Sunday, October 7, 2018


Walesi MM-ralli võitsid Ogier – Ingrassia. Tänak – Järveojale 4 Power Stage punkti

Ogier - Ingrassiale Walesist karjääri 44.etapivõit


Peale dramaatilist laupäeva, jätkus Walesi ralli viie kiiruskatsega ning ees ootas 55,64 katsekilomeetrit. Pühapäevastele katsetele startisid liidrina Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), kelle edu Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) ees oli 4,4 ning Esappekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) ees 11,8 sekundit.
Laupäeval tehniliste probleemide tõttu kindlalt liidrikohalt katkestanud Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), olid pühapäeval rajal tagasi ning nende ainsaks eesmärgiks punktikatse punktid.

Pühapäevased rehvivalikud olid järgnevad: Citroën/Tänak/Neuville/Mikkelsen: 5 pehmet, Lappi: 5 keskmist, Latvala/Ogier/Evans: 2pehmet + 3 keskmist, Paddon: 4 pehmet +1 keskmine

SS19 Elsi 10.06 km

Päeva alustati veidi üle 10 km pikkuse katsega ning selle võidu võtsid Lappi – Ferm, kes edestasid katsel Latvala – Anttilat 1,6 sekundiga. Kuna Ogier – Ingrassia kaotasid katsel Latvala – Anttilale 2,7 sekundiga, siis lahutas nüüd kahte võistluspaari vaid 1,7 sekundit.
Tänak – Järveojale avakatse kuues aeg (+6,3).

SS20 Gwydir 1 (Power Stage) 14.76 km

Kui tavapäraselt sõidetakse ralli punktikatsena, võistluse viimane katse, siis Walesi oli selleks pühapäeva teine katse. Tõelise fighting mode peale oli end lülitanud Latvala, kes võitis katse ning seda Ogieri ees koguni 5,3 sekundiga, mis tähendas, et soomlane tõusis ise Walesi ralli liidriks. Latvala juhtis nüüd kolm katset enne lõppu Ogieri ees 3,6 sekundiga.
Pühapäevastele katsetele vaid ühe eesmärgiga startinud Tänak – Järveoja pingutasid ka punktikatsel meeletult ning tulemuseks katse teine aeg (+0,8) ning väga väärtuslikud neli MM-punkti.
Mis kõige olulisem nii Ogier, kui Neuville jäid eestlaste seljataha ja teenisid vastavalt 3 ja 2 punkti.
Katsel tegid sõiduvea Craig Breen – Scott Martin (Citroen C3 WRC), kes ühte paremkurvi liigselt lõikasid ning selle tulemusel spinni tegid ja rajaäärset valli toetasid.
Ralli üldarvestuses vahetus lisaks liidritele ka viienda ja kuuenda koha omanik. Norralaste siseheitluses läksid juhtima Andreas Mikkelsen – Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC). Nende edu Mads Østberg – Torstein Eriksen (Citroën C3 WRC) ees oli vaid 0,9 sekundit.

SS21 Great Orme Llandudno 1 8.03

Järgmisena ootas ees pühapäeva lühima katse esimene läbimine. Asfaldikatse parima aja sõitsid välja Ogier – Ingrassia, kes vähendasid Latvala – Anttilaga vahet 3,4 sekundiga ning nüüd oli endiste meeskonnakaaslaste vahe vaid 0,2 sekundit. Katse kolmas aeg Neuville – Gilsoulile, kes jäid küll katsevõitjatest maha 4,6 sekundiga, kuid edestasid Østberg –  Erikseni 1,9 sekundiga ning nüüd lahutas belglasi viiendast kohast 6,9 sekundit.
Tänak – Järveojale katse 12. aeg.

SS22 Gwydir 2 14.76 km

Ralli viimase kruusakatsena sõideti Gwydirni teine läbimine. Nagu arvata oli, siis selle katse võidu eest heitlevad Latvala ja Ogier ning paremini õnnestus neist kahest katse, prantslase. Neljakordne Walesi ralli võitja edestas katsel soomlase 3,3 sekundiga ning juhtis nüüd ise rallit 3,1 sekundiga.
Katsel tegi spinni ja kaotas Ogierile koguni 18,5 sekundit Østberg ja see tähendas seda, et üldarvestuses tõusis koha võrra Neuville, kes oli nüüd tõusnud juba viiendaks.
Arusaadavalt, mitte pingutanud ja juba ralli lõppu oodanud Tänakule ralli eelviimase katse kuue aeg.

SS23 Great Orme Llandudno 2 8.03 km

Walesi ralli 2018 viimase katsena sõideti Great Orme teine läbimine. Katse algus venis rohkem, kui tund, sest viimase kiiruskatse eelsel triki krossiratturite sõidul põrkasid finišieelsel kunstlikul trampliinil kokku 3 sõitjat, kes said vigastada selliselt, et kohale tuli kutsuda kiirabi kopter. Lõpuks algas katse ligi kaks tundi hiljem ning seda lühendati 650 m võrra.
Ka viimase katse võit Ogier – Ingrassiale ja sellega ka Walesi ralli üldvõit. See oli prantslastele karjääri 44 MM-ralli võiduks. Lisaks sellele tõusid prantslased Walesi ralli läbi aegade edukaimaks võistluspaariks. Neil on nüüd ette näidata viis Walesi ralli esikohta.
M-Sport võistlejate järel lõpetas kaks Toyota Gazoo Racing võistluspaari. Latvala – Anttila kaotasid lõpuks võitjatele 10,6 ja Lappi – Ferm 35,1 sekundiga.

WRC2 klassi arvestuses ei leidnud sel nädalavahetusel vastast Kalle Rovanperäle ja Jonne Halttunenile (Skoda Fabia R5). See, mis Soomes tänu tehnilistele probleemidele jäi tegemata, see võeti nüüd Walesis, kus möödunud aastal tehti karjääri esimene MM-start. Meeskonnakaaslasi Pontus Tidemand – Jonas Andersson (Skoda Fabia R5 edestati lõpuks 1.34,2 ja kolmandad olid sõitnud Gus Greensmith – Alessandro Gelsomino (Ford Fiesta R5), kes jäid soomlastest maha üle 2 minuti. 

Ott Tänak - Martin Järveoja kukkusid nüüd MM-arvestuses kolmandaks. Liidrina jätkavatest Neuville - Gilsoulist jäävad eestlased maha 21 punktiga. Ogier - Ingrassia jäävad belglastest maha 7 punktiga. 

74. Dayinsure Wales Rally GB 2018 lõppjärjestus


1.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC 3:06:12.5
2.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +0:10.6
3.Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +0:35.1
4.Breen / Martin Citroën C3 WRC +1:10.4
5.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:14.4
6.Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 WRC +1:15.9
7.Paddon / Marshall Hyundai i20 WRC +1:18.4
8.Østberg / Eriksen Citroën C3 WRC +1:21.6
9.Rovanperä / Halttunen Skoda Fabia R5 +9:14.7
10.Tidemand / Andersson Skoda Fabia R5 +10:48.9


Autoralli MM-hooaeg jätkub nüüd kolme nädala pärast hooaja ainsa segaralliga, mis sõidetakse Hispaanias.


Foto: RedBull/Jaanus Ree

No comments:

Post a Comment