Friday, October 5, 2018


Reedese võistluspäeva jooksul viis katset võitnud Tänak – Järveoja juhivad Walesi MM-rallit

Tänak-Järveoja on ka Walesis alustanud teistele püüdmatus tmepos

Walesi MM-ralli jätkus reedel kaheksa kiiruskatsega ning nende jooksul pidid võistlejad läbima 112,46 katsekilomeetrit.
Ralli esimest pikka võistluspäeva alustasid liidrina neljapäeva õhtuse publikukatse võitnud Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), kellest 0,3 sekundiga jäid maha meeskonnakaaslased Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) ning MM-liidrid Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) alustasid reedest võistluspäeva viiendalt kohalt ning jäid Lappi – Fermist maha 0,9 sekundiga.

SS2 Clocaenog 1 7.67 km

Päeva esimesele ringile startisid enamus WRC autol sõitnud võistluspaare pehmete rehvidega, kuid oli ka neid, kes tegid teistest erineva valiku. Tänaku autol oli all neli pehmet ja tagavaraks kaasas üks vahepealse seguga rehv. Sebastien Ogier (Ford Fiesta WRC) startis avaringi katsetele 3 vahepealse  ja kahe pehmega ning nii Elfyn Evans ja Teemu Suninen (mõlemad Ford Fiesta WRC) otsustasid viie vahepealse kasuks.  
Esimesena startisid katsele Neuville – Gilsoul, kes kurtsid katse lõpus libedat teed. Katsevõidu võtsid Tänak – Järveoja, kes edestasid oma peamiseid konkurente MM-tiitlile 1,1 (Ogier) ja 1,9 (Neuville) sekundiga. Tänak – Järveojale oli see 20 järjestikuseks MM-ralliks, kus vähemalt üks kiiruskatse võit võetakse.
Katse teine aeg Evans – Barritile, kes jäid eestlastest maha 0,3 sekundiga. Ralli üldarvestuses tõusid liidriks eestlased, kes juhtisid nüüd Ogier – Ingrassia ees 0,3 ja Neuville – Gilsoul ees 1,3 sekundiga.
Reedesele päevale liidrina startinud Lappi – Ferm tegid ühes vasakkurvis poolspinni ning kukkusid üldarvestuses koguni 11.kohale.  

SS3 Brenig 1 29.13 km

Kui hommiku esimeseks katseks said sõitjad ärkamiseks „lühikese“ katse, siis järgmisena ootas ees ralli pikim, millel pikkust 29,13 km.
Sarnaselt avakatsega ei saanud sellel katsel keegi vastu Tänak – Järveojale ning katse teise aja sõitsid taas välja möödunud aastased Walesi ralli võitjad Evans – Barritt, kes jäid seekord eestlastest maha 3 sekundiga.
Kui Tänak kuulis, millise eduga ta Neuville katsel edestas, siis ütles ta naerusuil, et ta tahaks sellest hoolimata ennast autos veel paremini tunda.
Katse kolmas aeg Ogier – Ingrassiale, kes pidid üldarvestuses endast mööda laskma meeskonnakaaslased ning kaotasid nüüd Tänak – Järveojale 7,3 sekundiga.
Katse seitsmes aeg Latvala – Anttilale, kes kurtsid Yarise tugevat alajuhitavust ning kaotasid katsel meeskonnakaaslastele praktiliselt 0,5 sekundit kilomeetri kohta.
Kui Ogier kaotas Tänakule katsel 6,4 sekundiga, siis Neuville koguni 13,7 sekundit ning nii kukkus belglane üldarvestuses kuuendaks.

SS4 Penmachno 1 16.95 km

Reedes võistluspäeva kahele katsevõidule lisasid Tänak – Järveoja ralli neljandal katsel veel ühe ning nüüd oli eestlaste selle hooaja katsevõitude saldo juba 55!

„Autost väljastpoolt on me sõitu kindlasti fun vaadata, a siin auto sees olles on sellele fun sõnal täiesti teise tähendusega,“ sõnas Tänak peale päeva kolmandat katsevõitu.

Kui kahel eelneval katsel oli teise aja välja sõitnud Evans ja Ford, siis nüüd võttis Toyota Gazoo Racing meeskond koguni kolmikvõidu. Latvala – Anttila jäid eestlastest maha 2,3 ja Lappi – Ferm 2,6 sekundiga.
Katsel neljanda aja välja sõitnud Evans aga jätkas üldarvestuses teisel kohal ning jäi nüüd Tänakust maha 9 sekundiga ning edestas kolmandaks tõusnud Latvalat 18,4 sekundiga.
Neuville – Gilsoul lasid katsel ühte vasakkurvi sisenedes veidi kurvi pikaks ning andsid liidritele veel 7,6 sekundit ära. Belglased jätkasid üldarvestuse kuuendana ning kaotasid juba 22,5 sekundiga.
Samas kohas, kus eksis Neuville tegi sarnase sõiduvea ka Ogier, kuid see polnud veel kõik. Katse lõpuosas tegi prantslane veel ka ühe spinni ning oli katse lõppu jõudes päris kuri. Tema Ford Fiesta WRC käigukastist olid kadunud esimene ja teine käik ning enne hooldust jäi sõita veel kaks, kuid tema õnneks lühikest katset.
Prantslane, kes oli rallit alustanud hästi oli nüüd kukkunud seitsmendale kohale ning jäi Tänakust maha 23,8 sekundiga.
Kohtuavalt oli alanud ralli Andreas Mikkelsen – Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC) jaoks. Mikkelsen sõnas katse lõppudes , et ta lihtsalt ei saa enam aru kuidas selle autoga kiiresti sõita. Nelja sõidetud katsega oli norralane esikohale kaotamas juba 47,2 sekundiga ning oli WRC meestest kindel viimane.

SS5 ja 6 Slate Mountain 1 1.63 km

Enne hoolduspausi sõideti kahel korral lühike 1,63 km pikkune katse, kus olud olid juba Walesi rallile kohased. Lisaks libedale teele olid elementideks ka vihm ja udu.
Lühikese „sprindi“ esimese läbimise parima aja sõitsid välja Neuville – Gilsoul ja teise korra parimad olid Latvala – Anttila. Tänak – Järveojale katsete teine ja kaheksas aeg.
Käigukasti probleemidega hädas olnud Ogier – Ingrassia kaotasid esimesel läbimisel katsevõitjale 3,8 ja teisel läbimisel 3,6 sekundiga. Katse lõpus sõnas Ogier, kellel lisaks käigukasti murele oli veel mureks ka udune esikaas, et see käigukast peab nüüd veel üle elama 100 km ülesõitu nii, et saab näha, kas see püsib nii kaua ühes tükis või ei.
Lõunapausile saabusid liidrina Tänak – Järveoja, kes virtuaalses MM-arvestuses olid samuti tõusnud esikohale. Teisel kohal jätkasid Evans – Barritt, kes jäid eestlastest maha 8,9 sekundiga. Kolmandad olid Latvala – Anttila, kes kaotasid meeskonnakaaslastele 15,4 sekundiga. Neuville – Gilsoul lõpetasid avaringi viiendana (+21,8) ja Ogier – Ingrassia kaheksandana (+27,9).

„Keeruline hommik. Tingimused ei ole lihtsad. Libe on siin alati olnud, aga tänavu on vahelduvad teed, millega harjumine võtab aega. Kurta ei saa - auto on hea, suurel kiirusel kenasti tasakaalus, tehnilisematel lõikudel mitte nii väga, aga piisavalt okei. Vaevalt ma seadistust muutma hakkan.
Pehme ja keskmise kõvadusega rehvisegu vahe neis tingimustes ei ole eriti suur.
Riske pole ma võtnud. Pisut olen ehk üllatunud, et mul on nii suur edu, aga Ogier'l olid probleemid ja Neuville'il samuti. Üldiselt polnud paha hommik, aga vara on rääkida tulemustest ja taktikast, sest sõidetud on sisuliselt vaid kolm kiiruskatset. Ralli on veel ees. Peame arenema, kiiremaks saama, sest sama teevad konkurendid. Tuleb keskenduda täiega. Proovin sõita võimalikult sujuvalt ja see on õnnestunud, vaid paaris kohas läksime veidi laiaks,“ sõnas Tänak hoolduspausi ajal Delfile.


SS7 Clocaenog 2 7.67 km

Peale hoolduspausi jätkus Walesi MM-ralli hommikuste pikkade katsete kordustega. Kui Clocaenog avaläbimise võitsid Tänak – Järveoja, siis ka selle korduse võit läks eestlastele. Katse teine aeg Latvala – Anttilale, kes kaotasid meeskonnakaaslastele 1,3 sekundiga. 1,9 sekundilise kaotusega olid kolmandad Ogier – Ingrassia, kelle Fordi käigukast oli hoolduspausi ajal taas töökorda saadud.
M-Sport poolt tulnud teate kohaselt, olevat prantslane ise andnud spinni tehes ja kiirelt käike alla vahetades palju põhjust, et kast katsel üldse purunes. Kui katsete esimesel ringil hoidsid Fordi lippu kõrgel Evans – Barritt, siis katsete teisele läbimisele möödunud aastased võitjad ei jõudnudki, sest nende Ford jäi ülesõidul mootoriprobleemide tõttu seisma.
Ralli üldarvestuses hoidis nüüd Toyota Gazoo Racing meeskond kaksikjuhtimist. Tänaku edu Latvala ees oli 16,7 sekundit. Kolmandaks tõusid Suninen – Markkula, kes jäid liidritest 23,4 sekundi kaugusele.

SS8 Brenig 2 29.13 km

Järgnevana ootas võistlejaid ees ralli pikima katse korduvläbimine ning ka sel katsel ei andnud esikohta hoidnud eestlased kellelegi võimalust. Katse lõpus vasakule esirehvile kivilt lõike saanud, eestlased edestasid lähimaid konkurente, kelleks olid Neuville – Gilsoul, kuue sekundiga. Kuna katsel tegid sõiduvead nii Latvala, kui ka Suninen, siis tõusis Neuville üldarvestuses teisele kohale. Katsel korra rajalt väljas käinud ja esiklaasi lõhkunud Latvala, kaotas nüüd endast möödunud belglasele 1,6 sekundiga. Katsel spinni teinud Suninen kukkus üldarvestuses kuuendaks ning jäi nüüd viimasest poodiumikohast 12,6 sekundi kaugusele.

SS9 Penmachno 2 16.95 km

Reedese võistluspäeva viimase katsena sõideti ligi 17 km pikkuse Penmachno kordus ning selle võit läks võistluspaarile nr.5 Neuville – Gilsoul. Katse teine aeg Latvala – Anttilale +0,9 ja kolmas Lappi – Fermile +2,1. Tänak – Järevoja, kelle edu lähimate jälitajate ees oli juba päris korralik, ei pidanud enam päeva viimasel katsel endast maksimumi andma ning lõpetasid päeva neljanda ajaga, jäädes belglastest maha 2,4 sekundiga.

„Üldiselt oli põnev päev. Viimane katse oli natukene karmimate tingimustega, kui eelnevad kaks. Hea päev meile ning tegime hea sammu homsele mõeldes. See, et me auto on ka sellistes tingimustes tugev, teeb head meelt,“ võttis Tänak päeva viimase katse finišis reede kokku.

Päeva viimane katse tõi järjekordse sahmaka halle juukseid Malcolm Wilsonile, sest kui eelmisel katsel kukksuid Suninen – Markkula viimaselt poodiumikohalt seitsmendaks, siis päeva viimasel katsel sõitsid mehed vedrustuse purunemise järgselt teelt välja ja katkestasid. Võistlejate endaga oli kõik, kuid autot neil kraavist kätte saada ei õnnestunud.
Kui ralli üldarvestuses on vinget sõitu tegemas Tänak – Järveoja, siis WRC2 arvestuses on suurepärast sõitu tegemas Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Škoda Fabia R5), kes võitsid reedel sõidetud kaheksast katsest, seitse. Soomlased juhivad meeskonnakaaslaste Pontus Tidemand – Jonas Andersson (Škoda Fabia R5) ees .
Kui Tänak – Järveoja edu lähimate konkurentide ees on ligi 30 sekundit, siis positsioonidel 2-5 olevaid sõitjaid lahutab kõigest 9,4 sekundit.  


74. Dayinsure Wales Rally GB 2018 järjestus peale SS9

1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC 1:06:04.3
2.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:28.8
3.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +0:31.3
4.Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +0:35.9
5.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC +0:38.2
6.Breen / Martin Citroën C3 WRC +0:48.8
7.Paddon / Marshall Hyundai i20 Coupe WRC +1:06.4
8. Østberg / Eriksen Citroën C3 WRC +1:08.4
9.Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +1:24.3
10.Rovanperä / Halttunen Škoda Fabia R5 +3:08.4 (WRC2 1.koht)

Laupäeval ootab võistlejaid ees üheksa kiiruskatset ning 150,24 katsekilomeetrit. Võistluspäev, mis sisaldab selliseid Walesi klassikuid nagu Myherin, Sweet Lambja Dyfi, tuleb läbida ilma ühegi hoolduspausita.

74. Dayinsure Wales Rally GB laupäeva kiiruskatsed

SS10 Myherin 1 20.28 km 10:35
SS11 Sweet Lamb Hafren 19.95 km 11:15
SS12 Dyfi 19.48 km 12:24
SS13 Gartheiniog 11.26 km 12:59
SS14 Dyfnant 8.30 km 14:08
SS15 Myherin 20.28 km 16:57
SS16 Sweet Lamb Hafren 2 19.95 km 17:37
SS17 Dyfi 2 19.48 km 18:46
SS18 Gartheiniog 2 11.26 km 19:21

Foto: RedBull Content Pool / Jaanus Ree

No comments:

Post a Comment