene unistada
ja vabalt valida, siis millise võistlusmasinaga ja kus rallil Sa sõita
tahaksid?
Kunagi
tahaks võimaluse korral sõita WRC autoga mingit lahedat kruusarallit.
Foto: Jorge
Cunha / DPPI
No comments:
Post a Comment