Põneva lõpplahenduse saanud Lõuna-Eesti
ralli võitsid Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov
Palju, palju õnne Ranno ja Robert! |
Eesti ja
Läti autoralli meistrivõistluste etapp, Lõuna-Eesti ralli jätkus laupäeval
seitsme kiirukatsega, mille jooksul läbiti 91,63 katsekilomeetrit. Teist
võistluspäeva alustasid liidrina Roland Murakas – Kalle Adler (Ford Fiesta),
kelle edu Priit Koik – Uku Heldna (Ford Fiesta) ees oli 0,7 ja Ranno Bundsen – Robert
Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII) ees 2,1 sekundit.
Kõige
paremini olid laupäeva hommikul ärganud reedel katkestanud, kuid taas rajal
tagasi olnud Egon Kaur – Silver Simm (Ford Fiesta), kellele avakatse kindel
võit. Sama hästi ei läinud Bundsen – Loštšenikovil, kelle auto hommikune
hooldus kestis oodatus kauem ning selle eest teeniti 20 sekundiline ajakaristus
ning kukuti üldarvestuse kuuendale positsioonile.
Kohe
järgnevana sõidetud Ruusmäe katsel hakkasid aga Bundsen – Loštšenikov aega
tagasi võitma ning võtsid rallil juba kolmanda katsevõidu ning tõusid tagasi
absoluutarvestuse kolmandale positsioonile. Kuna Murakas kaotas katsel
Bundsenile 5 sekundiga, vahetus ka ralli liider ning uueks liidriks tõusis
Koik. Pärast hoolduspausi jätkus võistlus hommikuste katsete korduvläbimistega,
mille võidud võtsid Murakas ja Bundsen. Enne võistluse viimast hoolduspausi
juhtisid rallit Koik – Heldna, kelle edu Murakas – Adler ees oli 1,4 ja Bundsen
– Loštšenikov ees 18 sekundit.
Kui laupäeva
eelnevatel katsetel oli mõnel katsel õrnalt vihma sadanud, siis ralli viimaseks
kolmeks katseks avanesid taevaluugid täielikult, mis muutis võistlustrassi väga
libedaks.
Esimesed
libeda tee ohvrid olid Murakas – Adler, kes Kündja katse lõpuosas teelt välja
libisesid. Mehed jõudsid lõpuks küll katse finišisse, kuid katkestasid
seejärel. Tõelise rünnaku võtsid katsel ette Bundsen - Loštšenikov, kes edestas
katsel teise aja välja sõitnud Allan Popov – Aleksei Krylovi 13,7 sekundiga.
Kuna Koik – Helda kaotasid katsevõitjatele 33,9 sekundiga, tõusid Bundsen – Loštšenikov
uuteks ralli liidriteks.
Lõuna-Eesti
ralli punktikatsena sõideti Luhamaa katse, mille võitjaid, kiireimaid Läti
meistrivõistlustel osalejaid, parimaid esiveoliste arvestuse võistlejaid ja
nobedamat veokaga sõitvat võistluspaari ootas ees Eesti esimese käekellatootja AEGAON poolt, kes oli välja pannud mudelid
„Tabula Rasa“ seeriast, mis on just autorallist inspireeritud.
Katsevõidu
ja parima Läti meistrivõistluste osaleja auhinna said enda nimele Bunden – Loštšenikov,
kelle edu oli nüüd enne viimast katset
teiseks tõusnud Popov – Krylov ees 36,5 sekundit.
Lisaks ralli
liidritele teenisid AEGAON eriauhinnad Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta
R2T) ja Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ 51A).
Lõuna-Eesti
ralli 2018 viimase kiiruskatsena sõideti Kündja teine läbimine ning selle võidu
võtsid Allan Popov – Aleksei Krylov, kellele see oli karjääri esimeseks
absoluutarvestuse katsevõiduks.
Järjekorras
16. Lõuna-Eesti ralli võitjatena finišeerisid Ranno Bundsen – Robert
Loštšenikov, kellele see oli karjääri esimeseks absoluutarvestuse ralli
võiduks.
„Sõitsime
reede esimesel katsel ratta viltu alla ja see kõik tingis selle, et jäime täna
hommikul ajakontrollpunkti hiljaks. Ega pärast saadud ajatrahvi, mille saime
poleks enam sellist tulemust oodanud, aga ka teistel ekipaažidel oli ebaõnne.
Viimaseks kolmeks katseks oli info, et hakkab vihma sadama ja me tegime nendele
katsetele väga hea rehvivaliku ja läks nii nagu me lootsime. Oleme selle võidu
üle väga õnnelikud,“ võttis õnnelik Ranno Bundsen karjääri esimese võidu toonud
Lõuna-Eesti ralli kokku.
Bundsen – Loštšenikov
järel said absoluutarvestuse teise koha Allan Popov – Aleksei Krylov, kes jäid
meeskonnakaaslastest maha 36,1 sekundiga. Kui kahele eelpool mainitud
ekipaažile oli Lõuna-Eesti ralli lõpptulemus nende karjääri parim, siis ka
poodiumi kolmanda koha saanud Priit Koik – Uku Heldna jaoks oli see nende
karjääri parim absoluutarvestuse koht. Vahepeal ka rallit juhtinud mehed jäid
lõpuks ralli võitjatest maha 48,3 sekundiga. Samadele võistluspaaridele kuulus
ka esikolmik absoluutarvestuse 4WD autode EMV1 klassi arvestuses.
EMV3 ehk N4,
R5 ja S2000 arvestuse hooaja kuuenda etapi parimad olid Popov – Krylov, kes selle tulemusega kindlustasid
enne hooaja viimast rallit endale ka 2018. aasta meistritiitli. Võitjatest
minuti ja 36,1 sekundi kaugusele jäid Hendrik Kers – Mihkel Kapp (Mitsubishi
Lancer Evo X).
Klassi
kolmandad olid Ford Fiesta R5 autol sõitnud Radik Shaymiev – Maxim Tsvetkov.
Popov – Krylovist
jäid idanaabrid maha minuti ja 53,1 sekundiga.
Neljaveoliste
rahvusliku klassi EMV4 (E12) autode arvestuse Lõuna-Eesti ralli parimad olid
Bundsen – Loštšenikov. Klassi teise koha said Emils Blums - Didzis Eglitis
(Mitsubishi Lancer Evo IX), kes jäid eestlastest minuti ja 18,5 sekundi
kaugusele. Neljaveoliste rahvusliku arvestuse kolmandad olid Edijs Bergmanis –
Edgars Grins (Mitsubishi Lancer Evo IX), kellel kogunes 11 sõidetud katsega
kaotust klassivõitjatele 3:45,7.
Kuni
kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV5 võitsid Lõuna-Eesti
ralli Karel Tölp – Martin Vihmann (Honda Civic Type-R). Klassi teine koht
Kristo Subi – Raido Subile(Honda Civic Type-R), kes jäid võitjatest 34 sekundi
kaugusele. Rohkem võistlejaid EMV5 arvestuses finišisse ei jõudnud.
Estonian R2 Challenge Võrumaa teede parimad olid Poom - Järveoja |
Kaheveoliste
kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV6 klassi ja Estonian R2 Challenge
arvestuses oli Võrumaa teede parim võistluspaar Roland Poom – Ken Järveoja.
„Ma arvan,
et meie poolt oli väga ok nädalavahetus. Sõitsime algusest peale oma sõitu ja
oli väga kontrollitud sõit terve nädalavahetuse jooksul. Tunnen ennast vihmas
ja libedal teel sõites hästi ja me plaan oli, et lähme just nendel katsetel
esikohta püüdma ning see meil ka õnnestus,“ sõnas EMV6 klassi ja Estonian R2
Challenge võitja Roland Poom ralli kokkuvõtteks.
Nende järel
said teise koha Rasmus Uustulnd – Kauri Pannas (Peugeot 208 R2), kes kaotasid
ralli lõpuks Poom – Järveojale 7,7 sekundiga. Mõlema eelpool mainitud arvestuse
kolmandad olid Oliver Ojaperv – Jarno Talve (Ford Fiesta R2T). Klassivõitjatest
jäid mehed maha 40,5 sekundiga.
EMV6 klassi
ja Estonian R2 Challenge arvestuse esikoht kuulub tänavu reedel Lõuna-Eesti
ralli katkestanud Ken Torn –Aleks Leskile.
Rahvusliku
rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega
ja kaheveoliste absoluutarvestuse EMV2 parimad olid lätlased Janis Vorobjovs –
Ivo Pukis (BMW M3).
Mõlema
arvestuse teine koht Marko Ringenberg – Allar Heinale (BMW M3), kes jäid
lõunanaabritest 32,4 sekundi kaugusele. EMV2 ja EMV6 arvestuse kolmandad olid Mario
Jürimäe – Martin Valter (BMW M3), kes kaotasid 11 katse kokkuvõttes Vorobjovs –
Pukisele minuti ja 12,4 sekundiga.
Kaheveoliste
klassi EMV8 (E10) hooaja kuuenda etapi parimad olid Robert Virves – Sander
Pruul (Opel Astra). Klassi teisena lõpetasid Agris Upitis – Andris Spilva
(Renault Clio RS), kes jäid võitjatest 4 minuti ja 35,8 sekundi kaugusele.
Klassi kolmas koht Kristen Volkov – Erki Eksinile (BMW 318), kes jäid ralli
lõpuks klassivõitjatest maha 7 minuti ja 22,3 sekundiga.
EMV8 klassi
meistritiitel kuulub tänavu võistluspaarile Martin Saar - Karol Pert (VW Golf
2), kes Lõuna-Eesti ralli finišisse ei jõudnud.
Rahvusliku
E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste
autodega võtsid klassivõidu Pasi Tiainen – Matti Ikävalko (Toyota Starlet).
25,5 sekundi kaugusele jäid klassivõitjatest Ivo Kilpis – Artis Cerins (VAZ
2105). Klassi kolmas koht kuulus Lauri Peegel – Anti Eelmetsale (Honda Civic),
kes kaotasid 11 sõidetud katse kokkuvõttes klassivõitjatele 8 minuti ja 35,7
sekundiga. Klassi tänavuse meistritiitli viivad Venemaale Klim Baikov - Andrey
Kleshchev (VAZ 2105), kes Lõuna-Eesti ralli pidid tehnilistel põhjustel pooleli
jätma.
Veoautode
EMV10 arvestuse hooaja neljanda võidu võtsid Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ
51A), kes kindlustasid selle tulemusega endale ka 2018.aasta Eesti
meistritiitli. Teise koha punktid teenisid Rainer Tuberik – Raido Vetesinale
(GAZ 51), kes jäid võitjatest minuti ja 49,6 sekundi kaugusele.
Klassi
kolmas koht Tarmo Bortnik – Rain Kaljurale (GAZ 51A), kes kaotasid võistluse
lõpuks Niinemets – Allikale 2 minuti ja 8,5 sekundiga.
16.Lõuna-Eesti
ralli 2018 detailsed tulemused leiab Eesti autoralli meistrivõistluste
veebilehelt - autoralli.ee
Eesti
autoralli meistrivõistlused 2018 saavad lõppakordi Saaremaal, kui
12.-13.oktoobrini sõidetakse järjekorras 51. Saaremaa ralli.
No comments:
Post a Comment