Saturday, March 30, 2019


Rehvipurunemine kukutas Tänak – Järveoja liidrikohalt kuuendaks



Korsika MM-ralli jätkus laupäeval ning võistlejatel tuli kuue katse jooksul läbida tänavuse hooaja pikimad katsekilomeetrid, milleks oli 174,50.
Laupäeva alustasid liidrina Elfyn Evans – Scott Martin (Ford Fiesta WRC), kelle edu Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) ees oli 4,5 ja Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ees 9,8 sekundit.

SS7 Cap Corse 1 - 25.62 km

Laupäeva alustati veidi üle veerandsaja kilomeetri pikkuse katsega ning hommikul olid kõige paremini ärganud Tänak – Järveoja, kes võtsid liidritelt tagasi 0,6 sekundit.
Fordi ja Toyota võistluspaari lahutas nüüd üldarvestuses 3,9 sekundit.
Katse kolmas aeg Sebastien Loeb – Daniel Elenale (Hyundai i20 Coupe WRC), kes kaotasid eestlastele 2,7 sekundiga.

SS8 Désert des Agriates 1 - 14.45 km

Tänak – Järveoja jätkasid parimas tempos ka päeva teisel katsel ning võtsid teise järjestikuse katsevõidu.  Katse teine aeg Neuville – Gisoulile +2,0 ja kolmas eestlaste meeskonnakaaslastele Kris Meeke – Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC) +3,2.
Evans – Martin kaotasid teist katset järjest aeg ning andsid seekord ära 3,7 sekundit, mis tähendas, et enne ralli pikimat katset lahutas endisis meeskonnakaaslasi vaid 0,2 sekundit.

SS9 Castagniccia 1 - 47.18 km

Ralli pikima katse, millel pikkust ligi 50km esimese läbimise võidu kirjutasid enda nimele Dani Sordo – Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC). Hispaanlaste edu katsel teise aja saanud Tänak – Järveoja ees oli napid 0,8 sekundit.
Lõpuks olid hoo üles saanud ka Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, kelle Citroen C3 WRC seadistused ja kiirus jättis endiselt soovida, kuid seekord kogunes kaotust katsevõitjale vaid 1,4 sekundit.
Üldarvestuses tähendas see, et kahekordsed Korsika ralli võitjad tõusid viiendaks.
Evans – Martin tegid katse alguses väikese sõiduvea, mis lõi nende sõidurütmi sassi ja kuigi katse teise poolega võeti aega tagasi, siis lõpuks kaotati Sordo – Del Barriole 3,3 sekundiga. See tähendas, et endised meeskonnakaaslased Evans ja Tänak vahetasid juba kolmandat korda ralli jooksul liidrikoha. Toyota piloodi edu olid nüüd M-Sport piloodi ees 2,3 sekundit.

Kui kahel esimesel katsel olid TOP10 sõitjad suuremaid vigu vältinud, siis pikal katsel oli probleeme Esapekka Lappi – Janne Fermil (Citroen C3 WRC), kes kaotasid ligi 50 sekundit ja kukkusid üldarvestuses seitsmendaks, lastes endast mööda kaasmaalased Teemu Suninen – Marko Salmineni (Ford Fiesta WRC).


Probleemide küüsi sattusid ka Loeb – Elena, kes ühe sattusid ühe pidurduse järel liigsesse libisemisesse ning leidsid end korraks rajaäärest. Üheksakordsed meistrid said küll taas liikuma, kuid kaotasid katse võitnud endistele meeskonnakaaslastele 40,7 sekundit ja jätkasid üldarvestuses kaheksandana.

SS10 Cap Corse 2 - 25.62 km

Kui hommikusel ringil said kahest esimesest katsest kaks võitu Tänak – Järveoja, siis nüüd olid katsevõitjateks Meeke – Marshall. Tänak – Järveoja jäid meeskonnakaaslastest maha 2,8 sekundiga. Kuna Evans – Martin edestasid eestlaseid 0,7 sekundiga, siis tähendas see, et üldarvestuses oli Tänak – Järveoja edu kahanenud 1,6 sekundile.



SS11 Désert des Agriates 2 - 14.45 km

Ralli 11. kiiruskatse purustas Ott Tänak – Martin Järveoja ja Toyota Gazoo Racing Korsika ralli võidulootused. Katse kaheksandal kilomeetril purunes eestlaste autol ootamatult parem esimene rehv, mida vahetama asuti. Katse lõppu jõuti 52. katseajaga ning kaotust katsevõitnud Neuville  - Gilsoulile 2.01,2. Üldarvestuses kukkusid Tänak – Järveoja seitsmendaks ning jäid nüüd taas liidriks tõusnud Evans – Martinist maha 1.56,1.
Teiseks tõusnud Neuville jäi nüüd Evansist maha 11,5 sekundiga.
Samal katsel purunes ka teise Toyota parem esimene rehv. Sarnaselt eestlastele otsustasid ka Latvala – Anttila katsel rehvi vahetada ning kokkuvõttes jätkasid soomlased kümnendana.
Totaalselt motivatsiooni kaotanud Latvala sõnas laupäeval ka, et ehk peaks ametit vahetama hakkama, sest midagi ei õnnestu enam.

SS12 Castagniccia 2 - 47.18 km

Korsika ralli kõige pikema võistluspäeva viimase katsena sõideti lgi 50 km pikkuse katse kordus. Teise järjestikuse katsevõidu võtsid Neuville – Gilsoul, kes edestasid Evans – Martinit koguni 16 sekundiga. See tähendas, et 2017.aastal Korsika ralli võitnud belglased tõusid enne ööpausi liidriteks ning juhtisid nüüd teiseks kukkunud Evans – Martini ees 4,5 sekundiga.
Sarnase rünnaku Neuvillega võttis viimasel katsel ette ka Ogier, kes hoolimata Citroeni mootoriprobleemidele tõusis üldarvestuses koha võrra ning lõpetas päeva poodiumi viimasel astmel.

Tänak – Järveoja ei saanud viimasel katsel suuri riske võtta, sest neil puudus terve tagavararehv. Sellest hoolimata tõusid eestlased päeva viimase katsega koha võrra ning lähevad pühapäevale vastu kuuendalt kohalt. Liidritest jäävad Toyota võistlejad maha minuti ja 54,5 sekundiga.

Korsika MM-ralli järjestus peale SS12

1.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC 2:56:50.0
2.Evans / Martin Ford Fiesta WRC +0:04.5
3.Ogier / Ingrassia Citroën C3 WRC +0:44.8
4.Sordo / Del Barrio Hyundai i20 WRC +0:49.9
5.Suninen / Salminen Ford Fiesta WRC +1:32.1
6.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +1:54.5
7.Lappi / Ferm Citroën C3 WRC +1:59.3
8.Loeb / Elena Hyundai i20 WRC +3:21.4
9.Meeke / Marshall Toyota Yaris WRC +3:55.9
10.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +6:35.4

Ka Poom – Järveoja võistluspäeva rikkus rehvipurunemine



Roland Poom – Ken Järveoja alustasid senise karjääri kõige pikemat võistluspäeva Juunior WRC kuuendalt kohalt. Liidritest Tom Kristensson – Henrik Appelskog´ist jäädi avapäeva järel maha 2.12,6.
Kahjuks pidid reedeste katsete järel võistluse pooleli jätma Ken Torn – Kauri Pannas, kelle võistlusauto mootor sai nii palju kahjustada, et seda parandada polnud enam võimalik.

„Kaks nullrallit... Sarjas esikoha saamiseks peaksin nüüd võitma kõik kolm ülejäänud rallit ja samuti kõik kiiruskatsed, aga see on võimatu,” tõdes Torn Delfile antud intervjuus.
„Praegu mõtted puuduvad. Lähen koju ning pean toetajate ja targemate inimestega aru, mida edasi teha.“

Kui reedel näitasid Poom – Järveoja neljal korral TOP6 aega, siis ka laupäeva alustati just kuuenda ajaga. Kristensson – Appleskog´ist jäädi 25,62 kilomeetriga maha 50,2 sekundit ning hoolimata katsel tehtud spinnist tõusti üldarvestuses JWRC viiendale kohale.
Kui avakatsel õnnestus eestlastel suuremaid probleeme vältida, siis teisel katsel purunes vasak esimene rehv. Selle tõttu anti katsevõitnud Solans – Barreirole ära 2.18,9 ning üldarvestuses kukuti kaheksandaks.
Enne hoolduspausi sõideti Korsika ralli ja Rolandi senise karjääri pikim katse, millel pikkust 47,18 km.
Kuna Rolandil ja Kenil polnud enam autole tervet varurehvi, siis suuri riske katsel ei võetud ning eestlastele palju segadust põhjustanud katselt kümnes aeg.

Peale hoolduspausi jätkus võistlus hommikuste katsete kordustega. Teise ringi avakatsel näitasid Roland ja Ken viiendat aega ning kokkuvõttes tõusid eestlased koha võrra.
Kuigi algselt oli päeva lõpuni jäänud veel kaks katset, siis tänu viimase katse WRC2 klassi auto põlengule jäeti päeva lõpetanud pika katse kordus JWRC võistlejatel ära.
Päeva viimaseks katseks jäänud SS11 Poom – Järveojale seitsmes aeg ning samal positsioonil lõpetasid eestlased ka laupäevase võistluspäeva.

JWRC klassi liidritest jäävad Roland ja Ken enne pühapäevaseid katseid maha 6.20,2. Kuuendat kohta hoidvatest konkurentidest jäävad eestlased maha 35,9 sekundiga.

„Tänane esimene ring oli väga kehv. Tuli ette legendi probleeme ja sarnaselt reedega rehvipurunemine. Teise ringi tahtsime lihtsalt lõpuni sõita, et saada eilne hea tunne tagasi. Homme on ees veel kaks katset kuues koht iseenesest kaugel pole, aga vaatame kuidas läheb,“ võttis Poom laupäeva kokku.

Pühapäeval jääb Korsikal sõita veel kaks kiiruskatset ja läbida 51,19 katsekilomeetrit.


Fotod: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport/JWRC


No comments:

Post a Comment