Walesi MM-rallit juhivad Ogier – Ingrassia.
Tänak – Järveoja katkestasid tehnilistel põhjustel, kindlalt liidrikohalt
Ogier - Ingrassiat ootab pühapäeval ees heitlus esikohale |
Walesi ralli
jätkus laupäeva hommikul ning ees oodanud üheksale kiiruskatsele startisid
liidrina Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Eestlaste edu veel
MM-liidrina püsinud Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC)
ees oli 28,8 ja Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) ees 31,3
sekundit.
Pika
võistluspäeva jooksul, mis võistlejate jaoks sai alguse juba 5.30 hommikul,
ootasid ees Walesi klassikud Myherin, Sweet Lamb ja Dyfi ning kõik laupäevased
150,24 katsekilomeetrit, tuli läbida ilma hoolduseta.
Viie pehmema
rehviseguga startisid laupäevaste katsete avaringile Craig Breen (Citroën C3
WRC), Mads Østberg (Citroën C3 WRC), Andreas Mikkelsen (Hyundai i20 Coupe WRC),
Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC) ja Ott Tänak.
Neuville
valis esimesteks katseteks kolm pehmet ja kaks keskmise seguga rehvi, Ogier
kaks pehmet ja kolm keskmist ning Latvala neli pehmet ja ühe keskmise.
Suninen - Markkula auto peale SS9 väljasõitu |
Laupäevastele katsetele ei startinud enam Teemu Suninen – Mikko Markkula, kelle Ford Fiesta WRC turvapuur, sai reede viimasel katsel juhtunud väljasõidus sedavõrd viga, et FIA ametnikud seda enam starti ei lubanud.
SS10 Myherin 1 20.28 km
Laupäeva
alustati kohe päeva pikima katse (20,28 km) esimese läbimisega. Katse võidu
võtsid Ogier – Ingrassia, kellele see oli tänavuse Walesi ralli esimeseks
katsevõiduks. Kuna Latvala ja Lappi ei alustanud hommikut kõige reipamini, siis
tähendas see seda, et Ogier tõusis katsega üldarvestuses kaks kohta ning jätkas
nüüd kolmandana. Prantslase ees oli vaid 2,2 sekundi kaugusel Neuville.
Tänak –
Järveoja, kes startisid lauppäevastele katsetele üheksandana, ei lasknud ennast
libedast teest häirida ning lõpetasid avakatse kolmanda ajaga. Kuigi Ogier –
Ingrassia tulid neile 3,1 sekundi võrra lähemale, siis Neuville – Gilsoul ees
suurendati edu 4,1 sekundi võrra.
SS11 Sweet Lamb Hafren 19.95 km
Järgnevana
sõidetud katse parima aja sõitsid välja Østberg – Eriksen. Oma auto seadistusi
muutnud ning tänu sellele end autos mugavat tundnud norrakaga, suutis katsel
tempos püsida vaid Tänak, kes jäi ligi 20 kilomeetriga Citroën tehasesõitjast
maha 1,7 sekundiga. Kui katsel tegi väikese sõiduvea Breen, siis suurema
sõiduveaga sai hakkama Neuville, kes ühe paremkurvi liiga laiaks lasi, mille
tulemusel ta Hyundai kraavi kinni jäi. Belglase õnneks olid teda sealt kohe
välja lükkamas rallifännid. Sellest hoolimata pidid Neuville – Gilsoul katsel
palju aega ära andma ning täpsemalt 51,4 sekundit. Nii suur ajakaotus tähendas,
et seni teisel kohal sõitnud belglased, kukkusid üldarvestuse kaheksandale
kohale. Poodiumikohast lahutas neid nüüd 37,6 sekundit. Neuville ütles katse
lõpus, et see oli tema sõiduviga ning süüdistada pole kedagi teist.
Tänu
Neuville probleemidele oli nüüd teiseks tõusnud Ogier, kes jäi Tänakust maha
43,2 sekundiga.
Prantslase
seljataga aga olid tihedalt Lappi ja Latvala, kes jäid neljakordsest Walesi
ralli võitjast maha vastavalt 1,8 ja 2,9 sekundiga.
SS12 Dyfi 19.48 km
Päeva
kolmandal katsel teenisid katsevõidu Tänak – Järveoja, kes juhtisid nüüd rallit
Ogier –Ingrassia ees 45,7 sekundiga. Ogierist jäi Lappi nüüd maha 4,5 ja temast
omakorda Latvala 0,6 sekundiga.
Katse teine
aeg jagamisele Citroëni võistlejate Østberg
– Eriksen ja Breen – Martin vahel. Mehed jäid eestlastest maha 1,8 sekundiga. Breeni hea katseaeg tähendas, et ka iirlane
oli vaikselt liitumas poodiumikoha eest heitlejate grupiga ning jäi nüüd
Latvalast maha 3,6 sekundiga.
SS13 Gartheiniog 11.26 km
Gartheiniog
nime kandnud katse parima aja sõitsid välja laupäeval esimese autona startinud
Andreas Mikkelsen – Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC). Norralastele tagasid
katse kaksikvõidu Østberg – Eriksen, kes jäid kaasmaalastest maha 0,6
sekundiga. Toyota meeskonna parima resultaadi eest hoolitsesid Tänak –
Järveoja, kes jäid Mikkelsen – Jægerist maha täpselt sekundiga.
„Meil ei ole
täna millegipärast mootoril seda jõudu, millega me oleme harjunud. Auto kere
aga toimib väga hästi ning tegime katsetele ka hea rehvivaliku,“ sõnas Tänak
peale päeva neljandat katset.
Ralli
üldarvestuses jätkasid teisena Ogier – Ingrassia, kes jäid möödunud aastastest
meeskonnakaaslastest maha 48 sekundiga. Kui enne päeva neljandat katset olid
Toyota paremuselt teised mehed Lappi – Ferm, siis nüüd möödusid neist Latvala –
Anttila. Kahe Soome võistluspaari vahe oli 1,3 sekundit. Latvala kaotas omakorda
Ogierile 3,3 sekundiga.
Katse lõpus
kurtis Neuville, et tegi hommikustele katsetele vale rehvivaliku, kui otsustas
ette panna keskmise seguga rehvid. Belglane sõitis katsel välja alles üheksanda
aja ning kukkus samale positsioonile ka üldarvestuses. Viimane poodiumikoht oli
nüüd juba 41,4 sekundi kaugusel.
SS14 Dyfnant 8.30 km
Enne
rehvivahetuspausi jäi veel sõita päeva lühim katse. Selle katse võit reedel
lisaks konkurentidele, ka kõhuhädadega võidelnud Latvalale. Kuna soomlane
edestas katsel Ogieri 1,6 sekundiga, siis tähendas see, et VW meeskonna aegseid
meeskonnakaaslasi lahutas nüüd 1,7 sekundit.
Norra "inseneride" uus C3 WRC lahendus |
Katselt
kolmas järjestikune teine aeg (+0,6) Østbergile ja seda hoolimata sellest, et
norralane oli otsustanud katsel oma C3 WRC natukene modifitseerida ning võtnud
auto parema küljega rajaäärest kaasa reklaamtahvli, koos selle raamiga.
Tänak –
Järveojale, kes olid katsel liialt hauganud ning tänu sellele lõhkunud vasaku
esitiiva laiendid, katse kuues aeg (+1,6).
Lõunapausile
saades oli eestlaste edu Ogier – Ingrassia ees 48 sekundit. Kui Tänak –
Järveoja edu oli turvaline, siis kohtade 2-5 vahele mahtus kõigest 7,4
sekundit.
SS15 Myherin 20.28 km
Walesi ralli
jätkus peale rehvivahetust nelja kiiruskatsega, millest esimene kohe päeva
pikima Myherini korduvläbimine. Katsevõidu võtsid Ogier – Ingrassia, kes teda
jälitavat Latvala - Anttilat edestasid 3,8 sekundiga. Üldarvestuses oli nüüd
Fordi ja Toyota võistlejate vahe 5,5 sekundit.
Kui hommiku
poolsetel katsetel valitsesid katsetel märjad ja libedad tingimuse, siis
pärastlõunaks oli välja tulnud ka päike ning see oli muutnud ka teepinnase
oluliselt kuivemaks.
Tänak –
Järveojale 15 katse seitsmes aeg. Tänak, kes ütles katse lõpus sarnaselt teiste
sõitjatega, et tal polnud sellist infot, et katsetel on nii palju kuivemad
olud, jäi Ogierist maha 6,1 sekundiga. Üldarvestuses juhtis eestlane prantslase
ees 41,9 sekundiga.
Teisele
katsete ringile startisid WRC sõitjad selliste rehvidega: Citroën/Lappi/Paddon
- 5 pehmet Ogier/Latvala - 2 pehmet ja 3 vahepealset, Evans - 5 vahepealset, Neuville/Mikkelsen/Tänak - 4 pehmet ja 1
vahepealne.
SS16 Sweet Lamb Hafren 2 19.95 km
Järgnevana
ootas võistlejaid ees Sweet Lamb Hafreni teine läbimine, mis esimesel korral
valmistas probleeme Neuville – Gilsoul´ile. Kahjuks peab tõdema, et seekord sai
see katse saatuslikuks ja lõplikult saatuslikuks ralli liidritele. Ühelt hüppelt
maandudes tuli Tänak – Järveoja, Toyota Yaris WRC karterikaitse lahti ja selle
järel läks puruks radiaator. Rallit 41,9 sekundiga juhtinud eestlastel ei jäänud
muud üle, kui auto rajaäärde keerata ning unistus neljandast järjestikusest
võidust ning tõus MM-liidriks läinuks tunnistada.
Tänak - Järveoja auto esiots peale katkestamist |
Väga-väga kurb oli vaadata kopteri kaardreid, kus
mehed üksteist lohutasid, sest MM-arvestuse esikoht oli ju vaid käeulatuses. Loodetavasti
jäi eestlaste Yarise mootor nii palju korda, et saavad pühapäeval tulla
heitlema punktikatse maksimumi eest.
Päeva teise
katsevõidu võttis Mikkelsen, kes edestas katsel võrdse aja välja sõitnud Ogieri
ja Latvalat 2,6 sekundiga. Tänu Tänak – Järveoja katkestamisele tõusid esikohale
Ogier – Ingrassia, kes juhtisid nüüd rallit Latvala – Anttila ees 5,5
sekundiga. Latvala edestas omakorda
Lappit 5,3 sekundiga.
Arusaadavalt
uudisest šokeeritud Latvala ütles, et on nüüd järgmistel katsetel veel rohkem
fokuseeritud, et meeskonnale ikkagi head punktid tuua ning võitu püüda, millega ta aitaks ka Tänakut.
VIDEO: Tänak - Järveoja SS16 hüpe ja sellele järgnenu
VIDEO: Tänak - Järveoja SS16 hüpe ja sellele järgnenu
SS17 Dyfi 2 19.48 km
Kuna
eelmisel katsel jäid kahjuks ralli kindlad liidrid rajaäärde, siis nüüd oli
läinud esikoha eest sekund-sekundis heitluseks Ogieri ja Latvala vahel. Viimati
2017.aasta Rootsi MM-rallil võidu võtnud Latvala surus nüüd gaasi põhja ning võitis
katse ja vähendas Ogieriga vahet 2,6 sekundi võrra. Nüüd oli endiste
meeskonnakaaslaste vahe 2,9 sekundit. Ogier sõnas katse lõpus, et tal on Otist
väga kahju, sest Tänak oli sel nädalavahetusel taas mees teisest klassist ja
ülejäänud heitlesid teise koha eest, kuid nüüd on vaja tal endal võidu eest heitlema hakata.
Kuna
Mikkelsen ja Paddon peavad tõenäoliselt hiljemalt enne pühapäevast viimast
katset Neuville mööda laskma, siis oli küsimus, et kas Neuville suudab katsel
vahet vähendada ka kuuendat kohta hoidva Østbergiga. Belglane küll vähendas,
kuid vaid 0,1 sekundi võrra.
SS18 Gartheiniog 2 11.26 km
Laupäeva
viimase katsena sõideti Gartheiniog katse teine läbimine. Katsevõit Mikkelsen –
Jæger´ile, kellele see oli laupäeva kolmandaks katsevõiduks.
Ogier –
Ingrassia lõpetasid päeva viienda ajaga (+5,2), kuid kuna Latvala – Anttila tegid
katsel sõiduvea ja suretasid auto välja, siis suurendasid prantslased soomlaste
ees üldedu.
„See katse
ei sobinud meie autole. Olen tänasega rahul ning andsin edasta kõik, mis mul
oli. Plaanin sama taktikaga jätkata ka homme,“ võttis Ogier viimase katse ja
laupäeva kokku.
Pühapäevasele
võistluspäevale liidrina vastu minevad Ogier – Ingrassia juhivad Latvala –
Anttila ees 4,4 sekundiga. Kui pühapäeval tuleb kõva lahing esikohale, siis
sama põnev saab heitlus olema kolmandale kohale. Lappi – Ferm´i edu Breen –
Martini ees on 1,7 sekundit.
Loodetavasti
on pühapeval tagasi stardis ka Ott Tänak – Martin Järveoja, et pärast
pettumusega lõppenud laupäeva, teenida Walesi rallilt vähemalt võimalikult suur
punktikatse saak.
VIDEO: Jari-Matti Latvala plaan pühapäevaks :)
VIDEO: Jari-Matti Latvala plaan pühapäevaks :)
Pühapäeval
sõidetakse Walesi rallil viis kiiruskatset ning läbitakse 55,64
katsekilomeetrit. Kui tavapäraselt sõidetakse ralli punktikatse viimase
katsena, siis Walesi on selleks pühapäeva teine katse (SS20 Gwydir 1).
74. Dayinsure Wales Rally GB 2018 järjestus
peale SS18
1.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC 2:31:22.5
2.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +0:04.4
3.Lappi /
Ferm Toyota Yaris WRC +0:11.8
4.Breen /
Martin Citroën C3 WRC +0:13.5
5. Østberg /
Eriksen Citroën C3 WRC +0:34.1
6.Mikkelsen
/ Jæger Hyundai i20 WRC +0:36.5
7.Paddon /
Marshall Hyundai i20 WRC +0:45.4
8.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:55.5
9.Rovanperä
/ Halttunen Škoda Fabia R5 +7:30.8
10.Tidemand
/ Andersson Škoda Fabia R5 +8:33.9
74. Dayinsure Wales Rally GB pühapäeva
kiiruskatsed
SS19 Elsi
10.06 km 08:22
SS20 Gwydir
1 (Power Stage) 14.76 km 10:08
SS21 Great
Orme Llandudno 1 8.03 km 11:16
SS22 Gwydir
2 14.76 km 12:35
SS23 Great
Orme Llandudno 2 8.03 km 14:18
Foto:
M-Sport
No comments:
Post a Comment