Walesi MM-ralli võitsid Ogier – Ingrassia.
Tänak – Järveojale 4 Power Stage punkti
Ogier - Ingrassiale Walesist karjääri 44.etapivõit |
Peale
dramaatilist laupäeva, jätkus Walesi ralli viie kiiruskatsega ning ees ootas
55,64 katsekilomeetrit. Pühapäevastele katsetele startisid liidrina Sebastien Ogier
– Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), kelle edu Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
(Toyota Yaris WRC) ees oli 4,4 ning Esappekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris
WRC) ees 11,8 sekundit.
Laupäeval
tehniliste probleemide tõttu kindlalt liidrikohalt katkestanud Ott Tänak –
Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), olid pühapäeval rajal tagasi ning nende
ainsaks eesmärgiks punktikatse punktid.
Pühapäevased
rehvivalikud olid järgnevad: Citroën/Tänak/Neuville/Mikkelsen: 5 pehmet, Lappi:
5 keskmist, Latvala/Ogier/Evans: 2pehmet + 3 keskmist, Paddon: 4 pehmet +1 keskmine
SS19 Elsi 10.06 km
Päeva
alustati veidi üle 10 km pikkuse katsega ning selle võidu võtsid Lappi – Ferm,
kes edestasid katsel Latvala – Anttilat 1,6 sekundiga. Kuna Ogier – Ingrassia kaotasid
katsel Latvala – Anttilale 2,7 sekundiga, siis lahutas nüüd kahte võistluspaari
vaid 1,7 sekundit.
Tänak –
Järveojale avakatse kuues aeg (+6,3).
SS20 Gwydir 1 (Power Stage) 14.76 km
Kui
tavapäraselt sõidetakse ralli punktikatsena, võistluse viimane katse, siis
Walesi oli selleks pühapäeva teine katse. Tõelise fighting mode peale oli end
lülitanud Latvala, kes võitis katse ning seda Ogieri ees koguni 5,3 sekundiga,
mis tähendas, et soomlane tõusis ise Walesi ralli liidriks. Latvala juhtis nüüd
kolm katset enne lõppu Ogieri ees 3,6 sekundiga.
Pühapäevastele
katsetele vaid ühe eesmärgiga startinud Tänak – Järveoja pingutasid ka
punktikatsel meeletult ning tulemuseks katse teine aeg (+0,8) ning väga
väärtuslikud neli MM-punkti.
Mis kõige
olulisem nii Ogier, kui Neuville jäid eestlaste seljataha ja teenisid vastavalt
3 ja 2 punkti.
Katsel tegid
sõiduvea Craig Breen – Scott Martin (Citroen C3 WRC), kes ühte paremkurvi
liigselt lõikasid ning selle tulemusel spinni tegid ja rajaäärset valli
toetasid.
Ralli
üldarvestuses vahetus lisaks liidritele ka viienda ja kuuenda koha omanik.
Norralaste siseheitluses läksid juhtima Andreas Mikkelsen – Anders Jæger
(Hyundai i20 Coupe WRC). Nende edu Mads Østberg – Torstein Eriksen (Citroën C3
WRC) ees oli vaid 0,9 sekundit.
SS21 Great Orme Llandudno 1 8.03
Järgmisena ootas
ees pühapäeva lühima katse esimene läbimine. Asfaldikatse parima aja sõitsid
välja Ogier – Ingrassia, kes vähendasid Latvala – Anttilaga vahet 3,4 sekundiga
ning nüüd oli endiste meeskonnakaaslaste vahe vaid 0,2 sekundit. Katse kolmas
aeg Neuville – Gilsoulile, kes jäid küll katsevõitjatest maha 4,6 sekundiga,
kuid edestasid Østberg – Erikseni 1,9
sekundiga ning nüüd lahutas belglasi viiendast kohast 6,9 sekundit.
Tänak –
Järveojale katse 12. aeg.
SS22 Gwydir 2 14.76 km
Ralli
viimase kruusakatsena sõideti Gwydirni teine läbimine. Nagu arvata oli, siis
selle katse võidu eest heitlevad Latvala ja Ogier ning paremini õnnestus neist
kahest katse, prantslase. Neljakordne Walesi ralli võitja edestas katsel
soomlase 3,3 sekundiga ning juhtis nüüd ise rallit 3,1 sekundiga.
Katsel tegi
spinni ja kaotas Ogierile koguni 18,5 sekundit Østberg ja see tähendas seda, et
üldarvestuses tõusis koha võrra Neuville, kes oli nüüd tõusnud juba viiendaks.
Arusaadavalt,
mitte pingutanud ja juba ralli lõppu oodanud Tänakule ralli eelviimase katse
kuue aeg.
SS23 Great Orme Llandudno 2 8.03 km
Walesi ralli
2018 viimase katsena sõideti Great Orme teine läbimine. Katse algus venis
rohkem, kui tund, sest viimase kiiruskatse eelsel triki krossiratturite sõidul
põrkasid finišieelsel kunstlikul trampliinil kokku 3 sõitjat, kes said
vigastada selliselt, et kohale tuli kutsuda kiirabi kopter. Lõpuks algas katse
ligi kaks tundi hiljem ning seda lühendati 650 m võrra.
Ka viimase
katse võit Ogier – Ingrassiale ja sellega ka Walesi ralli üldvõit. See oli
prantslastele karjääri 44 MM-ralli võiduks. Lisaks sellele tõusid prantslased Walesi ralli läbi aegade edukaimaks võistluspaariks. Neil on nüüd ette näidata viis Walesi ralli esikohta.
M-Sport
võistlejate järel lõpetas kaks Toyota Gazoo Racing võistluspaari. Latvala –
Anttila kaotasid lõpuks võitjatele 10,6 ja Lappi – Ferm 35,1 sekundiga.
WRC2 klassi arvestuses ei leidnud sel
nädalavahetusel vastast Kalle Rovanperäle ja Jonne Halttunenile (Skoda Fabia
R5). See, mis Soomes tänu tehnilistele probleemidele jäi tegemata, see võeti
nüüd Walesis, kus möödunud aastal tehti karjääri esimene MM-start.
Meeskonnakaaslasi Pontus Tidemand – Jonas Andersson (Skoda Fabia R5 edestati
lõpuks 1.34,2 ja kolmandad olid sõitnud Gus Greensmith – Alessandro Gelsomino
(Ford Fiesta R5), kes jäid soomlastest maha üle 2 minuti.
Ott Tänak - Martin Järveoja kukkusid nüüd MM-arvestuses kolmandaks. Liidrina jätkavatest Neuville - Gilsoulist jäävad eestlased maha 21 punktiga. Ogier - Ingrassia jäävad belglastest maha 7 punktiga.
74. Dayinsure Wales Rally GB 2018 lõppjärjestus
1.Ogier /
Ingrassia Ford Fiesta WRC 3:06:12.5
2.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +0:10.6
3.Lappi /
Ferm Toyota Yaris WRC +0:35.1
4.Breen /
Martin Citroën C3 WRC +1:10.4
5.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:14.4
6.Mikkelsen
/ Jæger Hyundai i20 WRC +1:15.9
7.Paddon /
Marshall Hyundai i20 WRC +1:18.4
8.Østberg /
Eriksen Citroën C3 WRC +1:21.6
9.Rovanperä
/ Halttunen Skoda Fabia R5 +9:14.7
10.Tidemand
/ Andersson Skoda Fabia R5 +10:48.9
Autoralli
MM-hooaeg jätkub nüüd kolme nädala pärast hooaja ainsa segaralliga, mis
sõidetakse Hispaanias.
Foto: RedBull/Jaanus Ree
No comments:
Post a Comment