Toetajatelt üllatuse saanud Miko Niinemäe ja Martin Valter stardivad Saaremaa rallil Škoda Fabia R5 masinal
Rallihullu sõidupäevikul õnnestus enne Silveston Saaremaa rallit esitada mõned küsimused tänavusele Eesti meistrivõistluste kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 klassi meistrile Miko Niinemäele. Vaatasime üheskoos tagasi nii tänavusele veel käimasolevale hooajale, kui ka tuleviku plaanidele ning rääkisime ka eesootavast koduse hooaja viimasest rallist, kus tänavu kaheveolise masinaga vaid võite ja poodiumikohti tunnistanud noormees teeb debüüdi neljaveolise Škoda Fabia R5 masinaga.
Rallihullu sõidupäevikul õnnestus enne Silveston Saaremaa rallit esitada mõned küsimused tänavusele Eesti meistrivõistluste kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 klassi meistrile Miko Niinemäele. Vaatasime üheskoos tagasi nii tänavusele veel käimasolevale hooajale, kui ka tuleviku plaanidele ning rääkisime ka eesootavast koduse hooaja viimasest rallist, kus tänavu kaheveolise masinaga vaid võite ja poodiumikohti tunnistanud noormees teeb debüüdi neljaveolise Škoda Fabia R5 masinaga.
Miko Niinemäed ja Martin Valterit ootavad Saaremaal uued ja põnevad väljakutsed |
Oled värske Eesti autoralli
meistrivõistluste klassi EMV3 meister. Kui nüüd hooajale tagasi üks etapp enne
hooaja lõppu vaatad, siis kui lihtsalt või raskelt need kuuest seni sõidetud
rallist viis järjestikust klassivõitu tulid?
Kogu hooaeg
on olnud raske, kuid nauditav ning hea on tunnistada, et tehtud raske töö on
kandnud vilja. Oleme teinud palju tööd arendades nii ennast kui autot seega töö
on käinud kogu hooaja vältel, et näidata häid tulemusi nii Eesti
meistrivõistlustel kui Euroopa meistrivõistlustel.
Palju on räägitud sellest, et Peugeot 208
on parem kui Fiesta R2. Sõitsid ise tänavusel Sarma rallil ka Fordiga, kui suur
vahe neil autodel siis tegelikult on, kui üldse on?
Peugeot on
kindlasti minu arvates parem auto. Kõige suurem eelis on, et Peugeotis tunneme
ennast kodusemalt. Samas olen siiani täiesti veendnud, et Fiestat on
kruusateedel palju lihtsam käsitleda.
Kolmel korral sel hooajal jätsid enda
seljataha võimsamad kahe- ja neljaveolised autod ning lõpetasid ralli
absoluutarvestuse viienda kohaga. Kas selline tulemus on enda jaoks üllatav või
ootuspärane?
Nähes, et
suudame ka neljaveoliste autodega võidu sõita oli algselt üllatav. Hooaja
edenedes siiski võrdlesime pidevalt juba võimsamate autodega aegu, et
keskenduda ka meistrivõistluste absoluutarvestuses hea koha peale sõitmisele.
Praegugi hoiame absoluutarvestuses 3. kohta.
Osalesid sel aastal kahel korral ka Euroopa
meistrivõistlustel, kus ERC Junior arvestuses said kodusel auto24 Rally Estonia
etapil esikoha ning paar nädalat tagasi sõidetud Liepaja rallil jäid
kolmandaks. Millise kogemuse Sa nendest etappidest endaga tuleviku kaasa võtad
ja mis jäi näiteks Liepaja rallist kripeldama?
Euroopa
etapid näitasid meie jaoks, et suudame sõita sama kiiresti või kiireminigi kui
mõned tulevikulootused. See tõstis kõvasti enesekindlust, et tegeleda selle
spordialaga samasuguse pühendumusega edasi.
Liepaja
rallist jäid kripeldama üks minu poolt tehtud viga, mis pani meid kohe
esimesest katsest ründavasse positsiooni võitlemaks esikoha eest. Kahjuks
esikohale me ei jõudnud, kuid teisele kohale suutsime siiski tõusta, kuid selle
tulemuse rikkus ära teine veidi kripeldama jäänud viga mille tegi juba
kaardilugeja ning, mis maksis meile veel ühe koha kaotuse. Siiski vigadest
õpitakse ja sellised vead olid ilmselt millegi jaoks head.
Oled nüüd möödunud ja tänavusel hooajal
teinud esiveolise Peugeot 208 R2 masinaga Eesti meistrivõistlustel puhta töö.
Millised on Sinu järgmise hooaja plaanid?
Järgmise
hooaja plaanide koha pealt olen veel lahtiste plaanidega. Kaalumisel on mitmeid
variante, kuid lõplik otsus tuleb paar nädalat peale Saaremaa rallit.
Oled Silveston 49.Saaremaa rallile end
registreerinud Škoda Fabia R5 masinaga. Kas sellest võib välja lugeda, et
vaatad uuel hooajal neljaveolise masina ja piiritaguste rallide poole?
Sellised
mõtted on tõesti meie meeskonna ringis käinud, et liikuda piiritagustele
rallidele. Milliseks kujuneb masinaklass ja võistlusauto on veel lahtine ning
oleneb puhtalt eelarve kokkusaamisest.
Kas võid veidi ka kergitada saladuseloori,
et millal see idee juba kerkima hakkas, et võiks sel aastal ühe R5 masinaga stardi teha ning kui saladus
pole, siis mis kanaleid pidi see auto Sinuni jõudis?
Need mõtted
käisid juba aasta keskel läbi, kuid tehti võimalikuks minu teadmata ning
avaldati alles päev peale Tartu Rallit. Siinkohal pean tänama kõiki toetajaid,
kes on sel aastal oma panuse meie projekti andnud.
Kas oled juba selle autoga saanud ka
testida või kui veel pole, siis kas enne Saaremaad ikka saad või tuleb nö.
külmalt peale minna?
Saime sel teisipäeval
testida 50 km jagu ning enne rallit saame veel 50 km proovida. Seega külmalt
peale minema ei pea, kuid need siiski on minu esimesed kilomeetrid neljaveolise
ralliautoga.
Hetkel on Saaremaa rallile juba registreerinud
lisaks Sinule kolm R5 masinatega võistluspaari nende hulgas ka kodused 4WD masinatega kogenud
Kaspar Koitla ja Timmu Kõrge ning kuulda on, et lisandumas on veel mõned R5
masinad. Millised on Sinu ootused sellele võistlusele?
Minu ootused
on hetkel teha oma asja nagu meile Martiniga meeldib öelda. Suuri eesmärke me
ei sea, vaid proovime mõista auto olemust ning nautida, siis tuleb ka hea
tulemus.
Rallile on startimas ka Sinu isa Mihkel
Niinemäe, kes toob starti Sulle ja Martin Valterile kahel hooajal
meistritiitlid toonud masina. Millise enda poolse soovitusega saadad isa
starti, kes viimati osales Eesti autoralli meistrivõistlustel 2007. aasta
Saaremaa rallil?
Soovitan
isal pingevabalt kulgeda... Päris keeruline on käbil kännule midagi soovitada.
Usun, et ta saab hakkama.
Kas isa Sulle ka soovitusi jagab, sest tal
omal Eesti meistrivõistlustelt 4WD masinaga kirjas ligi 20 starti?
Hetkel veel pole jaganud, aga
küll ta jõuab. Ilmselt on ta hetkel veel liiga hõivatud olnud.
Mida sooviksid lõpetuseks öelda midagi oma
toetajatele ja fännidele, kes Sulle on terve hooaja kaasa elanud ja kes on
rajaäärde tulemas ka Saaremaal?
Loodan, et
fännid said vägeva üllatuse kuuldes meie võistlusmasinast Saaremaal ning
loodan, et meie möödasõitmine loob neile varasemast veel vägevama emotsiooni.
Toetajaid ei
suuda me ilmselt sel aastal ära tänada, kes on võimaldanud meile pea unistuste
hooaja. Kõikide toetajate ees suur kummardus ning omalt poolt loodame, et olete
meie esitustega rahule jäänud.
Soovin Rallihullu
sõidupäeviku toimetajana Mikole ja Martinile edu Saaremaa ralliks ning plaanide
täitumist ja kordaminekuid uueks hooajaks!
Foto:
Erakogu
No comments:
Post a Comment