Wednesday, September 12, 2018


Autoralli MM-sari jätkub Türgi ralliga




Eeloleval nädalal saab jätku autoralli MM-hooaeg ja kui tavaliselt kehtib lause, et kõik on uus Septembri kuus pigem kooliõpilaste osas, siis sel aastal sobib see suurepäraselt kirjeldamaks ka rallisõitjate emotsioone enne eesootavat Türgi rallit.

Türgi ralli ajalugu

Esimene Türgi ralli sõideti aastal 2000. Kui paaril esimesel aastal püsis Türgi ralli FIA huviorbiidis, kui nö. asendusralli, siis 2003.aastal tehti ka MM-debüüt. Esimese Türgi MM-ralli võitjatena läksid ajalukku Carlos Sainz – Marc Marti Citroen Xsara WRC-l. See oli Sainzi karjääri jooksul võidetud 26 MM-rallist eelviimane. Ka kahel järgneval aastal valitses Türgis Citroen, kuid siis juba Sebastien Loeb – Daniel Elena kooslusega. 2006 ja 2008 aastal (2007. Türgi rallit ei toimunud) võtsid Türgi teedel kaksikvõidu Fordil võistelnud võistluspaarid. 2006. aasta võistluse parim oli juttude järgi 2019. aasta Rootsi rallil korraks Toyota Yaris WRC-l comebacki tegev Marcus Grönholm, koos kaardilugeja Timo Rautiaineniga ning kui 2006. aastal pidid Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen leppima teise kohaga, siis 2008. aastal tõusti poodiumi kõrgeimale astmele. Seni viimaseks jäänud Türgi MM-ralli võitsid 2010. aastal Loeb – Elena, kes on seega ainsad mehed, kes Türgi teedel võitnud rohkem, kui ühe korra. Tootjatest on Türgi ralli edukaim Citroen, kellel ette näidata neli võitu.



Eestlased Türgi ralli

2003. aastal autoralli MM-sarjaga liitunud Türgi rallil olid stardis ka Markko Märtin – Michael Park (Ford Focus RS WRC) ja Urmo Aava – Kuldar Sikk (Suzuki Ignis S1600). Kui Aava – Sikku tee lõppes viiendal katsel vedrustuse purunemise tõttu, siis Märtin – Park jõudsid ralli finišisse kuuendal positsioonil, võites ralli jooksul kaks kiiruskatset.
Aasta hiljem olid samad mehed Türgis tagasi ning, kui aasta varem oli tehnilisi probleeme Aava autol, siis nüüd oli Märtini Fordi kord, mille mootor pärast kuuendal katsel olnud veetakistus välja suri ja enam uuesti ei käivitunud. Lõpuks see küll käivitus, kuid aega oli kulunud ligi 50 minutit.
2005. aastal oli ainsa eestlasena Türgis stardis Märtin ning koos Parkiga sõideti välja seni Türgis eestlaste parimaks resultaadiks jäänud viies koht.
Pärast aastast pausi olid 2006.aastal Türgis tagasi ka JWRC võistlejad ja nende seas ka Aava – Sikk, kes suutsid lõpuks kõik konkurendid ja tehnilised mured seljatada ning võtta karjääri esimese JWRC arvestuse võidu. Eestlastest oli tol aastal JWRC klassis veel stardis ka Jaan Mölder jr., kellel kaardilugejaks Katrin Becker. Viimase päeva mootoriprobleemide tõttu aga kahjuks nemad finišisse ei jõudnud.
2008. aasta Türgi ralli hakkas väga hästi Citroen C4 WRC autol sõitnud võistluspaarile Aava – Sikk, kes võitsid teise kiiruskatse ning hoidsid selle järel absoluutarvestuse neljandat kohta. Kahjuks aga järgmisel lõhuti auto vedrustus ning kukuti tahapoole. Järgnevatel päevadel oldi aga mehed taas stardis ja kui ralli hea üldkoht oli juba läinud, siis sellest hoolimata jätkati heas tempos ning võeti veel kaks katsevõitu. PWRC arvestuses olid samal aastal stardis Martin Rauam ja täna koos Urmo Aavaga Rally Estoniat vedav Silver Kütt (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes lõpetasid võistluse oma klassi neljandal kohal.
Seni viimaseks jäänud Türgi rallil 2010. aastal oli oma esimest starti Pirelli Star Driver Mitsubishil tegemas Ott Tänak, koos Kuldar Sikkuga. Tänak võitis N-rühma arvestuses koguni 9 kiiruskatset. Enne viimast võistluspäeva juhtiti rallit omas klassis ligi kolme minutiga, kuid siis keerati võistluspäeva esimesel katsel auto üle katuse ning oldi sunnitud katkestama. Lisaks Tänak – Sikkule olid eestlastest 2010. aastal veel stardis Karl Kruuda – Martin Järveoja, kes JWRC arvestuses lõpetasid ralli kuuendal kohal. Honda Civic Type-R autodel olid stardis Siim Plangi – Marek Sarapuu ja Martin Kangur – Silver Kütt, kes lõpetasid A7 klassi vastavalt viiendal ja seitsmendal kohal.

Türgi ralli 2018

Kui varasematel aastatel sõideti Türgi ralli selliste kuurortpiirkondade läheduses nagu Antalya ja  Kemer, siis tänavu sõidetakse Türgi ralli katsed riigi edelaosas,  Muğla provintsis.
Lisaks kuumale ilmale, mägedele ja muidu rasketele teetingimustele, saavad sellel rallil kindlasti palju vatti ka autode rehvid, seega kes hoiab rehvid terved on juba päris heas seisus.
Tänastest sõitjatest on küll osad ka varasemalt Türgi MM-rallil osalenud, kuid sel aastal on selles vähe kasu, sest katsed on kõigile uued ning legend on vaja enne võistluse algust koostada nullist.
Ralli saab alguse neljapäeva õhtul, kui Vahemere ääres, Türgi Riviera rannikul, Marmarises, kus sõidetakse 2,45 km pikkune Türgi nime kandev avakatse.
Reedel sõidetakse Asparani kirdeosas ning see päev saab olema tänavuse Türgi ralli kõige pikem, kui kuue kiiruskatsega läbitakse 147,55 katsekilomeetrit. Kahel korral läbitakse ralli pikim katse Çetibeli, millel pikkust 38,10 km. Kui teistel katsetel ehk õnnestub nö. „Türgi saunast“ pääseda (mis saab oleva oluliselt kuumem, kui reaalne Türgi saun), siis seal enam tõenäoliselt mitte.
Kogu nädalavahetuseks lubatakse piirkonda 30 kraadist õhusooja, mis autos olijate jaoks tuleks julgelt kahega korrutada.
Laupäeval sõidetakse sarnaselt reedega kuus kiiruskatset, kuid need jäävad Asparanist, kus asub hooldusala, lääne poole.
Viimasel võistluspäeval läbitakse kokku neli katset, millest kaks Marmarises. Just Marmarise katse teine läbimine on tänavuse Türgi ralli punktikatseks ning see katse saab oma finiši võistluse hooldusalas.
Kokku läbitakse nelja võistluspäevaga 17 kiiruskatset ja 317,28 katsekilomeetrit.
Türgi rallile on registreerunud 52 võistluspaar, millest koguni 35 võistlevad Fordi toodangul.
Türgi rallil on alati olnud ka palju katkestajaid, näiteks 2003 aasta rallile startis 60 autot, kuid lõpetas vaid 26. Seda milline on lõpetajate % sel aastal saame näha juba pühapäeva õhtul.

Neljapäev 13.09

Shakedown (Değirmenyanı) 5.00 km 08:00
SS1SSS Turkey 2.45 km 20:08

Reede 14.09

SS2Çetibeli 1 38.10 km 07:58
SS3Ula 1 21.90 km 09:21
SS4Çiçekli 1 12.55 km 10:24
Service B (Asparan) - 30min
SS5Çetibeli 2 38.10 km 13:37
SS6Ula 2 21.90 km 15:00
SS7Çiçekli 2 12.55 km 16:03

Laupäev 15.09

SS8Yeşilbelde 1 36.00 km 08:35
SS9Datça 1 10.70 km 10:08
SS10İçmeler 1 20.40 km 11:11
Service E (Asparan) - 30min
SS11Yeşilbelde 2 36.00 km 13:25
SS12Datça 2 10.70 km 15:08
SS13İçmeler 2 20.40 km 16:11

Pühapäev 16.09

SS14Marmaris 1 7.12 km 10:08
SS15Ovacık 8.04 km 10:46
SS16Gökçe 13.25 km 11:24
SS17Marmaris 2 (Power Stage) 7.12 km 13:18



Hyundai Shell Mobis World Rally Team
MM-arvestuse 1.koht 254 punkti

Kui möödunud Saksamaa ralli oli tootjate MM-liidri Hyundaile nö. koduralliks, sest Hyundai Motorsport baas asub Alzenaus, siis ka Türgi ralli on mingis mõttes Korea autotootjale koduralliks, sest just nimelt Türgis,  Istanbuli lähedal toodetakse Hyundai i20 tänavautod.
Hyundai pole võidurõõmu tundnud juba kahel järjestikusel rallil ning on vaid ühel neist poodiumile mahtunud, mis tähendab, et punktivahe teist kohta hoidva Toyotaga on vähenenud vaid 13 punkti peale. Enne Türgi rallit testis ja valmistus meeskond hooaja kümnendaks ralliks Lõuna-Prantsusmaal.
Hyundai võistlejad sõidavad Türgis täpselt samade autodega, millega võisteldi ka Saksamaal.

#4 Andreas Mikkelsen – Anders Jæger
MM-arvestuse 5.koht, 65 punkti
Türgi parim resultaat: 19. koht (2008)

Mikkelsenil on tänavu sõidetud viies kruusarallist ette näidata vaid üks korralik resultaat ja seda märtsis sõidetud Mehhiko rallilt, mille ta lõpetas neljandana. Norralase hooaeg on olnud, kui Ameerika mäed, millel enim laskumisi, kui tõuse. Saksamaa ralli järgselt punktiarvestuses viiendaks tõusnud Mikkelsen on Türgi ralli avapäevale startimas peaaegu, et ideaalselt kohalt ning hea õnne korral võib just selle mehe reede lõpuks esikohalt leida. Mikkelsenil on Türgi rallilt ka üks varasem kogemus, kui osales Ford Focus WRC autol 2008 aasta võistlusel.

#5 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse 1.koht, 172 punkti
Türgi parim resultaat: 2010. aasta katkestamine

MM-liidrina alustavad Türgi rallit Neuville – Gilsoul, kellel saab ees olema raske katsumus.
Ogier – Ingrassia ees 23 punktilist edu hoidvad belglased peavad lootma, et nende auto elab reedese võistluspäeva ühes tükis üle ning enda sõiduga teistele teed puhastades liialt aega ära ei antaks.
Usun, et kui Neuville selle ralli üle elab ja korraliku tulemusega lõpetab, saab see meistritiitlit silmas pidades olema juba päris suur samm. Hyundai pikendas enne Türgi rallit ka Neuville - Gilsouliga lepingut, mille järgi püsivad belglased Korea autotootja meeskonnas veel järgnevad kolm aastat.
Neuville ainus senine Türgi ralli kogemus pärineb aastast 2010, kui ta veel sõitis JWRC klassis. Selle võistluse ta Citroen C2 autol sõites katkestas. Kaardilugeja Nicolas Gilsouli jaoks on Türgi ralli tema karjääri 90. MM-stardiks.

#6 Hayden Paddon – Sebastian Marshall
MM-arvestuse 13.koht, 34 punkti
Türgi parim resultaat: 26 koht (2010)

Pärast vahelejäänud Saksamaa rallit on viiendat korda sel aastal Hyundai i20 WRC-ga stardis Hayden Paddon. Uus-Meremaalane on tänavu sõitnud kolmel kruusarallil, millest ühe katkestanud ning kahel lõpetanud neljandana. Kindel on see, et vähemaga ei lepi Paddon ega tema kaardilugeja Seb Marshall ka Türgi teedelt, sest nüüd kui on alanud tõeline nõiajaht uue hooaja sõitjate kohtadele, on vaja näidata väga häid tulemusi.
Paddoni ainus senine Türgi kogemus pärineb sarnaselt Ott Tänakuga 2010 aastast, kui ta samuti osales Pirelli Star Driver sarjas. Seb Marshall tähistab Türgi teedel oma 45 MM-starti.



Toyota Gazoo Racing
MM-arvestuse 2.koht 241 punkti

Kaks viimast MM-rallit võitnud Toyota on tõestanud, et nende auto on võimeline võitma ükskõik, mis pinnasel. Nüüd ootab neid aga ees karm katsumus, mis meenutab kohati märtsis sõidetud Mehhiko rallit, kus Toyotadel oli probleeme kuumuse ja hõreda õhuga. Loodetavasti on need probleemid seekord siiski seljatatud ja seda just Yarise vanemat jõuallikat silmas pidades. Vähemalt suuremad radiaatorid ning ventilaatorid peaks aitama mootorit paremini jahutada. Kui Soome ja Saksamaa rallil said kõik Toyota sõitjad kasutada uut mootorit, siis Türgis tuleb sõita sama auto ja jõuallikaga, mis oli kasutusel Sardiinia rallil ja seda põhjusel, et hooaja alguses registreeriti Türgi rallile just need autod, mis olid meeskonnal kasutusel ka Sardiinias ning uusi mootoreid „vandele“ keredele reeglite järgi tõsta ei tohi. Toyotal on Türgi teedelt head mälestused 2001. aastast, kui kohalik sõitja Serkan Yazici võitis ralli üldarvestuses just Jaapani autotootja Corolla WRC-l. Kusjuures Yazici on tänasel päeval üks „süüdlasi“ selles, et Türgi ralli sai tagasi MM-kalendrisse, sest mees on Türgi ralli promootor.
Saksamaa ja Türgi ralli vahepealsel ajal on kindlasti Jaapani meeskonna kõige suuremaks muutuseks see, et Soomest koliti Eestisse. Meeskonna uus baas asub nüüd Rae vallas, kus siis hakatakse rallideks autosid ette valmistama. Tõsi nii Türgi, kui ka Walesi rallile minevad autod on veel ette valmistatud Soomes, Puppolas. Esimesed Eestis ettevalmistatud autod on stardis oktoobri lõpus sõidetaval Kataloonia rallil. Peale Saksamaa ralli triumfi külastasid Toyota Gazoo Racin meeskonna liikmed ka Toyota Motorsporti.Toyota valmistus Türgi ralliks Lõuna-Portugalis.


#7 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse 7.koht, 55 punkti
Türgi parim resultaat: 2.koht (2008)

Möödunud aastates on Türgi rallilt koguni kolme korra kogemus olemas Latvala – Anttilal, kes oma parima resultaadi sõitsid välja 2008.aastal, kui lõpetasid teisena. Soomlaste hooaeg on olnud päris stressirohke ning täis nii sõiduvigu, kui ka tehnilist ebaõnne. Sellest hoolimata teavad kõik endiselt, et heal päeval ja hea õnne korral on soomlased suutelised heitlema mitte ainult poodiumikohtade, vaid ka võidu nimel. Kas reedene seitsmes stardikoht toob pühapäevaks Latvala – Anttilale hooaja parima resultaadi või mitte, see selgub juba siis. Igatahes nii meeskondlikus tiitliheitluses, kui ka Tänak – Järveoja punktivahe vähendamises oleks soomlaste abi teretulnud.

#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse 3.koht, 136 punkti
Türgi parim resultaat: 2010. katkestamine

Viimasel kahel rallil on MM-sarja kõige kiiremad mehed olnud Ott Tänak – Martin Järveoja. Lisaks kahele rallivõidule on teenitud 60 maksimum punktist 59 ning kahe ralli raames sõidetud 41 kiiruskatsest on eestlased võitnud 18.
Öeldakse, et süües kasvab isu ja kindlasti soovivad Ott ja Martin oma võiduteed jätkata ka Türgis, kuid lihtne see olema ei saa. Eestlased on aga enne rallit teinud roadbookide ja korraldaja poolt saadetud katsete videode osas nii palju eeltööd, kui võimalik ning kindlasti tehakse enne rallit veel ka väga korralik recce, et kõik kohad legendi kirja saada nii nagu vaja, et anda endale võimalus hat-trickiks. Lisaks kolmandale võidule ootaks eestlaseid võidu korral puhkus koos sõpradega luksusjahil, mille Türgi ralli korraldaja on auhinnaks tänavu välja pannud. 
Nagu eelpool mainitud, siis Ott ja Martin on mõlemad varasemalt Türgis osalenud ühel korral ja seda aastal 2010. Türgi ralli saab Martin Järveoja karjääris olema tema 60 MM-stardiks.
Otil ja Martinil on Türgis kasutada auto, millega võeti Argentina rallil võit ning veel on sellega eestlased tänavu sõitnud Mehhikos ja Sardiinias.

„Oleme viimastel rallidel saavutanud väga head tulemused, kuid ma võtan endiselt ralli korraga. Enne Türgit on keeruline mingeid ootusi omada, sest me teame sellest rallist väga vähe. Kõik räägivad, et sealne pinnas on keeruline, kuid me peame ootama ja recce ajal siis nägema, milline see reaalselt on. Üks on kindel, et seal saab olema väga palav. Meie rallieelne test Lõuna-Portugalis läks hästi ning ma usun, et me oleme võistluseks nii valmis, kui selleks olla saab. Nüüd jääb meil veel oodata, kuni saame katsetega tutvuma,“ sõnas Tänak enne eesootavat hooaja kümnendat MM-rallit.

#9 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse 4.koht, 88 punkti
Türgi parim resultaat:  Pole osalenud

Ainsana on Toyota meeskonnast varasemalt Türgi kogemuseta Lappi – Ferm, kuid nagu juba eelpool mainitud, siis ega neist kogemustest sel aastal midagi kasu pole ka, sest kõigil on sama lähtepunkt, tühi kaustik. Soomlased on näidanud, et nad on kiired kohanejad. Mehi seostatakse kuulujuttude järgi järgmiseks hooajaks aina tõsisemalt Citroeni meeskonnaga. Väidetavalt olevat Lappi juba ära käinud ka Citroeni tehases. Lappi manager on nüüd enne Türgi rallit öelnud, et neil on Toyota leping laual, kuid nad ootavad ära ka teiste meeskondade lõplikud pakkumised. Soomlaste praegune meeskonnaboss Mäkinen on enne Türgi rallit öelnud, et Lappi on väga hea sõitja ja kui ta leiaks oma sõidukiiruse üles juba reedesel võistluspäeval, siis oleks ta igal rallil võimeline heitleme poodiumikohtade nimel.



M-Sport Ford World Rally Team
MM-arvestuse 3.koht 224 punkti (Vahe Hyundaiga 30 punkti)

Malcolm Wilsoni juhitud M-Sport alustas hooaega suurepäraselt ning neljast esimesest rallist võideti koguni kolm. Sealt edasi aga on võite jagunud vaid Hyundaile ja Toyotale ning tootjate arvestuses jäädakse Hyundaist maha 30 punktiga. Soomes ja Saksamaal ühel autol kasutatud uus aerodünaamika lahendus pole korralikult töötanud ning kohad TOP3 pole kindlasti olnud need, mille järgi kahel eelneval rallil mindi. Kui Toyota peab Türgis kasutama vana mootoriga autosid, siis ka Ford kasutab vanemat tehnikat, mis tähendab, et uus aero pole Türgis lubatud. Evans ja Suninen sõidavad Türgis autodega, millega osaleti Saksamaa rallil ning Ogieri kasutuses on Sardiinia auto.
Kui Toyota testis enne rallit Portugalis ja Hyundai Prantsusmaal, siis Ford Kreekas.

#1 Sébastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse 2.koht, 132 punkti
Türgi parim resultaat: 4.koht (2010)

Ogier – Ingrassia pole kahel viimasel rallil poodiumile tõusnud ja kuigi Saksamaal tundus, et vahe Neuvillega väheneb, siis üks rehvipurunemine tõmbas sellele plaanile kriipsu peale ning vahe läks hoopis kahe punkti võrra suuremaks. 2010. aastal Türgis WRC autol võistelnud Ogier suutis toona sealsete tingimustega kiiresti kohaneda ning võita kiiruskatseid ja lõpetada neljandana. Sellest ajast on palju möödas ning Ogier vahepeal võinud 5 MM-tiitlit. Kuuenda võitmiseks on nüüd vaja Türgis õnnestuda, sest muidu hakkab see tiitel 14. aastase vaheaja järel Prantsusmaalt kuhugi mujale suunda võtma.

#2 Elfyn Evans – Daniel Barritt
MM-arvestuse 8.koht, 52 punkti
Türgi parim resultaat: Pole osalenud

Kui eelpool sai mainitud, et sel hooaja pole just kõige paremini läinud Mikkelsenil ja Latvalal, siis samasse patta võib panna ka möödunud aastase Walesi ralli võitja Evansi. Üks poodiumikoht ja vaid neli kiiruskatsevõitu pole kindlasti see tempo, mida hr.Wilson noorelt britilt oodanuks enne tänavust hooaega. Sama suurt sammu nagu tegi Ott Tänak DMACK meeskonnast M-Sport põhimeeskonda tulles, pole Evans teinud ning pigem ütleks hetkel, et selle mehe järgmise hooaja töökoht on küll tõsiselt ohus ja see poleks esimene kord, kui Wilson talle ust näitaks.
Igatahes nüüd on vaja õnnestuda ning üks korralik resultaat kirja saada ning lisaks enda heale tulemusele aidata ka meeskonnakaaslast Ogieri tema tiitliheitluses.

#3 Teemu Suninen – Mikko Markkula
MM-arvestuse 13.koht, 32 punkti
Türgi parim resultaat: Pole osalenud

Kui Evansil pole järgmiseks hooajaks lepingut, siis noorel soomlased Teemu Suninenil on tema manageri sõnul uueks hooajaks leping allkirjastatud ning Soome meedia teatel on see sõlmitud 2019. hooajaks M-Sport meeskonnaga. Parima kruusaralli tulemuse sõitsid Suninen – Markkula välja tänavusel Portugali rallil, kui lõpetasid poodiumi madalaimal astmel. Kindlasti ei oota Wilson soomlastelt Türgist poodiumikohta vaid, et nad koguks tulevasteks aastateks võimalikult palju kogemusi ning lõpetaks ralli.
Kui Ogier ja Evans said ralliks valmistuda Kreeka testidel, siis Suninen seda võimalust ei saanud ja läheb peale nö. külmana.



Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team
MM-arvestuse 4.koht 159 punkti

Kui Soome MM-rallil oli Citroen väga heas hoos, siis Saksamaa rallilt saadi punktitabelisse juurde vaid 6 punkti. Selge see, et kogemuse puudumise taha Prantsuse meeskonnal midagi ei jää ning nagu kuulujuttudes kuulda, siis 2019. hooajaks on meeskond võtnud eesmärgiks tuua enda ridadesse viiekordsed maailmameistrid Ogier – Ingrassia. Meeskond testis enne Türgi rallit Prantsusmaal ja kasutab samasid autosid, mis Soome MM-rallil.

#10 Mads Østberg – Torstein Eriksen
MM-arvestuse 11.koht, 26 punkti
Türgi parim resultaat: Pole Türgis sõitnud

Norralased Østberg –  Eriksen kasutasid Soome MM-rallil oma stardipositsiooni ideaalselt ära ning lõid oma lõpptulemuseks väga tugeva vundamendi just reedese võistluspäevaga. Kindlasti loodavad mehed seda sama tulemust korrata ka juba eeloleval nädalavahetusel. Kui see õnnestuks, siis oleks see päris tugev avaldus ka uueks hooajaks, et ka nemad oleks 2019. aastal mõnes tippmeeskonnas võimelised häid tulemusi näitama.

#11 Craig Breen – Scott Martin
MM-arvestuse 11.koht, 39 punkti
Türgi parim resultaat: 22.koht 2010

Breen – Scott on tänavu osalenud kolmel kruusarallil ning nendest parima tulemuse välja sõitnud Sardiinias, kus lõpetati kuuendana. Kui Lappil oleks vaja reedesel võistluspäeval leida lisakiirust, siis Breenil oleks reedel vaja hoiduda jamadest, sest paljudel rallidel on tema mäng tulemuse mõttes saanud mõne ebaõnnestumise tõttu läbi juba enne, kui see alatagi jõudnud.

#12 Khalid Al-Qassimi – Chris Patterson
Türgi parim resultaat: 23.koht 2004

Hooaja kolmanda stardi teeb Citroeni eest Sheik Al Qassimi. Argentinas ja Soomes võistelnud mees on tänavu parima tulemuse kirja saanud Argentinas, kus lõpetas 14.kohal.



WRC2

WRC2 klassis on Türgis starti tulemas 15 võistluspaari, kelle hulgas ka sarja esikoha eest heitlevad Jan Kopecky – Pavel Dressler ja Pontus Tidemand – Jonas Andersson (mõlemad Škoda Fabia R5).
Škoda Fabia R5 autoga on Türgis stardis ka Henning Solberg - Ilka Minor-Petrasko, kuid nemad pole osalemas WRC2 arvestuses.
Tidemandi seostatakse Kataloonia ralliks WRC2 arvestuses debüüti tegeva VW, kes rajale toomas oma tuliuue Polo R5. Kuulujuttude järgi on uue VW Polo GT1 R5 autoga Hispaanias starti kindlasti tulemas Eric Camilli. Teise autosse on jutud viimas eelpool mainitud Tidemandi ja 2003. aasta maailmameistrit Petter Solbergi. Mul õnnestus Petteriga, kes oli oma pojale kaasa elama tulnud Lõuna-Eesti rallile teha intervjuu ning ka seal vihjas Petter selgelt, et teda on varsi rallirajal taas näha ja seda R5 autoga. Intervjuu kuulatav värskes Powerstage saates.  



JWRC

Kui WRC sarjas on hooaja lõpuni veel sõita neli rallit, siis Türgi teedel selgub tänavune JWRC klassi meister. Kuigi hetkel on sarja kaksikjuhtimine rootslaste käes, siis tiitlivõimalused on veel ka Ken Torn´il, kes Lõuna-Eesti rallil kindlustas endale tänavuse Estonian R2 Challenge sarja võidu. Koos Kuldar Sikuga, kellel Türgi rallilt head mälestused aastast 2006, kui koos Urmo Aavaga just JWRC sarjas võeti karjääri esimene etapivõit.  Sikk, kes on kahel korral hooaja kokkuvõttes saavutanud just rootslaste järel JWRC klassi teise koha, loodaks kindlasti nüüd koos Torniga revanši.
Kuigi hetkel jäädakse liidritest 39 punkti kaugusele ja ollakse alles neljandad, siis Türgis on veel ka eestlastel tiitlivõimalus tänu sellele, et lisaks katsevõitude punktidele, korrutatakse ralli finišis ka Türgi etapi punktid kahega.

„Kõik tänavuse hooaja rallid on minu jaoks uued olnud ning ma olen kogu seda hooaega võtnud, kui õppetundi tulevikuks. See on mulle, kui noorele sõitjale olnud fantastiline võimalus sõita nendel samadel teedel, mis maailma parimad rallisõitjad. Türgi ralli saab olema kindlasti väga tore, kuid kindlasti ka väga kuum, eriti autos sees. Peame vaatama, kui keerulised need teed olema saavad, kuid kindel on see, et me läheme endast parimat andma,“ võttis Torn senise JWRC hooaja ja eesootava Türgi ralli kokku.

Hetkel on JWRC sarja tiitli poole liikumas Emil Bergkvist, kellel üllatuslikult Türgis kaarti lugemas Patrik Barth, kes on juba Bergkvistil juba kolmas kaardilugeja sellele hooajal. 2015. aasta Euroopa Juunioride meister on tänavu küll ralli võiduta, kuid stabiilsed punktid ning 29 kiiruskatse võitu on see põhjus miks rootslane tabeli tipus püsib. 
Kokku on Türgis starti tulemas 13 võistluspaari.

Fotod: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, Citroen Racing, M-Sport, Skoda Motorsport, McKlein Imagedatabase

No comments:

Post a Comment