Tartu Rally avapäeva võitsid Roland Murakas
– Kalle Adler
Reedel
alanud EAL Eesti autoralli meistrivõistluste kuuenda etapi, Tartu Rally avapäeva
järel on liidrid Mitsubishi Lancer Evo X masinal sõitvad Roland Murakas – Kalle
Adler.
Järjekorras
3.Tartu rallile startis 65 võistluspaari ning avapäeval sõideti kaks kiiruskatset,
kogupikkusega 13,37km.
Avakatsena
sõidetud 11,33 km pikkuse Ropka Autohooldus kiiruskatse võitsid Roland Murakas –
Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo X). Katse teise aja sõitsid välja meistrivõistluste
absoluutarvestuse ja N-rühma liidrid Egon Kaur – Silver Simm (Mitsubishi Lancer
Evo IX), kes kaotasid Murakas – Adlerile 0,2 sekundiga. Katse kolmanda aja said
samuti Mitsubishi Lancer Evo IX masinal sõitvad Kaspar Koitla – Andres Ots, kes
kaotasid katsevõitjatele kahe sekundiga.
Tartu Rally avapäeva parimad olid Roland Murakas - Kalle Adler |
Tartu Rally avapäeva
lõpetas 2,04 km pikkune Tartu Laululava kiiruskatse, mille võit läks võistluspaarile
number 3.Rainer Aus – Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes avakatsel
kaotasid aega käigukasti probleemide tõttu. Õhtupimeduses sõidetud
publikukatsel näitasid teist aega Roland Murakas – Kalle Adler, kes kaotasid
Aus – Koskinenile 1,7 sekundit. Murakas – Adleriga jagatud katseaega näitasid neljaveoliste
rahvusliku klassi EMV7 (E12) sõitjad Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov
(Mitsubishi Lancer Evo VIII). Sarnaselt avakatsele näitasid katse kolmandat
aega Koitla – Ots, kes kaotasid Aus – Koskinenile 2,4 sekundiga.
EAL autoralli
meistrivõistluste kuuenda etapi avapäeva järel juhivad rallit Roland Murakas –
Kalle Adler, kelle edu Egon Kaur – Silver Simmi ees on 1,5 sekundit. Peale
Tartu Rally avapäeval sõidetud kahte kiiruskatset jagavad absoluutarvestuse kolmandat
kohta Kaspar Koitla – Andres Ots ja Rainer Aus – Simo Koskinen, kes kaotavad
liidritele 2,7 sekundiga.
Samad
võistluspaarid moodustavad peale reedest võistluspäeva ka klassi N4 (EMV2) paremiku.
„Arvasin, et
linnakatsel veel ei ole nii pime ja otsustasin lisatulesid autole mitte panna,
kuid oleks vist siiski pidanud. Kaotasin selle tõttu katse alguses mõne sekundi,
kuid muus osas on kõik ok,“ võttis Tartu Rally avapäeva võitnud Murakas Tartu
linnakatse ja avapäeva kokku.
Kaheveoliste
kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses juhivad rallit Miko-Ove
Niinemäe – Martin Valter (Peugeot 208). Avapäeva järel hoiavad klassi teist
kohta Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2), kes kaotavad klassiliidritele 8,8
sekundiga. Klassi kolmandad on Oliver Ojaperv – Jarno Talve (Ford Fiesta R2),
kellel kogunes avapäeva kahe katsega kaotust Niinemäe – Valterile 17,9 sekundit.
Kuni
kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV4 on peale avapäeval
sõidetud kahte kiiruskatset juhtimas Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic
Type-R). Klassi teised on Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic Type-R), kes
kaotavad Subidele 8,9 sekuniga. Liidritest 13,8 sekundi kaugusele jäävad peale
reedeseid katseid Kaspar Kasari - Hannes Kuusmaa (Honda Civic Type-R).
Rahvuslikus
E-rühma klassis EMV5 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste
masinatega on peale avapäeva juhtimas Karl Martrin Volver – Margus Jõerand
(Lada Kalina). Klassi teisena lõpetasid hooaja viienda kruusaralli avapäeva Janar
Tänak – Janno Õunpuu (Lada S1600), kes kaotavad Volver – Jõerannale 8,3
sekundiga. Võistluspäeva viimase katsega tõusid klassi kolmandaks Rainer Meus - Janek Tamm (Lada VFTS), kes
kaotavad klassi liidritele 25,5 sekundiga.
Rahvusliku
rühma EMV 6 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega
on kahe sõidetud kiiruskatse järel liidrid leedukad Egidijus Valeisa - Povilas
Reisas (BMW M3). Parimate eestlastena lõpetasid „BMW klassi“ Tartu Rally
avapäeva Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3), kes kaotavad leedukatele 7,9
sekundiga. Klassi kolmandad on reedese võistluspäeva järel Mario Jürimäe - Rauno
Rohtmets (BMW M3), kes jäävad klassi liidritest maha 25,2 sekundiga.
Neljaveoliste
rahvusliku klassi EMV7 (E12) autode arvestuses olid avapäeva parimad Ranno
Bundsen – Robert Loštšenikov. Klassi teist kohta hoiavad peale 13,37 sõidetud
katsekilomeetrit Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI), kes
jäävad liidritest maha 5,5 sekundiga. Avapäeva järel on klassi kolmandad Siim
Liivamägi - Edvin Parisalu (Mitsubishi Lancer Evo VI), kes kaotavad Bundsen – Loštšenikovile
24,6 sekundiga.
Veoautode
klassi EMV8 (E13) Tartu Rally avapäeva parimad olid Rainer Tuberik - Tauri
Taevas (GAZ 51), kelle edu enne homseid katseid on Taavi Niinemets - Esko
Allika (GAZ 51A) ees 6,8 ning Kristo Laadre - Andres Lichfeldt (GAZ 51 A LANG)
ees 11,2 sekundit.
Esimene
võistlusauto stardib Tartu Rally teise võistluspäeva avakatsele kell 08:58.
Laupäeval ootab võistlejaid ja pealtvaatajaid üheksa
kiiruskatset, kogupikkusega 109,26km.
Ralli
punktikatseks on 17,52 km pikkune SS11 Penetron, mis on ühtlasi ka tänavuse Tartu
Rally viimaseks katseks.
Järjekorras
3. Tartu Rally võitjad sõidavad Tartu Raekojaplatsis olevale poodiumile laupäeval
kell 18:30.
Foto: Ray Põder
No comments:
Post a Comment