Saturday, October 6, 2018


Walesi MM-rallit juhivad Ogier – Ingrassia. Tänak – Järveoja katkestasid tehnilistel põhjustel, kindlalt liidrikohalt

Ogier - Ingrassiat ootab pühapäeval ees heitlus esikohale

Walesi ralli jätkus laupäeva hommikul ning ees oodanud üheksale kiiruskatsele startisid liidrina Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Eestlaste edu veel MM-liidrina püsinud Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ees oli 28,8 ja Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) ees 31,3 sekundit.
Pika võistluspäeva jooksul, mis võistlejate jaoks sai alguse juba 5.30 hommikul, ootasid ees Walesi klassikud Myherin, Sweet Lamb ja Dyfi ning kõik laupäevased 150,24 katsekilomeetrit, tuli läbida ilma hoolduseta.
Viie pehmema rehviseguga startisid laupäevaste katsete avaringile Craig Breen (Citroën C3 WRC), Mads Østberg (Citroën C3 WRC), Andreas Mikkelsen (Hyundai i20 Coupe WRC), Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC) ja Ott Tänak.
Neuville valis esimesteks katseteks kolm pehmet ja kaks keskmise seguga rehvi, Ogier kaks pehmet ja kolm keskmist ning Latvala neli pehmet ja ühe keskmise.

Suninen - Markkula auto peale SS9 väljasõitu


Laupäevastele katsetele ei startinud enam Teemu Suninen – Mikko Markkula, kelle Ford Fiesta WRC turvapuur, sai reede viimasel katsel juhtunud väljasõidus sedavõrd viga, et FIA ametnikud seda enam starti ei lubanud.

SS10 Myherin 1 20.28 km

Laupäeva alustati kohe päeva pikima katse (20,28 km) esimese läbimisega. Katse võidu võtsid Ogier – Ingrassia, kellele see oli tänavuse Walesi ralli esimeseks katsevõiduks. Kuna Latvala ja Lappi ei alustanud hommikut kõige reipamini, siis tähendas see seda, et Ogier tõusis katsega üldarvestuses kaks kohta ning jätkas nüüd kolmandana. Prantslase ees oli vaid 2,2 sekundi kaugusel Neuville.
Tänak – Järveoja, kes startisid lauppäevastele katsetele üheksandana, ei lasknud ennast libedast teest häirida ning lõpetasid avakatse kolmanda ajaga. Kuigi Ogier – Ingrassia tulid neile 3,1 sekundi võrra lähemale, siis Neuville – Gilsoul ees suurendati edu 4,1 sekundi võrra.

SS11 Sweet Lamb Hafren 19.95 km

Järgnevana sõidetud katse parima aja sõitsid välja Østberg – Eriksen. Oma auto seadistusi muutnud ning tänu sellele end autos mugavat tundnud norrakaga, suutis katsel tempos püsida vaid Tänak, kes jäi ligi 20 kilomeetriga Citroën tehasesõitjast maha 1,7 sekundiga. Kui katsel tegi väikese sõiduvea Breen, siis suurema sõiduveaga sai hakkama Neuville, kes ühe paremkurvi liiga laiaks lasi, mille tulemusel ta Hyundai kraavi kinni jäi. Belglase õnneks olid teda sealt kohe välja lükkamas rallifännid. Sellest hoolimata pidid Neuville – Gilsoul katsel palju aega ära andma ning täpsemalt 51,4 sekundit. Nii suur ajakaotus tähendas, et seni teisel kohal sõitnud belglased, kukkusid üldarvestuse kaheksandale kohale. Poodiumikohast lahutas neid nüüd 37,6 sekundit. Neuville ütles katse lõpus, et see oli tema sõiduviga ning süüdistada pole kedagi teist.


Tänu Neuville probleemidele oli nüüd teiseks tõusnud Ogier, kes jäi Tänakust maha 43,2 sekundiga.
Prantslase seljataga aga olid tihedalt Lappi ja Latvala, kes jäid neljakordsest Walesi ralli võitjast maha vastavalt 1,8 ja 2,9 sekundiga. 

SS12 Dyfi 19.48 km

Päeva kolmandal katsel teenisid katsevõidu Tänak – Järveoja, kes juhtisid nüüd rallit Ogier –Ingrassia ees 45,7 sekundiga. Ogierist jäi Lappi nüüd maha 4,5 ja temast omakorda Latvala 0,6 sekundiga.
Katse teine aeg jagamisele Citroëni võistlejate  Østberg – Eriksen ja Breen – Martin vahel. Mehed jäid eestlastest maha 1,8 sekundiga.  Breeni hea katseaeg tähendas, et ka iirlane oli vaikselt liitumas poodiumikoha eest heitlejate grupiga ning jäi nüüd Latvalast maha 3,6 sekundiga.

SS13 Gartheiniog 11.26 km

Gartheiniog nime kandnud katse parima aja sõitsid välja laupäeval esimese autona startinud Andreas Mikkelsen – Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC). Norralastele tagasid katse kaksikvõidu Østberg – Eriksen, kes jäid kaasmaalastest maha 0,6 sekundiga. Toyota meeskonna parima resultaadi eest hoolitsesid Tänak – Järveoja, kes jäid Mikkelsen – Jægerist maha täpselt sekundiga.

„Meil ei ole täna millegipärast mootoril seda jõudu, millega me oleme harjunud. Auto kere aga toimib väga hästi ning tegime katsetele ka hea rehvivaliku,“ sõnas Tänak peale päeva neljandat katset.

Ralli üldarvestuses jätkasid teisena Ogier – Ingrassia, kes jäid möödunud aastastest meeskonnakaaslastest maha 48 sekundiga. Kui enne päeva neljandat katset olid Toyota paremuselt teised mehed Lappi – Ferm, siis nüüd möödusid neist Latvala – Anttila. Kahe Soome võistluspaari vahe oli 1,3 sekundit. Latvala kaotas omakorda Ogierile 3,3 sekundiga.
Katse lõpus kurtis Neuville, et tegi hommikustele katsetele vale rehvivaliku, kui otsustas ette panna keskmise seguga rehvid. Belglane sõitis katsel välja alles üheksanda aja ning kukkus samale positsioonile ka üldarvestuses. Viimane poodiumikoht oli nüüd juba 41,4 sekundi kaugusel.

SS14 Dyfnant 8.30 km

Enne rehvivahetuspausi jäi veel sõita päeva lühim katse. Selle katse võit reedel lisaks konkurentidele, ka kõhuhädadega võidelnud Latvalale. Kuna soomlane edestas katsel Ogieri 1,6 sekundiga, siis tähendas see, et VW meeskonna aegseid meeskonnakaaslasi lahutas nüüd 1,7 sekundit.

Norra "inseneride" uus C3 WRC lahendus

Katselt kolmas järjestikune teine aeg (+0,6) Østbergile ja seda hoolimata sellest, et norralane oli otsustanud katsel oma C3 WRC natukene modifitseerida ning võtnud auto parema küljega rajaäärest kaasa reklaamtahvli, koos selle raamiga.
Tänak – Järveojale, kes olid katsel liialt hauganud ning tänu sellele lõhkunud vasaku esitiiva laiendid, katse kuues aeg (+1,6).
Lõunapausile saades oli eestlaste edu Ogier – Ingrassia ees 48 sekundit. Kui Tänak – Järveoja edu oli turvaline, siis kohtade 2-5 vahele mahtus kõigest 7,4 sekundit.

SS15 Myherin 20.28 km

Walesi ralli jätkus peale rehvivahetust nelja kiiruskatsega, millest esimene kohe päeva pikima Myherini korduvläbimine. Katsevõidu võtsid Ogier – Ingrassia, kes teda jälitavat Latvala - Anttilat edestasid 3,8 sekundiga. Üldarvestuses oli nüüd Fordi ja Toyota võistlejate vahe 5,5 sekundit.
Kui hommiku poolsetel katsetel valitsesid katsetel märjad ja libedad tingimuse, siis pärastlõunaks oli välja tulnud ka päike ning see oli muutnud ka teepinnase oluliselt kuivemaks.
Tänak – Järveojale 15 katse seitsmes aeg. Tänak, kes ütles katse lõpus sarnaselt teiste sõitjatega, et tal polnud sellist infot, et katsetel on nii palju kuivemad olud, jäi Ogierist maha 6,1 sekundiga. Üldarvestuses juhtis eestlane prantslase ees 41,9 sekundiga.

Teisele katsete ringile startisid WRC sõitjad selliste rehvidega: Citroën/Lappi/Paddon - 5 pehmet Ogier/Latvala - 2 pehmet ja 3 vahepealset, Evans - 5 vahepealset,  Neuville/Mikkelsen/Tänak - 4 pehmet ja 1 vahepealne.

SS16 Sweet Lamb Hafren 2 19.95 km

Järgnevana ootas võistlejaid ees Sweet Lamb Hafreni teine läbimine, mis esimesel korral valmistas probleeme Neuville – Gilsoul´ile. Kahjuks peab tõdema, et seekord sai see katse saatuslikuks ja lõplikult saatuslikuks ralli liidritele. Ühelt hüppelt maandudes tuli Tänak – Järveoja, Toyota Yaris WRC karterikaitse lahti ja selle järel läks puruks radiaator. Rallit 41,9 sekundiga juhtinud eestlastel ei jäänud muud üle, kui auto rajaäärde keerata ning unistus neljandast järjestikusest võidust ning tõus MM-liidriks läinuks tunnistada. 

Tänak - Järveoja auto esiots peale katkestamist

Väga-väga kurb oli vaadata kopteri kaardreid, kus mehed üksteist lohutasid, sest MM-arvestuse esikoht oli ju vaid käeulatuses. Loodetavasti jäi eestlaste Yarise mootor nii palju korda, et saavad pühapäeval tulla heitlema punktikatse maksimumi eest.
Päeva teise katsevõidu võttis Mikkelsen, kes edestas katsel võrdse aja välja sõitnud Ogieri ja Latvalat 2,6 sekundiga. Tänu Tänak – Järveoja katkestamisele tõusid esikohale Ogier – Ingrassia, kes juhtisid nüüd rallit Latvala – Anttila ees 5,5 sekundiga.  Latvala edestas omakorda Lappit 5,3 sekundiga.
Arusaadavalt uudisest šokeeritud Latvala ütles, et on nüüd järgmistel katsetel veel rohkem fokuseeritud, et meeskonnale ikkagi head punktid tuua ning võitu püüda, millega ta aitaks ka Tänakut.

VIDEO: Tänak - Järveoja SS16 hüpe ja sellele järgnenu

SS17 Dyfi 2 19.48 km

Kuna eelmisel katsel jäid kahjuks ralli kindlad liidrid rajaäärde, siis nüüd oli läinud esikoha eest sekund-sekundis heitluseks Ogieri ja Latvala vahel. Viimati 2017.aasta Rootsi MM-rallil võidu võtnud Latvala surus nüüd gaasi põhja ning võitis katse ja vähendas Ogieriga vahet 2,6 sekundi võrra. Nüüd oli endiste meeskonnakaaslaste vahe 2,9 sekundit. Ogier sõnas katse lõpus, et tal on Otist väga kahju, sest Tänak oli sel nädalavahetusel taas mees teisest klassist ja ülejäänud heitlesid teise koha eest, kuid nüüd on vaja tal endal võidu eest heitlema hakata.
Kuna Mikkelsen ja Paddon peavad tõenäoliselt hiljemalt enne pühapäevast viimast katset Neuville mööda laskma, siis oli küsimus, et kas Neuville suudab katsel vahet vähendada ka kuuendat kohta hoidva Østbergiga. Belglane küll vähendas, kuid vaid 0,1 sekundi võrra.

SS18 Gartheiniog 2 11.26 km

Laupäeva viimase katsena sõideti Gartheiniog katse teine läbimine. Katsevõit Mikkelsen – Jæger´ile, kellele see oli laupäeva kolmandaks katsevõiduks.
Ogier – Ingrassia lõpetasid päeva viienda ajaga (+5,2), kuid kuna Latvala – Anttila tegid katsel sõiduvea ja suretasid auto välja, siis suurendasid prantslased soomlaste ees üldedu.

„See katse ei sobinud meie autole. Olen tänasega rahul ning andsin edasta kõik, mis mul oli. Plaanin sama taktikaga jätkata ka homme,“ võttis Ogier viimase katse ja laupäeva kokku.

Pühapäevasele võistluspäevale liidrina vastu minevad Ogier – Ingrassia juhivad Latvala – Anttila ees 4,4 sekundiga. Kui pühapäeval tuleb kõva lahing esikohale, siis sama põnev saab heitlus olema kolmandale kohale. Lappi – Ferm´i edu Breen – Martini ees on 1,7 sekundit.
Loodetavasti on pühapeval tagasi stardis ka Ott Tänak – Martin Järveoja, et pärast pettumusega lõppenud laupäeva, teenida Walesi rallilt vähemalt võimalikult suur punktikatse saak.

VIDEO: Jari-Matti Latvala plaan pühapäevaks :) 

Pühapäeval sõidetakse Walesi rallil viis kiiruskatset ning läbitakse 55,64 katsekilomeetrit. Kui tavapäraselt sõidetakse ralli punktikatse viimase katsena, siis Walesi on selleks pühapäeva teine katse (SS20 Gwydir 1).

74. Dayinsure Wales Rally GB 2018 järjestus peale SS18

1.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC 2:31:22.5
2.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +0:04.4
3.Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +0:11.8
4.Breen / Martin Citroën C3 WRC +0:13.5
5. Østberg / Eriksen Citroën C3 WRC +0:34.1
6.Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 WRC +0:36.5
7.Paddon / Marshall Hyundai i20 WRC +0:45.4
8.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:55.5
9.Rovanperä / Halttunen Škoda Fabia R5 +7:30.8
10.Tidemand / Andersson Škoda Fabia R5 +8:33.9

74. Dayinsure Wales Rally GB pühapäeva kiiruskatsed

SS19 Elsi 10.06 km 08:22
SS20 Gwydir 1 (Power Stage) 14.76 km 10:08
SS21 Great Orme Llandudno 1 8.03 km 11:16
SS22 Gwydir 2 14.76 km 12:35
SS23 Great Orme Llandudno 2 8.03 km 14:18

Foto: M-Sport

No comments:

Post a Comment