Reedese võistluspäeva jooksul viis katset võitnud
Tänak – Järveoja juhivad Walesi MM-rallit
Tänak-Järveoja on ka Walesis alustanud teistele püüdmatus tmepos |
Walesi
MM-ralli jätkus reedel kaheksa kiiruskatsega ning nende jooksul pidid
võistlejad läbima 112,46 katsekilomeetrit.
Ralli esimest
pikka võistluspäeva alustasid liidrina neljapäeva õhtuse publikukatse võitnud
Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), kellest 0,3 sekundiga jäid maha
meeskonnakaaslased Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) ning
MM-liidrid Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Ott
Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) alustasid reedest võistluspäeva
viiendalt kohalt ning jäid Lappi – Fermist maha 0,9 sekundiga.
SS2 Clocaenog 1 7.67 km
Päeva
esimesele ringile startisid enamus WRC autol sõitnud võistluspaare pehmete
rehvidega, kuid oli ka neid, kes tegid teistest erineva valiku. Tänaku autol
oli all neli pehmet ja tagavaraks kaasas üks vahepealse seguga rehv. Sebastien
Ogier (Ford Fiesta WRC) startis avaringi katsetele 3 vahepealse ja kahe pehmega ning nii Elfyn Evans ja Teemu
Suninen (mõlemad Ford Fiesta WRC) otsustasid viie vahepealse kasuks.
Esimesena
startisid katsele Neuville – Gilsoul, kes kurtsid katse lõpus libedat teed.
Katsevõidu võtsid Tänak – Järveoja, kes edestasid oma peamiseid konkurente
MM-tiitlile 1,1 (Ogier) ja 1,9 (Neuville) sekundiga. Tänak – Järveojale oli see
20 järjestikuseks MM-ralliks, kus vähemalt üks kiiruskatse võit võetakse.
Katse teine
aeg Evans – Barritile, kes jäid eestlastest maha 0,3 sekundiga. Ralli
üldarvestuses tõusid liidriks eestlased, kes juhtisid nüüd Ogier – Ingrassia ees
0,3 ja Neuville – Gilsoul ees 1,3 sekundiga.
Reedesele
päevale liidrina startinud Lappi – Ferm tegid ühes vasakkurvis poolspinni ning
kukkusid üldarvestuses koguni 11.kohale.
SS3 Brenig 1 29.13 km
Kui hommiku
esimeseks katseks said sõitjad ärkamiseks „lühikese“ katse, siis järgmisena
ootas ees ralli pikim, millel pikkust 29,13 km.
Sarnaselt avakatsega
ei saanud sellel katsel keegi vastu Tänak – Järveojale ning katse teise aja
sõitsid taas välja möödunud aastased Walesi ralli võitjad Evans – Barritt, kes
jäid seekord eestlastest maha 3 sekundiga.
Kui Tänak
kuulis, millise eduga ta Neuville katsel edestas, siis ütles ta naerusuil, et
ta tahaks sellest hoolimata ennast autos veel paremini tunda.
Katse kolmas
aeg Ogier – Ingrassiale, kes pidid üldarvestuses endast mööda laskma
meeskonnakaaslased ning kaotasid nüüd Tänak – Järveojale 7,3 sekundiga.
Katse
seitsmes aeg Latvala – Anttilale, kes kurtsid Yarise tugevat alajuhitavust ning
kaotasid katsel meeskonnakaaslastele praktiliselt 0,5 sekundit kilomeetri
kohta.
Kui Ogier
kaotas Tänakule katsel 6,4 sekundiga, siis Neuville koguni 13,7 sekundit ning
nii kukkus belglane üldarvestuses kuuendaks.
SS4 Penmachno 1 16.95 km
Reedes
võistluspäeva kahele katsevõidule lisasid Tänak – Järveoja ralli neljandal
katsel veel ühe ning nüüd oli eestlaste selle hooaja katsevõitude saldo juba
55!
„Autost
väljastpoolt on me sõitu kindlasti fun vaadata, a siin auto sees olles on
sellele fun sõnal täiesti teise tähendusega,“ sõnas Tänak peale päeva kolmandat
katsevõitu.
Kui kahel
eelneval katsel oli teise aja välja sõitnud Evans ja Ford, siis nüüd võttis
Toyota Gazoo Racing meeskond koguni kolmikvõidu. Latvala – Anttila jäid
eestlastest maha 2,3 ja Lappi – Ferm 2,6 sekundiga.
Katsel
neljanda aja välja sõitnud Evans aga jätkas üldarvestuses teisel kohal ning jäi
nüüd Tänakust maha 9 sekundiga ning edestas kolmandaks tõusnud Latvalat 18,4
sekundiga.
Neuville –
Gilsoul lasid katsel ühte vasakkurvi sisenedes veidi kurvi pikaks ning andsid
liidritele veel 7,6 sekundit ära. Belglased jätkasid üldarvestuse kuuendana
ning kaotasid juba 22,5 sekundiga.
Samas kohas,
kus eksis Neuville tegi sarnase sõiduvea ka Ogier, kuid see polnud veel kõik.
Katse lõpuosas tegi prantslane veel ka ühe spinni ning oli katse lõppu jõudes
päris kuri. Tema Ford Fiesta WRC käigukastist olid kadunud esimene ja teine
käik ning enne hooldust jäi sõita veel kaks, kuid tema õnneks lühikest katset.
Prantslane,
kes oli rallit alustanud hästi oli nüüd kukkunud seitsmendale kohale ning jäi
Tänakust maha 23,8 sekundiga.
Kohtuavalt
oli alanud ralli Andreas Mikkelsen – Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC)
jaoks. Mikkelsen sõnas katse lõppudes , et ta lihtsalt ei saa enam aru kuidas
selle autoga kiiresti sõita. Nelja sõidetud katsega oli norralane esikohale
kaotamas juba 47,2 sekundiga ning oli WRC meestest kindel viimane.
SS5 ja 6 Slate Mountain 1 1.63 km
Enne
hoolduspausi sõideti kahel korral lühike 1,63 km pikkune katse, kus olud olid
juba Walesi rallile kohased. Lisaks libedale teele olid elementideks ka vihm ja
udu.
Lühikese „sprindi“
esimese läbimise parima aja sõitsid välja Neuville – Gilsoul ja teise korra
parimad olid Latvala – Anttila. Tänak – Järveojale katsete teine ja kaheksas
aeg.
Käigukasti
probleemidega hädas olnud Ogier – Ingrassia kaotasid esimesel läbimisel
katsevõitjale 3,8 ja teisel läbimisel 3,6 sekundiga. Katse lõpus sõnas Ogier,
kellel lisaks käigukasti murele oli veel mureks ka udune esikaas, et see
käigukast peab nüüd veel üle elama 100 km ülesõitu nii, et saab näha, kas see
püsib nii kaua ühes tükis või ei.
Lõunapausile
saabusid liidrina Tänak – Järveoja, kes virtuaalses MM-arvestuses olid samuti
tõusnud esikohale. Teisel kohal jätkasid Evans – Barritt, kes jäid eestlastest
maha 8,9 sekundiga. Kolmandad olid Latvala – Anttila, kes kaotasid
meeskonnakaaslastele 15,4 sekundiga. Neuville – Gilsoul lõpetasid avaringi viiendana
(+21,8) ja Ogier – Ingrassia kaheksandana (+27,9).
„Keeruline
hommik. Tingimused ei ole lihtsad. Libe on siin alati olnud, aga tänavu on
vahelduvad teed, millega harjumine võtab aega. Kurta ei saa - auto on hea,
suurel kiirusel kenasti tasakaalus, tehnilisematel lõikudel mitte nii väga, aga
piisavalt okei. Vaevalt ma seadistust muutma hakkan.
Pehme ja
keskmise kõvadusega rehvisegu vahe neis tingimustes ei ole eriti suur.
Riske pole
ma võtnud. Pisut olen ehk üllatunud, et mul on nii suur edu, aga Ogier'l olid
probleemid ja Neuville'il samuti. Üldiselt polnud paha hommik, aga vara on
rääkida tulemustest ja taktikast, sest sõidetud on sisuliselt vaid kolm
kiiruskatset. Ralli on veel ees. Peame arenema, kiiremaks saama, sest sama
teevad konkurendid. Tuleb keskenduda täiega. Proovin sõita võimalikult sujuvalt
ja see on õnnestunud, vaid paaris kohas läksime veidi laiaks,“ sõnas Tänak
hoolduspausi ajal Delfile.
SS7 Clocaenog 2 7.67 km
Peale
hoolduspausi jätkus Walesi MM-ralli hommikuste pikkade katsete kordustega. Kui Clocaenog
avaläbimise võitsid Tänak – Järveoja, siis ka selle korduse võit läks eestlastele.
Katse teine aeg Latvala – Anttilale, kes kaotasid meeskonnakaaslastele 1,3
sekundiga. 1,9 sekundilise kaotusega olid kolmandad Ogier – Ingrassia, kelle
Fordi käigukast oli hoolduspausi ajal taas töökorda saadud.
M-Sport
poolt tulnud teate kohaselt, olevat prantslane ise andnud spinni tehes ja
kiirelt käike alla vahetades palju põhjust, et kast katsel üldse purunes. Kui
katsete esimesel ringil hoidsid Fordi lippu kõrgel Evans – Barritt, siis katsete
teisele läbimisele möödunud aastased võitjad ei jõudnudki, sest nende Ford jäi
ülesõidul mootoriprobleemide tõttu seisma.
Ralli
üldarvestuses hoidis nüüd Toyota Gazoo Racing meeskond kaksikjuhtimist. Tänaku
edu Latvala ees oli 16,7 sekundit. Kolmandaks tõusid Suninen – Markkula, kes
jäid liidritest 23,4 sekundi kaugusele.
SS8 Brenig 2 29.13 km
Järgnevana
ootas võistlejaid ees ralli pikima katse korduvläbimine ning ka sel katsel ei
andnud esikohta hoidnud eestlased kellelegi võimalust. Katse lõpus vasakule
esirehvile kivilt lõike saanud, eestlased edestasid lähimaid konkurente,
kelleks olid Neuville – Gilsoul, kuue sekundiga. Kuna katsel tegid sõiduvead
nii Latvala, kui ka Suninen, siis tõusis Neuville üldarvestuses teisele kohale.
Katsel korra rajalt väljas käinud ja esiklaasi lõhkunud Latvala, kaotas nüüd
endast möödunud belglasele 1,6 sekundiga. Katsel spinni teinud Suninen kukkus
üldarvestuses kuuendaks ning jäi nüüd viimasest poodiumikohast 12,6 sekundi
kaugusele.
SS9 Penmachno 2 16.95 km
Reedese
võistluspäeva viimase katsena sõideti ligi 17 km pikkuse Penmachno kordus ning
selle võit läks võistluspaarile nr.5 Neuville – Gilsoul. Katse teine aeg
Latvala – Anttilale +0,9 ja kolmas Lappi – Fermile +2,1. Tänak – Järevoja,
kelle edu lähimate jälitajate ees oli juba päris korralik, ei pidanud enam
päeva viimasel katsel endast maksimumi andma ning lõpetasid päeva neljanda
ajaga, jäädes belglastest maha 2,4 sekundiga.
„Üldiselt
oli põnev päev. Viimane katse oli natukene karmimate tingimustega, kui eelnevad
kaks. Hea päev meile ning tegime hea sammu homsele mõeldes. See, et me auto on
ka sellistes tingimustes tugev, teeb head meelt,“ võttis Tänak päeva viimase
katse finišis reede kokku.
Päeva
viimane katse tõi järjekordse sahmaka halle juukseid Malcolm Wilsonile, sest
kui eelmisel katsel kukksuid Suninen – Markkula viimaselt poodiumikohalt
seitsmendaks, siis päeva viimasel katsel sõitsid mehed vedrustuse purunemise
järgselt teelt välja ja katkestasid. Võistlejate endaga oli kõik, kuid autot
neil kraavist kätte saada ei õnnestunud.
Kui ralli
üldarvestuses on vinget sõitu tegemas Tänak – Järveoja, siis WRC2 arvestuses on
suurepärast sõitu tegemas Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Škoda Fabia R5),
kes võitsid reedel sõidetud kaheksast katsest, seitse. Soomlased juhivad meeskonnakaaslaste
Pontus Tidemand – Jonas Andersson (Škoda Fabia R5) ees .
Kui Tänak –
Järveoja edu lähimate konkurentide ees on ligi 30 sekundit, siis positsioonidel
2-5 olevaid sõitjaid lahutab kõigest 9,4 sekundit.
74. Dayinsure Wales Rally GB 2018 järjestus
peale SS9
1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC 1:06:04.3
2.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:28.8
3.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +0:31.3
4.Lappi /
Ferm Toyota Yaris WRC +0:35.9
5.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC +0:38.2
6.Breen /
Martin Citroën C3 WRC +0:48.8
7.Paddon /
Marshall Hyundai i20 Coupe WRC +1:06.4
8. Østberg /
Eriksen Citroën C3 WRC +1:08.4
9.Mikkelsen
/ Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +1:24.3
10.Rovanperä
/ Halttunen Škoda Fabia R5 +3:08.4 (WRC2 1.koht)
Laupäeval
ootab võistlejaid ees üheksa kiiruskatset ning 150,24 katsekilomeetrit.
Võistluspäev, mis sisaldab selliseid Walesi klassikuid nagu Myherin, Sweet
Lambja Dyfi, tuleb läbida ilma ühegi hoolduspausita.
74. Dayinsure Wales Rally GB laupäeva
kiiruskatsed
SS10 Myherin
1 20.28 km 10:35
SS11 Sweet
Lamb Hafren 19.95 km 11:15
SS12 Dyfi
19.48 km 12:24
SS13
Gartheiniog 11.26 km 12:59
SS14 Dyfnant
8.30 km 14:08
SS15 Myherin
20.28 km 16:57
SS16 Sweet
Lamb Hafren 2 19.95 km 17:37
SS17 Dyfi 2
19.48 km 18:46
SS18
Gartheiniog 2 11.26 km 19:21
Foto: RedBull
Content Pool / Jaanus Ree
No comments:
Post a Comment