Penetron 3.Tartu Rally võitsid Egon Kaur –
Silver Simm
EAL Eesti autoralli
meistrivõistluste kuues etapp Penetron Tartu Rally jätkus laupäeval üheksa kiiruskatsega,
kogupikkuses 109,26 km. Reedese võistluspäeva järel juhtisid rallit Roland
Murakas – Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo X), kelle edu Egon Kaur – Silver
Simm (Mitsubishi Lancer Evo IX) ees oli 1,5 sekundit. Peale Tartu Rally
avapäeval sõidetud kahte kiiruskatset jagasid absoluutarvestuse kolmandat kohta
Kaspar Koitla – Andres Ots (Mitsubishi Lancer Evo IX) ja Rainer Aus – Simo Koskinen (Mitsubishi
Lancer Evo IX), kes kaotasid liidritele 2,7 sekundiga.
Laupäevastele
katsetele starditi reedese võistluspäeva lõppjärjestuses, seega said esimesena
rajale Murakas – Adler. Korraldajad olid kohe hommikuks planeerinud
võistlejatele korraliku äratuse, sest avakatsena sõideti Penetron Tartu Rally
pikim katse Prangli, millel pikkust 18,03 km.
Kõige
paremini olid varahommikusel katsel ärganud Kaur – Simm, kes ka uuteks ralli
liidriteks kerkisid. Päeva liidrina alustanud Murakas – Adler said katsel
neljanda aja ning kukkusid 5,9 sekundilise kaotusega samale positsioonile ka
üldarvestuses.
Ka
järgnevana sõidetud Sirvaste katse võitis Kaur, kes suurendas üldarvestuses
teiseks tõusnud Koitla ees edu 9,3 sekundini. Kolmandana jätkas Aus.
Katsel sõitsid
välja suurepärase teise aja neljaveoliste rahvusliku klassi EMV7 (E12) arvestuses
liidrid Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII), kes
jäid katsevõitjatest maha vaid 1,1 sekundiga.
Kui esimesel
kahel katsel oli teepinnaseks kruus, siis kahel järgneval katsel sõideti
asfaldil.
Tartu Rally
järjekorras viies katse sõideti Põlva linnas, kuhu oli rajaäärde kogunenud väga
palju pealtvaatajaid.
Lühikesel
2,4 km pikkusel linnakatsel näitasid parimat aega Aus – Koskinen, kes edestasid
vaid 0,5 sekundiga Škoda Fabia R5 sõitnud põhjanaabreid Janne Vähämiko – Jani
Salo.
Enne
hoolduspausi sõideti Karilatsi ehk rahvasuus Vana-Posti nime kandev katse,
mille võidu võtsid võistluspäevale esimesena startinud Murakas – Adler, kes
edestasid 1,2 sekundiga Koitla – Otsa ja 1,3 sekundiga Aus – Koskineni.
Päeva
esimesele hoolduspausile tuli liidrina Kaur, kelle edu Koitla ees oli 6,3 ja
Ausi ees 7,4 sekundit. Vaid 1,7 sekundi kaugusele jäi poodiumi viimasest
astmest Murakas.
Peale
hoolduspausi jätkus ralli Prangli katse korduvläbimisega, mille võidu võttis
Kaur, kes suurendas Koitla ees üldarvestuses edu 5,5 sekundi võrra ning nüüd
oli kahe Mitsubishi Lancer Evo IX võistlusmasinal võistleva mehe vahe 11,8
sekundit.
Võistluse
kaheksanda kiiruskatse võidu võttis Kaur, kellele see oli päeva neljandaks
katsevõiduks.
Seekord
edestas meistrivõistluste absoluutarvestuse ja N-rühma liider lähimat
konkurenti 1,6 sekundiga, kelleks oli Murakas.
Kahjuks aga olid Roland Murakas – Kalled Adler hoolimata heast
katseajast sunnitud peale katse finišit ralli pooleli jätma, sest katse lõpule
järgnenud hüppest maanduti liiga kaugele ning sõideti teelt välja, mille
tagajärjel murdus meeste Mitsubishi vasak esiratas. Õnneks oli võistlejate
endiga kõik ok.
Katsel jäid tehnilistel
põhjustel rajaäärde ka EMV3 klassi ja DMACK Trophy võistlejad Gustav Kruuda –
Ken Järveoja (Ford Fiesta R2) ja Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2). Hoolimata katkestamisest kindlustasid Kruuda –
Järveoja tänavuse DMACK Trophy karikasarja tiitli.
Karilatsi
katse teisel läbimisel näitas parimat katseaega soomlane Vähämiko.
Päeva teise
hooldusesse jõudsid liidrina Kaur – Simm, kelle edu Koitla – Otsa ees oli 12,5
ja Aus – Koskineni ees 17,3 sekundit.
Peale
hoolduspausi jätkus võistlus Uniküla kiiruskatsega, mille võitsid Aus –
Koskinen, kes vähendasid teisel kohal olevate Koitla – Otsaga vahet 3,7 sekundi
võrra ja nüüd oli enne viimast kiiruskatset kahe võistluspaari vahe vaid 1,1
sekundit.
Viimase
katsena sõideti 17,52 km pikkune Uniküla korduvkatse, mis oli ühtlasi ka tänavuse
Penetron Tartu Rally punktikatseks.
Katse
kolmandat aega näitasid Egon Kaur – Silver Simm, kellele piisas sellest, et
kindlustada endale Penetron 3.Tartu Rally võit ning mitteametlikel andmetel ka 2016.aasta
absoluutarvestuse ja N-rühma meistritiitlid.
„Sõit oli
meie jaoks keeruline, sest pidime tänu kiiretele konkurentidele kõvasti
pingutama. Õnneks meil siiski kõik klappis ning suutsime teha oma sõitu ning
lõpuks ka võita,“ võttis Kaur Tartu Rally kokku.
Ralli
viimase katse võidu ja kolm lisapunkti võtsid Rainer Aus – Simo Koskinen, kes
suurepärase lõpuspurdiga möödusid absoluutarvestuses Kaspar Koitla – Andres Otsast.
Lõpuks jäi kahe Mitsubishi sõitja vahe 4,6 sekundit. Kaur – Simmile kaotasid
Aus – Koskinen ralli lõpuks 6,3 sekundiga.
Kaur, Aus ja
Koitla moodustasid võistluse lõpuks ka klassi EMV2 N4 esikolmiku.
Kaheveoliste
kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses võtsid viienda järjestikuse
klassivõidu ja kindlustasid tänavuse Eesti meistritiitli Miko-Ove Niinemäe –
Martin Valter (Peugeot 208). Klassi teise koha said Oliver Ojaperv – Jarno Talve
(Ford Fiesta), kes kaotasid võitjatele 01:57,4. Klassi kolmandad olid Roland
Poom – Marti Halling (Ford Fiesta R2), kes kaotasid Niinemäe – Valterile 2:32,5.
Sarnaselt
Niinemäe – Valteriga kindlustasid klassivõiduga tänavuse meistritiitli ka kuni
kaheliitrise mootoriga kaheveoliste klassi sõitjad Kristo Subi – Raido Subi
(Honda Civic Type-R). Klassi teised olid Karel Tölp – Martin Vihmann (Honda
Civic Type-R), kes kaotasid Subidele ralli kokkuvõttes 42,4 sekundiga. Hooaja eelviimase
meistrivõistluste etapi lõpetasid kolmandana David Sultanjants – Siim Oja
(Citroen DS3) , kes kaotasid klassivõitjatele 50,5 sekundiga.
Rahvusliku
E-rühma klassis EMV5 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste
masinatega võtsid võidu Rainer Meus – Janek Tamm (Lada VFTS). Klassi teise koha
sai ralli debüüdi teinud Mikk Maaten (Honda Civic), kellele luges Tartu ja Põlva
teedel kaarti Jan Pantalon. Võitjatest jäid mehed maha 1:21,9. Kolmandad olid
Alari Sillaste – Arvo Liimann (AZLK 2140), kes kaotasid Meus – Tammele 2:05,2.
Enne viimast
katset klassi juhtinud Timmu Kõrge – Erik Vaasa (VAZ 2105) katkestasid ralli veepumba
rikke tõttu.
Rahvusliku
rühma EMV 6 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega
võtsid hooaja neljanda meistrivõistluste etapivõidu Marko Ringenberg – Allar
Heina (BMW M3).
Võitjatele
kaotasid 30,2 sekundiga leedukad Egidijus Valeisa - Povilas Reisas (BMW M3).
Klassi
kolmandad olid Madis Vanaselja – Jaanus Hōbemägi (BMW M3), kes kaotasid Ringenberg
– Heinale 2:31,0.
Neljaveoliste
rahvusliku klassi EMV7 (E12) autode arvestuses võtsid Tartu ja Põlva teedel klassivõidu
Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Klassi teised
olid Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI), kes kaotasid
klassivõitjatele 1:22,1.
Tartu Rally
kolmanda koha said Priit Koik – Uku Heldna (Mitsubishi Lancer Evo VIII), kes
jäid Bundsen – Loštšenikovist maha 2:44,6.
Veoautode
arvestuse EMV8 (E13) hooaja neljas klassivõit ja sellega seoses ka hooaja
2016.meistritiitel läks Taavi Niinemetsale – Esko Allikale (GAZ 51A). Klassi
teise koha said Vaiko Järvela – Alo Vahtmäe (GAZ 51), kes kaotasid
klassivõitjatele 3:02,6 ja kolmandad olid Janno Kamp – Silver Raudmägi (GAZ
51), kes jäid Niinemets – Allikast maha 5:43,4.
EAL Eesti autoralli
meistrivõistlused jätkuvad kahe nädala pärast, kui 7.-8.oktoobrini sõidetakse
järjekorras Silveston 49.Saaremaa ralli.
Foto: Ray Põder
No comments:
Post a Comment