Tuesday, September 27, 2016

Toetajatelt üllatuse saanud Miko Niinemäe ja Martin Valter stardivad Saaremaa rallil Škoda Fabia R5 masinal


Rallihullu sõidupäevikul õnnestus enne Silveston Saaremaa rallit esitada mõned küsimused tänavusele Eesti meistrivõistluste kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 klassi meistrile Miko Niinemäele. Vaatasime üheskoos tagasi nii tänavusele veel käimasolevale hooajale, kui ka tuleviku plaanidele ning rääkisime ka eesootavast koduse hooaja viimasest rallist, kus tänavu kaheveolise masinaga vaid võite ja poodiumikohti tunnistanud noormees teeb debüüdi neljaveolise Škoda Fabia R5 masinaga.

Miko Niinemäed ja Martin Valterit ootavad Saaremaal uued ja põnevad väljakutsed


Oled värske Eesti autoralli meistrivõistluste klassi EMV3 meister. Kui nüüd hooajale tagasi üks etapp enne hooaja lõppu vaatad, siis kui lihtsalt või raskelt need kuuest seni sõidetud rallist viis järjestikust klassivõitu tulid?

Kogu hooaeg on olnud raske, kuid nauditav ning hea on tunnistada, et tehtud raske töö on kandnud vilja. Oleme teinud palju tööd arendades nii ennast kui autot seega töö on käinud kogu hooaja vältel, et näidata häid tulemusi nii Eesti meistrivõistlustel kui Euroopa meistrivõistlustel.

Palju on räägitud sellest, et Peugeot 208 on parem kui Fiesta R2. Sõitsid ise tänavusel Sarma rallil ka Fordiga, kui suur vahe neil autodel siis tegelikult on, kui üldse on?

Peugeot on kindlasti minu arvates parem auto. Kõige suurem eelis on, et Peugeotis tunneme ennast kodusemalt. Samas olen siiani täiesti veendnud, et Fiestat on kruusateedel palju lihtsam käsitleda.

Kolmel korral sel hooajal jätsid enda seljataha võimsamad kahe- ja neljaveolised autod ning lõpetasid ralli absoluutarvestuse viienda kohaga. Kas selline tulemus on enda jaoks üllatav või ootuspärane?

Nähes, et suudame ka neljaveoliste autodega võidu sõita oli algselt üllatav. Hooaja edenedes siiski võrdlesime pidevalt juba võimsamate autodega aegu, et keskenduda ka meistrivõistluste absoluutarvestuses hea koha peale sõitmisele. Praegugi hoiame absoluutarvestuses 3. kohta.

Osalesid sel aastal kahel korral ka Euroopa meistrivõistlustel, kus ERC Junior arvestuses said kodusel auto24 Rally Estonia etapil esikoha ning paar nädalat tagasi sõidetud Liepaja rallil jäid kolmandaks. Millise kogemuse Sa nendest etappidest endaga tuleviku kaasa võtad ja mis jäi näiteks Liepaja rallist kripeldama?

Euroopa etapid näitasid meie jaoks, et suudame sõita sama kiiresti või kiireminigi kui mõned tulevikulootused. See tõstis kõvasti enesekindlust, et tegeleda selle spordialaga samasuguse pühendumusega edasi.
Liepaja rallist jäid kripeldama üks minu poolt tehtud viga, mis pani meid kohe esimesest katsest ründavasse positsiooni võitlemaks esikoha eest. Kahjuks esikohale me ei jõudnud, kuid teisele kohale suutsime siiski tõusta, kuid selle tulemuse rikkus ära teine veidi kripeldama jäänud viga mille tegi juba kaardilugeja ning, mis maksis meile veel ühe koha kaotuse. Siiski vigadest õpitakse ja sellised vead olid ilmselt millegi jaoks head.

Oled nüüd möödunud ja tänavusel hooajal teinud esiveolise Peugeot 208 R2 masinaga Eesti meistrivõistlustel puhta töö. Millised on Sinu järgmise hooaja plaanid?

Järgmise hooaja plaanide koha pealt olen veel lahtiste plaanidega. Kaalumisel on mitmeid variante, kuid lõplik otsus tuleb paar nädalat peale Saaremaa rallit.

Oled Silveston 49.Saaremaa rallile end registreerinud Škoda Fabia R5 masinaga. Kas sellest võib välja lugeda, et vaatad uuel hooajal neljaveolise masina ja piiritaguste rallide poole?

Sellised mõtted on tõesti meie meeskonna ringis käinud, et liikuda piiritagustele rallidele. Milliseks kujuneb masinaklass ja võistlusauto on veel lahtine ning oleneb puhtalt eelarve kokkusaamisest.

Kas võid veidi ka kergitada saladuseloori, et millal see idee juba kerkima hakkas, et võiks sel aastal  ühe R5 masinaga stardi teha ning kui saladus pole, siis mis kanaleid pidi see auto Sinuni jõudis?

Need mõtted käisid juba aasta keskel läbi, kuid tehti võimalikuks minu teadmata ning avaldati alles päev peale Tartu Rallit. Siinkohal pean tänama kõiki toetajaid, kes on sel aastal oma panuse meie projekti andnud.

Kas oled juba selle autoga saanud ka testida või kui veel pole, siis kas enne Saaremaad ikka saad või tuleb nö. külmalt peale minna?

Saime sel teisipäeval testida 50 km jagu ning enne rallit saame veel 50 km proovida. Seega külmalt peale minema ei pea, kuid need siiski on minu esimesed kilomeetrid neljaveolise ralliautoga.

Hetkel on Saaremaa rallile juba registreerinud lisaks Sinule kolm R5 masinatega võistluspaari  nende hulgas ka kodused 4WD masinatega kogenud Kaspar Koitla ja Timmu Kõrge ning kuulda on, et lisandumas on veel mõned R5 masinad. Millised on Sinu ootused sellele võistlusele?

Minu ootused on hetkel teha oma asja nagu meile Martiniga meeldib öelda. Suuri eesmärke me ei sea, vaid proovime mõista auto olemust ning nautida, siis tuleb ka hea tulemus.

Rallile on startimas ka Sinu isa Mihkel Niinemäe, kes toob starti Sulle ja Martin Valterile kahel hooajal meistritiitlid toonud masina. Millise enda poolse soovitusega saadad isa starti, kes viimati osales Eesti autoralli meistrivõistlustel 2007. aasta Saaremaa rallil?

Soovitan isal pingevabalt kulgeda... Päris keeruline on käbil kännule midagi soovitada. Usun, et ta saab hakkama.

Kas isa Sulle ka soovitusi jagab, sest tal omal Eesti meistrivõistlustelt 4WD masinaga kirjas ligi 20 starti?

Hetkel veel pole jaganud, aga küll ta jõuab. Ilmselt on ta hetkel veel liiga hõivatud olnud.

Mida sooviksid lõpetuseks öelda midagi oma toetajatele ja fännidele, kes Sulle on terve hooaja kaasa elanud ja kes on rajaäärde tulemas ka Saaremaal?

Loodan, et fännid said vägeva üllatuse kuuldes meie võistlusmasinast Saaremaal ning loodan, et meie möödasõitmine loob neile varasemast veel vägevama emotsiooni.
Toetajaid ei suuda me ilmselt sel aastal ära tänada, kes on võimaldanud meile pea unistuste hooaja. Kõikide toetajate ees suur kummardus ning omalt poolt loodame, et olete meie esitustega rahule jäänud.

Soovin Rallihullu sõidupäeviku toimetajana Mikole ja Martinile edu Saaremaa ralliks ning plaanide täitumist ja kordaminekuid uueks hooajaks!


Foto: Erakogu

No comments:

Post a Comment