Rehvipurunemine kukutas Tänak – Järveoja
liidrikohalt kuuendaks
Korsika
MM-ralli jätkus laupäeval ning võistlejatel tuli kuue katse jooksul läbida tänavuse
hooaja pikimad katsekilomeetrid, milleks oli 174,50.
Laupäeva alustasid
liidrina Elfyn Evans – Scott Martin (Ford Fiesta WRC), kelle edu Ott Tänak –
Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) ees oli 4,5 ja Thierry Neuville – Nicolas
Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ees 9,8 sekundit.
SS7 Cap Corse 1 - 25.62 km
Laupäeva alustati
veidi üle veerandsaja kilomeetri pikkuse katsega ning hommikul olid kõige
paremini ärganud Tänak – Järveoja, kes võtsid liidritelt tagasi 0,6 sekundit.
Fordi ja
Toyota võistluspaari lahutas nüüd üldarvestuses 3,9 sekundit.
Katse kolmas
aeg Sebastien Loeb – Daniel Elenale (Hyundai i20 Coupe WRC), kes kaotasid
eestlastele 2,7 sekundiga.
SS8 Désert des Agriates 1 - 14.45 km
Tänak –
Järveoja jätkasid parimas tempos ka päeva teisel katsel ning võtsid teise
järjestikuse katsevõidu. Katse teine aeg
Neuville – Gisoulile +2,0 ja kolmas eestlaste meeskonnakaaslastele Kris Meeke –
Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC) +3,2.
Evans – Martin
kaotasid teist katset järjest aeg ning andsid seekord ära 3,7 sekundit, mis
tähendas, et enne ralli pikimat katset lahutas endisis meeskonnakaaslasi vaid
0,2 sekundit.
SS9 Castagniccia 1 - 47.18 km
Ralli pikima
katse, millel pikkust ligi 50km esimese läbimise võidu kirjutasid enda nimele Dani
Sordo – Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC). Hispaanlaste edu katsel
teise aja saanud Tänak – Järveoja ees oli napid 0,8 sekundit.
Lõpuks olid
hoo üles saanud ka Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, kelle Citroen C3 WRC
seadistused ja kiirus jättis endiselt soovida, kuid seekord kogunes kaotust
katsevõitjale vaid 1,4 sekundit.
Üldarvestuses
tähendas see, et kahekordsed Korsika ralli võitjad tõusid viiendaks.
Evans –
Martin tegid katse alguses väikese sõiduvea, mis lõi nende sõidurütmi sassi ja
kuigi katse teise poolega võeti aega tagasi, siis lõpuks kaotati Sordo – Del Barriole
3,3 sekundiga. See tähendas, et endised meeskonnakaaslased Evans ja Tänak
vahetasid juba kolmandat korda ralli jooksul liidrikoha. Toyota piloodi edu
olid nüüd M-Sport piloodi ees 2,3 sekundit.
Kui kahel
esimesel katsel olid TOP10 sõitjad suuremaid vigu vältinud, siis pikal katsel
oli probleeme Esapekka Lappi – Janne Fermil (Citroen C3 WRC), kes kaotasid ligi
50 sekundit ja kukkusid üldarvestuses seitsmendaks, lastes endast mööda
kaasmaalased Teemu Suninen – Marko Salmineni (Ford Fiesta WRC).
Probleemide
küüsi sattusid ka Loeb – Elena, kes ühe sattusid ühe pidurduse järel liigsesse
libisemisesse ning leidsid end korraks rajaäärest. Üheksakordsed meistrid said
küll taas liikuma, kuid kaotasid katse võitnud endistele meeskonnakaaslastele
40,7 sekundit ja jätkasid üldarvestuses kaheksandana.
SS10 Cap Corse 2 - 25.62 km
Kui
hommikusel ringil said kahest esimesest katsest kaks võitu Tänak – Järveoja,
siis nüüd olid katsevõitjateks Meeke – Marshall. Tänak – Järveoja jäid
meeskonnakaaslastest maha 2,8 sekundiga. Kuna Evans – Martin edestasid
eestlaseid 0,7 sekundiga, siis tähendas see, et üldarvestuses oli Tänak –
Järveoja edu kahanenud 1,6 sekundile.
SS11 Désert des Agriates 2 - 14.45 km
Ralli 11.
kiiruskatse purustas Ott Tänak – Martin Järveoja ja Toyota Gazoo Racing Korsika
ralli võidulootused. Katse kaheksandal kilomeetril purunes eestlaste autol ootamatult
parem esimene rehv, mida vahetama asuti. Katse lõppu jõuti 52. katseajaga ning
kaotust katsevõitnud Neuville -
Gilsoulile 2.01,2. Üldarvestuses kukkusid Tänak – Järveoja seitsmendaks ning
jäid nüüd taas liidriks tõusnud Evans – Martinist maha 1.56,1.
Teiseks
tõusnud Neuville jäi nüüd Evansist maha 11,5 sekundiga.
Samal katsel
purunes ka teise Toyota parem esimene rehv. Sarnaselt eestlastele otsustasid ka
Latvala – Anttila katsel rehvi vahetada ning kokkuvõttes jätkasid soomlased
kümnendana.
Totaalselt motivatsiooni
kaotanud Latvala sõnas laupäeval ka, et ehk peaks ametit vahetama hakkama, sest
midagi ei õnnestu enam.
SS12 Castagniccia 2 - 47.18 km
Korsika
ralli kõige pikema võistluspäeva viimase katsena sõideti lgi 50 km pikkuse
katse kordus. Teise järjestikuse katsevõidu võtsid Neuville – Gilsoul, kes
edestasid Evans – Martinit koguni 16 sekundiga. See tähendas, et 2017.aastal Korsika
ralli võitnud belglased tõusid enne ööpausi liidriteks ning juhtisid nüüd
teiseks kukkunud Evans – Martini ees 4,5 sekundiga.
Sarnase
rünnaku Neuvillega võttis viimasel katsel ette ka Ogier, kes hoolimata Citroeni
mootoriprobleemidele tõusis üldarvestuses koha võrra ning lõpetas päeva
poodiumi viimasel astmel.
Tänak –
Järveoja ei saanud viimasel katsel suuri riske võtta, sest neil puudus terve
tagavararehv. Sellest hoolimata tõusid eestlased päeva viimase katsega koha
võrra ning lähevad pühapäevale vastu kuuendalt kohalt. Liidritest jäävad Toyota
võistlejad maha minuti ja 54,5 sekundiga.
Korsika MM-ralli järjestus peale SS12
1.Neuville /
Gilsoul Hyundai i20 WRC 2:56:50.0
2.Evans /
Martin Ford Fiesta WRC +0:04.5
3.Ogier /
Ingrassia Citroën C3 WRC +0:44.8
4.Sordo /
Del Barrio Hyundai i20 WRC +0:49.9
5.Suninen /
Salminen Ford Fiesta WRC +1:32.1
6.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +1:54.5
7.Lappi /
Ferm Citroën C3 WRC +1:59.3
8.Loeb /
Elena Hyundai i20 WRC +3:21.4
9.Meeke /
Marshall Toyota Yaris WRC +3:55.9
10.Latvala /
Anttila Toyota Yaris WRC +6:35.4
Ka Poom – Järveoja võistluspäeva rikkus
rehvipurunemine
Roland Poom
– Ken Järveoja alustasid senise karjääri kõige pikemat võistluspäeva Juunior
WRC kuuendalt kohalt. Liidritest Tom Kristensson – Henrik Appelskog´ist jäädi
avapäeva järel maha 2.12,6.
Kahjuks
pidid reedeste katsete järel võistluse pooleli jätma Ken Torn – Kauri Pannas, kelle
võistlusauto mootor sai nii palju kahjustada, et seda parandada polnud enam
võimalik.
„Kaks
nullrallit... Sarjas esikoha saamiseks peaksin nüüd võitma kõik kolm ülejäänud
rallit ja samuti kõik kiiruskatsed, aga see on võimatu,” tõdes Torn Delfile
antud intervjuus.
„Praegu
mõtted puuduvad. Lähen koju ning pean toetajate ja targemate inimestega aru,
mida edasi teha.“
Kui reedel
näitasid Poom – Järveoja neljal korral TOP6 aega, siis ka laupäeva alustati
just kuuenda ajaga. Kristensson – Appleskog´ist jäädi 25,62 kilomeetriga maha
50,2 sekundit ning hoolimata katsel tehtud spinnist tõusti üldarvestuses JWRC
viiendale kohale.
Kui
avakatsel õnnestus eestlastel suuremaid probleeme vältida, siis teisel katsel
purunes vasak esimene rehv. Selle tõttu anti katsevõitnud Solans – Barreirole
ära 2.18,9 ning üldarvestuses kukuti kaheksandaks.
Enne
hoolduspausi sõideti Korsika ralli ja Rolandi senise karjääri pikim katse,
millel pikkust 47,18 km.
Kuna
Rolandil ja Kenil polnud enam autole tervet varurehvi, siis suuri riske katsel
ei võetud ning eestlastele palju segadust põhjustanud katselt kümnes aeg.
Peale
hoolduspausi jätkus võistlus hommikuste katsete kordustega. Teise ringi
avakatsel näitasid Roland ja Ken viiendat aega ning kokkuvõttes tõusid
eestlased koha võrra.
Kuigi
algselt oli päeva lõpuni jäänud veel kaks katset, siis tänu viimase katse WRC2
klassi auto põlengule jäeti päeva lõpetanud pika katse kordus JWRC võistlejatel
ära.
Päeva
viimaseks katseks jäänud SS11 Poom – Järveojale seitsmes aeg ning samal
positsioonil lõpetasid eestlased ka laupäevase võistluspäeva.
JWRC klassi
liidritest jäävad Roland ja Ken enne pühapäevaseid katseid maha 6.20,2.
Kuuendat kohta hoidvatest konkurentidest jäävad eestlased maha 35,9 sekundiga.
„Tänane
esimene ring oli väga kehv. Tuli ette legendi probleeme ja sarnaselt reedega
rehvipurunemine. Teise ringi tahtsime lihtsalt lõpuni sõita, et saada eilne hea
tunne tagasi. Homme on ees veel kaks katset kuues koht iseenesest kaugel pole,
aga vaatame kuidas läheb,“ võttis Poom laupäeva kokku.
Pühapäeval
jääb Korsikal sõita veel kaks kiiruskatset ja läbida 51,19 katsekilomeetrit.
Fotod: Hyundai
Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport/JWRC
No comments:
Post a Comment