Autoralli MM-sari jätkub Türgi ralliga
Eeloleval
nädalal saab jätku autoralli MM-hooaeg ja kui tavaliselt kehtib lause, et kõik
on uus Septembri kuus pigem kooliõpilaste osas, siis sel aastal sobib see
suurepäraselt kirjeldamaks ka rallisõitjate emotsioone enne eesootavat Türgi
rallit.
Türgi ralli ajalugu
Esimene
Türgi ralli sõideti aastal 2000. Kui paaril esimesel aastal püsis Türgi ralli
FIA huviorbiidis, kui nö. asendusralli, siis 2003.aastal tehti ka MM-debüüt.
Esimese Türgi MM-ralli võitjatena läksid ajalukku Carlos Sainz – Marc Marti Citroen
Xsara WRC-l. See oli Sainzi karjääri jooksul võidetud 26 MM-rallist eelviimane.
Ka kahel järgneval aastal valitses Türgis Citroen, kuid siis juba Sebastien
Loeb – Daniel Elena kooslusega. 2006 ja 2008 aastal (2007. Türgi rallit ei
toimunud) võtsid Türgi teedel kaksikvõidu Fordil võistelnud võistluspaarid.
2006. aasta võistluse parim oli juttude järgi 2019. aasta Rootsi rallil korraks
Toyota Yaris WRC-l comebacki tegev Marcus Grönholm, koos kaardilugeja Timo
Rautiaineniga ning kui 2006. aastal pidid Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen
leppima teise kohaga, siis 2008. aastal tõusti poodiumi kõrgeimale astmele.
Seni viimaseks jäänud Türgi MM-ralli võitsid 2010. aastal Loeb – Elena, kes on
seega ainsad mehed, kes Türgi teedel võitnud rohkem, kui ühe korra. Tootjatest
on Türgi ralli edukaim Citroen, kellel ette näidata neli võitu.
Eestlased Türgi ralli
2003. aastal
autoralli MM-sarjaga liitunud Türgi rallil olid stardis ka Markko Märtin –
Michael Park (Ford Focus RS WRC) ja Urmo Aava – Kuldar Sikk (Suzuki Ignis
S1600). Kui Aava – Sikku tee lõppes viiendal katsel vedrustuse purunemise
tõttu, siis Märtin – Park jõudsid ralli finišisse kuuendal positsioonil, võites
ralli jooksul kaks kiiruskatset.
Aasta hiljem
olid samad mehed Türgis tagasi ning, kui aasta varem oli tehnilisi probleeme
Aava autol, siis nüüd oli Märtini Fordi kord, mille mootor pärast kuuendal
katsel olnud veetakistus välja suri ja enam uuesti ei käivitunud. Lõpuks see
küll käivitus, kuid aega oli kulunud ligi 50 minutit.
2005. aastal
oli ainsa eestlasena Türgis stardis Märtin ning koos Parkiga sõideti välja seni
Türgis eestlaste parimaks resultaadiks jäänud viies koht.
Pärast
aastast pausi olid 2006.aastal Türgis tagasi ka JWRC võistlejad ja nende seas
ka Aava – Sikk, kes suutsid lõpuks kõik konkurendid ja tehnilised mured
seljatada ning võtta karjääri esimese JWRC arvestuse võidu. Eestlastest oli tol
aastal JWRC klassis veel stardis ka Jaan Mölder jr., kellel kaardilugejaks
Katrin Becker. Viimase päeva mootoriprobleemide tõttu aga kahjuks nemad
finišisse ei jõudnud.
2008. aasta
Türgi ralli hakkas väga hästi Citroen C4 WRC autol sõitnud võistluspaarile Aava
– Sikk, kes võitsid teise kiiruskatse ning hoidsid selle järel
absoluutarvestuse neljandat kohta. Kahjuks aga järgmisel lõhuti auto vedrustus
ning kukuti tahapoole. Järgnevatel päevadel oldi aga mehed taas stardis ja kui
ralli hea üldkoht oli juba läinud, siis sellest hoolimata jätkati heas tempos
ning võeti veel kaks katsevõitu. PWRC arvestuses olid samal aastal stardis
Martin Rauam ja täna koos Urmo Aavaga Rally Estoniat vedav Silver Kütt (Mitsubishi
Lancer Evo IX), kes lõpetasid võistluse oma klassi neljandal kohal.
Seni
viimaseks jäänud Türgi rallil 2010. aastal oli oma esimest starti Pirelli Star
Driver Mitsubishil tegemas Ott Tänak, koos Kuldar Sikkuga. Tänak võitis N-rühma
arvestuses koguni 9 kiiruskatset. Enne viimast võistluspäeva juhtiti rallit
omas klassis ligi kolme minutiga, kuid siis keerati võistluspäeva esimesel
katsel auto üle katuse ning oldi sunnitud katkestama. Lisaks Tänak – Sikkule
olid eestlastest 2010. aastal veel stardis Karl Kruuda – Martin Järveoja, kes
JWRC arvestuses lõpetasid ralli kuuendal kohal. Honda Civic Type-R autodel olid
stardis Siim Plangi – Marek Sarapuu ja Martin Kangur – Silver Kütt, kes
lõpetasid A7 klassi vastavalt viiendal ja seitsmendal kohal.
Türgi ralli 2018
Kui
varasematel aastatel sõideti Türgi ralli selliste kuurortpiirkondade läheduses
nagu Antalya ja Kemer, siis tänavu
sõidetakse Türgi ralli katsed riigi edelaosas,
Muğla provintsis.
Lisaks
kuumale ilmale, mägedele ja muidu rasketele teetingimustele, saavad sellel
rallil kindlasti palju vatti ka autode rehvid, seega kes hoiab rehvid terved on
juba päris heas seisus.
Tänastest
sõitjatest on küll osad ka varasemalt Türgi MM-rallil osalenud, kuid sel aastal
on selles vähe kasu, sest katsed on kõigile uued ning legend on vaja enne
võistluse algust koostada nullist.
Ralli saab
alguse neljapäeva õhtul, kui Vahemere ääres, Türgi Riviera rannikul,
Marmarises, kus sõidetakse 2,45 km pikkune Türgi nime kandev avakatse.
Reedel
sõidetakse Asparani kirdeosas ning see päev saab olema tänavuse Türgi ralli
kõige pikem, kui kuue kiiruskatsega läbitakse 147,55 katsekilomeetrit. Kahel
korral läbitakse ralli pikim katse Çetibeli, millel pikkust 38,10 km. Kui teistel
katsetel ehk õnnestub nö. „Türgi saunast“ pääseda (mis saab oleva oluliselt
kuumem, kui reaalne Türgi saun), siis seal enam tõenäoliselt mitte.
Kogu
nädalavahetuseks lubatakse piirkonda 30 kraadist õhusooja, mis autos olijate
jaoks tuleks julgelt kahega korrutada.
Laupäeval
sõidetakse sarnaselt reedega kuus kiiruskatset, kuid need jäävad Asparanist,
kus asub hooldusala, lääne poole.
Viimasel
võistluspäeval läbitakse kokku neli katset, millest kaks Marmarises. Just
Marmarise katse teine läbimine on tänavuse Türgi ralli punktikatseks ning see
katse saab oma finiši võistluse hooldusalas.
Kokku
läbitakse nelja võistluspäevaga 17 kiiruskatset ja 317,28 katsekilomeetrit.
Türgi
rallile on registreerunud 52 võistluspaar, millest koguni 35 võistlevad Fordi
toodangul.
Türgi rallil
on alati olnud ka palju katkestajaid, näiteks 2003 aasta rallile startis 60
autot, kuid lõpetas vaid 26. Seda milline on lõpetajate % sel aastal saame näha
juba pühapäeva õhtul.
Neljapäev 13.09
Shakedown
(Değirmenyanı) 5.00 km 08:00
SS1SSS
Turkey 2.45 km 20:08
Reede 14.09
SS2Çetibeli
1 38.10 km 07:58
SS3Ula 1
21.90 km 09:21
SS4Çiçekli 1
12.55 km 10:24
Service B
(Asparan) - 30min
SS5Çetibeli
2 38.10 km 13:37
SS6Ula 2
21.90 km 15:00
SS7Çiçekli 2
12.55 km 16:03
Laupäev 15.09
SS8Yeşilbelde
1 36.00 km 08:35
SS9Datça 1
10.70 km 10:08
SS10İçmeler
1 20.40 km 11:11
Service E
(Asparan) - 30min
SS11Yeşilbelde
2 36.00 km 13:25
SS12Datça 2
10.70 km 15:08
SS13İçmeler
2 20.40 km 16:11
Pühapäev 16.09
SS14Marmaris
1 7.12 km 10:08
SS15Ovacık
8.04 km 10:46
SS16Gökçe
13.25 km 11:24
SS17Marmaris
2 (Power Stage) 7.12 km 13:18
Hyundai Shell Mobis World Rally Team
MM-arvestuse 1.koht 254 punkti
Kui möödunud
Saksamaa ralli oli tootjate MM-liidri Hyundaile nö. koduralliks, sest Hyundai
Motorsport baas asub Alzenaus, siis ka Türgi ralli on mingis mõttes Korea
autotootjale koduralliks, sest just nimelt Türgis, Istanbuli lähedal toodetakse Hyundai i20
tänavautod.
Hyundai pole
võidurõõmu tundnud juba kahel järjestikusel rallil ning on vaid ühel neist
poodiumile mahtunud, mis tähendab, et punktivahe teist kohta hoidva Toyotaga on
vähenenud vaid 13 punkti peale. Enne Türgi rallit testis ja valmistus meeskond hooaja
kümnendaks ralliks Lõuna-Prantsusmaal.
Hyundai
võistlejad sõidavad Türgis täpselt samade autodega, millega võisteldi ka
Saksamaal.
#4 Andreas Mikkelsen – Anders Jæger
MM-arvestuse
5.koht, 65 punkti
Türgi parim
resultaat: 19. koht (2008)
Mikkelsenil
on tänavu sõidetud viies kruusarallist ette näidata vaid üks korralik resultaat
ja seda märtsis sõidetud Mehhiko rallilt, mille ta lõpetas neljandana. Norralase
hooaeg on olnud, kui Ameerika mäed, millel enim laskumisi, kui tõuse. Saksamaa ralli
järgselt punktiarvestuses viiendaks tõusnud Mikkelsen on Türgi ralli avapäevale
startimas peaaegu, et ideaalselt kohalt ning hea õnne korral võib just selle
mehe reede lõpuks esikohalt leida. Mikkelsenil on Türgi rallilt ka üks varasem
kogemus, kui osales Ford Focus WRC autol 2008 aasta võistlusel.
#5 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul
MM-arvestuse
1.koht, 172 punkti
Türgi parim
resultaat: 2010. aasta katkestamine
MM-liidrina
alustavad Türgi rallit Neuville – Gilsoul, kellel saab ees olema raske
katsumus.
Ogier –
Ingrassia ees 23 punktilist edu hoidvad belglased peavad lootma, et nende auto
elab reedese võistluspäeva ühes tükis üle ning enda sõiduga teistele teed
puhastades liialt aega ära ei antaks.
Usun, et kui Neuville selle ralli üle elab ja korraliku tulemusega lõpetab, saab see meistritiitlit silmas pidades olema juba päris suur samm. Hyundai pikendas enne Türgi rallit ka Neuville - Gilsouliga lepingut, mille järgi püsivad belglased Korea autotootja meeskonnas veel järgnevad kolm aastat.
Usun, et kui Neuville selle ralli üle elab ja korraliku tulemusega lõpetab, saab see meistritiitlit silmas pidades olema juba päris suur samm. Hyundai pikendas enne Türgi rallit ka Neuville - Gilsouliga lepingut, mille järgi püsivad belglased Korea autotootja meeskonnas veel järgnevad kolm aastat.
Neuville
ainus senine Türgi ralli kogemus pärineb aastast 2010, kui ta veel sõitis JWRC
klassis. Selle võistluse ta Citroen C2 autol sõites katkestas. Kaardilugeja
Nicolas Gilsouli jaoks on Türgi ralli tema karjääri 90. MM-stardiks.
#6 Hayden Paddon – Sebastian Marshall
MM-arvestuse
13.koht, 34 punkti
Türgi parim
resultaat: 26 koht (2010)
Pärast
vahelejäänud Saksamaa rallit on viiendat korda sel aastal Hyundai i20 WRC-ga
stardis Hayden Paddon. Uus-Meremaalane on tänavu sõitnud kolmel kruusarallil,
millest ühe katkestanud ning kahel lõpetanud neljandana. Kindel on see, et
vähemaga ei lepi Paddon ega tema kaardilugeja Seb Marshall ka Türgi teedelt,
sest nüüd kui on alanud tõeline nõiajaht uue hooaja sõitjate kohtadele, on vaja
näidata väga häid tulemusi.
Paddoni
ainus senine Türgi kogemus pärineb sarnaselt Ott Tänakuga 2010 aastast, kui ta
samuti osales Pirelli Star Driver sarjas. Seb Marshall tähistab Türgi teedel
oma 45 MM-starti.
Toyota Gazoo Racing
MM-arvestuse 2.koht 241 punkti
Kaks viimast
MM-rallit võitnud Toyota on tõestanud, et nende auto on võimeline võitma ükskõik,
mis pinnasel. Nüüd ootab neid aga ees karm katsumus, mis meenutab kohati
märtsis sõidetud Mehhiko rallit, kus Toyotadel oli probleeme kuumuse ja hõreda
õhuga. Loodetavasti on need probleemid seekord siiski seljatatud ja seda just
Yarise vanemat jõuallikat silmas pidades. Vähemalt suuremad radiaatorid ning
ventilaatorid peaks aitama mootorit paremini jahutada. Kui Soome ja Saksamaa
rallil said kõik Toyota sõitjad kasutada uut mootorit, siis Türgis tuleb sõita
sama auto ja jõuallikaga, mis oli kasutusel Sardiinia rallil ja seda põhjusel,
et hooaja alguses registreeriti Türgi rallile just need autod, mis olid
meeskonnal kasutusel ka Sardiinias ning uusi mootoreid „vandele“ keredele
reeglite järgi tõsta ei tohi. Toyotal on Türgi teedelt head mälestused 2001.
aastast, kui kohalik sõitja Serkan Yazici võitis ralli üldarvestuses just
Jaapani autotootja Corolla WRC-l. Kusjuures Yazici on tänasel päeval üks
„süüdlasi“ selles, et Türgi ralli sai tagasi MM-kalendrisse, sest mees on Türgi
ralli promootor.
Saksamaa ja
Türgi ralli vahepealsel ajal on kindlasti Jaapani meeskonna kõige suuremaks
muutuseks see, et Soomest koliti Eestisse. Meeskonna uus baas asub nüüd Rae
vallas, kus siis hakatakse rallideks autosid ette valmistama. Tõsi nii Türgi,
kui ka Walesi rallile minevad autod on veel ette valmistatud Soomes, Puppolas.
Esimesed Eestis ettevalmistatud autod on stardis oktoobri lõpus sõidetaval
Kataloonia rallil. Peale Saksamaa ralli triumfi külastasid Toyota Gazoo Racin
meeskonna liikmed ka Toyota Motorsporti. Toyota valmistus Türgi ralliks Lõuna-Portugalis.
#7 Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
MM-arvestuse
7.koht, 55 punkti
Türgi parim
resultaat: 2.koht (2008)
Möödunud
aastates on Türgi rallilt koguni kolme korra kogemus olemas Latvala – Anttilal,
kes oma parima resultaadi sõitsid välja 2008.aastal, kui lõpetasid teisena.
Soomlaste hooaeg on olnud päris stressirohke ning täis nii sõiduvigu, kui ka tehnilist
ebaõnne. Sellest hoolimata teavad kõik endiselt, et heal päeval ja hea õnne
korral on soomlased suutelised heitlema mitte ainult poodiumikohtade, vaid ka
võidu nimel. Kas reedene seitsmes stardikoht toob pühapäevaks Latvala –
Anttilale hooaja parima resultaadi või mitte, see selgub juba siis. Igatahes
nii meeskondlikus tiitliheitluses, kui ka Tänak – Järveoja punktivahe
vähendamises oleks soomlaste abi teretulnud.
#8 Ott Tänak – Martin Järveoja
MM-arvestuse
3.koht, 136 punkti
Türgi parim
resultaat: 2010. katkestamine
Viimasel
kahel rallil on MM-sarja kõige kiiremad mehed olnud Ott Tänak – Martin
Järveoja. Lisaks kahele rallivõidule on teenitud 60 maksimum punktist 59 ning
kahe ralli raames sõidetud 41 kiiruskatsest on eestlased võitnud 18.
Öeldakse, et
süües kasvab isu ja kindlasti soovivad Ott ja Martin oma võiduteed jätkata ka
Türgis, kuid lihtne see olema ei saa. Eestlased on aga enne rallit teinud
roadbookide ja korraldaja poolt saadetud katsete videode osas nii palju
eeltööd, kui võimalik ning kindlasti tehakse enne rallit veel ka väga korralik
recce, et kõik kohad legendi kirja saada nii nagu vaja, et anda endale võimalus
hat-trickiks. Lisaks kolmandale võidule ootaks eestlaseid võidu korral puhkus
koos sõpradega luksusjahil, mille Türgi ralli korraldaja on auhinnaks tänavu
välja pannud.
Nagu eelpool
mainitud, siis Ott ja Martin on mõlemad varasemalt Türgis osalenud ühel korral
ja seda aastal 2010. Türgi ralli saab Martin Järveoja karjääris olema tema 60
MM-stardiks.
Otil ja Martinil
on Türgis kasutada auto, millega võeti Argentina rallil võit ning veel on
sellega eestlased tänavu sõitnud Mehhikos ja Sardiinias.
„Oleme
viimastel rallidel saavutanud väga head tulemused, kuid ma võtan endiselt ralli
korraga. Enne Türgit on keeruline mingeid ootusi omada, sest me teame sellest
rallist väga vähe. Kõik räägivad, et sealne pinnas on keeruline, kuid me peame
ootama ja recce ajal siis nägema, milline see reaalselt on. Üks on kindel, et
seal saab olema väga palav. Meie rallieelne test Lõuna-Portugalis läks hästi
ning ma usun, et me oleme võistluseks nii valmis, kui selleks olla saab. Nüüd
jääb meil veel oodata, kuni saame katsetega tutvuma,“ sõnas Tänak enne
eesootavat hooaja kümnendat MM-rallit.
#9 Esapekka Lappi – Janne Ferm
MM-arvestuse
4.koht, 88 punkti
Türgi parim
resultaat: Pole osalenud
Ainsana on
Toyota meeskonnast varasemalt Türgi kogemuseta Lappi – Ferm, kuid nagu juba
eelpool mainitud, siis ega neist kogemustest sel aastal midagi kasu pole ka,
sest kõigil on sama lähtepunkt, tühi kaustik. Soomlased on näidanud, et nad on
kiired kohanejad. Mehi seostatakse kuulujuttude järgi järgmiseks hooajaks aina tõsisemalt
Citroeni meeskonnaga. Väidetavalt olevat Lappi juba ära käinud ka Citroeni
tehases. Lappi manager on nüüd enne Türgi rallit öelnud, et neil on Toyota leping laual, kuid nad ootavad ära ka teiste meeskondade lõplikud pakkumised. Soomlaste praegune meeskonnaboss Mäkinen on enne Türgi rallit öelnud,
et Lappi on väga hea sõitja ja kui ta leiaks oma sõidukiiruse üles juba
reedesel võistluspäeval, siis oleks ta igal rallil võimeline heitleme
poodiumikohtade nimel.
M-Sport Ford World Rally Team
MM-arvestuse 3.koht 224 punkti (Vahe
Hyundaiga 30 punkti)
Malcolm
Wilsoni juhitud M-Sport alustas hooaega suurepäraselt ning neljast esimesest
rallist võideti koguni kolm. Sealt edasi aga on võite jagunud vaid Hyundaile ja
Toyotale ning tootjate arvestuses jäädakse Hyundaist maha 30 punktiga. Soomes
ja Saksamaal ühel autol kasutatud uus aerodünaamika lahendus pole korralikult
töötanud ning kohad TOP3 pole kindlasti olnud need, mille järgi kahel eelneval
rallil mindi. Kui Toyota peab Türgis kasutama vana mootoriga autosid, siis ka
Ford kasutab vanemat tehnikat, mis tähendab, et uus aero pole Türgis lubatud.
Evans ja Suninen sõidavad Türgis autodega, millega osaleti Saksamaa rallil ning
Ogieri kasutuses on Sardiinia auto.
Kui Toyota
testis enne rallit Portugalis ja Hyundai Prantsusmaal, siis Ford Kreekas.
#1 Sébastien Ogier – Julien Ingrassia
MM-arvestuse
2.koht, 132 punkti
Türgi parim
resultaat: 4.koht (2010)
Ogier –
Ingrassia pole kahel viimasel rallil poodiumile tõusnud ja kuigi Saksamaal
tundus, et vahe Neuvillega väheneb, siis üks rehvipurunemine tõmbas sellele
plaanile kriipsu peale ning vahe läks hoopis kahe punkti võrra suuremaks. 2010.
aastal Türgis WRC autol võistelnud Ogier suutis toona sealsete tingimustega
kiiresti kohaneda ning võita kiiruskatseid ja lõpetada neljandana. Sellest
ajast on palju möödas ning Ogier vahepeal võinud 5 MM-tiitlit. Kuuenda
võitmiseks on nüüd vaja Türgis õnnestuda, sest muidu hakkab see tiitel 14.
aastase vaheaja järel Prantsusmaalt kuhugi mujale suunda võtma.
#2 Elfyn Evans – Daniel Barritt
MM-arvestuse
8.koht, 52 punkti
Türgi parim
resultaat: Pole osalenud
Kui eelpool
sai mainitud, et sel hooaja pole just kõige paremini läinud Mikkelsenil ja
Latvalal, siis samasse patta võib panna ka möödunud aastase Walesi ralli võitja
Evansi. Üks poodiumikoht ja vaid neli kiiruskatsevõitu pole kindlasti see
tempo, mida hr.Wilson noorelt britilt oodanuks enne tänavust hooaega. Sama
suurt sammu nagu tegi Ott Tänak DMACK meeskonnast M-Sport põhimeeskonda tulles,
pole Evans teinud ning pigem ütleks hetkel, et selle mehe järgmise hooaja
töökoht on küll tõsiselt ohus ja see poleks esimene kord, kui Wilson talle ust
näitaks.
Igatahes
nüüd on vaja õnnestuda ning üks korralik resultaat kirja saada ning lisaks enda
heale tulemusele aidata ka meeskonnakaaslast Ogieri tema tiitliheitluses.
#3 Teemu Suninen – Mikko Markkula
MM-arvestuse
13.koht, 32 punkti
Türgi parim
resultaat: Pole osalenud
Kui Evansil
pole järgmiseks hooajaks lepingut, siis noorel soomlased Teemu Suninenil on
tema manageri sõnul uueks hooajaks leping allkirjastatud ning Soome meedia
teatel on see sõlmitud 2019. hooajaks M-Sport meeskonnaga. Parima kruusaralli
tulemuse sõitsid Suninen – Markkula välja tänavusel Portugali rallil, kui
lõpetasid poodiumi madalaimal astmel. Kindlasti ei oota Wilson soomlastelt
Türgist poodiumikohta vaid, et nad koguks tulevasteks aastateks võimalikult
palju kogemusi ning lõpetaks ralli.
Kui Ogier ja
Evans said ralliks valmistuda Kreeka testidel, siis Suninen seda võimalust ei
saanud ja läheb peale nö. külmana.
Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team
MM-arvestuse 4.koht 159 punkti
Kui Soome
MM-rallil oli Citroen väga heas hoos, siis Saksamaa rallilt saadi
punktitabelisse juurde vaid 6 punkti. Selge see, et kogemuse puudumise taha
Prantsuse meeskonnal midagi ei jää ning nagu kuulujuttudes kuulda, siis 2019.
hooajaks on meeskond võtnud eesmärgiks tuua enda ridadesse viiekordsed
maailmameistrid Ogier – Ingrassia. Meeskond testis enne Türgi rallit
Prantsusmaal ja kasutab samasid autosid, mis Soome MM-rallil.
#10 Mads Østberg – Torstein Eriksen
MM-arvestuse
11.koht, 26 punkti
Türgi parim
resultaat: Pole Türgis sõitnud
Norralased
Østberg – Eriksen kasutasid Soome
MM-rallil oma stardipositsiooni ideaalselt ära ning lõid oma lõpptulemuseks
väga tugeva vundamendi just reedese võistluspäevaga. Kindlasti loodavad mehed
seda sama tulemust korrata ka juba eeloleval nädalavahetusel. Kui see
õnnestuks, siis oleks see päris tugev avaldus ka uueks hooajaks, et ka nemad
oleks 2019. aastal mõnes tippmeeskonnas võimelised häid tulemusi näitama.
#11 Craig Breen – Scott Martin
MM-arvestuse
11.koht, 39 punkti
Türgi parim
resultaat: 22.koht 2010
Breen –
Scott on tänavu osalenud kolmel kruusarallil ning nendest parima tulemuse välja
sõitnud Sardiinias, kus lõpetati kuuendana. Kui Lappil oleks vaja reedesel
võistluspäeval leida lisakiirust, siis Breenil oleks reedel vaja hoiduda jamadest,
sest paljudel rallidel on tema mäng tulemuse mõttes saanud mõne ebaõnnestumise
tõttu läbi juba enne, kui see alatagi jõudnud.
#12 Khalid Al-Qassimi – Chris Patterson
Türgi parim
resultaat: 23.koht 2004
Hooaja kolmanda
stardi teeb Citroeni eest Sheik Al Qassimi. Argentinas ja Soomes võistelnud
mees on tänavu parima tulemuse kirja saanud Argentinas, kus lõpetas 14.kohal.
WRC2
WRC2 klassis
on Türgis starti tulemas 15 võistluspaari, kelle hulgas ka sarja esikoha eest
heitlevad Jan Kopecky – Pavel Dressler ja Pontus Tidemand – Jonas Andersson
(mõlemad Škoda Fabia R5).
Škoda Fabia R5 autoga on Türgis stardis ka Henning Solberg - Ilka Minor-Petrasko, kuid
nemad pole osalemas WRC2 arvestuses.
Tidemandi
seostatakse Kataloonia ralliks WRC2 arvestuses debüüti tegeva VW, kes rajale
toomas oma tuliuue Polo R5. Kuulujuttude järgi on uue VW Polo GT1 R5 autoga
Hispaanias starti kindlasti tulemas Eric Camilli. Teise autosse on jutud viimas
eelpool mainitud Tidemandi ja 2003. aasta maailmameistrit Petter Solbergi. Mul
õnnestus Petteriga, kes oli oma pojale kaasa elama tulnud Lõuna-Eesti rallile
teha intervjuu ning ka seal vihjas Petter selgelt, et teda on varsi rallirajal
taas näha ja seda R5 autoga. Intervjuu kuulatav värskes Powerstage saates.
JWRC
Kui WRC
sarjas on hooaja lõpuni veel sõita neli rallit, siis Türgi teedel selgub
tänavune JWRC klassi meister. Kuigi hetkel on sarja kaksikjuhtimine rootslaste
käes, siis tiitlivõimalused on veel ka Ken Torn´il, kes Lõuna-Eesti rallil
kindlustas endale tänavuse Estonian R2 Challenge sarja võidu. Koos Kuldar
Sikuga, kellel Türgi rallilt head mälestused aastast 2006, kui koos Urmo Aavaga
just JWRC sarjas võeti karjääri esimene etapivõit. Sikk, kes on kahel korral hooaja kokkuvõttes
saavutanud just rootslaste järel JWRC klassi teise koha, loodaks kindlasti nüüd
koos Torniga revanši.
Kuigi hetkel
jäädakse liidritest 39 punkti kaugusele ja ollakse alles neljandad, siis Türgis
on veel ka eestlastel tiitlivõimalus tänu sellele, et lisaks katsevõitude
punktidele, korrutatakse ralli finišis ka Türgi etapi punktid kahega.
„Kõik
tänavuse hooaja rallid on minu jaoks uued olnud ning ma olen kogu seda hooaega
võtnud, kui õppetundi tulevikuks. See on mulle, kui noorele sõitjale olnud
fantastiline võimalus sõita nendel samadel teedel, mis maailma parimad
rallisõitjad. Türgi ralli saab olema kindlasti väga tore, kuid kindlasti ka
väga kuum, eriti autos sees. Peame vaatama, kui keerulised need teed olema
saavad, kuid kindel on see, et me läheme endast parimat andma,“ võttis Torn
senise JWRC hooaja ja eesootava Türgi ralli kokku.
Hetkel on
JWRC sarja tiitli poole liikumas Emil Bergkvist, kellel üllatuslikult Türgis
kaarti lugemas Patrik Barth, kes on juba Bergkvistil juba kolmas kaardilugeja
sellele hooajal. 2015. aasta Euroopa Juunioride meister on tänavu küll ralli
võiduta, kuid stabiilsed punktid ning 29 kiiruskatse võitu on see põhjus miks
rootslane tabeli tipus püsib.
Kokku on
Türgis starti tulemas 13 võistluspaari.
Fotod:
Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, Citroen Racing, M-Sport, Skoda Motorsport, McKlein
Imagedatabase
No comments:
Post a Comment